Fastighetsbyrån Umeå

Fastighetsbyrån Umeå

Välkommen till Fastighetsbyrån i Umeå!

Här möts du av välutbildade mäklare med stort engagemang som vill att du ska göra en lyckad bostadsaffär. Våra mäklare är specialiserade på villor respektive bostadsrätter och arbetar aktivt för att du ska få en så bra mäklartjänst som möjligt vid din nästa bostadsaffär.

Går du i säljtankar erbjuder vi dig en mäklartjänst anpassad för dig, dina behov och önskemål och för dig som vill köpa har vi ett stort kontaktnät både lokalt i Umeå och nationellt. Så kom förbi oss med alla dina frågor om bostäder i Umeå!

Läs vad 930 kunder tycker om Fastighetsbyrån Umeå 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Tobias Sandström en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2022-09-30 Verifierad kund
    Kändes supertryggt hela vägen, alla steg i försäljningen gick smidigt och kontakten och återkopplingen har varit mycket bra. Över förväntan, rekommenderar varmt till andra!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Tobias Sandström en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Ersboda
    2022-09-28 Verifierad kund
    Jävligt bra mäklare som lyckats göra både säljare samt köpare nöjd under en tid då priset på lägenheter är vad det är
    • Ersboda
    2022-09-28 Verifierad kund
    Tobias har ett professionellt agerande med vad jag upplevde, fokus på att lyssna på mig som säljare/köpare.
    En smidig process där han tog lead och jag behövde bara följa med och fixa lite små uppgifter på vägen.

Nöjd över lyhörheten, smidigheten och bemötandet vid försäljningen.
    2022-09-26 Verifierad kund
    Superbra bemötande, han anpassade sig efter när jag kunde höras. Enkelt samarbete och bra kontakt under hela processen. Det märks att han bryr sig och vill både säljaren och köparens bästa.
    • Holmsund
    2022-09-22 Verifierad kund
    Top klass mäklaren! Kommunikation, hjälp, kompetens - utmärkt. Tack Mathias! 👍🏻😊
  • sålde sitt hus med hjälp av Heléne Karlsson en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2022-09-21 Verifierad kund
    Mäklaren var trevlig och positiv och verkade genuint intresserad. Men vi fick otydlig information om doldafelförsäkring vilket ledde till att vi inte kunde teckna någon alls. Det var också otydligt kring tanken kring visningar.
    • Teg
    2022-09-19 Verifierad kund
    Tobias har ett varmt bemötande, otroligt engagerad och är väldigt lyhörd. Överträffade alla våra förväntningar och vi kunde inte vara mer nöjd!!
  • sålde sitt hus med hjälp av Heléne Karlsson en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2022-09-16 Verifierad kund
    Helen gav mycket trevligt och förtroendeingivande intryck vid telefonsamtal och inledande möten. Säkert en bra säljare.

Men administrativt fanns mycket att önska. Framför allt kanske att viktiga belopp var fel. En annan detalj var fritidshusets adress i stället för fastighetsbeteckningen. Det sas vara mycket fel på det dataprogram Fastighetsbyrån använder. Vi satt två timmar på avslutande möte och väntade medan fel åtgärdades.
    • Teg
    2022-09-16 Verifierad kund
    En jätteduktig mäklare som var lättillgänglig att få kontakt med och har alltid haft bra svar på våra frågor.
    2022-09-10 Verifierad kund
    Jätte nöjd med hela processen! Tack Anna!
  • sålde sitt hus med hjälp av Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2022-09-08 Verifierad kund
    Ulf verkar vara en mycket kompetent mäklare bra bemötande
    Våran förväntning blev bättre än väntat
    många intressenter o ett bra budande så Ulf gjorde ett bra jobb
    2022-09-08 Verifierad kund
    Anna uppfyller alla krav man kan ställa på en mäklare 👌
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Anna Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2022-09-07 Verifierad kund
    Anna är en fantastisk mäklare som gav det lilla extra som gjort vårt köp av bostaden väldigt enkelt och smidigt Hennes vänlighet, tillgänglighet och sätt gör att man känner stort förtroende för henne.
  • Michael K
    sålde sitt hus med hjälp av Heléne Karlsson en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2022-09-03 Verifierad kund
    Helén är mycket kunnig på sin sak! Otroligt lätt att arbeta med.
    Rekommenderas
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Anna Persson en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Berghem
    2022-08-31 Verifierad kund
    Väldigt hjälpsam, uppmärksam och lätt att få tag på! Jag har fått hjälp av Anna med köpet av en lägenhet i Berghem och kan inte annat säga att jag är väldigt nöjd med hela processen!
    • Bygdeå
    2022-08-27 Verifierad kund
    En mycket trevlig och lättsam mäklare som verkligen gav oss tid för frågor och funderingar, och som inte hetsade fram ett beslut vid vårt husköp. Snabb respons på både mail och telefon. Bara positivt att säga om Mathias!
    • Bygdeå
    2022-08-26 Verifierad kund
    Snabbt och proffsigt. Trevlig.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Anna Persson en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2022-08-21 Verifierad kund
    Lyhörd och uppmärksam på våra önskemål. Flexibel och mycket positiv och hjälpsam! Annas erfarenhet och professionalism under hela processen gjorde oss trygga. Stort varmt tack!
  • sålde sitt hus med hjälp av Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2022-08-11 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och kontaktbar dygnet runt. Mäklaren hade god kontakt med intressenter och jag blev uppdaterad med all relevant information. Mycket nöjd med mäklaren.
    Tack Christer för ditt fina omdöme om mig i min yrkesroll!

Allt gott!

Lennart
    Lennart Odsander
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anna Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2022-08-09 Verifierad kund
    Supernöjd! Snabbt och smidigt, mycket bra återkoppling
    • Umedalen
    2022-08-08 Verifierad kund
    Jättebra, noggrann, trevlig, flexibel och professionell mäklare som var väldigt kunnig och tillmötesgående. Rekommenderar varmt!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Tomtebo
    2022-08-08 Verifierad kund
    Blev kontaktad av Peter och bad honom ta på sig uppdraget.
    Bemötandet var bra och vi kom överens om strategi. Tyvärr dök marknaden precis i den vevan med räntehöjningar och det märktes direkt med antalet besökare på visningarna. Peter försökte det bästa han kunde och försäljningen genomfördes efter ca fem veckor. Det blev en del jobb för honom under semestern.
    Jag är nöjd med resultatet av försäljningen och med Peters insats.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Anna Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2022-08-08 Verifierad kund
    Riktigt trevlig person som uppfyller den roll jag som lekman gissar mäklare har, att skräddarsy köpet och försäljningen av bostäder för båda parter.

Bortom alla förväntningar då hon gjorde den svåra processen, av att införskaffa boende, verka lätt.

Den ideala mäklaren.
  • Dödsbo Efter Tyra H
    sålde sitt hus med hjälp av Heléne Karlsson en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2022-08-08 Verifierad kund
    Fin bemötande och utmärkt jobb. Hon levde upp till våra förväntningar. Det blev en snabb affär och fint avslut.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anna Persson en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Tomtebo
    2022-08-03 Verifierad kund
    Anna har skött försäljningen av lägenheten väldigt bra. Hon var tydlig med hur deras process går till och vi var uppdaterade hela tiden före, under och efter försäljningen. Det var lätt att komma på lösningar med henne inför visningar och det var bara super!
    2022-08-02 Verifierad kund
    Proffsigt rakt igenom, från start till mål!
    Anna är alltid glad, trevlig och lätt att få kontakt med.
    Motsvarade helt mina förväntningar.
    Jag är jättenöjd och kan verkligen rekommendera Anna som mäklare!
  • köpte sitt hus med hjälp av Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2022-07-26 Verifierad kund
    Bra bemötande av mäklaren och mycket bra information vi fick av mäklaren om villan.
  • sålde sitt hus med hjälp av Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2022-07-25 Verifierad kund
    Personligt och bra bemötande från första kontakten, och genom hela affären.
    Förväntningarna var höga, då vi redan tidigare haft bra erfarenheter av Ulf, gällande en tidigare fastighetsaffär. Förväntningarna har infriats, en mycket trevlig och erfaren mäklare som vi gärna rekommenderar!
    • Yttersjö
    2022-07-10 Verifierad kund
    En bra och smidig kommunikation med mäklararen.

Han planerade och genomförde försäljningen på ett utmärkt sätt.
    Mycket bra bemötande.

Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med mäklaren.
    • Yttersjö
    2022-07-10 Verifierad kund
    Det var en snabb, enkel och smidig kommunikation med mäklararen.

Han planerade (med besktningar m.m.) och genomförde försäljningen (med visningar, budgivning och kontraktskrivning) på ett utmärkt sätt. Enkelt och mycket bra bemötande. Lätt att samarbeta med.

Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med mäklararen.
    2022-07-02 Verifierad kund
    Trevlig, lätt att prata med. Svarade alltid snabbt på frågor.
    Rekommenderar henne varmt.
  • sålde sitt hus med hjälp av Jan Forsberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Rundvik
    2022-07-02 Verifierad kund
    Det är första gången jag säljer en bostad. Han vägledde mig och lyssnade på vad jag tyckte. Han är drivande på ett bra sätt. Försäljningen gick snabbt och priset blev över förväntan. Jag fick förtroende för honom och rekomenderar därför gärna honom till andra. Jag är jättenöjd.
    2022-06-29 Verifierad kund
    Mycket trevligt och seriöst bemötande.
    Finns ingenting att klaga på och våra förväntningar överträffades.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2022-06-23 Verifierad kund
    Bra bemötande, bra kommunikation
    Jag är väldigt nöjd med Ulf som mäklare
    2022-06-21 Verifierad kund
    Med stort engagemang och beundransvärd flexibilitet styrde Anna visningar och till slut affären till ett lyckligt slut för oss. :)
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mathias Holmgren en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Västra Ersboda
    2022-06-20 Verifierad kund
    det var yättebra. Han är duktig och snäll.
    2022-06-19 Verifierad kund
    Anna har gjort ett mycket bra arbete i sitt sätt att bemöta oss, att skapa förutsättningar till visningar som inte var planerade. Anna har varit mkt inlyssnande gett tydlig och klar information. Anna är engagerad, har också gett oss utrymme att i lugn o ro fått titta på objektet.

Vi kommer att spara hennes visitkort för framtiden..
    😀
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2022-06-17 Verifierad kund
    Ulf är en person som möter en med positiv inställning.
    Är väl insatt i marknaden på orten.
    Vår förväntning var att affären skulle avslutas snabbt och så blev det.
    Totalt så är vi mycket nöjd med Ulf och försäljningen
    • Mariedal
    2022-06-16 Verifierad kund
    Blev bemött på ett mycket bra sätt.
    Hörde alltid av sig då och då, hörde alltid av sig något tag efter att man sätt honom.
    Har levt upp till förväntningarna. Med råge.
  • köpte sitt hus med hjälp av Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Mariedal
    2022-06-14 Verifierad kund
    Trevligt och artigt bemött. Vi väntade oss tydliga besked och svar på våra frågor.
    Mäklaren gav svar på våra frågor eller återkom med besked när han kollat upp.
    Vi är nöjda och trygga med köpet och den hjälp vi fick av mäklaren.
    • Sävar
    2022-06-13 Verifierad kund
    Vi har genom hela köpesresan blivit bemött av Anna på ett proffsigt men varmt/positivt sätt som visar att hon verkligen är mån om att det ska bli en bra upplevelse för både köpare och säljare.

Ultimata betyget är väl att vi själva valde att sälja med Anna efter avslutat köp. Anna är grym!
  • köpte en tomt med hjälp av Anna Persson en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2022-06-11 Verifierad kund
    Professionellt bemötande och engagerad.
  • köpte en tomt med hjälp av Anna Persson en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2022-06-09 Verifierad kund
    Professionell och kunde dessutom ses på kvällstid vilket underlättade i livspusslet. Bra!
    2022-05-31 Verifierad kund
    Vi blev trevligt bemött av mäklaren . Han gav oss bra med utrymme att ställa frågor och tid att titta runt själva.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anna Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2022-05-30 Verifierad kund
    Hjälpsam och lösningsorienterad person som ställde upp och ordnade så allt fungerade!
  • sålde sitt hus med hjälp av Jan Forsberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Hörnefors
    2022-05-25 Verifierad kund
    Jag är helnöjd med bemötandet och utförandet av uppdraget.
  • köpte sitt hus med hjälp av Jan Forsberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Hörnefors
    2022-05-25 Verifierad kund
    Bra bemötande, smidigt process och snabb hjälp att bemöta bankens krav för att bevilja lån.
    • Sävar
    2022-05-20 Verifierad kund
    En trevlig mäklare som från första stund ingav förtroende mer sitt lugna sätt att bemöta mina frågor om husförsäljning. Kan varm rekommendera Anna till dom såg går i tankar om att sälja eller köpa ny bostad..
  • köpte sitt hus med hjälp av Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2022-05-20 Verifierad kund
    Efter jag blev kontaktad av Ulf så har allt rullat på kanonbra. Enkel och på ett tryggt sätt :)
  • köpte en tomt med hjälp av Anna Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2022-05-04 Verifierad kund
    Vi kontraktsskrivning fick vi vänligt bemötande av en proffsig och noggrann person.