Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasagatan 50 Restaurang AB

Vasagatan 50 Restaurang AB

Vasagatan 50, 111 20 Stockholm — Visa karta

Duvel Café

Läs vad 9 kunder tycker om Vasagatan 50 Restaurang AB

• Andreas E
    Andreas E skrev om Vasagatan 50 Restaurang AB
    Fantastiskt ölutbud och trevlig personal. Men maten är svindyr och motsvarar på inget sätt priset, smakar bättre lunch, inte mer. Läs mer
  • Simon O
    Simon O skrev om Vasagatan 50 Restaurang AB
    Mycket god belgisk öl!
    Kunnig och trevlig personal.

Mycket aktiviteter för de intresserade. Läs mer
  • Robert
    Robert skrev om Vasagatan 50 Restaurang AB
    Maten var bra men väldigt liten portion. Inte prisvärt. Finns andra bättre ställen att gå till i närheten. Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Vasagatan 50 Restaurang AB
    Snorkig attityd à la Soup-Nazi! :-( Noll matkultur. Frågade inte ens hur vi ville ha vår 300-kronors entrecote stekt. Och nej - den kom då inte som medium-rare utan helt genomstekt. På min upprepade förfrågan om att ersätta potatisen med någon liten grönsak erbjuds jag till slut av ägaren att följa med in i köket för att försäkra mig om att där finns minsann inga "lösa grönsaker" att laborera med! Efter att jag bett dem att inte servera mig någon potatis alls så fick jag den i alla fall på talllriken. (Ägaren påstod också att den enda grönsak de hade i huset var sparris, men i mitt sällskaps s.k. sparrissoppa var den då inte...) Frågade även servitören om de möjligen hade torr cider - nej, ingen cider överhuvudtaget, men 500 sorters belgisk öl. Vi serverar endast belgiska drycker, dräpte han till med. (Huruvida det röda vinet kom från belgiska vinodlingar undvek de att svara på genom att istället fråga vilket företag jag representerade! (Relevant, eller? Så om man inte är journalist på denna a.k.a. Pressklubbens bakficka så ska man veta hut?! Tack gode gud för "bloggosfären"...! ) Läs mer
  • Anders E
    Anders E skrev om Vasagatan 50 Restaurang AB
    Stort utbud av belgisk öl. Kunnig personal, dock ibland med en lite snorkig attityd. En proffsig detalj är att all öl serveras i därtll avsett glas. Erbjöds vid ett tillfälle att få provsmaka några öl innan vi gjorde våra val, generöst! Läs mer
  • Damian G
    Damian G skrev om Vasagatan 50 Restaurang AB
    Var där igår och åt på alla hjärtans dag. Supertrevlig personal med bra kunskap. Jag åt den så kallade teatermenyn med två rätter, det blev både vilt till förrätt och efterrätt. Många smakade utsökt jag saknade dock en sallad till huvudrätten mest för att bryta av smaken lite. Men är du hungrig och befinner dig på vasagatan stig på. Läs mer
  • Malou G
    Malou G skrev om Vasagatan 50 Restaurang AB
    Perfekt läge för denna unika restaurang. Då det finns en hel del teatrar i området har Duvel satsat på detta klientel när det gäller maten. En mycket god "teatermeny", som dock inte är något mer än mycket god, och ett fantastiskt urval av öl - största utbudet i Stockholm - i fantastiska lokaler gör att det blir en garanterad minnesvärd kväll! Men som tidigare nämnts; det går alldeles utmärkt att bara gå förbi och ta en öl i pressbaren. Läs mer
  • Carl-Fredrik W
    Carl-Fredrik W skrev om Vasagatan 50 Restaurang AB
    Hit går man för att äta Moules marinières och dricka belgisk öl. Den övriga maten har jag inte brytt mig i, vad jag hört är det väl inte den som lockar utan just musslor och öl. Det är också en vinnande kombination dessa två. Man kan till och med skippa musslorna och bara slinka in för att ta sig en öl. Men precis som Tobias säger så kan den ölen räcka långt. Läs mer
  • Tobias H
    Tobias H skrev om Vasagatan 50 Restaurang AB
    Stora mängder Belgiskt trapistöl med roliga namn (Blond, Donk osv.) serveras här. Duvel är ett sådant ställe där man kan man säga "ok jag skall bara ta _en_ öl", göra sin beställning, få in något antingen så starkt (utan att smaka illa) eller i så stort glas , att det blir en riktig utmaning att hitta hem sen. Kul. Farligt. Maten är ok, inte mer. Det märks att det är ölen som står i fokus. Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm:

Hilda B Hilda B tycker:
“Matupplevelsen var mycket bra,...” Läs mer

Tulegatan 29, 17278, SUNDBYBERG