Brasserie Elverket

3.5

11 omdömen om Brasserie Elverket

NOEL H
Skrev om Brasserie Elverket

Faktiskt aldrig testat den, här på Reco, så omskrivna brunchen. Däremot tycker jag att Elverket är bland de trevligaste ställena på Östermalm att käka middag på. Bra mat, avslappnad stämning i en fantastiskt trevlig lokal!

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Timmy K
Skrev om Brasserie Elverket

Mummsiga musslor i gott vin! Snabb service, god personal och trevlig miljö. Fick bra rekomendationer på avec, en snabbslängd servitires som inte skrädde sina ord, och vi kände oss generellt sett väl omhändertagna. Kan tänka att detta är en klassisk familjerestaurang, men även för oss 20-somethings var det ett helkvällsalternativ som hette duga. Som på många moule frittes-serverande-restauranger kan jag bara tipsa: Mer aoli, och lite mer frittes - era musslor var definitivt goda, men de kändes ibland lite ensamma! ;)

Andreas H
Skrev om Brasserie Elverket

Har hittills bara ärat Elverket med ett besök. En söndag i brunchens tecken. Måste väl säga att jag är en man som tycker om att betala för vad saker är värt, utan att lyxa till det för mycket. På Elverket är min åsikt att priset var högre än vad utfallet var, både när det kom till födan och personalen!

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4107 omdömen 4.0 av 4107 omdömen

Jessica I Jessica I
Henrik A
Skrev om Brasserie Elverket

Usel som lunchkrog. Pyttesmå portioner med med helt fel komposition, fick godkänd men ynklig fiskbit med 4 kokta pytte-potatisar med tjockt skal, en tesked skivad gurka och inget mer på hela tallriken, för 99 kr! Mycket bullrigt och borden så tätt ihop att man hör allt vad grannen säger. Aldrig mer.

Elina E
Skrev om Brasserie Elverket

Hit gick vi ofta och åt lunch med mitt gamla jobb, och jag var väl inte så jätteimponerad. Maten var okej, kunde varit lite bättre smaker och kryddor, men tyvärr fann jag priserna lite väl tilltagna i överkant. Men kommer man vid rätt tillfälle och det inte är för mycket folk i lokalerna så är det en väldigt mysig lokal.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4137 omdömen 4.0 av 4137 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Andrs P
Skrev om Brasserie Elverket

Hoppade in på en lunch. Räknade med att det skulle vara smockat och svindyrt. Var ingetdera. Vi var tidiga, så plats fanns det och maten (högrev m potatis/svamp-mos, 99kr) var extremt vällagad och smakrik. Hade mycket väl kunnat tänka mig den senare på kvällningen. Helt okej portioner. Dock var sallaten väldigt blek men resten av "plocket" var väldigt bra.

Tobias B
Skrev om Brasserie Elverket

Elverket har uppgraderat sitt erbjudande med ny meny och trevligare nyrenoverade lokaler. För mig erbjuder Elverket det mest väsentliga när man ska käka brunch. Lax, bacon, äggröra och massor av smaskiga smårätter, kallskuret såväl som varma rätter. Att publiken just denna söndag var extra stressad är knappast något jag kan belasta Elverket för, även om det blir mer påtagligt när ytorna har blivit mindre. Jag gillar Elverket och rekommenderar det verkligen.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4712 omdömen 4.2 av 4712 omdömen

Penelope S Penelope S
Mats L
Skrev om Brasserie Elverket

Söndagsbrunch och fullt med folk. Bra stämning, bra mat med allt som hör till och till rätt pengar. Vi kommer tillbaka, men skaffa ett våffeljärn till.

Sine L
Skrev om Brasserie Elverket

Jag kan tyvärr bara ge betyg på dricka och atmosfär. Jag hoppas att de tänker fortsätta med "Förfest-hänget" som drog igång i fredags. Väldigt bra stämning och kul blandning av folk.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Martin S
Skrev om Brasserie Elverket

Bemötandet på Elverket var bra men tyvärr stod vi kanske i 20 min innan vi ens fick beställa. Maten var tyvärr smaklös och korven smakad...s! Jag hade hört väldigt gott om Elverket men min upplevelse var allt annat en bra. Hoppas ni rycker upp er! /Martin

Petter S
Skrev om Brasserie Elverket

Elverket är förutom en liten teater även en liten restaurang, belägen strax intill Karlaplan. Hit går man med fördel för att se stadens lite mindre kända kändisar dricka vin en tisdgaskväll, eller för att ta en bit mat innan det att kvällen fortsätter någon annanstans. Kanske något Östermalmskt opersonligt, men trevligt, enkelt och lite avsides i positiv bemärkelse.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8066 omdömen 4.3 av 8066 omdömen