Jensen´s Böfhus Vasagatan

2.7 / 5 i betyg — 22 rekommendationer
BM VillaTak AB
BM VillaTak AB
Jörgen P:
Allt mycket bra genomfört! Allt enligt offert. Fixade t.o.m mer än utlovat som utan extra avgift ingick i slutsumman. Bra bemötande fr...
Hemsida
Adress
Vasagatan 24
11120 STOCKHOLM

Läs vad 22 användare tycker om Jensen´s Böfhus Vasagatan

• Amanda H
    Amanda H skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Känns som ett McDonalds för vuxna. Eller som ungdomar som leker restaurang. Smutsigt och stökigt i lokalen (toaletterna ska vi inte ens prata om vilken mardröm....). Missar i servicen, i mitt sällskap på 5 personer blev en maträtt och en irish coffe tillbakaskickad. Nej nej nej inte okej för en restaurang! Det som lyfter betyget från en 1:a är att chokladdesserten var väldigt god.
  • Simon L
    Simon L skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Helt OK luncher
  • Jacob K
    Jacob K skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Jag gillar deras mat och tycker den är enkel och god, man får det man betalar för. Jag rekommenderar att äta lunch här då priserna är mycket bättre. Lunch priserna gäller även på helgen. Jag rekommenderar att ta whiskeysåsen istället för den vanliga.
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Var på middag med sonen och dottern ikväll och ingen av oss blev riktigt nöjda med maten och servicen.
    Det enda positiva var miljön, rotfruktsgrönsakerna som var stekta samt efterrätten som bestod av apelsinsorbet och chokladmousse, den var jättegod.
    Vi fick fel mat (men valde att behålla den). 2st Rumpstek (kött) med kall fransk bearnaise och pommes samt rotfruktsgrönsaker. Samt en ryggbiff som mest smakade svartpeppar.
    Pomfriten var alldeles för saltad (grillkrydda) så den kunde vi inte äta upp, köttet var visserligen ganska vattnigt men ganska smaklöst och torrt (trådigt) på något sätt. En av tallrikarnas kött var segt och svårtuggat.
    Den franska Bearnaise såsen kunde ingen av oss äta då den var alldels för sur med för mkt dragonkrydda så vi bad att få prova den andra bearnaisesåsen som var varm. Den var visserligen ngt bättre men absolut inte god så den lämnade vi oxå.
    Tom läsken fick underkänt eftersom den hade alldeles för lite kolsyra för att vara cola och fanta.
    Ett efterlängtat besök blev tyvärr en flopp för oss och vi kommer inte att återkomma till jensens Böfhus igen.
    Notan hamnade på straxt under 1000kr
  • Marianne L
    Marianne L skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Kl 15.30 gick min man o jag in på Jensens Vasagatan för att äta tidig middag. Hovmästaren placerade oss vid ett bord för max 2 öldrickande gäster, mattallrikar för 2 pers kunde knappast få plats. Bordet stod dessutom vid väggen i gången som är restaurangens "E4a". Jag sa till om ett annat bord, det fanns ca 15-20 lediga för 2-4 pers i lokalen. När jag föreslog ett av de tomma borden, meddelade hovmästaren att den delen var stängd och alltså inte möjlig att få sitta i. Till saken hör att borden var dukade, några hade använts av gäster som lämnat beg. servetter o glas, värmeljusen var tända på samtliga. Att de alltså inte fick användas var ren lögn. Vi sa då att vi tänkte gå. Hovmästaren protesterade inte, erbjöd oss inte ett bättre bord. Han vände bara ryggen till och gick iväg.
    Ett sånt skitställe!! Vill man inte ha gäster, så lägg ner verksamheten.
  • Lena S
    Lena S skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Personalen är stressad och otrevliga och extremt långsamma, vi var 8 personer som hade bokat bord. Och hela tiden påpekade personalen att vi bara har bara bordet i 2 timmar. Så när vi ätit förrätt och huvudr´ätt ich skulle beställa efterrätt så var personalen tveksamma om vi skulle få beställa in de för att tiden inte räckte till och då hade vi bara varit där i 1,5 timme. Efter om och men fick vi beställa. Sen när vi skulle betala räkningen ville vi dela upp notan på 4 personer, och svaret från servitrisen var - Räkna ut det själv, så sprang hon iväg till nästa .. hade inte så stor lust att betala för besöket.
  • Linda
    Linda skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Maten är hyfsad, speciellt prisvärd känns den i lunchtimmarna när man numera kan köpa lunchbiff för 59kr. Det som verkligen förstör för Jensens är deras enormt dåliga personal. Vi fick vänta mer än 30 minuter på att ens få beställa (och då ropade vi ändå efter varenda servitör vi såg), trots att vi redan när du kommer in säger att vi vill beställa direkt. Ytterligare 20 minuter fick vi vänta på maten och när vi ätit klart fick vi vänta 30 minuter till på att få betala. Eftersom vi skulle betala med kort fick vi vänta ytterligare 15 minuter tills servitrisen gick och hämtade kortautomaten. Personalen är osympatisk, otrevlig och extremt långsam och bryr sig inte om kunderna, man får vinka och ropa och haffa servitiser själv ifall man vill att något ska hända, och även då säger de bara att "jag kommer snart" -yeah right.

Kort sagt, helt ok för dig om vill ha kött till billigt pris. Absolut inte för dig som har en timmes lunchpaus eller som är otålig.
  • Robert
    Robert skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Du får vad du betalar för. det är såsen som gör att man återvänder. Det positiva är att de snabbt åtgärdar eventuella misstag om man påpekar, tex att köttet är för segt. Se det som ett mcdonalds för vuxna med betydligt långsammare service.
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Kedjan med god mat, men här var det otroligt långsam service, allmänt otrevlig och nonchalant personal samt att vi fick in både felstekt och ljummen mat på ett stort sällskap. Tråkigt!
  • Torbjörn J
    Torbjörn J skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Jag åt lunch där idag. Helt ok och gott men det är rörigt, opersonligt och med ganska oengagerad personal.

Rumpstekarnas McDonalds med andra ord. En trea, inte mer!

(De borde besöka några danska Jensens Böfhus som kontrast. Service gemyt, skratt och glädje...)
  • Robin C
    Robin C skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Det är ofta rörigt bland personalen och blir inte helt sällan fel i beställningarna, men generellt tycker jag det här ett helt ok "allround"-ställe att gå till när man är några stycken som vill äta lunch eller middag. God mat och rätt mysig miljö. Tyvärr kan det dröja en stund innan maten kommer in, så man får se till att inte vara dödshungrig när man går dit. Kanske en liten cheeseburgare på McDonalds innan besöket...
  • Andreas I
    Andreas I skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    När man är ett par stycken som ska bestämma lunch och man har lite olika viljor så funkar Jensens bra. De har det mesta egentligen för helt okej lunchpriser. Det är ingen smakexplosion i munnen men man får vad man betalar för. Tog lång tid att få in maten när jag var där häromdagen, kanske hade otur bara.
  • Victor S
    Victor S skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Fantasilös och snålt tilltagen mat serverad av stressig personal. Kall och opersonlig miljö. Klientelen består främst av vilsna turister och stressade kontorsarbetare som vill kunna sitta ner och äta en relativt snabb lunch som känns en aning fräschare än McDonalds.

Det enda pluset är väl egentligen att luncherna kan vara hyfsat prisvärda, vilket de dock kompenserar med dyra ölpriser och liknande.

Jensens Rekommenderas endast för en enkel lunch i nödfall och absolut inte för en middag i något fall.
  • Johan l
    Johan l skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Mycket prisvärt, lunch kyckling 49/59kr beroende på stl, tar man med så får man väldigt stor portion (en stor påse potatis), enda negativa är deras personal som är sjukt långsam trots att de inte har mycket att göra..menar servitriserna och de som skall svara i telefon...de står hellre och pratar med varandra än med kunderna...
  • Lina G
    Lina G skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Kycklingen under lunchen är verkligen prisvärd tycker jag; 49 kr! Håller med om att de är lite snåla med portionerna. Dock klart mer värt att lägga pengarna här istället för på McDonalds.
  • Daniel M
    Daniel M skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Lite av biffarnas McDonald's, men det är gott om än portionerna som några nämnt är något snåla. Läget är bra och inredningen trivsam, jag har aldrig behövt vänta särskilt länge på maten. Prisvärt och trevligt att gå till tillsammans med en vän eller två när man inte vill lägga ut en förmögenhet.
  • johan s
    johan s skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Maten brukar alltid var helt underbar! Bra priser speciellt om man går dit och nappar på deras lunch tid. Såserna brukar verkligen stå ut!
  • Kajsa L
    Kajsa L skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Maten brukar vara OK, men inte mer. Vid det senaste besöket (en måndag kl. 17:45) var flera av köttbitarna slut (ingen entrecote, ingen ryggbiff) och husets röda vin var slut. Glassmaskinen var trasig.

Vi beställde dessert (chokladmousse) men blev efter en timmes väntan och upprepade förfrågningar tvungna att gå pga tidsbrist. Underkänt!
  • Kevin
    Kevin skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Portionerna består utav 200-300 gram kött och några ynka potatisskivor samt en persiljekvist. Varför snålar dom så mycket med potatis som är den billigste råvaran hos dom??? Har aldrig blivit mätt utav att äta där. Måltiderna är felkomponerade! Personalen är nonchalant, opersonlig, kall och uppträder stressat. Själva lokalen är snäppet trevligare än McDonalds. Kanske prisvärt om man käkar där under deras lunchtimmar om vardagarna, men definitivt inte om kvällarna då biffarna kostar runt 180-250 kr. Dessutom är biffarna inte ens goda. Om det är biff man vill ha, så finns det BETYDLIGT bättre ställen att besöka än Jensens. Idag var definitivt sista gången jag besökte detta ställe, inte en krona extra i dricks fick dom av mig!
  • Elina E
    Elina E skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Jag tycker om Jensen's Böfhus i vanliga fall, men just den här restaurangen har jag lite svårt för.. Opersonlig restaurang där det inte är så mysigt att sitta.. Maten är dock jättegod, så den drar upp recosen...
  • Sandra  S
    Sandra S skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Grillad mat som är billig och bra man väljer själv storlek på kött och tillbehör sedan har det efterrätt med mjukglassbar, mums. Lite lång väntan på maten när vi var där men annars en bra restaurang.
  • Amanda E
    Amanda E skrev om Jensen´s Böfhus Vasagatan
    Jensen's är alltid nära till hands och jag har ätit både lunch och middag här flera gången. Upptäckte först kedjan i Köpenhamn och Malmö och sedan några år finns den ju i Stockholm. Maten är god och prisvärd men erbjuder inget utöver det extra. Man får en god biff till bra pris, till efterrätt kan man äta hur mycket glass man vill för 39 kr. Bra och trevlig service, och bra läge nära till allt!

Företag nära Jensen´s Böfhus Vasagatan:

Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm

Sveavägen 147, STOCKHOLM
Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
Richard O:
Det bästa är att dom har längre visningar än de flesta andra Mäklarna. Speciellt bra då det är mycket visn samtidigt. Kunnig o trevlig Mäkla...

Grooming.se

Ranhammarsvägen 20A, BROMMA
Grooming.se
Sarah:
Snabb leverans och bra packat.

Fastighetsbyrån Hägersten/Älvsjö/Skärholmen

Elsa Brändströms gatan 219, HÄGERSTEN
Fastighetsbyrån Hägersten/Älvsjö/Skärholmen
Anna S:
Mer än nöjd! Första intrycket av Adam var att han är mycket kunnig och påläst inom bostadsrättsmarknaden i vårt område men även väldigt ins...

Fastighetsbyrån Södermalm

Hornsgatan 166, Stockholm
Fastighetsbyrån Södermalm
Marianne G:
Jag rekommenderar varmt Fastighetsbyrån om du/ni planerar att köpa en bostad. Allt fungerade tillfredställande! Trevligt bemötande och sakli...

Edward & Partners

Sveavägen 52, Stockholm
Edward & Partners
Max D:
Otroligt bra! Christian var väldigt proffsig, snabb och kunnig. Bästa mäklaren vi stött på under vår process med att köpa lägenhet.