Jop Food AB

Runebergsgatan 1, 114 29 Stockholm — Visa karta

Mörka Kroken 28-30, 11527, STOCKHOLM
Kaknästornet
Maria R:
God mat o trevlig sällskap, vad mer kan man begära? Vi kommer kanske åter.

Restauranger nära Jop Food AB:

Sveavägen 41, STOCKHOLM
Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällag... Läs mer ›
Ellika S:
Mina varmaste tack och rekommendationer går till Två Grabbar och Kök efter fantastiskt ordnande av min disputationsfest den 28 oktober! Jag ...

Regeringsgatan 70, Stockholm
maria r:
Vänligt och bra bemötande. Dock lite negativ attityd inte var nöjda med det 1:a vinet vi fick prova till maten. Annars ok.

Norrlandsgatan 28, STOCKHOLM
I Kung Carls Bakficka kan du njuta av brasserielunch, god middag eller en cockta... Läs mer ›
Camilla L:
God mat och trevlig personal. Lite dåligt med påfyllnad i buffén, men på det hela bra.

Nybrogatan 38, STOCKHOLM
Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet! Läs mer ›
Kerstin G:
Restaurangbesök med trevligt bemötande, snabb och bra service.

Läs vad 4 kunder tycker om Jop Food AB

• Mats L
    Mats L skrev om Jop Food AB
    FOOD väljs gärna av andra kockar när dom skall äta lunch. Bra betyg. Något högre pris ( Östermalm har blivit dyrare...) än vanligt lunchställe men värt det någon gång då och då. Man säljer också vacumförpackad take away som såg riktigt bra ut. Kom tidigt eller sent....annars är det fullt.
    Jakob J gillar detta
  • Sara S
    Sara S skrev om Jop Food AB
    Sjukt bra lunchställe i ett mysigt område på Östermalm, varierande meny och snygga upplägg. Priset på dryga 150kr e enligt mig prisvärt, kan tyckas mycket för en lunch men det är värt att unna sig riktigt vällagad mat även till lunch ibland. Minus att de inte har kvällsöppet eller helgöppet, skulle lätt gå dit på helgen och äta en grym brunch. Tycker miljön/lokalen är helt ok, mycket folk så det blir lite stimmigt mitt i lunchruschen mellan 12-13, men maten väger upp detta.
  • O
    O skrev om Jop Food AB
    - Väldigt trång lokal (de som sitter ytterst måste resa på sig stup i kvarten för att släppa förbi folk)

- Rejält dragigt och kallt längst in vid fönstret, vintertid. Tag med tjock jacka!

- Dyr lunch, 150 kronor eller mer för de flesta valen

- Inte helt uppvärmd Focaccia, liten, mer som en förrätt (dock god smak)

- VARNING! När de frågar om ni önskar kaffe eller te på maten (som vanligtvis brukar ingå i en Stockholms-lunch), så _berättar de inte_ att en kopp kaffe kostar 25 kronor extra och en kopp te kostar 30 kronor! Lättöl/läsk kostar 30 kronor också, kan vara bra att veta.

Jag gissar att stället kommer att stänga igen om ett år, ta bort lunchserveringen (middag kan säkert fungera bra där om de tätar sina fönster) eller sänka sina priser.

Synd på ett ställe med så lockande meny!
  • Victor S
    Victor S skrev om Jop Food AB
    Food är ett av Stockholms i särklass bästa lunchställen - rent gastronomiskt. Spännande och varierande meny, bra råvaror, väl tillagat, lagom stora portioner, fint presenterat och mycket, mycket gott gott. MVG, helt enkelt.

Det finns tre nackdelar med Food. Den första är att det är så populärt att det helt enkelt är svårt att få plats i den lilla lokalen. Om man vill äta mellan 12 och 13 så kan man få vänta en bra stund om man är fler än 2 personer (och det känns ganska trist att stå mitt i lokalen och bara titta...). Det bästa är att helt enkelt komma en stund innan 12 eller efter 13. Det går inte att boka bord.

Den andra nackdelen är prisnivån. Det finns förvisso ett par få alternativet för runt hundralappen men de flesta rätterna kostar 150-175kr. Det är dyrt för en lunch och oacceptabelt för vissa. Jag tycker dock att det är värt pengarna.

Den tredje och sista nackdelen är att det är ett renodlat lunchställe; de har endast öppet måndag-fredag 11:00-15:00. Jag hade med glädje gått dit för att äta middag nu och då.

Lokalen i sig går nog åsikterna ofta isär om; den är liten och intim och man sitter ganska trångt. Tallrikar och liknande står på hyllor längs med väggarna. Jag tycker att den känns personlig och inbjudande.

Runebergsgatan 1, 114 29 Stockholm