Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Dolcetto Espresso Bar

Dolcetto Espresso Bar

Sveavägen 25, 111 34 Stockholm — Visa karta

Italienskt kök, utsökta pastarätter!
Tillagat med omsorg och med färska råvaror. Giuseppe och Francesco som har jobbat på anrika Italienska restauranger & festtillställningar bjuder på härliga hemlagade Italienska maträtter och förstklassig service.
Odengatan 85, 11322, Stockholm
Restaurang BankOmat Odenplan
Kerstin S:
Bra bemötande och god mat men det var länge sedan vi åt hos BankOmat.

Restauranger nära Dolcetto Espresso Bar:

Regeringsgatan 70, Stockholm
maria r:
Vänligt och bra bemötande. Dock lite negativ attityd inte var nöjda med det 1:a vinet vi fick prova till maten. Annars ok.

Sveavägen 41, STOCKHOLM
Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällag... Läs mer ›
Ellika S:
Mina varmaste tack och rekommendationer går till Två Grabbar och Kök efter fantastiskt ordnande av min disputationsfest den 28 oktober! Jag ...

Vasagatan 23, STOCKHOLM
Restaurang Räkan - Västsvenska delikatesser på Vasagatan i Stockholm Läs mer ›
Susanne S:
Vi är super nöjda. Vi var ett sällskap på10 pers och allt har funkat jätte bra från början. och maten var gudomlig.

Norrlandsgatan 28, STOCKHOLM
I Kung Carls Bakficka kan du njuta av brasserielunch, god middag eller en cockta... Läs mer ›
Camilla L:
God mat och trevlig personal. Lite dåligt med påfyllnad i buffén, men på det hela bra.

Läs vad 11 kunder tycker om Dolcetto Espresso Bar

• Janne B
    Janne B skrev om Dolcetto Espresso Bar
    Blivit sämre
  • Christina S
    Christina S skrev om Dolcetto Espresso Bar
    Omvägsställe. Tar ofta en extra hållplats för att få en espresso här. Och man vill liksom stanna jättelänge. Jag pratar italienska med Peppe som tar emot, snicksnackar lite, får höra om deras släkt i Italien och så kommer brorsan och ritar en karta för att jag helt ska förstå vad vi pratar om. Det är så hemtrevligt och välkomnande att man känner sig som den enda och viktigaste kunden precis just den dagen. Kaffet är som sagt helt vansinnigt gott. Just nu det bästa jag kan komma på i Stockholm, inräknat Non Solo och Costas. Deras cornettos är som de är i Italien och lunchen är även den en höjdare. Med atmosfär och det goda kaffet ÄR det värt en omväg och en extra hållplats med tunnelbanan. Tack fina ni <3
  • Robert C
    Robert C skrev om Dolcetto Espresso Bar
    Som många andra redan sagt är bemötandet underbart från "Peppe" på Dolcetto. Tyvärr så är det inte alltid Peppe man blir bemött utav. Senast fick jag träffa en tjej som heter Tiffany. Riktigt jobbig människa, något sjukt stressad och "militant"; absoluta motsatsen till cafépersonal i min bok.

Kaffet är bra, inte bäst.
    Gillar att latten inte är av "Svenskt mått" utan håller en mindre storlek.

Rekommenderas så länge det är Peppe som styr båten, om Tiffany är där så förstörs hela upplevelsen.
  • Theo M
    Theo M skrev om Dolcetto Espresso Bar
    En jattemysig espressobar! Bra bemotande av personalen vid ankomst och kaffet ar kanon.
  • Micke K
    Micke K skrev om Dolcetto Espresso Bar
    en av dom absolut bästa espressobarerna i stan!
    Pepe och Franco är dom trevligaste värdarna.
    "Big Mike"
    2008-12-16 Peppe C svarar Micke K
    grazie Mike,hälsingar från Giuseppe e Franco.
    ciao
  • Martin S
    Martin S skrev om Dolcetto Espresso Bar
    Jag har sprungit på Dolcetto till och från sedan restaurangen öppnade. Det är alltid med ett stort leende och lite ”ciao bello” och ”prego” som man blir bemött av Peppe. Det blir helt klart en skön stämning, jag börjar nästan själv att apa efter med Italienska uttryck! Samtidigt är det bra variation på maten och att den är smakrik skadar inte heller. Tyvärr var pastan lite överkokt sist, så i skrivande stund ger jag bara en 4a. Men den kan lätt överträffas!

Gå dit:)
  • Cissi H
    Cissi H skrev om Dolcetto Espresso Bar
    Vi beställde en buffé för 18 personer till jobbet. Den var suverän! Fräscht, mycket mat och smakerna var en ren njutning. Det här gör vi om!!
    Emma K gillar detta
  • Robert N
    Robert N skrev om Dolcetto Espresso Bar
    Bästa italienska kaffet. Nuff said!
  • Anna H
    Anna H skrev om Dolcetto Espresso Bar
    Underbart! Deras gorgonzola-pasta var bland det bästa jag ätit!
  • Martin S
    Martin S skrev om Dolcetto Espresso Bar
    Väldigt trevlig personal och gott kaffe. Har dessutom en del bra rätter som känns fräscha.
    2008-11-19 Peppe C svarar Martin S
    Tack Martin! Det värmde att du tyckte om våra rätter! Hoppas att se dig snart igen:)
  • Emma K
    Emma K skrev om Dolcetto Espresso Bar
    När man vill ha något mer än bara sin lunch elller sitt kaffe är Dolcette ett rätt okänt smultronställe. Vid första anblicken kan man tro att det är ännu ett lunchhak i mängden på Sveavägen men när man satt sig ner, fått en perfekt Italiensk Capuccino utan onödigt lulllull, eller en bättre Frappe än de har i Grekland eller för all del hemlagad Tiramisu till fikat inser man att så inte är fallet. Ägarna sätter stämningen och atmotsfären med sitt kunnande, sin positiva energi och vänlighet utan att kännas påträngande eller smöriga. Nästa gång blir det lunch inte bara kaffe, jag måste prova resten!

Sveavägen 25, 111 34 Stockholm