Restaurang  Himlen

2.9

12 omdömen om Restaurang Himlen

Mariko R
Skrev om Restaurang Himlen

Visserligen fantastiska drinkar, men jag kommer aldrig mer besöka detta ställe på grund av bemötandet av "vakten" som på ett väldigt otrevligt sätt nekade oss inträde för att min pojkvän var för full!! Vi hade tidigare denna kväll varit på Gondolen och druckit en (En!!) drink. Lugnt skötsamt par i 30-40-årsåldern, trogna besökare på himlen sedan flera år, går inte ut så mycket längre och ville ha en fin avslutning på en trevlig kväll. Fick i stället gå hem i vredesmod men först efter att jag observerat vakten släppa in flera...

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Benjamin L
Skrev om Restaurang Himlen

Jättetrevlig utsikt och fin atmosfär. Perfekt för en dejt om man är singel. Maten däremot är värdelös.

Markus W
Skrev om Restaurang Himlen

Utsikten är ju av internationell klass, och vakterna har alltid varit väldigt trevliga när jag varit på besök. Dock. Dålig service på insidan, vilket sabbar betyget. Lång väntetid i baren (sånt som kan hända, men känns som det händer lite för ofta), och vid mitt senaste besök kom personalen och gnällde över att vi råkat bli 8 personer vid ett bord där vi uppgett att vi skulle vara 6 personer från början. Detta trots att de två extra personer gott och väl fick plats. Då gick vi naturligtvis direkt därifrån. Uselt bemötande.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4714 omdömen 4.2 av 4714 omdömen

Penelope S Penelope S
anders a
Skrev om Restaurang Himlen

Tack gode gud för att de har utsikt, annars skulle inte en vettig människa gå hit! Stället är uselt bortom allt du sett tidigare. Trött personal utan någon som helst personlighet. I baren har man dessutom spikat upp träplattor i taket för att göra ljudmattan så plågsam som möjligt. Hade det varit fel att satsa på en modern ljudanläggning istället? Gissar att ägarna kommer från Strängnäs eller någon annan håla. Gå hit om du vill festa med norrmänn i onepeace och hånglande förortspar som träffades på Gröne Jägaren..

Magnus B
Skrev om Restaurang Himlen

Vi var tidiga till en fest i kvarteren; tog hissen 25 våningar upp. Tanken var, en skön drink i en mondän atmosfär. Där, några soffor att launcha i. Toppen, tänkte vi. Efter tio minuter hade "hovmästaren" förstått att vi ville nåt där vi stod vid hans pulpet. Vi fick en soffa, men bara för 45 minuter – sen skulle andra gäster anlända. Helt okej: vi skulle bara ta en drink. Efter ytterligare 20 minuter kom samme "hovmästare" och frågade om vi fått beställa. - nej du grabben, det här håller inte. Framför...

Alexander F och 2 andra gillar detta
Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8068 omdömen 4.3 av 8068 omdömen

Mats L
Skrev om Restaurang Himlen

New York i Stockholm. Sitter i baren och äter sverigetapas och njuter. Tack Reco.

Nikke L gillar detta
Jonas L
Skrev om Restaurang Himlen

Mycket bra ställe! Helt klart värt ett besök

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4143 omdömen 4.0 av 4143 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Ida L
Skrev om Restaurang Himlen

Fin utsikt men ett glas vin kostar 110:-(24/3 2010)... lite mycket för min del.

Nikke L
Skrev om Restaurang Himlen

24e våningen och Stockholms bästa utsikt. VIP-hiss från gatuplanet och en otroligt välutrustad bar. Bästa stället att njuta en manhattan. Dessutom en välbemannad bardisk med bra barpersonal som det går snabbt att få ögonkontakt med. Nästan värda en femma :)

Jonas L och 2 andra gillar detta
Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Caroline A
Skrev om Restaurang Himlen

Stockholm by Night är en väldigt trevlig upplevelse från Skrapans skybar. Avnjutandes en god drink har man en underbar utsikt över stan. Trevlig personal, skön atmosfär.

John H

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4108 omdömen 4.0 av 4108 omdömen

Jessica I Jessica I
Peter
Skrev om Restaurang Himlen

Har besökt detta ställe ett antal gånger senaste veckorna........Mycket trevlig personal, perfekt utsikt, mycket folk. Dyrt? Njaa, inte billigt. Jag trivs här.......väl värd ett besök eller två.