Hoffsten Motor AB

Hoffsten Motor AB

Ring 070-585 50 05 www.hoffstenmotor.se
4.3

Välkommen till Hoffsten Motor! Här kan du både köpa och byta in din bil och vi kan med säkerhet säga att vi kommer kunna hitta en bil i standardprisklassen 30-200.000kr som uppfyller dina önskemål. Vi har alltid bilar på lager som är varudeklarerade och har garanti. Vill du köpa på avbetalning får du lägga en kontantinsats...

81 omdömen om Hoffsten Motor AB

Lina L
Skrev om Hoffsten Motor AB

Köpa en bil från hoffsten motor var mitt livs största misstag. Bilen var defekt från början och de drog ut på processen så man inte kunde lämna tillbaka den. Så nu sitter man med en skuld på 150 000 för en bil som inte fungerar. Dessutom blir de riktigt otrevliga (säljarna speciellt) efter köpet är genomfört och ångerrätten är passerad. Hade gjort allt för att få köpet ogjort. Garantin som följde med på köpet som man betalade för gick såklart inte att utnyttja heller.

Carson Sverige
4.6/5 i betyg av 751 omdömen 4.6 av 751 omdömen

Tarek A
Skrev om Hoffsten Motor AB

Köpte jätte fin Mercedes via hoffstens, bra kundbemötande, bra service. Bra affär , allting professionell stora tack till Daniel 😉

Jimmy N
Skrev om Hoffsten Motor AB

Katastrof. Tottalt oseriösa. Dem säger att dem har gått igenom bilen vilket dem abslout inte hade.

Bilförmedlingen Stockholm
4.7/5 i betyg av 350 omdömen 4.7 av 350 omdömen

Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍

Nicklas S Nicklas S
Maria Victoria H
Skrev om Hoffsten Motor AB

Köpte i november-22 en Toyota Proace 2017 av Hoffsten motor i Haninge. Vi reste från Sundsvall för att köpa bilen och dagen efter köpet får vi ett felmeddelande om att systemet för automatisk inbromsning är ur funktion. Ringer Hoffsten som tror att det kan vara kalibreringen i framrutan som är felinställd. Lämnar in bilen på Toyota när vi kommer hem. De felsöker och åtgärdar, när vi åker därifrån får vi samma meddelande igen. Lämnar in bilen ännu en gång på Toyota och då ser de att radarn är trasig och det kostar 15 000...

Jimmy N gillar detta
Thomas J
Skrev om Hoffsten Motor AB

Köpte en kia soul. I veckan, underbar service. Säljaren Daniel helt perfekt, service minded Och inget var omöjligt. Rekomenderas starkt vid nästa bilköp

Haninge Bilpark
4.6/5 i betyg av 1313 omdömen 4.6 av 1313 omdömen

Professionell och väldigt kunnig Bästa bemötandet jag någonsin fått Bra bilar och superbra priser Kommer rekommendera dom till alla mi

Susanne G Susanne G
Mats L
Skrev om Hoffsten Motor AB

Som både totalt ointresserad och okunnig om bilar är det ofta svårt att ha med bilförsäljare att göra men av Daniel på Hoffsten motor fick jag ett perfekt bemötande där han tog kommunikationen på en nivå som jag kunde förstå mig på. Trevlig och prestigelös atmosfär i lokalen och kände mig både välkommen och väl omhändertagen. Supernöjd med både bemötandet och bilköpet!

Linda Anastasia N
Skrev om Hoffsten Motor AB

Köpte min första bil för en vecka sedan fick ett fantastiskt bemötande och grym service kommer definitivt köpa min nästa bil på samma ställe mycket nöjd kund

STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

Sebastian L
Skrev om Hoffsten Motor AB

Jag & frugan leta efter en volvo xc60 2018-2019 och hamna på hoffsten motor. Woow vilken service man fick 10/10 Deras säljare Daniel är supertrevlig & kunnig fick även jätte bra betalt för vårat inbyte . Tack för en smidig affär Daniel !

Jimmy L
Skrev om Hoffsten Motor AB

Köpte en mycket bra å fin kia av robban och daniel mycke proffsiga säljare å va bemötande gällande allt rekommenderar dom stark fick bra betalt för min inbytes bil

Fordonsbolaget
4.8/5 i betyg av 1027 omdömen 4.8 av 1027 omdömen

Jessie Hilda Hella Ya Bajen W

Igår köpte jag och min sambo en bil på Hoffstens motor och jag rekommenderar starkt att gå hit. Från sekunden vi klev innanför dörren blev vi uppvaktade och otroligt bra bemötta. Här kan man verkligen snacka bra Service. Daniel hjälpte mig till en bra första bil och vi kommer garanterat komma tillbaka.

Rasmus R
Skrev om Hoffsten Motor AB

Köpte jätte fin passat via hoffstens, bra kundbemötande, bra service. Bra affär

Ivan M
Skrev om Hoffsten Motor AB

Har både köpt bil samt förmedlat bil via Hoffsten, och har vid varje tillfälle haft och göra med Daniel, klockrent bemötande , han har god kunskap och får en att känna sig trygg genom hela processen. I övrigt är samtliga av personalen trevliga och finns bra variation av bilar i hallen. Tack för den senaste affären där ni sålde min audi rs6 på export till Frankrike!

Linnea L
Skrev om Hoffsten Motor AB

Väldigt nöjd! Proffsigt kundbemötande fick jag av Daniel när jag köpte min nya drömbil. Rekommenderar starkt!!!

Ingrid Kajsa S
Skrev om Hoffsten Motor AB

Köpte en Bmw 520 för en vecka sen, bilköpet gick snabbt och enkelt! Är sjukt nöjd och tack för den grymma servicen Daniel. Rekommenderar Hoffsten till alla och nästa bilköp kommer definitivt bli där.

MALIN L
Skrev om Hoffsten Motor AB

Riktigt riktigt nöjd! Och det kändes så lättsamt och lätt och framförallt så fick jag ett sånt förtroende av Daniel! Nästa bil så kommer jag garanterat åka till er först!

Mats Johan F
Skrev om Hoffsten Motor AB

Hela vägen från idé till köp kände jag att Daniel exakt visste vad jag var ute efter bland alla deras fordon i deras rena och trevliga bilhall i 2 plan. Smidigaste bilköpet jag någonsin gjort och med service över förväntan. Därför skänker jag Hoffsten Motor och all personal 5 stjärnor och rekommenderar alla som är ute efter att köpa bil att vända sig hit och prata med Daniel. Fick också hjälp att hitta lite extrautrustning till bilen som kommer monteras. Tusen tusen tack igen //en riktigt nöjd kund!

SEBASTIAN A
Skrev om Hoffsten Motor AB

Hej min pappa "jerry" Köpte en begagnad volvo v60 2012 års modell. Bilen hade en litet fel som dom inte upptäckte på hoffsten . Så när vi åkte tillbaka till hoffsten så var det inga problem dom lämnar in bilen så att den blir 100% felfri . Jag brukar inte rekommendera bilfirmor. för vi har ingen bra erfarenhet av bilfirmor den ena är värre än den andra . Men jag kan varmt rekommendera Hoffsten motor . Tack det är såna här firmor man blir återkommande till .

Jerry A och SEBASTIAN A gillar detta
SEBASTIAN H
Skrev om Hoffsten Motor AB

Köpte i maj en saab 9-3 som gått 9500 mil, provkörde bilen och den gick jätte bra, när jag kom hem så började lite problem med bilen vilket jag hörde av mig till Hoffsten om. Det var inget snack dem bad mig komma dit direkt. Eftersom deras verkstad inte kunde fixa det tog dem bilen till en saab verkstad, företaget erbjöd också lånebil under hela tiden. Är otroligt tacksam och nöjd över den fina hjälp jag fått när det uppstod problem. Funderar ni på att köpa bil så tveka inte på att kolla här, otroligt bra...

HANNES R
Skrev om Hoffsten Motor AB

Jag köpte en bil för ungefär ett år sedan av Hoffsten Motor. En bil från 1985. När man kollade på den och körde märktes inga fel med bilen, varav jag trodde den var bra. När jag frågade frågor om bilen svarade de om hur bra den var samt att det ej fanns några kända fel alls med bilen. När jag köpt bilen och kom hem märkte jag först att den inte gick att låsa, bildörrarnas lås funkar alltså inte och detta nämner man inte ens när jag frågar om de finns några fel med bilen. Bilen vart svårstartad och behöver mycket grundgas...

Svar från Hoffsten Motor AB

Hej Hannes! Vi har inte sålt speciellt många bilar från 1985 sista året men kunde ändå inte hitta vilken bil detta skulle vara. Alfa Spider? Vi har som policy att alltid hjälpa till att ordna ev. fel och brister som uppkommer efter köp på en bil även ofta utanför våra garantiåtaganden. Vad vi vet så har du inte hört av dig alls om dessa fel och brister som du nämner vilket vi tycker är märkligt. Man vänder sig väll till säljaren med en reklamation? Det låter som att vi skulle känna till att exempelvis generatorn...

VIKTOR J
Skrev om Hoffsten Motor AB

Köpte en Saab i april. Årsmodell 2007 14000mil. Mycket nöjd med bil och hela bilköpet. Snabb respons per mail. Trevlig personal som var öppna med bilens skick, de bjöd på en extra service eftersom den inte blivit servad på ca ett år. Kändes inte alls som att de försökte sälja på mig något skräp. Full pott, här köper jag gärna bil igen, rekommenderas varmt.

Ahmad A

Köpte en bil av årsmodell 2014, riktigt trevlig bemötande och trevliga personal

Robert R
Skrev om Hoffsten Motor AB

Köpte en blå Passat B8 för två veckor sedan, första kontakten var smidig och bemötandet var trevligt, är bil nummer två från dem så jag tvekade inte när jag hittade bilen jag ville ha.

Johnny S

Snabb service. Bra service Proffsigt service Mycket nöjd

Peter Andreas P
Skrev om Hoffsten Motor AB

Köpte en Alfa. Mkt bra snabb och service. Säljaren väldigt trevlig utan att vara för "säljig"

Ahmed A
Skrev om Hoffsten Motor AB

Nöjd med mitt köp hus de, bra service och och ärliga personal. Rekommenderar denna firman

Seth J
Skrev om Hoffsten Motor AB

Snabb och elegant bilaffär! .................................,,..................

Björn S
Skrev om Hoffsten Motor AB

Köpte en Alfa. Trevligt och bra bemötande där.

Henning N
Skrev om Hoffsten Motor AB

Sålde bilen fick det jag ville ha . Och pengarna satt på konto efter en bankdag . Trevlig personal . Rekommenderar verkligen dem . Henning

Sofie N
Skrev om Hoffsten Motor AB

Köpte en bil riktigt bra bemötande Dem betalade direkt när det visade sig att däcken var obalanserad.

Nina K
Skrev om Hoffsten Motor AB

Bästa bemötande så proffsigt trevligt och framförallt dom gör allt för att hjälpa kunden. Köpte en Volvo v70 där i somras, det hände lite saker med bilen så den hamnade på verkstaden, personalen höll mig uppdaterad angående bilen hela tiden. Fick en lånebil gratis fram till min bil var klar. Rekommenderar Verkligen Hoffstens motor i haninge 🙏🍀🍀🍀🍀🍀det är rätt personal på rätta stället. Kommer alltid köpa bil av dom. Har nu köpt min andra bil från dom.

Helena L
Skrev om Hoffsten Motor AB

Då bilen jag köpte saknade stolvärme satte de in sådan åt mig. Toppenservice!

Alena V
Skrev om Hoffsten Motor AB

Köpte en bil, väldigt nöjd med bilen och upplevelsen, väldigt bra service och attityd, och priset var också bra! Rekommender varmt!

Andras S
Skrev om Hoffsten Motor AB

Skandal!! När jag köpte en till synes fräsch Opel Tigra cab årsmodell 2005 för drygt två år sedan av Hoffsten Motor AB uppgav säljaren att bilen hade gått lite drygt 6000 mil. Det framgick även i annonsen och deklarationen av bilen. Ett år senare när jag skulle kontrollbesiktiga bilen visade sig att bilen hade en mätarställning på drygt 16000 mil vid en tidigare kontrollbesiktning några år tidigare i Göteborg !!! Jag kontaktade genast Hoffsten Motor AB för återköp av bilen men de kunde inte tänka sig att återta bilen utan...

Svar från Hoffsten Motor AB

Hej Andras! Nu stämmer inte detta riktigt som du skriver men ja..bilen var manipulerad vilket vi inte varit medvetna om vid försäljningstillfället och det beklagar vi. Att du inte tror oss på den punkten kvittar. Då dina ersättningsanspråk inte var rimliga enligt oss så hänvisade vi dig till ARN. Du fick inte helt rätt där heller vilket vi tycker är rimligt. Vi är nöjda med beslutet och hoppas nu att det elände är över. Värt att nämna är att bilen såldes till Andras för 36.000:-. MVH Claes Hoffsten HOFFSTEN MOTOR

Paul Sebastian H
Skrev om Hoffsten Motor AB

Jag hittade Skoda Fabia från 2011 på Blocket . Då jag hade lite ärenden åt det hållet så åkte jag direkt till Hoffstens först och tittade på bilen. Allt kändes okej med bilen och trevligt bemötande från stunden man klev in. Att provköra bilen och även få inspektera den från start var inget problem med. Dem fel som jag upptäckte såhär direkt var självklart saker som skulle åtgärdas innan bilen levereras till mig. Det var någon rostfläck på bagageluckan som skulle lackas om och blev fläck på förarsätet som...

Eugen J
Skrev om Hoffsten Motor AB

Köp aldrig en bil från Hoffsten motor AB. Lita aldrig på en varudeklaration från denna firma. Deras devis verkar vara "Går det så går det" De uppfyllde aldrig ens det som stod i köpeavtalet. De lovade sända saknade delar men gjorde det aldrig. Jag köpte en MB Vito för lite mer än ett år (juni 2018) sedan. Fick lägga ut reparationskostnader för mer än 35 tusen. Anmälde till ARN. Fick ut 20 tusen efter ARN:s beslut. Upptäckte när jag var hos gummiverkstan att Hoffsten motor AB vid köpet monterat på icke godkända däck på bilen. Det ska vara C-däck på denna bil. Aldrig en bil från Hoffsten motor AB.

Andras S gillar detta
PONTUS H
Skrev om Hoffsten Motor AB

Köpte en bil för över 100k som var behäftad med fel, bilen var inne på deras s.k. verkstad i närmare 5 veckor totalt, för byte av hjullager och glödstift. Blev byte av en massa annat, verkstaden och säljarna bemödar sig inte ens provköra efter reparation, vilket resulterade i att bilen fick åka bärgare vid två tilfällen. Hävning av köp var ej möjligt enligt dem själva. Köpte bilen där för de gav ett gott intryck och bra slogan "vi sätter inte vårat namn på en dålig bil", jag kunde inte ha haft mer fel så jag kan absolut...

Robin K gillar detta
Svar från Hoffsten Motor AB

Pontus köpte i augusti 2019 en superfin Passat av oss för 109.000:-. Mätarställningen var då 19.000mil. När det visade sig att ett glödstift var defekt 2månader efter köp så hörde Pontus av sig. Trots att bilens garanti upphört pga både körsträckan Pontus kört samt tiden som gått tog vi in bilen på en extern verkstad som fick ågärda problemet. Även hjullager byttes samtidigt....naturligtvis kostnadsfritt för Pontus som även haft tillgång till lånebil under tiden...kostnadafritt. När så bilen var klar och bilen lämnades...

jesper o
Skrev om Hoffsten Motor AB

Bra bemötande, levde upp till alla förväntningar, skulle varmt rekommendera.

Erik L
Skrev om Hoffsten Motor AB

Köpte en gammal Subaru och vid provkörning lät bromsarna förskräckligt. Hoffstens bytte då utan problem gratis till nya bromsskivor och belägg fram medan jag väntade. (1,5tim) Väl hemkommen upptäckte jag att bakbromsarna inte heller var bra utan ett bromsok, båda bromsskivorna, belägg och backar måste bytas. Eftersom jag bor 30 mil från Handen fick en annan verkstad göra jobbet. Hoffsten betalade då för skivor, backar och belägg + arbete. Själv fick jag betala oket med arbete. Vad man kan säga om det är att Hoffstens inte...

Gunnar Lennart E
Skrev om Hoffsten Motor AB

Vi sålde vår bil via Hoffsten Motor AB. Efter ett väldigt trevligt bemötande och intressanta diskussioner med Ola, togs vår bil emot och lades ut till försäljning. Inom cirka 14 dagar såldes bilen till ett mycket vettigt pris, vi är helnöjda och rekommenderar de som söker bil eller vill ha hjälp med att sälja sin bil att i första hand kontakta Hoffsten Motor AB.

Helen H
Skrev om Hoffsten Motor AB

Trevligt bemötande och bra service. Kändes tryggt.

Cristian Z
Skrev om Hoffsten Motor AB

Inte nöjd med hoffsten !!!! Köpte en jeep cherokee från de och efter en vecka så rasar framaxel . Jag ringer o klagar på detta o de vill ej fixa bilen de säger att det inte ingår i garantin ; efter alla om o men så fick jag betala 2500 kr så löste de det. Alldrig mer en bil från de och rekommenderar inte de heller.

Giovanni G
Skrev om Hoffsten Motor AB

Köpte på distans min efterlängtade dröm, en röd Alfa Romeo 159 tbi 1750 hos Hoffsten. (De har många alfor) Trevligt bemötande av Leif och Claes, både i telefon och i egen person. Fick en hel service på bilen , tre månaders garanti och två veckor gratis helförsäkring med Trygg-Hansa, som sedan erbjöd mig förvånansvärd billigaste stor helförsäkringen. Efter ett par dagar uppdagades att bilen behövdes ett kamremsbyte, Hoffsten fixade det omgående på garantin och på min ort. Sedan dragkroks kula glömdes hos Hoffsten och de skickade den med post efter några dagar. MYCKET NÖJD! med mitt bilköp hos Hoffsten!

Igballe B
Skrev om Hoffsten Motor AB

Åkte från Malmö för att köpa familjebilen hos Hoffsten Motor AB och det var värt alla mil. Jättetrevligt bemötande, professionella, massa skratt, smidighet och jättetillmötesgående från dag 1 via telefon. Rekommenderas varmt!

Wictor C
Skrev om Hoffsten Motor AB

Köpte en Bil tidigare i veckan av Peter inne på Hoffsten. Pratade med honom ang att hålla bilen då jag jobbar vissa tider och har svårt att komma ifrån samt har 30 mil dit, dom tar bort annonsen och håller bilen åt mig fast dom inte brukar göra det. Kommer fram och bilen är lite värre i ytliga skicket än vad som diskuterades, men bilen gick bra! (Visste dock innan att det skulle vara märken till deras försvar) Fick vänta en längre stund även då rekonden ej hann bli klar på bilen och skulle ej hinna bli klar innan stängning...

Karin A
Skrev om Hoffsten Motor AB

Fick fin och snabb service vid mitt bilköp. Är mycket nöjd och kan verkligen rekommendera Hoffsten motor! Tack!

Lena Å
Skrev om Hoffsten Motor AB

Fick ett väldigt bra bemötande när jag köpte min bil på Hoffstens Motor . Vill speciellt tacka Peter för din goda service och ditt trevliga bemötande. Upptäckte några småfel efter köpet. Men va inga problem det åtgärdade dom direkt. Är grymt nöjd med mitt bilköp hos er ! Mvh Lena

Jonas Y
Skrev om Hoffsten Motor AB

Kanon från första kontakt till köp. Ett fel hittades några veckor efter köp och då lämnades bilen in på verkstad. Hoffsten Motor stog för hela kostnaden utan några som helst strul. Fantastiskt bra service. Peter Ek en riktigt trevlig och proffsig säljare.

Staffan Å
Skrev om Hoffsten Motor AB

Rimligt pris på bilen jag köpte och utmärkt kundbemötande i säljprocessen och med det tillbehör jag ville ha monterat, samt den lilla förvecklingen som uppstod löstes på ett bra sätt! Jag fick dessvärre återkomma för att reklamera något jag upptäckte efter ett par månader och det hela löstes snabbt och smidigt över ett telefonsamtal! Får känslan av att detta är ett företag som vet att skapa långvariga kundrelationer. Jag kommer tveklöst känna mig trygg med att köpa även nästa bil hos Hoffsten.

Erik E

Som vanligt alltid Superservice! Mvh Erik Emtelin

Jonna amanda L
Skrev om Hoffsten Motor AB

Bemötandet till en början var bra, jag fick 1 månads garanti på bilen jag köpte. Jag hörde av mig till hoffsten motor för att berätta att det skrapade om bromsarna och det klonkar när man backar och dem bad mig ta bilen till en verkstad och be verkstaden ringa till dom. Sagt och gjort, men verkstaden hittade inget fel på bilen så då fick jag stå för felsökningen vilket inte nämnts innan. Jag ringde upp hoffsten motor och förklarade att jag tyckte att det var otroligt dåligt då jag inte skulle lämnat in bilen om jag inte...