Il Caffè

Il Caffè

Ring 08-462 95 00 www.ilcaffe.se
3.8

Svart Kaffe har tagits över av succéfiket Il Caffè som expanderar från Kungsholmen till Södermalm. Gott kaffe, gratis WiFi och bra häng.

8 omdömen om Il Caffè

Judith W

Bästa bästa!

Nikke L
Skrev om Il Caffè

Il Caffè på Södermannagatan överträffade mina vildaste förhoppningar. Nästan bättre än originalet på Kungsholmen. Jag stortrivs och lovar att återvända.

Ulrika I gillar detta
Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4130 omdömen 4.0 av 4130 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Maria H
Skrev om Il Caffè

Får svårt att ge södermalmsfilialen en femma eftersom jag jämför med Kungsholmen. Personalen är lika trevlig, mackorna lika goda, det är förstås gratis wifi men det är inte samma mysiga atmosfär. Väggarna är helt vita och ganska kala och lokalerna är större vilket på något sätt gör det mindre familjärt. Dock finns här en bakery shop in shop som ser väldigt trevlig ut men som jag inte har testat än. Il Caffè slår så klart fortfarande det mesta när det gäller caféer med sin service men får jag välja så väljer jag deras café på Kungsholmen.

Edit T
Skrev om Il Caffè

Mysigt kafé på en bakgata på söder där man gör bäst i att byta ut café latten mot bryggkaffe.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4105 omdömen 4.0 av 4105 omdömen

Jessica I Jessica I
Emma K
Skrev om Il Caffè

Mysigt men känns lite väl "söderskabbigt" på sina håll. Gillar det ändå och rekommenderar deras varma grova mackor med chevre, valnötter, skinka och honung.

Robert N
Skrev om Il Caffè

Bra mackor, alla är vegetariska i grunden, och gott kaffe. Att det dessutom är skön miljö, trevlig personal och bra musik gör att det tippar från 3 till 4.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
Peter L
Skrev om Il Caffè

Har tyvärr tappat lite, det var bättre för några år sedan. Nu är det lite gambling om man får välgjort kaffe eller inte. Mackorna är hur som helst super och personalen trevlig.