Elitfönster På Plats Alingsås

Välkommen till Elitfönster På Plats Alingsås!

Bor du i Alingsås, Bollebygd, Borås, Essunga, Grästorp, Herrljunga, Härryda, Lerum, Lilla Edet, Mark, Partille, Svenljunga, Tranemo, Vara, Varberg eller Vårgårda? Din lokalt ansvariga på plats är Karl-Johan. Tveka inte att kontakta oss för en kostnadsfri offert.

Läs vad 7 kunder tycker om Elitfönster På Plats Alingsås 2

• skrev om Karl-Johan Strömqvist en del av Elitfönster På Plats Alingsås
    2022-12-06 Verifierad kund
    Snabba svar och ett trevligt bemötande på våra frågor angående vårt byte av källarfönster. Fel foder och fönster smygar fick bytas på grund av felleverans men det löstes till belåtenhet. Vi är väldigt nöjd med hela fönsterbyte projektet.
  • Jonas A
    skrev om Karl-Johan Strömqvist en del av Elitfönster På Plats Alingsås
    2022-10-31 Verifierad kund
    Karl-Johan var trevlig och ingav ett kompetent intryck när han var på besök för offert.

Dessvärre blev det bara värre efter detta.
    Återkoppling och uppdatering existerade inte, jag fick alltid "jaga" honom för att få en uppdatering. Jag fick höra ursäkter efter ursäkter varför vi aldrig fick montörer som skulle installera. Massa löften, och aldrig återkoppling.
    En leverans som brukar ta 10-14 veckor är fortfarande inte helt klar efter underskrift den 15e maj (24 veckor).
    Information kring extraarbete stämde inte alls överens med slutfakturan, där han aldrig informerade vad som skulle innebära ett högre pris.

Jag har en väldigt hög tolleransnivå och jag förstår att problem kan inträffa, men det är väldigt viktigt att man återkopplar, vilket han mer eller mindre aldrig gjorde. Jag delgav även honom vikten för mig att återkoppling är väldigt viktigt, var vid jag fick nya löften som aldrig infrias. Sedan kan jag förstå eventuella hinder och problem, det är naturligt.

Känslan efter denna affären är allt annat än bra. Jag anlitade Elit fönster på Plats för att få trygghet, erfarenhet. Jag ångrar att jag inte köpte fönster själv och anlitade montören själv (som jag är väldigt nöjd med). Då hade jag förmodligen fått det på plats tidigare och haft större insikt i pris.

[edit]

Karl-Johan tog åt sig av kritiken och bokade ett möte. Vi redde ut det som varit dåligt och vad som kunde blivit bättre, för oss båda. Min känsla är att vi alla lärt oss något av detta och att min tidigare upplevelse av denna affären förblir sällsynt för framtida kunder.

Med det sagt kommer jag att justera mitt betyg då jag värdesätter ansvarstagande och jag anser att med god kommunikation, kommer man väldigt långt.
    2022-05-23 Verifierad kund
    Mycket trevlig och serviceinriktad person.

Förväntningarna var ganska höga och vi är nöjda.

Vi köpte ett dörrbyte.
    2021-10-18 Insamlad av företaget
    Väldigt nöjd med försäljaren och produkten.
    2021-09-03 Insamlad av företaget
    Allting var bra förutom att det var lite si och så med återkoppling. Jag fick ringa ett flertal gånger innan vi fick handtaget som var restat, Vid leveransen fick vi handtag utan lås eftersom rätt handtag var restnoterat. I övrigt är vi mycket nöjda.
    2021-08-31 Insamlad av företaget
    Bemötandet från er säljare var trevligt.

Vi förväntade oss att jobbet skulle ta max två dagar, nu visade det sig att vår vägg var lite tuffare att såga upp än förväntat men det tog bara ca 1 dag ytterligare. Men från start till helt klart har detta tagit 4 månader!
    Det började med fel foder, men säljaren noterade inte när han var här, trodde på järnkoll... jag beställde också lås i altandörren. Inget noterades om detta och givetvis saknades även detta vid montering.
    Montörerna glömde av att de inte var klara så jag fick påminna flera gånger.
    Fönster och altandörr är mkt fina men vilket skämt leveransen var

Vi köpte helglasad altandörr och ett lika stort fast fönster
    Hej Jonas, tack för ditt omdöme!

Vi är ledsna att montaget dröjt längre vad som var planerat och att vi inte lyckats leverera en positiv upplevelse av ert fönsterbyte. Det är viktigt för oss att ni som kunder är nöjda och vi tar till oss av feedbacken.

Skönt att ni ändå är nöjda med fönstret och altandörren; vi hoppas ni får mycket glädje av dem. Tack för att ni valde Elitfönster På Plats!
    2021-02-17 Insamlad av företaget
    Vi bytte ut samtliga fönster och dörrar i huset. Detta var i oktober-20. Tyvärr råkade fabriken göra ena altandörren felhängd (säljaren gjorde rätt beställning). Denna dörr väntar vi på än. Feb-21.
    Kvaliteten på fönstren och dörrar är utmärkt! Säljaren K-J är jättebra och hjälper oss så gott han kan med altandörren. Snickarna som var här var väldigt bra, noggranna och effektiva.