Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm AQUAVIT Grill & Raw Bar

AQUAVIT Grill & Raw Bar

Östra järnvägsgatan 35, 101 26 Stockholm — Visa karta

Aquavit Grill & Raw Bar är en skandinavisk restaurang från New York. Här möter skandinaviska smaker Manhattans puls, mat med enkel elegans; lunch, brunch och middag, DJ och after work. Öppet alla dagar.

Läs vad 2 kunder tycker om AQUAVIT Grill & Raw Bar

• Per P
    Per P skrev om AQUAVIT Grill & Raw Bar
    Baren är riktigt bra. Bartendern Cameron, som egentligen heter Joakim, kan göra en fruktansvärt bra egeninspirerad "Gurkatini". Gillar du syrliga drinkar - testa!

Har en väldigt god lammrätt på menyn! Läs mer
  • Tobias H
    Tobias H skrev om AQUAVIT Grill & Raw Bar
    Igår hade jag äntligen tid att med en polare få testa om aquavit lever upp till mina förväntningar.

Det började klart lovande med en god kickstart (eller kanske man skall säga amis): majssoppa toppad med en chorizoolja ... samt ett trevligt bemötande. Inte blev det hela sämre av att en jazz-trio lirade störtsköna jazzvarianter av populärmusik.

Men sen blev det tvärstopp:

1) Vi väntade 20 minuter på vår första öl trots att vi dessutom påminde om denna.

2) En fråga om att få låna ett eluttag glömdes bort.

3) Mellan förrätt och varmrätt (dvs. från det ögonblick att vi hade ätit klart förrätten) fick vi vänta 50 minuter.

Maten då? Jo den var bra, inte exceptionell. Porkbelly (ett utsnitt ur en grissida) som var ganska smaklös. En löjromsförrätt tam i smaken likaså. Men bortsett från att det var lite för lite drag i smakerna så var det tveklöst gott och fint upplägg.

Sammanfattningsvis får maten en svag 4:a, servicen en svag 2:a, jazzgossarna en stark 4:a. Snittet blir en 3:a.

Shape up. Ni har potentialen att bli något riktigt bra. Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm:

Hilda B Hilda B tycker:
“Matupplevelsen var mycket bra,...” Läs mer

Österlånggatan 17, 11131, Stockholm