Enskede Värdshus AB

Bägersta Byväg 1, 122 37 Enskede — Visa karta

Enskede Värdshus - Konferens, catering, fester, middagar, evenemang, julbord, lunch, bröllop, festvåning
Årstavägen 49, 12054, Årsta
Lasse L:
Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Restauranger nära Enskede Värdshus AB:

Årstavägen 49, Årsta
I hjärtat av Årsta finns Två Små Svin, en högkvalitativ kvarterskrog med fokus p... Läs mer ›
Lasse L:
Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Nytorget 6, STOCKHOLM
Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och... Läs mer ›
Johan E:
Riktigt gott och mysigt ställe!

Timmermansgatan 35, STOCKHOLM
Timmermans 1857 serverar minnesvärd mat gjord med omsorg på färska, lokala råvar... Läs mer ›
Ulla T:
trevlig restaurang. Andra gången vi var där blev vi placerade vid ett bord för två personer där det var mycket spring av personalen. Ej nöj...

Tavastgatan 22, STOCKHOLM
Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig persona... Läs mer ›
Johanna I:
Det mesta var gott. Servicen var helt ok.

Läs vad 6 kunder tycker om Enskede Värdshus AB

• Thomas S
    Thomas S skrev om Enskede Värdshus AB
    Trevligt att kunna sitta i en trädgård och äta.
    Fredag kväll väldigt mycket folk ! upp till 100 gäster samtidigt ibland
  • Kent J
    Kent J skrev om Enskede Värdshus AB
    Mycket dålig service och bemötande. Hit kommer vi aldrig mer. Maten var dock godkänd.
  • Jonas I
    Jonas I skrev om Enskede Värdshus AB
    Bra mat och prisvärt vinpaket drack vi, fint ställe!
  • Eric J
    Eric J skrev om Enskede Värdshus AB
    De har mycket fin salad-bar till lunch.
  • Sirke
    Sirke skrev om Enskede Värdshus AB
    Mycket trevlig miljö, men tyvärr mycket dålig service. Man får vänta på maten i evigheter och personalen är på gränsen till otrevliga. Som kund får man "ursäkta att vi stör" känslan... Väldigt höga priser för mat som är halvbra! Mycket synd, det skulle kunna vara mångas favorit ställe speciellt på somrarna med tanke på den trevliga terassen och inredningen. För mej räcker det efter 5 gånger...jag har verkligen väntat på att det ska ske någon förbättring!
  • Josefine G
    Josefine G skrev om Enskede Värdshus AB
    Ikväll var tredje gången jag var på Enskede värdshus, och det var varit lika usel varje gång. Servicen är så dålig att man borde få betalt för att gå hit.

Det tog en evighet att få menyer och när vi väl fick dem trillade det ut lösa blad, någon fick den upp och ned och en fick ingen meny alls, bara vinlistan.

När beställningen togs upp var servitören mycket noga med vem som beställde vad och var denna person satt. Detta hade de dock ingen koll på när förrättsbestick skulle delas ut eller när maten väl kom.

Vi beställde ett vin vi hade valt ut i listan. Servitören föreslog ett annat. När jag sa att vi inte ville ha det eftersom vi inte gillar den druvan stod han bara tyst. Till slut fick vi extremt tydligt säga att vi ville ha det vin vi hade beställt.

Borde var dukat med brödtallrikar, men det serverades inget bröd. Besticken var smutsiga så de bytte vi själva ut (att få uppmärksamhet var omöjligt). Salt- och pepparkvarnarna var väldigt kladdiga och dessutom slut på innehåll.

Vi fick vänta väldigt länge på att vinet skulle komma in, och när det kom kunde servitören inte öppna. Han försökte flera gånger men misslyckades. Då försvann han ut ur rummet och var borta ca sju minuter innan han kom in med en öppnad flaska. Trots att servitören vet hur många vi var som skulle dela på flaskan (fem personer, vilket är helt normalt) så häller han upp väldigt mycket i glasen och vinet tar slut innan den femte personen hunnit få. Här hade vi förstås kunnat bråka, men pga sällskap och tillfälle (min 80-åriga mormor skulle bjuda oss på en "fin middag") valde vi att inte göra det utan gav bara någon kommentar och beställde en ny flaska. Det tog ca 10 minuter innan den kom in. Självklart var det kork i vinglasen.

När förrätterna kommer in visar sig kantarellsoppan vara en trattkantarellsoppa, en helt annan grej. Och silltallriken saknar knäckebröd. Vi försökte förgäves påkalla uppmärksamhet och till slut gick en i sällskapet ut och bad om bröd. Då fick han en tallrik med bröd, medan vi andra fick fortsätta sitta med tomma brödtallrikar.

Sällskapet beställde fem lamm och två röding, jag bad om välstekt lamm. När maten kom ställdes lammen bara ned och när jag sa att jag beställt välstekt särskådade servitrisen de andras tallrikar, tog mammas mat och gav den till mig med orden "det här ser välstekt ut".

All mat serverades genom att servitrisen sträcker sig över folk. 80-åriga mormor fick sin tallrik i händerna då servitrisen inte orkade gå runt till hennes plats.

Vi beställde dessert och kaffe. Desserten kom in tio minuter före kaffet (vanligt, cappucino och espresso) och espresson var kall.

När vi skulle betala orkade vi inte vänta så jag gick ut till baren. Där fick jag vänta några minuter innan någon uppmärksamhet och när jag sa att jag ville betala fick jag "jaha, och var har du suttit då?" som svar. Jag pekade och hon sa "hur ska jag veta det?". När jag svarade att jag trodde att hon hade koll eftersom hon serverat oss blev hon generad och sa att hon var trött idag, och så började hon beklaga sig om sitt jobb, på andra gäster med mera. Extremt oprofessionellt.

Lokalen känns nedgången och luktade väldigt mycket matos när vi kom. Det var också väldigt kallt, mormor fick sitta med min halsduk som sjal hela middagen. Under hela måltiden tvingades vi höra höga barnskrik och det var mycket spring. Varje gång vi har varit där har det varit minst ett sällskap som haft en abonnerad del och barnskriken har varit öronbedövade. Idag sa vi till personalen men det fanns inte mycket de kunde göra.

Tyvärr är maten dessutom dyr (Tex 230 kr för lammet).

Gå inte hit.
    Nikke L, Fredrik L gillar detta