Alla kategorier Mäklare Västerbotten Umeå Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Umeå

Fastighetsbyrån Umeå

Skolgatan 57 G, 903 29 Umeå — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Umeå!

Här möts du av välutbildade mäklare med stort engagemang som vill att du ska göra en lyckad bostadsaffär. Våra mäklare är specialiserade på villor respektive bostadsrätter och arbetar aktivt för att du ska få en så bra mäklartjänst som möjligt vid din nästa bostadsaffär.

Går du i säljtankar erbjuder vi dig en mäklartjänst anpassad för dig, dina behov och önskemål och för dig som vill köpa har vi ett stort kontaktnät både lokalt i Umeå och nationellt. Så kom förbi oss med alla dina frågor om bostäder i Umeå!

Läs vad 322 kunder tycker om Fastighetsbyrån Umeå

• Christer Ove K
    Christer Ove K skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Dåligt bemötande, flera allvarliga brister, ex. så hade inte mäklaren satt ut i skyltfönstret på byrån vårt objekt förrän vi upptäckte det efter 10 dagar.
    Mäklaren skrev inte heller info i annonsen på hemnet om pantbreven.
    Första utkastet i texten till annonsen på hemnet var negativ, så vi fick själva göra om texten till nåt bättre, (förvånande dåligt)
    För dåligt skyltat med till salu skyltar, tills vi påpekade det.
    Vissa foton var dåliga.
    Mäklaren meddelade oss inte hur det gått efter första förhandsvisningen, vi fick ringa själva efter några dar.
  • Fernando A
    Fernando A skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Bemötandet bra! Angående värdet vet icke eftersom jag frågade inte någon annan mäklare byrå. Swedbank sköter hela min ekonomi och jag är nöjd med bankens service. Jag litar att priset är rättvis och skiljer inte sig så mycket från dem andra konkurrenterna.
  • Eva Margareta S
    Eva Margareta S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Bra bemötande, jag fick igenom mina önskemål.
  • Johan U
    Johan U skrev om Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Mäklaren levde inte upp till våran förväntan. Han gav ingen utförlig beskrivning av lägenhetens olika rum, utan vi fick själva gå runt och se oss för. Det var svårt att få en bild av lägenheten då det var en nyproduktion och inte färdigställd.
    Var otrevlig och verkar inte vara säljutbildad.
  • Monica H
    Monica H skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Fick ett bra bemötande och vi fick det vi förväntade oss av honom.
    2017-05-06 Lennart O svarar Monica H
    Tack Monica för ditt fina omdöme/Lennart
  • Shahzad A
    Shahzad A skrev om Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Vi fick ett väldigt bra bemötande av Ulf, vi fick svar på alla våra frågor och hjälp när vi behövde det.
    vi fick ett bättre bemötande än vi förväntat oss baserat på erfarenhet från tidigare mäklare.
  • Sanna O
    Sanna O skrev om Ewa Holmgren en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Helt underbar! Alltid glad och positiv, hon är väldigt insatt i sitt jobb, har svar på tal. Otroligt lätt tillgänglig. Hjälpsam. Förklarar jättebra👍🏼👍🏼 Perfekt mäklare !
    2017-05-06 Ewa H svarar Sanna O
    Tack Sanna! 😊😊😊 Vad roligt att höra! Hälsningar Ewa
  • Farrokh F
    Farrokh F skrev om Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Ulf är en rutinerad, kundorienterad mäklare som inger trygghet och kunskap .. stans bästa mäklare.
    Duktig på att kommunisera och att lösa problem.
    Tack Ulf
  • Arne E
    Arne E skrev om Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    En ärlig och bra mäklare. Vi är nöjda med allt.

Arne och Anna-Lisa.
  • Nils S
    Nils S skrev om Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Funkade bara bra märks att han har varit med i många år
  • Sonja G
    Sonja G skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Bra bemötande. Kunnig och ger "stabilt" intryck. Tog reda på och återkom på alla frågeställningar som togs upp från köpare och säljare. Tydlig i information.
  • Sandra D
    Sandra D skrev om Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Noggrann, lyhörd och pålitlig. Ger ett professionellt intryck.
  • Barbro U
    Barbro U skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Snabb, kunnig, lyhörd och trevlig. Bra mäklare.
  • Bengt S
    Bengt S skrev om Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Ulf är lätt att ha att göra med.Rutinerad men ändå personlig.
    Svårt med förväntningar på slutpriset, hur många som gav bud. osv
    Jag känner mig nöjd o trygg med resultatet.
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Seriös, hjälpsam och trygg. Rekommenderar Peter skarpt och har pratat gott om honom till vänner och bekanta
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Han var trevlig och tillmötesgåeende.
    2017-05-03 Lennart O svarar Stefan H
    Tack Stefan för ditt omdöme om mig i yrkesrollen
  • Johan R
    Johan R skrev om Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Mycket bra och proffsigt bemötande. Mäklarens långa erfarenhet i branschen avspeglar sig i stor kunnighet som skapar ett lugn och en trygghet för såväl säljare som köpare.
  • Ulla M
    Ulla M skrev om Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Bra intryck av Fastighetsbyrån. Peter gav ett professionellt, förtroendeingivande och kunnigt bemötande som mäklare.
  • Annalisa S
    Annalisa S skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Det har fungerat utmärkt- Det har varit ett ärende som dragit ut på tiden , men jag har inte känt mej pressad av Lennart att agera mer än jag kunnat. Det har i allafall inte varit hans fel- Mera mitt-
    Om det lilla vi har kvar funderar lika bra så är jag helnöjd-
    2017-03-11 Lennart O svarar Annalisa S
    Tack Annalisa för ditt omdöme. Ska göra allt jag kan för att det som kvarstår ska bli så bra som möjligt.
  • Anton D
    Anton D skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Kan väl säga att jag inte var riktigt nöjd med budgivningen som gjordes förra sommaren. Ett antal dagar före FÖRSTA visning så ringer jag utav en slump och säger att jag är intresserad utav ett hus och då är första budet gjort redan utav någon som varit och kikat på fastigheten FÖRE visning. Det blir budgivning (jag utan att ha sett fastigheten budar åt en släkting som bor utomlands, jag förklarar att det kan ta tid mellan buden osv). Det är jag och en till som lägger buden och huset startar 2 195 000 - jag följer med upp till 3 050 000 en +39% ökning.

Jag ber om att få återkomma eftersom jag måste fråga budgivaren om dom vill gå längre ( får svaret av Odsander att inom 10 minuter annars är den såld). Försökte förklara hur situationen såg ut att budgivaren satt på möte och var klar inom 1 timme, det var ej ok för mäklaren - det skulle vara klart innan dagens slut och nu var det "nära".

Jag avslutade samtalet med att lägga på telefonen. *ARG*

Efter en timme ringer hon som jag buda åt och säger att jag kunde ha varit med till 3 500 000 men då är affären redan över.

Hade jag inte ringt den där dagen så hade denna fastighet sålts för 2 195 000 (eftersom det bara var bara jag och en till som buda)Ingen annan hade en chans att komma på en visning, detta må va säljarens vilja men en bra mäklare väntar tills folk ha haft chansen att se fastigheten iaf. Jag har inga problem att ge ett bud före visning men budgivningen skulle ha haft en stopptid.

En allmänt dåligt skött försäljning i min mening.

Jag har gjort affärer med Sara på Boporten, Jörgen på Mäklarringen, Scott på Bomäklarna, Hermansson på Svenskfast, Ronald på Svenskfast, Monica på Bomäklarna och har aldrig varit besviken.
    2017-03-19 Lennart O svarar Anton D
    Hej Anton!
    Tråkigt att läsa hur du uppfattat saken. Under hela förmedlingsproceduren hade jag en tät kontakt med säljaren. Det är alltid säljaren som avgör om ett bud ska godtas och likaså vem som ska bli köpare. I detta fallet var det således säljaren som bestämde sig för att budgivningen skulle avslutas av olika skäl. Säljarens önskemål förmedlades alltså till dig genom mig.

Lennart Odsander
  • Jerker K
    Jerker K skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Lennart var saklig och lätt att ha att göra med. Det var lätt att få tag på honom och det blev inga misstag i kommunikationen.
    2017-03-10 Lennart O svarar Jerker K
    Hej Jerker! Tack för ditt fina omdöme om mig i min yrkesroll..och lycka till!!!
  • Anna-stina N
    Anna-stina N skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Trevlig & kunnig mäklare men sista gången vi sågs upplevde jag en viss stress och kanske något ointresserad.
  • Eli H
    Eli H skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Lännart Odsander ingav förtroende. Han var lugn og mycket kunnig. En utmärkt duktig mäklare!
    2017-03-09 Lennart O svarar Eli H
    Tack Eli för ditt fina omdöme!!
  • Lars S
    Lars S skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    En seriös mäklare som såg till båda
    parters intressen!
    Med stort beröm godkänd!
    2017-03-09 Lennart O svarar Lars S
    Tack för din fina bedömning i min yrkesroll !! /Lennart
  • Anton L
    Anton L skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Kunnig och med mycket bra service!
    2016-12-27 Lennart O svarar Anton L
    Tack Anton för ditt fina omdöme av mig i min yrkesroll!! /Lennart
  • Carl B
    Carl B skrev om Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    snabb säljstart.anträffbar även helgdagar. bra bilder.erfaren säljare.
    verkar trivas med sitt jobb.positivt bemötande.
    2016-12-22 Ulf S svarar Carl B
    Tack för omdömet. God Jul och Gott Nytt År. Ulf
  • Erik W
    Erik W skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Genomgående bra genom processen. Dock var efterköpskänslan så där då det kändes som att man var besvärande för mäklaren när man ringde med frågor.
    2016-12-23 Representant för Fastighetsbyrån svarar Erik W
    Hej Erik!

Tack för dom värmande orden. Tråkigt att ni kände att ni var till besvär, det var ni absolut inte!

Hoppas ni blir nöjd med lägenheten!
  • Jan T
    Jan T skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Absolut fullständig jätteformidabel.
    2016-12-22 Lennart O svarar Jan T
    Tack Janne för ditt fina omdöme om mig i min yrkesroll.
  • Bengt B
    Bengt B skrev om Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Dålig på att hålla en uppdaterad men Annars så var han hjälpsam
    2016-12-21 Ulf S svarar Bengt B
    Tack för omdömet. God Jul och Gott Nytt År. Ulf
  • Tommy T
    Tommy T skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Inte världens mest engagerade mäklare och hans kunskaper om objektet var inte imponerande. Ett plus i kanten var att han svarade i telefon utanför kontorstid.
    2016-12-23 Representant för Fastighetsbyrån svarar Tommy T
    Hej Tommy!

Tråkigt att ni upplevde det så. Hoppas i alla fall att ni blir nöjd med lägenheten!
  • Michael S
    Michael S skrev om Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Bra! Sålde lägenheten. Bra bemötande
  • Dan B
    Dan B skrev om Walter Mannberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Med utmärkt beröm godkänd. Med andra ord toppen. Håkan Boberg
  • Robert A
    Robert A skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Smidig mäklare,skötte jobbet med bravur
    2016-12-21 Lennart O svarar Robert A
    Tack Robert för dem fina bedömningen!!
  • Anna B
    Anna B skrev om Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Något fåordig och tillbakadragen, men helt ok. Hela affären skulle göras så snabbt och vi (köparna) hann bli stressade över tidsaspekten. Annars smidigt och bra.
  • Åza S
    Åza S skrev om Walter Mannberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Walter har skött flera fastighetsaffärer åt mig under åren. Jag uppskattar att han är tydlig, snabb, pålitlig och juste. Jag känner mig helt trygg med hans råd och hur han sköter mina affärer. Rekommenderar honom verkligen!
    Jag kan nämna att två av mina vänner sålt sina lägenheter samtidigt som jag med hjälp av andra mäklare. De var inte alls nöjda. De saknade uppdateringar och drabbades av märkliga turer och överraskningar under processen. Så var det inte för mig. Jag fick hela tiden planering, uppdateringar och snabba svar!
  • Stig-lennart N
    Stig-lennart N skrev om Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Mycket bra och korrekt bemötande. Snabb återkoppling
    2016-12-20 Ulf S svarar Stig-lennart N
    Tack för omdömet. God Jul till Lorena och dig. Ulf
  • Lena N
    Lena N skrev om Walter Mannberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Professionellt bemötande, känns tryggt att ha WM som stöd vid försäljning av lägenhet. Kontinuerlig information om aktuellt läge, både inför försäljning och under budgivningen.
  • Kristina B
    Kristina B skrev om Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Hej

Tycker att Ulf är en trevlig och lättsam person. Han är kunnig inom sitt område, ordnade allt väldigt snabbt och bra. Vår son fick en jättefin lägenhet, så alla är nöjda.

M.V.H. Kristina
    2016-12-19 Ulf S svarar Kristina B
    Tack så mycket för omdömet. Tror säkert att sonen kommer att trivas. God Jul till er alla. Ulf
  • Barbro K
    Barbro K skrev om Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Vi har bara träffats 3 gånger, tycker det är svårt att uttala mig, affären är ju inte avklarad ännu, det stora blir ju försäljningen av mitt hus
  • Maria S
    Maria S skrev om Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Peter är förtroendegivande och kompetent vilket ger en stor trygghet. Han har levt upp till samtliga förväntningar! Tack för ett fantastiskt samarbete! Vi kan verkligen rekommendera Peter!
    /Maria & Simon
  • Ingegerd  E
    Ingegerd E skrev om Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Jag är mycket nöjd av Ulfs arbete med försäljningen. Att på så kort tid, samma dag jag ringde gjorde Ulf ett hembesök och 2 dar senare togs bilder på lägenheten och samma vecka fanns den på hemnet och torsdag veckan därpå första visningen och jag fick ett bud som jag höjde och köparen godtog.

Jag har hela tiden fått info om när handpenning betalats ut och Ulf har noggrant förklarat att jag får hjälp med deklarationen och hur mycket skatt osv. jag skall betala.

Jag är mycket nöjd & glad över den hjälp jag har fått av Ulf, som snabbt har skött försäljningen och på ett mycket bra sätt förklarat för mig vad som skulle göras.

Ett "stort tack" till Ulf för hans proffsiga hjälp vid försäljningen.
  • Mats N
    Mats N skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Han var öppen och lyhörd till våra åsikter.
    Saklig och kunnig och verkade insatt i områdets egenskaper.
    Det var aldrig svårt att få kontakt med honom han var alltid tillgänglig.
  • Anders N
    Anders N skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Trevligt bemötande okomplicerad person.
  • Anders H
    Anders H skrev om Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Trevlig och hjälpsam. Uppförde sig reko även om kommunikationen brast vid några tillfällen. Skulle gärna anlita honom vid ev försäljning.
    2016-10-20 Ulf S svarar Anders H
    Tack för din rekommendation. Hoppas ni kommer att trivas. Ulf
  • Nicklas J
    Nicklas J skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Vi tycker att vi fick en tydlig beskrivning av uppdraget och ett proffesionellt bemötande. Ett betyg väl godkänt.
  • Harry L
    Harry L skrev om Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Peter har varit en mycket bra mäklare! Vi är väldigt nöjda med hans insats! Kunnig, trevlig och lyhörd!
    /Marita Sohl ( Harrys dotter)
  • Rolf R
    Rolf R skrev om Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Det var en bra upplevelse tycker jag
  • Soren A
    Soren A skrev om Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Otroligt hjälpsam, samt som att tillgängligheten är mycket hög. Om något ät oklart så är det bara att smsa eller ringa för att få en förklaring.
    2016-10-19 Lennart O svarar Soren A
    Tack för fint omdöme i min yrkesroll ! Lennart Odsander
  • Mats K
    Mats K skrev om Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Min upplevelse av Ulf är mycket positivt! Han är förtroendeingivande, påläst och effektiv. Jag har inget negativt att säga.
  • Kenneth A
    Kenneth A skrev om Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    Tycker Peter var en mäklare man kände förtroende för , lugn och saklig .

Skolgatan 57 G, 903 29 Umeå