Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Norrmalm Cajsa Warg

Cajsa Warg

St Eriksplan 2, Stockholm — Visa karta

Box 6088, 17106, Solna
Habtemariam M:
Jag är en jätte nöjd kund och tvekar inte att rekom MTB till andra.

Övriga företag nära Cajsa Warg:

Box 6088, Solna
Habtemariam M:
Jag är en jätte nöjd kund och tvekar inte att rekom MTB till andra.

Läs vad 2 kunder tycker om Cajsa Warg

• Oll E
    Oll E skrev om Cajsa Warg
    Cajsa Warg är en oas i stressen! Det är med ett sant nöje jag lägger de extra slantarna på de godbitar som Cajsa Wargs livsmedelsbutik erbjuder. Det enda problemet jag har med Cajsa Warg är att jag alltid kommer hem med mycket mer i matkassen än vad jag ursprungligen tänkt köpa!!
  • Christina S
    Christina S skrev om Cajsa Warg
    Först och främst ... ja, det är dyrare här än vad det är på Ica. Men mitt betyg sätts inte i jämförelse med Ica utan i förhållande till vad jag får för de pengar jag lägger på Cajsa Warg ... bland annat. Och man kan väl konstatera att jag gladeligen lägger en extra slant för att ens få lov att kliva in i den upplevelse som Cajsa Warg på St Eriksplan är.
    Jag har gått och handlat mat i över ... ja, alltså i väldigt många år. Väldigt många. Och bara saluhallar når upp till den nivå som Cajsa Warg bjuder på. Man njuter. Det är inte konsumering, stress genom trånga gångar och kasta-ner-allt-i-kundvagnen. Här går man. Promenerar. Ser sig omkring. Njuter av den lugna klassiska musiken i högtalare, njuter av utbudet. Står länge och tittar på den lilla grönsaksavdelningen. Och njuter lite till. Tittar nog och nära på det som ligger inplastat i de olika diskarna. Och njuter. Det märkliga (?) är att de flesta verkar njuta. De allra flesta ler. Det blir liksom en särskilt stämning.

Och utbudet är högst begränsat. Men jag går igång liksom på att kunna köpa särskilda marmelader eller en alldeles speciell senap. Och jag går igång på att i en liten plastpåse kunna hälla ner exakt så många pepparkorn som jag har lust att köpa den dagen. Och jag tycker om att inte behöva leta efter eko-märkningarna för de finns i ganska hög utsträckning.

Brödet är urgott, deras färdiga risotto är to die for, laxen kan inte vara finare. Och jo, det kostar lite extra men det är lätt att begripa kock-snacket ... det har med råvarorna att göra. Och på CW är det fina råvaror.

Personalen är jättetrevliga, alltid hjälpsamma. Oftast står små fat framme med smakprover på både det ena och det andra. Alldeles nyss kunde man i kassakön peta i sig en liten knäckebit med rödbetssallad och vid ostdisken stod en röra man kunde lägga på lite kavring och vid fisken stod en hel kock och bjöd på något annat.

Vart tog det vägen ... det där som vi förmodligen hade långt bak i tiden. När man inte jagade genom en stormarknad och kastade ner matvaror av varierande kvalitet? Nej, jag handlar inte allt på CW. Bara lite. Men jag önskar att jag kunde handla allt där.
    Oll E, Anna-Carin C, Nikke L gillar detta

St Eriksplan 2, Stockholm