Alla kategorier Mäklare Västerbotten Umeå Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Umeå

Fastighetsbyrån Umeå

Skolgatan 57 G, 903 29 Umeå — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Umeå!

Här möts du av välutbildade mäklare med stort engagemang som vill att du ska göra en lyckad bostadsaffär. Våra mäklare är specialiserade på villor respektive bostadsrätter och arbetar aktivt för att du ska få en så bra mäklartjänst som möjligt vid din nästa bostadsaffär.

Går du i säljtankar erbjuder vi dig en mäklartjänst anpassad för dig, dina behov och önskemål och för dig som vill köpa har vi ett stort kontaktnät både lokalt i Umeå och nationellt. Så kom förbi oss med alla dina frågor om bostäder i Umeå!

Läs vad 462 kunder tycker om Fastighetsbyrån Umeå

• 2019-06-16

Elias H skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Affären drog ut på tiden pga att mäklaren inte hade koll på hur prossesen för HSBs godkännande av köpare går till. Sen så är kontakten mellan Fastighetysbyrån och köpare lite besvärlig då det ibland är mäklaren som hör av sig och ibland är det en assistent som ringer vilket kan röra ihop det lite. Läs mer
  • 2019-06-13

Jan G skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Kompetent, engagerad och kunnig. Bra kommunikation.
    Bra bemötande. en mäklare som jag gärna rekommenderar.
    Mkt nöjd med mäklarens arbete och resultat. Läs mer
  • 2019-06-12

Jonathan David C skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålde fritidshus, mer betalt än väntat. Mycket bra mäklare Läs mer
  • 2019-06-07

Ulrika E skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Köpte en lägenhet. Affären gick smidigt via en kompetent mäklare. Läs mer
  • 2019-06-07

Evelina E skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag köpte en etta.
    Allt gick smidigt till.
    Men min mäklare var ganska kortfattad under visningen. Läs mer
  • 2019-06-03

Kicki H skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Köpte ett fritidshus. Mäklaren var inlyssnande och gav oss ett gott bemötande. Vi är nöjda. Läs mer
  • 2019-06-03

Christer H skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Mäklaren var kunning, engagerad och gjorde att vårt köp gick smidigt. Läs mer
  • 2019-06-01

Tobias B skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Vi anlitade Peter lärka för att sälja vår lägenhet.
    Peter visade stort engagemang från då han klev in genom dörren tills att lägenheten var sålt. Han var tillgänglig, professionell, lugn och klok i hans resonemang.
    Den hjälp vi fick utav honom båda med att sälja och de stöd han var då vi skulle köpa var ovärderligt. Läs mer
  • Marianne S

2019-05-30

Marianne S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt enplansvills
    Professionellt bemötande
    Snabb respons på frågor som ledde till snabb affär, nöjda säljare ock köpare. Läs mer
  • 2019-05-26

Anna S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Hela fastighetsaffären har varit trygg, enkel och mycket lyckad! Tack Ulf och Mathias för ett bra jobb. :-) Läs mer
  • 2019-05-24

Karl Johan Peter S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Såld vårt hus. Mycket bra bemött med respekt och intresse. Läs mer
  • 2019-05-23

Åsa Kristina N skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Vi har sålt vårt hus. Vi valde fastighetsbyrån eftersom vi köpte huset via dem och fick en väldigt positiv upplevelse då. Till vår hjälp denna gång hade vi en underbar mäklare, lugn, vänlig och tillmötesgående. Delade med sig av tips, tankar och idéer inför vår försäljning. Svarade vänligt på alla våra frågor. Så tacksam över det bemötande vi fått av henne! Tack :) Läs mer
  • 2019-05-21

Jenny P skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag har sålt min tvårumslägenhet. Allt gick smidigt och bra. Från första kontakt till fotning, till visning o budgivning. Jag hade fullt förtroende för min mäklare som höll mig kontinuerligt uppdaterad i processen. Läs mer
  • 2019-05-15

Mikael G skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt bostadsrätt. Anlitat Fastighetsbyrån för andra gången. Läs mer
  • 2019-05-12

André L skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Här sålt en Lägenhet med hjälpa min fantastiska Mäklare😁😁 Hon har varit underbar jag har kunna ringt henne kvällar helger exakt när jag vill och hon har varit riktigt bra på att återkoppla och kämpat på hårt med att sälja den i dom här svårsålda tiderna sjukt tacksam för samarbetet 👌

Mvh Nöjd André Läs mer
  • 2019-05-09

Paul H skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålde ett fritidshus. Jag blev bemött på ett mycket bra sätt. Förväntningen var att det skulle gå så snabbt som möjligt och det gjorde det.En mycket tillmötesgående mäklare som var tillgänglig dygnet runt. Hon borde få lönehöjning. Läs mer
  • 2019-05-04

Lena Jenny Maria S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Snabb och smidig husförsäljning. Läs mer
  • 2019-04-25

Nils Rune S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag har anlitat Walter vid flera tillfällen och han har den erfarenhet som gör att jag litar på vad han säger o lovar. Väldigt bra information under försäljning . Läs mer
  • 2019-04-17

Sten Holger Mikael Ö skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Bra mäklare och bra tempo i försäljningen. Läs mer
  • 2019-04-14

Thomas G skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Hej,
    tack för fråga oss.
    Vi är från Tyskland och är mycket glada att vi kunde köpa ett fritidshus i Sverige.
    Trots språkbarriären och avståndet var vår mäklare (Ulf Stenberg) alltid en mycket bra hjälpare och supporter.
    Hans stöd i fortsättningen av försäkringen och elförsörjningen hjälpte oss mycket.
    Vi kan bara rekommendera fastighetsbyråni Umeå.

Claudia och Thomas Gross Läs mer
  • 2019-04-10

Jennifer N skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Lätt att nå, snabb återkoppling och inget strul. Läs mer
  • 2019-04-07

Jacob R skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Mycket nöjd med utgången av försäljningen av mig lgh Läs mer
  • 2019-03-29

Ronny J skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Bostadsrätt i Umeå
    mkt positivt samt en bra förklaring på hur uppdraget ser ut Läs mer
  • 2019-03-29

Kerstin j skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Var på husvisning och blev mycket bra bemött sökte hus Sedan kom han och värdera min lägenhet och vi sålde den. Gick mycket fort. Mycket trevlig mäklare lätt att ha att göra med. Kommer att rekommendera ha. Läs mer
  • 2019-03-07

Barbro Margareta G skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålde min villa.
    Fick förtroendeingivande möte med min mäklare som såg till mina önskemål och hon var kunnig och erfaren.
    Hon var lyhörd för hur jag ville ha det och gav som jag uppfattade ärliga tips och råd.
    Jag är mycket nöjd med min försäljning som gick snabbt och smidigt och jag fick det jag ville för huset. Läs mer
  • 2019-02-23

Cristian V skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag tycker inte alls att fastighetsbyrån är särskilt bra. Jag skulle inte välja dom om jag skulle sälja en bostad men när jag köper en bostad så blir det givetvis via den mäklaren säljaren valt Läs mer
  • 2019-02-21

Fredrik T skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Bra och smidig förmedling av bostaden. Läs mer
  • 2019-02-20

Ulf S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Vi sålde min bortgångne mammas hus.
    Fick ett bra bemötande
    Hade nog trott att huset skulle vara svårsålt, men det gick faktiskt ganska fort. Så mäklaren gjorde ett bra jobb

Jag/vi är nöjda med fastighetsbyrån Läs mer
  • 2019-02-13

Kristina F skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    'allt har gått bra med bra information Läs mer
  • 2018-12-27

Aiman G skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Super bra mäklaren. Jag är mycket nöjd Läs mer
  • 2018-12-26

Sandra L skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Mäklaren var inte särskilt aktiv på visningen , svarade på frågor om de var enkla annars hade han inga svar, annars stod han som i köket hela tiden (vi pratade hela tiden i gruppen som gick omkring). Men han var jätteduktig i all kontakt efteråt och hade bra koll på papper och var trevlig.

Köpt en villa. Läs mer
  • Mats W

2018-12-12

Mats W skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Mäklaren Lennart Odsander överträffar med råge vad en säljare/köpare kan förvänta sig. Under de snart 60 år som jag vandrat på denna planet så har jag inte träffat på en säljare som jobbat så professionellt, ärligt och lyhört.
    Speciellt med tanke på det uppdrag han haft i samband med försäljning av vårt dödsbo.
    Lennart är en riktig klippa. Fastighetsbyrån i Umeå har verkligen tur som får ha honom i sitt stall. Se då för tusan till att Lennart är kvar :-)
    Mats Wallrud Läs mer

Julia M skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Har köpt en lägenhet, där Lennart vart väldigt tillmötesgående och flexibel. Lennart visade inte bara upp fördelarna med lägenheten utan även de förbättringsområden som fanns, inget dåldes i köpet. Vilket går emot mina personliga förutfattade meningar och förväntningar.
    Sammanfattningsvis kan jag säga att vi (jag och min sambo) kommer starkt rekommendera fadtighetsbyrån och framför allt Lennart Odsander. Läs mer

Bo Ingemar O skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Fantastiskt bra.. med stor vilja och engagemang från mäklaren fick vi vårt hus sålt Läs mer

Anna A skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt mitt radhus. Mycket trevlig och trovärdig mäklare. Affär ännu ej avslutad, men gott bemötande än så länge Läs mer
  • 2018-12-02

Sigrid K skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt boningshus/del av jordbruksfastighet. Bra bemötande och feedback på funderingar. Läs mer
    2018-12-02 Ewa H svarar Sigrid K
    Tack Sigrid för de fina orden. Vi ses igen på det nya året! Hälsningar /Ewa
  • 2018-11-29

Britt Anneli V skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Har sålt fastig vår fastighet brogatan 12. Anna har varit väldigt trevlig i bemötande och gett bra och lättförståelig information och svarat snabbt på frågor. Helt klart en duktig mäklare. Mvh Anneli Läs mer
  • 2018-11-24

Gšran N skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Som en mäklare skall vara duktig påläst och effektiv Den enligt mitt tycke bästa mäklaren i Umeå uppfyllde alla mina förväntningar Läs mer
    2018-12-02 Ewa H svarar Gšran N
    Tusen Tack för de fina orden Göran, och tack för ett gott samarbete. Hälsningar Ewa
  • 2018-11-21

Maj-Britt B skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Bra bemötande.
    Positiv, engagerad och lätt att kommunicera med.
    Vi är mycket nöjda med försäljningen och kan rekommendera Anna som mäklare! Läs mer
    2018-11-29 Anna S svarar Maj-Britt B
    Tack Maj-Britt, det värmde! :-)
  • 2018-11-19

Staffan M skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    sålt en lägenhet. Blev kontaktad av Anna S då vi ett år tidigare gjort en värdering av lägenheten via Fastighetsbyrån. trevligt bemötande och tydlig information om hur vi skulle kunna gå vidare med uppdraget. försäljningen har gått snabbt och smidigt. Var ibland lite svårt att nå henne via telefon då hon hade väldigt mycket att göra, men vi blev uppringda senare eller fick sms även under helgerna. Sammanfattningsvis kan man väl säga att vi fått den information och råd som behövdes för att ta de beslut som skulle tas. Läs mer
    2018-11-29 Anna S svarar Staffan M
    Tack för gott samarbete!
    Ni hade gjort så fint och det blev en snabb affär.
    Lycka till på er nya ort!
  • Mats W

2018-11-08

Mats W skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Denna mäklare är verkligen kanon. Vi håller på att sälja en fastighet för dödsbo räkning och Lennart är både professionell och lyhörd. Han gör verkligen skäl för sin lön. Rekommenderar alla att kontakta Lennart om ni ska sälja/köpa hus. Ha en bra dag :-) Mats Wallrud Läs mer
    2018-11-08 Lennart O svarar Mats W
    Tack Mats för ditt fina omdöme av mig i min yrkesroll?
  • 2018-11-03

Anton M skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag och min sambo köpte ett hus i Tavelsjö, det var väldigt svårt genom hela affären att få kontakt och uppföljning av Ewa, hon höll inte vad hon lovade i olika ärenden i allt från att skicka prospektet till att genomföra affären på utsatt tid som var en del av ”dealen” och ta bort Annonsen medans vi väntade på påskrift från säljarna. Vi kände oss otroligt frustrerade och osäkra genom hela affären, vi fick otroligt dålig information med dåliga ursäkter som följd. Jag vill sammanfatta det hela som oengagerat. Helhetsintrycket känns slarvigt, vi fick plocka ned fastighetsbyråns skyltar på tillträdesdagen.

Bör tilläggas att enda gången vi träffade Ewa var på tillträdesdagen, visningen hade vi direkt med säljaren men för vår del var det en bra sak eftersom han sålde in huset otroligt bra.

Mvh Anton Mäki Läs mer
    2018-11-03 Ewa H svarar Anton M
    Hej! Vad tråkigt att ni kände så. Ni fick komma innan den öppna visningen eftersom ni endast var uppe i Umeå en enda helg och därför fick ni komma förbi och titta trots att jag själv var bortrest. Vad gäller göra affären på utsatt tid så blir det alltid lite fördröjning när man, såsom ni gjorde, skrev på kontraktet på den hemort där ni bor. Vi ordnade det så att det skulle bli så enkelt och smidigt som möjligt för er så att ni skulle slippa flyga upp och därför träffade ni inte mig förrän på tillträdesdagen utan på kontraktsdagen träffade ni en mäklare på Fastighetsbyrån i Stockholm. Detta var för att möta era önskemål om att så snabbt som möjligt kunna skriva kontrakt. Jag tycker att vi på Fastighetsbyrån försökt tillvarata era önskemål och behov i affären men är ledsen om ni ändå känner att vi skulle kunnat göra mer för er. Mvh Ewa Holmgren
  • 2018-10-27

Anders F skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt vår fastighet i Brännland
    Alltid mycket bra bemötande
    Förväntningarna var väl att få skapligt betalt
    Sammanfattningsvis kan vi bara å det varmaste rekommendera Ewa som förmedlare av en fastighetsaffär Läs mer
    2018-11-03 Ewa H svarar Anders F
    Tack för dina fina ord och tack för ett gott samarbete. Mvh Ewa Holmgren
  • 2018-10-25

Eva Birgitta W skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    En fastighetsmäklare som inte var engagerade i att sälja huset till högsta priset. Var mer intresserad av att sälja huset så snabbt som möjligt men minsta möjliga arbete. Läs mer
  • Viktoria S

2018-10-24

Viktoria S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Lättsam, smidig och seriös. Supernöjd med Ulfs hjälp vid försäljningen av min lägenhet! Läs mer
  • 2018-10-24

Nina P skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Lugn och trygg. Förtroendeingivande. Läs mer
  • 2018-10-24

Anders R skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Helnöjd med genomförandet och bemötandet Läs mer
  • 2018-10-11

Johann K skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Han var flexibel och trevlig. Läs mer
  • 2018-10-08

Karin Sofia F skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Exemplarisk enkel och smidig försäljning! Läs mer
  • 2018-10-08

Anita D skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jobbade seriöst och med stor service vid lägenhetsförsäljningen. Lätt att kommunicera med. Tillgänglig. Läs mer
    2018-10-08 Anna S svarar Anita D
    Tack Anita.
    Det var en spännande resa med ett mycket bra slut...

Skolgatan 57 G, 903 29 Umeå