Dolcetto Espresso Bar

Dolcetto Espresso Bar

Ring 08-23 24 44 www.dolcetto.se
4.3

Italienskt kök, utsökta pastarätter! Tillagat med omsorg och med färska råvaror. Giuseppe och Francesco som har jobbat på anrika Italienska restauranger & festtillställningar bjuder på härliga hemlagade Italienska maträtter och förstklassig service.

11 omdömen om Dolcetto Espresso Bar

Janne B

Blivit sämre

Paraden
4.2/5 i betyg av 4697 omdömen 4.2 av 4697 omdömen

Fick trevligt bemötande och ett stort plus att man kunde ta med sin hund. God mat och jag kommer med säkerhet tillbaka.

Christina S
Skrev om Dolcetto Espresso Bar

Omvägsställe. Tar ofta en extra hållplats för att få en espresso här. Och man vill liksom stanna jättelänge. Jag pratar italienska med Peppe som tar emot, snicksnackar lite, får höra om deras släkt i Italien och så kommer brorsan och ritar en karta för att jag helt ska förstå vad vi pratar om. Det är så hemtrevligt och välkomnande att man känner sig som den enda och viktigaste kunden precis just den dagen. Kaffet är som sagt helt vansinnigt gott. Just nu det bästa jag kan komma på i Stockholm, inräknat Non Solo och Costas....

Robert C
Skrev om Dolcetto Espresso Bar

Som många andra redan sagt är bemötandet underbart från "Peppe" på Dolcetto. Tyvärr så är det inte alltid Peppe man blir bemött utav. Senast fick jag träffa en tjej som heter Tiffany. Riktigt jobbig människa, något sjukt stressad och "militant"; absoluta motsatsen till cafépersonal i min bok. Kaffet är bra, inte bäst. Gillar att latten inte är av "Svenskt mått" utan håller en mindre storlek. Rekommenderas så länge det är Peppe som styr båten, om Tiffany är där så förstörs hela upplevelsen.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4119 omdömen 4.0 av 4119 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Theo M
Skrev om Dolcetto Espresso Bar

En jattemysig espressobar! Bra bemotande av personalen vid ankomst och kaffet ar kanon.

Micke K
Skrev om Dolcetto Espresso Bar

en av dom absolut bästa espressobarerna i stan! Pepe och Franco är dom trevligaste värdarna. "Big Mike"

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Martin S
Skrev om Dolcetto Espresso Bar

Jag har sprungit på Dolcetto till och från sedan restaurangen öppnade. Det är alltid med ett stort leende och lite ”ciao bello” och ”prego” som man blir bemött av Peppe. Det blir helt klart en skön stämning, jag börjar nästan själv att apa efter med Italienska uttryck! Samtidigt är det bra variation på maten och att den är smakrik skadar inte heller. Tyvärr var pastan lite överkokt sist, så i skrivande stund ger jag bara en 4a. Men den kan lätt överträffas! Gå dit:)

Cissi H
Skrev om Dolcetto Espresso Bar

Vi beställde en buffé för 18 personer till jobbet. Den var suverän! Fräscht, mycket mat och smakerna var en ren njutning. Det här gör vi om!!

Emma K gillar detta
Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7914 omdömen 4.3 av 7914 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Robert N
Skrev om Dolcetto Espresso Bar

Bästa italienska kaffet. Nuff said!

Anna H
Skrev om Dolcetto Espresso Bar

Underbart! Deras gorgonzola-pasta var bland det bästa jag ätit!

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4102 omdömen 4.0 av 4102 omdömen

Jessica I Jessica I
Martin S
Skrev om Dolcetto Espresso Bar

Väldigt trevlig personal och gott kaffe. Har dessutom en del bra rätter som känns fräscha.

Emma K
Skrev om Dolcetto Espresso Bar

När man vill ha något mer än bara sin lunch elller sitt kaffe är Dolcette ett rätt okänt smultronställe. Vid första anblicken kan man tro att det är ännu ett lunchhak i mängden på Sveavägen men när man satt sig ner, fått en perfekt Italiensk Capuccino utan onödigt lulllull, eller en bättre Frappe än de har i Grekland eller för all del hemlagad Tiramisu till fikat inser man att så inte är fallet. Ägarna sätter stämningen och atmotsfären med sitt kunnande, sin positiva energi och vänlighet utan att kännas påträngande eller...

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8051 omdömen 4.3 av 8051 omdömen