Krog 14 AB

Österlånggatan 14, 111 31 Stockholm — Visa karta

Årstavägen 49, 12054, Årsta
Två Små Svin
Ann-kristin S:
Trevlig upplevelse rakt igenom. Mysig uteservering med mycket blommor.

Restauranger nära Krog 14 AB:

Österlånggatan 17, Stockholm
Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med fö... Läs mer ›
Jennie T:
Trevligt läge, suveräna drinkar, trevliga och kunniga bartenders. Stressigt intryck av entré och för trångt vid borden. För stor portion av ...

Brunnsgränd 4, STOCKHOLM
På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög servi... Läs mer ›
Åsa G:
Bemötandet har varit bra från början till slut. God och vällagad mat i en fantastisk miljö, med påläst och kunnig personal. vi kände oss vä...

Stora Nygatan 41-43, Stockholm
Medeltida julbord med levande musik Ett riktigt traditionellt julbord på annorlu... Läs mer ›
Jenny S:
Det var den godaste maten jag ätit på länge!!

Storkyrkobrinken 16, STOCKHOLM
Välkommen till vår autentiskt Italienska restaurang i Gamla Stan! Läs mer ›
Michaela S:
Glad o trevlig personal som alltid men maten var inte lika bra som vi är vana vid att serveras på Peppers. ... Kanske var det en vikarier...

Läs vad 9 kunder tycker om Krog 14 AB

• Anton  J
    Anton J skrev om Krog 14 AB
    Dryg och otrevlig personal kan inte bra mat väga upp. Skärpning!
  • Björn W
    Björn W skrev om Krog 14 AB
    Riktigt trevlig service, lagom snitsig lokal och inte minst rejäl, vällagat och god mat! Lite osigt i lokalen, men det är inte så konstigt med tanke på grilltemat;) väl värt ett besök om ni inte vart på Grill Ruby
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Krog 14 AB
    Deprimerad personal och slafsigt upplägg. Vi var tre personer som åt hamburgare. Köttet var saftigt och hade fin kolsmak, men upplägget liknar McDonalds. Pommes fritesen är ok, men inte mer. Mashed potatos ser ut som stampade potatisar. Hamburgerbrödet kommer direkt från en påse köpt på Ica typ.

En besvikelse. Jag hade hört att de har bästa hamburgaren i stan, det stämmer inte.
  • S W
    S W skrev om Krog 14 AB
    Har varit på Grill Ruby ett par gånger förut, och det var trevligt och gott. Men efter senaste besöket kommer jag nog inte tillbaka.
    Hade bokat bord, men där satt ett annat par när vi kom dit. Det löste visserligen servitrisen. Men efter en timme kom hon fram och påpekade bryskt att det var dags för oss att gå för nu hade sällskapet kommit som skulle ha vårat bord. Vi påpekade att vi satt vid fel bord eftersom det var strul när vi kom. Hon tjafsade tillbaka lite innan hon bad om ursäkt. Sen hade hon dessutom mage att be mitt sällskap flytta på sig eftersom hon inte kom fram att servera vid bordet bredvid vårt.

Vi bestämde oss snabbt för att inte beställa den planerade efterrätten och gick därifrån.
  • Emilie L
    Emilie L skrev om Krog 14 AB
    Bistron är lite mer sofistikerad i härlig franskbistro stil, grillen är bullrig och härligt gemytlig. Båda två tillhör mina favoriter i stockholms restaurangdjungel.
    Emma K gillar detta
  • Annika T
    Annika T skrev om Krog 14 AB
    Var här på en date skulle egentligen gå till Pontus By the Sea men dom hade fullbokat så tog vi en promenad till Gamla Stan och stannade till Bistro Ruby.. Dom hade lediga platser på uteserveringen och vi väntade att få ett bord och jag tyckte att servitriserna var ganska sega på att hjälpa oss. Till slut frågar vi själva om det finns bord för två? Och vi får välja ett bord på uteserveringen och får våra menyer. Jag beställde deras ricotta knyten med sallad och rödbetor som jag tyckte var ett fräscht sommar alternativ. Vi fick våra rätter och jag njöt av min rätt tills allt bara smakar salt!!

Jag undrar hur mycket havs salt kocken hade lagt i min sallad??!! Känndes nästan att jag käkade grus av allt havssalt jag knaprade i mig.

Om servitriserna hade vart lite mera uppmärksamma när vi kom och om jag inte hade fått ett ton havssallt i min mat hade restaurangen fått högre betyg av mig..
  • Robert N
    Robert N skrev om Krog 14 AB
    Visserligen har inte Ruby något vegetarisk alternativ på huvudrättmenyn, men med generösa portioner och en riktigt fin burrito på "smårätts"-menyn så kompenserar dom väl sitt tillkortakommande. Bordsbokning rekommenderas.
  • Petter S
    Petter S skrev om Krog 14 AB
    Ok, Bistro & Grill Ruby ligger visserligen i Gamla Stan, men har ändå befriande lite att göra med denna annars så über-turistiska stadsdel. Bistro & Grill Ruby är istället en klassisk första-fin-dejt-restaurang, som antingen serverar traditionell fransk mat (Bistro Ruby) eller lite rockigare grillat (Grill Ruby)- båda i fantastiska miljöer. Gå hit en gång i halvåret & njut över att Stockholm fortfarande har sådana här restauranger. Inte alls stifft, utan bra mat i vackra lokaler. Boka bord en månad i förväg.
  • Amanda E
    Amanda E skrev om Krog 14 AB
    Trevlig restaurang i gamla stan som jag gärna besöker. God och vällagad grillad mat till bra priser. Ett stort plus för att man får välja tillbehör (såser, sallad, potatis m.m.) själv och på så vis kombinera ihop sin egna maträtt precis som man vill ha den. Trevlig och servicevänlig personal är också ett plus.

Österlånggatan 14, 111 31 Stockholm