Il Caffè

Södermannagatan 23, 116 40 Stockholm — Visa karta

Svart Kaffe har tagits över av succéfiket Il Caffè som expanderar från Kungsholmen till Södermalm. Gott kaffe, gratis WiFi och bra häng.
Bondegatan 54, 11633, STOCKHOLM
Anna T:
Helt ok service men förväntade mig mer. Bra soltimmar på uteserveringen.

Restauranger nära Il Caffè:

Nytorget 6, STOCKHOLM
Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och... Läs mer ›
Alf N:
Vi tog Chef's Table och vi kände oss väldigt professionellt och trevligt bemötta. Lite VIP upplevelse!

Bondegatan 54, STOCKHOLM
Börja din dag och avsluta din kväll hos oss på Bistroteket! Här serverar vi väll... Läs mer ›
Anna T:
Helt ok service men förväntade mig mer. Bra soltimmar på uteserveringen.

Hornsgatan 1, Stockholm
Vi erbjuder hjälp kring serveringstillstånd, utbildning i livsmedelshantering, f... Läs mer ›
Daniel:
Tack för en ypperlig service och kunnande när ni hjälpte oss med serveringstillstånden. Behövde gå igenom provet 5 ggr endast

Timmermansgatan 35, STOCKHOLM
Timmermans 1857 serverar minnesvärd mat gjord med omsorg på färska, lokala råvar... Läs mer ›
Solveig F:
Det är en restaurang, maten var god servicen bra. Och priserna Humana Jag rekommenderar stället till mina vänner

Läs vad 8 kunder tycker om Il Caffè

Judith W skrev om Il Caffè
    Bästa bästa!
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Il Caffè
    Il Caffè på Södermannagatan överträffade mina vildaste förhoppningar. Nästan bättre än originalet på Kungsholmen. Jag stortrivs och lovar att återvända.
    Ulrika I gillar detta
  • Maria H
    Maria H skrev om Il Caffè
    Får svårt att ge södermalmsfilialen en femma eftersom jag jämför med Kungsholmen. Personalen är lika trevlig, mackorna lika goda, det är förstås gratis wifi men det är inte samma mysiga atmosfär. Väggarna är helt vita och ganska kala och lokalerna är större vilket på något sätt gör det mindre familjärt. Dock finns här en bakery shop in shop som ser väldigt trevlig ut men som jag inte har testat än. Il Caffè slår så klart fortfarande det mesta när det gäller caféer med sin service men får jag välja så väljer jag deras café på Kungsholmen.
  • Edit T
    Edit T skrev om Il Caffè
    Mysigt kafé på en bakgata på söder där man gör bäst i att byta ut café latten mot bryggkaffe.
  • Emma K
    Emma K skrev om Il Caffè
    Mysigt men känns lite väl "söderskabbigt" på sina håll. Gillar det ändå och rekommenderar deras varma grova mackor med chevre, valnötter, skinka och honung.
  • Robert N
    Robert N skrev om Il Caffè
    Bra mackor, alla är vegetariska i grunden, och gott kaffe. Att det dessutom är skön miljö, trevlig personal och bra musik gör att det tippar från 3 till 4.
  • Peter L
    Peter L skrev om Il Caffè
    Har tyvärr tappat lite, det var bättre för några år sedan. Nu är det lite gambling om man får välgjort kaffe eller inte. Mackorna är hur som helst super och personalen trevlig.

Södermannagatan 23, 116 40 Stockholm