Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Södermalm Gamla Stan Aroydee Group AB

Aroydee Group AB

Stora Gråmunkegränd 8, 111 27 Stockholm — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Aroydee Group AB

• John C
    John C skrev om Aroydee Group AB
    Inte det bästa Dim Sum jag har ätit, men det funkar (och nog det bästa i stan). Det verkade INTE att dumplingarna var handgjorda, vilket gjorde mig besviken. Men överhuvudtaget var jag nöjd (jag hade mycket låga förväntningar på Dim Sum på en icke-kinesisk restaurang i Gamla stan). Personalen var trevlig, och Dim Sum-sortimentet var ganska stort. Läs mer
  • Composer
    Composer skrev om Aroydee Group AB
    Har flertalet gånger varit och ätit Dim Sum på Aroydee och tycker de är bra och hyffsat prisvärda!

Värt att nämnas är att det endast är lappen som man kryssar för vilka rätter man vill ha som är på kinesiska. Själva menyn i sig är en pärm med färgbilder på alla rätter samt ett nummer som man även finner på lappen som beställningen sker på.

Inredningen och belysningen skulle gott kunna bli lite mysigare men det är inget som direkt stör då maten iaf är god!

Vi har oftast varit två personer när vi ätit där, så det går utmärkt att vara färre än tre personer. Dock så är det, precis som nämnts av "Leon P", nog vanligast att man är lite flera när man äter Dim Sum, iaf i Kina. :)

7-9 rätter är rätt lagom för två personer, lite beroende på hur hungrig man är. Läs mer
  • Leon
    Leon skrev om Aroydee Group AB
    Vad de flesta inte vet om denna thailändska krog i Gamla Stan är att de på helgerna faktiskt serverar Dim Sum, kinesiska ångkokta smårätter gjorda av en inhyrd kock från Hong Kong. Dim Sumen håller rätt hög klass. Menyn är skriven enbart på kinesiska vilket kan anses som diskriminerande, men personalen är väldigt trevlig och hjälper en med Dim Sum-beställningen om man har dålig koll på det kinesiska alfabetet. Dim Sum serveras traditionellt som brunch i Asien och Chinatowns, och äts oftast i stora sällskap. Ta därför med dig så många vänner som möjligt, Dim Sum är inget man äter i sällskap mindre än tre personer. Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm:

Josefine S Josefine S tycker:
“Trevlig personal men inte så i...” Läs mer
4.6 i betyg av 2062 omdömen

Nybrogatan 42, 11440, Stockholm