Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Birka Bilverkstad

Birka Bilverkstad, sid 2

Birkagatan 20, 113 39 Stockholm — Visa karta

På Birka Bilelektronikverkstad jobbar vi med avancerad teknik för att lösa problem med elektroniken i din bil. Vi en modern och oberoende verkstad och vi hanterar alla bilmärken med samma kvalitet och kompetens som din märkesverkstad.

Vi är en del av Bosch Car Service vilket gör att vi kan hålla en den höga standard och låga priser vi gör. Alla reservdelar är kvalitetssäkrade av Bosch. Utöver att fixa elektronik som krånglar i bilen kan vi hjälpa dig med alla typer av service och reparationer.

Välkommen till oss på Birka Bilverkstad!
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:30-17:00
Fre: 08:30-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 88 kunder tycker om Birka Bilverkstad

• Lars B
    Lars B skrev om Birka Bilverkstad
    Lysande service snabbt och enkelt Läs mer
  • Ulrika B
    Ulrika B skrev om Birka Bilverkstad
    Bra och snabb hjälp. Härligt att ha en lokal bilverkstad inpå knuten. Läs mer
  • Catrine C
    Catrine C skrev om Birka Bilverkstad
    Jättebra och mycket hjälpsamma!
    Jag kan verkligen rekommendera dom! Läs mer
  • Karenina
    Karenina skrev om Birka Bilverkstad
    Toppenställe! Utmärkt service och trevligt bemötande. Och prisvärt. Läs mer
  • Claes D
    Claes D skrev om Birka Bilverkstad
    En stammis rekommenderar
    Vänligare, kunnigare och mer prompta bilmeckar har jag inte stött på.
    Claes Dymling Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Birka Bilverkstad
    Alltid bra service och fint bemötande. Är mycket Nöjd! Läs mer
  • Nils E
    Nils E skrev om Birka Bilverkstad
    Hjälpsamma, kunniga, har bara gott att säga. Nils, stamkund. Läs mer
  • Eila A
    Eila A skrev om Birka Bilverkstad
    Jag har fått det bästa tä kbara bemötande och snabb hjälp med däcken.
    mvh eila ahola Läs mer
  • Johan A
    Johan A skrev om Birka Bilverkstad
    Tack för trevligt bemötande och kunnig personal! Läs mer
  • Lena F
    Lena F skrev om Birka Bilverkstad
    Jag hade problem med de elektroniska funktionerna i min bil. Fick tid snabbt, enkelt komma fram o boka. Positivt och kunnigt bemötande, imponerande effektivt. Ovh väldigt omtänksamt återlämnande av bilen efteråt, med god info om vad som gjorts och vad jag behövde tänka på efteråt. Inte var det dyrt heller. Från A till Ö gjorde de rätt och var bäst. Läs mer
  • Alexander D
    Alexander D skrev om Birka Bilverkstad
    Riktigt snabb och trevlig service.
    Dom hittar alltid en lucka som passar mig.
    Vad jag skulle kalla en "modern" bilmekaniker, när möjligt kommer dom alltid är tydliga besked och uppskattning av kostnader.
    Fått hjälp med allt från punka till reparationer. Läs mer
  • Mariusz S
    Mariusz S skrev om Birka Bilverkstad
    Personlig bilservice mitt i stan! Läs mer
  • Jan E
    Jan E skrev om Birka Bilverkstad
    Personligt mottagande, kunnig personal och hög kvalitet på arbetet. Läs mer
  • Gunnar A
    Gunnar A skrev om Birka Bilverkstad
    Mycket kunniga och tillmötesgående biltekniker. Läs mer
  • Per A
    Per A skrev om Birka Bilverkstad
    Trevligt bemötande och bra leverans. Inget att anmärka på. Läs mer
  • Göran B
    Göran B skrev om Birka Bilverkstad
    Mkt trevligt bemötande, bra service och kvalite på utfört jobb. Läs mer
  • Anders E
    Anders E skrev om Birka Bilverkstad
    Smidig, kunnig och prisvärd verkstad Läs mer
  • Anders A
    Anders A skrev om Birka Bilverkstad
    Mycket god service. Alltid snabbt och billigt och utan obehagliga överraskningar! Läs mer
  • Sture B
    Sture B skrev om Birka Bilverkstad
    Alltid bra jobb. Har anlitat dem i över 20 år. Går aldrig någon annan stans. Läs mer
  • Per B
    Per B skrev om Birka Bilverkstad
    Serviceorienterat och trevligt bemötande. Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Birka Bilverkstad
    Trevligt benötande, snabbt och bekvämt till en rimlig kostnad. Läs mer
  • Eva E
    Eva E skrev om Birka Bilverkstad
    Bästa verkstaden i stan. Fixar det man kommit överens om till det pris som man kommit överens om. Läs mer
  • Christina F
    Christina F skrev om Birka Bilverkstad
    En mycket trevlig, pålitlig och ärlig bilverkstad som fixar allt. Läs mer
  • Dominika D
    Dominika D skrev om Birka Bilverkstad
    Perfekt service, flexibel och tillmötesgående. Läs mer
  • Hans L
    Hans L skrev om Birka Bilverkstad
    Bra tillgänglighet, analys av problemet samt kostnadseffektiv åtgärd. Läs mer
  • Hans E
    Hans E skrev om Birka Bilverkstad
    Bra och snabb service och trevligt bemötande!
    /nöjd kund Läs mer
  • Per A
    Per A skrev om Birka Bilverkstad
    Bra och snabb service. Har under senaste tiden fått hjälp vid ett flertal tillfällen. Svarar direkt och lämnar tyfliga besked om vad som behöver göras. Vid akuta problem har det fixats över dagen. Läs mer
  • Lena H
    Lena H skrev om Birka Bilverkstad
    Snabb Schysst Service - rekommenderas!!! Läs mer
  • Knut K
    Knut K skrev om Birka Bilverkstad
    Toppenservice. Alltid trevligt bemötande och inga problem är för stora att lösa. Har en Mini och använder mycket hellre Birka än Bavaria i Sollentuna som är både dyrare, krångligare och tar längre tid. Hurra för Anders. Klas Källström Läs mer
  • Hans F
    Hans F skrev om Birka Bilverkstad
    Trevligt och bra bemötande. Snabbt och proffsigt. Kan verkligen rekommenderas! Läs mer
  • Per L
    Per L skrev om Birka Bilverkstad
    Fantastiskt duktiga och trevliga! Löser alltid alla problem snabbt och till bra pris! Har hjälpt mig otaliga gånger. Sveriges bästa verkstad! Läs mer
  • Ingvar F
    Ingvar F skrev om Birka Bilverkstad
    Birka bilverkstad klarar helt omöjliga elfel, tack Läs mer
  • Margaretha H
    Margaretha H skrev om Birka Bilverkstad
    Jag tycker att Birka Bilverkstad är toppen De hittar alltid ev. fel och åtgärdar allt de kan och får göra. Ibland måste jag tyvärr lämna bilen på märkesverkstad,eftersom Birka Bilverkstad inte får göra alla reparationer, även om det är hos dem man funnit felet. De tar heller aldrig betalt för något de inte åtgärdat. De söker alltid efter goda poch prisvärda lösningar. Jag är supernöjd med Birka Bilverkstad och jag brukar rekommendera dem till alla, som jag vet letar efter en bra verkstad som kan bilar. Läs mer
    Cajsa J gillar detta
  • Björn A
    Björn A skrev om Birka Bilverkstad
    Man är alltid välkommen hos dem. Det går fort, klart på utsatt tid och till överenskommet pris. Värdsklass Läs mer
  • Jakob
    Jakob skrev om Birka Bilverkstad
    Jag läste Nikke Ls rekommendation av Birka Bilverkstad och undrade om de verkligen kunde vara så bra... jag har nu varit där två gånger och de är just så bra som Nikke sa. De är faktiskt den bästa verkstad som jag har stött på -- de är snabba, billiga och duktiga. De är dessutom väldigt trevliga. Läs mer
  • Ingrid L
    Ingrid L skrev om Birka Bilverkstad
    Jättetrevliga mot en okunnig kvinna plus sextio, vilket är ovanligt. Att det dessutom kostade vad dem lovade gav dom fem "pluppar"! Läs mer
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Birka Bilverkstad
    Det är inte direkt vanligt att jag ger ett företag en femma på reco.se. Men Birka Bilverkstad är verkligen värda betyget.

Så här tänker jag: Jag fick komma snabbt när jag ringde och bokade tid efter ett par negativa besked från bilbesikgningen. Inte direkt, det är de för populära för, men efter ett par dagar. Redan i telefon förhörde de sig noga om vad jag ville ha gjort och vad som stod på besiktningsprotokollet.

När jag lämnade bilen gick vi igenom protokollet tillsammans, och de sade direkt att det ena felet (en märklig oljeläcka som har kommit och gått i några år) kunde bli kostsamt och tidskrävande att åtgärda. Vi bestämde därför att de skulle försöka lokalisera läckan, men inte åtgärda den utan vidare kontakt. Det andra felet, en utsliten spindelled skulle de fixa omgående.

När bilen är klar får jag otroligt klara besked om var oljeläckan sitter, och bra råd om hur jag ändå ska få bilen genom ombesiktningen. De har dessutom fixat ett litet småfel (en klämma som trillat bort) utan extra kostnad och prislappen landar ändå under offerten.

Jag får också klara besked om vad det är som gör att bilen under vissa förhållanden låter som ett lyftande jetplan (utslitet lager, också det tveksamt om man ska fixa på en fransk bil från -98).

Allt som allt. Jag har hittat min bilverkstad. Nu behöver jag inte byta fler gånger. Läs mer
    Noel H, Jakob, Agnetha L, peter h gillar detta
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Birka Bilverkstad
    I torsdags pajjade min gamla Passat, bromsarna skrek och jag ringde runt bland Stockholms bilverkstäder, givetvis med hjälp av Reco.

De mest omtyckta var inte helt oväntat uppbokade varpå en god vän tipsade om Brika Bilverkstad. De klämde in bilen i sin proppfulla bilverkstad och monterade nya bromsar, efter tre timmar var allt klart, helgen var räddad. Tack Birka Bilverkstad! Läs mer

Bästa bilverkstäderna i Stockholm:

Annalena S Annalena S tycker: