Saluhall Hötorgshallen

Saluhall Hötorgshallen

12 omdömen om Saluhall Hötorgshallen

johan e
Skrev om Saluhall Hötorgshallen

Är man matfantast, som gillar att bredda sina kulinariska upplevelser, så ska man definitivt gå till Hötorgshallen.Efter att man har renoverat hallen, så har den blivit fulländad.Priserna varierar.Väl värt ett besök !

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7915 omdömen 4.3 av 7915 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Lena A
Skrev om Saluhall Hötorgshallen

Älskar Hötorgshallen! Här finns allt och lite till. Perfekt för den med höga krav på bra mat

Nino B
Skrev om Saluhall Hötorgshallen

Jag gillar att gå ner och promenera runt och insupa atmosfären. Att komma ner och omfamnas av de olika färgerna och lukterna. Bra kebabhak också.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4103 omdömen 4.0 av 4103 omdömen

Jessica I Jessica I
Andreas E
Skrev om Saluhall Hötorgshallen

Det är obegripligt varför inte alla handlar i Hötorgshallen. Visst, lite dyrare, men så otroligt mycket bra och goda saker. Riktigt bacon, fina firrar, fantastisk panna cotta, massor av libanesiskt, härligt kött. Mums!

Magnus B
Skrev om Saluhall Hötorgshallen

Hit styr L och jag stegen varje fredagseftermiddag om vi befinner oss inom landets snäva kust. Här andas fullt sortiment längst med flanörers självklara andedräkt. Fisk på Melanders, kött på G. Nilssons Livs. Kalamatioliver en bit in, där i ena hörnet. Hövlighet i symbios med värdighet. - kan jag få ett kilo märgpipa till höstgrytan vi hade tänkt göra ikväll. - trevligt, svarar den glade slaktaren i sitt vita förkläde. Får jag rekommendera ett hekto rimmat sidfläsk att ha i grytan? För mer sälta och rökiga eftertoner....

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4120 omdömen 4.0 av 4120 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Maria S
Skrev om Saluhall Hötorgshallen

Den mest underskattade saluhallen i hela Stockholm. Den turkiska maten är en juvel.

Valter C
Skrev om Saluhall Hötorgshallen

Prova räkmackan på Tysta Mari! Helst med ett glas vitt vin till. Servicen är enastående! När man ätit klart poppar det upp en servitör från ingenstans, som frågar artigt om han får duka av, rena magin, men en service man saknar på vissa restauranger. Hela Saluhallen är en kulinarisk inspirations promenad. Allt är fräscht och snyggt upplagt i vitrin montrarna och frysdiskarna. Betjäningen är professionell och artig. Applåder för allt detta, men... smakar det så kostar det. Inte vansinnigt dyrt, men ändå dyrt. Färska råvaror, kompetent personal, lokalhyror och lager kostar...

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8053 omdömen 4.3 av 8053 omdömen

Martina K
Skrev om Saluhall Hötorgshallen

De turkiska burgarna (bredvid brödbageriet) för 35 kr är supergoda och väldigt mättande. Man kan även köpa med sig en hem och värma på den i micron själv. Prisvärt och jättegott!

Petter E
Skrev om Saluhall Hötorgshallen

Här samlas mat från hela världen. Även om du inte är på jakt efter något till middagen så är det alltid spännande att gå ett varv i hallen och titta på all spännande mat som finns från världes alla hörn. Allt i från fisk till kött och grönsaker till gott kaffe och sötsaker finner du i de olika butiker som huserar här. Ett plus i kanten är att hallen har sitt eget systembolag. Viktigt att veta är att de säljer ingen öl eller cider här. Fint ska det vara!

Paraden
4.2/5 i betyg av 4701 omdömen 4.2 av 4701 omdömen

Penelope S Penelope S
Damian G
Skrev om Saluhall Hötorgshallen

I den här Saluhallen kan du hitta det mesta. Jag rekommenderar starkt råbiffen då den är väldigt god och personalen vet vad de gör. Passa även på att besöka brödståndet som ligger mittemot och köp dig ett italienskt eller grekiskt bröd till råbiffen. Gillar du inte råbiff kan du säkert hitta något annat som faller dig i smaken.

Elina E
Skrev om Saluhall Hötorgshallen

Hötorgshallen är en jättetrevlig saluhall om du vill strosa runt bland goda dofter, fina diskar med kött och fisk och annat smått och gott. Här finns även den godaste kebaben jag ätit (Izmirs kebab). Jag älskar att strosa runt där nere och titta på alla fina varor de har och även provsmaka torkad frukt innan jag handlar. Priset är lite högre än i en vanlig mataffär men det är absolut värt det.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Leon
Skrev om Saluhall Hötorgshallen

Hötorgshallen är ett måste för alla som älskar mat. Här finns allt du behöver för att laga den perfekta måltiden inklusive ett systembolag. Givetvis betalar du en extraslant för hängmörat kött eller organiska tomater, men råvarorna är av så hög kvalitet att du genast börjar ifrågasätta det du betalar för på ICA eller Coop. Förutom förstklassiga råvaror är Hötorgshallen även en formidabel källa för matkunskap. Av de engagerade handlarna får du insidertips på hur du bäst tillagar det du köper (perfekt om du ska prova något...