Rekommenderat företag 2016 - Le Rouge
Rekommenderat företag 2015 - Le Rouge

Le Rouge

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm — Visa karta

På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus. Dessa kombineras på en mängd olika sätt med ett stort utbud av såser och tillbehör, som många är egna rätter i sig. Till maten finns en gedigen vinlista att välja från. Vår personal är redo att besvara era frågor och vara behjälplig med råd och rekommendationer. Lokalen är uppskattad hos våra gäster som trivsam, inbjudande och för tankarna till Moulin Rouge.

Varmt välkomna!
Sön: Stängt

Läs vad 1170 kunder tycker om Le Rouge

• Susanna A
    Susanna A skrev om Le Rouge
    Hela upplevelsen var bra.
    Bemötandet och maten och atmösfären var toppen. Vi var mycket nöjda för kvällen :)
  • Danielle S
    Danielle S skrev om Le Rouge
    Fantastisk mat, trevlig atmosfär och underbar service. Det enda jag har att säga är att det var väldigt stora portioner så det var lite svårt att orka äta upp allt!
  • Ulf F
    Ulf F skrev om Le Rouge
    Bra och mysigt. Kul att det är sig likt.
  • Hans B
    Hans B skrev om Le Rouge
    Inget att klaga på bra personal och definitivt en av dom bästa måltiderna jag ätit jag och min tjej kunde inte haft en bättre 3års dag.
  • Louise A
    Louise A skrev om Le Rouge
    Fantastisk service, vacker lokal och god mat!
  • Erik L
    Erik L skrev om Le Rouge
    Besökte Le Rouge fredag kväll, toppen mottagande redan från början. Tog hjälp att välja ett vin till ena maträtten som passade perfekt, märktes tydligt att det var kunnig personal. Maten var fantastisk och kunde inte fått en bättre första upplevelse av er.
  • Michael J
    Michael J skrev om Le Rouge
    Jag tycker bemötandet i allmänhet var bra. Däremot hade jag förväntat mig lite bättre klass på maten.
  • Evin C
    Evin C skrev om Le Rouge
    Dålig mat, överprisat och riktigt dåliga drinkar. Ångrar att jag åt nyårsmiddag här och kommer ej rekomendera det till bekanta.
  • Stian H
    Stian H skrev om Le Rouge
    An amazing experience! Lovely food, lovely waitress!
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Le Rouge
    Jättebra service! Fick maten snabbt, uppmärksam och snabb servitris 👌
    Minus på maten, men mest för att det inte föll oss i smaken, inte pga kvaliteén. Rödingen var jättebra, medan entrecoten var sådär, bra smak men för senig 😊
  • Jacob S
    Jacob S skrev om Le Rouge
    Var där under nyårsmiddagen. Underbar och kunnig personal som ser till att du får det bästa av din upplevelse. En utsökt meny vegetariskt samt kött, där inget är in slängt som endast fylla ut de fyra rätter. Fint upplägg och bra portioner, även en vinlista bra nog för dem som är petiga med drycken. Brödet som kom med var i bra variation och speciellt plus för det mörka, vispat smör som inte var något minus. Man får inte glömma bort den mysiga atmosfären och inredningen som bara förgyller upplevelsen.
    Tack och på återseende
  • Brigitte B
    Brigitte B skrev om Le Rouge
    We have been very disapointed by our dinner! first we selected Le rouge because we did not want a special menu, just the regular menu and it was not mentioned on the web site that there was a special menu for the 31st. We could not eat what we were expecting. Second in the bred basket there were 2 chewed chewinggums from previous guests, very disgusting! The waiter did what she could to compensate but it was our last dinner in 2016 and honestly not a great memory.
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Le Rouge
    Väldigt trevlig personal och jätte god mat. Vi var väldigt nöjda med allt när vi gick därifrån.
  • Anni G
    Anni G skrev om Le Rouge
    Bra mat och trevlig personal. Väldigt mysig lokal med bra stämning!
  • Malin U
    Malin U skrev om Le Rouge
    Fantastiska lokaler, god mat och härlig service!
  • Tomas S
    Tomas S skrev om Le Rouge
    Bra bemötande generellt. Men vi hann knappt äta upp innan nya rätter kom in. Fyra rätter kom in på under en timma vilket för förstör känslan då vi inte hann dricka upp vinet innan nya hälldes upp. Eftersom bokningen var i tre timmar så trodde man att det skulle motsvarar serveringstiden.
  • Jane L
    Jane L skrev om Le Rouge
    Härlig atmosfär god mat o trevlig service,
    kan varmt rekommendera ett besök!
  • David L
    David L skrev om Le Rouge
    Bra personal, trevlig miljö och riktigt bra mat.
  • Per L
    Per L skrev om Le Rouge
    Mycket bra bemötande från personalen och väldigt god mat i en mycket trevlig miljö.
    Kanske lite hög musik där jag satt men helt Ok.
  • Carina B
    Carina B skrev om Le Rouge
    Helt ok. Åt nyårssupé. Överlag bra och god mat med bra viner. Priset var lite i överkant för det man fick. Personalen var bitvis ouppmärksam och stressad.

Med ett tidigare besök på le rouge i minne infriades inte riktigt mina förväntningar denna gång.
  • Orkun D
    Orkun D skrev om Le Rouge
    Härlig miljö, trevligt bemötande och kunnig personal. Mysig lokal, bra mat!
  • Karolina A
    Karolina A skrev om Le Rouge
    Nyårssupe, menyn lät godare än vad det var, tyvärr. Hummersoppan var vattnig, entrecote till varmrätt var senig och alldeles för mycket fett. Inte den bästa biten. Tryffelbearnais innehöll inte tryffel...
    Service var trevlig men tyvärr alldeles för snabbt mellan rätter. Vi hann knappt lägga ner besticken från en rätt innan nästa serverades.
    Inte värt den kostnaden enligt oss, sällskap på fyra personer. Kommer inte tillbaka då maten inte håller kvalitet för den prislappen.
  • Emilia H
    Emilia H skrev om Le Rouge
    Jättetrevligt. Trevlig personal och jättegod mat och dryck
  • Anna H
    Anna H skrev om Le Rouge
    Fantastiskt god nyårssupe! Prisvärt och god service.
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Le Rouge
    Bra och snabb service, utsökt mat och läcker inredning.
  • Ann-Marie T
    Ann-Marie T skrev om Le Rouge
    Trevlig och serviceminded personal. Stort utbud på vinlistan. Maten kan man dock önska mera som att den serveras varm. Själva konceptet passade inte i vårt tycke. Gillade inte hög musik från högtalarna. Bad om sänkning av ljudet men det hörsammades inte.
  • Matilda M
    Matilda M skrev om Le Rouge
    Allting var helt perfekt. Inredning, mat, vin och personal får alla 5/5. Med tanke på den höga standarden måste jag även säga att priserna var rimliga. Absolut bästa var ljudvolymen då man inte stördes alls av att andra pratade och själv kunde prata i den ton man ville. Så nöjd med besöket!!
  • Emanuel R
    Emanuel R skrev om Le Rouge
    Bra bemötande och god mat. Jag har varit där en gång förut och de mötte min förväntningar från förra gången (4-5 år sedan).
  • Jean-Francois B
    Jean-Francois B skrev om Le Rouge
    Mycket bra mat, OK service & uppskattar att vi hade möjlighet att ha barnvagnen när oss.
  • Lars J
    Lars J skrev om Le Rouge
    En mycket trevlig upplevelse! Trevligt bemötande, god mat och dryck och en underbar miljö!
  • Marjut K
    Marjut K skrev om Le Rouge
    Fantastisk miljö, superb service och maten är av toppklass. En helhetsupplevelse som gör att vi går tillbaka många gånger.
  • Victor E
    Victor E skrev om Le Rouge
    Väldigt bra mat och service! Renommerat varmt.
  • Martin K
    Martin K skrev om Le Rouge
    Bra service, trevlig atmosfär.
  • Paschalis K
    Paschalis K skrev om Le Rouge
    vi var/är mycket nöjda med allt mycket gott
    och otroligt bra bemötande från när vi klev in tills när vi gick. Toppen!
  • Therése J
    Therése J skrev om Le Rouge
    Helt ok. Maten lever kanske inte upp till priset dock. Men mysig lokal och bra service 👍
  • Jonatan H
    Jonatan H skrev om Le Rouge
    En rätt lyxig känsla. Man blev bra omhändertagen från början till slut. Kanske hade uppassningen kunnat vara lite intensivare med tanke på att det var få sällskap på restaurangen den aktuella kvällen.
  • Robert C
    Robert C skrev om Le Rouge
    Trevligt bemötande men lite okunnig personal.

Stort misstag att inte ha uppdaterade vinlistor. När beställt visade sig inte finnas på lager så rekomenderade personalen ett vin som visade sig vara betydligt mycket sämre/ej prisvärt. Vi borde fått en chans att titta på vinlistan igen. Ingen rabatt eller liknande för denna fadäs.

Köttet inte alls så bra som priset antydde. en hvudrätt för nästan 500 kr borde resultera i en riktigt bra köttbit. Köttet var för tunnt skuret men stekningen var helt ok!
  • Sophie J
    Sophie J skrev om Le Rouge
    Mycket trevligt bemötande av både värdinna och "garderobiären" som även ledde ner till baren. Bra urval vin på glas samt ölsorter. Kunnig personal i baren!
    Mysig miljö, mycket god mat och bra service.
  • Julia H
    Julia H skrev om Le Rouge
    Valfriheten gjorde det oerhört svårt att komponera. Visst hjälpte servitrisen till, men ändå blev resultatet på tallriken kaotiskt. För många starka smaker. Ni borde ha "standardval" som är välkomponerade, för oss som går på restaurang för att slippa tänka!
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Le Rouge
    Mycket god mat och bra service. Bortsett från att jag fick en annan köttbit än den jag hade beställt är vi rakt igenom nöjda.
  • Torkel F
    Torkel F skrev om Le Rouge
    Le Rouge är fortfarande i topp med spännande mat i fantastisk miljö; men vad hände med baren? Trist, skramlig och obekväm och med högljud personal(rum)?
  • Joanna S
    Joanna S skrev om Le Rouge
    Fantastisk promenad dit genom Gamla Stan, stämningsfull inredning, god mat och bra musik.
  • Elias F
    Elias F skrev om Le Rouge
    Le Rouge is a very charming and beautiful decorated restaurant in the heart of Gamla Stan with great tasting food and a superb meat selection. The staff is happy and helpful to enlighten your evening guiding you thru the meny in the best way possible. Top Rating and most definitely worth a visit.
  • Kerstin V
    Kerstin V skrev om Le Rouge
    Bra bemötande
    Snabb service
    Välsmakande mat
    Mysig miljö
  • Linda H
    Linda H skrev om Le Rouge
    så mysig atmosfär! Kan rekommenderas, bra mat och trevlig personal!
  • Ulrika K
    Ulrika K skrev om Le Rouge
    Tyvärr var servicen inte den bästa. Trevlig och artig personal men olidligt långa väntetider. Vi hade barn med oss och vi fick vänta hur länge som helst på lite glass, ung 40 min. Inte riktigt rimligt!
    Några förrätter väldigt goda och några smakade ingenting. Gott vin och jag fick rättelse på min entrecote som hade ovanligt mycket "slamsor".
    Jag har varit kund tidigare och då varit mycket nöjd. Lite besviken denna gång således.
  • Kalle S
    Kalle S skrev om Le Rouge
    Bra service, utmärkt mat och fantastisk lokal!
  • Madeleine H
    Madeleine H skrev om Le Rouge
    Det var helt ok, mysigt men maten var tyvärr inte topp. Köttbiten var lite seg men annars gott. Väldigt trevlig personal!
  • Sebastian H
    Sebastian H skrev om Le Rouge
    Allt var bra förutom väldigt hög musik och det blev missförstånd i köket så det tog över 1h för att få vår mat
  • Carolina M
    Carolina M skrev om Le Rouge
    Vi var ett större sällskap som förbokat meny och vi fick vänta väldigt länge tills maten kom vilket kändes konstigt när man har förbokat. Maten i övrigt var bra men lite för lång väntetid som tyvärr drar ner stämningen.

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm