Fastighetsbyrån Borlänge

Fastighetsbyrån Borlänge

Välkommen till Fastighetsbyrån i Borlänge!

Här har vi funnits sedan 1960-talet och vi är en ledande aktör här i Dalarna. Några fördelar med att anlita oss är att vi har mycket erfarenhet av den lokala bostadsmarknaden här, vi kan vårt område väl och vårt nära samarbete med Swedbank kan gynna din bostadsaffär på många sätt.

Vi är nyfikna på dina planer för ditt boende här i Borlänge. Kom gärna förbi vårt kontor och berätta eller ställ frågor!

Läs vad 604 kunder tycker om Fastighetsbyrån Borlänge 2

2022-08-14 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande och processen har som helhet varit utmärkt. Det enda som är en brist är att jag inte fått återkoppling som utlovats vid ett par tillfällen. Men huset är sålt och jag är mycket nöjd!
    2022-08-13 Verifierad kund
    Lättsamt men proffsigt bemötande som skapar förtroende och tillit till mäklaren. Uppriktiga tips och råd som mynnade ut i ett oväntat bra slutpris!
    2022-07-28 Verifierad kund
    Bra bemötande med viktig information.
    Enkelt med besiktning och energideklarationen.
    Försäljningen gick snabbt!
    2022-07-20 Verifierad kund
    Allt funkade bra ! Nu är lägenheten såld 😀👍
    2022-01-08 Verifierad kund
    Rätade inte ut frågetecken. Fanns obesvarade frågor.
    2022-01-06 Verifierad kund
    Väldigt nöjd! Har känts tryggt från start, fått bra information och uppdateringar kring försäljningen.
    2021-12-21 Verifierad kund
    Vi är väldigt missnöjda över hur hela säljprocessen gick till. Mäklaren kändes inte alls trovärdig eller engagerad och vi blev inte lyssnade på. I kort drag:
    Bostadsannonsen blev publicerad utan vårt fullständiga godkännande trots att vi påpekat felaktigheter i beskrivningen. Planritningen "missades" av mäklaren och vi fick själva ordna fram gamla ritningar efter att annonsen var publicerad. Efter flera påstötningar kom planritningen äntligen med. Vid första visningen stod garagedörr olåst (finns dörr till huset därifrån) och lampor var tända. Vid andra visningen var altandörr olåst, lampor lyste och huvudströmbrytaren till husets värme/vatten-central var avslagen. Detta kändes väldigt olustigt.
    Mäklaren var svår att nå över telefon och ringde inte upp på av han avtalad tid. Trots samtal med mäklaren om dessa missnöjen hade mäklaren inget annat att säga än "Efter 15 år i branschen kan det vara bra med en påminnelse". Budet publicerades inte förens 39 minuter före kontraktskrivning, trots överenskommelse att det skulle publicerats 3 dagar tidigare. Annonsen låg kvar 23 timmar efter kontraktskrivningen. Själva budgivningen kändes väldig forcerad av mäklaren. Upplevdes som om mäklaren ville slutföra denna försäljning snabbt. Förtroendet var nu noll från våran sida .Vid överlämnandet till köparen på mäklarkontoret hade mäklaren "glömt" att avräkna/betala säljarens kostnad för Hemnet-annonsen, trots att detta var avtalat sedan tidigare av mäklaren själv. Vid fråga varför? svarade mäklaren att han inte kom ihåg hur det var bestämt.
    Trots ett avslutande samtal med mäklarens chef om allt detta som hänt fick vi inget annat än bortförklaringar av mäklaren vid ett senare samtal. Ett "Det var tråkigt att vi upplevde detta olika" eller liknande ursäkt hade räckt. Som sagt, vi är oerhört missnöjda och besvikna och kommer aldrig att rekommendera Fastighetsbyrån till någon.
    • Havregärdet
    2021-12-13 Verifierad kund
    Mäklaren var kunnig och hjälpsam på alla sätt och vis.
  • köpte sitt hus med hjälp av Christer Andersson en del av Fastighetsbyrån Borlänge
    2021-11-01 Verifierad kund
    Helt okej dock lite seg återkoppling och lite tveksamt intryck i mellanåt.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Christer Andersson en del av Fastighetsbyrån Borlänge
    2021-09-01 Verifierad kund
    Han är hjälpsam och beskriver tydlig informationen
    2021-08-25 Verifierad kund
    Saklig och kunnig mäklare som tog väl hand om oss.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Christer Andersson en del av Fastighetsbyrån Borlänge
    2021-08-19 Verifierad kund
    Bra bemötande!

Satte rimliga förväntningar som sedan levdes upp bra!

Enkel vid försäljningen!
  • sålde sitt hus med hjälp av Christer Andersson en del av Fastighetsbyrån Borlänge
    2021-08-19 Verifierad kund
    Ett mycket trevligt och proffsigt bemötande! Erfaren och förtroendeingivande! Vi kan varmt rekommendera Christer!!
  • Susanna L
    2021-08-11 Verifierad kund
    Proffsig, hjälpsam och trevlig. Jag rekommenderar honom starkt!
    2021-08-01 Verifierad kund
    Noggrann, såg till att alla förstod vad som stog i kontraktet. Förklarade bra om vi hade några frågor. Lättsam att ha och göra med.
    • Yttre Heden
    2021-07-29 Verifierad kund
    Vi har blivit väl bemötta av mäklaren, vi har fått svar på alla våra frågor, hon har varit tillgänglig och flexibel med tider och annat. Hon har förklarat vårt köp mycket bra och väl levt upp till våra förväntningar.
    • Gimsbärke
    2021-07-26 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och god kunskap, men mycket att göra i semestertid. Vi fick dock vår fastighet såld till bra pris. Kommer att anlita samma mäklare igen om det blir aktuellt.
    • Gustafs/mora By
    2021-07-22 Verifierad kund
    Professionellt bemötande och trevlig. Svarade på alla frågor och var hjälpsam med att ta fram information kring huset. Väldigt nöjda.
    2021-07-20 Verifierad kund
    Trevlig och bra mäklare, allting har funkat klockrent tycker jag.
    2021-06-27 Verifierad kund
    Trevlig och pålitligt mäklare som skötte affären utan missöden.
    2021-06-16 Verifierad kund
    Förstagångsköpare, vi fick bra info och förklaringar hur processen fungerade. Var inga konstigheter att ställa frågor, fick alltid svar.
    2021-06-10 Verifierad kund
    Christer har ett fint bemötande, är tydlig och lösningsinriktad. Upplevs professionell och påläst. Rekommenderas!
    2021-06-10 Verifierad kund
    Kändes som en tydlig favorisering av säljaren och lyssnade inte speciellt väl på önskemålen vi hade ang förhandlingen. Men trevlig säljare som var lösningsfokuserad och kunde möta våra behov vid visning och svarade väl på våra frågor om fastigheten. Allt som allt, en bra säljare men mindre uppskattad av köpande part.
  • Anna Sara Elisabeth H
    • Kyna
    2021-06-04 Verifierad kund
    Jag är mycket nöjd. Det kändes både tryggt och professionellt!
    2021-05-24 Verifierad kund
    Vi köpte hus. Och vi fick myckey hjälp och han bemötte oss med tålamod tog till och med ett samtal efter arbetstid för att hjälpa oss med vissa frågor.
    2021-05-07 Verifierad kund
    Erfaren och kompetent. Jag kände mig trygg genom hela säljprocessen med Christer. Det enda grumlet var när han tog påskledigt utan att meddela det så när jag sökte honom fick jag inte alls svar. Det var först när jag kontaktade mäklarkontoret som jag fick veta att han var ledig och hur vi låg till i processen.
    2021-04-10 Verifierad kund
    Christer är en proffsig mäklare som vägledde försäljningen och klarade sitt uppdrag på det bästa sättet. Det var lätt att samarbeta tack vore hans mänskliga kvaliteter, praktiska kunskaper och erfarenhet.
    • Länsan
    2021-02-24 Verifierad kund
    Köpt fritidshus, bra dialog hela vägen i mål.
  • sålde sitt hus med hjälp av Victor Pers Gesteby en del av Fastighetsbyrån Borlänge
    • Tallmon/Övre Tjärna
    2021-02-08 Verifierad kund
    Vi anlitade Victor när vi skulle sälja vår villa som vi bott i 30 år. För oss var det viktigt att känna oss trygga i vår första försäljning av bostad. Det gjorde vi verkligen med Victor! Han är mycket trevlig, lugn, tydlig och inger just trygghet.
    Vi kan verkligen varmt rekommendera Victor om ni vill ha en smidig och professionell försäljning!
    2021-02-07 Verifierad kund
    Hej
    Jag har köpt en 1,5 rok Lgh på Målaregatan 12A i Borlänge.
    bemötandet jag fick var mycket bra. Eric är lugn och har en välvårdad uppsyn vilket ger ett bra första intryck och förtroende. Eric var tydlig och förklarade processen bra vid avtalstecknandet.
    Eric slutförde dock inte affären då har gått på pappaledighet innan tillträdet den 29 januari. Eric skulle eventuellt kunna varit mer tydlig att så skulle ske.

Kollegorna på Fastighetsbyråns kontor i Bragegallerian hjälpte dock till med att slutföra affären på ett mycket hjälpsamt sätt.

I övrigt är min uppfattning att Eric gjorde ett bra jobb för säljande part. Jag som köpare på en helt ny marknad upplevde att jag inte fick hjälp med vad ett rimligt kvm pris är i Borlänge samt svar på varför denna Lgh låg så pass mycket högre i pris enligt min egen prisjämförelse.
    I slutändan spelade det ingen roll då jag var i desperat behov av att köpa en lgh åt min son. Jag ville inte ha sonen boende längre än nödvändigt i området Tjärna ängar.
    Med vänlig hälsning
    Thomas Persson
    • Rämshyttan
    2021-01-06 Verifierad kund
    Vi har köpt ett hus i Rämshyttan. Vi har fått ett mycket bra bemötande! Kan varmt rekommendera Eric! Han är lugn, trevlig, tillmötesgående och mycket kunnig!
    • Domnarvet
    2020-12-15 Verifierad kund
    Jag och sambon har köpt en bostadsrätt genom Eric som under hela förloppet agerat både professionellt och med trevlig attityd. Jag hade en del funderingar och frågor och Eric tog alltid reda på det jag behövde veta. Det kändes tryggt.

Att köpa boende är en stor affär och det krävs att mäklaren verkligen inger förtroende för att man som köpare ska våga satsa. Eric gav oss det förtroendet och vi är fullt nöjda.
    Tack Nina för att du tog dig tiden och lämnande en fin rekommendation. Hoppas ni ska trivas! Mvh Eric Fastighetsbyrån Borlänge
    2020-12-06 Verifierad kund
    Vi säljer villa och upplever att mäklaren är enkel att ha och göra med, tillgänglig och tillmötesgående. Vi är nöjda.
    2020-12-06 Verifierad kund
    Christer är en väldigt engagerad mäklare som alltid ger avtrycket att han bryr sig personligt om sina kunder.
    • Söpnarby
    2020-12-05 Verifierad kund
    Jag har köpt en mindre villa och har fått bra vägledning av Eric. Han är saklig, kunnig, vänlig och hjälpsam.
    Tack Gabi för fin rekommendation! Mvh Eric Fastighetsbyrån Borlänge
    • Tallmon/Övre Tjärna
    2020-11-13 Verifierad kund
    Trevlig och lätt att kommunicera med. Tillgänglig och realistisk. Jag rekommenderar Viktor.
    2020-11-12 Verifierad kund
    Sålde en bostadsrätt i Borlänge. Snabbt och smidigt. Engagerad mäklare!

Klart och tydligt första möte med värdering. Enkelt att sätta upp för försäljning även om det var oklart när försäljning skulle ske vid första mötet. Tiden vi hade extra med tidig kontakt från mig som säljare användes effektivt av mäklaren för att göra så allting smidigt som möjligt.

Överträffade förväntningarna.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Victor Pers Gesteby en del av Fastighetsbyrån Borlänge
    2020-11-12 Verifierad kund
    Vi har nyss köpt en bostadsrätt med hjälp av Victor och är väldigt nöjda med hela processen. Victor har varit hjälpsam med information kring allt vad det innebär med bostadsköp och rent praktiska saker som att hjälpa oss att komma i kontakt med vice värd för frågor. Bra service redan från första kontakt, tills köpet blev klart och vi fick nycklar. Proffsigt och tryggt. Anlitar gärna Victor som mäklare i framtiden.
    2020-11-07 Verifierad kund
    Jag har köpt en bostadsrätt. Jag fick ett professionellt och hjälpsamt bemötande.
    Tack Peter, hoppas du ska trivas i lägenheten! Mvh Eric Daniels Fastighetsbyrån Borlänge
  • Jonna R
    sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Borlänge
    • Bullermyren
    2020-10-27 Verifierad kund
    Sålde en bostadsrätt! Fått väldigt bra bemötande av Eric, en mäklare att rekommendera
    Tack för fint omdöme! Mvh Eric Daniels Fastighetsbyrån Borlänge
    2020-10-23 Verifierad kund
    Eric is a smart man, very polite and professional in his work.
    I was happy to collaborate with him.
    Thank you Aymen! Good luck with your new apartment. Fastighetsbyrån Borlänge
  • Börje S
    sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Borlänge
    2020-10-11 Verifierad kund
    Fritidshus

Han ingav ett mycket proffsigt intryck som mäklare och vi kände stort förtroende för honom.Han var mycket tillgänglig och informativ.
    Tack Börje för en fin rekommendation! Det var väldigt kul att få hjälpa till med er försäljning. Fastighetsbyrån Borlänge
    2020-10-07 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande. Vi är mycket nöjda!
    Hej Hanna, tack så mycket för fin rekommendation! Fastighetsbyrån Borlänge
    2020-10-02 Verifierad kund
    Köpt en bostadsrätt. Trevligt bemötande och flexibel med visningar. Även bra dialog när vi kom överens om köpeskilling och smidig administration kring kontraktsskrivning och tillträde.
    Hej Thom, tack för en fin rekommendation! Fastighetsbyrån Borlänge
    • Bullermyren
    2020-10-02 Verifierad kund
    Mycket bra att ha och göra med.
    Hej Fredrik, tack för en fin rekommendation! Fastighetsbyrån Borlänge
    2020-07-13 Verifierad kund
    Köpt Bostadsrätt på Lunde Mats Gata 5, Borlänge.

Victor:
    Professionellt bemött.
    Han är:
    Kunnig, påläst.
    Håller vad han lovar tex ringer upp osv osv.
    Har ett glatt humör.

Mycket bra upplevelse.

/ Daniel
  • köpte sitt hus med hjälp av Victor Pers Gesteby en del av Fastighetsbyrån Borlänge
    2020-07-03 Verifierad kund
    Victor hjälpte mig att köpa mitt drömställe, allting gick mycket smidigt och han var hela tiden snabb med återkoppling. Det var min första bostadsaffär och jag trodde att det skulle vara krångligt med så mycket papper och jag kände innan affären att jag hade lite dålig koll. Men med Victos hjälp så kändes en bostadsaffär väldigt enkel och smidig.
    • Myggsjön
    2020-06-24 Verifierad kund
    försäljning av fritidshus.

Vi upplevde kontakten med mäklaren som trygg och korrekt då han var kunnig och lyssnade.

Vi rekommenderar honom gärna
  • köpte sitt hus med hjälp av Joakim Sultan en del av Fastighetsbyrån Borlänge
    2020-06-14 Verifierad kund
    Vi har köpt en jordbruksfastighet med stall och sålt en bostadsrätt. Vi upplevde ett proffsigt och trevligt bemötande. Joakim levde väl upp till våra förväntningar och båda bostadsaffärerna har flutit på smidigt och enkelt. Vi har känt oss trygga och väldigt nöjda med både försäljning och köp. Vi kommer vända oss till samma mäklare igen om det blir aktuellt i framtiden.
    • Myggsjön
    2020-06-13 Verifierad kund
    Min upplevelse är enbart positiv ett proffesionellt och trevligt bemötande, bra återkoppling vid budgivning. Skulle absolut rekommendera honom