Le Rouge

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm — Visa karta

Bonjour! Och välkommen till Le Rouge!

Från handelsplats för Stockholms fiskare och skärgårdsbor, hemvist för potatis och vin, till legendariska fester. Här har det serverats mat och hållits kalas i flera hundra år och vi inser vilket historiskt ansvar vi tagit på oss, men vi har också ett stort ansvar att fortsätta utvecklas och överraska!

Vårt bidrag till den kulinariska historien här i Gamla Stan är en meny med betoning på lax, entrecôte och grönt samt en nästan filmisk atmosfär á la Moulin Rouge. Dessa kombineras på en mängd olika sätt med ett stort utbud av såser och tillbehör, som många är egna rätter i sig.Till maten finns en gedigen vinlista att välja från.

Boka gärna bord via vår hemsida, det är absolut enklast!
Mån: Stängt
Tis: 17:00-23:00
Ons-Tor: 17:00-00:00
Fre-Lör: 17:00-01:00
Sön: Stängt

Läs vad 3024 kunder tycker om Le Rouge

Jacky L skrev om Le Rouge
    Köpte vintererbjudandet.
    Blev väldigt trevligt bemött.
    Dessvärre var fiskhuvudrätten väldigt lite i jämförelse med kötthuvudrätten och inga kolhydrater fanns, vilket sänkte upplevelsen. Läs mer

Stefan G skrev om Le Rouge
    Vintererbjudande
    Bra bemötande
    Rätt så höga förväntningar
    Maten var av varierande kvalitet, men ändå god.
    Trevlig lokal, men servicen kunde ha varit bättre. Läs mer

Jessica H skrev om Le Rouge
    Bra service och god mat, vintermenyn var prisvärd med erbjudandet. Läs mer

Emma H skrev om Le Rouge
    Fina förrätter på en förbeställa meny, fantastiska pommes, övriga rätter också bra.
    Begränsad vinlista och servicen tappade lite medan kvällen led. Mycket mysig och intim miljö. Läs mer

Donya G skrev om Le Rouge
    Maten var utsökt, tråkigt efterrätt och det tog väldigt lång tid mellan rätterna. Sagt många gånger till servitören för efterrätt och cafe, slutligen lämnade vi platsen att dricka kafé även om vi betalt. Kommer inte tillbaka. Läs mer
  • Robin L

2019-02-17

Robin L skrev om Le Rouge
    Riktigt mysig restaurang, verkligen värd besök! Läs mer
  • Rosie B

2019-02-17

Rosie B skrev om Le Rouge
    Väldigt trevlig och professional bemötande. God mat i en trevligt och analunda admosfär. Läs mer

Henrik B skrev om Le Rouge
    Allt var kanon utom ostbuffen
    Osten ska vara rumstemp Läs mer
  • 2019-02-16

Camilla A skrev om Le Rouge
    Supertrevlig serviceminded personal, goda drinkar, god mat och fantastisk inredning Läs mer
  • 2019-02-16

Susanne A skrev om Le Rouge
    Väldigt mysig miljö och trevlig service! Däremot var vi alla besvikna på maten som var ok men absolut ingen smakupplevelse. Givet prissättningen av rätterna så var förväntningarna högre. Läs mer
  • 2019-02-15

Jessica L skrev om Le Rouge
    Aldrig vart där tidigare. Underbar personal, hjälpte oss med menyn. Fantastiskt miljö, romantisk restaurang. Maten var magisk. Rekommenderar till alla jag känner Läs mer
  • 2019-02-12

Peter H skrev om Le Rouge
    Vintererbjudande
    Lite tråkigt att inte få sitta i den stora lokalen som man sett på bilder och som man tänker sig när man går dit.
    Mat och dryck motsvarade förväntningarna, Tapas-förrätt väldigt fin. Fint bemötande i garderoben. Läs mer

Erika H skrev om Le Rouge
    Härlig miljö. Vacker restaurang. Trevlig personal. Intresserad personal. God mat. Rödingen var tyvärr aningen torr och salt. Kött är deras starka sida. Kommer gärna dit igen. Läs mer

Jenny H skrev om Le Rouge
    Bra helhetsupplevelse och god mat! Läs mer
  • Anders F

2019-02-11

Anders F skrev om Le Rouge
    Mycket trevlig upplevelse med utmärkt och personlig service.
    Prisvärt vintererbjudande och kul meny. Läs mer

Robet G skrev om Le Rouge
    Beställde en flankstek som va sönderbränd. Fick en ny och servitrisen agerade superbra. Jätte bra service Läs mer

Homan H skrev om Le Rouge
    Servitören (äldre herre med ölmage, oklart vad han hette eftersom han inte presenterade sig) verkade tyvärr trött på livet och var inte speciellt intresserad av oss. Vi rekomenderar att han skickas på charmkurs omedelbart.

Maten var riktigt bra, det hade vi gladeligen berättat för servitören om han frågat. Läs mer
  • Thomas S

2019-02-10

Thomas S skrev om Le Rouge
    Mycket trevlig personal som alltid fanns nära till hands. När vi skulle beställa dricka så hade de inte surölen de listade på menyn. De hade heller ingen juice eller så, så vi beställde en alkoholfri drink som vi poängterade skulle vara söt och inte sur, men när den kom var den väldigt sur ändå.

Maten var otroligt god och kom inom förväntad tid, vi tog en gnocchi och en ryggbiff. Läs mer

Emma J skrev om Le Rouge
    Jättegod mat och supertrevlig personal! Läs mer

Camilla A skrev om Le Rouge
    Beställde ryggbiff. Mycket god.
    Mycket serviceminded och trevlig personal. De får 5 plus. Maten var god men varierande, Bea såsen full med vinäger, som de bytte ut men blev inte bra.
    Flankstek som mina vänner tog var seg. Men vi fick avdrag 10% som komp. Så totalt 5 i betyg. Läs mer

Hanija A skrev om Le Rouge
    Vi hade vintererbjudande men oxfilén var slut vilket var en stor besvikelse. Hade högre förväntningar Läs mer

Jimmie B skrev om Le Rouge
    Toppen service och grym mat i vintererbjudandet. Läs mer

Fredrik S skrev om Le Rouge
    Maten ok men inte mer. Ej prisvärt. Läs mer

Erik H skrev om Le Rouge
    Köpte ett vinterpaket. Glatt överraskad av menyn som var full av goda smaker.
    Genomgående mycket trevlig service också. Läs mer

Anders B skrev om Le Rouge
    Köpte vintererbjudandet - prisvärt
    Maten ok - ostbordet bör bytas till osttallrik (grisigt)
    Mycket bra och trevlig servis!
    Hade förväntat mig högre kvalitet på mat och inredning
    Upplevde att verksamheten mer eller mindre var fokuserat på bar och ungdomar än på en trevlig ombonad middag. Inredning ngt sliten och kuriosan något nattklubbsinriktad.
    Huset är gammalt och bör behandlas därefter utan för den skull göra miljön tråkig.
    Sammantaget räddade servis och trots allt prisvärd mat upp besöket
    Mvh Läs mer
  • Rasmus M

2019-02-09

Rasmus M skrev om Le Rouge
    Trevlig personal . Bra atmosfär i lokalen
    Super god mat .slut betyg världsklass Läs mer

Carl E skrev om Le Rouge
    Väldigt bra service och maten var god Läs mer
  • Adina I

2019-02-07

Adina I skrev om Le Rouge
    Hej
    jag hade förbeställt ett familjpaket till en möhippa på 22 tjejer. Jag hade fått tid mellan 18.00-20.30 från restaurangen några veckor innan.
    Men när vi kom dit så tog servitrisen våra special beställningar (Det som jag hade förbeställt någon vecka innan, 5 vegetariska och en nötfri)

I ärlighetens namn så kom några av oss en kvart sent men vi fick inte mat fören efter 19.15 (väntat över en timme men även gjort en förbeställning!)
    och vi som hade beställt vegetariska fick bara en liten mozzarella bit med pesto och tre slice avocado som förrätt medan köttätarna fick hela deras bord fyllt med godsaker. Om vi nu ska betala samma pris så tycker jag att man kan faktiskt få lite mer än så.
    Sen fick vi inte varmrätt (efter mycket tjat på personalen) fören 20.20 och tvungna att slänga i oss på ca 10 min för vi hade ju planer (möhippa som sagt) att gå vidare.

Jag är tyvärr väldigt besviken på er service. Jag hade förbeställt några veckor innan, ni visste att vi skulle vara 22 tjejer med 5 vegetariska och en nötfri men ändå fick vi vänta i över en timme på både förrätt och efterrätt. Jag jobbar själv på restaurang så jag vet hur det går till och jag tycker inte att detta var en bra prestation från er sida. Och när jag har haft en mejlkontakt mer er så är det Ert ansvar att den infon går vidare. Om jag har förbeställt så förväntar jag att ni vet vad ni ska laga och att det skulle gå lite fortare än en timmes vänta. tråkigt att bli så besviken, men hoppas att denna kritik kan hjälpa er i framtiden.

Adina Läs mer
  • Alexandra H

2019-02-05

Alexandra H skrev om Le Rouge
    Så god mat och trevlig personal. Läs mer
  • 2019-02-05

Annelie L skrev om Le Rouge
    Trevligt med goda tapas till förätt (rösti med löjrom och taco med krabbavar min favorit). Åt den vegetariska varmrätten (frasigt friterade grönsaker med god dipp och ett svalt Sansere, då gott). Därefter en bensträckare för att ta för sig efter den goda ostbuffen. Ett glas desertvin till isten. Dist en efterätt med choklad som pricken över l. Sammanfatrningsvis god mat, bra service och en trevlig annorlunda inredning. En positiv upplevelse för hela familjen som vi varmt kan rekommendera andra. Läs mer

Alexandra C skrev om Le Rouge
    Vi var väldigt besvikna då maten absolut inte höll den kvalitet vi räknat med och betalat för. Dessutom fick vi betala 45 kr för vanligt kranvatten med bubblor. Utan att få veta det innan! Går inte tillbaka dit. Vi känner oss lurade! Läs mer

Sonia A skrev om Le Rouge
    Jätte god mat & fantastisk service Läs mer

Tomas N skrev om Le Rouge
    Mycket bra service och hög klass på mat och dryck. Tapasrätterna till förrätt var en riktig höjdare - en smaksensation!
    Kan dock gärna få byta bakgrundsmusiken i källaren till den softa jazzmusiken som spelades på övre plan. Läs mer

Kerstin B skrev om Le Rouge
    Alldeles för salt mat. Oxfilé? stor sena mitt i biten, så det var inte oxfilé. Har aldrig haft en oxfilé med senor som inte går att tugga.
    Köpte vintermenyn Läs mer

Lars C skrev om Le Rouge
    Suveränt bra erbjudande 2 för 895:-. Så gott och läckert!! Och vilken trevlig personal!! Läs mer

Anette B skrev om Le Rouge
    Superbra service och god mat. Trevlig och ombonad miljö. Läs mer

Johan E skrev om Le Rouge
    God mat, fin miljö och bra service Läs mer

Christian B skrev om Le Rouge
    Köpte ryggbiffen för 400 kr och det var mer fett än vad det var ätbart kött. Trevlig atmosfär men maten var riktigt dålig Läs mer

Binta-Madina S skrev om Le Rouge
    Åt vintermenyn som var en riktigt god upplevelse. Fin miljö och trevlig personal. Läs mer

Andrea S skrev om Le Rouge
    Dålig service och halvtrist mat. Läs mer

Jenny K skrev om Le Rouge
    Hade först en trött oengagerad servitör som verkade otålig och ointresserad av sitt jobb. Vinet var varmt, maten kom sent, det dukades inte ut i god tid. Vi bad att få byta och fick en jättetrevlig tjej med drag under sulorna. Gav bra förslag till dessert var uppmärksam, glad och intresserad och förstod att bjuda på kaffe, proffsigt! Hon drog upp betyget. Maten var tyvärr inte något märvärdigt. Vinår gnocchi, hamburgare och lamm men drinkarna och bartendern var toppen! Läs mer

Anita P skrev om Le Rouge
    Köpte vintermenyn.
    Väldigt god mat, mycket mat.
    Servicen var väldigt bra, trevlig kille som gjorde att man kände sig väldigt ompysslad och välkommen.
    Rekommenderar varmt ett besök. Läs mer
  • 2019-02-01

Fredrik H skrev om Le Rouge
    Vi tog en Vintermeny med fyra rätter som startade med goda tapas, därefter oxfilé wellington med de godaste pommes och bea vi någonsin har ätit. Sedan ostbuffé och avslutade med en chokladdessert. Läs mer
  • 2019-02-01

Louise Ö skrev om Le Rouge
    Grymt god förrätt som bestod av fem olika smårätter! Trevlig och kunnig personal. Toppbetyg från hela vårt sällskap :) Läs mer
  • 2019-01-29

Sebastian R skrev om Le Rouge
    Tyvärr var servicen inte toppen. Maten var inget att klaga på. Men vinet serverades när jag hade ätit halva min varmrätt och tillbehören kom inte samtidigt med varmrätten utan senare. Sen var också det till behöret som beställdes slut och ersattes med pommes utan att fråga utan man sa att det var alternativet. Läs mer

Madeleine M skrev om Le Rouge
    Beställde lammkotlett med potatispuré. Segt kött och smaklös potatis. Läs mer

Ingela G skrev om Le Rouge
    Mysigt ställe, som trots att det var ganska mycket folk, inte upplevdes stimmigt eller högljutt. Mycket god mat och bra service. Hit kommer vi tillbaka. Läs mer

Alicia A skrev om Le Rouge
    Trevlig, lugn atmosfär, trevlig personal, vällagad mat men som enligt vår smak saknade lite salt Läs mer

Elin L skrev om Le Rouge
    Service och mat var makalös! Hit kommer vi gå igen Läs mer

Kjell A skrev om Le Rouge
    God mat. men varmrätten var inte varm. ost buffen fylldes "aldrig"på. trevlig personal men tog för lång tid + att vi fick påminna om saker Läs mer

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm