Fastighetsbyrån Umeå

Fastighetsbyrån Umeå

Välkommen till Fastighetsbyrån i Umeå!

Här möts du av välutbildade mäklare med stort engagemang som vill att du ska göra en lyckad bostadsaffär. Våra mäklare är specialiserade på villor respektive bostadsrätter och arbetar aktivt för att du ska få en så bra mäklartjänst som möjligt vid din nästa bostadsaffär.

Går du i säljtankar erbjuder vi dig en mäklartjänst anpassad för dig, dina behov och önskemål och för dig som vill köpa har vi ett stort kontaktnät både lokalt i Umeå och nationellt. Så kom förbi oss med alla dina frågor om bostäder i Umeå!

Läs vad 704 kunder tycker om Fastighetsbyrån Umeå 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Mathias Holmgren en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2021-04-30
    Mathias hjälpte mig och min fru med rådgivning inför husköp samt med försäljning av vår bostadsrätt.
    Han är trevlig, professionell och proaktiv i sitt arbete.
    Mathias överträffade alla mina högt ställda förväntningar och vi kommer att rekommendera honom till alla våra vänner som går i säljtankar.
  • köpte sitt hus med hjälp av Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2021-04-21
    Vi förvärvade en jordbruksfastighet, och hade ett mycket tillfredsställande förhållande med Ulf!
    Vi pratar inte svenska än, och Ulf har kunnat vara tålmodig med oss ​​genom att svara på våra frågor och anpassning till oss ..
  • sålde sitt hus med hjälp av Mathias Holmgren en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Robertsfors
    2021-04-13
    Jättebra mäklare! Kunnig, tillmötesgående, lättillgänglig.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mathias Holmgren en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2021-04-11
    Jag fick bra bemötande och hjälp från Mathias när jag köpte min bostadsrätt nyligen.
    • Ånäset
    2021-04-10
    Vi köpte en villa i Ånäset, Anna bemötte oss med gott humör och pedagogiskt.
    Våra förväntningar var att kunna vända oss till Anna med alla våra frågor och funderingar och att övergången skulle bli smidig, detta lyckades Anna med över förväntan. Våran upplevelse av Anna är att hon älskar sitt jobb och att det smittar av sig till hennes kunder, vi är supernöjda!
    Vad kul att höra Rikard! Huset är så fint och kommer att passa er hur bra som helst. Lycka till med tapetvalen 😊 Vi ses! Hälsningar Anna Anna Sundkvist
    • Vindeln
    2021-04-09
    Sålde huset i Vindeln, för att flytta till Skellefteå. Kontaktade mäklare Ulf Stenberg, har fått ett mycket trevligt och proffsigt bemötande! Kändes tryggt och säkert, hela vägen! / Maria o. Sven-Ivar B.
  • Magnus N
    köpte sitt hus med hjälp av Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Vindeln
    2021-04-09
    Hyresfastighet, bra återkoppling och snabba svar.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Mariehem
    2021-04-05
    According to my experience, Peter is very good broker.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Mariedal
    2021-03-30
    Jag har både köpt och sålt bostad genom Fastighetsbyråns mäklare Lennart Odsander. Han har hjälpt mig på ett kvalificerat och lyhört sätt med dessa köp och försäljningar. Jag kan därför bara ge honom det högsta betyget!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Grisbacka/sandåkern
    2021-03-26
    Sålde min lägenhet. Peter har varit väldigt flexibel för att affären skulle bli så bra som möjlig.
  • sålde sitt hus med hjälp av Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Östra Ersboda
    2021-03-25
    Har först köpt en lägenhet av Peter, sedan hjälpte han oss att sälja vårat radhus. Riktigt bra bemötande och lyhörd. Förklarade allt som man inte förstod. Vi är riktig nöjda :)
    2021-03-25
    Vi har sålt vår bostadsrätt och Ewa har varit inlyssnande, engagerad och vägledande genom hela affären. Vi kommer att tipsa släkt och vänner som ska köpa eller sälja att ta kontakt med Ewa.
    Hej Anette! Tusen tack för de fina orden. Så roligt att höra!/Ewa Ewa Holmgren
    2021-03-20
    Vi har sålt en bostadsrätt och tycker att Ewa har skött det hela på ett proffsigt sätt. Hennes bemötande har varit väldigt trevligt och upplevs som engagerat och kunnigt. Vi är väldigt nöjda med henne och kommer att rekommendera henne till våra vänner och bekanta. Hon är bra på att "läsa av" sin omgivning och anpassa behovet av ex. den information som kunden är i behov av.
    Tack 🙏🏻 för de fina orden. Vad roligt att ni är nöjda. Ewa Holmgren
  • OSCAR L
    skrev om Anna Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2021-03-14
    Anna överträffade alla våra förväntningar och har gjort det lilla extra i varje moment. Trevlig, positiv, bra bemötande och lätt att nå. Kan varmt rekommendera henne som mäklare.

Oscar och Antonia
    Tack snäll ni, vad glad jag blir. Det har varit en trevlig affär och gott samarbete hela vägen. Lycka till med ert nya... Hälsningar Anna Anna Sundkvist
    2021-03-12
    Mycket bra och engagerad mäklare!
    Hej Emil Tack, kul att få hjälpa er och hoppas du kommer att trivas i Göteborg. Mathias Holmgren
  • Peter S
    sålde sin lägenhet med hjälp av Mathias Holmgren en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2021-03-10
    Proffsigt jobb med försäljningen av en liten etta. Gick snabbt trots relativt låg efterfrågan. Är mycket nöjd och anlitar gärna Mathias igen.
    Hej Peter Tack för ditt fina omdöme och kul att jag fick hjälpa er, jag gör det gärna igen :) Mathias Holmgren
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Mariestrand
    2021-03-08
    Enormt ärlig och duktig har fixat till 100%
  • köpte sitt hus med hjälp av Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2021-03-07
    Köpt en mindre lantbruksfastighet. Kunde funnits mer inf om boendekostnad, ytan, senaste renovering och vad som ingick i fasta attiraljer. Det hade underlättat eftersom säljarna inte pratar med varann.
    • Öbacka Strand
    2021-03-05
    Jag har köpt bostad. Mattias var lyhörd och engagerad . Eftersom jag bor i Danderyd så fick jag komma o se lägenheten en av julsöndagarna. Jag rekommenderar Varmt.
    Hej Rut Tack för ditt fina omdöme och hoppas du kommer att trivas i din nya fina lägenhet med älvsutsikt. Mathias Holmgren
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ewa Holmgren en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Västerslätt
    2021-03-03
    Snabb på att återkoppla även sent på dygnet, professionellt bemötande och påläst!
    Tack Patrik 🙏🏻 Nöjda kunder är det som ger glädje i jobbet 😁 Ewa Holmgren
  • köpte en tomt med hjälp av Mathias Holmgren en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2021-03-01
    Köpes av tomt. Gick alldeles utmärkt. Första gången jag är i kontakt med en mäklare. Är väldigt nöjd med trevligt bemötande och seriöst mottagande
    Hej Fredrik Tack och kul att du är nöjd, lycka till med er nyproduktion kommer att bli kanon :) Mathias Holmgren
  • köpte sitt hus med hjälp av Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Mariedal
    2021-02-24
    Hjälp vid både köp och försäljning av lägenhet och kedjehus där problem och frågor tagit tags i och blivit löst.
  • köpte sitt hus med hjälp av Mathias Holmgren en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Ratan
    2021-02-17
    Engagerad och duktig mäklare.
    Har fått ett mycket bra bemötande och jag har även intrycket att han har kompetens såväl när det gäll uppdrag som hus i allmänhet.
    Också tillgänglig och trevlig.

Jag är väldigt nöjd som kund. Toppenbra!
    Hej Anna! Tack för ditt fina omdöme, var ett nöje att få hjälpa dig. Bara att du hör av dig om du har några funderingar. Mathias Holmgren
    • Sävar
    2021-02-17
    Värdering av hus
    Skriva kontrakt
    Hon är proffisionell och trevlig och ger ett mycket bra bemötande.
    Tack Stina, det värmde... Hälsningar Anna Anna Sundkvist
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2021-02-07
    Jag köpte en 2:a med hjälp av Lennart Odsander. Överlag var det professionell service genom hela processen. Han var lugn och hjälpsam och svarade på alla eventuella frågor som fanns. Rekommenderas!
  • sålde sitt hus med hjälp av Mathias Holmgren en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Umedalen
    2021-01-29
    Vi har sålt vårt radhus med hjälp av Mathias. Vi är MYCKET nöjda med vårt val av mäklare. Han är lyhörd, kunnig och kompetent på alla nivåer. Han är realistisk, klok i sina råd, bra koll på timing och hantering av alla saker som kan hända vid en försäljning! Vi får känslan av att han har passion för sitt jobb och tar det som ett kall. Vi vill VARMT rekommendera Mathias!
    Hej Maja! Tusen tack för ert fina omdöme det värmer. Väldigt roligt att fått hjälpa er och för ert engagemang i denna försäljning. Bara att ni hör av er om ni behöver hjälp i framtiden. Mathias Holmgren
    2021-01-27
    Ewa har varit en fantastisk mäklare
    Tack Jacob 🙏🏻 Vad roligt att du är nöjd. Det var roligt att hjälpa dig att få ettkanonpris för din lägenhet 😁 Ewa Holmgren
    • Väst På Stan
    2021-01-18
    Köpt bostad, bra information och enkel att nå under hela processen.
    Hej Ivan! Vad roligt att du känner så. Hoppas du trivs bra i din nya bostad. Hälsningar Anna Anna Sundkvist
    • Umedalen
    2021-01-17
    Anna hjälpte mig att sälja mitt radhus.

Anna ger ett professionellt, engagerat och positivt intryck. Hon är förtroendeingivande och trygg samt toppen att bolla små och stora saker med under processens gång. Jag uppskattade hennes tillgänglighet, och hennes erfarenhet gjorde mig som säljare trygg. När jag kom på något jag ville ändra under processens gång så var Anna flexibel och lösningsfokuserad.

Är för övrigt nöjd med Fastighetsbyrån som helhet, fina bilder från fotografen Jonas och coronasäkrade visningar, kontraktskrivning mm. Mycket bra med funktionen säljcoachen via telefonen där man kan följa alla steg i processen.
    Tack Linda, vad glad jag blir att läsa det du skrivit. Det har varit en rolig affär med en rak och enkel dialog genom hela köpprossesen. Tackar för gott samarbete... Hälsningar Anna Anna Sundkvist
  • Linda J
    köpte sitt hus med hjälp av Anna Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Hörnefors
    2021-01-10
    Glad och personlig, vi köpte villa.
    Tack, vad kul att höra. Hoppas ni trivs bra! Lycka till med era fina planer med renovering av ert nya hem... Hälsningar Anna Anna Sundkvist
  • köpte sitt hus med hjälp av Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2021-01-08
    Mycket ärligt lugnt, trevligt och bra mäklare. Kan mycket om Västerbotten och lägenheter eller hus 🏡. Tack Lennart fick vi bästa huset i Agnäs!
    2021-01-04
    Köpt lägenhet.

Gott bemötande. Lätt att ha kontakt med och hjälpsam genom hela processen.

Anna är precis så som man önskar att en mäklare ska vara.
    Tack, kul att ni känner så. Hoppas ni kommit i ordning i ert nya gemensamma hem. :-) Hälsningar Anna Anna Sundkvist
    2020-12-29
    Alt var perfekt!
    Kanon bra! Mathias var alt som jag behövde för det där tillfället. Tack!
    Hej Remus! Tackar, blev en snabb och smidig affär! Kul att jag fick hjälpa er. Hör av er om ni behöver hjälp i framtiden. Mathias Holmgren
    2020-12-24
    Smidigt och personligt! Förtroendeskapande.
    2020-12-23
    Alltid kontaktbar och serviceinställd!
  • Edel P
    köpte sitt hus med hjälp av Anna Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Stöcksjö
    2020-12-18
    Vi köpte vårt hus via Anna Sundkvist. Jag måste säga att vi var både imponerade och chockade över Annas tillgänglighet, hon svarade på våra sms och telefonsamtal exakt närsomhelst vi kontaktade henne- även utanför arbetstider. Anna behöver inte göra så, men det gick oss som första gång husköpare att känna oss mycket trygga!
    Det blev lite missförstång med att huset var bara grundmålat. men till och med det fixade Anna på en mycket tillmötesgående sätt!
    Hade vi inte lovat en annan mäklare att sälja vår lägenhet då hade Anna med allt säkerhet fått uppdraget!
    Vad glad jag blir, det har varit en rolig affär med en rak och enkel dialog genom hela köpprossesen. Sånt gillar jag! Hoppas ni får mysa med några lediga dagar under jul och nyår i ert nya fina hus, hälsa Malin från mig! God Jul & Gott Nytt År! Hälsningar Anna Anna Sundkvist
    2020-12-13
    Duktig mäklare. Professionell. Trevlig.
    2020-12-10
    Hej,

Mathias sålde vår bostadsrätt.
    Jag är väldigt nöjd med hela processen från början till avslut.
    Snabb återkoppling under hela tiden.
    Hej Torbjörn! Vad kul att höra och nu har vi fler affär på gång tillsammans.....Alltid kul med återkommande kunder. Mathias Holmgren
    • Ersboda
    2020-12-05
    Sålde min familjs lägenhet

Blev väldigt bra bemött väldigt proffisonelt och trevligt

Mina förväntningar va inte jätte höga angående försäljningen men Mathias gjorde ett utmärkt jobb.

Sammanfattning viss så utmärkt jobb. Fick bra mer än vad jag kunde drömma om att få
    Hej Thomas! Tackar för ditt fina omdöme och vad kul att jag lyckades överträffa era förväntningar. Mathias Holmgren
    2020-12-05
    Mathias hjälpte sälja vårt hus.
    Han har haft ett jätte fint bemötande med ett aktivt lyssnande och förståelse och har alltid varit nåbar, vilket ytterliggare gav förtroende för honom. Då det gäller att hitta en säljare är Mathias någon vi verkligen kan rekommendera han är en oerhört duktig säljare och ger en känsla av trygghet i alla lägen. Han lotsar en igenom hela processen och det känns som att vi valde den bästa. Är mycket nöjd och kan varmt rekommendera honom til andra.
    Hej Helena! Tack för detta fina och värmande omdöme, vad kul att ni känner att ni valde den bästa. Roligt att jag även fick hjälpa dig med ditt nya boende. Mathias Holmgren
    • Hörnefors
    2020-11-16
    Vi anlitade henne när vi skulle sälja vår lägenhet.
    Väldigt trevlig mäklare som verkar ta sitt jobb seriöst. Vi har haft många samtal med varandra och det har hela tiden känts tryggt.
    Vad glad jag blir att ni känner så. Det har varit en rolig affär - tack för gott samarbete. Hälsningar Anna Anna Sundkvist
  • Andreas B
    sålde sin lägenhet med hjälp av Peter Lärka en del av Fastighetsbyrån Umeå
    • Öbacka Strand
    2020-11-15
    Resultat blev över förväntan och jag fick god uppföljning längs vägen. Jag är väldigt nöjd med Peters insats.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anna Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2020-11-11
    Ett trevligt och engagerat bemötande.
    Tack Patrik, hälsar detsamma till dig :-) Hälsningar Anna Anna Sundkvist
    2020-11-10
    Vi har snart sålt vårt hus med hjälp av Anna! Hon har varit serviceminded från start fram tills där vi är nu, mitt i processen kan man säga. Vi fick referenser om Anna av andra och ångrar oss inte alls.

Däremot själva processen med pappersskrivningen tog betydligt längre tid än vad vi trodde, så det blev en liten förvåning från vår sida att det skulle ta så lång tid. Ca 1,5h.
    Tack för förtroendet! Jo, det var en del som skulle avhandlas och tog lite tid men trevligt var det. Hälsningar Anna Anna Sundkvist
    2020-11-09
    Vi var köpare, bemötande har varit god och kommunikation bra, snabba återkoppling.
    2020-11-07
    Sålt ett fritidshus. Det tog lite tid men nu e det sålt
    • Mariestrand
    2020-11-06
    Lägenhet. Utmärkt samarbete med Fastighetsbyrån och säljare.
    Finfint bemötande.
    Tack för gott samarbete! Hälsningar Anna Anna Sundkvist
    • Sävar
    2020-11-06
    Köpt en villa, fick bra bemötande. Hade inte några förväntningar.
    Det blev en smidig affär.
    Hoppas vi ses vid nästa bostadsaffär, än om det nu kanske dröjer ett tag ;-) Lycka till med nya huset! Hälsningar Anna Anna Sundkvist
  • köpte sitt hus med hjälp av Mathias Holmgren en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2020-11-04
    Köpt villa. Varit en bra upplevelse. Trovärdig mäklare.
    Hej Marielle! Tack för ert omdöme, kul att ni känner er nöjda. Mathias Holmgren
  • LARS-TURE S
    köpte sin lägenhet med hjälp av Lennart Odsander en del av Fastighetsbyrån Umeå
    2020-11-03
    Jag har köpt en lägenhet av Lennart Odsander på Fastighetsbyrån och är mycket nöjd med Lennarts proffsiga och snabba hantering från start till mål. Kan varmt rekommendera honom.