Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Kung Carls Bakficka

Kung Carls Bakficka

Norrlandsgatan 28, 111 43 Stockholm — Visa karta

Mitt på Östermalm och Stureplan finner ni Kung Carls Bakficka. Med stora härliga fönster ut mot Stockholms pulserande innerstad finns flera rum att äta och umgås i - nästan som att vara i ett riktigt hem.

Vi flirtar flitigt med det tidiga 1900-talet, både i inredningen och i maten. Menyn är framtagen av personliga tolkningar från vår tids absolut bästa matklassiker.

Du är välkommen till Kung Carls Bakficka för en brasserielunch, en eminent middag eller bara för att njuta av en drink och enklare tilltugg i salongen. På helgerna dukar vi upp en populär brunch som står uppdukad vår och höst från 12-16.
Mån-Tor: 11:30-00:00
Fre: 11:30-01:00
Lör: 12:00-01:00
Sön: 12:00-16:00

Läs vad 77 kunder tycker om Kung Carls Bakficka

• Camilla L
    Camilla L skrev om Kung Carls Bakficka
    God mat och trevlig personal. Lite dåligt med påfyllnad i buffén, men på det hela bra.
  • Peter A
    Peter A skrev om Kung Carls Bakficka
    Helt fantastisk förrätt samt efterrätt dock lite bleka varmrätter kycklingklubbor utan färg endast till lagade i ugn...

Det dröjde ändå tills efterrätten innan någon frågade vad vi ville dricka till maten
  • Emilia E
    Emilia E skrev om Kung Carls Bakficka
    För att effektivisera för både kunder och personal bör det på brunchen stå vad maten innehåller för allergener (såsom gluten, laktos, ägg etc).
  • Beatrice K
    Beatrice K skrev om Kung Carls Bakficka
    Genom hela middagen kändes det mest som att man var till besvär för personalen som i stort sett var osynlig. Med andra ord servicen var under all kritik! Maten ok.
  • Maria J
    Maria J skrev om Kung Carls Bakficka
    Så mysigt!! God mat med stor variation, finns något för alla ! God kvalité på både mat och service.
  • Nina L
    Nina L skrev om Kung Carls Bakficka
    Bra mat, fint bemötande, mysig lokal
  • AnnaKarin I
    AnnaKarin I skrev om Kung Carls Bakficka
    Trevligt bemötande men fick vänta länge på att beställa dryck. Barnens juice fick vi be om två gånger innan den serverades. Maten var toppklass men en i sällskapet beställde genomstekt kött och serverades medium. Trots att de stekte på köttet var det rosa när det kom ut.
  • Sven-Åke E
    Sven-Åke E skrev om Kung Carls Bakficka
    Service och bemötandet högsta klass utsökt och välsmakande mat
  • Erland H
    Erland H skrev om Kung Carls Bakficka
    Vi fick god mat (särskilt förrätten toast Skagen och rökt lax i jättegod senapssås) och bra service i en trevlig miljö.
  • Victoria N
    Victoria N skrev om Kung Carls Bakficka
    Ok brunch.
    Vi fick fråga både för att få beställa dricka och betala. Det var inte så mycket folk men bemötandet kändes ändå oengagerat
  • Jannica R
    Jannica R skrev om Kung Carls Bakficka
    Servitrisen var inte den bästa. Det tog lång tid mellan varven att se henne. Det var alldeles för trångt mellan borden. Maten var jättegod!
  • leif N
    leif N skrev om Kung Carls Bakficka
    Vi hade en toppkväll med god mat och bra vin
  • Lillemor L
    Lillemor L skrev om Kung Carls Bakficka
    Mysig stämning.Väldigt god soppa. Mycket trevlig betjäning. Inget att klaga på.
  • Göran S
    Göran S skrev om Kung Carls Bakficka
    ,BRA BEMÖTANDE ,MENY BRA ,MEN VI ÖKAR ATT DET SKALL VARA GRÖNSAKER TILL MATEN
  • Jessica S
    Jessica S skrev om Kung Carls Bakficka
    God mat med fina lokaler men menyn stämde inte och servicen var rätt förvirrad.
  • Johan M
    Johan M skrev om Kung Carls Bakficka
    Mycket bra! Fick dessvärre kork i vinet först, men då detta påpekades fick jag naturligtvis nytt vin och min bordspartner påfyllning. Maten var fantastisk!
  • Anna E
    Anna E skrev om Kung Carls Bakficka
    God mat och gott vin! Trevligt bemötande.
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Kung Carls Bakficka
    Jättegod mat, trevlig personal. Inget att klaga på
  • Jeanette N
    Jeanette N skrev om Kung Carls Bakficka
    Väldigt bra bemötande vid första kontakt, fixade bordsbokning direkt och var mycket trevliga! Administrativt finns det lite kvar att göra, då de använder olika mailadresser när de kommunicerar, vilket gör det osäkert om rätt information kommer fram till rätt person (ex. lunchbeställning som hamnade i en persons brevlåda istället för där den borde vara). Jättegod mat och bra service.
  • Viktoria P
    Viktoria P skrev om Kung Carls Bakficka
    Trevligt bemötande från personal. Dock var vi inte nöjda med buffen. Mycket var slut, kändes inte fräscht, hade önskat mer att välja på.
  • Evelin S
    Evelin S skrev om Kung Carls Bakficka
    Jättefin och god brunch. Bra service och jättemysig miljö.
  • Erik J
    Erik J skrev om Kung Carls Bakficka
    Trevligt ställe och god mat, rekommenderas.
  • Jan S
    Jan S skrev om Kung Carls Bakficka
    Koncentrerat brunchutbud med blandning av klassiker och nya spännande smaker.
    Delvis rätt oerfaren och något tafatt service. Men var är det inte det.
  • Johanna M
    Johanna M skrev om Kung Carls Bakficka
    Otroligt bra brunch. Trevlig miljö och massor med god mat - vi behövde inte äta igen förrän tio på kvällen.
    Minus för det höga priset - vi betalade runt 380 för brunch med ett glas bubbel - och då ingick inte ens juice.
    Priset egentligen det enda minuset, allt annat var perfekt. Tack!
  • Veronica D
    Veronica D skrev om Kung Carls Bakficka
    Fick snabba svar kring lefiga bord och bokning av bord. Bokade middag som köptes via great days.
  • Charlotte H
    Charlotte H skrev om Kung Carls Bakficka
    Trevlig buffé, dock lite litet utbud. Fick ett glas vatten i början och sen tog det ett tag att få ett till även fast man bad flera ur personalen om det. Dryck som ingick var vatten, te och kaffe.
  • Lisa F
    Lisa F skrev om Kung Carls Bakficka
    Det var underbemannat vilket bl a gjorde att vi inte fick vår dryck förrän vi hade ätit upp första tallriken mat. Vidare saknades det mat på flera ställen och personalen hade inte koll på att det var slut. Jag var på Kung Carls brunch för ett år sedan och då tyckte jag det var jättebra, men det tyckte jag verkligen inte den här gången. Synd!

Det som var bra var marängswissen - jättegod!
  • Sara N
    Sara N skrev om Kung Carls Bakficka
    Dålig service, dålig attityd hos personalen, dåligt utbud på brunchen, ofräsch uppdukning. Började duka undan redan en halvtim innan sittningen var slut. Lever absolut inte upp till sitt namn.
  • magnus a
    magnus a skrev om Kung Carls Bakficka
    Bra service från början till slut.
  • Kristina R
    Kristina R skrev om Kung Carls Bakficka
    Mycket god brunch och väldigt trevlig personal.
  • Kristina K
    Kristina K skrev om Kung Carls Bakficka
    Nöjd med servicen och utbudet på brunchen.
  • Patrik v
    Patrik v skrev om Kung Carls Bakficka
    Bra! God mat med stort utbud. Negativt bara att man var tvungen att köpa till dricka (juice) vilket jag anser kunde ha funnits tillgängligt i buffén. I övrigt en bra upplevelse.
  • Nils H
    Nils H skrev om Kung Carls Bakficka
    Snabb hjälp vid bokning.
    Bra och snabb hjälp vid ankomst och bordsplacering.God service under måltiden.
  • Lisa S
    Lisa S skrev om Kung Carls Bakficka
    Brunchen var inte alls värt priset, främst pga den dåliga servicen.
  • Nina K
    Nina K skrev om Kung Carls Bakficka
    Dålig påfyllning på maten. Gott men slabbigt.
  • Sven H
    Sven H skrev om Kung Carls Bakficka
    God mat men väldigt slö servering. Inget te fanns, bara standard påsar i konferens kaffekoppar.
  • Ida T
    Ida T skrev om Kung Carls Bakficka
    Väldigt positiv upplevelse av middagen på Kung Carls Bakficka. Kvalité och toppenservice. Trevlig miljö och god mat.
  • Erica A
    Erica A skrev om Kung Carls Bakficka
    Trevligt bemötande i en härlig miljö och maten var god. Som ett kinder ägg 3 önskningar i ett!
  • Kerstin W
    Kerstin W skrev om Kung Carls Bakficka
    Mycket god mat och bra service.
  • Carolina E
    Carolina E skrev om Kung Carls Bakficka
    Ett mycket trevligt bemötande från personal. Snabb och bra service vid besöket. Positivt att vi kunde göra ändringar i menyval. Flexibla och tillmötesgående kring beställning.
  • maria k
    maria k skrev om Kung Carls Bakficka
    Vi hade en härlig middag på Kung Carls Bakficka, mysig miljö och underbar mat!
    Vi blev rekommenderade jubileumsmenyn av den trevliga personalen vilket var helt rätt, otroligt gott!
  • Gabriel L
    Gabriel L skrev om Kung Carls Bakficka
    Godkänt. Den kalla buffen var ganska bra dock var den varma mindre bra. En del småsaker som man störde sig på tex var glassen smält och stod inte på ett smart ställe, dåliga våffeljärn, övergräddad efterrätt etc. Plus för en trevlig lokal
    2016-10-27 Kung Carls Bakficka svarar Gabriel L
    Tack för bra feedback .
    vi ska titta över dessertstationen och det varma.
    hoppas att ni ändå fick en trevlig stund.
  • Martina B
    Martina B skrev om Kung Carls Bakficka
    Supergod mat och fantastiskt vin! Bra service.
  • Peter S
    Peter S skrev om Kung Carls Bakficka
    Ett riktigt skitställe. Värsta arroganta servitrisen. Så lite mat att man fick ta en korv efteråt.
    2016-10-27 Kung Carls Bakficka svarar Peter S
    Det var mycket tråkigt att höra.
    Ni skulle ha sagt till om lite påfyllning men det var kanske inte läge då kontakten från servicen inte verkat ha funkat bra.
    jag hade gärna försökt få dej att ändra uppfattning av oss då vi normalt sett har ett bra kök och trevlig service.
  • Jennfier A
    Jennfier A skrev om Kung Carls Bakficka
    Helt ok, men det tog lång tid att få alla tre rätterna
  • Catharina L
    Catharina L skrev om Kung Carls Bakficka
    Paradrätten musslor var slut lördag kväll kl 20.00. Likaså en av de andra rätterna. Personalen dock väldigt trevlig och kompenserade för detta eftersom vi dessutom hunnit beställa in vitt vin för att ha till musslorna.
    2016-10-27 Kung Carls Bakficka svarar Catharina L
    Vad bra att det verkar ha löst sig för det.
    nästa gång så lovar jag att musslorna kommer att finnas..
  • Charlotte H
    Charlotte H skrev om Kung Carls Bakficka
    Trivsam miljö med behaglig "ljudvolym". Trevligt bemötande. Snabb hantering och mycket gott!
  • Lisa H
    Lisa H skrev om Kung Carls Bakficka
    Härlig brunch. Bra utbud och trevlig miljö.
  • Nina A
    Nina A skrev om Kung Carls Bakficka
    Väldigt god brunch i mysiga lokaler (speciellt i salongen/baren). Trevlig personal
  • Ingemar E
    Ingemar E skrev om Kung Carls Bakficka
    Mycket trevlig restaurang. Utmärkt mat. Trevlig personal.

Norrlandsgatan 28, 111 43 Stockholm