Fastighetsbyrån Kristinehamn

Fastighetsbyrån Kristinehamn

Här i Kristinehamn och Värmlands skogar hittar du oss på Fastighetsbyrån på Kungsgatan 31. Vi står för 40 procent av marknaden här, och erbjuder ambitiös och kunnig personal som har koll på området fullt ut.

Vi skräddarsyr våra tjänster efter dina önskemål och vi hjälper dig var du än befinner dig i bostadsaffären. Vare sig du är ute efter ett köp eller en försäljning, en villa eller en lägenhet eller kanske bara har några funderingar - kontakta oss. Vi ser fram emot att höra mer om dina bostadsplaner!

Läs vad 166 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kristinehamn 2

2021-09-11
    Ett proffsigt och trevligt bemötande.
    2021-09-06
    Lugnt och professionellt bemötande av mäklare Rubin. Svarade snabbt o kunnigt på frågorna man hade.
    Min första bostadsaffär med mäklare inblandad och jag blev positivt överraskad av hur bra uppstyrt allt var. Känt mig trygg genom hela förloppet.
    Nu går jag i väntans tider att få flytta in i min drömlägenhet :)
    • Villastaden
    2021-09-03
    Professionellt bemötande, allt gick som planerat.
    Lätt att få kontakt med.
    Jag är mycket nöjd med mäklaren.
    • Brattsand
    2021-08-12
    Mycket bra bemött.
    Vi hade inga förväntningar, blev nöjda med mäklaren.
    2021-07-08
    Trevlig kontakt och snabb kommunikation vid bostadsköp. Endast positivt att säga!!
    2021-07-07
    Utmärkt bemötande mycket nöjd med hela affären
    2021-07-07
    Bra dialog och samarbete. Bara plus från oss.
    • Enserud
    2021-07-06
    Mycket bra mäklare. Det märktes att hon ville att det skulle bli så bra som möjligt. Inga falska förväntningar utan ärlig och smidig att ha att göra med och väldigt trevlig.
    • Sanna
    2021-07-05
    Mäklaren var engagerad och fick till en snabb affär.Jag blev väl bemött och alltid uppringd när jag sökt honom. Jag är nöjd med hela hela affären.
    • Sunneberg
    2021-07-05
    Anmälan till FMI kommer ske påg oetiskt beteende. Min mamma har blivit pålurad och betalat ett överpris på en riktigt sunkig lägenhet. Mäklaren övertygade min mamma 85 år att det var ”bara” att göra om köket. För en 85 årig kvinna är det inte bara att dra igång en renovering. Nu kommer ett nytt kök att läggas till renovering av två sovrum med bajsbruna solkiga tapeter och golv sen 60 talet att totalrenoveras. Putsen i ett av taken i sovrummen hänger löst.
    Mäklaren skulle stoppa det här och sagt att det kommer andra lägenheter. Överpris och renovering innebär städernas ekonomi blir mycket begränsad. Mycket oetiskt av mäklaren. Vem var den andre de budade mot. Fanns det någon ingen lättlurad 85 åring i alla fall.
    2021-06-30
    Bra service genom hela säljprocessen.

Mäklare Rubin var engagerad och lyhörd och
    mycket professionell.

Han var alltid tillgänglig.

En fastighetsmäklare som du kan lita på.

Världsklass helt enkelt .
    • Enserud
    2021-06-26
    Fick ett professionellt och seriöst intryck av Fastighetsbyrån och dess mäklare Susanne är toppen och genuint trevlig!
    2021-06-20
    Blev bemött på ett utmärkt sätt Mäklaren levde helt upp till mina förväntningar Jag är helt nöjd med försäljningen
    2021-06-18
    Kunde inte varit bättre, super bra bemötande och stöttning genom hela husköpet ❤️
    • Sörkastet
    2021-06-15
    Mäklaren har hela tiden varit väldigt aktiv och hållit oss informerade var i processen vi är. Även ombesörjt så att vi kommit i kontakt med övriga i bostadsrättsföreningen. Det har alltid känts enkelt att höra av sig med frågor och har alltid fått svar fort.

Jag är supernöjd med bemötandet som både är professionellt och snabbt.
    2021-06-14
    Att igenom bra bemötande
    Tillgänglig
    Lätt att ha att göra med
    Gör det han ska
    • Marieberg
    2021-06-12
    Blev val bemött. Fick alltid snabba svar, när jag sökte mäklaren.
    2021-06-10
    I stort set bra men det var ingen vidare respons vid intresse för ett objekt. Jag var tvungen att stöta på och ändå dröjde det flera dagar !
    • Kvarnbyn/mellankvarn
    2021-06-10
    Mycket väl bemött när jag kom på visning och vi hade en bra dialog kring huset.
    Kontraktsskrivningen och allt runt omkring fungerade alldeles utmärkt
    2021-05-29
    Proffsigt bemötande från start när vi köpte vårat hus av Christopher.
    Nu längtar vi efter att då flytta in i vårat nya härliga hus!
    • Kvarnbyn/mellankvarn
    2021-05-14
    Vi sålde vårt hus det gick mycket snabbt.Vi upplevde att det mest var köparens marknad. Fokuserades mest på fukt grannhuset hade samma problem, har ej åtgärdats.
    • Djurgården
    2021-04-10
    Jag har sålt ett hus. Mäklaren har under hela processen haft ett väldigt bra bemötande. Det har varit lätt att bolla idéer och mäklaren har varit väldigt tillgänglig.
    Mäklaren levde upp till de förväntningar som jag hade. Jag upplevde att jag under hela försäljning haft ett väldigt bra stöd. Slutsats jag är mycket nöjd.
    • Marieberg
    2021-04-09
    Har köpt och sålt bostad genom den här mäklaren.
    Han är väldigt kompetent i sitt område. Lätt att ha att göra med vilket underlättar hela processen. Lyssnar även på våra "knasiga" frågor, utan att vi känner oss dumma. Mycket trevligt bemötande hela tiden
    2021-03-23
    Sålt en lägenhet med hjälp av Mäklare Christopher Rubin.
    Blev väl bemött av mäklaren.
    Rekommenderar Fastighets Byrån i Kristinehamn.

Mvh Carina Johansson.😊
    • Drevsta
    2021-03-21
    Perfekt stöd från början till slut
    2021-03-18
    Mycket bra försäljningsupplägg. Kompetent och trevlig mäklare.
    • Liljebäck/irisdal
    2021-02-11
    Köpt en bostadsrätt. Mycket nöjd med lägenheten ljus och trevlig, och tyst. Fin utsikt. Mycket nöjd med köpet.
    2021-02-09
    Mamma har köpt en lägenhet.
    Vi blev väldigt bra bemötta av mäklaren. Har inget att klaga på. Bara positivt.
    • Strand
    2021-01-19
    Vi har köpt Radhus och vi trivs jättebra och från mäklarfirman har vi bara gott att säga om, hade vi frågor så fick vi svar nästan direkt och de var mycket tillmötesgående. Vi rekommenderar verkligen fastighetsbyrån.
    2021-01-08
    Köpt bostad i form av hus. Duktig och tillmötesgående mäklare, kunnig och engagerad
    2020-12-30
    Tycker att det har gått väldigt bra att samarbeta med Fastighetsbyrån när jag och min sambo sålde vår lägenhet. De är lyhörda och duktiga på sitt jobb så man känner sig väl bemött.
    2020-12-27
    Jag har köpt en bostadsrätt. På ett värdigt sätt.
    Att bli behandlat med respekt och det visade mäklare till fullo.
    Att köpa bostadsrätt vid min ålder är inte lätt.
    Men bemötandet gjorde att allt fungerade till stor belåtenhet.
    2020-12-25
    Vi har köpt bostadsrätt. Fastighetsbyrån hanterade vårt ärende seriöst och trevligt vilket vi hade förväntat oss.
    2020-12-05
    Bra bemötande och kommunikation med oss som kund.
    När frågor uppstått har vi alltid fått svar.
    • Sunneberg
    2020-12-04
    Vi har sålt vår lägenhet då vi köpt hus. Försäljningen av lägenheten tog lite tid, osäker på varför, men antagligen var en av orsakerna att det fanns fler liknande lägenheter till försäljning i samma område.

Vi valde Rubin som mäklare då vi träffat honom tidigare i samband med husvisningar och då upplevt honom som trevlig, lugn och behaglig. Under vår försäljning skulle jag beskriva honom på samma sätt.

Dock vill jag ge lite kritik om att han ofta sa att han skulle höra av sig senare samma dag men att det ofta slutade med att vi själva fick försöka få tag på honom någon dag senare då vi inte hört något ifrån honom.

Vi upplevde även att vi fick falska förhoppningar om att försäljningen skulle gå snabbt, att lägenheten skulle vara så lätt att sälja, samt att vi upplevde att han fick de som tittade på lägenheten att låta mer intresserande än vad de faktiskt visade sig vara.
    2020-11-23
    Vi har sålt vårat hus. Har en jättebra mäklare som inte bara verkar duktig utan även är jättego. Nöjda så här långt.
    2020-11-14
    Ett professionellt bemötande av Susanne och ändå lättsamt. Kunnig. Känns bra. Rekommenderar henne gärna.
    • Fältet
    2020-11-14
    Sålt villa, bra och rakt bemötande, bra kommunikation under säljprocessen, gick snabbt och smidigt, Över förväntan.
    2020-11-14
    Har sålt mitt radhus och köpt ett hus.
    Min mäklare är fantastisk. Hon ställde alltid upp när jag hade frågor och Hon sålde mitt radhus snabbt och till summan jag ville ha.
    Jag kommer alltid vända mig till Susanne Hävergren om jag ska sälja en fastighet i framtiden.
    • Strand
    2020-11-10
    Vi tyckte att största delen av processen tydlig och bra, och viktigaste av allt att vi kände oss trygga i vårat köp då detta var våran första egna bostad.

En detalj dock som skapade mycket irritation och stress för oss var att säljarna ej hade blivit tydligt informerade om att tillträdesdagen blivit flyttad 1 dag tidigare pga alla helgon.
    Då i all information och papper sa att tillträdesdag blivit flyttad. Men säljaren uppfattat det som vi endast skulle skriva en dag tidigare.

Där och då kände vi båda att vi inte hade något att säga till om, då alla papper helt plötsligt blev ändrade utan våran åsikt kändes det som, även om vi hade betalt och huset var vårat. Hela våran plannering att flytta våran grabbs rum under torsdagen gick i stöpet. Våran flytt löste sig trots allt, även om det medförde mer stress och irritation än vi hade räknat med.

Vet inte om situationen hade hanterat annorlunda om vi haft en flyttfirma bokad och klar för ex antal tusen under Torsdagen som plannerad inflytt var.

Vi kände i alla fall oss något i sido satta och väldigt irriterade efter sista överlämningen.
    Vilket inte var den upplevelsen vi hade hoppats avsluta med.

Mch Claes & Elina
    2020-11-06
    Vi sålde vår villa med hjälp av Fastighetsbyrån Kristinehamn. Processen har varit smidig och mäklaren har varit lätt att ha kontakt med.
    2020-11-05
    Vi har sålt en villa och köpt en bostadsrätt.
    Vi har fått ett bra bemötande.
    Hade kanske förväntat mig lite mer information under tiden vår villa låg ute till försäljning. ( Corona pandemin gjorde väl sitt till att det inte blev som vanligt)
    Annars har vi varit nöjda med allt runt omkring försäljningen.
    2020-10-22
    Sålt fritidshus.Trevligt bemötande av mäklaren.Gjorde ett bra jobb.Upplever att allt gick bra tillväga.MWH Lena o Tony.
    2020-10-14
    Sammantaget en smidig köp- och säljprocess.
    2020-10-11
    proffsigt bemötande och snabb affär
    • Stenfallet
    2020-10-10
    Köpt Bostadsrätt.Bra och positivt bemötande.Servicevänlig.
    • Djurgården
    2020-10-06
    Vi har sålt vårt hus och hela affären gick precis som vi önskade, så vi är väldigt nöjda.
    Kanske jag hade behövt lite mer muntlig information om hela förfarandet. Det hade gjort mig mer trygg från första stund.
    Men som sagt, det var en väldigt smidig affär och mäklaren var mycket lyhörd för hur vi ville ha det.
  • Lisbeth P
    sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Kristinehamn
    • Bäckhammar
    2020-10-04
    Sålt mitt hus i Bäckhammar. Min mäklare. Susanne Hävergren var toppen. Både som person och engemang .allt gick så fort och jag är nöjd. Bästa hälsningar Lisbeth Pettersson 💕💕
    • Kurlanda
    2020-10-03
    Har sålt ett hus har fått jättefin hjälp av min mäklare
    • Kurlanda
    2020-10-02
    Vi har sålt huset som vi bott i 23 år.
    Bra bemötande och snabbt till en uppgörelse.
    Det var ju en semesterperiod i början, vilket fördröjde det hela lite grann.
    Jag tog kontakt innan försäljningen och fick mycket bra återkoppling.