Fastighetsbyrån Ystad

Vår ambition är att vara Ystads mest efterfrågade mäklarföretag. Vi startade verksamheten i Ystad 2009 och vi är idag 17 personer som jobbar i starka team för att ditt bostadsbyte skall bli det bästa tänkbara. Vi vill att du skall vara så nöjd att du gärna rekommenderar oss som företag och våra skickliga mäklare till vänner och bekanta.
Vi är en del av Fastighetsbyrån - Sveriges största mäklare, vi kan Ystad och har en gedigen information om de potentiella köpare som letar efter bostad i kommunen. Vill du ha en välutbildad och engagerad mäklare som kan ge dig trygga råd är du välkommen till oss!

Läs vad 550 kunder tycker om Fastighetsbyrån Ystad 2

2021-09-18
    Mäklaren var proffsig och vi upplevde en snabb och smidig affär.
    2021-09-17
    Cherrie har varit mycket hjälpsam och trevlig från första början och gjort allt för att få min lägenhet såld till ett bra pris!
    Hon har uppdaterat mig regelbundet och jag är supernöjd!
    • Grönsaksområdet
    2021-09-15
    Fick en fantastisk kontakt med en duktig o proffsig mäklare som heter Einar Granberg. En yngre kille som lever för sitt yrke!
    Man brukar säga att man får vad man betalar för, lite dyrare än många andra mäklare men mycket mer engagerad än många andra skulle jag vilja säga.
    Tillgänglig när som och alltid på strålande humör. Han såg aldrig några hinder utan alltid möjligheter, det tyckte jag var väldigt positivt. Jag och mina fru vill med varm hand gärna rekommendera Einar Granlund på Fastighetsbyrån i Ystad till er som går och tänker på att sälja, eller för den sakens skull givetvis även köptankar. Tack för all hjälp Einar Granberg!

Pierre och Tima Friberg
    2021-09-09
    Trevlig, kunnig och flexibel mäklare. Kontraktsskrivning en söndag kväll underlättade för både säljare och köpare. Fina foto som säkert bidrog till att det var stort intresse.
    2021-09-06
    De bästa mäklare Malin och Heidi, för ett fantastiskt bemötande, kunskap och hjälpsamhet.
    • Östra Förstaden
    2021-09-06
    Fantastisk mäklare, helt orolig. Hon har under hela resan funnit ett samtal eller meddelande bort, svarat på alla möjliga tider även på helgen. Hela affären var smidig och lätt, dessutom blev slutpriset högre än jag kunnat drömma om.
  • Thomas W
    köpte sitt hus med hjälp av
    • Nybrostrand
    2021-09-01
    Vi har fått ett professionellt och kunnigt bemötande från mäklaren, allt från visningen av huset till slutförandet av affären.

Vi är mycket nöjda med vårt köp och kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån i Ystad.
    • Surbrunn
    2021-08-30
    Anlitade Olivia Sjöberg till att sälja min bostadsrätt, hon skötte försäljningen utmärkt! Hon arbetar professionellt och ett stort plus för att hon har hjärtat med i sitt arbete! 🌸 / Sofie
    • Surbrunn
    2021-08-30
    Bra bemött av mäklare. Strukturerad mäklare.
    • Nybrostrand
    Professionell, påläst och trevlig
    2021-08-30
    Snabb hantering. Bra bemötande av mäklaren. Lätt att få kontakt med. Tillmötesgående.
    • Glemmingebro
    2021-08-20
    Trevlig mäklaren, glada
    Vi hoppades att kunna köpa huset och vi köpte det
    2021-08-13
    Jag har blivit väldigt bra bemött av Einar han är trevlig och hjälpsam, jag kan varmt rekommendera honom och Fastighetsbyrån.
    2021-08-12
    Riktig bra kontakt och bemötande av mäklaren.
    Väldigt trevliga och hjälpsamma, speciellt Einar!
    Snabba och professionella svar på alla frågor.
    Lätt den bästa behandlingen jämfört med andra mäklare.
    2021-08-09
    Seriöst från det att fastigheten lades ut till försäljning. Mäklaren var medveten om vårt intresse och agerade med proffessionalitet utifrån förutsättningarna.
  • Petra P
    sålde sitt hus med hjälp av
    2021-08-09
    Vi sålde nyligen vår fastighet och anlitade Jessica Aleryd. Jessica är en professionell och engagerad mäklare. Väldigt mån om oss och har verkligen varit ett stort stöd i försäljningen! Vi kan verkligen rekommendera Jessica och Fastighetsbyrån.
    • Stora Köpinge
    2021-08-02
    Perfekt. En lyhörd och trevlig mäklare. Rasmus Persson får 10 av 10.
    • Stora Köpinge
    2021-08-02
    Jag och min sambo hade hjälp av Rasmus Persson vid köpet av våran första villa, man kan inte säga något annat än att har extremt kunnig och väldigt tillmötesgående! Vi känner oss väldigt nöjda med hans hjälp. Kan inte annat än att varmt rekommendera honom och Fastighetsbyrån i Ystad!
    Mvh// Jonathan och Ida
    2021-07-22
    Mitt första lägenhets köp!
    Gick super smidigt.
    Mycket nöjd.
    2021-07-20
    Mitt första bostadsköp och både Malin och Heidi gjorde att jag kände mig trygg genom hela processen. Allt har gått smidigt och jag är mer än nöjd!
    2021-07-15
    Vi har blivit väldigt trevligt bemötta och försäljningen har gått lätt och smidigt.
    • Snårestad
    2021-07-06
    En fantastiskt trevlig mäklare. Hjälpsam och kunnig.

I en glödhet husmarknad satte mäklaren ett högt pris. Högre än vad vi själva trodde. vi nådde inte upp till det priset, men det känns rätt på något sätt att det blev som det blev. Nu vet vi att köparen har fått ett ställe att älska.
    • Snårestad
    2021-07-06
    Mäklaren levde upp till mina förväntningar som köpare
    • Ingelstorp Och Ingelstorps Ängar
    2021-07-04
    Bra förhandlingar, tydlig information. Trevligt bemötande av Heidi.
    • Ingelstorp Och Ingelstorps Ängar
    2021-07-02
    Jag tycker att mäklaren har skött sitt jobb bra. Vi har haft ett flertal telefonsamtal.
    Mäklaren uppfyllde våra förväntningar
    Vi är väldigt nöjda av mäklaren
    Hälsningar Ulf
    • Åkeshall
    2021-07-02
    Väldigt professionellt bemötande och sakligt.
    • Gjuteriet
    2021-06-21
    Korrekt bemötande och snabba svar
    Professionellt bemötande
    • Centrala Ystad
    2021-06-18
    Olivia är en klippa och alltid beredd att hjälpa till!
    • Centrala Ystad
    2021-06-16
    Vi är jättenöjda med processen och med mäklaren! Eftersom vi köpte från utlandet blev det lite extra krångel med att skicka dokument fram och tillbaka, men det har inte varit några problem alls!
  • Lars Å
    sålde sin lägenhet med hjälp av
    • Gjuteriet
    2021-06-14
    Snabb återkoppling från början till slutet. Trevligt bemötande, lyhörd säljare, lätt att kommunicera både analogt och digitalt.
    Bra att kunna följa processen med det levande digitala verktyget. Tack speciellt till Emil på kontoret i Ystad.
    Tack Lars & Cecilia för en mycket trevlig affär och gott samarbete! Lycka till med huset i Sandskogen. Fastighetsbyrån Ystad
    • Västervång
    2021-06-10
    Uppmärksam, intresserad, bra minne, påläst och kunnig om byggteknik och lagstiftning. Helt enkel ett fantastiskt fint bemötande mot oss tre ägare och sätt att ta hand om intresserade kunder och ge dom information.
    2021-06-10
    Mycket bra...............................
    2021-06-09
    Trevligt bemötande av kunnig o seriös mäklare
    • Västervång
    2021-06-09
    Försäljning av vårt hus,blev mycket proffsigt o engagerat bemött av Cherrie Augustsson.Hon levde verkligen upp till våra förväntningar.Lyhörd
    , kunnig
    ,alltid pigg o glad,lätt att få tag i.Vi är supernöjda med Cherrie Augustsson som mäklare till försäljningen..högsta betyg till henne
    2021-06-08
    Köpte en andel av en större fastighet
    Vi blev väldigt väl bemötta
    • Backa
    2021-06-08
    Fastighetsbyrån Ystad valdes ut efter sållning med andra mäklare när vi skulle sälja lägenheten, och den som tog hand om uppgiften var Cherrie Augustsson. Hon har oklanderligt och på ett behagligt sätt hanterat sina åtaganden. Rekommenderas på det varmaste.
    2021-06-07
    Jag köpte en lägenhet via fastighetsbyrån och är väldigt nöjd. Jag hade tidigare tittat på andra lägenheter via andra mäklerier men fastighetsbyrån var klart bäst i min upplevelse. Mäklaren var väldigt trevlig och kompetent och köpet har så här långt gått väldigt smidigt.
    2021-06-07
    Vi valde att gå på visning på en bostadsrätts försäljning. Det var ett objekt som föll oss i smaken ,vi bestämde oss direkt. Mäklaren ordnade så att affären vart gjord direkt efter visningen. Bra jobbat
    • Bärområdet
    2021-06-06
    Köpte en bostadsrätt. Jag blev väldigt fint bemött. Framförallt kände jag mig trygg med mäklaren Olivia Sjöberg då hon hade full koll på allt. Hon gav bra information om vad som skulle hända och var och när. Det var lätt att få kontakt med henne och jag fick svar på alla frågor och funderingar, och även om jag förmodligen ställde frågor som hon får vid varje försäljning så tog hon sig tid att svara på dom.
    2021-06-04
    Ett fantastiskt förteg med kunden i fokus. Bra, strukturerad och genomlyst försäljning.
    Lyhörda och det unika i hos kunden. Olivia S
    gjorde ett utmärkt jobb när hon sålde vår bostad och efter två veckor återkommer hon med vårt drömboende som vi köpte. Tveka inte, välj Olivia och Fastighetsbyrån.
    2021-06-04
    Väldigt bra och snabb service!!!!!
    2021-06-04
    Köpt del i förrådsbyggnad (egen fastighet) Silvergatan 17 i Ystad.
    Bra bemötande. Rasmus verkar ha ett stort engagemang i sitt jobb och har stor tillgänglighet. Ett positivt omdöme.
    2021-05-26
    Väldigt professionella och trevliga, rekommenderar starkt.
    2021-05-26
    Jättebra hjälp av Olivia när vi sålde vår bostadsrätt!
    • Backa
    Trevlig, hjälpsam och rak. Även till mig som köpare 👍
    2021-05-25
    Snabb, proffsig och bra service/stöd vid den stora affär som fastighetsköp innebär
    2021-05-24
    Helt utmärkta mäklare både Malin och Sara.
    De har gjort allt för att min försäljning ska gå så smidigt som möjligt.

Jag tänker rekommendera dem till andra!

Vänligen Gunilla Appel
    2021-05-21
    Köpte en bostad via Emil Malmer.
    2021-05-18
    Sålt vårt hus och fått ett mycket proffsigt intryck av Fastighetsbyrån.
    Tydlig dialog och information om hur säljprocessen ser ut och vilka steg vi kommer gå.
    Snabb feedback på frågor och våra förväntningar på försäljningen överträffades.
    Som helhet är vi supernöjda med Fastighetsbyrån i Ystad
    Tack för att ni tog er tid att ge oss fint omdöme! Det var en väldigt trevlig affär och kul att digitala visningen funkade så bra. Tack för förtroendet att få jobba med er och
    ert unika hus. Tur att ni får fin utsikt även i nya boendet. Stort lycka till! /Emil
    2021-05-13
    Mäklaren mycket bra men inredare o fotografen var mycket ointresserade o slarviga