Fastighetsbyrån Örkelljunga

Fastighetsbyrån Örkelljunga

Här i Örkelljunga och västra Skåne hittar du natursköna områden, massor av sjöar och orörd natur. Vi på Fastighetsbyrån tycker att Örkelljunga är en idyll, och vet att här finns det massor av boendemöjligheter. Vi är ortens mest anlitade mäklare, och har koll på hela bostadsaffärens process.

Vårt kontor har som mål att alltid utvecklas. Här får du marknadens bästa mäklare som verkligen har stort engagemang för branschen. Vad du än har för frågor och funderingar - kom in till oss så hjälper vi till!

Läs vad 71 kunder tycker om Fastighetsbyrån Örkelljunga 2

2021-04-19
    Fastighetsbyråns mäklare har skött sitt uppdrag att sälja vårt fritidshus mycket bra för vår del. Hela processen har fungerat smidigt, utan krångel eller onödiga dröjsmål. Mäklaren har bistått med goda råd och realistiska bedömningar. Sammantaget en bra upplevelse.
    2021-04-12
    Köpte en Fastighet i centrum mäklaren förstod mig
    väl , att jag ville ha en snabb enkel affär vilket också genomfördes.
    2021-04-11
    Jag har köpt ett fritidshus. Jag är mycket nöjd med mäklaren som hade hand om ärendet. Han var tillmötesgående, tillgänglig för frågor, förtroendeingivande och vi hade god kommunikation hela tiden. Min helhetsbedömning av upplevelsen är mycket god.
  • Kerttu V
    sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Örkelljunga
    2021-03-22
    Sålt min bostadsrätt Har blivit bra bemött Har haft telefon kontakt med mäklaren Han förstod mej bra så jag har bara posetva förbindelser med han
    2021-03-07
    Vi har köpt en bostadsrätt och ska sälja vårt hus. Vi har blivit väl bemötta.
    • Skånes Värsjö
    2021-03-06
    Sålde ett hus på 3 veckor. Mycket engagerad & drivande mäklare, som höll mig regelbundet uppdaterad. Mycket nöjd med försäljningen.
    2021-01-24
    Vi köpte ett hus och har inget att klaga på alls. Vi fick genomgående ett trevligt och proffesionellt bemötande, svar på frågor när vi hade några, påminnelser och bra lösningar för de olika tillfällena i fram till tillträdet. Vi är helt nöjda.
    2021-01-22
    Sålde vårt fritidshus, mäklaren är ett föredöme höll oss informerade hela tiden, väldigt bra skött.

Som sagt höll oss informerade och pushade även spekulanterna i rätt väg så vi fick ett snabbt och bra avslut utan långbänk
    2020-12-18
    Mycket hjälpsam, tillgänglig och tillmötesgående. Högsta betyg!
    • Vemmentorp
    2020-12-11
    Fastighetsbyrån jobbar professionellt och med högt fokus på en korrekt och bra affär för alla parter.
    2020-11-21
    Jag har köpt en bekväm bostadsrätt med 3 rum och kök på ett plan i Skånes Fagerhult. Mäklaren var mycket rättvis och svarade i god tid på mina önskemål. Hela processen att köpa huset gick som förväntat. Allt var bra.
    2020-11-13
    Sålt en jordbruksfastighet.
    Mäklaren levde upp till mina förväntningar.
    2020-11-12
    Brabemötande och klara besked under hela processen. ORdning och redan
    2020-11-12
    köpt villa
    kunnig och hjälpsam. lätt att få kontakt med
    han gjorde sitt jobb utmärkt
    2020-11-09
    Vi har köpt en villa i Örkelljunga. Bra och trevlig mäklare på Fastighetsbyrån. Han var tydlig och professionell. Vi kände oss trygga genom hela affären. Vi är dessutom supergoda och nöjda över vårt fina hus. Allt gott!
    2020-11-07
    Jag blev väldigt bra bemött. Mäklaren skötte sig bra och gjorde verkligen sitt jobb 👍
  • sålde en tomt med hjälp av Fastighetsbyrån Örkelljunga
    • Sjöhultet
    2020-10-30
    Vi har sålt en sommarstuga och en tomt och är mycket nöjda med mäklaren Magnus på Fastighetsbyrån i Örkelljunga.
    Vi kommer att rekommendera honom till bekanta.
  • Pia S
    sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Örkelljunga
    • Tockarp
    2020-10-02
    Jeg har solgt Tockarp 565 i Ørkelljunga med assistance af Olle Nilsson. Olle har været super effektiv og hurtig fra første gang, vi kontaktede ham.
    Han har fulgt op på tingene og har informeret mig løbende i hele processen. Kun positivt at sige om samarbejdet
    Bostadsrätt.
    Mycket professionellt.
    Kanon
    Supernöjd
    2020-10-02
    Olle Nilsson solgte vores sommerhus på 14 dage. Han er meget dygtig, professionel og rar og omsorgsfuld. Vi havde det bedste samarbejde og er meget tilfredse. Vi kan kun anbefale ham.
    2020-08-11
    Vi har købt et fritidshus.
    Vi følte os velkommen og fik en god betjening.
    Både Magnus og Olle kunne besvare vore spørgsmål og var hjælpsomme, også hvor dette ikke er del af opgaven.
    Det er vi meget taknemmelige for.

Alt i alt en god og behagelig oplevelse.
  • köpte en tomt med hjälp av Fastighetsbyrån Örkelljunga
    • Sjöhultet
    2020-07-11
    Har köpt en tomt i Sjöhultet.
    Mkt bra bemötande från mäklaren. Proffsigt agerande från Ida. Snabb handläggning när vi var där.
    Inga klagomål alls.
    2020-07-09
    Ida är en väldigt kunnig mäklare, som hjälper och stöttar dig i din försäljning.
    Hon är alltid glad, och positiv vilket alltid smittar av sig.
    Rekommenderar henne, ni kommer inte bli besvikna!
    2020-06-27
    Inte så lite taskigt att använda ozonrening av inomhusluften i huset utan att nämna det. Vi är mycket besvikna på det. Det ger inget bra betyg och rykte för er mäklarbyrå.
    2020-06-27
    Fritidshus.
    Trevligt och lättsamt Och proffesionellt bemötande.
    Många spekulanter trodde både vi och mäklaren. Tidsplanen för annons och visning blev inte riktigt som vi hade hoppats. Fotografering blev bra. Till visning förväntades ett ganska stort intresse, en besökare kom, besvikelse. Den besökare som kom köpte huset och höjde priset som var något lägre än vi tänkte. Detta för att kunn höjas vid budgivning. Det blev ingen budgivning med en intressent. Priset blev dock helt godkänt.
    Som helhet blev försäljningen lyckad även om det fick ges och tas lite under tiden.
    2020-05-23
    Sålt ett fritidshus
    Trevligt bemötande
    Ville sälja snabbt vilket mäklaren levde upp till
    Upplevelsen var mycket positiv
    2020-05-13
    Vi köpte sommarhus i Örkelljunga kommun vis fastighetsbyrån! Jättenöjda med all hjälp, rådgivning och tålmodig information från mäklarna på firman. Proffsiga men ändå personliga! Kändes tryggt!
    2020-05-10
    Köpt Kungsleden 52. Mycket trevlig mäklare. Han levde verkligen upp till mina förväntningar. Alles gut!
    2020-02-16
    Solgt fritidshus gennem den kvindelige mægler. Hun var særdeles venlig og vidende, hjalp på alle måder med at finde den rigtige køber. Levede helt op til en rigtig god mægler.
    2019-12-16
    Köpt bostad på sonnarpsvägen 54 ,åsljunga.Trevligt bemötande av mäklare från början till slut på alla punkter
    2019-11-25
    Våran mäklare Ida har varit fantastisk.Vi är helt nöjda med bemötandet vi fått. Hälsningar Erik o Gunwor Sigfridsson.
    2019-10-29
    En bättre och trevligare mäklare får man leta efter.
    2019-10-02
    Rak, enkel att kommunicera med
    • Hällede
    2019-09-25
    Ett utmärkt val om vill säja sin bostad!
    Rekomenderas!
    2019-09-18
    Allting sköttes med bra bemötande
    2019-09-18
    Gjorde vad som förväntades av en mäklare.
  • Madelene E
    sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Örkelljunga
    2019-09-06
    Jag har sålt min lilla gård i nordvästra Skåne. Har blivit oerhört bra omhändertagen och bemött av mäklaren hela vägen!

Det har varit många visningar och allt har bara fungerat.

Är så nöjd och skulle med glädje anlita dem igen vid behov.
    2019-08-19
    Förväntningarna uppfylldes eftersom önskemålet var att försäljningen skulle gå snabbt vilket den gjorde.
    2019-08-01
    Vänliga, kompetenta och professionella.

Ida Ekedahl får den bästa rekommendationen.
    2019-07-15
    Allt skitbra Mvh Björn.............................
    2019-07-12
    Köpt bostadsrätt mycket bra bemötande proffsigt och lättförståeligt
    2019-06-26
    Har köpt ett hus och samtidigt fått sålt lägenheten.
    Mäklaren Ida har varit kanon, otroligt hjälpsam och trevlig att ha och göra med.
    Kommer att rekommendera fastighetsbyrån framöver!
    2019-06-25
    Jag har köpt en bostadsrätt. Jag blev väldigt varmt och positivt bemött . Hon var öppen för alla frågor jag hade och mäklaren levde verkligen upp till mina förväntningar.
    På det stora hela var mitt köp av bostadsrätt upplevts väldigt positivt och ska jag någon gång anlita en mäklare kommer jag att ta kontakt med denna igen.
    2019-06-21
    Trevligt bemötande och engagemang.
    2019-06-18
    Jag har köpt en bostad. Dock kan jag inte påstå att jag är nöjd med själva upplevelsen. Många missförstånd.
    Många turer fram och tillbaka, naturligtvis inte enbart mäklarens fel, men jag tror att saker och ting kunde ha lösts smidigare. När jag sålt min bostad, hoppade säljarna till den jag skulle köpa av och ville inte längre sälja, och jag fick därför avbryta försäljningen av min bostad.
    Några månader efter det skulle bostaden jag ville ha ändå säljas. Jag var den som lagt sista budet.
    Mäklaren sa att mitt sista bud var vad jag skulle ge, och att affären därmed var klar. Mäklaren påstod att summan jag bjudit accepterades medan säljarna alltså inte accepterat den summan ändå. Väldigt invecklat och märkligt och dålig kommunikation.
    Då hade jag återigen blivit färdig att sälja min bostad och hittat köpare, men skulle behöva avbryta affären ytterligare en gång eftersom jag helt plötsligt skulle ge mer (pengar jag inte hade).
    Jag var till slut tvungen att ge med mig och lägga 15000 över mitt bud, vilket dock aldrig varit möjligt om inte min mäklare i Helsingborg drog bort 5000kr av sitt arvode plus fixade så att mina köpare gav 10 000kr mer för min bostad jag sålde.
    Och sist men inte minst, som om detta inte vore nog:
    När jag flyttar in i min nya bostad, hinner jag inte mer än att vrida om nyckeln förrän grannarna kommer och säger att man tömt min bostad på vitvaror strax innan jag skulle flyttat in, och bytt ut saker!
    Har tagit detta med mäklaren och hon skulle återkomma till mig vilket hon inte gjort.
    Har både före flytten och efter flytten bett om att få bilagan med foton och info om bostaden jag köpt. Första gången hette det att hon skulle skicka den till mig vilket hon inte gjorde och andra gången var den helt borta och gick inte hitta. Märkligt !
    Jag kan ju inte bevisa någonting förrän jag ser bilagan.
    Dock så vet jag att frysen som stod på nedre plan har tagits, trots att den inte skulle tas. Sedan har man mest troligen bytt tvättmaskin eftersom den som finns här är gammal. Går knappt att stänga igen luckan.
    Och man sätter knappast in en gammal tvättmaskin i ett totalrenoverat hus.

Så nej, jag är inte nöjd!
    2019-06-08
    Bostadsrätt kedjehus. Mycket positivt bemött. Samma mäklare vid 2:a försäljning. Mäklaren arbetat snabbt och effektivt med snabb försäljning.
    2019-06-08
    Olle har ställt upp för oss med både försäljning av skog och bostad. Han har gjort det på ett sätt som tyder på stort engagemang. Vi är helnöjda med hur han genomförde det hela!
    2019-06-06
    Mäklaren har visar stort intresse att genomföra köper av huset. Mäklaren har På fint och seriöst sätt medlat mellan köparen och säljarens bland annat förbättringar som skulle göras innan huset överlämnades.
    2019-05-11
    Bemötande, tillgänglighet , service och hantering var utmärkt!
    2019-05-02
    Sålt fritidshus. Trevligt bemötande av mäklare.
    Återkoppling vid visningar kunde varit snabbare i början men blev bättre efter påpekande.