Fastighetsbyrån Umeå

Skolgatan 57 G, 903 29 Umeå — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Umeå!

Här möts du av välutbildade mäklare med stort engagemang som vill att du ska göra en lyckad bostadsaffär. Våra mäklare är specialiserade på villor respektive bostadsrätter och arbetar aktivt för att du ska få en så bra mäklartjänst som möjligt vid din nästa bostadsaffär.

Går du i säljtankar erbjuder vi dig en mäklartjänst anpassad för dig, dina behov och önskemål och för dig som vill köpa har vi ett stort kontaktnät både lokalt i Umeå och nationellt. Så kom förbi oss med alla dina frågor om bostäder i Umeå!

Läs vad 491 kunder tycker om Fastighetsbyrån Umeå

• 2019-10-17

Sixten Ingvar R skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt villa. Blev väl bemött och omhändertagen vid initiala träffen och den fortsatta försäljningen. Förväntningarna som var inför försäljningen har mäklaren levt upp till.
    Sammantaget har kontakten och handläggningen motsvarat förväntningarna Läs mer
  • 2019-10-11

Sara N skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Köpt stuga/strandtomt.
    Fint bemötande, lättsam affär. Läs mer
  • Walter M

2019-10-10

Walter M skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag har sålt vårt parhus. Mäklaren uppträdde mycket professionellt och gav oss goda förhoppningar om att gå bra pris vilket också skedde.
    Upplevelsen var mycket bra. Läs mer
  • 2019-10-09

Carola W skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Köpt lägenhet och allt gick supersmidigt! Läs mer
  • 2019-10-07

Martin J skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Mycket trevliga och duktiga, lätt att ha kontakt med. Kan starkt rekommendera Läs mer
  • 2019-09-27

Mona-Lis V skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    sålt bostadsrätt
    väldigt bra bemött
    Allt gick hur bra som helst Läs mer
  • 2019-09-25

Per T skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Med ett ord: plågsam.
    Mäklaren var:
    Långsam.
    Gav ofta felaktig information.
    Svarar inte på frågor.

Processen var frustrerande och ett mindre mirakel att det blev en affär över huvudtaget. Om jag var säljaren skulle jag begära pengarna tillbaka. Absolut sämsta mäklaren jag någonsin haft kontakt med. Läs mer
  • 2019-09-22

Göran B skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt en sommarstuga. Engagerat och positivt sätt. Alltid optimist synsätt. Uppdaterade ofta. Att få stugan såld. Han lyckades till slut. Trevligt proffsigt bemötande Läs mer
  • 2019-09-01

Anna Karin Elisabet S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Mycket gott bemötande från mäklare Anna, när jag bestämt att sälja mitt fritidshus 4 mil norr om Umeå. Anna känner dessutom mycket väl till trakten, vilket är en fördel, inte minst när det gäller fritidshus.

Eftersom jag en gång (för 26 år sedan) köpte fritidshuset genom Fastighetsbyrån, var det naturligt att vända sig till dem igen.

Mina förväntningar var att mäklaren skulle vara tillgänglig snabbt och visa förståelse för mina önskemål. Just så blev det också.

Försäljningen är i princip klar, återstår besiktning (på köparens initiativ) och - vilket jag ju får fixa själv - att tömma, tömma, sortera, kasta, ge bort..... Men det är en upplevelse som kommer att ta slut inom en månad, som tur är.

Jag är helnöjd, vad mer ska jag säga? Läs mer
  • 2019-08-27

Charlotte E skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Anna på Fastighetsbyrån gjorde ett på alla sätt proffsigt arbete vid försäljningen av min bostadsrätt. Det har varit så tryggt att ha en mäklare som varit kunnig och engagerad under hela processen. Läs mer
  • 2019-08-25

Urban D skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Anna Sundqvist på fastighetsbyrån var helt suverän. Passade oss perfekt. Läs mer
  • 2019-08-21

Anna J skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Bra svar på frågor, bra information Läs mer
  • 2019-08-19

Johanna L skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag har köpt ett sommarhus. Kontakten med mäklaren har funkat fint. Inget direkt att anmärka på. Uppskattar att han inte kändes för "säljig". Läs mer
  • 2019-08-15

Jonas S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Eftersom det är första gången jag varit i kontakt med en mäklare så har jag ingenting att jämföra med. Allting fungerde väldigt bra och jag har ingenting att påpeka. Läs mer
  • 2019-08-14

Berit G skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt ett hus på landet. Trevlig mäklare, proffsig, fick visa vårt objekt flera gånger men var alltid trevlig och tillmötesgående.
    Mäklaren gjorde sitt jobb bra och höll oss uppdaterade hela tiden. En jättebra mäklare tycker vi Läs mer
  • 2019-08-14

Jenny L skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Kunnig, insatt, lyhörd, professionell. Läs mer
  • 2019-08-13

Pia S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Hade önskat att mäklaren hade varit lite mer av en säljare och lite mer "på".Nu var det ofta jag som kund som fick höra av mig om uppgifter som mäklaren skulle ta tag i.Lite dålig återkoppling. Läs mer
  • 2019-07-31

Ebba Hillevi W skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag har fått hjälp med att sälja en tvårummare med kök Öst på stan i Umeå. Först funderade jag på att försöka sälja lägenheten på egen hand, men förstod snart att det skulle bli så mycket enklare för mig att få hjälp av en mäklarfirma. Det har funkat mycket bra och hittills kan jag inte säga annat än att det var värt pengarna som Mäklarfirman kostade.

Hillevi Wadensten Läs mer
  • 2019-07-30

Teame G skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag har köpt ett hus. Jag såg huset i hemmet. Ganska bra koll. Läs mer
  • 2019-07-29

Henrik E skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Har köpt en sutterängvilla via Ulf Stenberg och tycker han gjorde ett proffsigt intryck och var väldigt hjälpsam.
    Det tror jag även säljaren tyckte

Är mycket nöjd med köpet! Läs mer
  • 2019-07-26

Edmund F skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Mäklaren visade redan intresse att vilja göra ett bra arbete och var tillmötesgående redan från början när man hade första kontakten per telefon inga problem utan bara ett bra och villigt bemötande.

Kunnig, lyhörd, hjälpsam, förstående för situationen att säljaren är gammal och behöver hjälp att sälja med hjälp av släkting som bor långt bort.
    Och ordnar och hjälper till med allt praktiskt på ett mycket fördömligt bra sätt.

Kom med förslag för att kunna sälja lägenheten på bästa sätt genom fotostaging utan för den skull det inte blev överarbetat och för dyrt. Ordnar en duktig fotograf snabbt, lägger ut snygg annons när allt är klart med saklig och bra information. Gav information direkt hur det gick med budgivning och kontaktade en när det fanns frågor.

När vinnade budgivaren ångrade sig första budgivningsomgången så behöll mäklaren lugn och hade förslag på annan plan, var saklig, kunde ge råd och intresserad att hjälpa till att ordna på bästa sätt. Dessa råd gav tillslut ett bra resultat då det resulterade i att första budgivaren som la första budet tillslut köpte lägenheten och det vart med bättre slutpris än det var från början.

Våra förväntningar vi hade uppfyllde vår mäklare tillsammans med övriga kollegor med bravur när vi nu fick sålt en gammal lägenhet som inte blivit fixad på många år men som har potential och tillslut slutade på ett mycket bra slutpris.
    Och sen känns det väldigt rätt som säljare att fått sålt lägenheten som gammal man lämnade efter många år till rätt köpare som man märkte verkligen ville ha lägenheten, ett ungt par som skall bilda familj. Läs mer
  • 2019-07-23

Jan S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Engagerad, tillgänglig, erfaren Läs mer
  • 2019-07-13

Maria B skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag har köpt en bostadsrätt. Blev bra bemött av mäklaren, hon var tillmötesgående och trevlig. Mitt köp har hanterats på ett utmärkt sätt, jag kan varmt rekommendera Ewa. Läs mer
  • 2019-07-13

Anne-Mari S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt sommarställe. Stressad mäklare. Ej ute i god tid före visning. Dåligt påläst om objektet. Ringde under visningen och frågade. Mötte oss på vägficka efter visni gen för att checka av. Bra på ta betalt för en liten affär. Läs mer
  • 2019-07-10

Mattias J skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Riktigt smidigt köp. Tack för all hjälp. Läs mer
  • 2019-07-02

Johan A skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt ett radhus. Mycket nöjd med mäklaren. Läs mer
  • 2019-06-28

Per Nicklas B skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Engagerad mäklare med mycket snabb/tydlig och bra återkoppling. Bästa mäklaren vi sprungit på efter ca 5-6 olika mäklare genom tiderna. Läs mer
  • 2019-06-26

Pia R skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Köpt en bostadsrätt
    Mäklaren var trevlig
    Vi bodde på annan ort men Fastighetsbyrån ordnade så att allt administrativt ordnades på bästa sätt på vår hemort Läs mer
  • 2019-06-26

Anna E skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Köpt villa för första gången i mitt liv. I Vindeln. Fick mycket bra bemötande, information, (fakta och åsikter uppdelade) och och tror att alla inblandade gick iväg nöjda. Läs mer
  • 2019-06-16

Elias H skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Affären drog ut på tiden pga att mäklaren inte hade koll på hur prossesen för HSBs godkännande av köpare går till. Sen så är kontakten mellan Fastighetysbyrån och köpare lite besvärlig då det ibland är mäklaren som hör av sig och ibland är det en assistent som ringer vilket kan röra ihop det lite. Läs mer
  • 2019-06-13

Jan G skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Kompetent, engagerad och kunnig. Bra kommunikation.
    Bra bemötande. en mäklare som jag gärna rekommenderar.
    Mkt nöjd med mäklarens arbete och resultat. Läs mer
  • 2019-06-12

Jonathan David C skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålde fritidshus, mer betalt än väntat. Mycket bra mäklare Läs mer
  • 2019-06-07

Ulrika E skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Köpte en lägenhet. Affären gick smidigt via en kompetent mäklare. Läs mer
  • 2019-06-07

Evelina E skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag köpte en etta.
    Allt gick smidigt till.
    Men min mäklare var ganska kortfattad under visningen. Läs mer
  • 2019-06-03

Kicki H skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Köpte ett fritidshus. Mäklaren var inlyssnande och gav oss ett gott bemötande. Vi är nöjda. Läs mer
  • 2019-06-03

Christer H skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Mäklaren var kunning, engagerad och gjorde att vårt köp gick smidigt. Läs mer
  • 2019-06-01

Tobias B skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Vi anlitade Peter lärka för att sälja vår lägenhet.
    Peter visade stort engagemang från då han klev in genom dörren tills att lägenheten var sålt. Han var tillgänglig, professionell, lugn och klok i hans resonemang.
    Den hjälp vi fick utav honom båda med att sälja och de stöd han var då vi skulle köpa var ovärderligt. Läs mer
  • Marianne S

2019-05-30

Marianne S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt enplansvills
    Professionellt bemötande
    Snabb respons på frågor som ledde till snabb affär, nöjda säljare ock köpare. Läs mer
  • 2019-05-26

Anna S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Hela fastighetsaffären har varit trygg, enkel och mycket lyckad! Tack Ulf och Mathias för ett bra jobb. :-) Läs mer
  • 2019-05-24

Karl Johan Peter S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Såld vårt hus. Mycket bra bemött med respekt och intresse. Läs mer
  • 2019-05-23

Åsa Kristina N skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Vi har sålt vårt hus. Vi valde fastighetsbyrån eftersom vi köpte huset via dem och fick en väldigt positiv upplevelse då. Till vår hjälp denna gång hade vi en underbar mäklare, lugn, vänlig och tillmötesgående. Delade med sig av tips, tankar och idéer inför vår försäljning. Svarade vänligt på alla våra frågor. Så tacksam över det bemötande vi fått av henne! Tack :) Läs mer
  • 2019-05-21

Jenny P skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag har sålt min tvårumslägenhet. Allt gick smidigt och bra. Från första kontakt till fotning, till visning o budgivning. Jag hade fullt förtroende för min mäklare som höll mig kontinuerligt uppdaterad i processen. Läs mer
  • 2019-05-15

Mikael G skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt bostadsrätt. Anlitat Fastighetsbyrån för andra gången. Läs mer
  • 2019-05-12

André L skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Här sålt en Lägenhet med hjälpa min fantastiska Mäklare😁😁 Hon har varit underbar jag har kunna ringt henne kvällar helger exakt när jag vill och hon har varit riktigt bra på att återkoppla och kämpat på hårt med att sälja den i dom här svårsålda tiderna sjukt tacksam för samarbetet 👌

Mvh Nöjd André Läs mer
  • 2019-05-09

Paul H skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålde ett fritidshus. Jag blev bemött på ett mycket bra sätt. Förväntningen var att det skulle gå så snabbt som möjligt och det gjorde det.En mycket tillmötesgående mäklare som var tillgänglig dygnet runt. Hon borde få lönehöjning. Läs mer
  • 2019-05-04

Lena Jenny Maria S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Snabb och smidig husförsäljning. Läs mer
  • 2019-04-25

Nils Rune S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag har anlitat Walter vid flera tillfällen och han har den erfarenhet som gör att jag litar på vad han säger o lovar. Väldigt bra information under försäljning . Läs mer
  • 2019-04-17

Sten Holger Mikael Ö skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Bra mäklare och bra tempo i försäljningen. Läs mer
  • 2019-04-14

Thomas G skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Hej,
    tack för fråga oss.
    Vi är från Tyskland och är mycket glada att vi kunde köpa ett fritidshus i Sverige.
    Trots språkbarriären och avståndet var vår mäklare (Ulf Stenberg) alltid en mycket bra hjälpare och supporter.
    Hans stöd i fortsättningen av försäkringen och elförsörjningen hjälpte oss mycket.
    Vi kan bara rekommendera fastighetsbyråni Umeå.

Claudia och Thomas Gross Läs mer
  • 2019-04-10

Jennifer N skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Lätt att nå, snabb återkoppling och inget strul. Läs mer

Skolgatan 57 G, 903 29 Umeå