Alla kategorier Luftvärmepump Stockholms län Täby IVT Värmepumpar SENS Energikomfort AB

SENS Energikomfort AB

TILLVERKARVÄGEN 16, 187 66 Täby — Visa karta

Energikomfort ska minska sina kunders energikostnader och miljöpåverkan genom att dimensionera, installera, övervaka och underhålla beprövade lösningar för förnyelsebar energi som bergvärme, solenergi, frånluftsåtervinning och kombinationer av dessa.

Energikomfort har installerat över 10 000 värmepumpar i Stockholm. Bolaget grundades 1996 och är ett av Sveriges största IVT Center. Vi är idag ca 20 personer som är verksamma i bolaget.

Energikomfort har en egen organisation för försäljning, projektering, installation och service. Vi tycker att det är viktigt att ha egna resurser i alla led för att leverera hög kvalitet till våra kunder, på kort och lång sikt.

Genom åren har vi hjälpt tusentals fastighetsägare att minska sin miljöpåverkan genom att installera bergvärmeanläggningar som genererar förnyelsebar energi. På årlig basis är vi med och minskar koldioxidutsläppen med över 300 ton. Våra kunder är med och uppnår världens högt ställda miljömål och sparar samtidigt oftast över 50% av sina energikostnader.

Vår vision för företaget är att vi ska vara det självklara valet för våra kunder i segmentet, vi ska ha Sveriges mest nöjda kunder och vi ska ha Sveriges mest nöjda personal i branschen.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 149 kunder tycker om SENS Energikomfort AB

• Kjell L

2019-02-01

Kjell L skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Vi har köpt två luft luft värmepumpar tidigare från Energi Comfort. Därför var det naturligt att ta pumparna från dom igen. Vi var mycket nöjda med dom två köpen och vi är nöjda den här gången också. Kommunikationen har varit helt ok och montören som var här hade ett mycket trevligt och förtroendeingivande sätt.

MVH
    Kjell Larsson Läs mer
  • Niklas M

2019-02-01

Niklas M skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Jag köpte en luft-/vattenvärmepump med installation, driftsatt och klart samt bortforsling av gammal elpanna.

Jag bokade ett kundbesök med en säljare/projektledare som gick igenom förutsättningarna och rekommenderade utrustning. Han presenterade ett förslag och skickade offert. Efter förhandling kom vi överens om att köra vidare.

Projektledaren var både kunnig och trevlig. Han brydde sig verkligen om mig som kund. Jag fick brev på posten med information med datum och tid då jobben skulle utföras. Det höll dem till punkt och pricka. Dem blev till och med klara 1 dag tidigare än utsatt tid.

Jag valde det här företaget för att jag fick en känsla av att dem levererade kvalitet. Inte för att dem hade det lägsta priset.

Sammanfattningsvis var det värt varenda extra krona att anlita Energikomfort. Jag kan varmt rekommendera dem till andra! Läs mer
  • 2019-01-30

Bonjur A skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Värmepump med el- och vvsinstallation. Mycket trevligt bemötande, perfekt hållen leveranstid, tjänstvillig och proffs montör. Inget fel på överkomligt pris. Kan inget annat än att rekommendra.
    B. Alaton Läs mer
  • 2019-01-24

Kjell L skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Utbyte av värmepump. Bra fick utbytesvarmvattenberedare under Leverans tiden. T Läs mer
  • 2019-01-20

Magnus K skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Mycket bra bemötande av företaget. Genomgången innan installation var ordentligt genomförd. Vid installationen behövdes det borras genom betong. Betongborrarna och installatören var inte riktigt i synk så höll på att bli galet när hålet blev lite fel, men fixades till slut galant av installatören (fick slita lite extra).

Det enda negativa med IVT pumpen är wifi appen som är riktigt dålig. Förhoppningsvis blir den bättre i framtiden. Läs mer
  • 2019-01-19

Roger N skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Installation av en luft värmepump IVT.
    Bra bemötande allt gick smidigt och på utlovat tid, de levererade över mina förväntningar montören gjorde sitt jobb och lämnade avstädat och snyggt.
    Kommer däremot att flytta utedelen till ett markstativ då det låter för mycket nu när den är monterad på väggen, i övrigt mycket nöjd Läs mer
  • 2019-01-18

Bertil W skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Vi är mycket nöjda. Väl utförd installation och sen ytterligare en skicklig montör snabbt kom och förklarade hur våra system fungerade ihop är allt bra.
    Varmt tack!
    B o BM Weckman (bägge 80+)
    Jaktvägen 131 i Täby Läs mer
  • 2018-12-06

Pär W skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    IVT-värmepump. Proffsiga installatörer, trevligt bemötande. Den säljansvarige höll kontakten innan leverans.

Jag är nöjd. Läs mer
  • 2018-11-16

Therese H skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Jag köpte en värmepump och prickade in en kampanj som gav en bra rabatt. Jag valde ivt eftersom jag använt mig av det märket i tidigare hus och känner mig trygg med deras produkter. Av Energikomfort fick jag utmärkt service, ett väl utfört arbete av en effektiv, trevlig och kunnig installatör. Jag kommer definitivt använda dem igen och kan varmt rekommendera andra att anlita dem. Läs mer
  • 2018-11-15

Åke J skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Mycket bra och lyhörd installatör, noggrann och trevlig. Läs mer
  • 2018-10-30

Magnus J skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Installation luftvärmepump.

Höll tid och kunde anpassa montering enligt önskemål. Läs mer
  • 2018-10-27

Henrik J skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Höll vad de lovade . Smidigt och på utsatt tid. Läs mer
  • 2018-10-26

Jan L skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Jag fick snabb respons vid ett akut behov och fick bra bemötande. Läs mer
  • 2018-10-26

Patrik R skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Mycket nöjd med min IVT luft/luft. Enkel beställning över telefon och sen montering någon vecka efteråt på en dag som jag valt.
    Proffsigt och trevligt såväl från säljare som montör! Läs mer

Jonas H skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Köpte två IVT värmepumpar med installation. Blev mycket väl bemött och fick goda råd för placering och modellval vid hembesök. Installationen gick utan problem på utsatt dag och vi är mycket nöjda. Läs mer

Sven C skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Fick ingen bra genomgång/handhavandeinstruktion av värmepumpen. Läs mer
    2018-10-25 SENS Energikomfort AB svarar Sven C
    Hej Sven!

Jag ber att service/produktion kontaktar dig i morgon för att undersöka vad som gått snett.
    Vi drar lärdom och försöker göra bättre nästa gång.
    God kväll!

Marknadsansvarig
    Energikomfort – En del av SENS-gruppen

Jürgen W skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Lät dom byta ut min gamla IVT värmepump. Den nya drar nästan 30 % mindre än den gamla Läs mer
  • r

2018-09-20

r skrev om SENS Energikomfort AB
    Agerade kundfokuserat. Rekommenderas starkt. Hade med dem nyligen i en medelstor upphandling för vår BRF att göra. Man var en av två som vi till slut valde mellan. Mer info finns om ärendet på vår hemsida http://www.brfekoxen.com/2018/upphandlingen-av-nya-bergvarmepumpar/ Läs mer
  • 2018-09-05

Janne L skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Snabbt, vänligt, en vacker och fin installation ! Läs mer
  • 2018-07-07

Mats T skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Vent 202.
    Problem med dess föregångare, varvid reparatören rekommenderade ett utbyte.
    En problemfri anläggning. Överenskomna installationstider fungerade väl.
    Helt OK, möjligen kunde lite mer tid ha ägnats åt att gå igenom instruktionerna Läs mer
  • Lennart L

2018-07-07

Lennart L skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    I huvudsak bra, men ett element i badrummet fungerar inte längre efter deras besök hemma hos mig.

De luftade alla element och sa till mig att lufta elementen lite då och då. Jag har luftat elementen och det verkar som IQS Komfort lyckades ha sönder termostaten i badrumselementet. Så hela vintern fanns ingen värme i badrummet.

Jag har hört av mig till dem, men de återkommer inte.

Om de kommer och fixar elementet kan jag höja upp betyget. Läs mer
    2018-09-03 SENS Energikomfort AB svarar Lennart L
    Hej Lennart!

Tack för ditt omdöme.
    Detta projekt var ett utbyte av frånluftsvärmepump och i dessa sammanhang ersätter vi värmepumpen och installerar mot befintligt värmesystem, det vill säga dina radiatorer/golvvärme. Vi gör ingen vidare åtgärd på värmesystemet när vi gör ett sådant utbyte. I ditt fall verkar det som att termostatfjädern fastnat i ett stängt läge. För att lösa problemet behöver du avlägsna termostatet och motionera fjädern som sitter i ventilhuset.

I denna video visar de hur man gör: https://gds.se/spara-energi/uppvarmning/element/video-fixa-det-kalla-elementet
    Följ instruktionerna och om det inte skulle lösa sig så kan du nå vår serviceavdelning på 08-588 671 50 :-)

• 2018-07-05

Bengt & Ulla L skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Ny frånluftsvärmepump

trevligt bemötande och trevliga installatörer

har haft tidigare positiv kontakt Läs mer
  • 2018-06-28

Zar C skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    snabb enkel och prisvärt hela vägen från offert till installation Läs mer
  • 2018-06-20

Joachim B skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Mycket bra och trevlig upplevelse, från säljare till installatör. Läs mer
  • 2018-06-14

Patrik F skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Vi köpte en IVT Nordic värmeväxlare monterad på terrass och med inblås i allrum på högsta våningen av IQS Energi Komfort.
    Mycket trevligt bemötande från företagets representanter.
    Vi önskade en svalare bostad, framförallt ovanvåning, detta infriades helt.
    Vi upplevde ett professionellt arbete rakt igenom, en utmärkt genomförd installation. Läs mer
  • 2018-06-01

Sofia K skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Jätte trevliga killar, både dom som levererade den nya värme/vatten pannan och dom som installerade. Proffsiga och trevliga och gjorde otroligt rent och snyggt efter sig, till och men bakom och under pannan innan dom ställde dit den nya. Jag har rekommenderat er till alla grannar som är av samma behov. Läs mer
  • 2018-05-31

Pär L skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Väldigt bra bemötande både från säljare och montörer. Har bara positivt att säga om Energi Komfort Läs mer
  • 2018-05-31

Monika W skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Jag anser att det gått fel från början med denna installation.
    Det var två män som kom hem, jag var hemma och den ena sa till den andre vad han skulle göra (upplevde det som att den som fick jobba var ny) för han gjorde fel vid flera tillfällen påstod den andre i arbetet. Jag som var hemma frågade om ngt var fel men -problem är till för att lösas säger den man som tydligen ansvarade för det.
    Jag hade tagit ledigt hela dagen för de skulle återkomma senare under dagen för att besikta arbetet men de kom aldrig så det blev en dag borta från mitt arbete. (de hade glömt bort det fick jag till svar senare).
    Installationen var den 8 maj och igår fick jag besiktningen.
    Därav svaret på er fråga Läs mer
    2018-05-31 SENS Energikomfort AB svarar Monika W
    Hej Monika!

Din tidigare värmepump var av modell 550 som inte har en direkt ersättare i vårt ordinarie produktsortiment.
    Vi var därför tvungna att använda en modell av ett annat fabrikat, annars hade du tyvärr inte haft en ny värmepump idag.
    Handhavandeinstruktion gavs på installationsdagen samt en ytterligare handhavandeinstruktion som skedde under gårdagen med mig personligen och en tekniker.

Vi har som en vänlig gest för att komma i mål med detta projekt, då den upplevdes som krånglig, även gjort ett avdrag på slutfakturan.
    Tack för att du valde oss som leverantör och jag önskar dig en fin sommar!

• 2018-04-15

Fredrik C skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Inga konstigheter, OK installation Läs mer
  • 2018-04-09

Dag F skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Fick bra starthjälp vid val av enhet och sedan mycket bra installation samt genomgång av drift och service. Läs mer
  • 2018-03-31

Bertil O skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Installatörerna kom p avtalad tid mendet blev 8 besök för att mln luft vattenpump skulle fungera tillförställande. Min luft/luft pump fungerar inte telefonstyrningen och det var 2år sedan den installerades 2 reparationsförsök samt kompressorbyte.urusel teknikrådgivning från fabriken Läs mer
  • 2018-03-18

Gabriella V skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Installationen genomfördes av ett antal olika hantverkare/entreprenadföretag. De gjorde det de skulle, men jag hade gärna haft tydligare kommunikation om vem som skulle göra vad när. Avsaknad av information gjorde att jag själv fick höra av mig och fråga med jämna mellanrum, vilket inte bara tog tid från mig, utan även tid för anställda på IQS. Föreslår att ett preliminärt schema överlämnas i samband med installationstart så att det går att få förståelse för vad som ska hända när. Läs mer
    2018-03-21 SENS Energikomfort AB svarar Gabriella V
    Hej Gabriella!

Tyvärr uppstod förseningar i samband med ingrävning från borrhål till husfasad vilket påverkade vår ursprungliga installationsplan, där verkar kommunikationen med dig inte varit den bästa. Vi ber om ursäkt för detta. Vi tackar för din feedback då vi aktivt jobbar för en bättre kommunikation i alla led.

• 2018-03-16

Johan T skrev om SENS Energikomfort AB
    Kanonbra service! Vi hade ett problem med vår luftvärmepump och de skickade ut en person samma dag som kollade anläggningen. Läs mer
  • Ellika M

2018-03-01

Ellika M skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Överlag nöjda tror vi - värmen inte helt igång ännu (ca 1 knappt dygn efter) : Men nya pannan låter mer än den gamla (dåligt) . Installatörerna var lite som "piff o puff" en glad och en arg. Den arga skällde ut oss (kunden) för att vi byggt om vårt kök fel?! Finns ju tusen andra sätt att kommunicera det till någon som precis köpt en panna för 60 000 kr :( . än att vara arg och skälla.Helt uppenbart har vi ju inte gjort det för att reta upp honom utan i god tro att det var rätt.
    Annars tyckte vi att att IQS vara snabba och löste vårt problem med värmen snabbt. Puff (den arga installatören) behöver jobba lite på sitt kundbemötande. Läs mer
    2018-03-06 SENS Energikomfort AB svarar Ellika M
    Hej Ellika!

Tack för din recension.
    Det är möjligt att den nya värmepumpen har ett annorlunda ljud än er föregångare.
    Ett ljud kan tolkas väldigt olika från person till person och i vissa fall kan ett annorlunda ljud uppfattas som sämre, tyvärr.
    Vår målsättning är att varje kundupplevelse ska vara positiv.
    Vi ser detta som en möjlighet att förbättra oss och hoppas att värmepumpen ger bra värme nu och i många år framöver.

P.S. Puff har fått ta del av informationen.

• 2018-02-11

Klas R skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Bra supportavdelning. Seriöst bemötande. Läs mer
  • 2018-02-09

Andreas H skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Trevlig säljare. Saknar dock helheten med intrimning av pumpen samt genomgång o instruktioner. Detta får man tydligen köpa in på annat håll. Spillvattnet går rakt ut på golvet o är inte dragit ner i golvbrunnen som på den pump som stod där. Resultatet är ständigt vårt betonggolv. Påtalat detta o mailat, men ingen respons. Läs mer
    2018-04-10 SENS Energikomfort AB svarar Andreas H
    Hej Andreas!

Vi har försökt nå dig över mail och telefon en tid nu för att reda ut situationen.
    Ring oss gärna på vårt växelnummer 08-588 671 50.

• 2018-02-09

Adam J skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Toppen, Energikomfort utförde sitt arbete utmärk.
    Adam Läs mer
  • Raoul S

2018-01-26

Raoul S skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Trevligt bemötande och kompetenta installatörer.

Ett företag jag kan rekommendera mina bekanta. Läs mer
  • 2018-01-22

Birgitta W skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Mycket gott bemötande av installatören och vad jag förstår väl utfört arbete Läs mer
  • 2018-01-20

Mohamad R skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    väldigt bra och positivt. Bra jobbat och allt gick enligt planen och förväntningar. Ordning & reda på deras arbete & utförande. Läs mer
  • 2018-01-17

jonas l skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Rekommenderar starkt Björn Tollerz. En riktig serviceman! Läs mer
  • 2018-01-17

Rainer H skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Mycket mycket bra 👍👍👍👍👍det måste vara helt tillräkligt med mycket bra Läs mer
  • 2018-01-16

Niklas S skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Funkade bra. Trevlig personal. Läs mer
  • 2018-01-15

Reza M skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Mycket proffsigt bemötande och väl utfört arbete. Läs mer
  • 2018-01-15

Bengt B skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Allt gick enligt plan.
    (Minst 30 tecken vill ni tydligen ha, men ni får nöja er med ca 30) Läs mer
  • Irma K

2018-01-15

Irma K skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Mycket bra bemötande och engagemang från företagets sida. Väl genomfört installation och information och uppföljning!

Mycket nöjd! Läs mer
  • 2017-12-20

Johan T skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Mycket bra samarbete. Alltid snabba att svara. Och levererar vad dom utlovat.
    100 % nöjd. Läs mer
  • Sofie Ö

2017-11-23

Sofie Ö skrev om Service en del av SENS Energikomfort AB
    Har idag haft nöjet att få en luftpump installerad o en annan servad av detta bolag!!
    Från kontakt för bokning till att arbetet utfördes har allt flutit på helt friktionsfritt och från min sida bedömt som snabbt och proffisionellt utfört.
    Sofie ”Ingarö” Läs mer
  • 2017-08-09

Jim O skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Installationen gick bra, men förklaringarna på hur man skulle handha maskinen, t.ex. ställa in temperatur, var inte så pedagogiska.

Det vore bra med en hemsida, informationshäfte el. dyl. som man skullle kunna använda i efterhand. Läs mer
    2017-08-09 SENS Energikomfort AB svarar Jim O
    Hej Jim!

Tack för din recension.
    Vi strävar hela tiden efter att ha nöjda kunder.
    En sak vi aktivt jobbar med är att göra handhavandeinstruktionen så pedagogisk som möjligt.
    IVT har en söksida där man hittar hjälpsamma dokument: https://www.ivt.se/kunskap/dokument-manualer/
    I ditt fall söker man på "IVT Vent 202" och väljer användarhandledning.
    Jag kommer även att posta användarhandledningen i pappersform hem till er idag.
    Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på 08-588 671 50.

• Kristina L

2017-08-08

Kristina L skrev om Installation en del av SENS Energikomfort AB
    Bra med en kontaktperson som jag hade förtroende för. Jag har också blivit uppringd och fått frågan hur det går. Lite otur med grävningen som fick göras om pga läckage och att fiber kabeln grävdes av. Ingen tv/internet på ett par veckor. Hur värmen blir under vintern får visa sig. Läs mer
    2017-08-11 SENS Energikomfort AB svarar Kristina L
    Hej Kristina!

Tack för din recension.
    Vad kul att du fått förtroende för oss och din kontaktperson Björn Tollerz.
    Att fiberkabeln grävdes av berodde på att fiberleverantören lagade fiberkabeln för ca 2 år och grävde därefter inte ner den efter tidigare upprättad karta.

TILLVERKARVÄGEN 16, 187 66 Täby