Il Caffè

Södermannagatan 23, 116 40 Stockholm — Visa karta

Svart Kaffe har tagits över av succéfiket Il Caffè som expanderar från Kungsholmen till Södermalm. Gott kaffe, gratis WiFi och bra häng.

Läs vad 8 kunder tycker om Il Caffè

Judith W skrev om Il Caffè
    Bästa bästa! Läs mer
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Il Caffè
    Il Caffè på Södermannagatan överträffade mina vildaste förhoppningar. Nästan bättre än originalet på Kungsholmen. Jag stortrivs och lovar att återvända. Läs mer
    Ulrika I gillar detta
  • Maria H
    Maria H skrev om Il Caffè
    Får svårt att ge södermalmsfilialen en femma eftersom jag jämför med Kungsholmen. Personalen är lika trevlig, mackorna lika goda, det är förstås gratis wifi men det är inte samma mysiga atmosfär. Väggarna är helt vita och ganska kala och lokalerna är större vilket på något sätt gör det mindre familjärt. Dock finns här en bakery shop in shop som ser väldigt trevlig ut men som jag inte har testat än. Il Caffè slår så klart fortfarande det mesta när det gäller caféer med sin service men får jag välja så väljer jag deras café på Kungsholmen. Läs mer
  • Edit T
    Edit T skrev om Il Caffè
    Mysigt kafé på en bakgata på söder där man gör bäst i att byta ut café latten mot bryggkaffe. Läs mer
  • Emma K
    Emma K skrev om Il Caffè
    Mysigt men känns lite väl "söderskabbigt" på sina håll. Gillar det ändå och rekommenderar deras varma grova mackor med chevre, valnötter, skinka och honung. Läs mer
  • Robert N
    Robert N skrev om Il Caffè
    Bra mackor, alla är vegetariska i grunden, och gott kaffe. Att det dessutom är skön miljö, trevlig personal och bra musik gör att det tippar från 3 till 4. Läs mer
  • Peter L
    Peter L skrev om Il Caffè
    Har tyvärr tappat lite, det var bättre för några år sedan. Nu är det lite gambling om man får välgjort kaffe eller inte. Mackorna är hur som helst super och personalen trevlig. Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm:

Hilda B Hilda B tycker:
“Matupplevelsen var mycket bra,...” Läs mer

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 11525, STOCKHOLM