Fastighetsbyrån Oskarshamn

Välkommen till Oskarshamn - en riktig ostkustspärla!

I Oskarshamn är närheten till hav och natur kännbar var du än befinner dig. Kobbar, öar och skär längs kusten bidrar till vackra vyer och inåt landet är byarna omgivna av de småländska skogarna. Härifrån går färjor till både Öland och Gotland och ortens industrier skapar många arbetstillfällen.

Vi på Fastighetsbyrån älskar det vi gör och våra ledord är engagemang, kunnande och ödmjukhet. Vi vill att du ska bli nöjd med din bostadsaffär, varför vi alltid utgår från dina önskemål och förutsättningar.

Kom gärna förbi eller kontakta oss med frågor om bostad eller boende i Oskarshamn!

Läs vad 191 kunder tycker om Fastighetsbyrån Oskarshamn 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Michaela Brock en del av Fastighetsbyrån Oskarshamn
    • Åsa
    2021-09-18
    Proffsigt. Vänligt bemötande.
    Flexibel.
  • köpte sitt hus med hjälp av Per Anders Jeansson en del av Fastighetsbyrån Oskarshamn
    2021-09-12
    Per Anders var vänlig, hjälpsam och en trevlig person att göra affärer med.
  • sålde sitt hus med hjälp av Per Anders Jeansson en del av Fastighetsbyrån Oskarshamn
    2021-09-10
    Helt enligt våra högt ställda förväntningar.
  • sålde sitt hus med hjälp av Annie Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Oskarshamn
    • Kokosnöten
    2021-08-28
    För mig fungerade kontakten med Annie helt perfekt.
    Vi klickade direkt och jag fick fram det jag ville till henne. Hon var väldigt lyhörd för mina önskemål.
    Hon hade också invändningar och förslag som jag tyckte var väldigt bra.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Annie Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Oskarshamn
    2021-08-16
    Supertrevlig mäklare! Tacksam för Annies hjälpsamhet och kunskap. Fick ett bra bemötande och hela processen gick väldigt smidigt.
    Tack för ditt fina omdöme Henrik! Vad härligt att höra att du tycker allt har gått smidigt, det har varit ett nöje att få hjälpa till med försäljningen! :) Annie Ivarsson
  • Rima A
    köpte sin lägenhet med hjälp av Annie Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Oskarshamn
    2021-08-14
    Hej! Annie är en ung tjej men mycket erfarenhet för sin ålder. En professionell och väldigt stort socialt känsla för sinna kunder. Jag kände mig trygg och väl bemött av Annie och tror att hon som mäklare kommer hon att ha stor framgång.
    Tusen tack för ditt fina omdöme Rima! Det har varit ett nöje att hjälpa dig med lägenhetsköpet! :) Annie Ivarsson
  • sålde sitt hus med hjälp av Michaela Brock en del av Fastighetsbyrån Oskarshamn
    2021-07-21
    Hon var redo för allt hjälp som vi behövde för sälja huset. Snäll och glad hela tiden som gjorde bra arbetet.
    2021-07-19
    Hade bra koll på marknaden och gav mig rätt råd. Detta gjorde att affären gick snabbt och blev bra för alla parter.
    2021-07-08
    Bra kontakt trots mäklarbyte i köpprocessen.
    2021-07-07
    Bra bemötande och bra hantering av hela processen. Våra förväntningar var att få bred exponering och att vi skulle få flera budgivare och ett bra slutpris vilket mäklaren lyckades med.
    Som helhet är vi mycket nöjda!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Michaela Brock en del av Fastighetsbyrån Oskarshamn
    2021-07-07
    Är supernöjd över Michaelas insats & framförallt bemötande! Trevligare mäklare hittar ni inte 😃
    • Svalliden/Marieholm
    2021-07-02
    Mycket trevlig, rak och Lyhörd för mina önskemål.
    Engagerad och seriöst.
    2021-07-02
    Blev som alltid när det gäller PA trevligt bemött och fick klara svar på de frågor man har när man står inför ett fastighetsköp. PA har en positiv utstrålning som gör att man lätt får en bra kontakt.
    2021-07-02
    Per Anders Jeansson har ett mycket trevligt och proffesionellt bemötande. Våra förväntningar var att få stöd och hjälp med att sälja vårt hus, vilket vi upplevde att han gjorde med råge. Per Anders är en mäklare med ett trevligt och proffesionellt bemötande.
  • köpte sitt hus med hjälp av Michaela Brock en del av Fastighetsbyrån Oskarshamn
    2021-06-30
    Underbart, 10/10. Kändes som att hon verkligen ville att vi skulle ha huset. Var även väldigt hjälpsam, trevlig och professionell
    2021-06-29
    Entusiastisk och alltid tillgänglig! Trevlig att ha att göra med. Vi är väldigt nöjda!
  • Pauline S
    sålde sitt hus med hjälp av Michaela Brock en del av Fastighetsbyrån Oskarshamn
    2021-06-28
    Trevligt och engagerat bemötande! Vi hade nästan bestämt oss för en annan mäklare men Mikaela kändes förtroendegivande och empatisk vid vårt första möte vi kunde inte fått en bättre mäklare att sälja vårt hus och vi är mycket nöjda med priset av vårt hus och hanteringar av visning, fotografering m.m. Så mycket bra jobbat ! Och tack
    2021-06-28
    Michaela är toppen jätte trevlig, lätt och ha och göra med ger svar på frågor, hjälpsam.
    2021-06-17
    Hon va väldigt trevlig och duktig på att förklara och få fram all information som va i avtalet.
    2021-06-16
    Vi har blivit väldigt väl bemötta, mäklaren har varit hjälpsam och driven.

Mäklaren levde absolut upp till våra förväntningar, har inget alls att klaga på.

Vår sammanfattade upplevelse är att det varit en smidigt hanterat och väl genomförd affär.
    • Rödsle
    2021-06-10
    En fenomenal mäklare som är professionell, trevlig, social och kunnig! Passar både för den som är infödd i Småland eller för den som kommer utifrån något annat håll i landet! Intresserad, seriös och säljer in med värme! Ett riktigt proffs helt enkelt!
    • Bockara
    2021-06-10
    Supertrevlig! tog reda på saker och årerkopplade snabbt. Professionell och hjälpsam.
    2021-06-07
    Köpt hus, gick väldigt smidigt
    2021-06-05
    Ett köp av vår efterlängtade lägenhet.
    Ett perfekt bemötande vid visning, budgivning och en mycket proffsig avslutande affär. Mycket nöjda.
    Tack !
    Mvh Evy
    • Vånevik
    2021-06-04
    Köpt första huset av henne som mäklare. Visningen var suverän, bemötandet var väldigt bra efteråt och hon gjorde att jag och min respektive kände oss trygga i köpet. Michaela var hela tiden tillgänglig och svarade på alla frågor man hade längs med köpet. Har bara positiv erfarenhet från henne som mäklare.
    2021-06-04
    Jag köpte en lägenhet av mäklaren Malin S Carlqvist. Hon var mycket trevlig och hjälpsam med våra frågor , hon var mycket påläst på lägenhetens alla områden. Väldigt duktig mäklare helt enkelt . Jag önskar henne lycka till med fortsatta försäljningar .
    Tack Magnus för det fina omdömet - och jag hoppas att ni kommer att trivas i er nya fina lägenhet! :) Också kul att försäljningen av huset gick så bra! Ha det så bra så vet ni vart jag finns om ni behöver en kostnadsfri värdering i framtiden - hälsa Evy!
    Allt gott!
    2021-06-02
    Jag har köpt ett hus och sålt en lägenhet. Michaela har varit trevlig, hjälpsam och tillmötesgående, vad det gäller bemötandet så har jag inget att klaga på. Det enda som gjorde mig besviken var att jag 1 vecka efter att jag köpt huset, vick se i tidningen att det ska byggas 2 flerbostadshus på 5 våningar 25 meter från min tomtgräns. Där hade man hoppats på info om att det var på gång, innan man skrev på.
    Hej, jag förstår hur du tänker och känner. Planerna i tidningen var en nyhet för säljarna och även för mig. Du har köpt ett fantastiskt radhus som jag hoppas att du ska stortrivas i. Önskar dig en fin sommar! Michaela Brock
    2021-06-01
    Sålde en 1,5:a. Mycket trevlig mäklare med bra koll. Försäljningen gick smidigt.
    Tack Erik för förtroendet att hjälpa dig med försäljningen!
    Önskar dig all lycka på nya jobbet på nya orten :)
    2021-06-01
    Jag har letat efter bostad en stund och tittar på olika bostadsrätter. Flertalet gånger har jag haft Malin.. Får ge högsta betyg till henne. Trevligt bemötande, mycket bra service ,glad och hjälpsam. Bra samarbete med min bankkontakt.
    Så nu har jag hittat min lägenhet och ska genomföra det köpet med en mycket positiv känsla.
    Vilket fint omdöme!!
    Jag är så glad Therese att du äntligen har hittat drömlägenheten och att jag fått hjälpa dig på den här resan! Nästan lite tråkigt att den är över för nu, men du vet vart jag finns om du behöver mig :) Hoppas flytten och renoveringen går bra - ha en riktigt skön sommar!
    • Mockebo
    2021-05-31
    Mikaela har hjälpt oss sälja vårt hus och visat stor omtanke och gett goda råd och bra information som underlättat för oss i hela försäljningsprocessen! Vi är ett äldre par som uppskattar mycket den tålmodighet som Mikaela visat oss och kan på det varmaste rekommendera henne som mäklare, hon har mer än väl levt upp till våra förväntningar!
    Tack Ingegerd för ditt fina omdöme och för förtroende att sälja ert hus och hem sedan 43 år. Jag hoppas nu att flytten till lägenheten går smidigt och att ni ska trivas där. Vad rädda om er! Michaela Brock
    2021-05-30
    Vi köpte en bostadsrätt där Malin var mäklare. Jättebra bemötande, trevlig och bra information/hjälp vid frågor!
    Tack snälla Filip för det fina omdömet!
    Hoppas ni kommer trivas bra i det nya boendet och att flytten går smidigt!
    2021-05-26
    Vi köpte en standardbungalow från 1975.
    Vi lärde känna Per som en sympatisk och skicklig makler. Vi kan inte ha en mycket bra bild från vårt geografiska / kulturella avstånd.
    2021-05-18
    Lghlghlghlghlghlghlghlghlghlghlghlgh
  • Berit H
    sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Oskarshamn
    • Vånevik
    2021-05-15
    Fastighetsbyrån hjälpte mig att sälja min villa. Fick ett väldigt proffsigt bemötande. Råd och god information hur allt fortgick. Företaget och mäklaren levde verkligen upp till förväntningarna.
    Säljer jag min nuvarande fastighet skulle jag utan tvekan välja Fastighetsbyrån igen. Och rekommendera dem till andra.
    2021-05-11
    Malin är en kompetent och tillmötesgående mäklare. Hon följde med mig från början till slut på en köp-och säljresa, som jag absolut inte skulle klara av på egen hand utan krångel. Malin bidrog till att det flöt på så väldigt bra i och med köpet av min nya bostad, och även att vi nådde försäljningsmålet i och med försäljningen av min förra bostad i dessa svåra coronatider. Tack till Malin!
    Vilket fint omdöme Natasha - jag blir rörd!
    Att se dig trivas så i din nya bostad och att få hjälpa dig med försäljningen av din gamla bostad gör mig så glad.
    Det har varit kul att samarbeta med dig, hoppas våra vägar möts igen!
    2021-05-07
    Mycket bra bemötande och kontakt.
    Väldigt god kommunikation och återkoppling genom hela försäljningen.
    Hela processen upplevde jag som smidig och lättsam.
    Tack Elias för de fina orden och för förtroendet att hjälpa dig med din bostadsförsäljning!
    Lycka till med flytten och hoppas du, sambon och hundarna kommer trivas i nya bostaden!
    2021-05-04
    Jag har sålt ett radhus i Oskarshamn. Michaela har gjort ett kanon jobb och varit väldigt proffsig samt härlig. Jag hade som förväntningar att hon skulle göra en snabb och smidig affär vilket hon gjorde. Allt har gått inom planen och jag är väldigt nöjd med det.
    Härligt att höra Fille! Det var ett sant nöje att jobba tillsammans med dig och Maja och jag hoppas att våra vägar möts igen. Ha det nu så gott i huvudstaden, hoppas ni trivs i lägenheten :) Michaela Brock
    • Århult
    2021-04-14
    Jag har sålt en villa.
    Jag kan omöjligt ge en fullständig bedömning, då Michaela fick överta mitt uppdrag från kollega som slutade sin tjänst, när värdering o visningar redan var gjorda.
    Hon tog snabbt kontakt. Bra bemötande; positiv o trevlig. Informativ. Hon har fullföljt uppdraget bra, så att jag som säljare känner mig nöjd.
    Tack Kerstin, för ditt fina omdöme! Det är aldrig lätt att ta över mitt i ett uppdrag, så jag är så glad över att du är nöjd med vårt arbete.
    Hoppas du trivs i din lägenhet!
    Michaela Brock
    • Saltvik
    2021-04-11
    Har köpt en villa i Oskarshamn med PA som mäklare.
    Utmärkt hanterat.
    Gett PA uppdraget att sälja min andra villa i Oskarshamn. Det har ännu inte dykt någon köpare.
    PA får jobba på.
    PA är en glad duktig och förtroendeingivande mäklare.
    Bara gott att säga.
    // Kåre
    2021-04-07
    Jätte bra hjälp och råd gällande försäljningen av min lägenhet. Trevlig mäklare som bryr sig om sina kunder.
    Tack Moamin för förtroendet att hjälpa dig med din bostadsförsäljning!
    Stort lycka till med flytt och jobb i nya staden :)
    2021-04-03
    Jag har köpt en lägenhet.
    Vid visningen: bra bemötande, kunnig, påläst o informativ.
    Efteråt: snabb återkoppling; snabb med att ta fram ytterligare info som jag efterfrågade.
    Allt var mycket enkelt.
    Tack Kerstin för de fina orden!
    Hoppas att du kommer trivas i din nya fina lägenhet! :)
    • Mörtfors
    2021-03-25
    Daniel har upplevts som professionell och tydlig under hela processen. Han har förklarat vägarna framåt på ett tydligt sätt. Vi har inte upplevt några fula tricks vilket kan vara fallet med andra mäklare. Bemötandet har hela tiden varit korrekt och lösningsorienterat.
    • Påskallavik
    2021-03-20
    Köpt en villa, bra bemötande av mäklaren. Hjälpsam och genuin utan något på tvingande eller en massa säljsnack.
    En vägledare under köpet kan man säga.

Vi är väldigt nöjda.
    2021-03-20
    Sålt bostadsrätt.
    Mycket bra bemötande.
    Smidigt och bra.
    Tack för förtroendet att få hjälpa er med försäljningen av Ediths fina lägenhet!
    Hoppas hon kommer att trivas i nya boendet :)
    • Mysingsö
    2021-03-15
    Jag sålde en villa i Oskarshamn, det var stort intresse och Daniel lotsade oss till snabb och smidig affär.
    • Mysingsö
    2021-03-13
    Har både köpt och därefter sålt bostad. Har positiva erfarenheter av mäklaren.
    2021-03-10
    Sålt en bostadsrätt. 1rummare med ståkök.
    Väldigt trevligt bemötande, klart och tydligt förklarande händelse förlopp.
    Det gick lätt att få tag i mäklaren.
    Uppfyllde våra förväntningar väl.
    Tack Joakim och Charlotte för förtroendet att sälja eran mysiga enrummare!
    Och tack för de fina orden :)
    • Kolberga
    2021-03-10
    Daniel sålde våran villa och vi är mycket nöjda med honom.
    Mycket proffsig
    han levde mycket väl upp till våra förväntningar
    • Figeholm
    - Köp av sommarstuga
    - trevligt bemött av Daniel
    - förväntningar att all administration kring affären skulle gå smärtfritt. Dock missades en detalj i kontrakt skrivningen som upptäcktes av köparens bank.
    - överlag en bra hantering av försäljningen där mäklaren varit tillgänglig för frågor och smidig i relationen köpare/säljare
    • Figeholm
    2021-03-06
    upplevde att han tog både köparen och säljarens intressen