Inneklimat Service IVT Center

Inneklimat Service IVT Center

En del av IVT Värmepumpar www.inneklimat.se
  • BadgeEightYears
4.3

Inneklimat är en av stockholms största leverantörer av värmepumpar, luftkonditionering, ventillation och vattenanläggningar. Med egna montörer, elektriker, konstruktörer skapar man nyckelfärdiga lösningar. Inneklimat grundades 1983 och har sedan dess huvudsakligen arbetat med värmepumpar. Vår affärsidé kallar vi ”ONE-STOP-SHOP”...

315 omdömen om Inneklimat Service IVT Center

Sedan starten hos Reco 2013

Elin E
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

De hjälpte oss att byta husets uppvärmningssystem från direktverkande el till bergvärme. Eftersom vi aldrig gjort något sådant innan hade vi en del funderingar och frågor och har verkligen känt oss väl bemötta och fått svar på allt. De som utförde arbetet på plats var superduktiga och vi fick snabbt hjälp efteråt när vi märkte att systemet behövde efterjusteras. Man får alltid snabb återkoppling via telefon eller mejl och alla verkar väldigt kunniga med det de håller på med.

Margareta B
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Vi beställde en L/L Värmepump 807 m installation. Bra bemötande o proffsigt genomfört.

Anders B
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Ganska omotiverade, nu i efterhand skulle jag ha tagit ett annat företag.

Svar från Inneklimat Service IVT Center

Hej Anders ! Tråkigt att du har den upplevelsen av oss, du får gärna maila in dina synpunkter till oss så att vi kan ta lärdom av det. info@inneklimat.se Mvh Peter

Fredrik S
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Mycket trevligt bemötande och proffsig installation.

Ronny C
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Har inte haft tillfälle att anlita inneklimat service Ny installerad anläggning

Håkan G
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Bemötandet var bra, inget att klaga på. Däremot verkar IVT pumparna inte leva upp till det dom lovar. Har krånglat en hel del och inte hållt så länge, gäller luftvärmepumpen, med den andra får vi se. Vi har köpt en luft värmepump och en luft-vatten. Mvh Håkan

Janne H
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Service killarna var väldigt bra och kunniga om sitt området. Och håller tiderna som jag tycker är bra. När man ringer får man hjälp.

Marika E
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Vänligt bemötande men extremt lång väntetid på ny bergvärmepump, 14 månader. Snabb och effektiv installation.

Svar från Inneklimat Service IVT Center

Hej ! Tyvärr har det ju varit extremt långa leveranstider ifrån fabriken som vi inte kan rå för tyvärr. Mvh Peter

Benjamin H
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Proffesionellt bemötande och tillmötesgående lösningar på uppkomma problem under arbetets gång.

Andreas F
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Jag är mycket nöjd med både säljare och montörer. De byte min 18-åriga värmepanna. på mindre än en dag. Även den köpt hos Inneklimat, Pannan har gått felfritt sedan montaget.

Magnus N
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Ingen uppföljning, ingen information om leverans etc. Deras underleverantörer är dock jättebra och gjorde ett bra jobb. Men Inneklimat tillförde ingenting.

Svar från Inneklimat Service IVT Center

Hej Magnus ! Tyvärr så är detta lite felaktig information. Martin som jobbar på inneklimat var hos dig och monterade bergvärmepumpen samt att du pratat med honom flera gånger efter installationen, så det har nog blivit ett missförstånd. Är det något mera som du undrar över eller vill ha hjälp med så är det bara att återkoppla. Mvh Peter Ferm

Mohannad O
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Vi bor på ön och tänkte anlita lokala Vi har installerat två värmepump från IVT företaget! Slutsatsen är medarbetare har väldigt dåligt omdömen vad gäller behoven för uppvärmning dem underskattar behoven och säljer klenaste modeller! Det är dessvärre jämt problem med uppkopplingen till nätet så räkna inte med att kunna styra via Wi-Fi sedan låter dem i automatiskt läge! Rekommenderas ICKE

Svar från Inneklimat Service IVT Center

Hej Mohannad ! Synd att du inte hör av dig in till kontoret och meddelar att du har ett problem med maskinen, så kan vi skicka ut en servicekille som kollar på maskinen. När det gäller dimensioneringen så är det inte något problem, i stora huset är den ett komplement till befintlig frånluftsvärmepumpen. Och i lilla huset är det rätt storlek så det måste vara ett problem med maskinen. Men som sagt hör av er så vi vet att ni har problem. Mvh Peter

Torgny P
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Bemötande bra . Arbetsbeskrivning Bergvärme Läcker kondensvatten från kärl bytt kärl och trycksatt system . grundkostnad 1 tim Arb+1 tim resa 2160+ moms. Exp -kärl 4.5 l pris 716+ moms KB sprit 10 l 250 kr +moms Arbetstid 2.5 tim 2050 kr + moms bil 50 kilometer 450 kr + moms Att betala 7033 kr . för byta av kärl. efter 1 månad har jag fyllt på 2 gånger c 2 liter . läcker fortfarande .

Svar från Inneklimat Service IVT Center

Hej Torgny P ! Tack för ditt meddelande ! Men jag tycker det är lite märkligt att du gör det här inlägget idag, vi gjorde jobbet i November du har inte hört av dig till oss att du har fortsatt problem. Du har dessutom inte betalat fakturan som förfall i November. Förmodligen har du flera läckage i ditt system som gör att att det fortfarande försvinner köldbärarsprit. Mvh Peter

Anne I
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Mycket trevligt och proffsigt bemötande.

Micke E
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Bra utfört dock lite minus för bristfällig kommunikation innan installation. Hötde inget på 4-5 veckor och sedan bokning av installation mindre än en vecka innan.

Märta B
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Installationen av luftvärmepumpen utfördes lugnt och effektivt och jag är mycket nöjd med pumpen.

Göran L
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Bra service och löste problemet vi hade på ett proffsigt sätt

Evert G
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Allt har hittills fungerat precis så som det skall göra med en bra leverantör. Från första besök, offert och leverans i tid, bra kontakt med ägare och montörer. Kan tryggt rekommenderas.

Frida Å
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Smidigt och bra bemötande, snabba svar och duktiga montörer.

Micke H
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Bra det funkade bra köpte komplett montering av luft/vatten nu när det blir kallare behövs injustering mvh Micke

Jan-Erik L
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Vår första AC-installation gjordes via Bauhaus. Men nu anlitade vi Inneklimat här på Färingsö för ytterligare en värmepump. En helt annan känsla med en personlig kontakt via ett lokalt företag. Uppdraget perfekt genomfört. mvh Jan och Ingrid Lööf.

Sebastian S
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Inledningsvis väldigt tillmötesgående med bl.a. två avstämningsmöten på plats. Men i samband med installationen av vårt nya luftvattenpumpsystem uppstod många frågetecken. - Installatörer som började dagarna med att efterfråga kaffe - Missat att ta med alla beställda delar - Ingen genomgång av anläggning i samband med installation utan vi förväntades att läsa igenom manualen tills dess att "kommer tillbaka och installerar det som saknas" - Utställd faktura av utfört arbete som, innan vi anmärkte på det, skulle betalas...

Svar från Inneklimat Service IVT Center

Hej Sebastian ! Jättetråkigt att höra din upplevelse av oss ! Jag har pratat med dom som varit hos dig dom har en liten annan uppfattning men tycker absolut att vissa saker skulle gjorts annorlunda. När det gäller faktureringen så är det 2 st fakturor den första är på det som vi offererade till fast pris, sedan den andra är extrajobb som dom inte han med under installationen och fick komma tillbaka och slutföra. Därav dålig genomgång eftersom dom ändå skulle tillbaka någon dag senare.

Henry A
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Har använt Inneklimat för installation av två luftvärmepumpar. Trevlig kundservice, snabb och smidig installation och professionellt bemötande

Niclas R
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Värmepump, luft/vatten Mycket bra bemötande, snabb, seriös och punktlig installation Tryggt att ha service nära om ngt skulle inträffa i framtiden /Niclas Renlund

Jonas B

Toppenleverantör! Rekommenderas alla dagar i veckan 👍

David L
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Bra och professionell hjälp/service genom hela köpprocessen!

Kurt A
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Mötet har varit bra, tydliga besked om alla delar, dvs. pris, leverans, installation mm.

Mike B
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Mycket trevliga och duktiga kyltekniker allt gick smidigt och städade efter sig!

Johan B
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Bytte ut gamma min gamla frånluftsvärmepump till en ny. Gick smidigt genom hela procesen. Bra och snabb Service kan verkligen rekommendera.

Helene F
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Bra installation och bra produkt

Mikael S
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Bra bemötande och proffsig installation

Kerstin K
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Trevlig personal som kommer i tid och jobbar på, de beskriver problemet och åtgärdar det.

Enar L
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Inför den väntade mycket varma sommaren beställde vi en luft/luft värme pump. Vid första kontakt utfördes omgående en planering och tidplan. Leverans och montage gjordes bara några dagar senare utan väntetid. Vi har haft en behaglig inomhus temperator och är mycket nöjda.

Inga-Lis G
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Trevlig och kunnig montör som tog sig tid att förklara för mig som kund.

Osvald H
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Mycket bra bemötande. IVT luftvärmepumpen fungerar utmärkt

PETER M
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Har köpt både bergvärme- och luftvärmepumpar. Mycket nöjd med deras support och inte minst med deras servicetekniker som är mycket kompetenta. Kan varmt rekommendera Inneklimat Service IVT Center.

Erik B

Toppenföretag! Trevliga och tillmötesgående 👍🏼

Wrangö Ralf W
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Inneklimat har den personliga servicen som man gillar som kund. Har varit kund i många år och det känns att alla i företaget vet vad srvice innebär. Jag är helnöjd. Jag vill verkligen rekommendera företaget.

Hans G
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Betällde en Luftvärmepump och en frånluftvärmepump 6 September 2022 blev lovad installation november 2022 inslallationen gjordes april 2023

Svar från Inneklimat Service IVT Center

Hej Hans ! Vi ber om ursäkt för dom otroligt långa förseningarna ifrån fabriken med komponent brister på frånlufts värmepumpen. Tyvärr kan vi inte råda över det.

Yvonne J
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Trevligt bemött och bra service. Det kan vara lite svårt att få telefonkontakt med Peter.

Ted S
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Gott bemötande, snabbt och bra utförande. Lite svårt att få tag i kontaktperson för att ställa frågor efter jag hade gjort beställningen. Det var lite rester från rivningen kvar, så städningen kunde varit bättre.

Stefan F
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Håller vad dom lovar! Kunnig och trevlig montör.

Susanne D
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Trevligt och proffesionellt bemötande! Rekommenderas varmt!

Barbro H
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Vi blev väl bemötta av teknikerna då vi också har årsavtal som fungerar jättebra. Nu köpte vi en IVT luftvärmepump.

Gertie H
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Bra, kunnig och trevlig personal-

Michael D
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Jättenöjd, trevligt bemötande, bra uppbackning ifall något skulle hända. Rekommenderas

Tomas M
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Köpte 2 st luft/luft värmepumpar, fick ett trevligt och kunnigt mottagande från första början. Tittade personligt på objektet och lämnade sedan en offert som jag uppfattade som bra, fick tyvärr vänta på leveransen några månader( leveransförseningar enligt inneklimat ). Montörerna som var här utförde ett mycket bra arbete med installation och en genomgång av produkten samt installation av app så att jag kan styra dom genom telefon. Mvh. Tomas, Ekerö

Jerry L
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Tyvärr byttes inte trasiga plastlister ut varför betyget inte kan bli mer än 3.

Susanna L
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Installationen av värmepumpen gick smidigt och fort. Viss försening av leveransen uppstod som man kunde ha informerat bättre om. Men jag är mycket nöjd med installation och den service jag fått efteråt.

Ulf S
Skrev om Inneklimat Service IVT Center

Lätta att ha kontakt med, samt en trevlig och kunnig installatör kom