Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Södermalm Amida Restaurang HB

Amida Restaurang HB

Folkungagatan 76, 116 22 Stockholm — Visa karta

Amida Kolgrill har funnits på Södermalm sedan år 2002. Vi har sedan dess levererat Orientaliska (Kurdiska, Turkiska, Arabiska och Persiska) frestelser till folk som svarat på det ökande intresset för mångkulturell mat.
Amidas mål är att bidra till en kulinarisk atmosfär och förnöjelse för alla matälskare av grillad mat, men också servera de som efterfrågar en smakupplevelse och vill göra sin vardag mera spännande.
Greta Garbos Väg 4, 16940, SOLNA
Restaurang Backstugan
Mikael L:
Mycket bra lunchmat (jag har ännu inte besökt dom kvällstid), med bra variation, utmärkt kvalitet och trevligt personal.

Restauranger nära Amida Restaurang HB:

Nytorget 6, STOCKHOLM
Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och... Läs mer ›
Göran H:
Bra bemötande, trevlig personal. Maten bra, men inte världsklass.

Hornsgatan 1, Stockholm
Vi erbjuder hjälp kring serveringstillstånd, utbildning i livsmedelshantering, f... Läs mer ›
Rickard K:
Mycket tydlig och lättåtkomlig utbildning. Enkelt att logga in och starta pluggandet via hemsidan när tillfälle gavs. Det formella Provet kl...

Timmermansgatan 35, STOCKHOLM
Timmermans 1857 serverar minnesvärd mat gjord med omsorg på färska, lokala råvar... Läs mer ›
Elias M:
God mat och trevlig personal trots bestyret då vi har tre barn på 1, 2 och 4 år.

Stora Nygatan 43, Stockholm
Medeltida julbord med levande musik Ett riktigt traditionellt julbord på annorlu... Läs mer ›
Linda H:
En annorlunda men god matupplevelse i supermysig miljö. Musiken, miljön och personalens medeltidsklädsel gör att man skruvar tillbaka kloc...

Läs vad 11 kunder tycker om Amida Restaurang HB

• Mr M
    Mr M skrev om Amida Restaurang HB
    Påstår att de har dagens lunch fram till 15.00. Var där 14.55 och ville beställa dagens lunch men killen i kassan säger den är slut för att hans klocka i kassan är efter 15.00. Jag får beställa från den vanliga menyn och när jag tittar på kvittot står det att kvittot är utskrivet kl 14.59. Jag går tillbaka och ifrågasätter killen i kassan men han har inget svar att komma med. När maten väl kommer in så är riset klumpigt och halvfärdigt. köttet är det enda som är bra. Detta ställe har verkligen gått ner sig på många sätt.
  • Simon L
    Simon L skrev om Amida Restaurang HB
    Snåla portioner
  • Linnea
    Linnea skrev om Amida Restaurang HB
    Rejäla portioner till bra priser. God mat och trevlig personal. Te ingår. Ofta fullsatt vid middagstid.
  • Ali G
    Ali G skrev om Amida Restaurang HB
    Jätte gott maträtter! Otroligt bra smak, rekommenderar en mixtallrik!
  • Johan l
    Johan l skrev om Amida Restaurang HB
    Grymt gott, kycklingspett mm, stora portioner, dock litet trångt ställe med en ganska trött personal, ätit här flera gånger och kommer fortsätta med det =)
  • Öyvind S
    Öyvind S skrev om Amida Restaurang HB
    Bra om man är hungrig, rejäla portioner. Brukar ofta käka lunch där. Kan ibland va lite svårt att få sittplats bara.
  • Tolga E
    Tolga E skrev om Amida Restaurang HB
    Toppklass!
    Mycket mat och värde för pengarna. Betalade 85 kr för en lunch där meny 1-7 ingår. Det absolut BÄSTA är att de har turkiskt te som man kan ta efter maten vilket enligt mig är obligatoriskt efter varje måltid! Träffade på Johan Glans också.
    Rekommenderas!
  • Sara S
    Sara S skrev om Amida Restaurang HB
    Killarna på Amida är trevliga, snabba och deras mat e bara för fantastiskt god. Deras lammfärsrulle är magisk! Snälla hitta nu en lokal och utöka och kom till vasastan oxå.Snabbmat då den är som bäst!
  • marcus m
    marcus m skrev om Amida Restaurang HB
    Väldigt väldigt väldigt god mat. Om man var på en öde ö eller bara fick äta på ett ställe resten av livet skulle detta vara ett hett alternativ. Stort minus att de höjer priserna men det kan man väl unna dem med tanke på hur gott det är, gå dit och ät, avgör själv
    Sara S gillar detta
  • Calle T
    Calle T skrev om Amida Restaurang HB
    Amida kolgrill står det utanför på den gula skylten. Taxibilarna står dubbelparkerade utanför. Inne så ser det inte mycket ut för världen, men det som kommer från kolgrillen är något helt gudomligt! Ta deras berömda lammfärsspett som dom var med i grill SM med t ex.
    Serveras med bulgur,ris eller pommes, sallad, den bästa tzazikin jag ätit, en tomatsalsa, rödlök, grillad färsk chilli, en halv grillad tomat och en schysst rödkålssallad (lite syrlig åt pizzasallad hållet)och du har en middag som du kommer återkomma dit igen för!
    - Jag gillar inte lamm, det smakar kofta.. säger då en del med dåliga upplevelser utav lamm. Det är så HÄR lamm skall ätas! Smakar som köttfärs med en massa kryddor .. underbart!
    75 kr är ju rena fyndet idag för en sådan välsmakande middag!

Personalen är också underbara, har alltid tid för ett samtal, gör vistelsen till en underbar upplevelse. Jag äter där minst en gång i veckan, vanligast är 2-3 ggr i veckan.
    Tobias H gillar detta
  • Mats A
    Mats A skrev om Amida Restaurang HB
    Ett hål i väggen, lite nollställd personal och halvstökigt klientel delar av dygnet. MEN MATEN! Näst bästa grillen av kebabtyp i stan. Visst är det generösa portioner men det är inte det det handlar om, här är det kvalité på ett helt annat sätt än på "standardkebaberna". Är du vegetarian, inga större problem, grönsakerna, både kalla och varma är fräscha och smakrika. Mix grill tallriken är en fest för köttätaren och själv kan jag nästan aldrig låta bli att välja "grönsakskebaben". blandningen av köttet, såserna, brödet, risen, rörorna och de inlagnda grönsakerna är.. mmm... mums! Rekomenderas varmt om du äter ute för att få god mat! Exceptionellt i sin klass!
    Tobias H, Emma K gillar detta

Folkungagatan 76, 116 22 Stockholm