Alla kategorier Mäklare Södermanland Strängnäs Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Mariefred

Fastighetsbyrån Mariefred

Långgatan 11, 647 30 Marifred — Visa karta

Välkommen till oss på Fastighetsbyrån Mariefred!

Här i fina Mariefred vid Mälarens strand hittar du allt från små mysiga affärer och caféer till vackra Gripsholms slott. I den gamla delen av staden finns massor av pittoreska trähus bevarade och sommartid går det att resa hit från Stockholm med båt. Vem skulle inte vilja bo på en sådan plats?

Vi på Fastighetsbyrån är en av Sveriges största mäklarkedjor och vi har verkat här i Mariefred länge. Vi har bra koll på området och hjälper dig att göra bostadsaffären så smidig som möjligt. Kontakta oss!

Läs vad 238 kunder tycker om Fastighetsbyrån Mariefred

• Cecilia L
    Cecilia L skrev om Björn Lindahl en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Som kund upplevde jag inte alls att denne mäklare var intresserad av även mitt bästa som köpare. Mäklaren Björn var mest fokuserad på säljarna som var ett äldre par. Jag och min partner fick inte den information vi hade önskat och det togs för givet att vi skulle veta det mesta. Detta trots att vi Beskrivit tidigt att vi aldrig tidigare köpt bostad och uppskattade så mycket guidning som möjligt. Jag upplevde flertalet gånger att mäklaren pratade ned till mig när han föreslog att jag skulle låta mamma och pappa skriva på åt mig. Vem säger så till en vuxen kvinna? Och jag kunde väl skriva på själv. Mycket märkligt beteende. När vi vunnit budgivningen önskade vi se lägenheten igen en sista gång innan vi skrev på. Då blev vi ifrågasatta av Björn där han frågade varför och att han tyckte det var konstigt. Han ville veta vilka och hur många och varför vi ville ha med oss någon. Han Uttryckte sig på ett väldigt anklagande sätt.

Mäklaren frågade även om det var okej att säljarna inte flyttstädade på nytt. Min partner svarade att det är ok om det kanske är lite smutsigt på golvet efter visning men bra att det är flyttstädat. Björn skulle skicka över kontraktet senast kl 22.00 samma dag så vi kunde läsa igenom, men kontraktet kom inte förrän 02.00 ca på natten istället.

Samma dag ringer Björn och frågar om det är ok att vi kan flytta in lite tidigare. Då svarar vi att vi kan se om vi kan lösa det,men vi har en lägenhet vi måste göra oss av med först.

När vi kommer till lägenheten ser vi att det inte alls är städat. Det var smutsiga fönsterbläck, smutsiga fönster ,golv , badrummets väggar hade gamla schampo rester och hår på väggen, det var flera månaders gammalt damm på alla väggar i badrummet som jag visade Björn. Alla dörrar på skåp i sovrummet var feta av fingeravtryck m.m. när jag poängterar detta och visar Björn upplevde jag Björn som irriterad och han svarade bara kort att vi hade ju sagt ja till att de inte behövde städa. Då när jag sa att han sagt att det skulle varit flyttstädat och detta var inte det blev han tyst och han började skriva på sin telefon. Mumlade något om att här blir inget kontrakt skrivet.

Vi upptäckte även att flera spottar/lampor var trasiga. Jag frågade då Björn vad vi gör med det? Han svarade inte utan såg ännu surare ut och såg stressad ut. Han började nu bli mycket irriterad på mig upplevde jag det som. Jag sa att detta är något som säljarna får komplettera innan vi flyttar in.

Han ringde då dit säljarna utan vår vetskap när vi var nere i källaren och pratade med hyresvärden. Så när vi kom tillbaka till lägenheten var säljarna där helt plötsligt. Första gången vi träffade varandra. De betedde sig hotfullt och argt angående städningen men när jag visat vad vi menade höll dem med oss. Och sa att de skulle åtgärda städning och spottar.

Sedan kom vi till problemet med tidig inflytt. Jag föreslog att vi kunde flytta in efter två månader så behövde vi bara betala dubbelt en månad. Men säljarna menade på att det inte gick då de var borta. Det gick inte alls att skriva på något kontrakt nummer två i deras frånvaro. Här stöttade inte Björn alls .

På kvällen fick jag reda på att de bara kan ha fullmakt. När jag ringde Björn och berättade detta fick jag höra " men snälla du, det är klart säljarna vet om det" . Varav jag svarade att det var ju inte helt självklart som det inte togs upp. Fick till svar att "ja men dom är ju vuxna människor,dom vet sånt" . Vilket då antydde att jag inte var vuxen?

Björn pratade hela tiden i munnen på mig och var tämligen otrevlig. När jag väl ändå fixat så vi kunde flytta in bara efter en månad fick jag höra att nu har säljaren ändrat sig och vill inte städa. Trots att Björn sagt att säljaren själv sagt att det var äckligt och stökigt. Jag upplevde inte alls att vår mäklare var på vår sida heller i denna kamp och det sa jag även till honom.

Vi tycker att hanteringen av detta var väldigt dåligt och vi kände oss inte alls nöjda med hur Björn behandlade oss. Självklart var han bitvis även trevlig. Läs mer
    2018-02-16 Björn L svarar Cecilia L
    Det är inte lätt att köpa en bostad, speciellt inte första gången det sker. Det finns många frågor som behöver svar. Det kan vara svårt att ta till sig information, jag beklagar att du inte upplever att du inte fått svar på dina frågor. Jag finns tillgänglig för dig ifall det är något du vill diskutera eller fråga om.
    Jag gör verkligen mitt bästa för att tillgodose mina kunder, självklart både köpare och säljare.
    Du har nu köpt en jättefin lägenhet, och jag önskar dig lycka till. Jag är hoppas och tror att du kommer att trivas.
    Hälsningar Björn Lindahl
  • Lars K
    Lars K skrev om Carina Lindell en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Jag tycker att Carina Lindell på Fastighetsbyrån skötte
    sig utmärkt, ungefär som en fastighetsaffär ska ske.
    har inga anmärkningar att upplysa om.

Med vänlig hälsning.
    Lars Karlsson Läs mer
    2018-02-21 Carina L svarar Lars K
    Stort tack för din reflektion Lars!
  • Staffan N
    Staffan N skrev om Carina Lindell en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Jag fick ett bra intryck av Carina Lindell. Men var inte själv ansvarig för kontakten med Fastighestbyrån och har egentligen för lite kontakt med Carina för att kunna ge en seriös kommentar. Läs mer
    2018-02-21 Carina L svarar Staffan N
    Stort tack för din reflektion Staffan!
  • Bengt Ivar K
    Bengt Ivar K skrev om Carina Lindell en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Trevligt bemötande samt kunnig lyhörd och saklig Läs mer
    2018-02-21 Carina L svarar Bengt Ivar K
    Stort tack för din reflektion Bengt!
  • Robert E
    Robert E skrev om Carina Lindell en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Fick ett bra bemötande och helheten var bra, sen var en del siffror vid tillträdet felaktigt vilket jag kan känna att Carina borde kikat på innan dokumenten las fram till oss som kunder, vi fick själva påtala att uppgifterna var felaktiga "då banken" tagit fram dom men tydligen kunde även dom göra fel. Läs mer
    2018-02-12 Carina L svarar Robert E
    Tack för omdömet Robert! Ja, visst kan även banker göra fel, det är sådant som händer. Tur att allt går att rätta till!
  • Shahram M
    Shahram M skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Hon är mycket bra, hjälpsam, var tydligt hur ska försälningen ska vara. Läs mer
  • Jessica H
    Jessica H skrev om Carina Lindell en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Carina är väldigt professionell och kan sin sak, känner mig trygg att ha henen som mäklare. Läs mer
    2018-02-21 Carina L svarar Jessica H
    Stort tack för din reflektion Jessica!
  • Laila F
    Laila F skrev om Carina Lindell en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Carina är glad, positiv, kunnig och får en att känna sig trygg i sin yrkesroll. Läs mer
    2018-02-21 Carina L svarar Laila F
    Stort tack för din reflektion Laila!
  • Karin L
    Karin L skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Mycket bra bemötande av mäklare Annica Läs mer
  • Torbjörn F
    Torbjörn F skrev om Carina Lindell en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Det var bra från start till mål.Hon ingav förtroende direkt. Läs mer
    2018-02-21 Carina L svarar Torbjörn F
    Stort tack för din reflektion Torbjörn!
  • Lena W
    Lena W skrev om Carina Lindell en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Gott o proffesionellt bemötande. Inger trygghet o pålitlighet. Ärlig. Läs mer
    2018-02-10 Carina L svarar Lena W
    Stort tack Lena! Det värmer. Jag har väldigt trevliga kunder också!
  • Anne-marie B
    Anne-marie B skrev om Carina Lindell en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Vi har fått ett bra bemötande av Carina Lindell. Proffsig genomgång av avtalet. Tryggt genomfört köp av fastigheten. Vi kan rekommendera
    henne. Läs mer
    2018-02-10 Carina L svarar Anne-marie B
    Mitt varmaste tack Anne-Marie! Jag har mycket trevliga kunder också!
  • Maj-lis L
    Maj-lis L skrev om Zinnia Forzelius en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Det var helt OK. Hon visade en visningslägenhet och lovade återkomma om huruvida den lägenhet jag var intresserad av var påtingad eller ej. Återkom sen och sade att jag kunde få köpa. Läs mer
  • Jane H
    Jane H skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Jag har erfarenhet av Annika både när det gäller köpa och sälja. Jag är mycketnöjd. Lugna och trygga affärer som Annika i högsta grad bidrog till. Hon är kunnig och uppdaterad. Jag uppskattade särskilt atthon alltid var tillgänglig. Om hon inte kunde ta luren så återkom hon snabbt. Jag rekommenderar henne absolut. Jane Hjelmström Läs mer
  • Tony P
    Tony P skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Vi är jättenöjda.
    Allt från hjälpen innan försäljningen till affär och efteråt med hjälp av skatteberäkningar mm. Läs mer
  • Mika M
    Mika M skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Full fart, på denna mäklare................................................. Läs mer
  • Eva R
    Eva R skrev om Carina Lindell en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Carina är alltid glad, vänlig och löser problem på ett proffsigt sätt. Hon sätter sig in i eventuella problem och löser dem smidigt. Man kan känna sig trygg och vet att allt löser sig på bästa sätt.
    Jag kan varmt rekommendera Carina till andra som ska köpa o sälja fastigheter.
    Vänligen
    Eva Läs mer
    2018-02-09 Carina L svarar Eva R
    Mitt varmaste och hjärtligaste tack Eva!
  • Mikaela A
    Mikaela A skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Så himla nöjda! Superproffsig och jättetrevlig.
    Hon var alltid ett telefonsamtal bort och var snabb på att återkoppla. Det var en jättetrygghet att ha henne som mäklare när man själv inte vet hur allt funkar eller vad som förväntas av en som säljare.
    Har och kommer rekommendera alla till Annica.

//Mikaela Läs mer
  • Edita T
    Edita T skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Duktig och kompetent lätt att få kontakt med väldigt tillmötes gående Läs mer
  • Malin B
    Malin B skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Proffsig och trevlig mäklare med stor kunskap. Läs mer
  • Agneta J
    Agneta J skrev om Björn Lindahl en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Trevlig ger ett väldigt bra intryck påläst vet vad han pratar om lång erfarenhet snabb med beslut angående försäljningen av min villa Läs mer
    2017-11-24 Björn L svarar Agneta J
    Hej Agneta! Tack för dina komentarer, det är viktigt för mig att höra att du känner dig nöjd. Jag hoppas du trivs bra i ditt nya fina boende? Hoppas vi ses snart!
    Björn
  • Kenneth N
    Kenneth N skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Både Lola och jag är mycket nöjda med Annica och hennes insatser som mäklare. Hon är glad och lätt att samarbeta med. Hon är alltid tillgänglig och effektiv. Läs mer
  • Ludvig N
    Ludvig N skrev om Björn Lindahl en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Engagerad mäklare som är trevlig och gör sitt yttersta för att försäljningen ska bli så bra som möjligt. Läs mer
    2017-11-21 Björn L svarar Ludvig N
    Hej Ludde! Tack för dina kommentarer, det har varit trevligt att få hjälpa er. Tack för förtroendet!
    Hälsningar Björn
  • Eivor L
    Eivor L skrev om Björn Lindahl en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Intresserad och engagerad fastighetsmäklare som kan sin marknad. På ett ärligt och uppriktigt sätt informerade han om hur bostadsmarknaden såg ut i Strängnäs och vad vi kunde förvänta oss. Tålmodig och lyhörd. Läs mer
    2017-11-21 Björn L svarar Eivor L
    Hej Eivor! Tack för ditt svar, det värmer att höra dina ord! Det har varit trevligt att få hjälpa dig med hela processen att byta bostad. Du är alltid välkommen om du har några funderingar kring boendet, eller något annat.
    Vänligen Björn Lindahl
    Björn L gillar detta
  • Ulf F
    Ulf F skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Har anlitat Annica Ekervall tre gånger och har bara positiva erfarenheter.
    Så nöjd man kan bli.
    Uffe Ferngren Läs mer
  • Kjell Å
    Kjell Å skrev om Björn Lindahl en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Positivt från början till slut. Lyhörd. Läs mer
  • Petter T
    Petter T skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Trevligt bemötande genom hela processen. Just detta var ett skrivuppdrag, så det var relativt enkelt, men Annica är professionell och skapar en trevlig atmosfär. Skulle rekommendera henne till andra och har egentligen inga klagomål. Hon kommer även vara behjälplig med deklaration, vilket hon påpekat vid fler än ett möte. Att hon påminner om detta åtagande är ett beteende som ger ba kundvärde. //Petter Turegård Läs mer
  • Karolina F
    Karolina F skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Mycket proffsig i sitt sätt att arbeta och en person som utstrålar tillit och värme, är henne jag skulle vända mig till om vi en dag skulle sälja!

/ Karolina Forsbäck Läs mer
  • Jeanette S
    Jeanette S skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Första mötet ok. När vi skulle skriva kändes hon säker i sin roll som mäklare.

När vi träffades på kontoret för att slutföra affären, då jag hade en för mig mycket viktig fråga, fick jag ett hånflin till svar.
    Kändes inte alls bra, avslutet hade mer att önska. Läs mer
  • Birgitta R
    Birgitta R skrev om Björn Lindahl en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Björn gjorde det vi förväntat oss och var vänlig. Läs mer
  • Matilda K
    Matilda K skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Engagerad, professionell, hon har ett gott bemötande och bryr sig om både säljare och köpare, hon finns tillgänglig från första dagen och även efter att försäljningen är avslutas, kan rekommendera alla att välja Annica som sin mäklare! Läs mer
  • Karin Å
    Karin Å skrev om Carina Lindell en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Fantastiskt proffesionellt, engagerad, serviceinriktad, vänlig, förtroendeingivande. Kändes väldigt tryggt och bra att samarbeta med Carina den här gången också. Läs mer
  • Carin A
    Carin A skrev om Carina Lindell en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Engagerad, kunnig, förtroendeingivande, trevlig, påläst! Jag är mycket nöjd med mitt val av Carina Lindell som mäklare till min viktigaste affär! Läs mer
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Seriös, proffsig, kunnig, lyhörd Läs mer
  • Niklas O
    Niklas O skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Toppen! Kändes rätt från första mötet, skötte allting jättebra! Läs mer
  • Inga-britt P
    Inga-britt P skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Rak och tydlig. Trevlig, dessutom.😊 Läs mer
  • Ulrika H
    Ulrika H skrev om Carina Lindell en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Carina har varit engagerad i vår försäljning. Hon gav oss bra information inför försäljningen, och lyssnad in våra önskemål.
    Vi är mycket nöjda med Carina. Läs mer
  • Agneta S
    Agneta S skrev om Carina Lindell en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Mitt sammanfattande intryck av att köpa av Carina är mycket gott! Lätt att få kontakt med, hög service, trevlig och professionell. Kan rekommenderas på det bästa! Läs mer
  • Fredrik R
    Fredrik R skrev om Björn Lindahl en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Björn är tillmötesgående och positiv. Jag har fått ett personligt och hjärtligt bemötande och upplever honom som hjälpsam och proffsig. Han är kunnig, är påläst och har koll på området. Läs mer
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Proffsigt bemötande. Mötena kändes bekväma och att vi var i goda händer. Läs mer
  • Lotta F
    Lotta F skrev om Carina Lindell en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Proffsig, noggrann, kunnig mäklare Läs mer
  • Ann Beatrice E
    Ann Beatrice E skrev om Björn Lindahl en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Bra samarbete från början till slut. Läs mer
    Björn L gillar detta
  • Göran L
    Göran L skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Proffsig hantering och påläst. Läs mer
  • Kenneth H
    Kenneth H skrev om Carina Lindell en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Proffsigt och engagerat intryck och vi fick leverans väl enligt förväntan! Läs mer
  • Hans W
    Hans W skrev om Carina Lindell en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Trevlig och hjälpsam lätt att ha at göra med Läs mer
  • Susanne W
    Susanne W skrev om Carina Lindell en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Tycker att Carina sköter sitt arbete på ett korrekt och proffsigt sätt. Skulle med varm hand rekommendera henne till nära vänner. Hon uppfyller all min förväntan. Läs mer
  • Krister B
    Krister B skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Mycket bra!
    Närvarande, seriös och skicklig. Läs mer
  • Ana Maria A
    Ana Maria A skrev om Björn Lindahl en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Vi är jätte nöjd om Björn och fastigheterbyrån. Läs mer
  • Torgils T
    Torgils T skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Mycket gott och förtroendeingivande bemötande. Inlyssnande och visade god kännedom om objektet. Stort engagemang. Läs mer
  • Birgitta J
    Birgitta J skrev om Annica Ekervall en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Från första stund ett trevligt och professionellt bemötande Läs mer

Långgatan 11, 647 30 Marifred