Eriks Restaurang Saltsjön AB

Eriks Restaurang Saltsjön AB

Ring 08-641 70 90 www.eriks.se
3.4

Mellan himmel och hav med hänförande utsikt över Mälaren och Saltsjön svävar Gondolen, ett kulinariskt tempel innefattandes Matsalen, Köket, Baren, Kungarummet, Redarsalen och sommarhalvåret Grillbaren på takterrassen.

18 omdömen om Eriks Restaurang Saltsjön AB

Johan Fredrik L
Skrev om Eriks Restaurang Saltsjön AB

Var på Gondolen 12/12-2014 för julbord och var taggad som tusan med tanke på ryktet. Men oj så besviken jag blev. Service långsam och i princip obefintlig, smaklösa rätter på julbordet men droppen var nog när de ställde fram smutsiga kaffekoppar och te muggar, vi sa till och de bytte mot lite mindre smutsiga koppar. Det enda positiva var utsikten. Undvik detta ställe. Själv föredrar jag Grinda värdshus för julbord. Jag kommer inte sätta min fot på Gondolen igen och varnar alla andra för att gå hit.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4712 omdömen 4.2 av 4712 omdömen

Penelope S Penelope S
Mathias E
Skrev om Eriks Restaurang Saltsjön AB

Jag hade bokat det bästa bordet för två här. Jättebra mat käkade oxfile och vaniljglass med varm hjortronsylt. Sylten gjorde att jag fick minnen tillbaks till min mormor hemgjorda hjortronsylt. Proffsiga servitörer och utsikten helt magiskt. Kan varmt rekommendera detta ställe. Man går hitt för att äta bra mat och det kostar lite grann.

Stefan B
Skrev om Eriks Restaurang Saltsjön AB

Inte värt pengarna, men otroligt bra service!

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8064 omdömen 4.3 av 8064 omdömen

Magnus W
Skrev om Eriks Restaurang Saltsjön AB

Något överpris, men klart värt det om du ska imponera på en dam vid första dejten :)

sara a
Skrev om Eriks Restaurang Saltsjön AB

Jag känner mig alltid som välkommen gäst. alltid bästa service och bemötande. jag kan alltid räkna med att min drink blir perfekt blandad. Man får känslan av att personalen älskar att jobba där.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Jennifer H
Skrev om Eriks Restaurang Saltsjön AB

Stärkta vita dukar, proffsig och uppmärksam personal, supergott bröd och en trevlig utsikt över vår vackra Hufvudstad. What´s not to like?!

Christina P
Skrev om Eriks Restaurang Saltsjön AB

En klassisk restaurang med utsikt att bli ännu bättre. Känns tryggt att njuta av maten där. Mycket trevlig atmosfär och fantastisk mat. Har ni aldrig varit där så är det dags att besöka dem.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4106 omdömen 4.0 av 4106 omdömen

Jessica I Jessica I
Henrik I
Skrev om Eriks Restaurang Saltsjön AB

Förra veckans besök på Gondolen var inte det första, och definitivt inte det sista. Vi hade i sista stund bokat bord för två som "högtflygande alternativ" till den vedervärdiga upplevelse som Ballongflyg Upp & Ner bjudit på. Vi avbokade ballongflygningen och valde alltså Gondolen, något vi inte ångrar. På grund av den sena bokningen hade vi blivit placerade i matsalen och inte ute i själva gondolen. Lite synd, men när vi kom till restaurangen frågade hovmästaren omgående om vi hellre ville sitta ute i gondolen. Ja...

Nikke L gillar detta
Niklas A
Skrev om Eriks Restaurang Saltsjön AB

Utsikten nästa lika bra som när jag flög ballong över Stockholm. Maten bra och personalen har hög servicenivå. Kul att ha varit här men vet inte om det blir en gång till.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4135 omdömen 4.0 av 4135 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Karen F
Skrev om Eriks Restaurang Saltsjön AB

Blev verkligen besviken, hade så stora förväntningar på denna restaurang. Maten var som vilken kvarterskrog som helst. Bemötandet var helt ok, men inte mer. Kan förstå att turister går hit. För utsikten är helt fantastisk.

Björn L
Skrev om Eriks Restaurang Saltsjön AB

Ja detta ställe har ändrats en del sedan Konsums lunchrestaurang lade ned och Erik flyttade in. När Konsum hade stället var det ett sunkigt ställe nu så är det lyxigt men alla känner sig välkomna. Rätt bra mat.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Jonas N
Skrev om Eriks Restaurang Saltsjön AB

Rent spontant är ju självklart läget och utsikten det man lägger märke till. Maten är bra, varken mer eller mindre. Servicen har även den, då jag besökt Gondolen, varit bra. Oftast minst ett vegetariskt alternativ, och i annat fall alltid möjligt att be kocken slänga ihop något.

Joel J
Skrev om Eriks Restaurang Saltsjön AB

På Gondolen är maten och de goda drinkarna halva upplevelsen. Utsikten är den andra halvan. Vill man köra turisttricket tar man Katarinahissen upp till toppen. Då hamnar man på taket och det som numera är Gondolens Grill. Här serveras framförallt grillrätter under bar himmel och med en sagolik utsikt. En trappa ner så kommer man in i själva kärnan. Restaurang Gondolen, som varit i Erik Lallerstedts ägo sedan 1994, ligger 33 meter upp i luften och har ett fritt öst-västligt läge. Här dinerar man flott, eller så tar man...

Petter S
Skrev om Eriks Restaurang Saltsjön AB

Ahlala, detta är orginalet (& krogen "Och himlem därtill" som ligger uppe i skatteskraoan är kopian). Fantastisk utsikt över Stockholm, fantastisk mat & finfina drinkar gör att Gondolen är stället dit man ska gå åtminstone någon gång vart femte år. Passa dessutom på innan Slussen börjar byggas om och istället blir en enorm byggarbetsplats.

Janne J och Annika T gillar detta
Jenny A
Skrev om Eriks Restaurang Saltsjön AB

Grymt trevligt att glida in i baren, ta en cocktail och spana på folk och ut över stan.. sen kan man ge sig ut i vekligheten igen :)

Peter gillar detta
Christian M
Skrev om Eriks Restaurang Saltsjön AB

Åt även jag tre rätter, först drink i baren, därefter en sen sittning. Serveringen var ganska orutinerad, inte speciellt trevlig. Maten ganska tråkig. För två personer landade fördrink+3 rätter+ en flaska vin+ kaffe på ca 1950 kr ink dricks. Inte helt prisvärt med andra ord. Utsikten kompenserar en del, men håller med föregående kommentatorer- besök baren, skippa maten.

Emma K
Skrev om Eriks Restaurang Saltsjön AB

Tog en 3 rätters en fredagskväll, fantastiskt utsikt javisst men maten var nog något av det tröttaste jag ätit. Vet inte om kniven var väldigt slö eller ankan väldigt seg förmodligen båda delarna. Vinet som rekommenderades var rätt blaskigt. Ska man äta gott skulle jag rekommendera nåt annat, vill man har utsikten är baren däremot en svårslagen höjdare.

Mats L
Skrev om Eriks Restaurang Saltsjön AB

Stan´s bästa lunchdeal. Förförisk utsikt (försök sitta i baren, eller gondoldelen), vällagad mat, personal med behaglig attityd och allt detta för 130:- ink. Loka. Jag tror inte det kan bli mycket bättre.

Peter och 3 andra gillar detta