Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Brasserie Elverket

Brasserie Elverket

Linnégatan 69, 114 60 Stockholm — Visa karta

Odengatan 85, 11322, Stockholm
Restaurang BankOmat Odenplan
Kerstin S:
Bra bemötande och god mat men det var länge sedan vi åt hos BankOmat.

Restauranger nära Brasserie Elverket:

Nybrogatan 38, STOCKHOLM
Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet! Läs mer ›
Rose-Marie H:
God mat som alltid och vänligt bemötande. Lite hög ljudvolym pga förmodligen dålig akustik.

Norrlandsgatan 28, STOCKHOLM
I Kung Carls Bakficka kan du njuta av brasserielunch, god middag eller en cockta... Läs mer ›
Camilla L:
God mat och trevlig personal. Lite dåligt med påfyllnad i buffén, men på det hela bra.

Regeringsgatan 70, Stockholm
maria r:
Vänligt och bra bemötande. Dock lite negativ attityd inte var nöjda med det 1:a vinet vi fick prova till maten. Annars ok.

Brunnsgränd 4, STOCKHOLM
På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög servi... Läs mer ›
Johan P:
Vi hade en kanonkväll! Bra service och mycket god mat.

Läs vad 12 kunder tycker om Brasserie Elverket

• Noel H
    Noel H skrev om Brasserie Elverket
    Faktiskt aldrig testat den, här på Reco, så omskrivna brunchen. Däremot tycker jag att Elverket är bland de trevligaste ställena på Östermalm att käka middag på. Bra mat, avslappnad stämning i en fantastiskt trevlig lokal!
  • Timmy K
    Timmy K skrev om Brasserie Elverket
    Mummsiga musslor i gott vin! Snabb service, god personal och trevlig miljö. Fick bra rekomendationer på avec, en snabbslängd servitires som inte skrädde sina ord, och vi kände oss generellt sett väl omhändertagna.

Kan tänka att detta är en klassisk familjerestaurang, men även för oss 20-somethings var det ett helkvällsalternativ som hette duga.

Som på många moule frittes-serverande-restauranger kan jag bara tipsa: Mer aoli, och lite mer frittes - era musslor var definitivt goda, men de kändes ibland lite ensamma! ;)
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Brasserie Elverket
    Har hittills bara ärat Elverket med ett besök. En söndag i brunchens tecken.
    Måste väl säga att jag är en man som tycker om att betala för vad saker är värt, utan att lyxa till det för mycket. På Elverket är min åsikt att priset var högre än vad utfallet var, både när det kom till födan och personalen!
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Brasserie Elverket
    Usel som lunchkrog. Pyttesmå portioner med med helt fel komposition, fick godkänd men ynklig fiskbit med 4 kokta pytte-potatisar med tjockt skal, en tesked skivad gurka och inget mer på hela tallriken, för 99 kr! Mycket bullrigt och borden så tätt ihop att man hör allt vad grannen säger. Aldrig mer.
  • Elina E
    Elina E skrev om Brasserie Elverket
    Hit gick vi ofta och åt lunch med mitt gamla jobb, och jag var väl inte så jätteimponerad. Maten var okej, kunde varit lite bättre smaker och kryddor, men tyvärr fann jag priserna lite väl tilltagna i överkant. Men kommer man vid rätt tillfälle och det inte är för mycket folk i lokalerna så är det en väldigt mysig lokal.
  • Andrs P
    Andrs P skrev om Brasserie Elverket
    Hoppade in på en lunch. Räknade med att det skulle vara smockat och svindyrt. Var ingetdera. Vi var tidiga, så plats fanns det och maten (högrev m potatis/svamp-mos, 99kr) var extremt vällagad och smakrik. Hade mycket väl kunnat tänka mig den senare på kvällningen. Helt okej portioner. Dock var sallaten väldigt blek men resten av "plocket" var väldigt bra.
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Brasserie Elverket
    Elverket har uppgraderat sitt erbjudande med ny meny och trevligare nyrenoverade lokaler. För mig erbjuder Elverket det mest väsentliga när man ska käka brunch. Lax, bacon, äggröra och massor av smaskiga smårätter, kallskuret såväl som varma rätter. Att publiken just denna söndag var extra stressad är knappast något jag kan belasta Elverket för, även om det blir mer påtagligt när ytorna har blivit mindre. Jag gillar Elverket och rekommenderar det verkligen.
  • Mats L
    Mats L skrev om Brasserie Elverket
    Söndagsbrunch och fullt med folk. Bra stämning, bra mat med allt som hör till och till rätt pengar. Vi kommer tillbaka, men skaffa ett våffeljärn till.
  • Sine L
    Sine L skrev om Brasserie Elverket
    Jag kan tyvärr bara ge betyg på dricka och atmosfär. Jag hoppas att de tänker fortsätta med "Förfest-hänget" som drog igång i fredags. Väldigt bra stämning och kul blandning av folk.
  • Martin S
    Martin S skrev om Brasserie Elverket
    Bemötandet på Elverket var bra men tyvärr stod vi kanske i 20 min innan vi ens fick beställa. Maten var tyvärr smaklös och korven smakad...s! Jag hade hört väldigt gott om Elverket men min upplevelse var allt annat en bra. Hoppas ni rycker upp er!
    /Martin
  • Daniel T
    Daniel T skrev om Brasserie Elverket
    Bra vällagad kvalitétsmat. Men att ta 110 kronor en ceasarsallad som lunch och sedan vilja ha ytterliggare 12 kronor för en minimal kopp brygg kaffe är lite snålt. Hur som helst bra mat, bra personal med förstånd att ta betalt.
  • Petter S
    Petter S skrev om Brasserie Elverket
    Elverket är förutom en liten teater även en liten restaurang, belägen strax intill Karlaplan. Hit går man med fördel för att se stadens lite mindre kända kändisar dricka vin en tisdgaskväll, eller för att ta en bit mat innan det att kvällen fortsätter någon annanstans. Kanske något Östermalmskt opersonligt, men trevligt, enkelt och lite avsides i positiv bemärkelse.

Linnégatan 69, 114 60 Stockholm