Fastighetsbyrån Umeå

Skolgatan 57 G, 903 29 Umeå — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Umeå!

Här möts du av välutbildade mäklare med stort engagemang som vill att du ska göra en lyckad bostadsaffär. Våra mäklare är specialiserade på villor respektive bostadsrätter och arbetar aktivt för att du ska få en så bra mäklartjänst som möjligt vid din nästa bostadsaffär.

Går du i säljtankar erbjuder vi dig en mäklartjänst anpassad för dig, dina behov och önskemål och för dig som vill köpa har vi ett stort kontaktnät både lokalt i Umeå och nationellt. Så kom förbi oss med alla dina frågor om bostäder i Umeå!

Läs vad 516 kunder tycker om Fastighetsbyrån Umeå

• 2020-02-23

Bo S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Bra service. Gott bemötande. Bemödar sig att lösa önskemål. Läs mer
  • 2020-02-12

Jan-erik L skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Vi har först köpt en tvåa, sedan sålt en etta.
    Allt har gått lugnt och stilla tillväga.
    Mäklaren Lennart Odsander har skött det hela på ett bra sätt som vi förväntade oss.
    Allt är väl. Läs mer
  • 2020-02-08

Merlinda I skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Tycker Anna var väldigt trevlig och vi kände oss trygga med henne. Roligt att vårt hus blev så populärt och att vi fick det sålt för mycket mer än utgångspris 🤗 Läs mer
  • 2020-02-08

Ulla-britt S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag fick bästa möjliga hjälp med försäljning av min villa. Proffsigt & trevligt bemötande av mäklaren och mycket snabb och smidig affär. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-02-07

Joakim S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt en lägenhet. Allt gick bara bra Läs mer
  • 2020-02-02

Roger Johan J skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Köpt och sålt villa, bra bemötande enligt mina förväntningar.
    Snabb, med bra och relevant information.
    Lättjobbat Läs mer
  • 2020-01-26

Helen P skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Bra bemötande och snabb återkoppling. Läs mer
  • 2020-01-13

Gustav A skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Köpte en villa och blev bara trevligt bemött av mäklaren! Hade inte direkt några förväntningar (hade ingen aning om hur saker ska gå till), men var nöjd efteråt! Läs mer
  • 2019-12-29

Lundberg R skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Andra gången jah har med dom att göra. Lika missnöjd båda gånger. Köpte en bostadsrätt. Hela processen var under all kritik från början till slut. Bristfällig och felaktig information, dålig återkoppling och tråkigt bemötande. Gick så långt att vi kontaktade chefen. Fick dock väldigt bra bemötande och gehör från henne. Läs mer
  • 2019-12-24

Mikael B skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Vi sålde vår lägenhet med hjälp av fastighetsbyrån. Snabbt, smidigt och proffsigt. Vi är jättenöjda. Läs mer
  • 2019-12-23

Rose-marie Elisabeth H skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt hus i Robertsfors Västerbotten
    Mycket skicklig mäklare o fotografen. Fick många fina tips. Bra bemötande när vi akut på kvällen innan visningen skulle skriva kontrakt. När vi fick ett bud av en inyesent innan visningen. Läs mer
  • 2019-12-23

Göran I skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Försäljningen av vår bostadsrätt gick mycket bra. Vi fick ett varmt och personligt möte med mäklaren och den känslan följde med hela "resan" till avslut. Även köparen inkluderades på ett bra sätt.
    Vi tycker att denna bostadsaffär sköttes på ett utmärkt sätt Läs mer
    2019-12-23 Ewa H svarar Göran I
    Tack och vad roligt att ni känner er nöjda 😁
    Med vänlig hälsning, Ewa
  • 2019-12-20

Yngve I skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Första kontakten är den viktigaste-mycket positivt
    När vi bestämt oss att sälja via Er så blev vi väl omhändertagna med fortlöpande information under hela förloppet. Snabb och smidig försäljning !

Med vänlig hälsning
    Yngve Läs mer
    2019-12-20 Ewa H svarar Yngve I
    Tack Yngve! Vad roligt att ni känner er nöjda 😊
    Med vänlig hälsning, Ewa
  • 2019-12-12

Thomas B skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag har köpt en villa, och har bara positiva saker att säga om mäklaren, väldigt professionell och hjälpte till med allt. Läs mer
  • 2019-12-09

Filippa A skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Hus. bra bemötande på det hela supernöjd Läs mer
  • 2019-12-09

Maria F skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Har precis sålt mitt hus. Mäklaren var mycket proffsig och förklarade nogrannt hur försäljningen skulle gå till med visningar och ev budgivning osv.

Trodde att försäljningen skulle dra ut på tiden, men det gick väldigt snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2019-11-17

Sonja L skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt min mors lägenhet. på ett trevligt sätt .Klart och tydligt vad han behövde för att hjälpa mig och min mor sälja hennes lägenhet. Är nöjd med utfallet, kunde gått både bättre och sämre. Läs mer
  • 2019-11-12

Lars-Gunnar Å skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt Överläraren 18 till ett bra pris.
    Mäklare med god kundskap i det arbete han utför.
    En duktig Mäklare. Läs mer
  • 2019-11-10

Karl-Mikael K skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Anna var kanonbra! Tillmötesgående och kunnig vilket gav ett tryggt köp. Läs mer
  • 2019-11-09

Päivi H skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag sålde en bostadsrätttrea i ett hus byggt på sent -60-tal med fantastiskt läge med närhet till både badsjö och skidbacke och möjlighet till längdåkning och löpning. Två stora arbetsplatser som universitet och universitetssjukhus på gångavstånd. Väl- skött förening med bra ekonomi och gemensamma utrymmen och hyreslägenheter. Dessa var mycket efterfrågade bara för två år sedan men nu var det bara några få intresserade. Jag hade hoppats på större intresse för lägenheten och flera budgivare men det var svalt. Bättre marknadsföring kanske? Annars är jag mycket nöjd med mäklaren, med trevligt bemötande och jag fick förtroende för honom och han har stor erfarenhet i branschen. Sedan tycker jag att ersättningen kunde också spegla marknaden kanske? Läs mer
  • 2019-11-04

Per-Erik S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Utmärkt skött försäljningsprocess från början till slut. Mycket bra kommunikation av mäklaren som kunde komma med hjälpsamma förslag och råd utifrån sin erfarenhet. Pålitlig. Tillgänglig. Jag är 100% nöjd faktiskt. Läs mer
  • 2019-11-04

Monica A skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag har sålt en bostadsrätt. Mycket bra bemötande av mäklaren och hon har verkligen uppfyllt mina förväntningar.
    Bra kontakt hela tiden. Läs mer
    2019-11-04 Ewa H svarar Monica A
    Tack Monica! Vad roligt att ni känner er nöjda. Med vänlig hälsning, Ewa
  • Patrik Ö

2019-11-03

Patrik Ö skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Att sälja villan med Peter på Fastighetsbyrån i Umeå är en trygg affär för både säljare som köpare. Lämnar inget åt slumpen och dubbelkollar hela tiden att alla känner sig trygga. Läs mer
  • 2019-11-02

Karl David L skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt ett hus på landet.Bemötandet väldigt vänligt och trevligt. Förväntningarna bättre än förväntat. Nöjd med kontakterna. Läs mer
    Ewa H gillar detta
  • Per Axel Tomas L

2019-10-29

Per Axel Tomas L skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Vi har sålt en bostadsrätt i Umeå. Trygg och säker mäklare i Ulf Stenberg. Allt gick på rulle. Stort förtroende. Vid nya affärer återkommer vi. Läs mer
  • 2019-10-17

Sixten Ingvar R skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt villa. Blev väl bemött och omhändertagen vid initiala träffen och den fortsatta försäljningen. Förväntningarna som var inför försäljningen har mäklaren levt upp till.
    Sammantaget har kontakten och handläggningen motsvarat förväntningarna Läs mer
  • 2019-10-11

Sara N skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Köpt stuga/strandtomt.
    Fint bemötande, lättsam affär. Läs mer
  • Walter M

2019-10-10

Walter M skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag har sålt vårt parhus. Mäklaren uppträdde mycket professionellt och gav oss goda förhoppningar om att gå bra pris vilket också skedde.
    Upplevelsen var mycket bra. Läs mer
  • 2019-10-09

Carola W skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Köpt lägenhet och allt gick supersmidigt! Läs mer
  • 2019-10-07

Martin J skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Mycket trevliga och duktiga, lätt att ha kontakt med. Kan starkt rekommendera Läs mer
    2019-11-04 Ewa H svarar Martin J
    Tack! Vad roligt att du är nöjd med vårt arbete. Med vänlig hälsning, Ewa
    Ewa H gillar detta
  • 2019-09-27

Mona-Lis V skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    sålt bostadsrätt
    väldigt bra bemött
    Allt gick hur bra som helst Läs mer
  • 2019-09-25

Per T skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Med ett ord: plågsam.
    Mäklaren var:
    Långsam.
    Gav ofta felaktig information.
    Svarar inte på frågor.

Processen var frustrerande och ett mindre mirakel att det blev en affär över huvudtaget. Om jag var säljaren skulle jag begära pengarna tillbaka. Absolut sämsta mäklaren jag någonsin haft kontakt med. Läs mer
  • 2019-09-22

Göran B skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt en sommarstuga. Engagerat och positivt sätt. Alltid optimist synsätt. Uppdaterade ofta. Att få stugan såld. Han lyckades till slut. Trevligt proffsigt bemötande Läs mer
  • 2019-09-01

Anna Karin Elisabet S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Mycket gott bemötande från mäklare Anna, när jag bestämt att sälja mitt fritidshus 4 mil norr om Umeå. Anna känner dessutom mycket väl till trakten, vilket är en fördel, inte minst när det gäller fritidshus.

Eftersom jag en gång (för 26 år sedan) köpte fritidshuset genom Fastighetsbyrån, var det naturligt att vända sig till dem igen.

Mina förväntningar var att mäklaren skulle vara tillgänglig snabbt och visa förståelse för mina önskemål. Just så blev det också.

Försäljningen är i princip klar, återstår besiktning (på köparens initiativ) och - vilket jag ju får fixa själv - att tömma, tömma, sortera, kasta, ge bort..... Men det är en upplevelse som kommer att ta slut inom en månad, som tur är.

Jag är helnöjd, vad mer ska jag säga? Läs mer
  • 2019-08-27

Charlotte E skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Anna på Fastighetsbyrån gjorde ett på alla sätt proffsigt arbete vid försäljningen av min bostadsrätt. Det har varit så tryggt att ha en mäklare som varit kunnig och engagerad under hela processen. Läs mer
  • 2019-08-25

Urban D skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Anna Sundqvist på fastighetsbyrån var helt suverän. Passade oss perfekt. Läs mer
  • 2019-08-21

Anna J skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Bra svar på frågor, bra information Läs mer
  • 2019-08-19

Johanna L skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag har köpt ett sommarhus. Kontakten med mäklaren har funkat fint. Inget direkt att anmärka på. Uppskattar att han inte kändes för "säljig". Läs mer
  • 2019-08-15

Jonas S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Eftersom det är första gången jag varit i kontakt med en mäklare så har jag ingenting att jämföra med. Allting fungerde väldigt bra och jag har ingenting att påpeka. Läs mer
  • 2019-08-14

Berit G skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt ett hus på landet. Trevlig mäklare, proffsig, fick visa vårt objekt flera gånger men var alltid trevlig och tillmötesgående.
    Mäklaren gjorde sitt jobb bra och höll oss uppdaterade hela tiden. En jättebra mäklare tycker vi Läs mer
  • 2019-08-14

Jenny L skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Kunnig, insatt, lyhörd, professionell. Läs mer
  • 2019-08-13

Pia S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Hade önskat att mäklaren hade varit lite mer av en säljare och lite mer "på".Nu var det ofta jag som kund som fick höra av mig om uppgifter som mäklaren skulle ta tag i.Lite dålig återkoppling. Läs mer
  • 2019-07-31

Ebba Hillevi W skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag har fått hjälp med att sälja en tvårummare med kök Öst på stan i Umeå. Först funderade jag på att försöka sälja lägenheten på egen hand, men förstod snart att det skulle bli så mycket enklare för mig att få hjälp av en mäklarfirma. Det har funkat mycket bra och hittills kan jag inte säga annat än att det var värt pengarna som Mäklarfirman kostade.

Hillevi Wadensten Läs mer
  • 2019-07-30

Teame G skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag har köpt ett hus. Jag såg huset i hemmet. Ganska bra koll. Läs mer
  • 2019-07-29

Henrik E skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Har köpt en sutterängvilla via Ulf Stenberg och tycker han gjorde ett proffsigt intryck och var väldigt hjälpsam.
    Det tror jag även säljaren tyckte

Är mycket nöjd med köpet! Läs mer
  • 2019-07-26

Edmund F skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Mäklaren visade redan intresse att vilja göra ett bra arbete och var tillmötesgående redan från början när man hade första kontakten per telefon inga problem utan bara ett bra och villigt bemötande.

Kunnig, lyhörd, hjälpsam, förstående för situationen att säljaren är gammal och behöver hjälp att sälja med hjälp av släkting som bor långt bort.
    Och ordnar och hjälper till med allt praktiskt på ett mycket fördömligt bra sätt.

Kom med förslag för att kunna sälja lägenheten på bästa sätt genom fotostaging utan för den skull det inte blev överarbetat och för dyrt. Ordnar en duktig fotograf snabbt, lägger ut snygg annons när allt är klart med saklig och bra information. Gav information direkt hur det gick med budgivning och kontaktade en när det fanns frågor.

När vinnade budgivaren ångrade sig första budgivningsomgången så behöll mäklaren lugn och hade förslag på annan plan, var saklig, kunde ge råd och intresserad att hjälpa till att ordna på bästa sätt. Dessa råd gav tillslut ett bra resultat då det resulterade i att första budgivaren som la första budet tillslut köpte lägenheten och det vart med bättre slutpris än det var från början.

Våra förväntningar vi hade uppfyllde vår mäklare tillsammans med övriga kollegor med bravur när vi nu fick sålt en gammal lägenhet som inte blivit fixad på många år men som har potential och tillslut slutade på ett mycket bra slutpris.
    Och sen känns det väldigt rätt som säljare att fått sålt lägenheten som gammal man lämnade efter många år till rätt köpare som man märkte verkligen ville ha lägenheten, ett ungt par som skall bilda familj. Läs mer
  • 2019-07-23

Jan S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Engagerad, tillgänglig, erfaren Läs mer
  • 2019-07-13

Maria B skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag har köpt en bostadsrätt. Blev bra bemött av mäklaren, hon var tillmötesgående och trevlig. Mitt köp har hanterats på ett utmärkt sätt, jag kan varmt rekommendera Ewa. Läs mer
  • 2019-07-13

Anne-Mari S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt sommarställe. Stressad mäklare. Ej ute i god tid före visning. Dåligt påläst om objektet. Ringde under visningen och frågade. Mötte oss på vägficka efter visni gen för att checka av. Bra på ta betalt för en liten affär. Läs mer
  • 2019-07-10

Mattias J skrev om Fastighetsbyrån Umeå