Bengt Juhlin Bygg och Fastighetsservice

Agnes Lagerstedts Gata 7, 129 51 Hägersten — Visa karta

3.9 i betyg av av 7 omdömen

Välkommen till Bengt Juhlin Bygg och Fastighetsservice!

Behöver du hjälp att bygga uterum eller altan? Sedan 1996 har vi hjälpt våra kunder att ro deras drömprojekt i hamn. Vi på Bengt Juhlin Bygg och Fastighetsservice hjälper dig med allt från betongarbete, bygga uterum & altan, byggnadssnickeri & grovsnickeri till att gjuta plattor, renovering av träfasad, bygga trästaket och mycket mer. Vi utför uppdrag i hela Stockholm med omnejd och besitter den kunskap och servicen som krävs i en bransch som denna. Varmt välkommen att höra av dig till oss om du har några frågor eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss.

Läs vad 7 kunder tycker om Bengt Juhlin Bygg och Fastighetsservice

• Jessica J

2020-09-16

Jessica J skrev om Bengt Juhlin Bygg och Fastighetsservice
    Jag skulle här behöva utfärda en varning för denna hantverkare med firma. Denna gång gick jag på rekommendation av en kompis, annars brukar jag ta in offerter via -Bra Byggare- vilket funkat bra och där fakturorna stämt på öret med överenskommet pris/offert.

Bengt med kollega, som gipsat innerväggarna i stugan, glömde knäppa på elen när de var klara med jobbet. När vi kommer dit ett antal veckor senare stinker det i stugan och det rinner ur kylskåp med frysfack där mat (som skulle hålla i minst 1-2 månader) ruttnat för oss. Förutom att börja med att sanera och vädra stugan behövde vi slänga mat för ett värde av 600 kr och kassera hela kylskåpet (en list i frysfacket har fläkts upp och det är omöjligt att göra rent och få bort mögellukten). 👹 Därtill hade firman lämnat elen i ett så farligt skick att det small och blev kortis, detta trots att Bengt per sms och telefon intygat att det skulle vara säkert att slå på elen igen.👹 Därtill fakturerades 2000 kr över, en per sms, överenskommen totalsumma för jobbet.👹Nu när han gjort sig onåbar och vägrar betala för uppkomna skador i och med arbetet i stugan är det bara att inse att notan för uppsättningen av gipsplattor blev dubbelt så dyr än avtalat och ett fall för Allmänna reklamationsnämnden. Hade inte riktigt tid med sånt här strul just nu och särskilt inte när man anlitat en hantverkare, betalar för det och tänker att vi skulle spara tid. Läs mer
    Badrumsrenoverarna
    4.4 / 5 i betyg — 62 omdömen
    Badge2019
    "Vi anlitade företaget för cirka 9 år sedan. De fixade vårt badrum på utlovade 10 dagar. Vi var nöjda och glada. Åren har gått och vi börjad"
  • 2019-01-16

Stefan C skrev om Bengt Juhlin Bygg och Fastighetsservice
    Bra utfört takjobb enigt offert och inom överenskommen tid. Läs mer
  • 2019-01-15

Pia S skrev om Bengt Juhlin Bygg och Fastighetsservice
    Vi anlitade entreprenören för ett altan- och staketbygge.

Entreprenören kom när han utlovat och höll uppskattade tidpunker för färdigställande. Snyggt blev det också.

Sammantaget är vi mycket nöjda. Läs mer
    M5 BYGG AB
    4.8 / 5 i betyg — 115 omdömen
    Badge2020
    "Vi anlitade M5 för renovering av både kök och badrum och har känt oss mycket nöjda från start! M5 har varit väldigt lyhörda när vi stött på"
    Rebecka P
  • Mats R

2019-01-14

Mats R skrev om Bengt Juhlin Bygg och Fastighetsservice
    Fick panelen utbytt på min sommarstuga. Bengt Juhlin med kollega skötte arbetet mycket bra och var väldigt trevliga, de till och med städade efter sig.
    Jag är mycket nöjd med Beng Juhlin. Läs mer
  • 2019-01-14

Lars J skrev om Bengt Juhlin Bygg och Fastighetsservice
    Snickeriarbeten.
    Korrekt bemött.
    Levde upp till det som var överenskommet.
    Kan mycket väl anlita honom igen. Läs mer
    Max Martin Construction AB
    4.7 / 5 i betyg — 133 omdömen
    Badge2020
    "Vår upplevelse efter offerts konsultation och priset var helt rätt; Att företaget var seriöst och har kunniga, vänliga, noggranna hantverkar"
  • 2019-01-14

Jonas H skrev om Bengt Juhlin Bygg och Fastighetsservice
    Tak på stålkonstruktion
    Allt gick enligt överenskommet
    Inga anmärkningar vid besiktningen Läs mer
  • 2011-06-18

Elisabeth M skrev om Bengt Juhlin Bygg och Fastighetsservice
    Gav oss ett prisförslag innan arbetet, efter utbyggnad av vår altan damp en faktura ner på den dubbla kostnaden. Debiterade oss 13 timmars arbetstid men var endast på plats 7 h. Under dessa 7 h hände det dessutom inte så mycket. Skickade utöver detta en faktura genom ett inkassoföretag... Läs mer
    2019-01-14 Bengt M svarar Elisabeth M
    Vi var 2 personer som jobbade då blir det 13 tim.
    Det är inget inkassobolag det är en factoringfirma som jag anlitar ibland.
    Erikas Tak & Bygg AB
    4.8 / 5 i betyg — 119 omdömen
    Badge2020
    "Omläggning av tak. Blev bra bemött och fick en tydlig offert. Efter vad jag kan berömma så gjorde de ett bra jobb och hittade och åtgärdade"

Bästa byggföretagen i Stockholm:

Joanna E Joanna E tycker:
“PJ har lagt in fiskbensparkett...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte