Hässlö Trafikskola Västerås

Hässlö Trafikskola Västerås

Ring 021-13 71 00 www.hasslotrafikskola.se

Är det dags att ta körkort? I så fall är du varmt välkommen till oss på Hässlö trafikskola i Västerås. Vi erbjuder en heltäckande körkortsutbildning och i den kombinerar vi både praktiska körlektioner och teori. Du kan även få intensivkurser för både personbil och MC med inkluderat boende här på skolan. Utöver detta har vi...

270 omdömen om Hässlö Trafikskola Västerås

Ann-Christine B
Skrev om Hässlö Trafikskola Västerås

Intensivkursen för MC var helt suverän med engagerade instruktörer och bra upplägg med övningar för att klara körprovet. Jag är mer än nöjd och rekommenderar Hässlö körskola varmt.

Stockholm City Trafikskola
4.5/5 i betyg av 3436 omdömen 4.5 av 3436 omdömen

Otroligt bra lärare/kurshandledare som förklarade på ett underbart sätt. Jättetrevlig och man lärde sig en massa

Emma P
Skrev om Hässlö Trafikskola Västerås

Världens bästa trafikskola! Underbara lärare som lärt mig köra bil. Rekommenderar vidare till alla att gå här, så drivna och duktiga lärare som verkligen lärt mig allt. Extra stort tack till Stefan & Maria, utan er hade jag aldrig tagit körkortet!!

Victor Lars Adam S
Skrev om Hässlö Trafikskola Västerås

Otroligt engagerade lärare som med god pedagogik o entusiasm för varje elev gör MC-utbildningen kanon. Har provat två andra körskolor o det var som natt o dag. Hässlö är duktiga pedagoger som är närvarande o säkerställer en bra utbildning. Allt kring bokning, logistik etc sköts exemplariskt o flexibelt. Kan verkligen rekommendera Hässlö till alla som vill ta MC-kort. Kanonbra!

Jarla Trafikskola
4.8/5 i betyg av 1546 omdömen 4.8 av 1546 omdömen

Jarla trafikskola i Norrtälje har varit fantastiska under den tiden jag kämpat för att ta mitt motorcykelkörkort. Jag kan med varm hand reko

Viktor
Skrev om Hässlö Trafikskola Västerås

Körde intensiv MC kurs på stora paketet. Hade Leif, Elin och Micke som var på som hökar och snabbt gav tips och tricks på vad jag skulle öva mer på. Klarade uppkörningen och rekommenderar skolan för den som är redo för en riktig intensivkurs, jag var helt slut efter en vecka så var förberedd! Mvh Viktor

Daniel C

Mina två veckor på Hässlötrafiksola var väldigt bra. Skolan var väldigt välorganiserad och lärarna var trevliga och väldigt kunniga. Utbildningen kostade mycket pengar och jag var inte särskilt imponerad över priset men efter avslutad utbildning tycker jag att det var värt vartenda öre. Förutom en tuff intensiv utbildning hade jag roligt. Det enda som skulle kunna förbättra skolan vore en bastu och en mini-bar. 9/10

Körkortsspecialisterna AB
4.9/5 i betyg av 119 omdömen 4.9 av 119 omdömen

Jättetrevliga och hjälpsamma. Framförallt duktiga och kunniga. Rekommenderar de till alla som vill ta körkort!

Eva E
Skrev om Hässlö Trafikskola Västerås

Intensivkursen vänder sig till nybörjare och ställer inga förkunskapskrav på deltagarna. Jag utgick ifrån att det skulle bli tio intensiva arbetsdagar som ledde till körkort. Det började dock taffligt redan första dagen med flera inställda lektioner och måttligt engagerad lärare. Kursen fortsatte i samma stil med oväntat få lektioner och ideliga håltimmar, antagligen menade för självstudier. Efter åtta arbetsdagar var det meningen att teorin och uppkörningen skulle ske på torsdagen och fredagen i slutet av andra veckan....

Svar från Hässlö Trafikskola Västerås

Oj, vad tråkigt att du känner så. Vi vill gärna få kontakt med dig och reda ut detta men jag hittade inte dig i vårt system. Vilken stad gick du i?

Martina S

Jag hittade Hässlö Trafikskola och deras intensivkurs via nätet när jag hade googlat runt lite. Jag läste mycket bra om dem och valde då deras program. När vi kom dit så var det inte direkt någon personal som mötte oss, utan vi fick hjälp av andra elever vart vi skulle gå osv. Det va tuffa dagar med mycket bilkörning och lektioner inom teori och även riskettan och risktvåan. Men jag hade väldigt kul och jag tyckte jättemycket om de som var där med mig, vi klickade väldigt bra. Jag klarade inte min uppkörning på första försöket,...

JP´s Trafikskola
4.9/5 i betyg av 414 omdömen 4.9 av 414 omdömen

Genom JP har båda barnen tagit sitt körkort för bil på första försöket och en av dem har genom stöd även tagit BE . JP har förutom utbildnin

Sture Patrik B Sture Patrik B
Rei B
Skrev om Hässlö Trafikskola Västerås

Väldigt bra! Lärarna vill verkligen hjälpa en att bli bättre med det man har svårt för. Och boendet på skolan fungerar bra. Fick B-körkort på 2 veckor utan att ha övningskört alls innan!

Linnea P

Jag tycker att jag fick ett mycket bra bemötande, och bra service. Lektionerna var mycket lärorika och lärarna var väldigt trevliga.

Saltsjö Trafikskola
4.7/5 i betyg av 966 omdömen 4.7 av 966 omdömen

Anser bemötandet som proffesionellt och trevligt. Klar och tydlig undervisning, samt varierat innehåll. Med detta menar jag att det var vari

Oscar S

Mitt helhetsintryck av Hässlö Trafikskola är mycket positivt. Engagerade lärare bra utbildning och en vilja från skolan sida att man Ska lyckas!

Maria M

Väldigt nöjd med all personal, trevligt bemötande och ett fantastiskt tålamod. Kan varmt rekommendera Hässlö Trafikskola

Markus S

Så jäklar bra! Ses till våren Mvh:Skåne markus

Linda S

Superbra skola! Trevlig personal & kunniga lärare. Fick mitt mc-kort på 2mån från att jag aldrig suttit på en mc tidigare eller kört moped. Vilken upplevelse & resa! Intensivt men väldigt skoj! Rekommendera verkligen deras intensivkurs gör mc!

Therese W

Utan Leffe och dom andra på skolan skulle jag aldrig sitta med ett mc kort i handen efter 8 dagar😊👍👍👍

Daniel B

Personalen är supertrevlig, uppkörningen gick toppen, 5/5

Patrik H

Jag är mycket nöjd. Skicklig lärare, bra boende. Prisvärt.

Johan H

Utbildningen och körningen var precis lika bra som jag hade hört att den var. Jag hade blivit rekommenderad att ta körkort hos Hässlö körskola av en bekant.

Tomas B

Toppen och perfekt, precis vad jag förväntade mig, mycket professionella på allt dom gjorde samt att motorcyklarna och utrustning var i väldigt bra skick.

Anders O

Bra instruktörer, trevlig administration, familjestämning p g a intensivutbildningens kvarboende. Bra träningsområden/teknikträning Mycket nöjd att lära mig så mycket på så kort tid, nu kommer tiden att jobba på erfarenheten. Jag kan rekommendera Hässlö för mina vänner.

Johan S

Grymt trevlig och kunnig personal. Bra boende på skolan. Riktigt nöjd!

Robert J

Rakt igenom helnöjd med Hässlö Trafikskola. Riktigt trevlig, pedagogisk & kunnig personal, som gjorde sitt yttersta för att lära oss köra. Stor eloge till Petra på kontoret & Leif / Micke som gjorde vistelsen på Hässlö såväl givande som minnesvärd. Skulle varmt rekommendera detta gänget till alla mina vänner & andra människor som funderar på intensivkurs för MC-kort.

Simon E
Skrev om Hässlö Trafikskola Västerås

Micke gjorde min intensovkurs skitkul och han är den bästa läraren jag haft. Trevlig personal och nice lokaler

Nicole K

MC körkort: Lärarna är väldigt inriktade i att lära ut och hur man ska utvecklas. Man känner att man får ett stöd. Det lite mer negativa var att jag tycker att när man kom dit för bara ett par få lektioner (inte intensivveckor) så blir det så många elever och några gånger kändes det som att man inte kan få den hjälp riktigt som man behöver. Men så bra som dem var så försökte dem alltid få ihop allt så att de skulle fungera!

Simone G
Skrev om Hässlö Trafikskola Västerås

Jag gjorde en intensivkurs för mc under sommaren. Jag fick ett fantastiskt bra bemötande från lärarna. De har bra tålamod och är väldigt professionella. Jag fick ett väldigt bra bemötande från allihop.

Alice B
Skrev om Hässlö Trafikskola Västerås

I was apparently the first English intensive course student, and the team did NOT let me down. Both of my teachers were GREAT- Annica and Elin, and both took extra attention to me during lessons and outside- it is not just out of the teaching book- but they structured the way they taught around me- emotionally, practically etc.... if I could, I would do the WHOLE course again- but unfortunately I PASSED on the first try! Thanks again, from the mad English bird woman xox

Martin W

Per är en fantastisk lärare och hela skolan är mycket bra. Rekommenderas.

Michael J

Lättsamt och mycket roligt. Personalen kan verkligen sitt jobb och man längtade efter varje lektion.

Anders K

Hög kvalitet! Lämnar lite att önska.

Morgan B

Grymt bra körskola med mkt kompetent och väldigt trevlig personal. Bra boende å fräscha fordon. Kan varmt rekomenderas.

Hanna E

Jag är supernöjd! Både med upplägget av kursen och hur väl lärarna lärde ut. Rekommenderar alla att ta sitt körkort på Hässlö trafikskola :)

Anton G

Mycket bra kurs med bra lärare.

Jonas M

Mycket bra engagerad och flexibel personal avkopplad inställning som ledde till bra personligt resultat

Robin B

Klockren vecka, kom dit på söndagen (kvällen) lastade in matvaror. Gick upp klockan 06:30 dagen efter och hade sedan min första lektion 07:20. Blev för det mesta 4 timmar körlektioner per dag och läste teorin på plats resterande tid. Hade inte pluggat något eller ens öppnat böckerna innan. Chillade och lagade mat på kvällen givetvis, och snackade skit med rumskompisen samt diskuterade livets mening (att åka hoj givetvis). På torsdag skrev jag teoriprovet på morgonen och körde på e.m. ut i trafiken som sista lektion....

Daniel L

Riktigt bra trafikskola !! Grymma lärare och bra priser

Evgeniia P

Det var helt fantastisk upplevelse att bo i skolan 2 veckor och sen få ett körkort. Lärarna var jätte trevliga och väldigt pedagogoska.

Therese E
Skrev om Hässlö Trafikskola Västerås

Jag gick på intensivkursen för MC en vecka. Bra bemötande och bra lärare. Jag hade aldrig kört motorcykel innan, så jag lärde mig alla grunder på Hässlö Trafikskola. Kastades verkligen in i hojåkningen på en gång vilket jag tror var bra. Inget daltande liksom. Jag fick lov att börja tro på mig själv. Lärarna va lätt att tycka om. Dom blandade humor med allvar vilket gjorde att stämningen var på topp och inlärningen gick galant. Var det något man behövde extra hjälp med så tog dom sig tid. Det enda jag hade kvar att önska...

Amanda B

Bra upplägg, trevliga och kompetenta lärare.

Lotta G

bemötandet var väldigt vänligt och personalen där var väldigt trevliga. Denna trafik skola levde upp och över mina förväntningar.

Henrik B
Skrev om Hässlö Trafikskola Västerås

Jättebra och kunniga trafiklärare som lärde mig att få mitt mc kort. Köpte lilla mc paketet och hårdtränade i tre dagar. Det var en kanonupplevelse och dom fick mig att köra mc på rätt sätt. Jag kan med varm hand rekommendera Hässlö trafikskola till alla som vill ta mc kort.

Lukas H
Skrev om Hässlö Trafikskola Västerås

Ett skönt gäng som hjälpte mig med MC-lappen på bara 1 vecka. Passar bra för den som kört en del innan och ska finslipa innan uppkörning.

Jonathan B
Skrev om Hässlö Trafikskola Västerås

Riktigt bra intensivkurs för MC! Gick en veckas intensivkurs (stora paketet), tog 2 timmars lektion innan uppkörningen och satte sedan denna på första försöket. Perfekt att alla körmoment som kommer på uppkörningen finns på området, det gjorde allt mycket lättare och stärkte självförtroendet inför uppkörningen. Rekommenderas om du snabbt vill ha ett MC-kort!

Astrid E

Trafiklärarna var pedagogiska och hur härliga som helst att köra med. Elin, Martin och Annika var de jag körde mest med. De var alla så peppande och positiva. Det var en bra elevcentral vi hade tillgång till. Bra upplägg med att lärarna kunde se hur lång man har kommit med teorin. Halkbanan var jättekul. Hade kunnat tänka mig lite mer strukturerade teorilektioner. Bra stämning i huset vi bodde i, trafiklärarna bidrog verkligen till bra stämning också. Det hade behövts mer än en nyckel till grinden dock. Är så nöjd med vistelsen.

Mattias J
Skrev om Hässlö Trafikskola Västerås

Från väldigt lite erfarenhet till klar för uppkörning på en vecka. Bra "tekniklektioner" på flygfältet. Lite för få timmar i trafiken kanske. Tack för hjälpen!

Oscar S
Skrev om Hässlö Trafikskola Västerås

Körde intensivkurs MC och den var super! Man fick hjälp med allt. Var man osäker på något moment fick man omgående hjälp/tips för att klara det. Bra förklaringar, lagom tempo och man var delaktig i sin utbildningsplanering! Allt i allt 5/5a

Petra Z

Mycket trevlig personal. Kuniga lärare som va pedagogiska och tålmodiga. Kände mig hemma där.

Ia H
Skrev om Hässlö Trafikskola Västerås

Är supernöjd. Bra dialog och feedback, positivt stöd och flexibilitet med tider:-)

Simon I
Skrev om Hässlö Trafikskola Västerås

Köpte intensivkurs i mc. Bra bemötande. Lite besviken på att det var så lite trafikkörning. Samt att man inte fick åka själv med en lärare. Annars så var hela kursen väldigt bra

Micke B
Skrev om Hässlö Trafikskola Västerås

Enkelt att anmäla sig till kurs Mc Kort Intensiv. Trevlig och tillmötesgående personal som tog sig tid att svara på alla 100 frågor jag hade inför kursen. Under själva kursen togs jag omhand av mycket proffsiga lugna personer som tog mig steg för steg i min individuell takt igenom Risk 1:an, Risk 2:an Provskrivning och Uppkörning. Allt skedde på en vecka!!!! Hässlö Trafikskola har guidat mig till en ny väld på två hjul. Tack!

Jimmy H
Skrev om Hässlö Trafikskola Västerås

Första kontakten jag hade var ett telefonsamtal, blev vänligt bemött och fick hjälp med att boka en intensivvecka samt uppkörningstid. Väl under veckan möttes jag av riktigt bra pedagogiska och engagerade trafiklärare. Som helhet landar Hässlö Trafikskola högt över de förväntningar jag hade, lärorik och rolig vecka som resulterade i en godkänd uppkörning! Rekommenderas starkt.

Peter B
Skrev om Hässlö Trafikskola Västerås

Det var toppen, trevliga utbildare och man blev omhändertagen på ett bra sätt