Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm AQUAVIT Grill & Raw Bar

AQUAVIT Grill & Raw Bar

Östra järnvägsgatan 35, 101 26 Stockholm — Visa karta

Aquavit Grill & Raw Bar är en skandinavisk restaurang från New York. Här möter skandinaviska smaker Manhattans puls, mat med enkel elegans; lunch, brunch och middag, DJ och after work. Öppet alla dagar.
Nytorget 6, 11640, STOCKHOLM
Nytorget 6
Marja S:
Mycket trevlig personal och mycket god mat. Vi kan verkligen rekommendera er restaurant.

Restauranger nära AQUAVIT Grill & Raw Bar:

Vasagatan 23, STOCKHOLM
Restaurang Räkan - Västsvenska delikatesser på Vasagatan i Stockholm Läs mer ›
Susanne S:
Vi är super nöjda. Vi var ett sällskap på10 pers och allt har funkat jätte bra från början. och maten var gudomlig.

Västra Järnvägsgatan 11, STOCKHOLM
På Västra Järnvägsgatan 11 i Centrala Stockholm finner du restaurang CLOU. En ny... Läs mer ›
Helene D:
Vi åt en jättegod 6-rättersmeny där allt var perfekt. Lagom stora portioner, snyggt upplagt och trevlig presentation av alla rätter. Vinpake...

Sveavägen 41, STOCKHOLM
Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällag... Läs mer ›
Ellika S:
Mina varmaste tack och rekommendationer går till Två Grabbar och Kök efter fantastiskt ordnande av min disputationsfest den 28 oktober! Jag ...

Norra Agnegatan 39, STOCKHOLM
Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk ma... Läs mer ›
Lotty L:
God mat och fantastiskt trevlig och kunnig servitör!

Läs vad 2 kunder tycker om AQUAVIT Grill & Raw Bar

• Per P
    Per P skrev om AQUAVIT Grill & Raw Bar
    Baren är riktigt bra. Bartendern Cameron, som egentligen heter Joakim, kan göra en fruktansvärt bra egeninspirerad "Gurkatini". Gillar du syrliga drinkar - testa!

Har en väldigt god lammrätt på menyn!
  • Tobias H
    Tobias H skrev om AQUAVIT Grill & Raw Bar
    Igår hade jag äntligen tid att med en polare få testa om aquavit lever upp till mina förväntningar.

Det började klart lovande med en god kickstart (eller kanske man skall säga amis): majssoppa toppad med en chorizoolja ... samt ett trevligt bemötande. Inte blev det hela sämre av att en jazz-trio lirade störtsköna jazzvarianter av populärmusik.

Men sen blev det tvärstopp:

1) Vi väntade 20 minuter på vår första öl trots att vi dessutom påminde om denna.

2) En fråga om att få låna ett eluttag glömdes bort.

3) Mellan förrätt och varmrätt (dvs. från det ögonblick att vi hade ätit klart förrätten) fick vi vänta 50 minuter.

Maten då? Jo den var bra, inte exceptionell. Porkbelly (ett utsnitt ur en grissida) som var ganska smaklös. En löjromsförrätt tam i smaken likaså. Men bortsett från att det var lite för lite drag i smakerna så var det tveklöst gott och fint upplägg.

Sammanfattningsvis får maten en svag 4:a, servicen en svag 2:a, jazzgossarna en stark 4:a. Snittet blir en 3:a.

Shape up. Ni har potentialen att bli något riktigt bra.

Östra järnvägsgatan 35, 101 26 Stockholm