Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Kung Carls Bakficka

Kung Carls Bakficka

Norrlandsgatan 28, 111 43 Stockholm — Visa karta

Mitt på Östermalm och Stureplan finner ni Kung Carls Bakficka. Med stora härliga fönster ut mot Stockholms pulserande innerstad finns flera rum att äta och umgås i - nästan som att vara i ett riktigt hem.

Vi flirtar flitigt med det tidiga 1900-talet, både i inredningen och i maten. Menyn är framtagen av personliga tolkningar från vår tids absolut bästa matklassiker.

Du är välkommen till Kung Carls Bakficka för en brasserielunch, en eminent middag eller bara för att njuta av en drink och enklare tilltugg i salongen. På helgerna dukar vi upp en populär brunch som står uppdukad vår och höst från 12-16.
Öppet just nu
Mån-Tor: 11:30-00:00
Fre: 11:30-01:00
Lör: 12:00-01:00
Sön: 12:00-16:00

Läs vad 238 kunder tycker om Kung Carls Bakficka

• Ulf G
    Ulf G skrev om Kung Carls Bakficka
    Ytterligare ett brunchbesöket på Kung Carls och jag blev överraskad hur uselt det var. Vid tidigare besök har alla varit väldigt nöjda, även om det var en tid sedan.

Vi blev anvisade ett bort inne i anslutning till baren. Efter att vi suttit i mer än tio minuter så får vi be personal om att få beställa dricka. Trots att vi bara var fem personer i sällskapet så missades en person i sällskapet. Jag kan ha en viss förståelse för långa ledtider om det är fullt och stressigt men var det bara halv-fullt och personal vankade av och an i baren och pysslade med i stort sett allt som gick utom att serva gäster.

När vi sedan började äta så var det alltid något på buffén som var tomt trots flera besök. Blev påsprungen av en ung tjej i personalen som stressat fyllde på mat och höll på att få en stor ost i famnen. Själva maten var okej, lite dåligt utbud möjligen och jag vill minnas det var bättre förra besöket.

Ingen i personalen brydde sig om att plocka bort tomt porslin vid vårt eller något annat bord vad jag kunde se. När vi backade mat så fick vi till slut själva ställa disken på baren för att få plats. Inte en enda gång under besöket fick vi frågan om vi ville beställa ytterligare att dricka.

Den enda service vi fick var egentligen när servitrisen kom fram med kortläsaren på eget bevåg för att det var dags att byta kassa, annars var hon extremt duktig på att undvika vårt bord under hela besöket.

Jag borde ha ifrågasatt allt detta på plats men sällskapet kände sig inte bekväma med situationen. Jag skulle inte rekommendera någon en brunch på Kung Carls efter denna upplevelse och betyget blir således uselt.
  • Lena E
    Lena E skrev om Kung Carls Bakficka
    Mycket god Brunsch. Det finns mer att önska av personalens bemötande i restaurangen, då bemötandet var lite slött och signalerade ett ointresse om oss som kunder.
  • Anne W
    Anne W skrev om Kung Carls Bakficka
    Jag tycker om interiören och personalen gav trevligt bemötande. God mat
  • Annika S
    Annika S skrev om Kung Carls Bakficka
    Mycket trevlig personal. God mat och fina lokaler. enda negativa var att det var dålig akustik så mycket sorl och svårt att höra vad bordgranne sa.
  • Camilla R
    Camilla R skrev om Kung Carls Bakficka
    Fin miljö, goda kalla rätter & sallader. Tyvärr tråkigt bemötande från personal, inga kaffeampuller till Nespressomaskinen då vi skulle äta dessert. Vi gav upp att vänta på att de hittade fler då vi redan var på väg att avsluta & gå.
  • Torbjörn M
    Torbjörn M skrev om Kung Carls Bakficka
    Trevligt på alla vis och kul med en brunch som inte är fixerad vid den amerikanska stilen.
  • Carin L
    Carin L skrev om Kung Carls Bakficka
    Trevlig personal, mysig och lugn lokal, god brunch
  • Sara M
    Sara M skrev om Kung Carls Bakficka
    Vänligt emottagande och hyfsat lätt få kontakt med personalen när vi behövde under kvällen. Vi åt en satt trerätters och tycker följande; förrätt jordärtskockssoppa god men hade gärna fått vara varmare. Amerikansk biff med puré och rödvinssås, samma sak här- inte tillräckligt varmt. Créme brulée till efterrätt var jättegod och cappuccinon likaså. Alkoholfria alternativ bör ses över, ett tips är Richard Juhlin. Bubblet som ingick före möten var pk men inte mer. Cola på flaska bör kunna köpas in då kranvarianten smakade dåligt och känns billigt för Kung Carl. Överlag bra/helt ok men med potential. Vi småbarnsföräldrar hade dock en skön kväll ändå.
  • Torbjörn N
    Torbjörn N skrev om Kung Carls Bakficka
    Trevlig personal som hjälpte oss vid bordet. God lax, gazpacho, paprika. Trångt, hetsig stämning bland personal. Generellt ingen höjdare i buffén som egentligen sticker ut och som man tar mer av... lätt besviken faktiskt men knget som var dåligt utom den trånga lokalen som ökade känslan av stress och irritation när man ville komma in i ett lugn.
  • Amanda L
    Amanda L skrev om Kung Carls Bakficka
    Bra mat, men kunde varit ett bättre utbud, personalen var trevlig och det var en mysig stämning i lokalen
  • Jessica P
    Jessica P skrev om Kung Carls Bakficka
    Supergod mat & trevlig personal! 👍
  • Malin H
    Malin H skrev om Kung Carls Bakficka
    Magisk god mat och fantastik service
  • Shawon G
    Shawon G skrev om Kung Carls Bakficka
    Mysig inredning och trevlig personal. Maten var helt ok, skulle gett max betyg om maten var bättre.
  • Hannele S
    Hannele S skrev om Kung Carls Bakficka
    Helt ok, men det saknades goda brödsorter (nybakat) & bättre pålägg (skinka, ostar etc). Personalen & miljön var jättebra.
  • susanne n
    susanne n skrev om Kung Carls Bakficka
    Trevlig personal, trist och snål buffé på brunchen, ingen matupplevelse tyvärr.
  • Peter F
    Peter F skrev om Kung Carls Bakficka
    Glad och trevlig personal, god mat.
  • Cecilia I
    Cecilia I skrev om Kung Carls Bakficka
    Pga av total oflexibilihet av kocken blir betyget tyvärr mycket lägre än det annars blivit. Samma kötträtt fanns både på ala carten som på deras "meny", men med andra tillhörigheter och då vi frågade om vi kunde beställa den i stället som edast varmrätt (och betala pris därefter) så blev det ett tvärt nej från kocken, utan någon som helst motivering till detta. Tråkigt då vi tidigare har varit där och varit jättenöjda, men detta får oss att välja annat ställe nästa gång.
  • Per-Arne S
    Per-Arne S skrev om Kung Carls Bakficka
    hyggligt bra mat och bra service
  • Ami M
    Ami M skrev om Kung Carls Bakficka
    Jätte bra service och personalen var jätte trevliga. Maten va kanon. Rekommenderar att gå till er. Tack för en trevlig dag.
  • kicki l
    kicki l skrev om Kung Carls Bakficka
    Väldigt mysigt!! God mat o härlig atmosfär .
  • Lena E
    Lena E skrev om Kung Carls Bakficka
    Bra bemötande, hade bokat bord och vi fick vänta nästan en timme innan maten kom, hade varit bra om vi blivit förvarnade på att det skulle dröja. Annars bra mat & bra service
  • Monica R
    Monica R skrev om Kung Carls Bakficka
    Trevlig miljö och mycket bra service. God mat och välmatchade viner!
  • jenny t
    jenny t skrev om Kung Carls Bakficka
    Maten var mycket bra men servic en under all kritik med nonchalant se rveringspersonal och mycket lång väntan på mat trots en knappt halvfull restaurang.
  • Fanny A
    Fanny A skrev om Kung Carls Bakficka
    Bra utbud på buffén. Personalen var lite rörig och deras manager var överallt. Lite hysterisk känsla över hela brunchen. Det tog även lång tid att få beställa dryck och få den till bordet
  • Agneta R
    Agneta R skrev om Kung Carls Bakficka
    Bra service, trevlig personal, god mat
  • Margareta R
    Margareta R skrev om Kung Carls Bakficka
    Kände oss lite bortglömda, ingen kom och frågade vad vi ville dricka eller visade hur det gick till. Inte så stort urval .
  • Kanjana J
    Kanjana J skrev om Kung Carls Bakficka
    Maten var bra men ingen plockade bort våra tallrikar från vårt bord om vi inte sa till. Vi fick ställa våra tallrikar på ett annat bord under hela brunchen. Mitt i brunchen började man damsuga med en högljutt dammsugare.
  • Emma H
    Emma H skrev om Kung Carls Bakficka
    Maten var bra men mindre bra service.
  • Sanna E
    Sanna E skrev om Kung Carls Bakficka
    Bra service o god mat! Fina lokaler. Bäst var nog efterrätterna, men även salamibordet.
  • Björn C
    Björn C skrev om Kung Carls Bakficka
    Kan vara den sämsta servicen jag någonsin varit med om. Helt ok mat dock
  • Per C
    Per C skrev om Kung Carls Bakficka
    Maten var utmärkt.
    Miljön var utan att vara stöddig mkt trivsam och lätt.
    Personalen mkt trevlig och kunnig.
    Priserna för t ex bubbel borde justerad i antingen trevligare och större glas eller i pris.

Per
  • Camilla M
    Camilla M skrev om Kung Carls Bakficka
    Fantastisk bra personal som var mycket lyhörda och hjälpsamma på ett proffsigt sätt. Maten var riktigt bra!
  • Peter L
    Peter L skrev om Kung Carls Bakficka
    Inte så nöjd, trångt, halvbra service och utbud.
  • Anne-Marie L
    Anne-Marie L skrev om Kung Carls Bakficka
    Trevlig personal, god Cava, men lite dåligt med påfyllning av rätterna. Jag kom ner och då var det väldigt lite på faten. Där behöver ni bli bättre. Hade bättre tur när det gällde desserterna. Då var det påfyllt ordentligt. Annars var allt väldigt gott.
  • Karin A
    Karin A skrev om Kung Carls Bakficka
    Jag skulle inte gå hit igen. Hade önskat fler pålägg och roligare bröd. För små smothies och för söta efterrätter. God lax. Gott med våfflor. Äter inte kött.
  • Nina B
    Nina B skrev om Kung Carls Bakficka
    Trevligt bemötande i dörren. Vår servitris var trevlig, men ganska upptagen med sin mobil. Mycket folk. Mycket god brunchbuffé!
  • Lina K
    Lina K skrev om Kung Carls Bakficka
    Mycket god, fräsch och prisvärd buffé!
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om Kung Carls Bakficka
    God mat . Lite tomt på buffén i bland. Helt ok
  • Malin L
    Malin L skrev om Kung Carls Bakficka
    Bra bemötande med trevlig personal. Utbudet i brunchbuffén var också väldigt bra med en blandning av kallskuret och varma rätter, extra plus för att det fanns fler än ett våffeljärn!
  • Tommie L
    Tommie L skrev om Kung Carls Bakficka
    En bra avslutning på en bioförmiddag. Mycket trevligt och bra mat.
  • Elin A
    Elin A skrev om Kung Carls Bakficka
    Riktigt trevlig miljö och god brunch!
  • Patrik W
    Patrik W skrev om Kung Carls Bakficka
    Lätt att få bord. Bra service. Utmärkt bar
  • Elin H
    Elin H skrev om Kung Carls Bakficka
    Bra utbud på mat och trevlig personal!
  • Sari P
    Sari P skrev om Kung Carls Bakficka
    Bemötande helt ok, men rörigt med personalen , dom hann inte fylla på när maten var slut. Mer personal behövs vid brunchen.
  • Elisabeth P
    Elisabeth P skrev om Kung Carls Bakficka
    Trevlig service. God kall mat, det varma inte till belåtenhet.
  • Mari A
    Mari A skrev om Kung Carls Bakficka
    Betyget blir dåligt med tanke på att jag hade bokat bord men fick sitta vid två bord vid baren. Det var väldigt kallt och dragit från hotellfoajen.
    Vissa maträtter (det runda bordet) behöde man sträcka på dig vilket innebar en risk för hår i maten och även kläder. Såg det nämligen hända. Den varma maten bestod enbart av kött och inget vegetarisk alternativ förutom äggröra. Jag kommer inte att rekommendera detta ställe.
  • Suzanne R
    Suzanne R skrev om Kung Carls Bakficka
    God mat och trevlig personal! Rekommenderar brunchen.
  • Birgitta S
    Birgitta S skrev om Kung Carls Bakficka
    Brunch på Kung Carls Bakficka = fantastiskt gott och trevligt.
  • Martin P
    Martin P skrev om Kung Carls Bakficka
    Besviken på besöket, maten var torr och smakade som den legat i värmeskåp i flera timmar. Personalen var trött och oengagerade, fyllde ej på mat, såg uttråkade ut, tog inte beställning av dricka och allmänt sänkte stämningen.
  • Karolina N
    Karolina N skrev om Kung Carls Bakficka
    Fin lokal och trevlig personal. Hade dock högre förväntningar på maten.Maten levde inte alla upp till våra förväntningar. Ex var kall frittata ingen höjdare, chilikräftstjärtarna smakade inte mycket alls. Det godaste var våfflorna man fick grädda själv och toasten - trots att senapen var slut. Ej prisvärt.

Norrlandsgatan 28, 111 43 Stockholm