Fastighetsbyrån Umeå

Snittbetyg
4.6
Ring 0901-349 80 Dela

Om företaget

Välkommen till Fastighetsbyrån i Umeå! Här möts du av välutbildade mäklare med stort engagemang som vill att du ska göra en lyckad bostadsaffär. Våra mäklare är specialiserade på villor respektive bostadsrätter och arbetar aktivt för att du ska få en så bra mäklartjänst som möjligt vid din nästa bostadsaffär. Går du i säljtankar...

1219 omdömen om Fastighetsbyrån Umeå

Sedan starten hos Reco 2013

Visar 1219 omdömen med 4.6 i snittbetyg
Fanny Ellinore Felicia K
Umedalen

Ett bra samarbete från början till slut. Tobias var under hela processen enkel att samarbeta med.

Jenny Kristine F
Sålde sitt hus med hjälp av Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå

Lyhörd för våra önskemål och tillgänglig när vi behövde få tag på honom. En snabb och smidig affär

ABOLFAZL M
Väst På Stan

Hon har varit trevligt och fyllde upp alla våran förväntningar angående försäljningen av våran lägenhet. Hon är kunnig i sin bransch och värderade lägenheten korrekt. Vi är 100% nöjda med mäklaren 👌👍🏼

Shirin F
Väst På Stan

Hon är professionell och trevlig.

Oskar H
Sofiehem

Tobias är mycket engagerad och driver försäljningsprocessen på ett föredömligt sätt.

Robert N
Väst På Stan

Superduktig, engagerad och närvarande. Höll oss välinformerade under hela processen och gjorde sitt yttersta för att säkerställa en bra affär.

Kerstin Ingrid Elisabet F
Holmsund

Har blivit bemött på ett väldigt mycket trevligt och proffsigt sätt jag kände mig omhändertagen under hela processen med både köp av lägenhet och försäljningen av huset. Mina förväntningar var väl att jag skulle få huset sålt till ett bra pris och att jag skulle hitta en lägenhet och så blev det, och riktigt snabbt dessutom. Ända sedan Evelina gjorde en värdering på huset så har hon brytt sig om sin klient även Emma som hjälpte mig med köpet av lägenheten då Evelina var på semester. Stort tack till Fastighetsbyrån.

Sara H
Storsandskär

Det var full fart hela tiden och hon jobbade hårt med att hitta köpare till mitt hus. Positiv, trevlig och mycket kunnig, inte minst avseende liknande objekt som min stuga. Allt har förflutit mycket snabbt och smidigt, och jag kunde inte vara mer nöjd.

Anna J
Mariestrand

Mycket fint och trevligt bemötande, men i slutändan var det en annan mäklare på samma firma som sålde lägenheten och det gjorde hon över en natt medan Eve hade fyra månader på sig.

Svar från Evelina Olofsson

Hej Anna! En intressent dök upp under min semester och därav delegerade jag den till min kollega Emma som visade lägenheten. Glad att du är nöjd i övrigt! :)

Lisa K
Köpte sitt hus med hjälp av Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
Hällnäs

1. Bara fint 2. Att få bra snabb hjälp, fungerade smidigt. 3. Enda jag har att klaga på var att annonsen borde plockats bort när vi var ensam budgivare kvar :) Men så är väl inte reglerna tyvärr.

Mari S
Ålidhem

Intresserad och påläst kring bostaden. Uppfyllde de specifika önskemål vi hade kring försäljningen. Snabb att svara på frågor, funderingar och höll oss uppdaterad under försäljningens gång.

Mattias R
Tomtebo

Snabbt köp av lägenhet. Riktigt bra!

Mattias J
Tomtebo

Allt gick väldigt smidigt och snabbt tillsammans med Tobias. En snabb försäljning utan bekymmer.

Johan K
Berghem

10/10 på allt. Har bra bemötande, snabb kommunikation, är kunnig, visar intresse genom hela säljprocessen och tappar aldrig farten utan kommer alltid in med samma energi och låter inte en objekt falla i glömska. Överträffade mina förväntningar på en mäklare. Förutom att vara en utmärkt mäklare har han även varit hjälpsam med frågor kring köp av annan bostad, kontraktskrivning osv.

Olov S
Tomtebo

Mathias har varit med oss länge och konsulterat oss gällande försäljningen av vår bostadsrätt. Med anledning av omvärldsfaktorer har vi varit avvaktande men när vi väl bestämde oss för att sälja vår bostadsrätt så levererade Mathias långt över förväntan och har på så vis möjliggjort för oss att ta nästa steg i vår bostadsresa, det känns som ett naturligt steg att fortsätta anlita Mathias för framtida bostadsaffärer.

Moa L
Centrala Umeå

Super trevlig och pålitlig! Tobias mötte verkligen de förväntningar och önskemål vi hade för försäljningen av bostaden! Tipptopp helt enkelt!

Jane L
Centrala Umeå

Vi kan verkligen rekommendera Tobias, ödmjuk o väldig kompentent mäklare.

Andreas D
Sålde sitt hus med hjälp av Mathias Holmgren en del av Fastighetsbyrån Umeå
Bygdeå

Bra, ivrig, snabb, bra återkoppling. Nöjd

Conny A
Ersboda

Mycket bra och sympatisk mäklare. Lätt att ha göra med och tydlig. Hjälpsam på alla sätt.

Teres Z
Yttersjö

Var på visning två gånger på huset vi valde att köpa - Tobias var hjälpsam, var tillgänglig och svarade snabbt på frågor oavsett om man ringde, smsade, eller skickade mejl. Bra kommunikation, om han behövde vidarebefordra en fråga till säljaren återkopplade han till exempel med "Säljaren är bortrest men kan kolla detta på söndag, återkommer" = man vet när man kan förvänta sig svar istället för att vänta och undra! Behövdes inga påminnelser utan Tobias följde upp själv så fort han hade svar. När vi väl skulle skriva kontrakt gick det också snabbt och smidigt.

Cornelia M
Väst På Stan

Vi fick ett proffsigt bemötande och han kunde svara på nästan alla frågor vi hade, de han inte visste på rak arm var han mån om att ta reda på och återkopplade till oss snabbt. Hela processen har gått snabbt och smidigt med en god kommunikation. Han har tagit hand om saker vi inte kunnat göra på plats pga distansen vilken uppskattats. Vi är glada och nöjda med hur allt har gått och hur saker har skötts i samband med affären:)

Ludwig R
Väst På Stan

Tobias var trevlig och härlig att ha o göra med under hela processen. Alltid lätt att kontakta om man hade några frågor och med hans hjälp kändes affären trygg och stabil!

Emelie S
Väst På Stan

Tobias är rak och ärlig och väldigt trygghetsgivande! Han lyckades sälja min lägenhet snabbt i en tuff marknad när dessutom andra mäklare inte lyckats. Har bara positivt att säga om Tobias som mäklare och person!

Robert N
Böleäng

Duktig, engagerad, närvarande och säkerställer svar på frågor och funderingar.

Kjell L
Berghem

Evelina har varit informativ och effektiv under försäljningsprocessen. Hon har även föreslagit lämpliga åtgärder (styling, besiktning och kontakt med Brf) under resans gång.

Bodil O

Vi kan starkt rekomentera Tobias Sandström

Mona-Lisa N
Vännäs

Tobias är en mycket trevlig och proffsig person, Vi blev väldigt nöjd med visningen av huset,bra information Vi kan varmt rekommendera Tobias /Mona-Lisa

Olof-Anders G
Vännäs

Saklig och kompetent person som inger förtroende.

Markus W
Sålde sitt hus med hjälp av Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
Vindeln

Trevlig och lätt att ha och göra med.

Thea S
Öst På Stan

Väldigt trevlig och proffsig. En mäklare man kan lita på gör sitt jobb!

Kerstin C
Fridhem

Jag är mycket nöjd med hur han sålde mitt hus. Det gick snabbt och smidigt.

Fredrik B
Teg

Lättsam med ett riktigt bra säljdriv.

Pierre W
Teg

Proffsigt bemötande, bra på återkoppling.

Marie S
Centrala Umeå

Engagerad och positiv. Dock lite trög marknad som saktade ned processen

Ella B
Köpte sin lägenhet med hjälp av Evelina Olofsson en del av Fastighetsbyrån Umeå
Centrala Umeå

Super trevlig! Allt gick otroligt smidigt och snabbt.

Tomas J
Centrala Umeå

Hon var engagerad och driven som mäklare, Lätt att kommunicera med. Vi är väldigt nöjda med Evelina.

Josefin M
Böleäng

Mycket bra bemötande och lösningsorienterad! Vi som köpare hade en bra upplevelse och en smidig affär.

Klaes L
Tomtebo

Bra och professionellt bemötande. Snabb respons vid frågor och funderingar. De önskningar vi hade som vi ville att Tobias skulle lyfta vid visningen och annonseringen av lägenheten lyssnade han på och genomförde. Vi är väldigt nöjda med vårat val av Tobias som mäklare!

Lars E
Ånäset

Mycket trevlig och tillmötesgående. Återkopplade snabbt vid frågor och funderingar. Kommer att rekommendera honom till våra vänner och bekanta.

Sven Magnus L
Böleäng

Kändes väl rakt igenom kompetent och social. Försäljningen gick ju rätt snabbt så det var inte så mycket frågetecken. Rätt person på rätt plats tänker jag.

Björn M
Böleäng

Trevlig, uppmärksam av kund och säljares önskemål, fungerade bra

Kent J
Böleäng

Köpet av ny lägenhet har fungerat bra. Försäljningen av vår lägenhet ser också ut att bli bra.

Sara H
Röbäck

Bra bemötande och kommunikation, till stor hjälp!

Linda Marie L
Väst På Stan

Evelina är en fantastisk mäklare och gör alltid det lilla extra för sina kunder.

Per B
Köpte sin lägenhet med hjälp av Mathias Holmgren en del av Fastighetsbyrån Umeå
Tomtebo

Vänligt bemötande, bra support och förklarar dom praktiska detaljerna som behövs på ett bra sätt.

Ulf Richard Johannes S
Väst På Stan

Väldigt glad och go’! Tog sig tid att ordna en visning för oss i förtid då vi skulle vara bortresta den ordinarie visningstiden. Hade koll på fastigheten, vad som var gjort och när, frågor vi hade återkom hon snabbt med svar på. Känns seriös!

Helen S
Väst På Stan

Evelina var trevlig, glad och upplevdes positiv. Hon tog våra frågor och återkopplade snabbt. Evelina kändes ärlig och lovade inte för mycket men framförde våra önskningar med full respekt.

Elin Isa Teresia H
Köpte sitt hus med hjälp av Ulf Stenberg en del av Fastighetsbyrån Umeå
Vindeln

Mäklaren var missaktande i sitt bemötande. Verkade ha förutfattade meningar och poängterade flera gånger att jag "ju gick på folkhögskolan". Förutsatte att jag inte visste saker om att ha eget boende och förklarade ingående om att en måste ha både elnätsleverantör och och med detta

Karl Gustav V
Sålde en tomt med hjälp av Heléne Karlsson en del av Fastighetsbyrån Umeå

Kan din uppgift men väntar på telefonsamtal

Anita J
Böleäng

Evelina lotsar oss tryggt och proffsigt i både lägenhetsförsäljning och lägenhetsköp. Hon är lätt att få tag på och uppdaterar oss snabbt. Hon är en glad och supertrevlig mäklare som vi varmt kan rekommendera.

Filtrera omdömen