Le Rouge

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm — Visa karta

Bonjour! Och välkommen till Le Rouge!

Från handelsplats för Stockholms fiskare och skärgårdsbor, hemvist för potatis och vin, till legendariska fester. Här har det serverats mat och hållits kalas i flera hundra år och vi inser vilket historiskt ansvar vi tagit på oss, men vi har också ett stort ansvar att fortsätta utvecklas och överraska!

Vårt bidrag till den kulinariska historien här i Gamla Stan är en meny med betoning på lax, entrecôte och grönt samt en nästan filmisk atmosfär á la Moulin Rouge. Dessa kombineras på en mängd olika sätt med ett stort utbud av såser och tillbehör, som många är egna rätter i sig.Till maten finns en gedigen vinlista att välja från.

Boka gärna bord via vår hemsida, det är absolut enklast!
Mån: Stängt
Tis: 17:00-23:00
Ons-Tor: 17:00-00:00
Fre-Lör: 17:00-01:00
Sön: Stängt

Läs vad 2662 kunder tycker om Le Rouge

• Milena P
    Milena P skrev om Le Rouge
    Helt fantastiskt från början till slut. Vi blev bemöta på ett mycket trevligt sätt och omhändertagen hela vägen. En smakupplevelse som bara kan rekommenderas när man är på besök i huvudstaden. Roligt att LetsDeal gör att man testar nytt. Full pott fyra personer mätta och belåtna. Läs mer
    Anton J gillar detta
  • Gun J
    Gun J skrev om Le Rouge
    Försommarerbjudandet-2 för ett pris- för 5 personer.
    Vi blev mycket trevligt bemötta under hela kvällen och maten var fantastisk!!
    Rekommenderar gärna detta till andra. Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Le Rouge
    Vi köpte Let's deals deal Försommar till mkt bra pris MEN även om det blir billigt så är det inte så långsiktigt att tumma på kvaliteten i dessa deals. Eftersom de väl är avsedda som reklam för restaurangen så bör kvaliteten vara densamma som vid fullpris. Det var alldeles för långsam servering trots relativt få gäster, (hö?)snörvlande servitör (kändes inte fräscht) som inte verkade professionell (kunde inte svara på vinfråga). Den enkla förrätten (som vi väntade på typ 40 min) var OK men inte mer fast briochen tydligen blev rostbröd, huvudrätt torsk var vattnig (fryst fisk?) och snålt med grönsaker, ibericofläsket mkt segt (om än god smak.) Efterrätten som skulle vara jordgubbar blev rabarber-hallonmoja (kompott) serverad ungefär som man gör hemma utan elegans med några smulade digestive och en väldigt lös vitchokladmousse. Såg inte så aptitligt ut och i dessa tider när till och med barnkockarna på tv får lära sig vikten av vacker uppläggning väldigt förvånande. Sammanfattningsvis en besvikelse trots det billiga priset tyvärr för denna 50-årsmiddag. Hade definitivt förväntat med högre klass från Le Rouge. Läs mer
  • Peter S
    Peter S skrev om Le Rouge
    Trevlig ställe, god mat, rekommenderas. Läs mer
  • Dejan B
    Dejan B skrev om Le Rouge
    Fantastiskt bra ställe med bra mat. Personalen vrider och vänder på allt för att man skall få precis som man vill. Precis som det ska vara! Läs mer
  • Sofia L
    Sofia L skrev om Le Rouge
    Lets deal var mkt prisvärd deal. Läs mer
  • Sara
    Sara skrev om Le Rouge
    God drink, bra mat och dessert. Väldigt lugnt. Bra personal. Läs mer
  • Pontus S
    Pontus S skrev om Le Rouge
    Väldigt gott och lättsam persobal. Rekommenderas. Läs mer
  • emilia w
    emilia w skrev om Le Rouge
    Supertrevlig och proffesionell personal, jättegod mat, lokalen va mycket mysig och romantisk. Läs mer
  • Robin B
    Robin B skrev om Le Rouge
    Vår middag var över förväntan!! Så mysigt ställe och grym mat! Läs mer
  • Lotta F
    Lotta F skrev om Le Rouge
    Trevlig och serviceinriktad personal. Vi behövde gå efter en och halvtimme och personalen såg till att vårt 3-rätters försommarerbjudande rullande i bra men inte stressig takt. Gott och balanserat. Läs mer
  • Amelie C
    Amelie C skrev om Le Rouge
    Kära ni!
    Gårdagens besök var en stor njutning!!! Inte bara den fantastiska mate, utan det unika bemötande jag/vi fick från Hovmästaren, flickorna i servicen till den "guidade" turen ut genom lokalerna!! Ni vet det redan, men jag säger det igen, var rädd om den fantastiska personalen!
    På återseende !
    Ps. Älskar er fantasi när det gäller inredning.
    Med vänlig hälsning,
    Amelie Cederström
    Glad kund med lycklig mage
    ☀️🌸🙋 Läs mer
  • Christine J
    Christine J skrev om Le Rouge
    Underbar personal och fantastisk mat. Högsta betyg Läs mer
  • emil r
    emil r skrev om Le Rouge
    Jätte mysig resturang och varmrätten var god men personalen kändes lite ouppmärksam och efterrätten levde ingen upp till förväntningarna Läs mer
  • Roger J
    Roger J skrev om Le Rouge
    Mycket tillmötesgående personal! God mat! Läs mer
  • Lena H
    Lena H skrev om Le Rouge
    Otrolig miljö i rött. Vi hade ett erbjudande som var mycket prisvärt. Maten var god och riklig. Läs mer
  • Caroline L
    Caroline L skrev om Le Rouge
    Vi hade köpt ett erbjudande som var mkt prisvärt! Bra servitörer, utsökt mat! Vi kommer tillbaka. Läs mer
  • Christofer P
    Christofer P skrev om Le Rouge
    Bra service, riktigt bra mat och trevlig miljö. Läs mer
  • Sofia K
    Sofia K skrev om Le Rouge
    Hej!
    Jag älskar Le Rouge och både vinbaren och restaurangen.

Men jag måste tyvärr säga att jag var lite besviken på ostbrickan igår.

Mögelosten var bra men getosten och ko-osten var inte jättekul. De var liksom torra. Jag gillar hårda ostar men de här smakade som att blivit lite för gamla. Varit utanför förpackningen i för många dagar lr nått sånt.

Superkul att ni har så många viner på glas. Jag tycker det vore roligt om ni tog in ngn Cabernet Sauvignon från Nya Världen om ni vill ha vin från olika delar av världen.

Vi åt anklever kroketterna till förrätt, vilka iofs var goda men lite slafsiga.

Annars var allt toppen, och helheten av middagen var bra :) Läs mer
  • Britt-Marie S
    Britt-Marie S skrev om Le Rouge
    Vi åt försommarmenyn. Den var god och servicen var toppen. Läs mer
  • Pia-Marie W
    Pia-Marie W skrev om Le Rouge
    Trerättersmiddag via Let´s deal. Trevligt mottagande, romantisk miljö, trevlig personal, lite disträ, tog för givet vilken förrätt vi ville ha utan att fråga, glömde sockret till kaffet.. Maten var supergod, förrätt och varmrätt, med gott vin till. Efterrätten var riktigt dålig, på en femårings nivå när det gäller utförandet. Smakmässigt ingen kommentar, vem som helst kan krossa digestivekex och slänga på några bär med vit chokladsås, helt utan finess! Ett stort minus eftersom den övriga maten höll hög klass. Osäker på om vi går hit igen. Läs mer
  • Abir Z
    Abir Z skrev om Le Rouge
    Härlig och glad personal! Underbar inredning samt god mat, tummen upp! Läs mer
  • Carina I
    Carina I skrev om Le Rouge
    Maten, personalen och lokalen var så bra och mysigt.
    Super mat ! Läs mer
  • Emma Å
    Emma Å skrev om Le Rouge
    Åt middag. Fin miljö, god mat, trevlig personal, bra service och bra pris. Rekomenderas Läs mer
  • david g
    david g skrev om Le Rouge
    3 rätters för 4 pers. Kött.

Bemötande: Utmärkt
    Förväntningar: Företaget överskred mina förväntningar
    Samanfattning: betyg 5 av 5 Läs mer
  • Julia M
    Julia M skrev om Le Rouge
    God mat, bra service, mysig miljö Läs mer
  • Sara Ö
    Sara Ö skrev om Le Rouge
    Letts deal 3-rätters inkl mousserande vin och tilltugg samt kaffe. Läs mer
  • Cornelia B
    Cornelia B skrev om Le Rouge
    Häftig inredning, trevlig personal och maten var toppen god, fick rekommendation för vin på glas som inte var hutlöst dyrt men mycket gott. Läs mer
  • Gun Sigfridsson sellin S
    Birgitta D skrev om Le Rouge
    Mycket trevligt. Prisvärt erbjudande och god mat. Trevlig personal Läs mer
  • Staffan E
    Staffan E skrev om Le Rouge
    Bra service mycket god mat trevlig personal Läs mer
  • Malin A
    Malin A skrev om Le Rouge
    Väldigt god mat i romantisk miljö Läs mer
  • Tatjana S
    Tatjana S skrev om Le Rouge
    *Vi har fått besöket i present där det blev trerätters från deras sommarerbjudande. Man hade uppfattning om att restaurangen skulle leverera med matupplevelse och stämning.

* Fin stämning.
    *Helt ok när det gäller service.
    *Men maten var ingen upplevelse. Det var helt ok, men inget som man riktig längtar efter. Läs mer
  • Moa L
    Moa L skrev om Le Rouge
    Bra service, god mat, hade bokat bord kl.17.00 då de öppnade och då vi kom dit kl17 så var det fortfarande stängt. Läs mer
  • Akash S
    Akash S skrev om Le Rouge
    Väldigt fint och romantisk! Lamb med nånting, super gott! Ox cheek, ännu bättre Läs mer
  • Daniel A
    Daniel A skrev om Le Rouge
    Mysig resturang med trevlig personal och bra mat. Läs mer
  • Carolina D
    Carolina D skrev om Le Rouge
    Vi var inte nöjda. Det kom pustar av avloppssoft, min risotto badade i olja och servitören var förvirrad. Inget ställe jag rekommenderar eller kommer gå till igen, hade väl sin storhetstid för fem år sedan eller så vilket märktes tydligt tyvärr. Läs mer
  • Ulrika B
    Ulrika B skrev om Le Rouge
    God mat, trevlig och hjälpsam personal, mysig restaurang gjorde tillsammans en mycket trevlig kväll! Läs mer
  • Rakel G
    Rakel G skrev om Le Rouge
    Försommar erbjudande. Mycket god mat och ett trevligt bemötande. Levde upp till våra förväntningar. Läs mer
  • anna
    anna skrev om Le Rouge
    inga kommentarer på detta besök Läs mer
  • Emir B
    Emir B skrev om Le Rouge
    Mysigt ställe god mat och bra service. Läs mer
  • Miriam G
    Miriam G skrev om Le Rouge
    Jättemysig miljö och trevlig personal! Bra mat! Läs mer
  • Pia C
    Pia C skrev om Le Rouge
    Trevlig restaurang med trevlig personal. Kan absolut rekommenderas Läs mer
  • Anna G
    Anna G skrev om Le Rouge
    Jättebra service, god mat och bra lugn lokal. Enda minus är att det serverades en tysk/italiensk charktallrik men det stod spansk i menyn, och vi hade velat ha franska inte italienska ostar på osttallriken. Läs mer
  • Emil J
    Emil J skrev om Le Rouge
    Mycket bra mat och finfint bemötande! Läs mer
  • Tomas L
    Tomas L skrev om Le Rouge
    Bedrövlig service, nonchalant personal
    Entrecote seg och tillplattad
    Betyget räddas något av goda förrätter och en fin oxfile Läs mer
    2018-05-07 Bockholmengruppen svarar Tomas L
    Hej Tomas,

Efter att ha haft en mycket märklig inställning vid ert besök där du bland annat hotat vår personal och blivit ombedd att lämna lokalen så är det svårt för oss att ta till oss utav din kritik, vi hoppas att du hittar en restaurang som passar dig bättre och ser att du undviker fler besök här hos oss på Le rouge.

//Le rouge
    2018-05-07 Tomas L svarar Bockholmengruppen
    Måste bara förtydliga lite vad Le Rouges skriver. Det har inte uttalats något hot mot personal. Däremot var vi missnöjda med delar av maten och de nonchalanta svar som andra servitören och köksmästare gav, och sa då att vi inte ville betala notan. Om det är det som är ett hot så har köksmästaren kraftigt förvanskat sanningen. Vi fick efter klagomålet en generös rabatt på 97 kr på en nota på totalt 1500 kr. När vi var på väg att gå fortsatte jag och köksmästaren att diskutera, och efter lite verbal huggfäktning lämnade vi Rouge för att aldrig mer komma tillbaka.

Har aldrig varit med om att en köksmästare går till verbal konfrontation när man har synpunkter på maten och servicen.
    Jag bryr mig inte om pengarna, men uppskattar gesten med 97 kr rabatt, tack. Däremot borde köksmästaren, eller vad hon nu var, ägna sig åt annat än kundkontakt.

Tycker synd om första servitrisen, att hon används som redskap i felaktiga anklagelser om hot, när det faktiskt är notan vi pratar om.
    Servitrisen skötte sig bra och hade bra servicemindad attityd.

PS. Förrätterna och oxfilén var bra.

Jag hoppas nu Le Rouge kan ta åt sig av kritiken och sluta bemöta kritik med falska anklagelser. Det är Ni som är en service-inrättning och ska tåla kritik, och ta lärdom av det.
    2018-05-08 Bockholmengruppen svarar Tomas L
    Hej igen Tomas,

Som sagt så hoppas vi att du i framtiden hittar en restaurang som passar dig bättre och önskar dig en fortsatt trevlig sommar.

//Le rouge
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Tomas L gillar detta
  • Sigrid S
    Sigrid S skrev om Le Rouge
    Bokade för en middag gör 3 personer. Blev mycket trevligt emottagen både av hovmästare och serveringspersonalen. Läs mer
  • Hans S
    Hans S skrev om Le Rouge
    God o prisvärd mat via Lets Deal och trevlig o snabb service. Läs mer
  • Susan T
    Susan T skrev om Le Rouge
    Vi hade en trevlig kväll på Le Rouge med otroligt bra service och mycket god mat! Ser framemot nästa besök! Läs mer

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm