Bistro Pastis AB

Bistro Pastis AB

www.pastis.se

Pastis är ett fransk Bistro i gamla stan, vid s:t Göran och draken

3 omdömen om Bistro Pastis AB

Nikke L
Skrev om Bistro Pastis AB

Igår åt jag en av mina bästa middagar någonsin här. Allt, från lokalens läge, trivselfaktorn i lokalen, personalens brinnande intresse för att vi skulle få en så bra upplevelse som möjligt, vinernas kvalitet, råvarorna, matlagningen var så bra att jag för första gången nästan saknar ord i en reco. Pastis är helt enkelt en av de restauranger som man bara inte får missa i Stockholm just nu. Glöm inte att beställa bord! Gör det idag!

Qpaqex gillar detta
Gustaf B
Skrev om Bistro Pastis AB

En liten pärla med genomarbetat franskt tema. Få platser och nästan alltid fullt, så beställ bord i förväg. En personlig favorit.

Nikke L gillar detta
George S
Skrev om Bistro Pastis AB

Litet guldkorn mitt bland turistfällorna i Gamla Stan. Ägarna både driver stället och tar emot/severar gästerna, med varmt personligt bemötande. Matsedeln är förhållandevis liten, (c:a 5 val per rätt och en plat du jour), men är alltid vällagad, opretentiös med fokus på fina ekologiska råvaror i klassisk provencalsk anda utan nonsens. Det går bra att sitta och dela en flaska vin bara i mån av plats, hit kommer många stamkunder från nejden. Klart prisvärt och mysigt, (om än något trångt mellan borden.)