Läs vad 467 kunder tycker om Fastighetsbyrån Ystad 2

• 2021-01-19
    Bostadsrätt , trevlig & tydligt vad som ingick & mina förväntningar var att få mer information om alla steg genom
    Säljs processen .
    Fick snabbt svar på mina frågor.
    Patricia H
    • 55.5 m²
  • 2021-01-18
    Kompetent, håller sina löften, snabb återkoppling, korrekt.
    Kan bara bli högsta betyg.
    Johan B
    • 78.0 m²
  • 2021-01-18
    Allt har gått lugnt och metodiskt tillväga vid försäljningen av min bostadsrätt.
    Bemötandet har varit professionellt från början till slut.
    Mina förväntningar beträffande mäklaren har infriats och hon kunde inte ha gjort det bättre.
    Jag är mycket nöjd och skulle tro att även köparen känner detsamma!
    Kina S
    • 91.0 m²
    • Västra Sjöstaden
    Allt perfekt!

Både köpt och sålt.

Är mycket nöjd och rekommenderar mäklaren starkt.
    Kristofer H
    • 114.0 m²
    • Åkeshall
  • 2021-01-13
    Väldigt bra bemötande av Heidi, min mäklare.
    Lena E
    • 65.0 m²
    • Edvinshem
  • 2021-01-13
    Sålt bostad, väldigt glada för den service vi får! Kommer fortsätta samarbetet då vi köper nybygge.
    Maria F
    • 114.0 m²
    • Åkeshall
  • 2021-01-13
    Cornelia är en mycket kompetent mäklare! Hon är proaktiv, lätt att få kontakt med och sympatisk. Hon gjorde en komplicerad husaffär till en relativt enkel historia. Jag har svårt att tänka mig en bättre mäklare!
    Magnus P
    Magnus P
    • 90.0 m²
    • Bjäresjö
  • 2020-12-18
    Har köpt en bostadsrätt. Mycket trevlig och tålmodig, glad och tydlig samt hjälpsam var mäklaren. Ja jag tyckte mäklaren levde upp till förväntningarna.
    Monica G
    • 103.5 m²
    • Bärområdet
  • 2020-12-17
    Jag sålde min tre rumslägenhet. Olivia var min mäklare. Det var väl helt okej i dessa coronatider.
    Karin C
    • 72.0 m²
  • 2020-12-11
    Mycket nöjd med försäljningen av min lägenhet. Kommunikationen och bemötandet från mäklarna Emil Malmer och Olivia Sjöberg på Fastighetsbyrån Ystad har från första stund ingivit förtroende, varit lyhört, engagerat och proffsigt med ständig uppdatering gällande visningar och om det dagliga läget. Säljprospektet samt annonserna på internet var mycket välgjorda med fina bilder både inne i och utanför lägenheten. Rekommenderar varmt Fastighetsbyrån Ystad.
    Christina M
    Christina M
    • Glemmingebro
  • 2020-12-10
    Sålt vår villa. Mäklaren är superbra på alla sätt!
    Christoffer W
    • St. Herrestad och Öja
  • 2020-12-10
    Sålt hus.
    Fantastisk mäklare som vid första möte och värdering kommenterar och lyfter fram det som är fint (renoverat i vårt hus). Och de utrymmen som inte var renoverade lyfte hon fram det positiva, ex att badrummen var stora och luftiga (trots att badrummet var original från 80tal).
    Fick en realistisk värdering som ändå var vad vi förväntat oss. Får huset sålt för 400 000 utan att det ens kommit ut på hemnet. Mycket smidigt ! Både jag och sambon hade och har fullt förtroende för mäklaren och litar på hennes magkänsla om budgivning osv.
    En engagerad mäklare som jag tror har gjort mer för oss och köparna än vad som ingår i hennes arbetsuppgifter. Vi väntar på tomt , och då har hon tex ringt till kommunen och frågat hur lång handläggningen brukar ta.
    Fantastisk mäklare !
    Therése C
    • St. Herrestad och Öja
  • 2020-12-07
    Sålt en stor gård
    Mycket bra bemött och trevlig mäklare
    Mycket nöjd och försäljningen gick fort.
    Jerry S
    • 180.0 m²
    • Snårestad
  • 2020-12-07
    Köpt Ryngevägen 284 Ystad.
    Väl bemött av mäklaren Cornelia, mycket trevlig och hjälpsam tjej!
    Emelie L
    • 64.0 m²
    • Rynge
  • 2020-12-05
    Jag har köpt 2 rum och kök i Ystad. Mäklaren Jessica är väldigt trevlig och man känner sig sig trygg i sitt köp. Hon håller kontakt och återkopplar snabbt vid förfrågningar.
    Kerstin H
  • 2020-12-04
    Vi har köpt ett kedjehus i Ystad.
    Mäklaren Malin Brönjemark har varit mycket professionell, trevlig och kunnig och vi kan varmt rekommendera henne!
    Allt har gått snabbt, enkelt och enligt våra förväntningar.

Carina Lind, Håkan Jakobsson
    Carina L
    • 115.0 m²
  • 2020-12-04
    Vi köpte ett hus på Skolgatan 19 genom fastighetsbyrån i Ystad. Mäklare var Malin Bjärneholt.

Vi blev väldigt trevligt bemötta av en mäklare, Malin som kunde sin sak.

Affären gick väldigt smidigt på alla sätt och vis.

När det var tid att skriva på dem sista pappren på kontoret så blev vi väldigt väl bemötta där också.

Sammanfattningvis så är vi väldigt nöjda med hur Malin skötte denna affär.
    Håkan J
    • 115.0 m²
  • 2020-12-03
    Vi köpte ett radhus innan visning och mäklaren, Olivia, var mycket professionell och snabb i kommunikationen. Bemötandet fortsatte på liknande sätt genom hela affären vilket gjorde att allt kändes tryggt och professionellt.
    Lovisa W
    • 166.0 m²
  • 2020-12-02
    Både köpt och sålt bostad av samma mäklare. Blev väldigt bra bemött och snabb försäljning vilket uppskattas.
    Fideli W
    • 47.0 m²
  • 2020-12-01
    Har sålt och köpt lägenhet.
    Har fått fin service av Haidie och Malin
    Har.hela tiden haft koll läget och det kändes bra.
    Jag känd mig väldig try och flickorna gör fint arbet.
    Agne P
    • 64.0 m²
  • 2020-11-25
    Köpte en liten bostadsrätt. Blev bra bemött och i dessa tider så var anpassningen super bra. Mäklaren gjorde ett mycket bra jobb.
    Nina O
    Trevlig personal
    Jan P
    • 120.0 m²
  • 2020-11-20
    Sålt ett parhus i Ystad, Olivia hanterade det utmärkt med full insikt för oss som säljare under hela processen.
    Jennifer M
    • 106.0 m²
    • Kryddområdet
  • 2020-11-10
    Sålt vår hus, blev glatt överraskad av mäklaren för tålamod med försäljningen av huset dom tog lite tid. Han klarade det galant
    Patrik L
    • 225.0 m²
    • Nybrostrand
  • 2020-11-06
    Utmärkt bemött av mäklaren
    Mäklaren upplevde jag som mycket kunnig
    Anders H
    • 93.0 m²
  • 2020-11-05
    Köpte en villa tillsammans med min sambo. Mäklaren har varit lätt att få tag på, han förmedlade och var tydlig i kommunikation hela processen mellan oss och säljaren och har hela tiden haft ett bra bemötande. Väldigt nöjda!
    Rebecka J
    • 140.0 m²
  • 2020-11-05
    Sålde min lägenhet, är jättenöjd med resultatet. Proffsigt bemötande. Omtänksamma.
    Ida O
    • 50.5 m²
  • 2020-10-31
    Vi har både köpt och sålt via fastighetsbyrån. Allt har gått så smidigt, vänligt och professionellt bemötande. Kan varmt rekommendera fastighetsbyråns tjänster.
    Ulrika L
    • 63.0 m²
  • 2020-10-26
    Vi har köpt lägenhet på Stallgatan 8 och sålt BRF-radhus på Hjortronstigen 6B, i Ystad.
    Jag tycker att mäklaren hållit hög nivå i samtliga delar: service mindes, tillgänglighet och transparens. Det har känts lätt och tryggt att göra affärer och vi har fått goda råd.
    Jag är mycket nöjd med vår mäklare och har inget att klaga på!
    Anna B
    • 143.2 m²
  • 2020-10-20
    Fantastiska Jessika Aleryd har levererat superfin service rakt igenom hela lägenhetsköpet.
    Renata A
    • 34.0 m²
  • 2020-10-16
    Emil Malmer är en fantastisk mäklare som bekräftar och ser till att hela affären blir smidig, behaglig och trygg. Inget professionalism och är förtroendegivande i sin roll. Fortsätt vara den härliga person du är. Kan varmt rekommendera Emil och hans ”gäng” 😊
    Lotte M
    • 110.0 m²
    • Sövestad
  • 2020-10-12
    Sålt en dyr bostadsrätt. Erhöll mycket professionellt och allmänt gott bemötande.
    Jochum K
    • 112.0 m²
  • 2020-10-05
    Sålde min goa lilla etta med hjälp av Jessica. Otroligt enkelt och smidigt, allt gick väldigt fort! Jessica fanns alltid ett samtal bort och redo att förklara allt som jag inte hängde med på!
    Sofie J
    • 34.0 m²
  • 2020-10-02
    Proffsigt trevlig mäklare, lätt att förstå när de gick igenom husköpet.
    Ann-charlotte S
    • 94.1 m²
    • Svarte
  • 2020-09-28
    Vi fick ett fint bemötande av mäklaren som var hjälpsam och ingav förtroende.
    Anna K
    • Sandskogen
  • 2020-09-28
    När man hör att kundens behov är i fokus kan vara vardagliga fraser, men när man verkligen upplever under en period vid en fastighetsaffär blir det en upplevelse. Visar stor passion i sitt yrke och glimt i ögat ordnar kvickt alla svårigheter för alla partner som är inblandat i affären. Detta är inget annat än super koll på vad hon gör och följer alltid den röda tråden som leder fram till ett bra resultat till alla partner. Tappar aldrig fokuset och leder kunden fram från början till slut med råd och tips, men aldrig påträngande. En stund känner man sig avundsjuk på hennes absoluta kontroll och sinne. Stor respekt för ödmjukhet hon visar för andras svåra situationer. Mycket trevligt och professionell uppträdande.
    Magdolna V
    • 23.5 m²
  • 2020-09-28
    Vi köpte en sommarstuga. Fastighetsbyrån hjälpte oss på alla tänkbara sätt vilket gjorde köpet smidigt och enkelt.
    Marcus K
    • Sandskogen
  • 2020-09-27
    Jag sålde en 4-rumslägenhet på det populära området Gjuteriet.

Mäklaren har varit behjälplig och bemött oss på ett bra sätt.
    Mina förväntningar var att det skulle gå så snabbt som möjligt, kanske 2-3 veckor efter annonsering. Men det tog 3-4 dagar, utan annons på Hemnet! Lyckat alltså.
    Inger R
    • 104.6 m²
  • 2020-09-24
    Olivia Sjöberg har hjälp oss med försäljning av vårt radhus här i Ystad.
    Hon har på alla sätt varit lyhörd, vänlig och glad och ytterst proffesionell!
    Vi är mycket nöjda med vår mäklare!
    Nina S
    • 166.0 m²
  • 2020-09-23
    Vi sålde lägenheten på Gjuterigatan där vår mäklare Malin gjorde ett fantastiskt jobb. Glad o positiv, hon jobbar hela tiden för att göra kunden nöjd.
    Vi uppskattade verkligen den tydliga kommunikationen och kände oss alltid uppdaterade.
    Mvh Per
    Karin J
    • 93.0 m²
  • 2020-09-22
    Jessica Aleryd har hjälpt oss med att både sälja vår bostadsrätt och med att köpa vår nya villa. Jessica har varit väldigt engagerad, lyhörd och kompetent. Tack vare Fastighetsbyråns tjänst "På gång" kunde vi vara väl förbedda då allting gick väldigt fort. Vi kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån och Jessica som mäklare!
    Petra P
    Petra P
    • 108.0 m²
    • Västra Sjöstaden
  • 2020-09-22
    När jag skulle välja mäklare så valde jag Jessica Aleryd för att hon hade 2 andra objekt till salu i samma hus. Och WOW!!! Jessica lyssnade från första stund vad jag ville få ut utav försäljningen av min bostad. Detta gjorde hon med bravur! Från första stund fram tills kontraktsskrivning var hon alltid tillgänglig för att hjälpa mig med mina tankar och funderingar. Hon gjorde verkligen försäljningen av min lägenhet till en bra upplevelse! Kommer absolut välja henne för mina kommande försäljningar, även varmt rekommendera henne till mina bekanta!
    TACK Jessica!
    Amanda O
  • 2020-09-21
    Köpte en 3 rok på Bellevuevägen innan den kom ut på Hemnet för försäljning. Väldigt nöjd med hur Emil skötte allt.
    Martina A
    • 72.0 m²
  • 2020-09-19
    En mycket snabb och smidig försäljning av min 1,5 plans villa.
    Allt har skötts proffsigt, och över min förväntan.
    Mäklaren har varit tydlig och stöttande i de frågor som för mig har uppstått.
    Ulla G
    • 164.0 m²
  • 2020-09-18
    Bra professionell mäklare, tillgänglig, snabb, positiv dessutom trevlig. Sålde en mindre gård.
    Per-ove Alexander F
    • 100.0 m²
    • Rynge
  • 2020-09-10
    Sålt en villa. Förväntade oss en mäklare som var tillgänglig och snabb. Olivia uppfyllde våra förväntningar. Snabb, tillgänglig, flexibel och trevlig är ord som beskriver henne. Vi hade en bra dialog med henne och kände att vi kunde bolla saker med henne. Hon förklarade även på ett bra sätt, så att vi förstod affären.
    Caroline N
    • 160.0 m²
    • Kabusa
  • 2020-09-10
    Har sålt vår lägenhet.Trevligt bemötande.Snabb och bra affär.Tydliga råd och bra information.Mycket nöjda .
    Marianne J
  • 2020-09-08
    Jessica Aleryd sålde min lägenhet, det gick väldigt smidigt och jag blev super nöjd
    Joakim B
    sålde sin lägenhet med hjälp av
    Tack Joakim, det var ett nöje att samarbeta med er!

Visa svar
  • 2020-09-07
    Sålt villa. 2 affären med samma mäklare. Uppfyllde alla våra förväntningar. Visade stor kunskap om hur en bra försäljning ska genomföras och stor omtanke om både säljare o köpare.
    Per A
    Per A
    • 186.0 m²
    • Åkesholm
    sålde sitt hus med hjälp av
    Hej Per o Ann-Christin! Jag blev så glad när vi kom i kontakt igen. Nästan 10 år efter att jag hjälpte till att sälja gården fick jag förnyat förtroende med försäljningen av enplansvillan. Det är fantastiskt att få göra affärer med trevliga kunder genom livets olika skeenden. Stort lycka till med nya lägenheten! Vi hörs!

Visa svar
  • 2020-09-03
    Köpt lägenhet
    Ordinarie mäklare, den som säljaren från början haft kontakt med, träffade vi först då betalning och överlämnande av nycklar skedde. Trevlig.
    Ersättaren, under visningar och kontraktsskrivning, var bra fram till halva kontraktsskrivningen sedan lite ofin i sitt sätt.
    Ersättaren tittade sedan på villan som vi skulle sälja och utgick från att han fått uppdraget att sälja den. När det gick upp för honom att han inte fick uppdraget blev han mycket kort och nästan otrevlig och hänvisade till hans position i företaget.
    Lars-olle G
    • 86.0 m²