Alla kategorier Mäklare Västerbotten Umeå Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Umeå

Fastighetsbyrån Umeå

Skolgatan 57 G, 903 29 Umeå — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Umeå!

Här möts du av välutbildade mäklare med stort engagemang som vill att du ska göra en lyckad bostadsaffär. Våra mäklare är specialiserade på villor respektive bostadsrätter och arbetar aktivt för att du ska få en så bra mäklartjänst som möjligt vid din nästa bostadsaffär.

Går du i säljtankar erbjuder vi dig en mäklartjänst anpassad för dig, dina behov och önskemål och för dig som vill köpa har vi ett stort kontaktnät både lokalt i Umeå och nationellt. Så kom förbi oss med alla dina frågor om bostäder i Umeå!

Läs vad 433 kunder tycker om Fastighetsbyrån Umeå

• 2018-12-27

Aiman G skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Super bra mäklaren. Jag är mycket nöjd Läs mer
  • 2018-12-26

Sandra L skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Mäklaren var inte särskilt aktiv på visningen , svarade på frågor om de var enkla annars hade han inga svar, annars stod han som i köket hela tiden (vi pratade hela tiden i gruppen som gick omkring). Men han var jätteduktig i all kontakt efteråt och hade bra koll på papper och var trevlig.

Köpt en villa. Läs mer
  • Mats W

2018-12-12

Mats W skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Mäklaren Lennart Odsander överträffar med råge vad en säljare/köpare kan förvänta sig. Under de snart 60 år som jag vandrat på denna planet så har jag inte träffat på en säljare som jobbat så professionellt, ärligt och lyhört.
    Speciellt med tanke på det uppdrag han haft i samband med försäljning av vårt dödsbo.
    Lennart är en riktig klippa. Fastighetsbyrån i Umeå har verkligen tur som får ha honom i sitt stall. Se då för tusan till att Lennart är kvar :-)
    Mats Wallrud Läs mer

Julia M skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Har köpt en lägenhet, där Lennart vart väldigt tillmötesgående och flexibel. Lennart visade inte bara upp fördelarna med lägenheten utan även de förbättringsområden som fanns, inget dåldes i köpet. Vilket går emot mina personliga förutfattade meningar och förväntningar.
    Sammanfattningsvis kan jag säga att vi (jag och min sambo) kommer starkt rekommendera fadtighetsbyrån och framför allt Lennart Odsander. Läs mer

Bo Ingemar O skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Fantastiskt bra.. med stor vilja och engagemang från mäklaren fick vi vårt hus sålt Läs mer

Anna A skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt mitt radhus. Mycket trevlig och trovärdig mäklare. Affär ännu ej avslutad, men gott bemötande än så länge Läs mer
  • 2018-12-02

Sigrid K skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt boningshus/del av jordbruksfastighet. Bra bemötande och feedback på funderingar. Läs mer
    2018-12-02 Ewa H svarar Sigrid K
    Tack Sigrid för de fina orden. Vi ses igen på det nya året! Hälsningar /Ewa
  • 2018-11-29

Britt Anneli V skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Har sålt fastig vår fastighet brogatan 12. Anna har varit väldigt trevlig i bemötande och gett bra och lättförståelig information och svarat snabbt på frågor. Helt klart en duktig mäklare. Mvh Anneli Läs mer
  • 2018-11-24

Gšran N skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Som en mäklare skall vara duktig påläst och effektiv Den enligt mitt tycke bästa mäklaren i Umeå uppfyllde alla mina förväntningar Läs mer
    2018-12-02 Ewa H svarar Gšran N
    Tusen Tack för de fina orden Göran, och tack för ett gott samarbete. Hälsningar Ewa
  • 2018-11-21

Maj-Britt B skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Bra bemötande.
    Positiv, engagerad och lätt att kommunicera med.
    Vi är mycket nöjda med försäljningen och kan rekommendera Anna som mäklare! Läs mer
    2018-11-29 Anna S svarar Maj-Britt B
    Tack Maj-Britt, det värmde! :-)
  • 2018-11-19

Staffan M skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    sålt en lägenhet. Blev kontaktad av Anna S då vi ett år tidigare gjort en värdering av lägenheten via Fastighetsbyrån. trevligt bemötande och tydlig information om hur vi skulle kunna gå vidare med uppdraget. försäljningen har gått snabbt och smidigt. Var ibland lite svårt att nå henne via telefon då hon hade väldigt mycket att göra, men vi blev uppringda senare eller fick sms även under helgerna. Sammanfattningsvis kan man väl säga att vi fått den information och råd som behövdes för att ta de beslut som skulle tas. Läs mer
    2018-11-29 Anna S svarar Staffan M
    Tack för gott samarbete!
    Ni hade gjort så fint och det blev en snabb affär.
    Lycka till på er nya ort!
  • Mats W

2018-11-08

Mats W skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Denna mäklare är verkligen kanon. Vi håller på att sälja en fastighet för dödsbo räkning och Lennart är både professionell och lyhörd. Han gör verkligen skäl för sin lön. Rekommenderar alla att kontakta Lennart om ni ska sälja/köpa hus. Ha en bra dag :-) Mats Wallrud Läs mer
    2018-11-08 Lennart O svarar Mats W
    Tack Mats för ditt fina omdöme av mig i min yrkesroll👍
  • 2018-11-03

Anton M skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag och min sambo köpte ett hus i Tavelsjö, det var väldigt svårt genom hela affären att få kontakt och uppföljning av Ewa, hon höll inte vad hon lovade i olika ärenden i allt från att skicka prospektet till att genomföra affären på utsatt tid som var en del av ”dealen” och ta bort Annonsen medans vi väntade på påskrift från säljarna. Vi kände oss otroligt frustrerade och osäkra genom hela affären, vi fick otroligt dålig information med dåliga ursäkter som följd. Jag vill sammanfatta det hela som oengagerat. Helhetsintrycket känns slarvigt, vi fick plocka ned fastighetsbyråns skyltar på tillträdesdagen.

Bör tilläggas att enda gången vi träffade Ewa var på tillträdesdagen, visningen hade vi direkt med säljaren men för vår del var det en bra sak eftersom han sålde in huset otroligt bra.

Mvh Anton Mäki Läs mer
    2018-11-03 Ewa H svarar Anton M
    Hej! Vad tråkigt att ni kände så. Ni fick komma innan den öppna visningen eftersom ni endast var uppe i Umeå en enda helg och därför fick ni komma förbi och titta trots att jag själv var bortrest. Vad gäller göra affären på utsatt tid så blir det alltid lite fördröjning när man, såsom ni gjorde, skrev på kontraktet på den hemort där ni bor. Vi ordnade det så att det skulle bli så enkelt och smidigt som möjligt för er så att ni skulle slippa flyga upp och därför träffade ni inte mig förrän på tillträdesdagen utan på kontraktsdagen träffade ni en mäklare på Fastighetsbyrån i Stockholm. Detta var för att möta era önskemål om att så snabbt som möjligt kunna skriva kontrakt. Jag tycker att vi på Fastighetsbyrån försökt tillvarata era önskemål och behov i affären men är ledsen om ni ändå känner att vi skulle kunnat göra mer för er. Mvh Ewa Holmgren
  • 2018-10-27

Anders F skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Sålt vår fastighet i Brännland
    Alltid mycket bra bemötande
    Förväntningarna var väl att få skapligt betalt
    Sammanfattningsvis kan vi bara å det varmaste rekommendera Ewa som förmedlare av en fastighetsaffär Läs mer
    2018-11-03 Ewa H svarar Anders F
    Tack för dina fina ord och tack för ett gott samarbete. Mvh Ewa Holmgren
  • 2018-10-25

Eva Birgitta W skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    En fastighetsmäklare som inte var engagerade i att sälja huset till högsta priset. Var mer intresserad av att sälja huset så snabbt som möjligt men minsta möjliga arbete. Läs mer
  • Viktoria S

2018-10-24

Viktoria S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Lättsam, smidig och seriös. Supernöjd med Ulfs hjälp vid försäljningen av min lägenhet! Läs mer
  • 2018-10-24

Nina P skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Lugn och trygg. Förtroendeingivande. Läs mer
  • 2018-10-24

Anders R skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Helnöjd med genomförandet och bemötandet Läs mer
  • 2018-10-11

Johann K skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Han var flexibel och trevlig. Läs mer
  • 2018-10-08

Karin Sofia F skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Exemplarisk enkel och smidig försäljning! Läs mer
  • 2018-10-08

Anita D skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jobbade seriöst och med stor service vid lägenhetsförsäljningen. Lätt att kommunicera med. Tillgänglig. Läs mer
    2018-10-08 Anna S svarar Anita D
    Tack Anita.
    Det var en spännande resa med ett mycket bra slut...
  • Lina M

2018-10-08

Lina M skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Ewa Holmgren
    Ewa gav ett proffsigt första intryck och det var även därför vi valde henne och Fastighetsbyrån till våran husförsäljning. Däremot när det var dags för visning var det vi som fick kontakta henne och fråga om hon inte behövde nycklarna till fastigheten, eller kanske sätta upp skyltar.? Nycklar fick vi leverera, och skyltarna frågade hon oxå om vi kunde komma o hämta o sätta upp. Efter budgivningen har vi inte hört något av henne, vi vet inte om handpenningen kommit in etc. Kort och gott kan man väl säga att det känns som att efter köpet var klart så släppte hon allt, och vi tycker inte att hon gjorde sig förtjänt av sitt arvode. Läs mer
    2018-10-22 Ewa H svarar Lina M
    Vad tråkigt att du upplever det så. Både jag och vår assistent har haft lite svårt att få tag på dig så det har nog blivit så att jag ringt din delägare av huset istället. De flesta ägare lämnar själva in nycklar inför visning alternativt att man möts i dörren innan visning. Det är sällan vi åker 6 mil för att hämta nycklar någon dag innan visningen. Jag hoppas att ni ändå känner er relativt nöjda med resten av den hjälp ni fått. Mvh /Ewa
  • 2018-10-06

Malin L skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Proffsig, kunnig, stor social kompetens, engagerad, gör det lilla extra för kunden, helt klart bästa mäklaren jag träffat hittills! 🌸 Läs mer
    2018-10-08 Anna S svarar Malin L
    Tusen tack Malin, det värmde :-)
  • 2018-10-05

Lars V skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    ett mycket seriöst bemötande och bra jobb, han levde upp till våra förväntningar och rår inte för att marknaden blev lite svajig Läs mer
    2018-10-05 Lennart O svarar Lars V
    Tack Lars för ditt fina omdöme!!
  • 2018-09-27

Klas Gustaf Herbert G skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Bra kominakation hela tiden under försäljningen. Läs mer
  • 2018-09-27

Stellan Axel Unander G skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Mycket bra och erfaren mäklare. Läs mer
  • 2018-09-23

Carl-Allan J skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    sålt sommarstuga
    bra
    bra

vi är mycket nöjda Läs mer
  • 2018-09-21

Hussein K skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Vi sålde bostadsrätt radhus.
    Lennart upplevde som professionell och kunnig.
    Vi har flyttat till en annan stad och letar hus här och har varit på visning på över 30 hus och jag kan lätt säga att ingen mäklare vi har träffat här är i närheten av att vara så bra som Lennart!
    Vi önskar att han var här och hjälpte oss med att hitta hus! Läs mer
    2018-09-21 Lennart O svarar Hussein K
    Tack Hussein för ditt mycket fina omdöme om mig i min yrkesroll!!
  • 2018-09-20

Ulrica P skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Vi köpte en sommarstuga. Ulf var inte alls aktiv vid budgivningen och vi fick själva ringa för att kolla om budgivningen avslutats. Sedan sa han på visningen att ägarna skulle lämna alla möbler, något som inte alls stämde. Ägarna hade aldrig sagt något sådant. När vi skrev kontrakt hade varken Ulf eller ägarna skrivit under och de ville skicka hem oss med ett värdelöst kontrakt. När vi sedan påpekade alla dessa brister i mäklarens agerande så sa han att om vi inte var sugna på stugan längre så hade han andra köparna som var villiga att betala mer än vi. Detta skapade stort obehag! Vi fick kontraktet närmare två veckor efter att vi skrivit under det. Trots att vi påpekade vid flera tillfällen att vi ville ha det för att känna oss trygga. Han sa också att säljarna var för gamla och inte orkade att komma till Umeå för att skriva kontraktet, vilket inte stämde. Läs mer
  • 2018-09-19

Susanne L skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Köpt en lägenhet med 2 rum på 62 kvadrat
    Han var duktig på informera om allt vad som gällde vid köp av lägenhet, viket är skönt för det vet man inte alla gånger Läs mer
  • Anna L

2018-09-17

Anna L skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Vi köpte en bostadsrätt. Bemötandet från Lennart har alltid varit bra, lätt att få tag i och alltid ärlig i processen. Vi är väldigt nöjda hittills. Läs mer
    2018-09-21 Lennart O svarar Anna L
    Tack Anna för ditt fina omdöme om mig i min yrkesroll!
  • Linda S

2018-09-14

Linda S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Lennart var påläst och engagerad på visningen och var det någonting han inte visste tog han reda på det och återkopplade snabbt. Läs mer
    2018-09-15 Lennart O svarar Linda S
    Tack Linda för ditt fina omdöme om mig i min yrkesroll.
  • 2018-09-14

Ann-Charlotte B skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Både sålt och köpt. Bra, personligt och engagerat bemötande.
    Bra tillgänglighet på mail och sms för övrigt. Läs mer
    2018-09-14 Anna S svarar Ann-Charlotte B
    Tack! Hoppas kunna hjälpa er igen.
  • 2018-09-14

Kerstin Margareta S skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Mycket proffsiga, effektiva och trevligt bemötande Läs mer

Åsa H skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Har sålt ett hus ute på landet.
    Har blivit bemött på bästa tänkbara sätt av mäklaren, vi viste nästan ingenting
    om hur husförsäljning går till, blev lotsade igenom försäljningen på ett förståeligt sätt.
    Mycket nöjd med försäljningen. Läs mer
    2018-09-25 Anna S svarar Åsa H
    Roligt att jag fick hjälpa er. Ja, det blev verkligen en lyckad försäljning .

Liselott W skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Har sålt en tvåa på Kemigränd i Umeå.
    Blev väldigt bra bemött av Peter, han var lyhörd på det jag tyckte.
    Duktig på att förklara allt jag behövde veta.
    Han ingav förtroende och det kändes som han kunde sitt arbete bra.
    Mina förväntningar var ju att få så mycket som möjligt för lägenheten.
    Peter gjorde allt till belåtenhet för mig som kund.
    Jag rekommenderar Peter å det varmaste.

Liselott Westergren Läs mer

Morgan R skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Jag och min sambo köpte ett hus där Lennart Odsander var mäklare. Vi är väldigt nöjda med Lennart. Redan vid visningen var han påläst och intresserad och gav ett seriöst och trevligt intryck. Även under resten av processen har han varit hjälpsam och allting har fungerat smidigt. Vi hade innan detta hus tittat på flera andra och det är slående att det hus vi gillade bäst också mäklades av den mäklare som gett bäst helhetsintryck. Något andra mäklare kan lära sig av Lennart är att lyssna på vad potentiell kund frågar efter och besvara det istället för att rabbla en standardbeskrivning. Läs mer

Lars Henning B skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Anna hjälpte till med kontraktskrivningen när vi dels sålde vårt hus samt när vi köpte ett annat hus. En duktig och sympatisk person som jag kan rekommendera andra att vända sig till. Allt sköttes på ett bra sätt. Läs mer
    2018-09-12 Anna S svarar Lars Henning B
    Tack Lars! Vad glad jag blir, hoppas jag kan hjälpa er igen någon dag.
    Hälsa din gulliga fru. :-) Mvh Anna

Johannes K skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Omhändertagande, varm och ärlig. Proffsigt bemötande! Full pott Peter! Läs mer

Peter W skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Trevlig, tillmötesgående. Skulle kunna vara något mer framåt och aggressivare vid försäljning. Läs mer

Stina E skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Köpt lägenhet. Peter är trevlig, lugn, flexibel och saklig. Läs mer

Johanna B skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Vi hade kontakt med Peter lärka när vi skulle sälja vår lägenhet.
    Sammanfattningsvis:
    - lugnt, trevligt och stabilt bemötande
    - lätt att få kontakt med, till och med om det i nödfall var på kvällar eller helger.
    - personlig och pålitlig, ffa att få en personlig kontakt var något som var viktigt för oss.
    - kunnig, d.v.s gav oss information och råd under processen, detta var guld värt! Läs mer
  • 2018-08-09

Inger Anita B skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Bemötandet var bra. Min kontakt var dessvärre glömsk, vilket gjorde att jag själv fick rycka in ibland Läs mer
  • 2018-07-14

Hanna Kristina Ö skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Ewa genomförde en framgångsrik försäljning av vårt parhus. Ewa är väldigt professionell, lätt att arbeta med samt rak och ärlig vilket är egenskaper som vi värdesätter högt hos en mäklare.

Vi kan varmt rekommendera Ewa och Fastighetsbyrån Umeå! Läs mer
  • 2018-06-24

Fanny J skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Köpt en bostadsrätt. Blev bemött på ett bra sätt, kändes tryggt. Professionellt bemötande samt anpassningsbar. Tyckte hela processen var smidig och trygg tack vare bra bemötande. Läs mer
  • 2018-06-11

Leif N skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Det gick smärtfritt o bra kontakt Läs mer
    2018-06-11 Lennart O svarar Leif N
    Tack Leif för ditt fina omdöme om mig i min yrkesroll!!
  • 2018-05-17

André B skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Vi köpte ett radhus där vi fick lite funderingar kring vissa renoveringsdetaljer. Han var en stor hjälp med att reda ut detaljerna kring det hela.

Professionell, hjälpsam och effektiv. Läs mer
    2018-06-12 Lennart O svarar André B
    Tack för ditt fina omdöme! Lennart
  • 2018-05-15

Peter B skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Väldigt nöjd med Ewa och hennes hantering av försäljningen av vår bostad. Ärlig och tydlig, påläst om värden som inte bara var huset utan även omkringliggande faktorer. Jag kan varmt rekommendera Ewa! Läs mer
  • 2018-05-14

Carolina J skrev om Fastighetsbyrån Umeå
    Upplevde att han var rätt oengagerad och lät säljare och köpare ta hand om saker som vi i efterhand förstått egentligen var hans jobb Läs mer
  • 2018-05-14

Lars Ola Roger J skrev om Fastighetsbyrån Umeå