Huddinge Maskinservice AB, sid 2

Vikingavägen 1, 141 48 Huddinge — Visa karta

Huddinge Maskinservice – Din värmepumpspartner/IVT-Center i Stockholm!

Vi hjälper dig med allt från installation till service av din värmepump från IVT och Bosch.
Genom många års erfarenhet inom branchen erbjuder vi dig och din värmepump fullständig trygghet.

När du står inför valet av värmepump rådger vi dig gärna till den bästa lösningen för ditt behov. När värmepumpen sedan är på plats vill vi givetvis fortsätta vara din servicepartner när behovet uppstår.

Vi är ett auktoriserat serviceombud för både IVT och Bosch, vilket innebär att vi ger dig garantiservice, alltid med originaldelar. Vi hjälper dig som bor i hela Stockholmsområdet inklusive Nynäshamn, Trosa, Gnesta och Mariefred.

Gäller det företag? Då kan vi erbjuda långsiktiga serviceavtal som ger dig ökad trygghet och kontroll över kostnader.

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss här, och tveka inte att höra av dig om du har några frågor.
Lör: 00:00-00:00
Sön: Stängt

Läs vad 306 kunder tycker om Huddinge Maskinservice AB

Niclas A skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Detta är ett samlat omdöme från två olika tillfällen:

Vid första tillfället hade vår frånluftsvärmepump slutat fungera och vi anlitade företaget för att felsöka och få veta om det var möjligt och ekonomiskt att reparera. Servicekillen gav tyvärr ett taffligt och okunnigt intryck. Det ska understrykas att det är några år sedan, så mycket kan ha hänt på personalsidan sedan dess.

Vi köpte därefter en ny värmepump från en konkurrent (Rördoktorn), men det visade sig att den installationen var lite slarvigt utförd ifråga om kabeldragningen. En av kontakterna hade lämnats liggande under pannan, där kondensvatten läcker ut ifall man inte tömmer spillkoppen (som man ju lätt glömmer). Resultatet blev kortslutning pga översvämning orsakad av stopp i det vanliga avloppet.

Vi anlitade då Huddinge Maskinservice för ett kombinerat garantiutbyte av elpatronen (som tydligen ofta är av dålig kvalitet på vår modell och även den hade orsakat några kortslutningar) och kablaget samt treårsservice. Servicekillen var inledningsvis rätt tjafsig för det verkade vara under hans värdighet att hjälpa mig rensa avloppet så att det gick att utföra arbetet. Efter samtal med chefen löste detta sig och därefter gjorde han ett väl utfört arbete under trevliga former. Fakturan var på ett rimligt belopp.

Man kan förvisso tycka att vi som kunder varit slarviga, men jag misstänker att det nog är ganska vanligt att folk missar på liknande sätt och att bolagen vid installation och service bör kunna göra kabeldragningen ordentligt och ha vana av att bistå med hela lösningen av problemet.

Så här långt är Huddinge Maskinservice det bolag som jag varit i kontakt med som gjort bäst intryck. Det är dem jag kommer att vända mig till först vid nästa tillfälle. Läs mer

Jon H skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Lätta att få kontakt med. Snabb och bra lösning på vårt problem. Läs mer

Johan K skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Fick bytt cirkulationspump på vår panna. Snabb och bra service av kunniga hantverkare! Läs mer

Lars Å skrev om Huddinge Maskinservice AB
    reparation av värmepump. cirkulationspumpen hade stannat oc byttes ut.

bra bemötande

höga förväntningar pga tidigare erfarenheter

servicemannen kom tidigare än utlovat

Mycket nöjd med jobbet och den korta väntetiden Läs mer

Max L skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Garantiservice av värmepump.
    Snabb service, kort väntetid.
    Proffsigt utförande.
    Nöjd kund! Läs mer

John B skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Otroligt serviceminded personal. Kunniga och förstår vad kunden önskar hjälp med även när kunden själv knappt förstår vad som är fel... Läs mer

Ritva M skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Vi fick hjälp även under jourtid. Installationen gick bra. Fick bra hjälp även telefonledes. Priset i offerten stämde bra. Helnöjda! Läs mer

Jens L skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Behövde snabb service på värmepump.
    Fyllde i formulär på hemsidan och fick snabb respons. De åtgärdade felet och fakturerade ett bra och skäligt pris. Läs mer

David L skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Båttillbehör. Inga förväntningar men bra bemötande. Läs mer

Dick E skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Service av IVT värmepump och byte av elektriska komponenter. Snabb och effektiv. Hjälpsamt och vänligt. Läs mer

Erik I skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Toppen! Snabbt och kompetent :) Läs mer

Emil R skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Otroligt bra och duktiga hantverkare med snabb åtgärd och håller tider och är tydliga och kommunicerar bra. Läs mer

Johnny O skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Väldigt smidigt när vi väl fick kontakt.

Dock så var montören inte så pratglad och tog inte med sig resterna som blev över. Läs mer

Jessica F skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Jag har haft åtskillig problem med min värmepump. Huddinge maskinservice har varit enormt service minded och hjälpt till när det behövts men också ställt upp och konsulterat mig åtskilliga gånger. Professionella, vänliga, kunniga och villiga att hjälpa till. Läs mer
  • 2020-06-10

Johan Eric Bertil Linnemann J skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Kan verkligen rekommendera Huddinge Maskinservice när det gäller byte av värmepump. Grym service från första telefonsamtalet till installation av vår nya IVT-pump. Läs mer
  • 2020-05-14

Moa J skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Hittar absolut ingenting att klaga på!
    När våran gamla el-panna började ge upp hjälpte Huddinge Maskinserice oss akut med en tillfällig lösning. Sedan kunde vi i lugn och ro ta reda på vad vi ville ha för permanent lösning. Vi fick en utförlig offert med ett seriöst pris. De tog hand om precis alla moment vid bytet till en Luft-vatten-värmepump med varmvattenberedare. De kom på utlovad tid och var också färdiga då de sagt. Mycket proffsig personal. Det märktes att ett par av dem hade lång erfarenhet och som de också förde vidare till de yngre teknikerna. Vi blev väldigt bra bemötta vid alla kontakter, via telefon, mail och besök. De har också jour om man skulle undra något eller behöva hjälp på helgen. Nu lär vi inte behöva ny panna på länge, men om jag skulle byta bostad och behöva göra något åt värmesystemet skulle jag utan tvekan kontakta dem igen! /Moa Läs mer
  • Thomas L

2020-05-12

Thomas L skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Huddinge Maskinservice var hos oss och rättade till felkopplade värmepannafilter samt byte tank. Rent och snyggt när dom lämnade!
    Dom gör även servicen på värmepannan. Läs mer

Ulla L skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Bra företag . Har tidigare anlitat dem vid installation och nu även för reparation av min frånluftvärmepump.Mycket nöjd med utfört arbete och bemötande. Läs mer

Dan G skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Byte av cirkulationspump på bergvärmeanläggningen, IVT.
    Trevligt bemötande Läs mer

Calle N skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Byte av kompressor. Utfördes mycket bra med trevligt bemötande. Läs mer

Louise A skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Huddinge Maskinservice har hjälpt mig med min värmepump, som krånglat på många sätt. Med personligt och engagerat bemötande har de sett till att allt nu fungerar väl. Läs mer

Lisbeth B skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Teknikern var vänlig och informerade mig om IVT pumpen som jag inte var värst bekant med sedan tidigare.
    Intressant att följa hur han instruerade sin lärling: det är som på 'gamla goda tider' då gisäll-lärjunge var standard att föra över kunskaper fr.a. i praktiska aspekter.
    Sammanfattningsvis professionellt intryck. Läs mer

Johan W skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Professionellt bemötande vid förfrågan. Jag behövde installera en ny varmvattenberedare. Fick en offert, som jag tackade ja till. Shoppade inte runt så jag vet inte hur de ligger till prismässigt, men min bedömning var att priset var OK. Prydlig installation, bra städat efteråt och inga "extra" kostnader som tillkom på grund av några mystiska tillägg. Rakt och schysst jobb. Läs mer
  • 2020-05-02

Mikael A skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Värmepump service
    trevlig personal
    mycket bra service Läs mer
  • 2020-05-02

Shahzad B skrev om Huddinge Maskinservice AB
    IVT värmepump
    utmärkt bemötande,funkar jätte bra. Läs mer

Roy A skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Reparation av IVT varmvattenberedare
    Bra,men dom ringde aldrig tillbaka som dom lovade-utan det fick man göra själv i många veckor -månader !! Tog lång tid för reservdelarna var slut i Sverige enligt företaget.
    Höll vad dom lovade när jobbet äntligen blev gjort efter många månader ! Bra att dom monterade in en reservberedare under väntetiden 👍
    Reparatörerna var mycket bra 👍👍
    Kunde ha uppgivit att man inte får ta Rotavdrag när det är en försäkringsfråga,det gjorde försäkringsbolaget till mig. Kunde ha missat ca 40.000 kr då som dom betalar ut. Läs mer

Anders B skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Reparation värmepanna.
    Fick snabb hjälp. Läs mer

Peter V skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Har alltid blivit bemött på ett utmärkt sätt, både vid nyköp och service Läs mer

Fredrik S skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Reparationen av ivt490 gick smidigt med bra bemötande och utlovad leverans på utsatt tid. Läs mer

Jakob A skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Fick fel på frånluftsvärmepumpen. Ringde och nästa dag när jag kom hem var den fixad! Läs mer

Ove J skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Behövde få info om nya Elpannan samt hjälp hur man bäst underhåller den ! Läs mer

Margareta S skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Reparation av luftvärmepump som läckte vatten.
    Fick bra bemötande och utmärkt service.
    Nöjd! Läs mer

David R skrev om Huddinge Maskinservice AB
    snabb och enkelt service! bra och kommer att anlita igen Läs mer
  • 2020-04-28

Corinne S skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Vänlig, snabb och bra support. Läs mer
  • 2020-04-28

Lasse O skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Snabb service och allt fungerade då det var klart. Läs mer

Martin M skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Kom . felsökte och lagade värmepannan samma dag. Läs mer

Jenny L skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Mycket bra firma, fixade värmepumpen perfekt. kan varmt rekomenderas Läs mer

Ants T skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Ny elpanna och VVB och allting var toppen och sen flera år tillbaka Läs mer

Annika Carina L skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Byte av pump till värmepump.
    Snabb återkoppling till rimligt pris. Läs mer

Per J skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Trevlig personal. Snabb service. Tack. Läs mer

Jan S skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Service av värmepanna.
    Hade förväntat mig liten diskussion om vad jag som ägare kan göra med värmepannan för att " förlänga" livslängden, men här fick jag dra ur orden på servicekillen! Läs mer

Erik J skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Reparation och service av värmepump. Snabb och bra reparation. Tydlig kommunikation. Tack för ett bra jobb! Läs mer

Daniel K skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Översyn av felmeddelande på bergvärmepump Greenline 14. Våra hyresgäster bokade serviceperson, och den personen gjorde ett bra jobb. Gick igenom allt med värmepumpen, felsökte även bakåt i kedjan och uppgraderade även inkommande säkring. Mkt tacksam för det. Dock har jag bett att bli kontaktad för uppföljning och beskrivning av jobbet, det har de missat (och jag har missat att påpeka det till dem igen)
    Känner förtroende för dem - svarade snabbt o bra på frågor om fakturan - ordning och reda på så vis. Läs mer

Kjell B skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Ny elpannor funkrar bra.söker finansieringmöjlighet via Nordea banken AB just nu. Kund Sedan 20år med goda erfarenheter Läs mer

Johnny T skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Systemet levererade ingen värme. Fick bra och snabb hjälp samt även förslag på garantiservice som genomfördes med en gång.

Bra och trevligt bemötande. Läs mer

Helena B skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Lagade vår IVT värmepump. Gick igenom ordentligt och hittade felet. Hjälpte också till att få reda på vad som brukar gälla som försäkring. Mycket hjälpsamma. Läs mer

Susanne N skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Har fått hjälp ganska fort när jag har anlita dem. 2 gånger har det vart och bytt delar som behövs för att få lite värme inomhus. Rätt skönt . Bra bemötande tycker jag . Värme panna är något nyttt för mig så man är tacksam för all hjälp man kan få via telefon och vid besök. Läs mer

Ola P skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Dom är nogranna punktliga kunniga och håller tiderna. Med vänlig hälsnig Ola Läs mer

Mats K skrev om Huddinge Maskinservice AB
    byte VV berebare IVT värmepump
    bra dialog bra jobb
    fick låna beredare i väntan på leverans
    leveranstiden från IVT lång Läs mer

Nils C skrev om Huddinge Maskinservice AB