Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Södermalm Gamla Stan Bistro Pastis AB

Bistro Pastis AB

Baggensgatan 12, 111 31 Stockholm — Visa karta

Pastis är ett fransk Bistro i gamla stan, vid s:t Göran och draken

Läs vad 3 kunder tycker om Bistro Pastis AB

• Nikke L

2010-12-14

Nikke L skrev om Bistro Pastis AB
    Igår åt jag en av mina bästa middagar någonsin här. Allt, från lokalens läge, trivselfaktorn i lokalen, personalens brinnande intresse för att vi skulle få en så bra upplevelse som möjligt, vinernas kvalitet, råvarorna, matlagningen var så bra att jag för första gången nästan saknar ord i en reco.

Pastis är helt enkelt en av de restauranger som man bara inte får missa i Stockholm just nu.
    Glöm inte att beställa bord! Gör det idag! Läs mer
    Qpaqex gillar detta
  • Gustaf B

2010-09-10

Gustaf B skrev om Bistro Pastis AB
    En liten pärla med genomarbetat franskt tema. Få platser och nästan alltid fullt, så beställ bord i förväg. En personlig favorit. Läs mer
    Nikke L gillar detta
  • 2009-06-15

George S skrev om Bistro Pastis AB
    Litet guldkorn mitt bland turistfällorna i Gamla Stan. Ägarna både driver stället och tar emot/severar gästerna, med varmt personligt bemötande. Matsedeln är förhållandevis liten, (c:a 5 val per rätt och en plat du jour), men är alltid vällagad, opretentiös med fokus på fina ekologiska råvaror i klassisk provencalsk anda utan nonsens. Det går bra att sitta och dela en flaska vin bara i mån av plats, hit kommer många stamkunder från nejden. Klart prisvärt och mysigt, (om än något trångt mellan borden.) Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm:

Bastiaan F Bastiaan F tycker:
“We had a great evening, thanks...” Läs mer
4.2 i betyg av 2092 omdömen

Nybrogatan 42, 11440, Stockholm