Alla kategorier Mäklare Västerbotten Umeå Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Umeå

Fastighetsbyrån Umeå

Skolgatan 57 G, 903 29 Umeå — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Umeå!

Här möts du av välutbildade mäklare med stort engagemang som vill att du ska göra en lyckad bostadsaffär. Våra mäklare är specialiserade på villor respektive bostadsrätter och arbetar aktivt för att du ska få en så bra mäklartjänst som möjligt vid din nästa bostadsaffär.

Går du i säljtankar erbjuder vi dig en mäklartjänst anpassad för dig, dina behov och önskemål och för dig som vill köpa har vi ett stort kontaktnät både lokalt i Umeå och nationellt. Så kom förbi oss med alla dina frågor om bostäder i Umeå!

Läs vad 406 kunder tycker om Fastighetsbyrån Umeå

• Hussein K
    Hussein K skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Vi sålde bostadsrätt radhus.
    Lennart upplevde som professionell och kunnig.
    Vi har flyttat till en annan stad och letar hus här och har varit på visning på över 30 hus och jag kan lätt säga att ingen mäklare vi har träffat här är i närheten av att vara så bra som Lennart!
    Vi önskar att han var här och hjälpte oss med att hitta hus! Läs mer
    2018-09-21 Lennart O svarar Hussein K
    Tack Hussein för ditt mycket fina omdöme om mig i min yrkesroll!!
  • Ulrica P
    Ulrica P skrev om Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Vi köpte en sommarstuga. Ulf var inte alls aktiv vid budgivningen och vi fick själva ringa för att kolla om budgivningen avslutats. Sedan sa han på visningen att ägarna skulle lämna alla möbler, något som inte alls stämde. Ägarna hade aldrig sagt något sådant. När vi skrev kontrakt hade varken Ulf eller ägarna skrivit under och de ville skicka hem oss med ett värdelöst kontrakt. När vi sedan påpekade alla dessa brister i mäklarens agerande så sa han att om vi inte var sugna på stugan längre så hade han andra köparna som var villiga att betala mer än vi. Detta skapade stort obehag! Vi fick kontraktet närmare två veckor efter att vi skrivit under det. Trots att vi påpekade vid flera tillfällen att vi ville ha det för att känna oss trygga. Han sa också att säljarna var för gamla och inte orkade att komma till Umeå för att skriva kontraktet, vilket inte stämde. Läs mer
  • Susanne L
    Susanne L skrev om Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Köpt en lägenhet med 2 rum på 62 kvadrat
    Han var duktig på informera om allt vad som gällde vid köp av lägenhet, viket är skönt för det vet man inte alla gånger Läs mer
  • Anna L
    Anna L skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Vi köpte en bostadsrätt. Bemötandet från Lennart har alltid varit bra, lätt att få tag i och alltid ärlig i processen. Vi är väldigt nöjda hittills. Läs mer
    2018-09-21 Lennart O svarar Anna L
    Tack Anna för ditt fina omdöme om mig i min yrkesroll!
  • Linda S
    Linda S skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Lennart var påläst och engagerad på visningen och var det någonting han inte visste tog han reda på det och återkopplade snabbt. Läs mer
    2018-09-15 Lennart O svarar Linda S
    Tack Linda för ditt fina omdöme om mig i min yrkesroll.
  • Ann-Charlotte B
    Ann-Charlotte B skrev om Anna Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Både sålt och köpt. Bra, personligt och engagerat bemötande.
    Bra tillgänglighet på mail och sms för övrigt. Läs mer
    2018-09-14 Anna S svarar Ann-Charlotte B
    Tack! Hoppas kunna hjälpa er igen.
    Hälsningar Anna
  • Kerstin Margareta S
    Kerstin Margareta S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Mycket proffsiga, effektiva och trevligt bemötande Läs mer
  • Åsa H
    Åsa H skrev om Anna Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Har sålt ett hus ute på landet.
    Har blivit bemött på bästa tänkbara sätt av mäklaren, vi viste nästan ingenting
    om hur husförsäljning går till, blev lotsade igenom försäljningen på ett förståeligt sätt.
    Mycket nöjd med försäljningen. Läs mer
  • Liselott W
    Liselott W skrev om Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Har sålt en tvåa på Kemigränd i Umeå.
    Blev väldigt bra bemött av Peter, han var lyhörd på det jag tyckte.
    Duktig på att förklara allt jag behövde veta.
    Han ingav förtroende och det kändes som han kunde sitt arbete bra.
    Mina förväntningar var ju att få så mycket som möjligt för lägenheten.
    Peter gjorde allt till belåtenhet för mig som kund.
    Jag rekommenderar Peter å det varmaste.

Liselott Westergren Läs mer
  • Morgan R
    Morgan R skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Jag och min sambo köpte ett hus där Lennart Odsander var mäklare. Vi är väldigt nöjda med Lennart. Redan vid visningen var han påläst och intresserad och gav ett seriöst och trevligt intryck. Även under resten av processen har han varit hjälpsam och allting har fungerat smidigt. Vi hade innan detta hus tittat på flera andra och det är slående att det hus vi gillade bäst också mäklades av den mäklare som gett bäst helhetsintryck. Något andra mäklare kan lära sig av Lennart är att lyssna på vad potentiell kund frågar efter och besvara det istället för att rabbla en standardbeskrivning. Läs mer
  • Lars Henning B
    Lars Henning B skrev om Anna Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Anna hjälpte till med kontraktskrivningen när vi dels sålde vårt hus samt när vi köpte ett annat hus. En duktig och sympatisk person som jag kan rekommendera andra att vända sig till. Allt sköttes på ett bra sätt. Läs mer
    2018-09-12 Anna S svarar Lars Henning B
    Tack Lars! Vad glad jag blir, hoppas jag kan hjälpa er igen någon dag.
    Hälsa din gulliga fru. :-) Mvh Anna
  • Johannes K
    Johannes K skrev om Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Omhändertagande, varm och ärlig. Proffsigt bemötande! Full pott Peter! Läs mer
  • Peter W
    Peter W skrev om Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Trevlig, tillmötesgående. Skulle kunna vara något mer framåt och aggressivare vid försäljning. Läs mer
  • Stina E
    Stina E skrev om Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Köpt lägenhet. Peter är trevlig, lugn, flexibel och saklig. Läs mer
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Vi hade kontakt med Peter lärka när vi skulle sälja vår lägenhet.
    Sammanfattningsvis:
    - lugnt, trevligt och stabilt bemötande
    - lätt att få kontakt med, till och med om det i nödfall var på kvällar eller helger.
    - personlig och pålitlig, ffa att få en personlig kontakt var något som var viktigt för oss.
    - kunnig, d.v.s gav oss information och råd under processen, detta var guld värt! Läs mer
  • Inger Anita B
    Inger Anita B skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Bemötandet var bra. Min kontakt var dessvärre glömsk, vilket gjorde att jag själv fick rycka in ibland Läs mer
  • Hanna Kristina Ö
    Hanna Kristina Ö skrev om Ewa Holmgren en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Ewa genomförde en framgångsrik försäljning av vårt parhus. Ewa är väldigt professionell, lätt att arbeta med samt rak och ärlig vilket är egenskaper som vi värdesätter högt hos en mäklare.

Vi kan varmt rekommendera Ewa och Fastighetsbyrån Umeå! Läs mer
  • Fanny J
    Fanny J skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Köpt en bostadsrätt. Blev bemött på ett bra sätt, kändes tryggt. Professionellt bemötande samt anpassningsbar. Tyckte hela processen var smidig och trygg tack vare bra bemötande. Läs mer
  • Leif N
    Leif N skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Det gick smärtfritt o bra kontakt Läs mer
    2018-06-11 Lennart O svarar Leif N
    Tack Leif för ditt fina omdöme om mig i min yrkesroll!!
  • André B
    André B skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Vi köpte ett radhus där vi fick lite funderingar kring vissa renoveringsdetaljer. Han var en stor hjälp med att reda ut detaljerna kring det hela.

Professionell, hjälpsam och effektiv. Läs mer
    2018-06-12 Lennart O svarar André B
    Tack för ditt fina omdöme! Lennart
  • Peter B
    Peter B skrev om Ewa Holmgren en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Väldigt nöjd med Ewa och hennes hantering av försäljningen av vår bostad. Ärlig och tydlig, påläst om värden som inte bara var huset utan även omkringliggande faktorer. Jag kan varmt rekommendera Ewa! Läs mer
  • Carolina J
    Carolina J skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Upplevde att han var rätt oengagerad och lät säljare och köpare ta hand om saker som vi i efterhand förstått egentligen var hans jobb Läs mer
  • Lars Ola Roger J
    Lars Ola Roger J skrev om Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt villa
    Mycket proffsigt bemötande Läs mer
  • Sara V
    Sara V skrev om Ewa Holmgren en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Bra engagemang, trevlig och stöttande vid försäljning av lägenhet. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Markus W
    Markus W skrev om Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt och köpt fastighet med hjälp av Ulf.

Vi är mycket nöjd med Ulf, trevlig och bra bemötande och väldigt lång erfarenhet som mäklare gav oss en trygghet. Läs mer
  • Adam H
    Adam H skrev om Ewa Holmgren en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Vi har köpt ett hus och sålt en lägenhet. Ewa var mäklare i båda fallen och vi var väldigt nöjda. Hon gjorde det enkelt för oss, gav ett bra bemötande och fanns alltid tillgänglig att svara på våra frågor. Läs mer
  • Karin Boel Maria J
    Karin Boel Maria J skrev om Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Kunnig, saklig, fick mycket bra information och hjälp. En mycket seriös och kunnig mäklare som man känner förtroende för.👍 Läs mer
  • Wahmiya Helles S
    Wahmiya Helles S skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Bostadsrätt såldes av lernart , vi är nöjda med det bemötande , samt det priset vi fick för vår bostad. Det som jag tyckte om Lennart var att han var mycket flexibel. Det gick att får tag på han när man undrade över något i princip dygnet runt . Jag har rekommenderat Lennart till andra som vill sälja sin bostad mvh helles Salih ibrahim Läs mer
    2018-05-13 Lennart O svarar Wahmiya Helles S
    Tack Helles för din bedömning av mig i min yrkesroll och lycka till med ert nya boende/Lennart
  • Jan-Erik R
    Jan-Erik R skrev om Walter Mannberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Mycket bra bemötande från början till slut.bra jobbat. Läs mer
  • G�rdis Viola G
    G�rdis Viola G skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt bostadsrätt. Jag blev bemött på ett trevligt och bra sätt. Naturligtvis ville jag ha så mycket som möjligt, och det fick jag, trots nedgång. Så jag är nöjd. Läs mer
    2018-06-12 Lennart O svarar G�rdis Viola G
    Tack för ditt fina omdöme/Lennart
  • Anna S
    Anna S skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Lennart hjälpte oss att sälja vår släktgård. Han var bra på att återkoppla vid stora som små frågor under hela resan, från första mötet till dess att vi överlämnade nycklarna till de nya ägarna. Jag kan verkligen rekommendera Lennart som fastighetsmäklare! Läs mer
    2018-06-12 Lennart O svarar Anna S
    Tack Anna för ditt fina omdöme av mig i min yrkesroll! Lennart
  • Ulrika V
    Ulrika V skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Trevlig, bra bemötande, professionell. Läs mer
  • Cecilia E
    Cecilia E skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Jag har köpt en bostadsrättslägenhet. Vi har blivit mkt väl bemötta av Lennart. Läs mer
    2018-05-11 Lennart O svarar Cecilia E
    Tack för ditt fina omdöme av mig. Lennart
  • Lisbet  P
    Lisbet P skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sakkunnig och lätt att samspråka med runt funderingar och frågor som uppstått vid försäljningen.
    Hjärtligt tack för hjälpen! Läs mer
  • Berit Inge-Gärd J
    Berit Inge-Gärd J skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Vi betalade nästan 50.000 kr för ingenting i princip. Jag skulle uppskatta insatsen till ett värde av 10.000kr Läs mer
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Walter Mannberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Korrekt bemötande, smidigt genomförd affär Läs mer
  • Siri G
    Siri G skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Trevlig och hjälpsam. Lätt att få kontakt med. Läs mer
  • Carl B
    Carl B skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Professionell och ärlig som levererar även när marknaden inte är i topp! Läs mer
    2018-04-05 Representant för Fastighetsbyrån svarar Carl B
    Stort tack för dom fina orden! Uppskattar det verkligen!
  • Ulrika H
    Ulrika H skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Bra. Kompetent. Effektiv. Kan rekommenderas. Läs mer
  • Erik S
    Erik S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Bra och proffsigt bemötande. Såg till att svara på alla våra frågor. Levde upp till förväntningarna vi hade. Läs mer
  • Gustav N
    Gustav N skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Mäklaren har agerat trevlig, hjälpsamt och proffesionellt. Läs mer
  • Susanne K
    Susanne K skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Lennart Odsander är en mycket proffesionell mäklare.Han har stort fokus på sitt uppdrag och man känner sej trygg som kund.Man känner sej väldigt välkommen redan är man kommer in i Fastighetsbyråns kontor i Umeå. Läs mer
  • Maja T
    Maja T skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Inget att klaga på. Bra bemötande och trygg mäklare! Läs mer
  • Alexander J
    Alexander J skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Väldigt trevligt bemötande och han var engagerad i sitt arbete Läs mer
  • Thomas B
    Thomas B skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag upplever att han var mer på säljarnas sida är köparens. Han var alltså inte någon neutral mellanhand. Motvilligt fick vi ta del av energideklaration och vi fick tjata på att få en möjlighet att få kontakt med den som genomfört besiktningen. Först när kontraktet skulle skrivas får vi veta av säljaren att huset delvis värmts upp med pellets och att detta inte tagits upp som en kostnad. Ingen information om internet fanns heller. Han hade hela tiden bråttom att driva igenom köpet och lät besvärad varje gång vi ställde en fråga. Det kändes som att han ville att vi skulle köpa grisen i säcken. Nu får vi bara hoppas att vi inte gjort det. Jag har alltså inget visare förtroende för honom och skulle inte rekommendera Fastighetsbyrån om någon frågade. Läs mer
  • Pia N
    Pia N skrev om Walter Mannberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Jag fick ett gott bemötande och han verkade kunna sin sak Läs mer
  • Eivor G
    Eivor G skrev om Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Mycket trevlig och saklig.. en person man får förtroende för. Läs mer
  • Linda I
    Linda I skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Levde ej upp till förväntan. Svår att få tag i och upplevdes nonchalant när vi ställde frågor. Läs mer
    2018-04-05 Representant för Fastighetsbyrån svarar Linda I
    Hej! Tråkigt att ni kände så. Jag tar till mig kritiken och ska tänka på det till nästa kund jag möter. Tack för att ni kommenteratändå.
  • Markus N
    Markus N skrev om Ewa Holmgren en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Everything was great. Smooth and easy transaction. Made us feel welcome and at ease.
    Markus and Rochelle Läs mer
    2018-03-08 Ewa H svarar Markus N
    Thank you Markus and Rochelle! I hope you enjoy your new summer cottage
    //Ewa
  • Anna W
    Anna W skrev om Ewa Holmgren en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Ewa har varit fantastisk i både kommunikation och hennes lösningsorienterade arbetssätt. Vi har känt oss trygga genom hela processen. Läs mer
    2018-03-07 Ewa H svarar Anna W
    Tack Anna! Vad glad jag blir att ni känner så. 😊 Hoppas kunna få hjälpa er igen någon dag. Hälsningar Ewa

Skolgatan 57 G, 903 29 Umeå