Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Göteborg Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
Rekommenderat företag 2016 - Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
Rekommenderat företag 2015 - Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg

Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg

Polhemsplatsen 5, 411 11 Göteborg — Visa karta

Tack vare marknadens kunnigaste mäklare och trygg Erik Olsson-metod kan vi ge dig Bäst Betalt för din bostad. Vi säljer tusentals bostäder varje år och är marknadsledande inom många områden. Kontakta oss för ett möte om hur du kan få Bäst Betalt.
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:00-19:00
Fre: 08:00-18:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 490 kunder tycker om Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg

• Malin L
    Malin L skrev om Torbjörn Berglund en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Torbjörn har sålt både min lägenhet och min sambos! Från start till slut har han varit totalt grym! Alltid superglad och trevlig, alltid snabb på att återkoppla och en stor respekt både mot oss som säljare och våra köpare! Det var en fröjd att samarbeta med honom, även för mig som inte direkt hade nerver av stål inför min bostadsförsäljning. Jag kan varmt rekommendera Torbjörn!
  • Johan G
    Johan G skrev om Torbjörn Berglund en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Sålde en lägenhet jag haft länge med Torbjörn i somras och blev såpass nöjd att han fick sälja min nuvarande lägenhet nu i oktober också.
    Hela processen gick smidigt och jag kände mig alltid delaktig i alla steg. Det förklarades på rätt sätt (som en vanlig människa förstår) och Torbjörn lyssnade på mina önskemål.
    Torbjörn redogjorde även för frågor som uppstod under visningarna och vad han svarade.
    Jag och min sambo kan varmt rekommendera Torbjörn som mäklare, både för sälj och köp.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Caroline Elgestad en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Suverän service, vi kunde inte varit nöjdare!!
    2016-10-26 Caroline E svarar Magnus H
    Hej Magnus! Vad roligt att höra, stort tack!
  • Anders
    Anders skrev om Anna Friman en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Gick på en visning som hon höll i. Varit på ca 15 visningar och kan säga att detta var ett skämt!

Så otroligt oprofessionell! En förvirrad mäklare utan känsla för service och ett falskt leende som bara ser klienten som pengar och inget annat.

Akta er för henne!
    2016-09-08 Anna F svarar Anders
    Hej Anders, det var väldigt tråkigt att höra då jag har fått fin respons från mina visningar från spekulanterna. Jag lägger stor vikt vid att vara noga påläst och ta tid för alla. Jag uppskattar mitt jobb som mäklare just för att jag tycker om mötet med människor. Min drivkraft är att göra mina köpare såväl som säljare nöjda, där de båda parterna efter var försäljning får lämna ett omdöme om mig. På en skala från 1-10 där 10 är bäst har jag ett genomsnitt från båda parter på 9,72. Det är jag oerhört stolt över och jobbar envetet med att höja det.
    Jag kan säga att det där leendet var genuint. Jag älskar mitt jobb.

Jag undrar också vilken visning du kan ha varit så missnöjd med? Den senaste jag hade var oerhört populär. Vi var fyra personer på plats från Erik Olsson, jag samt två visningsvärdar och en kock som delade ut snittar på uteplatsen. alla verkade oerhört nöjda? Innan dess hade jag visning innan min semester och jag upplevde samma sak där, och ingen hette Anders?
    2016-09-26 Anders svarar Anna F
    Hej Anna,

Intressant svar, ännu mer intressant är det att du ANMÄLER min recension till RECO och ber om att ta ner den. Hoppsan, är det så Anna Friman får bra betyg på denna sida tro? Genom att anmäla alla negativa (realistiska) kommentarer?

Jag köper inte riktigt argumentet om att du bryr dig om ditt jobb eller klienter för den delen. Det som kanske är mest intressant är att när ni ändå är fyra (4) representanter från företaget, Erik Olsson, hur kommer det sig att ni är så duktiga på att lägga upp massa reklamskyltar på stolpar, vägar m.m. Men inte lika duktiga på att ta ner dom?

Om du nu verkligen älskar ditt jobb och har respekt för vår miljö och samhälle. Så tar du ditt samhällsansvar och ser till att DU/ni inte skräpar ner. Det är väl det minsta ni kan göra om allt annat ändå går så bra och trevligt till under visningen med massa snittar - som du så stolt nämner.

och NEJ - svara inte med att inga skyltar finns kvar långt efter att ni är klara med era/dina visningar. Både du och jag vet att det inte stämmer.

Igen - NEJ - kommentera inte att du/ni måste ha "missat" någon skylt. Då dessa finns framför dina ögon på de områden/gator du/ni arbetar på varje dag är det totalt ologiskt att ni kan missa era egna orangea skyltar.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Parham G
    Parham G skrev om Linda Bundsen en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Jag har sålt flertals bostäder, och träffat väldigt många mäklare genom åren, men aldrig en lika professionell och karismatisk mäklare som Linda. Det är med stor glädje som jag nu skriver denna rekommendation, eftersom denna rekommendation har sin grund i ett mycket lyckat samarbete med Linda och samtidigt inneburit en stor framgång och lyckad försäljning av min bostad i Lorensberg, Göteborg.

Efter två misslyckade försök att sälja med Svensk Fastighetsförmedling och en annan relativt välkänd mäklare, bestämde jag, efter noggrann granskning av totalt 3 nya toppmäklare i innerstaden, att överlämna försäljningen till Linda. En anledning var att jag hade följt lindas tidigare försäljningar och noterat att Linda Bundsen från Erik Olsson hade lyckats knäcka många försäljningsrekord i närområdet.

Till alla som letar efter en mäklare med låg mäklararvode rekommenderar jag att ni omgående letar vidare efter en annan mäklare. Linda har varit mycket dyr, och inte nog med det fick jag även betala 40 000 kr för att styla min bostad. Men hon är verkligen värd vartenda öre till den som vågar vinna! Och leta vidare om ni vill ha en mäklare som ni vill bestämma över, då jag med all mitt kontrollbehov fick helt lämna över kontrollen till Linda. Vill ni anlita en mäklare som vet exakt vad hon gör, kör sitt eget race, och gör det som en världsstjärna, slå henne en pling.

Efter våra samtal insåg jag att allt verkligen spelade roll för henne, och att hon var enormt kompetent, ambitiös, karismatisk och professionell. De allra flesta mäklare jag har träffat på visningar och haft över hos mig för att presentera sig själva har känts som riktiga nybörjare jämfört med Linda, rent av som småbarn jämfört med henne, fastän de på pappret har visat sig vara goda mäklare med många lyckade försäljningar. Linda spelar i en helt annan liga och säljer sina bostäder till helt andra priser. Hon visste vilken stylist som passade min bostad bäst av väl beräknade analyser och stylisten lyckades verkligen trolla med min lägenhet. Linda visste exakt vilken tidpunkt jag skulle ut med lägenheten, väntade ut utgångspriset till sista sekunden för att väl avväga mot marknaden och andra konkurrerande bostäder ute, visade sig ha god kontaktnät och än bättre övertalningsförmåga, vet exakt vad och hur hon ska säga och inte säga till en köpare, vet till och med var mina möbler är köpta ifrån (och mycket mer!) och lyckades slutligen slå föreningsrekordet och förvåna alla min bekanta samt många skeptiska grannar!

Sanningen är att jag inte skriver detta eftersom jag bryr mig om andra säljare. I själva verket vill jag att hon förblir min egna lilla skatt och hemlighet. Däremot är jag skyldig Linda att skriva om henne då hon verkligen förtjänar mycket beröm och framgång. Evig tacksam Linda för att du var så professionell och underbar att arbeta med!
  • Olle
    Olle skrev om Linda Bundsen en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Linda tog på bästa sätt hand om hela processen från styling till försäljning. Har absolut förtroende för Linda som var snabb och tydlig i sin återkoppling och som jobbade 110% för att sy ihop affären med bästa möjliga utfall – både för säljare och köpare.
    Med en lokal marknadskännedom utöver det vanliga så vet hon exakt vad potentiella köpare söker och kan på så sätt marknadsföra lägenheten till rätt klientel och till rätt pris.
  • Anna
    Anna skrev om Linda Bundsen en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Linda Bundsen ansvarade för försäljningen av min lägenhet. Det gick snabbt och smidigt. Linda visar på stor erfarenhet och kunskap om marknaden, vilket ger trygghet för att ta beslut som känns rätt. Min uppfattning om Linda är att hon är ytterst målfokuserad och vill avsluta affären inom kort med alla parter nöjda, samtidigt som hon har en professionell dialog mellan köpare och säljare. Utöver det ger hon ett personligt, lugnt och genuint bemötande. Vill ni ha en mäklare med högt driv och som kan försäljning kan jag varmt rekommendera Linda.
  • Michael J
    Michael J skrev om Sofie Johansson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Allt fungerade som förväntat. Sofie är en klippa!
  • Marita T
    Marita T skrev om Sarah Tveit en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Under dryga 20 års boende i olika bostadsrätter i Göteborg har jag haft kontakt med många fastighetsmäklare. När min senaste bostadsrätt skulle säljas anlitade jag Sarah Tveit. Ett lyckokast. Hon är den mest professionella mäklare jag mött. Hennes engagemang gjorde hela försäljningsprocessen till en positiv upplevelse för mig och jag rekommenderar henne varmt.
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Vera Martinson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Vera var både engagerad och bra påläst vid visning vilket uppskattades som köpare.
  • Christoffer A
    Christoffer A skrev om Vera Martinson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Proffsigt och med hjärta! Vi kände oss trygga med henne.
  • Sandra G
    Sandra G skrev om Monika Tanko en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Toppenbemötande! Väldigt engagerad och professionell
  • Richard A
    Richard A skrev om Jazmine Ohgami en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Jazmine gjorde ett bra jobb vid försäljningen av min lägenhet. Hon visade på bra kunskap om föreningen, ingav förtroende och jobbade till 110% för att jag som kunde skulle känna mig nöjd med allt som försäljningen innebar.
  • Anton H
    Anton H skrev om Torbjörn Berglund en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Träffa 5 mäklare när jag skulle sälja min lägenhet, bestämde mig för Torbjörn då han gav det bästa intrycket och överträffa mina höga krav och förväntningar. Det var ett av mina bästa beslut på många år.
    Resultatet blev försäljningsrekord i föreningen som inga av de övriga mäklarna trodde på.
    Kan varmt rekommendera Torbjörn.

Jag ringer honom när det är det är dags att sälja en lägenhet nästa gång.
  • Annica S
    Annica S skrev om Torbjörn Berglund en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Jag är mycket nöjd med Torbjörn Berglund som mäklare. Vänligt, proffsigt bemötande. Kunnig, förtroendeingivande, lyhörd. Och en avslutande Fantastisk försäljning!
  • Cornelia D
    Cornelia D skrev om Sofie Johansson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Jättebra betyg! Skulle verkligen rekommendera Sofie.
  • David B
    David B skrev om Torbjörn Berglund en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Hej,

Jag vill passa på att ge Torbjörn Berglund mina varmaste rekommendationer. Han är en otroligt duktig säljare i kombination med en underbar personlighet. Han är driven och lägger sin själ i det han gör. Han är också förtroendeingivande och utstrålar trygghet (för både säljare/köpare), vilket är otroligt viktigt då bostadsförsäljningar är förknippade med stress och stora beslut. Så letar man efter en mäklare med ovan egenskaper, så hade jag inte tvekat på att boka ett möte med honom innan man ska sälja. Jag vill även tillägga att han slog försäljningsrekord i mitt område när vi sålde min lägenhet.

Tack Erik Olsson och Torbjörn för ett kanonbra sammarbete :-)

/David Borkenhagen
  • Ina I
    Ina I skrev om Christoffer Liljeroth en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Christoffer Liljeroth gav oss den bästa möjliga hjälpen vid försäljning av vår bostadsrätt. Trevlig, proffsig och hjälpsam över all förväntan.
  • Hanna R
    Hanna R skrev om Christoffer Liljeroth en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Han var trevlig, duktig och hjälpsam!
  • Ola Å
    Ola Å skrev om Torbjörn Berglund en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Ett socialt säljgeni som man inte kan annat än älska. Torbjörn gjorde det lilla extra genom hela processen och jag kan varmt rekommendera honom!
  • Sara B
    Sara B skrev om Torbjörn Berglund en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Engagerad, pålitlig och trygg mäklare. Vi var nöjda genom hela processen.
  • Inez B
    Inez B skrev om Malena Ek en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Jag är jättenöjd med Malena Ek.Hon gav ett proffsigt och förtroende intryck vid första mötet och det jag föll för var förhandsbesiktning.Hon har lugnat mig många gånger när jag har rusat fram.Hon har sagt att vi hinner tag det lungt.Besiktningsmannen var mycket duktig och noggrann.Det som är bra är att köparna också var mycket nöjda med Malena. Jag rekommenderar Malena till andra säljare. Hälsningar Inez Bomark
    2016-05-16 Malena E svarar Inez B
    Tack så mycket, Inez, hoppas ni trivs i lägenheten!
  • Mansour N
    Mansour N skrev om Anna Friman en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Hej !
    Anna är Trevlig kunnig snäll och mycke mera positiva sidor.
    Mvh Mansour Nekooparvar
  • Anders S
    Anders S skrev om Linda Bundsen en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Målinriktad och driven, fick föreningens högsta pris/kvadratmeter!
  • Martina H
    Martina H skrev om Ida Lassgård en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Ida gav ett kunnigt och påläst intryck. Hon var personlig och trevlig. Jag var mycket nöjd med hur hon hanterade affären.
  • Micael T
    Micael T skrev om Ida Lassgård en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Hon var proffsig, trevlig och hade väldigt stort tålamod med veliga köpare.
  • Linda K
    Linda K skrev om Ida Lassgård en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Ida gav oss ett professionellt bemötande och hjälpte oss till en mycket bra fastighetsaffär.
  • Manuela C
    Manuela C skrev om Gustaf Hafström en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Jättetrevlig bemötande och återkom alltid snabbt. Bra tillgänglighet
  • Marie-louise L
    Marie-louise L skrev om Martin Sundarp en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Svår att nå. Jag lämnade meddelande under budgivning men det tog väldigt lång tid, 1 dag, innan han ringde tillbaks. Kanske har sin naturliga förklaring till det. Trevligt bemötande för övrigt.
  • Dejana D
    Dejana D skrev om Ida Lassgård en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Ida Lassgård är otroligt förtroendeingivande, professionell och kunnig och ger ett väldigt genuint och trevligt intryck. Hon svarade på alla mina frågor och jag kände mig trygg med henne som mäklare när jag köpte min lägenhet. Jag kan varmt rekommendera Ida som mäklare, och det är henne jag själv kommer att ringa när jag bestämmer mig för att sälja.
    2016-05-12 Ida L svarar Dejana D
    Tack för dina fina ord. :) Hoppas du trivs bra i lägenheten och njuter på balkongen nu när solen letat sig fram ordentligt!
    Ida L gillar detta
  • Jonas B
    Jonas B skrev om Gustaf Hafström en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Gustaf Hafström är en pålitlig och trevlig mäklare som jag har och kommer att rekommendera till alla som är i försäljnings tankar.
  • Louice R
    Louice R skrev om Torbjörn Berglund en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Väldigt driven och engagerad! Trevlig bemötande och la ner sin själv i försäljningen.
  • Dan L
    Dan L skrev om Sofie Johansson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Saklig och bra, bra kontakt som jag som köpare kände mig bekväm att fråga om saker kring köpet.
  • Amela B
    Amela B skrev om Gustaf Hafström en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Profesionell och bra mäklare! Vi är supernöjda med bår bostad och fick bra hjälp.
  • Martin T
    Martin T skrev om Linda Bundsen en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Linda Bundsen är en utmärkt och väldigt påläst mäklare. Hon är trevlig, stöttande och ger en mycket possitiv energi. Hon har överträffat alla våra förväntningar både på vårat köp och sälj objekt.

Kommer vi sälja igen kommer Linda garanterat vara våran mäklare.
  • Ulf A
    Ulf A skrev om Torbjörn Berglund en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Torbjörn var mkt professionell på ett avslappnat naturligt sätt. Han var påläst med svar på alla mina frågor. Kändes tryggt att avsluta köpet med hjälp av Torbjörn.
  • Sophie K
    Sophie K skrev om Torbjörn Berglund en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Mycket kompetent, tydlig och seriös. Han har ett starkt och professionellt bemötande av kund.
  • Cecilia Å
    Cecilia Å skrev om Sarah Tveit en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Lyhörd, kompetent och mycket trevlig mäklare som gjorde allt vi önskade och lite därtill. Rekommenderas varmt!
  • Johannes J
    Johannes J skrev om Vera Martinson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Har inget att inväda. Ung hungrig o entusiastisk formellt korekto trevlig.
  • Camilla K
    Camilla K skrev om Sofie Johansson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Sofie är en mycket trevlig person. Professionell och engagerad med en outtömlig energi. Hon kan sin sak och man känner sig helt trygg som säljare.
  • Annelie L
    Annelie L skrev om Linda Bundsen en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Proffsig, mycket hjälpsam och trevlig. Känner stort förtroende för henne och rekommenderar gärna Erik Olsson och Linda Bundsem!
  • Lilian M
    Lilian M skrev om Anna Friman en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Bra kontakt. Kändes att hon tog ansvar för affären gentemot både säljare och köpare. Något sen med info till banken.
  • Isak G
    Isak G skrev om Torbjörn Berglund en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Bra förståelse för mina krav och förväntningar som kund. Mycket god kommunikation och noggrannhet i affären. Affärsmannaskap är min sammanfattning av Torbjörn.
  • Emilio G
    Emilio G skrev om Gustaf Hafström en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Jag fick en bra bemötande, med bra information och trevlig stund när mäklare hade informera om lagenheter vi köpte.
    Gustaf var trevligt och sakligt.
  • Pan L
    Pan L skrev om Vera Martinson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    professionell och trevlig mäklare. Bostaden blev såld relativt snabbt. Hon lägger upp en tidsplan redan första möte. Bara bra!
  • Eva L
    Eva L skrev om Sofie Johansson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Glad. Snabb med återkoppling. Trevlig överhuvudtaget. Vi var väldigt nöjda med hennes arbete med vår försäljning.
  • Martin G
    Martin G skrev om Vera Martinson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Jätteduktig mäklare, kan starkt rekommendera henne :)
  • Helena A
    Helena A skrev om Linda Bundsen en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Mycket professionellt möte och Linda känns mycket kunnig i det hon gör.
  • Mani F
    Mani F skrev om Linda Bundsen en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Linda är extremt kunnig och professionell. Vill du göra bostadsaffärer så bör du garanterat kolla med henne.
  • Bengt E
    Bengt E skrev om Ida Lassgård en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Fantastiskt! Slår mina tidigare tre mäklare med hästlängder. Då var ändå två av dem riktigt riktigt bra.
    Ida L gillar detta
Torbjörn Berglund