Vasagatan 50 Restaurang AB

Duvel Café

9 omdömen om Vasagatan 50 Restaurang AB

Andreas E
Skrev om Vasagatan 50 Restaurang AB

Fantastiskt ölutbud och trevlig personal. Men maten är svindyr och motsvarar på inget sätt priset, smakar bättre lunch, inte mer.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
Simon O
Skrev om Vasagatan 50 Restaurang AB

Mycket god belgisk öl! Kunnig och trevlig personal. Mycket aktiviteter för de intresserade.

Robert
Skrev om Vasagatan 50 Restaurang AB

Maten var bra men väldigt liten portion. Inte prisvärt. Finns andra bättre ställen att gå till i närheten.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4132 omdömen 4.0 av 4132 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Anna S
Skrev om Vasagatan 50 Restaurang AB

Snorkig attityd à la Soup-Nazi! :-( Noll matkultur. Frågade inte ens hur vi ville ha vår 300-kronors entrecote stekt. Och nej - den kom då inte som medium-rare utan helt genomstekt. På min upprepade förfrågan om att ersätta potatisen med någon liten grönsak erbjuds jag till slut av ägaren att följa med in i köket för att försäkra mig om att där finns minsann inga "lösa grönsaker" att laborera med! Efter att jag bett dem att inte servera mig någon potatis alls så fick jag den i alla fall på talllriken. (Ägaren påstod också...

Anders E
Skrev om Vasagatan 50 Restaurang AB

Stort utbud av belgisk öl. Kunnig personal, dock ibland med en lite snorkig attityd. En proffsig detalj är att all öl serveras i därtll avsett glas. Erbjöds vid ett tillfälle att få provsmaka några öl innan vi gjorde våra val, generöst!

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8061 omdömen 4.3 av 8061 omdömen

Damian G
Skrev om Vasagatan 50 Restaurang AB

Var där igår och åt på alla hjärtans dag. Supertrevlig personal med bra kunskap. Jag åt den så kallade teatermenyn med två rätter, det blev både vilt till förrätt och efterrätt. Många smakade utsökt jag saknade dock en sallad till huvudrätten mest för att bryta av smaken lite. Men är du hungrig och befinner dig på vasagatan stig på.

Malou G
Skrev om Vasagatan 50 Restaurang AB

Perfekt läge för denna unika restaurang. Då det finns en hel del teatrar i området har Duvel satsat på detta klientel när det gäller maten. En mycket god "teatermeny", som dock inte är något mer än mycket god, och ett fantastiskt urval av öl - största utbudet i Stockholm - i fantastiska lokaler gör att det blir en garanterad minnesvärd kväll! Men som tidigare nämnts; det går alldeles utmärkt att bara gå förbi och ta en öl i pressbaren.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7918 omdömen 4.3 av 7918 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Carl-Fredrik W
Skrev om Vasagatan 50 Restaurang AB

Hit går man för att äta Moules marinières och dricka belgisk öl. Den övriga maten har jag inte brytt mig i, vad jag hört är det väl inte den som lockar utan just musslor och öl. Det är också en vinnande kombination dessa två. Man kan till och med skippa musslorna och bara slinka in för att ta sig en öl. Men precis som Tobias säger så kan den ölen räcka långt.

Tobias H
Skrev om Vasagatan 50 Restaurang AB

Stora mängder Belgiskt trapistöl med roliga namn (Blond, Donk osv.) serveras här. Duvel är ett sådant ställe där man kan man säga "ok jag skall bara ta _en_ öl", göra sin beställning, få in något antingen så starkt (utan att smaka illa) eller i så stort glas , att det blir en riktig utmaning att hitta hem sen. Kul. Farligt. Maten är ok, inte mer. Det märks att det är ölen som står i fokus.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen