Fastighetsbyrån Åre

Årevägen 109, 830 13 Åre — Visa karta

Åre är numera en levande ort, inte bara på vintern. Här finns mycket att hitta på alla tider på året och fler och fler flyttar hit permanent för att njuta av närheten till naturen.

Vi på Fastighetsbyrån har koll på bostadsmarknaden för hus, stugor och bostadsrätter i och omkring Åre. Vårt område inkluderar förutom Åre även Storlien, Mörsil, Vålådalen och Kallbygden och vi har varit verksamma här i många år.

Kom gärna förbi och dela dina tankar om boende i Åre. Vi ser fram emot att vara en del i din fastighetsaffär!
Öppet just nu
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 17:00-17:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 60 kunder tycker om Fastighetsbyrån Åre

• 2019-12-05

Åsa B skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Köpt lägenhet, inte så mycket kontakt med mäklaren, mer med andra på byrån. Alla varit kanonbra med professionellt förhållningssätt och bemötande. Vår första erfarenhet av mäklare som köpare, vilket gör att vi inte vet vad att förvänta. Nu så här i efterhand, kan det ha varit bra för oss att få information om hur bostadsrättsföreningen fungerar, då vi inte heller där har tidigare erfarenhet. Visste inte heller vad att fråga.De frågor vi haft har vi fått snabba svar och återkoppling på. Läs mer
  • Carsten J

2019-11-07

Carsten J skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Köpt lgh i Åre, köpet gick enkelt och smidigt och jättebra respons från mäklare. Läs mer
  • 2019-11-07

Lars C skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Objektiv, trevlig och proffesionellt bemötande vid köp av en lägenhet i Åre. Läs mer

Annika H skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Köpt bostadsrätt i Tegefjäll 55 kvm
    Mycket bra bemött
    Mina förväntningar infriades
    Mycket positiv upplevelse Läs mer

Daniel G skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Vi hittade äntligen våran drömlägenhet i Åre.
    Efter vi hade köpt lägenheten så fick vi reda på att badrummet var 2 år äldre än vad det stod i mäklarens papper.
    Våran upplevelse är att mäklaren (som skall vara neutral) hjälpte och gav säljaren råd medans hon var mest tyckte att vi var besvärliga.
    Mäklaren i detta fall har förstört glädjen i vårat köp.

Ett plus var att dom hade en mycket bra och hjälpsam mäklarassistent. Om dom inte hade haft det hade mäklaren fått Uselt! Läs mer

Kristina E skrev om Fastighetsbyrån Åre
    En bostadsrätt

Till en början bra, men när vi upptäkte att mäklare och säljare gåt ut med felaktig information och ifrågasatte detta blev vi både otrevligt och oprofessionellt bemött. Dock hade mäklaren en mycket proffsig mäklarassistent som däremot räddad upp bemötandet. Omdömet hade blivit "inte alls bra" om det inte varit för henne. Läs mer
  • 2019-10-10

Tinna J skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Jag har köpt hus i Kall och mäklaren var bra, närvarande klok och kompetent hela affären igenom! Läs mer
  • 2019-10-04

Eleonor B skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Vi har köpt en lägenhet straxt utanför Åre by. Mäklaren var väldigt bra, personlig, professionell samt väldigt hjälpsam. Vi skulle med glädje välja Fastighetsbyrån Åre igen! Läs mer
  • 2019-09-21

Stellan A skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Lena är toppenbra. Bra med både säljare och köpare. Läs mer
  • Peter S

2019-09-09

Peter S skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Jag har precis köpt min första bostadsrätt.
    Fick ett otroligt bra och profisionellt bemötande av mäklaren. Affären gick så smidigt som det kunde gå. Kommer att anlita denna mäklarfirma i framtiden, och rekomnedera till mina nära.
    Stort Tack! Läs mer
    2019-09-10 Fastighetsbyrån Åre svarar Peter S
    Hej Peter,
    Så roligt att höra! Tack! Jag och mina kollegor här på Fastighetsbyrån önskar dig varmt lycka till i din nya bostad.
  • 2019-08-16

Britt-Marie B skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Vi har sålt fastigheten Hallvägen 131 Järpen.
    Vi är nöjda med den hjälp vi fått. Läs mer
  • 2019-07-03

Hans A skrev om Fastighetsbyrån Åre
    The broker was the best we have ever dealt with, very professional, knowledgeable and warm at the same time. We will highly recommend Lena Sandström whom sold us our new home at Svensta 132 in Järpen.
    Sincerely,
    Lorena del Campo
    Hans Apelqvist Läs mer
  • 2019-07-03

Ann-Sofi L skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Br rätt i järpen. Mkt trevlig mäklare Läs mer
  • 2019-06-26

Marianne H skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Hej, har sålt villa för andra gången med samma mäklare och fått mycket fint bemötande. Marianne Läs mer
  • 2019-06-10

Alf L skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Vänligt bemötande trevlig och saklig.
    Underlättande av försäljningen Läs mer
  • 2019-04-03

Marléne A skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Har vart bra bemötande från mäklarna , snabba svar på mina frågor . Har inget att klaga på :) Läs mer
  • 2019-03-04

Andreas A skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Verkligen supertrevliga och förtroendeingivande mäklare! Professionellt upplägg och supergulliga tjejer där. Sålde min bostadsrätt via dem. Inga konstigheter. Tvärtom jätteduktiga. Över förväntan, blixtsnabb försäljning, smidigt skött. All in all: högsta betyg Läs mer
    2019-03-04 Fastighetsbyrån Åre svarar Andreas A
    Tusen tack för dina fina ord!

Ha en fortsatt fin dag :)
  • Mattias N

2019-02-16

Mattias N skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Fritidsboende i Åre. Mer väl bemött än förväntan. Total upplevelse gick kännetecknas av god kompetens och lokalkännedom, trevligt bemötande, flexibelt och snabbt agerande på frågor, bra material hantering både digitalt och fysiskt. Känslan och kvalitén tror detta är "kontors" beroende baserat på hur man bedriver sin verksamhet och hur man arbetar med sin värdegrund. Med det sagt får ÅRE kontoret högsta betyg. Hälsningar, Mattias Nyman Läs mer
    2019-02-20 Fastighetsbyrån Åre svarar Mattias N
    Tusen tack för fina ord Mattias med familj. Hoppas ni ska trivas i ert nya fritidsboende.
  • 2019-02-16

Agneta K skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Sålt en lägenhet i Åre. Min mäklare var fantastiskt bra, fick mer hjälp än vad jag förväntade mig. Läs mer
    2019-02-20 Fastighetsbyrån Åre svarar Agneta K
    Tack för fina rekommendationer Agneta.
  • Aslak Bakke B

2018-12-03

Aslak Bakke B skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Solgte vår leilighet i Tegefjell til god pris.
    Veldig effektivt og tilgjengelig meglerteam. Og veldig hyggelige også, anbefeles! Läs mer
  • Petter P

2018-11-30

Petter P skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Jag sålde min lägenhet via Fastighetsbyrån i Åre. Affären gick snabbt och smidigt trots att jag själv inte hade möjlighet att vara på plats, och kontakten mellan mig och källaren har fungerat super. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-11-22

Karolina L skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Proffsig och alltid trevlig. Oftast bra tillgänglighet. Läs mer
  • 2018-11-21

Kerstin B skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Jag har sålt min bostadsrätt i Åre genom Fastighetsbyrån som har hjälpt oss på ett mycket trevligt och professionellt sätt. Vi ville ha en mäklare som kunde genomföra affären snabbt och smidigt till ett bra pris och det kunde Fastighetsbyrån verkligen leva upp til. Läs mer
    2018-11-21 Fastighetsbyrån Åre svarar Kerstin B
    Vad roligt att höra Kerstin!
    Ha en fortsatt bra dag.
  • 2018-11-08

Christer T skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Sålt fritidshus i Duved. Säljarens frågor och invändningar kunder kunna hanterats bättre men utfallet blev trots allt bra. Läs mer
  • 2018-10-14

Dick U skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Vi har tillsammans med våra barn köpt en bostadsrätt i Duved. Vi blev vänligt och proffsigt bemötta av mäklaren. Läs mer
  • 2018-09-13

Lars-Erik A skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Köpt ett hus i Huså med närhet till den fina Kallajön Läs mer
  • Susanne D

2018-08-31

Susanne D skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Mycket smidig och proffsig mäklare. Läs mer
  • 2018-08-18

Jan G skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Bemötande Bra Prismässigt väldigt bra Läs mer
  • 2018-07-02

Henrik H skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Snabba återkoppling. Bra på att få fram kompletterande underlag. Läs mer
  • 2018-06-10

Ulrika N skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Bostadsrätt. Mäklaren skötte hela affären på ett perfekt sätt! Läs mer
  • 2018-05-14

Marie C skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Köpte en lägenhet i Åre-Björnen via Fastighetsbyrån i Åre. Blev professionellt och väl bemött av mäklaren och medarbetare. Information inklusive foton och objektsbeskrivning var bra och hanteringen av affären smidig. Klart positivt omdöme från oss. Läs mer
  • 2018-05-12

Hans-Lennart K skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Sålt fritidsbostadsrätt i Tegefjäll/Åre.
    Mycket bra bemötande. Fint upplagd annons. Effektiv hantering av avtal/kontrakt. Realistisk marknadsprisuppfattning.
    Hade önskat något bättre återföring under sälj-/ budprocessen.
    Totalt sett klart bra. Läs mer
  • 2018-05-11

Bengt D skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Vänliga och serviceminden, sammanfattningsvis en bra upplevelse. Läs mer
  • 2018-02-07

Nina O skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Bra bemötande, visade stort intresse och engagemang. Bra kontakt med alla på byrån. Läs mer
  • Bente N

2018-02-02

Bente N skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Tack för topp service i förbindelse med salg av våran lägenhet i Duved. I går mottog vi kvitto för sluttoppgjör, det blev en summa som vi er väldig nöjd med.
    Tack Läs mer
    2018-02-02 Fastighetsbyrån Åre svarar Bente N
    Stort tack för ert förtroende! Vi är mycket nöjda med resultatet.

Vi önskar er en trevlig helg!
    Med vänlig hälsning, Lena, Anna & Carolina
  • 2017-12-07

Stina F skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Lena, Carolina och Anna gjorde ett kanonjobb med att sälja min lägenhet!
    De var engagerade, snabba, trevliga och flexibla.
    Varma rekommendationer! //Stina Läs mer
    2017-12-07 Fastighetsbyrån Åre svarar Stina F
    Tusen tack för förtroendet! Vi önskar dig en fortsatt fin vinter.

Med vänlig hälsning, Lena, Anna & Carolina
  • 2017-11-08

Ruth & Sture N skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Hej Lena, Anna & Carolina!
    Tack för kvitton som kommit idag och som avslutar försäljningen av vår stuga! Tack för professionellt och vänligt bemötande och tålmodiga svar på alla frågor som vi har behövt ställa för att förstå alla turer.
    Det har känts bra att ha med er att göra! Läs mer
  • Christina J

2017-11-02

Christina J skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Vi är mycket nöjda med vår kontakt med Fastighetsbyrån Åre/ Lena och hennes kollegor! Ett bra och engagerat bemötande under hela säljprocessen, från första mötet till fotografering, visning, budgivning och även efteråt. Vi rekommenderar dem varmt!
    Lelle och Christina Läs mer
  • 2017-11-02

Ing-Marie F skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Effektivt och rutinerat mäklarteam vid Åre Torg. Toppenservice med allt och perfekt fika på kontoret. Läs mer
  • 2017-10-12

Hans L skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Utmärkt kunskap om den lokala marknaden. Lyhörd inför våra behov och tillmötesgående, samt ett stort engagemang. Fastighetsbyrån i Åre är den bästa mäklarfirma jag använt, både som säljare och köpare. Läs mer
  • Lena B

2017-06-01

Lena B skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Mycket bra, engagerat och professionellt bemötande och agerande! Vi är så nöjda med såväl bemötande och kontakterna med Lena Sandström och hennes kollegor som hanteringen av själva försäljningen, stort tack! Vi har nu träffat dem i såväl köparrollen som säljarrollen och är lika nöjda i båda fallen! Vi kommer definitivt att vända oss till Lena igen om/när det blir aktuellt att köpa en bostad i Åre/Duved området! Läs mer
  • Robert L

2017-06-01

Robert L skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Mycket trevlig service från början till själva tillträdet. Måste vara Sveriges bästa mäklare!! Läs mer
  • 2016-12-27

Torbjörn T skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Enormt nöjd över fastighetsbyrån och Lena Sandströms försäljning av min lägenhet. Snabbt, effektivt och professionellt. Stort tack Lena! Läs mer
    Fastighetsbyrån Åre, Torbjörn T gillar detta
  • Niklas B

2016-11-01

Niklas B skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Supernöjd med den hjälp jag fick av Fastighetsbyrån vid försäljningen av min bostad. Proffsigt direkt från första kontakt. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • 2016-09-30

Karin B skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Bra jobbat,sålde villan trots att den för tillfället var bortplockad från nätet. Läs mer
  • Olve A

2016-09-16

Olve A skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Meget servicevennlig, profesjonelt og imøtekommende meglere. Vi fikk en meget behagelig salgsprosess med deres hjelp. Raskt salg til en god pris, og all nødvendig oppfølging kom automatisk. Anbefales på det varmeste. Läs mer
  • Sören D

2016-09-14

Sören D skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Fungerade mycket smidigt vid försäljning trots att vi befann oss på annan ort! Tack Läs mer
    2016-09-14 Fastighetsbyrån Åre svarar Sören D
    Tack tillbaka Sören och Mimmi! Det var ett nöje att samarbeta med er! Ha en fortsatt fin höst!
  • 2016-09-13

Anna skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Jag är väldigt nöjd med mäklarens hantering av mitt husköp! Vi är supernöjda och har fått all hjälp vi kunde ha önskat oss. TOPPBETYG! Läs mer
    2016-09-13 Fastighetsbyrån Åre svarar Anna
    Tack för det Anna! Välkommen åter!
  • 2016-02-11

Peter Ronald L skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Kan inte rekommendera då mäklaren frågar om köparen verkligen vill betala så mycket.
    Helt obegripligt!!!!!

¨Peter Leach Läs mer
  • 2015-12-02

Bert Olov H skrev om Fastighetsbyrån Åre
    Mycket bra bemötande och har inget annat att klaga på än priset för deras arbete Läs mer

Årevägen 109, 830 13 Åre