Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Norrmalm Cloud Nine

Cloud Nine

Torsgatan 1, 111 23 Stockholm — Visa karta

Restaurang i tre delar. Matsal, dessertrum och delikatess. Stor uteservering på Lilla Bantorget på sommaren.
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 4 kunder tycker om Cloud Nine

• Ulla P
    Ulla P skrev om Cloud Nine
    Bästa servicen på länge! Goda viner o god mat till bra priser. Minus för stämningen/miljön som upplevs lite som skolmatsal/sjukhusmatsal.
  • Lisa P
    Lisa P skrev om Cloud Nine
    Slank förbi med några kompisar för ett glas vin. Gillar verkligen inredningen och atmosfären på restaurangen. Personalen var super trevlig trots att vi bara skulle ta en drink och inte käka. Jag kommer definitivt komma tillbaka hit för att äta också.
  • Johannes I
    Johannes I skrev om Cloud Nine
    Lilla delin är ett kanonställe att slinka in på för en öl och några smårätter efter jobbet.
    Fantastiskt trevlig personal. Har inte provat matsalen än, men både den och efterrättsrummet är en höjdare enligt kollegor.
    Nikke L gillar detta
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Cloud Nine
    Ägarna till Cloud Nine har ett flertal lyckade restauranger bakom sig. Själv minns jag med saknad Baguz på Kungsholmen och andra längtar tillbaka till Floras Kulle i Humlegården.

Förra hösten öppnade de så nytt i det nybyggda kvarteret alldeles invid Norra Bantorget.

Och Cloud Nine är verkligen ett lyckat koncept. Matsalen är inredd med ovala bord med soffor vilket gör att man kan vara bara två eller 7-8 pers i sällskapet och få lika bra plats ändå. Menyn innehåller några helt unika skapelser som Vietnamese baby back ribs (Master Stock-glaserade kamben med tempurafriterade grönsaker, citruscoleslaw och chilimajonnäs) och Choix de Tibétain (savoykålslindade tzaydolmar med skogschampinjoner och valnötsvinägrett. Serveras med blomkålspure)...

Rundar man den stora, välutrustade bardisken så kommer man in i en fantastisk skapelse som kallas efterrättsrummet. Ett rum inrett som en klassisk kinesisk restaurang i sammet, fast i grönt, och med stor noggrannhet vid alla detaljer.

Cloud nines tredje del är en deli, där du köper med dig delikattesser, eller tar en latte eller en öl och en grillad macka.

Jag har inte själv prövat den dim sum Cloud Nine dukar upp på söndagarna, men de som har det är lyriska.

Nu i sommar tar de över Lilla Bantorget med en stor uteservering. Vi hoppas alla på en fin sommar.
    Niclas B gillar detta

Torsgatan 1, 111 23 Stockholm