Indian Garden

Indian Garden

3.9

Indian Garden är nominerade i budgetklassen till Gulddraken 2010. Kökschefen Mohammed Razaul Karim belönades 2010 med en Curry life award of excellence i London för sitt virtuosa smakspel.

21 omdömen om Indian Garden

Thomas L
Skrev om Indian Garden

En riktig pärka på södermalm där jag bor. Maten är riktigt bra och personalen effektiv.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Tia F
Skrev om Indian Garden

Elegant stämning, god mat. Kundupplevelsen hade varit bättre om följande inte skett: en av gästerna vid vårt bord beställde ett glas vin till maten. Dock ändrade han sig när servitören hade knappat in sällskapets sista beställning. Han ville ha endast vatten. Att ångra sig gick inte an enligt servitören. Till orsak sa han att beställningen redan registrerats för Skatteverket och den går inte att ändra. Kundupplevelsen blev att personalen nedvärderar sin gäst för det stämmer inte alls att han inte kan ändra på beställningen.

Emily C
Skrev om Indian Garden

Levde inte alls upp till förväntningarna. Fullsmockat med folk (antagligen bara för att det är ett hipsterställe...) Snåla portioner, jättedyrt, smaklös mat, nan-brödet kändes som det hade micrats (ni vet sådär stenhårt) plus otrevlig personal. Först fick vi skit för att vi hade barnvagn, sen fick vi inte beställa en barnmeny för vi var två vuxna och en bebis...? Allmänt otrevlig stämning. Aldrig mer.. I fortsättningen håller vi oss till indian inn på verkstadsgatan. Kanske inte lika hipt, men hästlängder bättre!

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4106 omdömen 4.0 av 4106 omdömen

Jessica I Jessica I
Johanna H
Skrev om Indian Garden

Jättebra indiskt mat! Använder mycket ekologiska grönsaker. Kanske lite trist att lunchen är densamma som om man går dit en kväll, därav en fyra istället för en femma.

Per A
Skrev om Indian Garden

Bästa indiska maten vid Hornstull.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4135 omdömen 4.0 av 4135 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Gunilla K
Skrev om Indian Garden

Mycket trevlig och välkomnande personal, och det trots att vi kom vid lunchtid och lokalen var knökfull av folk. Trångt och mycket prat, men vi upplevde inte att det störde oss. Det gick utmärkt bra att prata med varandra utan att störas av andra. Maten kom oerhört fort (vi är snabbare än Mac Donalds, sa tjejen som kom med den) och den smakade starkt och gott som den ska, med nan-bröd därtill. Mysigt, litet och trångt med god stämning, bra priser och god mat!

Karin

Supergott

Paraden
4.2/5 i betyg av 4712 omdömen 4.2 av 4712 omdömen

Penelope S Penelope S
Sara S
Skrev om Indian Garden

Indian Garden på Heleneborgsgatan är nästan alltid fullsatt. Har både tagit takeaway härifrån i flera år men även ätit på restaurangen. Den indiska maten som de serverar är bland Stockholms bästa när det gäller denna typ av mat. Priserna höjdes för något år sedan eller två efter en renovering, men fortfarande prisvärt, framförallt om man jämför med så många indier i stan som INTE kan servera vällagad indisk mat. Rekommenderar definitivt Indian Garden.

Oll E
Skrev om Indian Garden

Än så länge har jag bara provat Chicken Tikka Masala med Naanbröd här. Dock är det utan tvekan det bästa indiska jag ätit i Stockholm. Trevlig personal och ordentliga personer. Lokalen kan tyckas i det minsta laget men jag tycker att det bidrar till ett personligt intryck.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Mikael S
Skrev om Indian Garden

Här är jag stammis. Stockholms bästa indier. Vi kör nästan alltid takeaway på grund av att stället är ganska litet och i princip alltid fullt, men maten är grymt bra!

Julia S
Skrev om Indian Garden

Fantastisk indisk mat, kan vara den bästa jag ätit. Dock kan man få vänta på bord väldigt länge, därav får de inte högsta betyg av mig. Mysig miljö.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8064 omdömen 4.3 av 8064 omdömen

Magnus B
Skrev om Indian Garden

Värt en omväg. Kräver bordsbeställning minst en dag innan. Väl där smälter du in i mjukkrämig färgsättning toppat med rikligt av indian cousin.

jess
Skrev om Indian Garden

antagligen den bästa indiska restaurangen i stockholm! servitörerna är väldigt trevliga, och service-minded, snabb service, känner stämningen vid bordet bra, med andra ord stör de inte dig mitt i en konversation, maten är väldigt god- de kan göra maten starkare om du frågar köket, kockarna känns influgna direkt från indien ;) prisvärt!

Katrin H
Skrev om Indian Garden

Jättetrevlig och billig indisk restaurang. Stort utbud på menyn och man får väldigt mycket mat för pengarna. Korma med lamm rekomenderas starkt :) Dock lite stressigt tempo eftersom stället är så populärt och de har så många bokningar.

Fredrik E
Skrev om Indian Garden

Ok sizler. Trångt och gemytligt och ganska ok pris. Och bra och trevlig service. Men inte bästa indiern i Stockholm. Det är Shanti.

Ebba C
Skrev om Indian Garden

Bästa Indiern i Sockholm! billigt, jätte gott, ekologiskt till över 90%, frächt och jätte trevlig personal! Som gör vad de kan för att fixa bord åt alla och hålla humören uppe trots det är smockfullt, och inte kör iväg gästerna ens när de stängt! Kan de bli bätte?

Helena  S
Skrev om Indian Garden

Bodde ovanför denna lilla indier förut och maten är helt fantastisk! Enligt mig den bästa indiern! Ett minus är att det är väldigt trångt (och att de har svårt att förstå svenska, nära på omöjligt när man ringer och beställer.) men å andra sidan är det ju lite av charmen också, avnjuta sin lassi i ett myller av folk och de mkt serviceinriktade indierna som bokstavligen springer omkring, överallt hela tiden. Fullsatt stort sett jämt, så boka bord i tid!

Carl S
Skrev om Indian Garden

Bra indier, mycket fräschare nu efter renoveringen.

Robert N
Skrev om Indian Garden

En bra indisk restaurang men lite överdrivet populär och trång. Bra mat men personalen verkar lite förvirrad.

Annika T
Skrev om Indian Garden

Den bästa Indiska restaurangen i hela stan.. No more said!

Leon
Skrev om Indian Garden

Förutom Streetmarknaden är nog Indian Garden ett av de främsta skälen till att bege sig till Hornstull. Denna indier har vunnit DN:s Gulddrake ett antal gånger och är en av stans absolut bästa. Stället är trångt, osigt och lite halvsunkigt. Personalen är inte den trevligaste. Ändå så lyckas Indian Garden vara smockfullt varje kväll. Maten är helt enkelt briljant. Se till att boka bord, särskilt på helgerna.

Max S gillar detta