Hotellet

Linnégatan 18, 114 47 Stockholm — Visa karta

Restaurangen Hotellet ligger ett stenkast från Stureplan och är Östermalms till ytan största. På Hotellet kan du äta en bättre middag, dansa, mingla, sitta framför brasan eller ligga i en utomhussäng med en klassisk cocktail. Sannolikt gör du alltihop.
Nytorget 6, 11640, STOCKHOLM
Nytorget 6
Andrea G:
Den vegetariska maten var god men inte så märkvärdig. Gärna fler och mer arbetade vegetariska Alternativ. Mer miljötänk i menyn hade varit h...

Restauranger nära Hotellet:

Nybrogatan 38, STOCKHOLM
Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet! Läs mer ›
Kristina A:
Jättegod mat och service. Dock för kort tid med 2h när man är 7 i sällskapet. Vi fick skippa dessert för det kändes stressat att hinna få oc...

Norrlandsgatan 28, STOCKHOLM
I Kung Carls Bakficka kan du njuta av brasserielunch, god middag eller en cockta... Läs mer ›
Camilla L:
God mat och trevlig personal. Lite dåligt med påfyllnad i buffén, men på det hela bra.

Regeringsgatan 70, Stockholm
maria r:
Vänligt och bra bemötande. Dock lite negativ attityd inte var nöjda med det 1:a vinet vi fick prova till maten. Annars ok.

Sveavägen 41, STOCKHOLM
Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällag... Läs mer ›
Ellika S:
Mina varmaste tack och rekommendationer går till Två Grabbar och Kök efter fantastiskt ordnande av min disputationsfest den 28 oktober! Jag ...

Läs vad 13 kunder tycker om Hotellet

• Marcus O
    Marcus O skrev om Hotellet
    Helt enkelt jävligt bra, kan strakt rekommenderas
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Hotellet
    Efter teaterbesök på Elverket en bit bort gick vi de korta stegen till Hotellet för att dricka drink och andas östermalmskt uteliv modell 30 plus; ett stenkast från Vitryssland = Stureplan.

Eftersom det var lönehelg var där nästan fullt av festklädda inkromade människor i blomman av sin ungdom.

Bartendern en trappa upp (tillika dörrvakten en trappa ut) välkomnade med leenden sällan skådade i den annars kallare delen av Stockholms inre krets.

Snabb servering med glimt i ögat och Bombay Sapphire i våra svepande Dry och Apple Martini.

Sen kom ålande damer från alla väderstreck för att leka rommen av sig en natt a la dolce vita på ställets undre däck.

Vackert, tillgjort och med hela veckopengen spenderad på ett och samma ställe.
    Alexander F, Björn W, Göran A, Nikke L gillar detta
  • Johan W
    Johan W skrev om Hotellet
    Hmm.. Åt en middag där i torsdags. Stämningen och servicen var som vanligt bra! Däremot var inte potatisgratängen färdig samt tog det alldeles för lång tid att få in maten(restaurangen var inte full).. Att man sedan ber om ett glas av husets röda vin för att sedan se på notan att de tagit en av restaurangens dyraste viner är inte ok!
  • Victor S
    Victor S skrev om Hotellet
    Bra, fräscha lokaler, ett flertal barer och en fin innergård. Överlag trevliga och duktiga bartenders. Trevlig stämning och en relativt bra, avslappnad blandning av människor (trots läget). Samma prisbild som övriga ställen kring Stureplan.

Rekommenderas.
  • Anders O
    Anders O skrev om Hotellet
    Mycket trevlig personal, goda drinkar och god mat. Lite dyrt kanske, men läget och den härliga innergården på sommaren väger upp.
  • Björn L
    Björn L skrev om Hotellet
    Förstår att jag tillhör fel kategori då detta tydligen är ett raggställe vad jag kan se av kommentarerna. Jag var dock där för att äta. Käket var inte mer än OK. En besvikelse och helt opersonligt ställe som väl tilltalar brats och wannabies.
  • Martin H
    Martin H skrev om Hotellet
    Var där för ett par dagar sedan. Fin inredning, servicen var bra om än i en aning för familjär ton. Beställde biff, perfekt tillagad.
  • Party P
    Party P skrev om Hotellet
    Ett härligt stället där man börjar sin utekväll! bartendrarna är trevliga och duktiga på vad de gör. på gatuplan spelas skönmusik medan om man vill ha lite mer tempo kan man gå ner en våning. ett plus är att på sommaren öppnar uteserveringen på deras bakgård där det är trevligt att ta en drink medan solen går ned över staden.
  • John B
    John B skrev om Hotellet
    Stockholms bästa 1 ställe! Grymt bra utegård när det är varmt
    Nedervångingen är riktigt trivsam. Bra Damer och genomgående bra klientel och trevlig personal. Dessutom är det trevliga dörrvakter, det är inte ofta det händer i Stockholm. Prisbilden i baren är normal "Stureplansstandard"
  • Amanda E
    Amanda E skrev om Hotellet
    Hotellet är en favorit, hit går jag gärna! Trevligt ställe med trevlig atmosfär, bra blandning med folk i olika åldrar, god mat, goda dinkar och skön inredning. Detta är ett ställe men lätt fastnar för och gärna kommer tillbaka till. Oavsett om det är för en drink med kompisarna, en öl med after-workgänget eller en trevlig middag med pojkvännen. Trevlig personal, om än lite ojämn service när man äter. Personalen i baren kan dock sin sak och är alltid trevliga och proffsiga. Rekomenderas varmt!
  • Emma L
    Emma L skrev om Hotellet
    Hotellet är en riktig pärla: goda drinkar, trevlig personal och bra mat. Fantastiskt trevlig atmosfär - skön blandning av människor. Riktigt bra bra, såväl för stillsamma kvällar som mer drag på hrlgkvällar.
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Hotellet
    En av mina favoritbarer! Det är jätte trevlig personal, speciellt i det lilla rummet. Men framförallt höjer den sköna inredningen betyget. Nackdelen är att det stänger lite för tidigt, kl 01. Gå hit!
    Jonas F gillar detta
  • Jonas F
    Jonas F skrev om Hotellet
    Hotellet är alltid ett bra alternativ oavsett vad man har för intentioner. Nattklubb som middag så går det aldrig fel här. Maten är god drinkarna välblandade men servisen kan behöva en aning uppmuntran vissa gånger. Kan varmt rekommendera ett besök.

//Jonas

Linnégatan 18, 114 47 Stockholm