Fastighetsbyrån Åre

Fastighetsbyrån Åre

Åre är numera en levande ort, inte bara på vintern. Här finns mycket att hitta på alla tider på året och fler och fler flyttar hit permanent för att njuta av närheten till naturen.

Vi på Fastighetsbyrån har koll på bostadsmarknaden för hus, stugor och bostadsrätter i och omkring Åre. Vårt område inkluderar förutom Åre även Storlien, Mörsil, Vålådalen och Kallbygden och vi har varit verksamma här i många år.

Kom gärna förbi och dela dina tankar om boende i Åre. Vi ser fram emot att vara en del i din fastighetsaffär!

172 omdömen om Fastighetsbyrån Åre

Sedan starten hos Reco 2013
    2023-01-16 Verifierad kund
    Trevligt och proffesionellt bemötande. Tryggt att ha vid sin sida vid en försäljning.
    2023-01-15 Verifierad kund
    En fantastisk mäklare som sakligt men samtidigt med stor värme presenterade bostaden med ett enormt engagemang. Inga frågor kändes dumma;) Rekommenderas varmt!
    • Edsåsdalen
    2022-12-14 Verifierad kund
    Veldig god information hele tiden og blitt godt fulgt upp av mäklaren
    2022-12-01 Verifierad kund
    Bra och lösningsinriktad förmedling. Trevlig och kompetent mäklare som bidragit till ett smidigt köp.
    • Storlien
    2022-11-28 Verifierad kund
    Bare positive opplevelser, Trivelig mæklare
    2022-10-21 Verifierad kund
    Snabbt och trevligt bemötande!
    2022-10-19 Verifierad kund
    Vi upplevde att mäklaren var tydlig och hjälpte oss genom husförsäljningen
    • Huså
    2022-10-12 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande med en positiv mäklare

Vi hade funderat på försäljning under en längre tid och när vi bestämt oss så gick försäljningen betydligt snabbare än vi hade förväntat oss. Mäklaren tog sig an försäljningen på ett bra sätt och det visade sig att det var rätt tid att sälja.

Vi är mycket nöjda med resultatet och det sätt som mäklaren bistod oss i denna situation.
    • Mörsil
    2022-10-10 Verifierad kund
    Lena Sandström bästa mäklaren i Åre.
    2022-10-05 Verifierad kund
    Affären är inte klar ännu, därför svårt att bevara den
    • Järpen
    2022-10-01 Verifierad kund
    Smidig och snabb affär. Mäklaren Lena är väldigt duktig och behandlar alla kunder på bästa sätt.
    2022-09-29 Verifierad kund
    Inte så mycket kontakt med mäklare så svårt att ge ett omdöme
    2022-09-29 Verifierad kund
    Smidigt och enkelt att köpa vårt fritidsboende genom Andreas på Fastighetsbyrån Åre.
    • Björnänge & Såå
    2022-09-27 Verifierad kund
    Professionell och genuint trevlig. Rekommenderas!
    2022-07-28 Verifierad kund
    Mycket bra
    Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm
    • Storlien
    2022-06-08 Verifierad kund
    Jeg kontaktet Fastighetsbyrån Åre på email ved megler Andreas Askebäck og spurte om de kunne ta oppdraget, og Askebäck svarte så å si med en gang at det kunne de. Han har hele tiden vært rask til å svare på email, og alltid vært veldig konstruktiv og positiv. Det har vært en god opplevelse hele veien, og min fru og jeg anbefaler ham absolutt til andre. Vi var klar over at det kunne ta en del tid å få solgt leiligheten, ettersom markedet i området har vært noe trått, men vi mente det hele var i de beste hender hos Fastighetsbyrån Åre og forventet at Askebäck ville få den solgt etter hvert. Annonsen så veldig bra ut på nettet, og bildene ble fine.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Selv Megler var utgangspunkt i våres valg av Fastighetsbyrån. Hennes entusiasm og varme traff oss fra føste dag, bare på telefon, og hennes engasjement komme over bare ennå sterkere når vi møtt i kontoret hennes. Vi trodde da, og salg prosess var og bevis, at hennes entusiasm ville smitte over til kjøpere. Samtidig hennes ærlighet var betryggende for både oss som selgere og for kjøpere. Vi fikk veldig god råd i prosessen og vi føler oss trygg på at kjøperen og fikk god råd slik at alle partier ble fornøyd med kjøp/salg. Det kan og nevnes at digital visning var et sukse og en virkelig pluss som Fastighetsbyråen tilbyr.
    • Åre
    2022-05-23 Verifierad kund
    Trevligt bemötande av mäklaren, tydlig kommunikation.
    • Hålland
    2022-05-03 Verifierad kund
    Proffsigt och lösnings orienterat bemötande
    • Undersåker
    2022-04-22 Verifierad kund
    Mycket bra kontakt med vår mäklaren under hela processen.
    Vi förväntade oss en aktiv försäljning och det levererades.
    Vi är mycket nöjd från start till mål, bemötande, engagemang, försäljning-allt gick som på räls.
    2022-04-09 Verifierad kund
    Vi fick ett väldigt bra bemötande. Snabb och effektiv, mycket bra service. Glad och trevlig mäklare som löste kontrakt skrivningen på vår hemma ort på fastighetsbyrån kontor. Sammanfattningen är att det känns tryggt att göra en affär med Lena på Fastighetsbyrån.
  • Mikael F
    sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Åre
    2022-04-08 Verifierad kund
    Lena är så oerhört proffsig och utstrålar ett sådant lugn och en professionalitet utan dess like. Man märker att hon varit med i branschen ett tag. Allt har gått så smidigt och lätt från första kontakt, värdering, fotografering, visningar och kontraktskrivning. Tack för ett proffsigt jobb både Lena och Carolina!!
    2022-04-07 Verifierad kund
    Snabbt och mycket bra bemötande - löser allt på ett bra sätt- Är noggranna vilket borgar för en säker och bra affär för alla parter.
    2022-04-04 Verifierad kund
    Andreas är vi väldigt nöjda med. Och kommer absolut att rekomendera honom vidare.
    2022-04-03 Verifierad kund
    Trevligt och seriöst bemötande, snabba svar.
    2022-04-01 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande. Vi är jättenöjda med Andreas.
    2022-03-23 Verifierad kund
    Enormt bra bemötande.
    Min förväntan var att mäklaren skulle vara lyssnande och ta till sig av ny information, vilket mäklaren helt gjorde.
    Högst betyg på min upplevelse av mäklarens arbete.
    • Åre
    2022-03-23 Verifierad kund
    Enormt bra bemötande.
    Högst betyg på min upplevelse av mäklarens arbete.
    2022-03-20 Verifierad kund
    Trevligt, proffsigt och personligt. Precis som man önskar att alla mäklare är.
    2022-03-14 Verifierad kund
    Ble møtt av en meget hyggelig og hjelpsom megler som tok seg av alt fra planlegging og gjennomføring av salg på en smidig og betryggende måte. Veldig god kommunikasjon under hele prosessen. Megleren fremstår med en høy grad av profesjonalitet og tilbyr tjenester ut over det som er forventet av en megler. Vi er meget godt fornøyd og vil anbefale Lena Sanstrøm og Fastighetsmäklaren til alle som har behov for megler i Åre.
    2022-03-04 Verifierad kund
    Tydlig information, kunnig och proffsig. Känt mig trygg genom hela försäljningsprocessen.
    2022-02-25 Verifierad kund
    Andreas Askebäck gav från första möte ett ytterst kompetent och ärligt bemötande utan press eller andra konstigheter. Jag känner att vi har fått bästa möjliga vägledning genom hela processen fram för allt realistiskt och ärligt och jag har fullt förtroende för Andreas. Jag rekommenderar gärna Fastighetsbyrån Åre och Andreas till andra.
    Tackar för en mycket positiv upplevelse
    2022-02-21 Verifierad kund
    Andreas var proffsigt och agerade snabbt på alla frågor. Gick hur bra som helst.
    • Järpen
    2022-02-20 Verifierad kund
    Mycket trevlig personal som höll oss uppdaterade vad som hände i vår försäljning
    2022-01-31 Verifierad kund
    Bra och proffsigt engagemang. Well Done
    2022-01-28 Verifierad kund
    Mäklaren agerade professionell och sakligt, var tillgänglig för kommunikation och hjälpsam.
  • sålde en tomt med hjälp av Fastighetsbyrån Åre
    2022-01-24 Verifierad kund
    snabbt och proffsigt. engagerat
    2022-01-24 Verifierad kund
    Väldigt trevligt och personligt bemötande, vi är mycket nöjda!
    2022-01-13 Verifierad kund
    Mycket bra samarbete med Lena.
    • Mörsil
    2022-01-11 Verifierad kund
    We treated very professionally. Emails and messages were answered in a very timely fashion even in the evenings and on the weekends.
    2021-12-15 Verifierad kund
    Andreas Askebäck har på alla sätt varit bra att prata med, utmärkt bemötande samt mycket vänlig. Rekommenderar framförallt honom och er också varmt. Kommer ta kontakt med honom vid en framtida försäljning i Fjällhalsen
    2021-10-31 Verifierad kund
    Vi fick fantastiskt bra service av Fastighetsbyrån i Åre och Lena Sandström när vi sålde vår lägenheten Åre. Effektiv process och full koll på marknaden.
    • Ottsjö
    2021-10-20 Verifierad kund
    Fick den bästa mäklaren vi kubde fått. Mäklaren var glad, positiv men samtidigt rak och ärlig. Var hjälpsam med allt och tillgänglig dygnet runt.
    • Ottsjö
    2021-10-20 Verifierad kund
    Endast haft telefonkontakt med mäklare Andreas Askebäck
    men sammanfattningsvis så har han hanterat hela processen
    både professionellt och snabbt - mycket nöjd!!!
    • Hallen
    2021-10-17 Verifierad kund
    Har fungerat bra.
    Bra matrial att ta del av efter köpet på deras hemsida.
    2021-10-15 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda med Kristoffer som mäklare. Tillgänglig och trevlig. Om vi ska sälja igen är det ingen tvekan om att vi kontaktar Kristoffer.

Mvh Emma
    2021-10-07 Verifierad kund
    Veldigt lättsam o trevlig på alla sätt!!
    2021-09-23 Verifierad kund
    Trevlig mäklare men med lite koll på huset , pantbrev mm. Skrev exempelvis att det är tvåglasfönster när det var treglasfönster, att det var tegeltak när det är plåttak, ( positiv miss) skrev att det inte fanns lån på huset när det gjorde det. Tjänstvillig men okunnig ingav inte mig som köpare trygghet utan jag fick söka det utanför mäklarfirman
    • Tångböle
    2021-09-21 Verifierad kund
    Bra mäklarbyrå, trevlig personal.
    Vi är väldigt nöjda med allt, ftån början till slut 👍
    2021-09-20 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda med mäklarna Lena och Carolina och kan ge dem våra varmaste rekommendationer. Trevliga, inlyssnande, tillmötesgående, kompetenta och professionella.

Säljare Årevägen 36A