Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Dolcetto Espresso Bar

Dolcetto Espresso Bar

Sveavägen 25, 111 34 Stockholm — Visa karta

Italienskt kök, utsökta pastarätter!
Tillagat med omsorg och med färska råvaror. Giuseppe och Francesco som har jobbat på anrika Italienska restauranger & festtillställningar bjuder på härliga hemlagade Italienska maträtter och förstklassig service.

Läs vad 11 kunder tycker om Dolcetto Espresso Bar

• Janne B
    Janne B skrev om Dolcetto Espresso Bar
    Blivit sämre Läs mer
  • Christina S
    Christina S skrev om Dolcetto Espresso Bar
    Omvägsställe. Tar ofta en extra hållplats för att få en espresso här. Och man vill liksom stanna jättelänge. Jag pratar italienska med Peppe som tar emot, snicksnackar lite, får höra om deras släkt i Italien och så kommer brorsan och ritar en karta för att jag helt ska förstå vad vi pratar om. Det är så hemtrevligt och välkomnande att man känner sig som den enda och viktigaste kunden precis just den dagen. Kaffet är som sagt helt vansinnigt gott. Just nu det bästa jag kan komma på i Stockholm, inräknat Non Solo och Costas. Deras cornettos är som de är i Italien och lunchen är även den en höjdare. Med atmosfär och det goda kaffet ÄR det värt en omväg och en extra hållplats med tunnelbanan. Tack fina ni <3 Läs mer
  • Robert C
    Robert C skrev om Dolcetto Espresso Bar
    Som många andra redan sagt är bemötandet underbart från "Peppe" på Dolcetto. Tyvärr så är det inte alltid Peppe man blir bemött utav. Senast fick jag träffa en tjej som heter Tiffany. Riktigt jobbig människa, något sjukt stressad och "militant"; absoluta motsatsen till cafépersonal i min bok.

Kaffet är bra, inte bäst.
    Gillar att latten inte är av "Svenskt mått" utan håller en mindre storlek.

Rekommenderas så länge det är Peppe som styr båten, om Tiffany är där så förstörs hela upplevelsen. Läs mer
  • Theo M
    Theo M skrev om Dolcetto Espresso Bar
    En jattemysig espressobar! Bra bemotande av personalen vid ankomst och kaffet ar kanon. Läs mer
  • Micke K
    Micke K skrev om Dolcetto Espresso Bar
    en av dom absolut bästa espressobarerna i stan!
    Pepe och Franco är dom trevligaste värdarna.
    "Big Mike" Läs mer
    2008-12-16 Peppe C svarar Micke K
    grazie Mike,hälsingar från Giuseppe e Franco.
    ciao
  • Martin S
    Martin S skrev om Dolcetto Espresso Bar
    Jag har sprungit på Dolcetto till och från sedan restaurangen öppnade. Det är alltid med ett stort leende och lite ”ciao bello” och ”prego” som man blir bemött av Peppe. Det blir helt klart en skön stämning, jag börjar nästan själv att apa efter med Italienska uttryck! Samtidigt är det bra variation på maten och att den är smakrik skadar inte heller. Tyvärr var pastan lite överkokt sist, så i skrivande stund ger jag bara en 4a. Men den kan lätt överträffas!

Gå dit:) Läs mer
  • Cissi H
    Cissi H skrev om Dolcetto Espresso Bar
    Vi beställde en buffé för 18 personer till jobbet. Den var suverän! Fräscht, mycket mat och smakerna var en ren njutning. Det här gör vi om!! Läs mer
    Emma K gillar detta
  • Robert N
    Robert N skrev om Dolcetto Espresso Bar
    Bästa italienska kaffet. Nuff said! Läs mer
  • Anna H
    Anna H skrev om Dolcetto Espresso Bar
    Underbart! Deras gorgonzola-pasta var bland det bästa jag ätit! Läs mer
  • Martin S
    Martin S skrev om Dolcetto Espresso Bar
    Väldigt trevlig personal och gott kaffe. Har dessutom en del bra rätter som känns fräscha. Läs mer
    2008-11-19 Peppe C svarar Martin S
    Tack Martin! Det värmde att du tyckte om våra rätter! Hoppas att se dig snart igen:)
  • Emma K
    Emma K skrev om Dolcetto Espresso Bar
    När man vill ha något mer än bara sin lunch elller sitt kaffe är Dolcette ett rätt okänt smultronställe. Vid första anblicken kan man tro att det är ännu ett lunchhak i mängden på Sveavägen men när man satt sig ner, fått en perfekt Italiensk Capuccino utan onödigt lulllull, eller en bättre Frappe än de har i Grekland eller för all del hemlagad Tiramisu till fikat inser man att så inte är fallet. Ägarna sätter stämningen och atmotsfären med sitt kunnande, sin positiva energi och vänlighet utan att kännas påträngande eller smöriga. Nästa gång blir det lunch inte bara kaffe, jag måste prova resten! Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm:

Inger H Inger H tycker: