Fastighetsbyrån Ystad

Sixten Sparres Gata 2, 271 39 Ystad — Visa karta

Vår ambition är att vara Ystads mest efterfrågade mäklarföretag. Vi startade verksamheten i Ystad 2009 och vi är idag 17 personer som jobbar i starka team för att ditt bostadsbyte skall bli det bästa tänkbara. Vi vill att du skall vara så nöjd att du gärna rekommenderar oss som företag och våra skickliga mäklare till vänner och bekanta.
Vi är en del av Fastighetsbyrån - Sveriges största mäklare, vi kan Ystad och har en gedigen information om de potentiella köpare som letar efter bostad i kommunen. Vill du ha en välutbildad och engagerad mäklare som kan ge dig trygga råd är du välkommen till oss!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 429 kunder tycker om Fastighetsbyrån Ystad

• 2020-09-24

Nina S skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Olivia Sjöberg har hjälp oss med försäljning av vårt radhus här i Ystad.
    Hon har på alla sätt varit lyhörd, vänlig och glad och ytterst proffesionell!
    Vi är mycket nöjda med vår mäklare! Läs mer
    Jenny Thulander gillar detta
  • 2020-09-23

Karin J skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Vi sålde lägenheten på Gjuterigatan där vår mäklare Malin gjorde ett fantastiskt jobb. Glad o positiv, hon jobbar hela tiden för att göra kunden nöjd.
    Vi uppskattade verkligen den tydliga kommunikationen och kände oss alltid uppdaterade.
    Mvh Per Läs mer
  • Petra P

2020-09-22

Petra P skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Jessica Aleryd har hjälpt oss med att både sälja vår bostadsrätt och med att köpa vår nya villa. Jessica har varit väldigt engagerad, lyhörd och kompetent. Tack vare Fastighetsbyråns tjänst "På gång" kunde vi vara väl förbedda då allting gick väldigt fort. Vi kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån och Jessica som mäklare! Läs mer
  • 2020-09-22

Amanda O skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    När jag skulle välja mäklare så valde jag Jessica Aleryd för att hon hade 2 andra objekt till salu i samma hus. Och WOW!!! Jessica lyssnade från första stund vad jag ville få ut utav försäljningen av min bostad. Detta gjorde hon med bravur! Från första stund fram tills kontraktsskrivning var hon alltid tillgänglig för att hjälpa mig med mina tankar och funderingar. Hon gjorde verkligen försäljningen av min lägenhet till en bra upplevelse! Kommer absolut välja henne för mina kommande försäljningar, även varmt rekommendera henne till mina bekanta!
    TACK Jessica! Läs mer
  • 2020-09-21

Martina A skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Köpte en 3 rok på Bellevuevägen innan den kom ut på Hemnet för försäljning. Väldigt nöjd med hur Emil skötte allt. Läs mer
  • 2020-09-19

Ulla G skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    En mycket snabb och smidig försäljning av min 1,5 plans villa.
    Allt har skötts proffsigt, och över min förväntan.
    Mäklaren har varit tydlig och stöttande i de frågor som för mig har uppstått. Läs mer
  • 2020-09-18

Per-ove Alexander F skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Bra professionell mäklare, tillgänglig, snabb, positiv dessutom trevlig. Sålde en mindre gård. Läs mer
  • 2020-09-10

Caroline N skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Sålt en villa. Förväntade oss en mäklare som var tillgänglig och snabb. Olivia uppfyllde våra förväntningar. Snabb, tillgänglig, flexibel och trevlig är ord som beskriver henne. Vi hade en bra dialog med henne och kände att vi kunde bolla saker med henne. Hon förklarade även på ett bra sätt, så att vi förstod affären. Läs mer
  • 2020-09-10

Marianne J skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Har sålt vår lägenhet.Trevligt bemötande.Snabb och bra affär.Tydliga råd och bra information.Mycket nöjda . Läs mer
  • 2020-09-08

Joakim B skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Jessica Aleryd sålde min lägenhet, det gick väldigt smidigt och jag blev super nöjd Läs mer
    2020-09-08 Emil M svarar Joakim B
    Tack Joakim, det var ett nöje att samarbeta med er!
  • Per A

2020-09-07

Per A skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Sålt villa. 2 affären med samma mäklare. Uppfyllde alla våra förväntningar. Visade stor kunskap om hur en bra försäljning ska genomföras och stor omtanke om både säljare o köpare. Läs mer
    2020-09-07 Emil M svarar Per A
    Hej Per o Ann-Christin! Jag blev så glad när vi kom i kontakt igen. Nästan 10 år efter att jag hjälpte till att sälja gården fick jag förnyat förtroende med försäljningen av enplansvillan. Det är fantastiskt att få göra affärer med trevliga kunder genom livets olika skeenden. Stort lycka till med nya lägenheten! Vi hörs!
  • 2020-09-03

Lars-olle G skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Köpt lägenhet
    Ordinarie mäklare, den som säljaren från början haft kontakt med, träffade vi först då betalning och överlämnande av nycklar skedde. Trevlig.
    Ersättaren, under visningar och kontraktsskrivning, var bra fram till halva kontraktsskrivningen sedan lite ofin i sitt sätt.
    Ersättaren tittade sedan på villan som vi skulle sälja och utgick från att han fått uppdraget att sälja den. När det gick upp för honom att han inte fick uppdraget blev han mycket kort och nästan otrevlig och hänvisade till hans position i företaget. Läs mer
  • 2020-09-01

Johanna H skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Proffsig och lyssnande. Kunnig, rak. Läs mer
  • 2020-08-26

Linda H skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Vi har sålt vårt sommarhus i Sandskogen och vår mäklare Emil har varit mycket effektiv och visat stor kunskap och erfarenhet. Vi har fått ett väldigt trevligt bemötande och snabba svar på olika frågor och funderingar. Styling och fotografering hanterades proffsigt och med stor känsla för uppdraget. Sammanfattningsvis har våra förväntningar uppfyllts och det har varit en väldigt trevlig upplevelse rakt igenom! Läs mer
    2020-08-26 Emil M svarar Linda H
    Tack Linda och Dag för ett fint samarbete med ett fantastiskt hus! Lycka till med nya planer.
  • 2020-08-20

Sebastian A skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Malin var väldigt bra. Inga problem, försäljningen gick väldigt snabbt och smidigt. Aldrig några oklarheter. Läs mer
  • 2020-08-17

Caroline J skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Jag och min har sålt ett hus. Vi har blivit oerhört professionellt bemötta och våra förväntningar har överträffats både vad gäller slutpris och smidighet i alla delar V försäljningen. Vår upplevelse är enbart positiv och vi kommer varm rekommendera vänner och bekanta att anlita Fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2020-08-09

Katarina N skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Vi har sålt ett kedjehus, där vi bott i 30 år. Ny situation att sälja sitt hus efter så lång tid. Mäklaren bemötte oss med ett härligt lugn som tog udden av nervositeten, trevligt sätt och en tilltalande humor. Förväntningar? Få bra betalt för vårat hus, att få förklarat på ett begripligt sätt hur det går till att sälja hus. Det levde vår mäklare upp till, han har en lång erfarenhet av sitt jobb. Jag tycker att det blev till en positiv upplevelse, mäklarens engagemang, hen hade semester och jobbade ändå till sent med vårat uppdrag. Läs mer
  • Eva B

2020-08-07

Eva B skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Köpte en bostadsrätt på Radargatan, Emil var mäklaren som skötte det hela exemplariskt. Ska jag någon gång flytta och sälja min lägenhet kommer jag anlita Emil. Läs mer
    2020-08-08 Emil M svarar Eva B
    Hej Eva! Tack för ditt fina omdöme. Stort lycka till med din nya lägenhet.
    Med vänlig hälsning
    Emil Malmer
  • 2020-07-31

Ulrika J skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Jag fick hjälp att sälja min tvårumslägenhet av mäklare Malin Brönjemark, Fastighetsbyrån i Ystad. Det blev en mycket snabb och smidig försäljning, där jag kände stöd genom hela processen. Ett vänligt bemötande och en professionell hantering av mitt livs största affär skapade en känsla av trygghet. Alla mina förväntningar infriades med råge. Jag kan varmt rekommendera Malin Brönjemark som mäklare. Läs mer
  • 2020-07-30

Caroline J skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Jag sålde min drömvilla, vilket var ett jobbigt och känslosamt beslut. Magnus var som alltid mycket saklig och tydlig, samt hade en positiv inställning som alltid varit så hjälpsam. Tidigare har han besökt huset och get tips och råd om investeringar och möjligheter till värdeökning och annat. Jag har mycket stort förtroende för Magnus och det känns alltid som om han är på 'min sida'. Magnus var den enda mäklare jag kontaktade ang. försäljningen av mitt hus.

Jag är däremot kritisk mot den kvinnan som skulle "styla" mitt hus. Hon var negativ, kritisk och både nedlåtande mot mig och huset, samt uppkäftig - allt på en gång. Hon föreföll naiv och oerfaren. När jag bad om hennes namn vägrade hon uppge sitt efternamn tills jag insisterade bestämt. Henne skulle jag inte släppa in i mitt hus igen. Läs mer
    2020-07-30 Emil M svarar Caroline J
    Hej Caroline! Tack för ditt fina omdöme om vår mäklare Magnus Tarland.
    Vi ser nu över vilka stylingkonsulter vi ska anlita, så att våra kunder får samma fina service som du fått av Magnus. Tack för din feedback.
    Härligt att höra att du är nöjd med oss!
    Vänligen, Emil Malmer, Franschisetagare
  • 2020-07-24

Lena B skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Efter att ha sålt och köpt 8 fastigheter genom livet och träffat lika många mäklare så har Malin på Fastighetsbyrån Ystad varit den absolut bästa Läs mer
  • Eva P

2020-07-17

Eva P skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Har sålt ett parhus från 1912 på Egnahem i Ystad.Mäklaren var otroligt kunnig, glad och lätt att samarbeta med.Jag ville ha så mycket som möjligt betalt för huset och ville gärna komma med egna synpunkter.Mäklaren kunde verkligen bemöta detta och dessutom förklara för mig om jag kom in på fel spår. Jag kände mig otroligt trygg med henne och hon drev affären åt rätt håll, så att vi båda, köpare och säljare, kände oss nöjda.Och vilken fart hon hade. Det blev en snabb och bra affär. Läs mer
  • 2020-07-12

Lena D skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Vi har sålt en lägenhet. Mäklaren skötte affären på ett mycket professionellt sätt och vi kände oss lugna och trygga genom hela proceduren. Läs mer
  • 2020-07-06

Linus O skrev om Fastighetsbyrån Ystad
  • 2020-06-30

Gun H skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Vi sålde en villa på Åkesholm i Ystad.
    Mäklaren gjorde ett bra intryck och hon levde upp till våra förväntningar på ett utmärkt sätt.
    Jessica gjorde ett mycket bra jobb anser vi. Läs mer
  • 2020-06-28

Svante T skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Sålt bostad. Engagerat och initierat arbete från mäklarens sida. Helt nöjd med insatsen. Läs mer
  • Marie T

2020-06-26

Marie T skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Vi har sålt bostadsrätt och visste att Fastighetsbyrån är seriösa och bäst för oss.
    Bästa var: Entusiasmen, personliga kontakten, mäklarens tydlighet i allt. Roligast var stylingen. Makalös träffsäker i stil och känsla för vårt hem. Att vi fick ha Olivia Sjöberg som var nyutbildad och ung var speciellt.
    Som vi säljare sade, det är roligt att sälja. Det blev en enastående upplevelse. Läs mer
  • 2020-06-20

Christina G skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Fint bemötande och lyckad försäljning, snabbt och professionellt men med personlig känsla 💐 Läs mer
  • 2020-06-18

Christer C skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Sålde i fredags en lgh. Var bekant med mäklaren. Den gick på ett par timmar till ett högre pris än vad jag hoppats på...! Trevligt bemötande. Utmärkt! Läs mer
  • 2020-05-26

Sven-Göran O skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Fastighetsbyrån i Ystads Malin Brönjemark tog i ett tidigt skede hand om oss och vår fastighetsaffär och slussade oss tålmodigt från funderingar till en trygg och korrekt fastighetsöverlåtelse. Läs mer
  • 2020-05-04

Knut P skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Väldigt nöjd med både bemötande och utförande av försäljning Läs mer
  • 2020-04-29

Lena R skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Mycket smidigt
    Bra återkoppling och information om objektet Läs mer
  • 2020-04-27

Malin A skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Köpt en bostadsrätt. Malin var otroligt trevlig och svarade på alla frågor.

Allt som allt mycket bra. Läs mer
  • 2020-04-07

David M skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    fick sålt min lägenhet under 1 vecka tack vare hennes hjälp. Läs mer
    Emil M, Malin B gillar detta
  • 2020-04-06

Lena H skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    jag har sålt ett kedjehus. Mäklaren var ett bra stöd i processen och var hjälpsam och tålmodig. Läs mer
  • 2020-03-29

Joakim L skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Sålt en bostadsrätt. Trevligt bemött av mäklaren Magnus Tarland, han var förtroendeingivande och arbetade bra! Enkelt att hålla kontakt med, svarade snabbt när man frågade något. Fantastiska fotografier och bra stöd under försäljningsprocessen.

Negativt omdöme i form av att vi hittade en köpare själva, gjorde visning och fick ett bud på egen hand. Försökte får lite rabatt från mäklaren pga detta då de inte behövt visa objektet ens men fick ingen, (90000 kr).

Sammanfattningsvis är vi nöjda och skulle troligtvis anlita Fastighetsbyrån igen Läs mer
  • 2020-03-25

Ulla F skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Sålt en stor villa i Löderup med 17000 kvadratmeter tomt som omfattade parken och åkerjord Villan var från 1920

På ett professionellt sätt

Bra annonsering,fint utlagd på Hemnet.och försäljningen gick väldigt snabbt och priset översteg utgångspriset.

Jag är mycket nöjd med mäklarens sätt att sköta försäljningen
    och hennes sätt mot mig som kund och mot köparen Läs mer
  • 2020-02-19

Johanna L skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Jag har köpt min första lägenhet och visste inte direkt vad jag kunde förväntas av min mäklare. Men jag har fått stöd i frågor och funderingar och Jessica har alltid varit anträffbar och mycket trevlig!
    Rekommenderar absolut! Läs mer
    2020-05-28 Fastighetsbyrån Ystad svarar Johanna L
    Tack Johanna! hoppas du trivs i din nya lägenhet.
    Fastighetsbyrån Ystad gillar detta
  • 2020-02-11

Ola G skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Genomgående bra genom hela processen. Engagerat och professionellt bemötande, tillika genomförande, av en trevlig mäklare kan inte annat än rekommenderas! Läs mer
    Emil M, Fastighetsbyrån Ystad gillar detta
  • 2020-02-07

Anne H skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Sålt bostadsrätt och mäklaren var mycket serviceinriktad. Hjälp till en hel del pga avståndet till bostaden. Mäklaren levde upp och lite till förväntningarna. Positiv upplevelse. Rekommenderar den varmt. Läs mer
  • 2020-02-03

Benita C skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Vi har sålt en villa. Blev väl bemött av mäklaren. Trodde ej att det skulle gå så fort att få huset sålt fast mäklaren sa att det var bättre att lägga ut huset nu än i april/maj. Så han hade rätt att det var rätt tid nu. Läs mer
  • 2020-01-28

Håkan T skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Inget att anmärka. Funkade bra! Läs mer
  • 2020-01-17

Anna-lena N skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    En engagerad och intresserad mäklare, då vi sålde vårt hus. Vi är mycket nöjda med resultatet. Läs mer
  • 2019-12-15

Rasmus R skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Mycket bra, sålde villa i ystad med hjälp av Emil, allt fungerade bra. Läs mer
    2020-01-17 Emil M svarar Rasmus R
    Hej Rasmus! Tack för fint samarbete. Superkul att jobba med er!
  • 2019-12-08

Joakim N skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Snabbt , enkelt och proffsigt. Väl bemött och gott kaffe. Läs mer
  • 2019-11-27

Istvan K skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Allt funkade perfekt o snabbt utan krångel!
    Jag har ingenting att klaga över!
    Ska anlita de nästa gång också. Läs mer
  • 2019-11-11

BJÖRN N skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Vi köpte en bostadsrätt i Ystad och vi har blivit bemötta på ett proffsigt sätt och vi har fått den hjälp och information som man kan förvänta sig av en seriös mäklare Läs mer
  • Lina N

2019-11-09

Lina N skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Jag har sålt en lägenhet.
    Blivit jättebra bemött från början , en riktigt duktig , positiv och glad mäklare.

Mina förväntningar var att ha en bra och ärlig kontakt och det tycker jag att vi har haft.

Jag trodde aldrig att jag skulle få min lägenhet såld så här snabbt , allt har gått så smidigt och fort :)

Jag rekommenderar Jessica starkt :) Läs mer
    2020-02-06 Fastighetsbyrån Ystad svarar Lina N
    Tusen tack Lina! Hoppas ni kommer att trivas i ert nya hem.
    Fastighetsbyrån Ystad gillar detta
  • Sofie F

2019-11-06

Sofie F skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Sålde vår bostadsrätt via fastighetsbyrån och vi har en positiv upplevelse av försäljningen! Det enda som gör att det inte blir 5/5 är att vi hade önskat lite mer stöd i budgivningsprocessen och råd i hur man kan/ska tänka! Läs mer
  • Kristoffer J

2019-10-28

Kristoffer J skrev om Fastighetsbyrån Ystad
    Köpte min nya lägenhet på Hyllegatan genom Malin Brönjemark på Fastighetsbyrån. Jag är mer än nöjd av hennes varma bemötande och arrangemang, så professionellt!
    Väldigt hjälpsam med alla dryga frågor man hade och svarade väldigt snabbt. Läs mer

Sixten Sparres Gata 2, 271 39 Ystad