Fastighetsbyrån Borlänge

Fastighetsbyrån Borlänge

Välkommen till Fastighetsbyrån i Borlänge!

Här har vi funnits sedan 1960-talet och vi är en ledande aktör här i Dalarna. Några fördelar med att anlita oss är att vi har mycket erfarenhet av den lokala bostadsmarknaden här, vi kan vårt område väl och vårt nära samarbete med Swedbank kan gynna din bostadsaffär på många sätt.

Vi är nyfikna på dina planer för ditt boende här i Borlänge. Kom gärna förbi vårt kontor och berätta eller ställ frågor!

Läs vad 590 kunder tycker om Fastighetsbyrån Borlänge 2

• köpte sitt hus med hjälp av Christer Andersson en del av Fastighetsbyrån Borlänge
    2021-08-01
    Noggrann, såg till att alla förstod vad som stog i kontraktet. Förklarade bra om vi hade några frågor. Lättsam att ha och göra med.
    • Yttre Heden
    2021-07-29
    Vi har blivit väl bemötta av mäklaren, vi har fått svar på alla våra frågor, hon har varit tillgänglig och flexibel med tider och annat. Hon har förklarat vårt köp mycket bra och väl levt upp till våra förväntningar.
  • sålde sitt hus med hjälp av Christer Andersson en del av Fastighetsbyrån Borlänge
    • Gimsbärke
    2021-07-26
    Trevligt bemötande och god kunskap, men mycket att göra i semestertid. Vi fick dock vår fastighet såld till bra pris. Kommer att anlita samma mäklare igen om det blir aktuellt.
    • Gustafs/mora By
    2021-07-22
    Professionellt bemötande och trevlig. Svarade på alla frågor och var hjälpsam med att ta fram information kring huset. Väldigt nöjda.
    2021-07-20
    Trevlig och bra mäklare, allting har funkat klockrent tycker jag.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Christer Andersson en del av Fastighetsbyrån Borlänge
    2021-06-27
    Trevlig och pålitligt mäklare som skötte affären utan missöden.
    2021-06-16
    Förstagångsköpare, vi fick bra info och förklaringar hur processen fungerade. Var inga konstigheter att ställa frågor, fick alltid svar.
    2021-06-10
    Christer har ett fint bemötande, är tydlig och lösningsinriktad. Upplevs professionell och påläst. Rekommenderas!
    2021-06-10
    Kändes som en tydlig favorisering av säljaren och lyssnade inte speciellt väl på önskemålen vi hade ang förhandlingen. Men trevlig säljare som var lösningsfokuserad och kunde möta våra behov vid visning och svarade väl på våra frågor om fastigheten. Allt som allt, en bra säljare men mindre uppskattad av köpande part.
  • Anna Sara Elisabeth H
    • Kyna
    2021-06-04
    Jag är mycket nöjd. Det kändes både tryggt och professionellt!
    2021-05-24
    Vi köpte hus. Och vi fick myckey hjälp och han bemötte oss med tålamod tog till och med ett samtal efter arbetstid för att hjälpa oss med vissa frågor.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Christer Andersson en del av Fastighetsbyrån Borlänge
    2021-05-07
    Erfaren och kompetent. Jag kände mig trygg genom hela säljprocessen med Christer. Det enda grumlet var när han tog påskledigt utan att meddela det så när jag sökte honom fick jag inte alls svar. Det var först när jag kontaktade mäklarkontoret som jag fick veta att han var ledig och hur vi låg till i processen.
    2021-04-10
    Christer är en proffsig mäklare som vägledde försäljningen och klarade sitt uppdrag på det bästa sättet. Det var lätt att samarbeta tack vore hans mänskliga kvaliteter, praktiska kunskaper och erfarenhet.
    • Länsan
    2021-02-24
    Köpt fritidshus, bra dialog hela vägen i mål.
    2021-02-08
    Vi anlitade Victor när vi skulle sälja vår villa som vi bott i 30 år. För oss var det viktigt att känna oss trygga i vår första försäljning av bostad. Det gjorde vi verkligen med Victor! Han är mycket trevlig, lugn, tydlig och inger just trygghet.
    Vi kan verkligen varmt rekommendera Victor om ni vill ha en smidig och professionell försäljning!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Eric Daniels en del av Fastighetsbyrån Borlänge
    2021-02-07
    Hej
    Jag har köpt en 1,5 rok Lgh på Målaregatan 12A i Borlänge.
    bemötandet jag fick var mycket bra. Eric är lugn och har en välvårdad uppsyn vilket ger ett bra första intryck och förtroende. Eric var tydlig och förklarade processen bra vid avtalstecknandet.
    Eric slutförde dock inte affären då har gått på pappaledighet innan tillträdet den 29 januari. Eric skulle eventuellt kunna varit mer tydlig att så skulle ske.

Kollegorna på Fastighetsbyråns kontor i Bragegallerian hjälpte dock till med att slutföra affären på ett mycket hjälpsamt sätt.

I övrigt är min uppfattning att Eric gjorde ett bra jobb för säljande part. Jag som köpare på en helt ny marknad upplevde att jag inte fick hjälp med vad ett rimligt kvm pris är i Borlänge samt svar på varför denna Lgh låg så pass mycket högre i pris enligt min egen prisjämförelse.
    I slutändan spelade det ingen roll då jag var i desperat behov av att köpa en lgh åt min son. Jag ville inte ha sonen boende längre än nödvändigt i området Tjärna ängar.
    Med vänlig hälsning
    Thomas Persson
    • Rämshyttan
    2021-01-06
    Vi har köpt ett hus i Rämshyttan. Vi har fått ett mycket bra bemötande! Kan varmt rekommendera Eric! Han är lugn, trevlig, tillmötesgående och mycket kunnig!
    • Domnarvet
    2020-12-15
    Jag och sambon har köpt en bostadsrätt genom Eric som under hela förloppet agerat både professionellt och med trevlig attityd. Jag hade en del funderingar och frågor och Eric tog alltid reda på det jag behövde veta. Det kändes tryggt.

Att köpa boende är en stor affär och det krävs att mäklaren verkligen inger förtroende för att man som köpare ska våga satsa. Eric gav oss det förtroendet och vi är fullt nöjda.
    Tack Nina för att du tog dig tiden och lämnande en fin rekommendation. Hoppas ni ska trivas! Mvh Eric Eric Daniels
    2020-12-06
    Vi säljer villa och upplever att mäklaren är enkel att ha och göra med, tillgänglig och tillmötesgående. Vi är nöjda.
    2020-12-06
    Christer är en väldigt engagerad mäklare som alltid ger avtrycket att han bryr sig personligt om sina kunder.
    • Söpnarby
    2020-12-05
    Jag har köpt en mindre villa och har fått bra vägledning av Eric. Han är saklig, kunnig, vänlig och hjälpsam.
    Tack Gabi för fin rekommendation! Mvh Eric Eric Daniels
    2020-11-13
    Trevlig och lätt att kommunicera med. Tillgänglig och realistisk. Jag rekommenderar Viktor.
    2020-11-12
    Sålde en bostadsrätt i Borlänge. Snabbt och smidigt. Engagerad mäklare!

Klart och tydligt första möte med värdering. Enkelt att sätta upp för försäljning även om det var oklart när försäljning skulle ske vid första mötet. Tiden vi hade extra med tidig kontakt från mig som säljare användes effektivt av mäklaren för att göra så allting smidigt som möjligt.

Överträffade förväntningarna.
    2020-11-12
    Vi har nyss köpt en bostadsrätt med hjälp av Victor och är väldigt nöjda med hela processen. Victor har varit hjälpsam med information kring allt vad det innebär med bostadsköp och rent praktiska saker som att hjälpa oss att komma i kontakt med vice värd för frågor. Bra service redan från första kontakt, tills köpet blev klart och vi fick nycklar. Proffsigt och tryggt. Anlitar gärna Victor som mäklare i framtiden.
    2020-11-07
    Jag har köpt en bostadsrätt. Jag fick ett professionellt och hjälpsamt bemötande.
    Tack Peter, hoppas du ska trivas i lägenheten! Mvh Eric Daniels Eric Daniels
  • Jonna R
    sålde sin lägenhet med hjälp av Eric Daniels en del av Fastighetsbyrån Borlänge
    2020-10-27
    Sålde en bostadsrätt! Fått väldigt bra bemötande av Eric, en mäklare att rekommendera
    Tack för fint omdöme! Mvh Eric Daniels Eric Daniels
    2020-10-23
    Eric is a smart man, very polite and professional in his work.
    I was happy to collaborate with him.
    Thank you Aymen! Good luck with your new apartment. Eric Daniels
  • Börje S
    sålde sitt hus med hjälp av Eric Daniels en del av Fastighetsbyrån Borlänge
    2020-10-11
    Fritidshus

Han ingav ett mycket proffsigt intryck som mäklare och vi kände stort förtroende för honom.Han var mycket tillgänglig och informativ.
    Tack Börje för en fin rekommendation! Det var väldigt kul att få hjälpa till med er försäljning. Eric Daniels
    2020-10-07
    Väldigt bra bemötande. Vi är mycket nöjda!
    Hej Hanna, tack så mycket för fin rekommendation! Eric Daniels
    2020-10-02
    Köpt en bostadsrätt. Trevligt bemötande och flexibel med visningar. Även bra dialog när vi kom överens om köpeskilling och smidig administration kring kontraktsskrivning och tillträde.
    Hej Thom, tack för en fin rekommendation! Eric Daniels
    2020-10-02
    Mycket bra att ha och göra med.
    Hej Fredrik, tack för en fin rekommendation! Eric Daniels
    2020-07-13
    Köpt Bostadsrätt på Lunde Mats Gata 5, Borlänge.

Victor:
    Professionellt bemött.
    Han är:
    Kunnig, påläst.
    Håller vad han lovar tex ringer upp osv osv.
    Har ett glatt humör.

Mycket bra upplevelse.

/ Daniel
    2020-07-03
    Victor hjälpte mig att köpa mitt drömställe, allting gick mycket smidigt och han var hela tiden snabb med återkoppling. Det var min första bostadsaffär och jag trodde att det skulle vara krångligt med så mycket papper och jag kände innan affären att jag hade lite dålig koll. Men med Victos hjälp så kändes en bostadsaffär väldigt enkel och smidig.
  • sålde sitt hus med hjälp av Eric Daniels en del av Fastighetsbyrån Borlänge
    • Myggsjön
    2020-06-24
    försäljning av fritidshus.

Vi upplevde kontakten med mäklaren som trygg och korrekt då han var kunnig och lyssnade.

Vi rekommenderar honom gärna
    2020-06-14
    Vi har köpt en jordbruksfastighet med stall och sålt en bostadsrätt. Vi upplevde ett proffsigt och trevligt bemötande. Joakim levde väl upp till våra förväntningar och båda bostadsaffärerna har flutit på smidigt och enkelt. Vi har känt oss trygga och väldigt nöjda med både försäljning och köp. Vi kommer vända oss till samma mäklare igen om det blir aktuellt i framtiden.
    • Myggsjön
    2020-06-13
    Min upplevelse är enbart positiv ett proffesionellt och trevligt bemötande, bra återkoppling vid budgivning. Skulle absolut rekommendera honom
    • Hagalund/Dagny
    2020-06-10
    Strålande bemötande, supertrevlig och tillmötesgående
    2020-05-29
    Sålt en lägenhet, 3 rum, när Corona fick marknaden att dra öronen åt sej
    Viktor var hela tiden positiv fastän intresset från köpare var lågt.
    Hans bemötande var positivt och professionellt.
    Har inget att klaga på.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Eric Daniels en del av Fastighetsbyrån Borlänge
    2020-05-28
    Är mycket nöjd med hjälpen jag har fått av Eric vid försäljningen av min bostadsrätt. Eric har varit otroligt engagerad, kunnig och lättillgänglig. Ett mycket professionellt bemötande helt enkelt!
    2020-05-27
    Sålt bostad.
    Seriöst och förtroende.
    Vi ville sälja vår bostad utan att engagera oss i försäljningsprocessen och det gjorde Victor på ett utomordentligt sätt.
    Vi kommer att rekommendera Victor!
    2020-05-26
    Sålt en bostadsrätt och ett fritidshus.Trevligt bemötande. Verkar kunnig.
    2020-05-23
    Victor är en fantastisk mäklare med stor kompetens och gott hjärta. Tydlig och rak kommunikation. Engagerad och vänlig. En av Borlänges bästa fastighetsmäklare.
    2020-05-22
    Superduktig!
    Allt gick fort och smidigt, bra kontakt med oss som sålde och förklarade allt mkt bra.
    2020-05-22
    Fritidshus bra bemött korrekt och tydlig
    Känns tryggt
    2020-05-20
    Sålt en bostad 3 rum och kök.
    Mycket bra bemötande.
    Förväntningarna blev mycket bättre än jag trodde det skulle vara dessa tider.
    Mycket nöjd med mäklaren .
    Snabb och bra försäljning +++.
    2020-05-15
    Joakim Sultan har gjort flera mäklar jobb åt oss med familjer och vi har alltid blivit extremt nöjda.
    2020-05-13
    Har sålt en lägenhet.Jag blev bra bemött och mina åsikter togs på allvar. Förväntningarna var att få hjälp och stöd med det praktiska vid försäljningen och som jag tycker att jag fått.
    Tycker att det var rätt att anlita mäklare.
    2020-05-09
    Köpt lägenheten.
    Bra bemött av Victor på kontoret, förklarade tydligt hur köpet skulle gå till.
  • Josefin F
    sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Borlänge
    2020-05-04
    Sålt en lägenhet vasagatan 23b Joakim var vänlig och snabb fick stort förtroende för han direkt förklarade jättebra en toppen mäklare tack så mycket Agnetha😊🌻
  • Caroline L
    sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Borlänge
    2020-04-29
    Vi har sålt en fastighet med Joakim som mäklare.
    Jocke hjälpte oss med försäljningen på ett enkelt och smidigt sätt, bra återkoppling och ett trevligt bemötande.
    Rekommenderar varmt Fastighetsbyrån i Borlänge!