Bilcenter i Årsta KB

Importörvägen 13, 120 44 Årsta — Visa karta

Murmästarvägen 29, 12735, SKÄRHOLMEN
Torvalla Bil Sätra
Kenneth B:
Mycket trevlig o proffsig personal

Försäljare av begagnade bilar nära Bilcenter i Årsta KB:

Vretenborgsvägen 5, Hägersten
Bilenia är din personliga bilmäklare - vi hjälper dig från början till slut! Läs mer ›
Anna V:
Engagerad och serviceminded försäljning. Prisvärt och smidigt.

ÅRSTA SKOLGRÄND 7, STOCKHOLM
Välkomna! Läs mer ›
Hanna F:
Köpte en bil och jag tycker att allt sköttes smidigt och mycket bra, lätt att få tag i på telefon och mail , första gången jag gjort affär...

Västbergavägen 24, HÄGERSTEN
Gör din nästa bilaffär genom oss på Bilförmedlingen! Välkommen! Läs mer ›
Janne A:
Väldigt bra service och personlig engagemant

Liljeholmstorget Galleria, plan 1, Stockholm
Varmt välkomna till Motormäklaren! Läs mer ›
Petra L:
Tillmötesgående och trevlig personal! Bilen såld till önskat pris på endast några dagar. Kan verkligen rekommendera Motormäklaren :)

Läs vad 10 kunder tycker om Bilcenter i Årsta KB

• J
    J skrev om Bilcenter i Årsta KB
    Väldigt bra omdömen på väldigt kort till.. Man kan nästan tro att Säljaren Ali har suttit och plitat ner sitt eget omdöme under olika alias. Man kan nästan tro . : )

"Lita inte på en bilsäljare" är ju en mening som inte kom till för intet . Tror dock inte denna bilförsäljare är värre eller bättre än någon annan.

Jag sätter ett betyg utan att ha haft att göra med firman, utan poängterar endast att de senaste meddelandena är lite suspekta.
  • henrik S
    henrik S skrev om Bilcenter i Årsta KB
    Jag är mycket nöjd med mina bilköp. Unga Säljaren som jobbar där är kompetent och är seriös, fick oss verkligen och känna oss trygga med bilen vi köpte. han var rak ut med sin info och med bilar han är Väl kunnig och mån av för sina kunder.. rekommenderade honom stort.
    Stort tack från mig Henrik
  • stefan r
    stefan r skrev om Bilcenter i Årsta KB
    Mycket nöjd med affären jag precis avslutat. Samarbetsvilliga, hjälpsamma och trevliga försäljare som ansträngde sig för att båda parter skulle vara nöjda med affären.
    Tredje gången jag gör affär med Bilcenter i årsta och kan varmt rekommendera dem.

Stefan
  • Ola R
    Ola R skrev om Bilcenter i Årsta KB
    Köpte en Audi A6 från Bilcenter i årsta. vart inga konstighet med det.. försäljning killen Ali vart trevlig och professionell med sitt arbete.. allt gick smidigt med pappers arbete.. hjälpte mig att hitta bra försäkring och fixade mig 6 månaders garanti som lovat.

rekommenderar det stället stort. söker du bra service och utmärkt hjälp.

Läser här lite dåliga nyheter men kom ihåg att alla förändras. nu vet jag inte vart ni har varit med om. men jag upplever inga problem med bilen och jag kan lugnt säga att Bilcenter i årsta är mer pålitligt än förr.
  • Christer P
    Christer P skrev om Bilcenter i Årsta KB
    Köpte en bil ifrån dom. blev trevlig möte av deras sälja som Heter Ali. verklig duktig och vet va han pratar om när det kommer förklara sig om bilar.. Han lovade och höll sina ord.
    rekommenderar stället stort.. Ny ägare där och och det ska vara bra ..
  • Lotta C
    Lotta C skrev om Bilcenter i Årsta KB
    Varning Varning...köpte en bil för nästan ett år sedan som enligt servicebok och Bilcenter va bytt kamrem på 2014 hos Mekonomen. Den brakade i torsdags efter kontroll hos Mekonomen på deras servicepapper stämmer det inte. står nu med en obrukbar bil J-vla lurendrejare
  • Mats E
    Mats E skrev om Bilcenter i Årsta KB
    Håller med tidigare recensioner. Åkte och tittade på en bmw 525, i annonsen nämndes inga problem, inte heller på plats.

Problem;
    Trasig ac - rök ur ventilerna och luktade bränt
    Gick dåligt
    farthållaren trasig
    Mängder av felkoder i datorn.

De tog emot den här informationen utan någon respons.

Bu.
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Bilcenter i Årsta KB
    Ezzat på Årsta Bilcenter är en lurendrejare av rang!
    Hade jag läst rejta innan bilköp hade jag avstått, hoppas detta omdöme hjälper fler att undvika Årsta Bilcenter/Bilcenter Årsta/Södertälje Bilcenter och allt vad de kallar sig!
    Köpte bilen i slutet av maj. En dag senare testas AC:n som inte fungerar alls (dumt nog testades inte detta vid köp). Ezzat vägrar åtgärda felet och påstår att han inte har något ansvar att göra något åt saken.
    Efter MYCKET tjat går han med på att låta en kompis på ett annat företag fixa det gratis åt oss. Samtidigt märker vi att radioantennen är av. Detta går Ezzat efter mycket om och men med på att åtgärda.
    Det blir en lösning med något liknande silvertejp och en antenn som inte hör till modellen.

Nu tre månader senare lossnar bakre ljuddämparen. Fästena visar sig vara helt sönderrostade. Självfallet är detta vårt eget fel, enligt Ezzat och inget som funnits där när han sålde bilen.
    Vi beslutar oss för att åtgärda detta själva.

När vi lämnar bilen till bilverkstad ber vi dem kolla bromsarna samtidigt då de tjuter ibland. Detta kan ju vara helt normalt och bara lite rost eller ”skräp”. Men för säkerhets skull kollar dem. Det visar sig att bromsskivorna är 60 % rostiga och bromsbeläggen i sådant skick att de behöver bytas omedelbart för att inte utgöra en trafikfara.
    Vad säger då Ezzat? Att ”det är normalt slitage”. Normalt slitage under tre torra sommarmånader? Jo jag tackar jag!

Det tråkiga med företag som Årsta Bilcenter är att de struntar fullständigt i vad ARN ålägger dem.
    Ezzat sa själv i telefon att ”Konsumentköplagen och ARN, det är bara skit! Jag kommer aldrig följa deras skit, de kan aldrig tvinga mig till nåt! Så lycka till!”
    Så jag vet redan nu att det inte kommer att bli några pengar från Ezzat, men jag tänker ändå anmäla honom till ARN efter att ha gett honom en vecka att svara på ett skriftligt krav via mail.
    Jag hoppas att många läser Rejta och undviker detta lurendrejarbolag!
    Mikael N gillar detta
  • Nathalie H
    Nathalie H skrev om Bilcenter i Årsta KB
    Riktigt riktigt dålig service! Vi köpte en V50 och fick med sommardäck som vi upptäckte inte passade när vi skulle byta dem - tog kontakt med årsta bilcenter som påstår att vi får lösa det själva! De tar inget som helst ansvar för att de gett oss fel däck... vet inte riktigt vart man ska vänad sig när ett sådant oseriöst företag vägra att hjälpa till! Det blir nog ARN....
    Mikael N, Mariana gillar detta
  • Neo M
    Neo M skrev om Bilcenter i Årsta KB
    Ok, anmälda till ARN för att dom inte betalat för ett fel som uppstod två dagar efter försäljning. Dom erbjöd tydligen 5 tkr i alla fall som ersättning efter påtryckning (kostade köparen 15 tkr). Tänkte kolla vad dom gick för efter det. Kommanditbolag, inte medlemmar i MRF, ingen växel. Var intresserad av en bil dom hade inne till rätt pris. Vart ska jag börja? Köper folk bilar utan att ens kolla upp säljare eller bil? Kommer dit, det första jag ser är en stor spricka i framrutan med flera större stenskott. "Missade att skriva det i annonsen" ok. Fine. Ett stort märke på taket i lacken så djupt att det såg ut som en femkrona som en måsskit. "Har inte sett det" "Jaha, nej det har jag inte sett" Hela bilen var repad, skadad, nött, nerspydd, smutsig, ofräsch. Och det efter deras sk recond för att sälja bilen. Hur såg den ut innan?. Luktade wonderbaum och spya. Jag förklarade att vi ska köpa bilen åt vår mormor som är gammal och vill bara ha en bra bil som inte rasar. Motorn hade missljud "Har aldrig hört det där, nej...det där vet jag inte vad det är." När man körde över ojämn mark "Vet inte vad det där är, har inte hör det förut" Lät som metall mot metall som slog. Har du senaste protokollet? "Ja, nej...det finns alla andra men inte det senaste tydligen (när han letade i det material dom valt att behålla själv i boken)." "Förmodligen bara något enkelt att laga" Ok. Kommer tillbaks till deras källarlokal. Försöker lyssna efter ljudet i motorn. Ägaren kommer fram som inte pratar svenska utan arabiska. Pekar mot örat och förstår inget. Får förklarat "Det är normalt för Renault" av tolken, eller säljaren som varit med sen dom startade. 2.5 år. Frågade vad han hade för bil - en 205 GTI (såklart) men hade sålt sin SAAB. När jag ställde in AC:n på 16 grader hände ingenting, i garaget när jag körde fläkten på max, blåste bara varmt. "Trodde jag testat AC:n och att då den funkade" var säljarens svar. Det enda jag kan säga är att om någon köper en enda bil därifrån så förtjänar dom det, om dom läst detta. Ledsen om någon förlorat pengar på dom, men ett litet sunt förnuft hade räddat dig. Hade inte ens betalat 10 tkr för deras bil som "kostade" 49900.
    Mikael N, Mariana gillar detta

Importörvägen 13, 120 44 Årsta