Hoffsten Motor AB

Hoffsten Motor AB

Välkommen till Hoffsten Motor!

Här kan du både köpa och byta in din bil och vi kan med säkerhet säga att vi kommer kunna hitta en bil i standardprisklassen 30-200.000kr som uppfyller dina önskemål. Vi har alltid bilar på lager som är varudeklarerade och har garanti.

Vill du köpa på avbetalning får du lägga en kontantinsats på 20% och har sedan 12-72 månader på dig att betala resterande. Vi kan också erbjuda leasing till ett förmånligt pris och vi tillämpar lägsta dagsränta när vi skriver kontrakt. Dessutom löser vi restskulden när du byter in din gamla bil!

Vi har även en egen verkstad med utrustning för t.ex. AC-service och bildiagnos.

Ring för att boka en tid i verkstaden eller för att träffa oss och diskutera din nästa bilaffär!

Läs vad 62 kunder tycker om Hoffsten Motor AB 2

2021-02-25
    Köpte en bil av årsmodell 2014, riktigt trevlig bemötande och trevliga personal
  • Robert R
    2021-02-18
    Köpte en blå Passat B8 för två veckor sedan, första kontakten var smidig och bemötandet var trevligt, är bil nummer två från dem så jag tvekade inte när jag hittade bilen jag ville ha.
    2021-02-18
    Snabb service.
    Bra service
    Proffsigt service
    Mycket nöjd
  • 2021-02-16
    Köpte en Alfa. Mkt bra snabb och service. Säljaren väldigt trevlig utan att vara för "säljig"
    2021-02-16
    Nöjd med mitt köp hus de, bra service och och ärliga personal. Rekommenderar denna firman
    2021-02-16
    Snabb och elegant bilaffär!
    .................................,,..................
    2020-12-16
    Köpte en Alfa. Trevligt och bra bemötande där.
    2020-11-29
    Sålde bilen fick det jag ville ha . Och pengarna satt på konto efter en bankdag . Trevlig personal . Rekommenderar verkligen dem . Henning
    2020-11-28
    Köpte en bil riktigt bra bemötande
    Dem betalade direkt när det visade sig att däcken var obalanserad.
    2020-11-26
    Bästa bemötande så proffsigt trevligt och framförallt dom gör allt för att hjälpa kunden. Köpte en Volvo v70 där i somras, det hände lite saker med bilen så den hamnade på verkstaden, personalen höll mig uppdaterad angående bilen hela tiden. Fick en lånebil gratis fram till min bil var klar. Rekommenderar Verkligen Hoffstens motor i haninge 🙏🍀🍀🍀🍀🍀det är rätt personal på rätta stället. Kommer alltid köpa bil av dom. Har nu köpt min andra bil från dom.
    2020-11-26
    Då bilen jag köpte saknade stolvärme satte de in sådan åt mig. Toppenservice!
    2020-11-26
    Köpte en bil, väldigt nöjd med bilen och upplevelsen, väldigt bra service och attityd, och priset var också bra! Rekommender varmt!
    2020-09-30
    Skandal!! När jag köpte en till synes fräsch Opel Tigra cab årsmodell 2005 för drygt två år sedan av Hoffsten Motor AB uppgav säljaren att bilen hade gått lite drygt 6000 mil. Det framgick även i annonsen och deklarationen av bilen. Ett år senare när jag skulle kontrollbesiktiga bilen visade sig att bilen hade en mätarställning på drygt 16000 mil vid en tidigare kontrollbesiktning några år tidigare i Göteborg !!! Jag kontaktade genast Hoffsten Motor AB för återköp av bilen men de kunde inte tänka sig att återta bilen utan erbjöd mig 5000 kronor i kompensation för manipulerad mätarställning d.v.s. för de 10000 milen. Det hjälpte inte att jag försökte förklara att i de juridiska fallen som handlar om manipulerad mätarställning så är det återköp av säljaren som gäller i så gott som 100% av fallen. Jag anmälde Hoffsten Motor AB till ARN som efter ett års väntan fattade sitt beslut:
    Hoffsten Motor AB skall häva köpet och återbetala köpeskillingen till fullo.(vad har de förväntat sig annars??!)
    Nu är bilen återlämnad och pengarna har jag fått tillbaka också efter drygt två års elände.
    Jag tycket att en seriös bilfirma ska inte sälja en manipulerad bil, även om Sverige är ett av de få länder som inte straffar det.
    Jag kan INTE rekommendera Hoffsten Motor AB eftersom de borde ha fattat det vad som gäller och de borde ha varit smidigare och tagit tillbaka bilen direkt när jag klagade!!
    Hej Andras! Nu stämmer inte detta riktigt som du skriver men ja..bilen var manipulerad vilket vi inte varit medvetna om vid försäljningstillfället och det beklagar vi. Att du inte tror oss på den punkten kvittar. Då dina ersättningsanspråk inte var rimliga enligt oss så hänvisade vi dig till ARN. Du fick inte helt rätt där heller vilket vi tycker är rimligt. Vi är nöjda med beslutet och hoppas nu att det elände är över. Värt att nämna är att bilen såldes till Andras för 36.000:-. MVH Claes Hoffsten HOFFSTEN MOTOR Hoffsten Motor AB
  • 2020-07-08
    Jag hittade Skoda Fabia från 2011 på Blocket .

Då jag hade lite ärenden åt det hållet så åkte jag direkt till Hoffstens först och tittade på bilen.

Allt kändes okej med bilen och trevligt bemötande från stunden man klev in.

Att provköra bilen och även få inspektera den från start var inget problem med.

Dem fel som jag upptäckte såhär direkt var självklart saker som skulle åtgärdas innan bilen levereras till mig. Det var någon rostfläck på bagageluckan som skulle lackas om och blev fläck på förarsätet som skulle kemtvättas bort.

Jonas ringde och bokade tider till detta direkt.

När det gått några dagar från det att vi skulle höras om leverans så ringde jag och det visade sig att kondensatorn till AC:n var kass och den byttes utan varken tjafs eller problem. Då jag inte hade bråttom att få bilen levererad så blev jag bara glad att detta märktes redan hos dem och att dem löste detta direkt.

Överlag och spontant väldigt nöjd.

Jag misstänker om jag upptäcker andra fel kommer dessa åtgärdas utan större drama från deras sida!

Rekommenderar absolut Hoffstens till vänner!
    2020-06-12
    Köp aldrig en bil från Hoffsten motor AB. Lita aldrig på en varudeklaration från denna firma. Deras devis verkar vara "Går det så går det" De uppfyllde aldrig ens det som stod i köpeavtalet. De lovade sända saknade delar men gjorde det aldrig. Jag köpte en MB Vito för lite mer än ett år (juni 2018) sedan. Fick lägga ut reparationskostnader för mer än 35 tusen. Anmälde till ARN. Fick ut 20 tusen efter ARN:s beslut. Upptäckte när jag var hos gummiverkstan att Hoffsten motor AB vid köpet monterat på icke godkända däck på bilen. Det ska vara C-däck på denna bil. Aldrig en bil från Hoffsten motor AB.
  • PONTUS H
    2019-11-22
    Köpte en bil för över 100k som var behäftad med fel, bilen var inne på deras s.k. verkstad i närmare 5 veckor totalt, för byte av hjullager och glödstift. Blev byte av en massa annat, verkstaden och säljarna bemödar sig inte ens provköra efter reparation, vilket resulterade i att bilen fick åka bärgare vid två tilfällen. Hävning av köp var ej möjligt enligt dem själva. Köpte bilen där för de gav ett gott intryck och bra slogan "vi sätter inte vårat namn på en dålig bil", jag kunde inte ha haft mer fel så jag kan absolut inte rekommendera denna firma till någon. Men kan säga att de gjorde ett försök iaf.
    Pontus köpte i augusti 2019 en superfin Passat av oss för 109.000:-. Mätarställningen var då 19.000mil. När det visade sig att ett glödstift var defekt 2månader efter köp så hörde Pontus av sig. Trots att bilens garanti upphört pga både körsträckan Pontus kört samt tiden som gått tog vi in bilen på en extern verkstad som fick ågärda problemet. Även hjullager byttes samtidigt....naturligtvis kostnadsfritt för Pontus som även haft tillgång till lånebil under tiden...kostnadafritt. När så bilen var klar och bilen lämnades ut så fick den ett nytt fel. Partikelfiltret havererade. Tur för Pontus men otur för oss. Vi tog bärgningskostnaden åt honom och bilen gick tillbaka till verkstaden igen. Där åtgärdades bilen till en ny kostnad på 8.000:- varav Pontus fick betala 2.000:-. Detta gjorde vi trots att garantin inte gäller enligt köpeavtalet mellan oss. Såklart vill vi ha nöjda kunder och då får man sträcka sig lite extra i vissa fall. Jag kan inte begripa vad vi gjort för fel i fallet Pontus men kanske kommer jag komma till insikt om det en vacker dag....förmodligen inte. //Claes Hoffsten Hoffsten Motor AB
    2019-11-15
    Bra bemötande, levde upp till alla förväntningar, skulle varmt rekommendera.
    2019-07-22
    Köpte en gammal Subaru och vid provkörning lät bromsarna förskräckligt. Hoffstens bytte då utan problem gratis till nya bromsskivor och belägg fram medan jag väntade. (1,5tim) Väl hemkommen upptäckte jag att bakbromsarna inte heller var bra utan ett bromsok, båda bromsskivorna, belägg och backar måste bytas. Eftersom jag bor 30 mil från Handen fick en annan verkstad göra jobbet. Hoffsten betalade då för skivor, backar och belägg + arbete. Själv fick jag betala oket med arbete.
    Vad man kan säga om det är att Hoffstens inte knusslade med trafiksäkerhetsreparationer men det hade ju varit enklare och smidigare om de hade kollat upp sin salubil innan den såldes.
    Enligt den andra verkstaden hade inte frambromsreparationen heller utförts på ett 100-procentigt proffsigt sätt av Hoffstens mekaniker.
    Någon plåt hade visst blivit tillstukad vid bromsskölden. Kanske borde de också kolla sin mekaniker?
    Sammanfattningsvis borde även Hoffstens även betala arbetet med oket. Själva oket erbjöd de sig att skicka ett begagnat, men det avböjde jag och skaffade ett helt nytt. Det fick jag naturligtvis stå för.
  • 2019-06-17
    Vi sålde vår bil via Hoffsten Motor AB.
    Efter ett väldigt trevligt bemötande och intressanta diskussioner med Ola, togs vår bil emot och lades ut till försäljning.
    Inom cirka 14 dagar såldes bilen till ett mycket vettigt pris, vi är helnöjda och rekommenderar de som söker bil eller vill ha hjälp med att sälja sin bil att i första hand kontakta Hoffsten Motor AB.
  • Jerry A
    2019-05-11
    Köpte en volvo xc60.
    Bra bemötande trevlig personal .
    Man märker att hoffsten vill att man ska känna sig väldigt nöjd
    Sånt gillar jag seriösa
    2019-01-31
    Trevligt bemötande och bra service. Kändes tryggt.
  • Cristian Z
    2019-01-26
    Inte nöjd med hoffsten !!!! Köpte en jeep cherokee från de och efter en vecka så rasar framaxel . Jag ringer o klagar på detta o de vill ej fixa bilen de säger att det inte ingår i garantin ; efter alla om o men så fick jag betala 2500 kr så löste de det. Alldrig mer en bil från de och rekommenderar inte de heller.
  • Giovanni G
    2018-12-19
    Köpte på distans min efterlängtade dröm, en röd Alfa Romeo 159 tbi 1750 hos Hoffsten. (De har många alfor) Trevligt bemötande av Leif och Claes, både i telefon och i egen person. Fick en hel service på bilen , tre månaders garanti och två veckor gratis helförsäkring med Trygg-Hansa, som sedan erbjöd mig förvånansvärd billigaste stor helförsäkringen. Efter ett par dagar uppdagades att bilen behövdes ett kamremsbyte, Hoffsten fixade det omgående på garantin och på min ort. Sedan dragkroks kula glömdes hos Hoffsten och de skickade den med post efter några dagar. MYCKET NÖJD! med mitt bilköp hos Hoffsten!
    2018-10-19
    Åkte från Malmö för att köpa familjebilen hos Hoffsten Motor AB och det var värt alla mil. Jättetrevligt bemötande, professionella, massa skratt, smidighet och jättetillmötesgående från dag 1 via telefon. Rekommenderas varmt!
  • Wictor C
    2018-10-12
    Köpte en Bil tidigare i veckan av Peter inne på Hoffsten. Pratade med honom ang att hålla bilen då jag jobbar vissa tider och har svårt att komma ifrån samt har 30 mil dit, dom tar bort annonsen och håller bilen åt mig fast dom inte brukar göra det. Kommer fram och bilen är lite värre i ytliga skicket än vad som diskuterades, men bilen gick bra! (Visste dock innan att det skulle vara märken till deras försvar)
    Fick vänta en längre stund även då rekonden ej hann bli klar på bilen och skulle ej hinna bli klar innan stängning om vi skulle vänta klart, då drar han av 1000kr direkt på priset utan snack då den inte han bli helt klar.
    Vi diskuterar pris efter skicket och jag köper bilen, visar sig sen att det inte var dragkrok på bilen som annonsen sa, jag han komma hem och insåg efter problemet. Vi diskuterar fram och tillbaka och dom skickar sedan ett dragkrokskitt till mig för kompensation.. lite strul, lite väntan men överlag så löste sig allt!?
    Mkt härlig stor hund även om man gillar hundar äger Peter!
  • Karin A
    2018-09-20
    Fick fin och snabb service vid mitt bilköp. Är mycket nöjd och kan verkligen rekommendera Hoffsten motor! Tack!
  • Lena Å
    2018-08-14
    Fick ett väldigt bra bemötande när jag köpte min bil på Hoffstens Motor .
    Vill speciellt tacka Peter för din goda service och ditt trevliga bemötande.
    Upptäckte några småfel efter köpet. Men va inga problem det åtgärdade dom direkt.
    Är grymt nöjd med mitt bilköp hos er !
    Mvh Lena
    2018-07-29
    Kanon från första kontakt till köp. Ett fel hittades några veckor efter köp och då lämnades bilen in på verkstad. Hoffsten Motor stog för hela kostnaden utan några som helst strul. Fantastiskt bra service. Peter Ek en riktigt trevlig och proffsig säljare.
    2018-05-16
    Rimligt pris på bilen jag köpte och utmärkt kundbemötande i säljprocessen och med det tillbehör jag ville ha monterat, samt den lilla förvecklingen som uppstod löstes på ett bra sätt! Jag fick dessvärre återkomma för att reklamera något jag upptäckte efter ett par månader och det hela löstes snabbt och smidigt över ett telefonsamtal! Får känslan av att detta är ett företag som vet att skapa långvariga kundrelationer. Jag kommer tveklöst känna mig trygg med att köpa även nästa bil hos Hoffsten.
  • Erik E
    2018-03-21
    Som vanligt alltid Superservice!

Mvh Erik Emtelin
  • 2018-02-07
    Bemötandet till en början var bra, jag fick 1 månads garanti på bilen jag köpte. Jag hörde av mig till hoffsten motor för att berätta att det skrapade om bromsarna och det klonkar när man backar och dem bad mig ta bilen till en verkstad och be verkstaden ringa till dom. Sagt och gjort, men verkstaden hittade inget fel på bilen så då fick jag stå för felsökningen vilket inte nämnts innan.
    Jag ringde upp hoffsten motor och förklarade att jag tyckte att det var otroligt dåligt då jag inte skulle lämnat in bilen om jag inte trodde att det va fel på den. Han jag pratade med skulle prata med chefen och kolla om vi kunde komma överens om något och sedan återkomma till mig, det var fem dagar sen och inte ett ljud. Med andra ord så rekommendera jag inte hoffsten motor.
  • Jempa O
    2018-01-15
    Så duktiga och kompetenta säljare. Väldigt serviceminded!
    2018-01-13
    Bilen saknar bagagesskydd, ingen information om det i annonsen.
    Troligen har tidigare ägare tagit bort insynsskyddet Vi tar alltid kontakt med förra ägare för att se om han har det kvar Om inte köper vi ett nytt på en bilskrot Insynskydd skall alltid ingå i bilens utrustning Mvh Hoffsten Motor AB Hoffsten Motor AB
    2018-01-11
    Köpt bil, repatetiskt och rekonditionering. Alltid lika nöjd.
    2018-01-11
    Snabba och bra personligt bemötande. Det ska vara trevligt att köpa bil.
    2018-01-11
    Stort utbud på bra begagnade bilar och proffsig personal. Har även testat deras rekondare med utmärkt resultat.
    Rekommenderas.
  • Johan W
    2018-01-02
    Mycket trevligt bemötande. Efter köp upptäckte jag några småfel. Allt åtgärdades mycket smidigt utan diskussion, detta trotts att jag bor på annan ort. På min bil kommer det alltid stå Hoffstens Moror
  • Mikael S
    2017-11-13
    Alltid nöjd med mina bilar och servicen. Alltid köpt bil där och kommer göra det i fortsättningen också.
  • 2017-10-25
    Bra bemötande! Bra service! Trevliga säljare som inte har den jobbiga ’säljarattityden’!
  • Håkan T
    2017-10-11
    Mycket professionellt och bra bemötande
    2017-05-16
    Jag köpte en Mitsubishi 3000gt från 1996 och dom sa att allt funkade, visst lite problem får man räkna med när man köper en gammal bil men iallafall provkörde och märkte några fel som dom sedan skulle åtgärda, de sa också att det inte fanns någon rost men under bilen fanns ett stort hål med rost, ca 1 månad senare uppstår det problem som skrammel där bak vilket visade sig vara handbromsbackarna ( som de skulle åtgärdat ), båda hjullager där fram var dåliga och måste bytas, sedan åkte ett av generatorremmarnas hjul av så bilen inte är körbar, detta kostar mig många tusenlappar och jag känner mig lurad av försäljarna, rekommenderar att inte köpa en bil härifrån!
    2017-03-29
    Mycket nöjd! Körde 50 mil för att kolla en bil, och det var det värt. Problem löstes smidigt.
    2016-11-28
    Har nu köpt tre bilar i olika prisklasser av Hoffstens. Från tokbilligt till ganska dyrt. Lika bra service oavsett när hur o prislapp. Kommer handla där igen!
    2016-09-15
    Köpte en bil enbart genom bilder & annons,blev väl mottagen av Leif och hans kollega!
    Nöjd med bilen och när ett par fel upptäcktes var det det bara att lämna in bilen för att få det åtgärdat,SÅ nöjd med deras mottagande och ansvarstagande så när det blir dags att byta ut min "nya begagnade" bil så återkommer jag mer än gärna!
    Hoffste s motto på hemsidan och annonser "Vi sätter inte vårt namn på en dålig bil" visade sig stämma mer än väl!
  • Nicklas T
    2016-06-18
    Hej ! Vill ge Hoffsten motor ab mitt absoluta högsta betyg för ett otroligt trevligt bemötande !! och ett EXTRA STORT TACK ! Till Leif som var/är otroligt serviceminded och trevlig när vi gjorde bilaffär! Mvh Niklas & Marie Thulin
  • Anders J
    2016-01-27
    Har precis genomfört en affär på Hoffsten Motor, och Claes Hoffsten har varit enastående serviceorienterad - bilen vi köpte hade tidigare ägts av en hundägare men var rekonditionerad, trots det fick min dotter allergireaktioner när hon satt i bilen. Utan formell grund för att häva köpet hjälpte Claes mig igenom affären och tog aktiv del i att hitta en motsvarande bil till oss.
    Det har inte varit minsta gnäll eller klagomål från Claes - han har snarare varit väldigt proaktiv och behjälplig och hanterat inbytet utan att försöka förhandla ner värdet på den första bilen. Eftersom jag bor lite illa till har han anpassat sig och erbjudit sig utkörning, eller att vara på plats utanför de officiella öppettiderna.
    Jag kan starkt rekommendera denna handlare.
    2015-12-06
    Var och tittade på en Mercedes C280 4matic i November 2015. Bilen skulle enl annons vara pedantskött!! vilket visade sig vara lögn. Bilen var krockskadad på höger framskärm med bla intryckt strålkastare. Dom hade gjort ett klumpigt försök att dölja skadan med färg men det såg riktigt uselt ut. När detta påpekades ville säljaren har mer för bilen om jag ville få skadan åtgärdad! Det fanns även bucklor på höger bakstolpe och en del av inredningen var trasig.. Oseriöst av en bilfirma som enl dom själva "aldrig sätter sitt namn på en dålig bil"!
    Hej! Det var jag som visade bilen. "Skadan" du noterade visade sig vara en repa som tidigare ägare gjort. Iom att den satt väldigt långt ner på kofångaren så hade vi själva inte noterat den. Dessutom hade gamla ägaren lagt i färg vilket jag höll med om inte såg så kul ut. Det som sades var att vi kan gå ner i pris om du tog bilen med färgskrapet eller så lackade vi om kofångaren i priset vi begärde... Hoppas i alla fall att du under alla dessa veckor som du funderat på denna mardröm till slut hittat din nya bil! MVH Claes Hoffsten HOFFSTEN MOTOR AB Hoffsten Motor AB
    2015-12-05
    Har nu köpt två bilar av Hoffsten motor. Vi har känt oss väldigt väl bemötta som kunder och eventuella fel och frågetecken har åtgärdats direkt. Tack till Leif och övriga, vi är otroligt nöjda med vår bilaffär!
    2015-02-09
    Jag hade ringt och bokat upp en bil innan jag åkte dit,så att bilen fanns kvar.Fick ett bra bemötande av försäljaren provkörde bilen ok, ren och fin fungerade bra.Jag kan mycket väl tänka mig att att om jag skall byta någon av mina bilar att åter komma till Hoffsten motor AB.
    2015-02-08
    Kanonbra service trotts att fel på bilen upptäckts efter att bilen köpts. Här kommer jag köpa bil fler gånger.