Ezzat på Årsta Bilcenter är en lurendrejare av rang!
Hade jag läst rejta innan bilköp hade jag avstått, hoppas detta omdöme hjälper fler att undvika Årsta Bilcenter/Bilcenter Årsta/Södertälje Bilcenter och allt vad de kallar sig!
Köpte bilen i slutet av maj. En dag senare testas AC:n som inte fungerar alls (dumt nog testades inte detta vid köp). Ezzat vägrar åtgärda felet och påstår att han inte har något ansvar att göra något åt saken.
Efter MYCKET tjat går han med på att låta en kompis på ett annat företag fixa det gratis åt oss. Samtidigt märker vi att radioantennen är av. Detta går Ezzat efter mycket om och men med på att åtgärda.
Det blir en lösning med något liknande silvertejp och en antenn som inte hör till modellen.
Nu tre månader senare lossnar bakre ljuddämparen. Fästena visar sig vara helt sönderrostade. Självfallet är detta vårt eget fel, enligt Ezzat och inget som funnits där när han sålde bilen.
Vi beslutar oss för att åtgärda detta själva.
När vi lämnar bilen till bilverkstad ber vi dem kolla bromsarna samtidigt då de tjuter ibland. Detta kan ju vara helt normalt och bara lite rost eller ”skräp”. Men för säkerhets skull kollar dem. Det visar sig att bromsskivorna är 60 % rostiga och bromsbeläggen i sådant skick att de behöver bytas omedelbart för att inte utgöra en trafikfara.
Vad säger då Ezzat? Att ”det är normalt slitage”. Normalt slitage under tre torra sommarmånader? Jo jag tackar jag!
Det tråkiga med företag som Årsta Bilcenter är att de struntar fullständigt i vad ARN ålägger dem.
Ezzat sa själv i telefon att ”Konsumentköplagen och ARN, det är bara skit! Jag kommer aldrig följa deras skit, de kan aldrig tvinga mig till nåt! Så lycka till!”
Så jag vet redan nu att det inte kommer att bli några pengar från Ezzat, men jag tänker ändå anmäla honom till ARN efter att ha gett honom en vecka att svara på ett skriftligt krav via mail.
Jag hoppas att många läser Rejta och undviker detta lurendrejarbolag!
Läs mer