Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm — Visa karta

4.1 i betyg av 2099 rekommendationer
Bonjour! Och välkommen till Le Rouge!

Från handelsplats för Stockholms fiskare och skärgårdsbor, hemvist för potatis och vin, till legendariska fester. Här har det serverats mat och hållits kalas i flera hundra år och vi inser vilket historiskt ansvar vi tagit på oss, men vi har också ett stort ansvar att fortsätta utvecklas och överraska!

Vårt bidrag till den kulinariska historien här i Gamla Stan är en meny med betoning på lax, entrecôte och grönt samt en nästan filmisk atmosfär á la Moulin Rouge. Dessa kombineras på en mängd olika sätt med ett stort utbud av såser och tillbehör, som många är egna rätter i sig.Till maten finns en gedigen vinlista att välja från.

Boka gärna bord via vår hemsida, det är absolut enklast!
Mån: Stängt
Tis: 17:00-23:00
Ons-Tor: 17:00-00:00
Fre-Lör: 17:00-01:00
Sön: Stängt

Läs vad 2099 kunder tycker om Le Rouge

• Karvel A
    Karvel A skrev om Le Rouge
    Bra service, bra mat. Lite dyrt, men allt i allt en "hidden gem" i restaurangstockholm. Läs mer
  • Roger Ö
    Roger Ö skrev om Le Rouge
    Väldigt bra bemötande, trevlig restaurang Läs mer
  • Renée J
    Renée J skrev om Le Rouge
    Fint bemötande, mycket bra service.
    God mat och fin stämning.
    Kommer med all sannolikhet komma tillbaka. Läs mer
  • Anna M
    Anna M skrev om Le Rouge
    Fantastiskt bra bemötande från personalen. Trevliga, vänliga, positiva och behagliga.
    Maten var i grunden bra. Dock var min rätt något översaltad, men fisken var jättefint tillagad. Läs mer
  • Agneta E
    Agneta E skrev om Le Rouge
    Genomgående utmärkt! Maten var mycket god! Läs mer
  • David O
    David O skrev om Le Rouge
    För trångt sitter för nära andra gäster. Läs mer
  • Daniel A
    Daniel A skrev om Le Rouge
    Härlig miljö, bra service och god mat. Läs mer
  • Anton Z
    Anton Z skrev om Le Rouge
    Var med min flickvän på middag på Le Rouge. Väldigt härlig atmosfär. När vi kom in så va det ingen som tog emot oss så vi gick ner en våning och stod någon minut och väntade på att någon från personalen skulle visa oss till vårt bord. Vi gick genom de olika rummen och kom till bordet vi skulle sitta vid. Låg lite avlägset tyvärr och vi båda va lite ledsna i efterhand över att vi inte fick ett bord i stora salongen.
    Förrätten kom väldigt snabbt och var väldigt god och genomtänkt.
    Samma med huvudrätten.
    Vi hade tre från personalen som kom och uppvaktade oss under kvällen och de frågade flera gånger hur vi hade det vilket var uppskattat.
    Väldigt trevlig restaurang och personal. Vi kommer att återkomma! Läs mer
  • Markus O
    Markus O skrev om Le Rouge
    Bra service, god mat, trevlig personal. Mycket nöjd i helhet. Läs mer
  • Isabella G
    Isabella G skrev om Le Rouge
    Superbra service och härlig atmosfär. Jätte god mat och dryck. Läs mer
  • Hanna A
    Hanna A skrev om Le Rouge
    Jättetrevlig personal. Underbar inredning. God mat. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Annette T
    Annette T skrev om Le Rouge
    Mysig miljö, snabb och trevlig service samt god mat!
    Rekommenderas! Läs mer
  • Cathrine B
    Cathrine B skrev om Le Rouge
    Härlig atmosfär men inte mer. Vad har hänt med Le Rouge? Utger sig för att vara franskt bistro på nätet. På plats är det ett steakhouse. Fel i förväntningarna från början. Maten undermålig och var inte det man anger på menyn. Sallad saknades. Bearnaisås som var typ tartar sås som man väljer att servera fast det var bottenskrapet i kastrullen. Får vänta på ny sås i 6-7 min, köttet kallnar, ingen erbjuder sig att värma på eller komma med nytt. Smaklöst eller överkryddat. Vi hade en sen sittning men om man inte klarar det ska man inte ta emot gäster. Vi samlade våra bästa vänner en lördag i jultid och så blev det så illa. Dålig reklam för restsurangrn. Känns tyvärr som en dålig turistfälla där man lurar kunderna. Inga ambitioner om att vara en restaurang för livsöde där man är stolt över sitt hantverk. Riktigt illa!!! Läs mer
    2017-12-11 Bockholmengruppen svarar Cathrine B
    Hej Cathrine,

Tack för din feedback.

Tråkigt att höra att vårt koncept inte nått er innan ert besök, vi kikar på att göra den tydligheten bättre.

Gällande maten så är det beklagligt att vi inte når upp till era förväntningar och vi jobbar alltid på att bli vassare och bättre.
    Hoppas att ni ger oss en ny chans att visa att vi kan bättre än det du beskriver.

• Gabriella L
    Gabriella L skrev om Le Rouge
    God mat och bra service. Mysig atmosfär. Läs mer
  • Anna-Lena F
    Anna-Lena F skrev om Le Rouge
    Miljön var perfekt och servicen men maten var inte i högsta klass. Läs mer
  • Patrick S
    Patrick S skrev om Le Rouge
    + Trevligt bemötande från personalen
    + god mat
    + bra portionsstorlek

- trångt på ovanvåningen vilket gör att det känns mindre mysigt och att man tränger sig på de som sitter vid ingången
    - personalen är lite för ”på”, tycker att det stressades på för att bestämma sig. När prislistan är vad den är så ingår inte stress i konceptet Läs mer
  • Christina A
    Christina A skrev om Le Rouge
    Mycket bra bemötande vid bokning och frågor. Mycket trevligt bemötande vid restaurangbesöket. Trevlig och kunnig personal. Mycket god mat.
    Har endast ett negativt intryck och det är att det är sittning. Vi var 8 personer och hann inte med desserten. Fick bli en kaffe och notan. Det kändes lite tråkigt att det blev ett hastigt uppbrott. Läs mer
  • Shermineh F
    Shermineh F skrev om Le Rouge
    God mat, härlig miljö & grym personal Läs mer
  • Bosse A
    Bosse A skrev om Le Rouge
    Vänlig och uppmärksam pesonal. God mat. Hit kommer man gärna tillbaka. Läs mer
  • Kersti H
    Kersti H skrev om Le Rouge
    Mysigt ställe men tråkig mat. De Grillade skaldjuren var få och serverades med grönsallad, lök och övermogen avokado.. Läs mer
    2017-12-11 Bockholmengruppen svarar Kersti H
    Hej Kersti,

• Liselott B
    Liselott B skrev om Le Rouge
    God mat. Fantastisk personal. Mysig restaurang. Läs mer
  • Gunilla A
    Gunilla A skrev om Le Rouge
    Le Rouge är ett mysigt ställe med riktigt fransk atmosfär och trevligt med den franska musiken i bakgrunden. Maten smakade bra och personalen trevlig. Läs mer
  • Sebastian H
    Sebastian H skrev om Le Rouge
    Fantastisk mat och kunnig personal. Enda minuset är att det var lite högljutt. Läs mer
  • Bo N
    Bo N skrev om Le Rouge
    Trevlig och mysig miljö trevlig personal Läs mer
  • Ingrid Kristina M
    Ingrid Kristina M skrev om Le Rouge
    Min upplevelse är väldigt positiv, det gällde all personal som vi träffade på. Vi fick bra hjälp med val av mat och vin. Personalen som serverade oss hade glimten i ögat och en positiv inställning till service.
    Maten var fantastiskt god och vällagad. Hit vill vi tillbaka. Läs mer
  • Ola K
    Ola K skrev om Le Rouge
    Jättetrevlig miljö och personal, jordärtskocksoppan fantastisk, lammkotletterna kunde smakat lite mer, men mycket bra sammantaget Läs mer
  • Ivonn P
    Ivonn P skrev om Le Rouge
    Alltid god mat och uppmärksam service. Miljön är svulstig och härlig som en flirt med svunna tider och ljudnivån utmärkt- en aspekt som är viktig när jag representerar. Jag har återkommit till restaurangen i flera år. Läs mer
  • Ida H
    Ida H skrev om Le Rouge
    Mycket och god mat på tallrikarna. Fin miljö och mycket bra bemötande från personalen. Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Le Rouge
    Att som förväntansfull gäst bli bemött med ett "tjena" i dörren blev för mig en början på en rad olustiga upplevelser. Har man slutat hälsa välkomna på restauranger idag?
    1) min gäst vid bordet skar sig på en knivvass list på stolen. Plåster kastades fram men ingen ursäkt från personalen
    2) svårt att bedöma vem som arbetade på restaurangen eftersom klädedräkten inte signalerade profession
    3) hjälp att ta foto vid bordet gjordes med slags olust från personalens sida
    4) en glad kvinnlig servitris gav det enda leendet under kvällen Läs mer
    2017-12-08 Bockholmengruppen svarar Eva B
    Hej Eva,

• Ann W
    Ann W skrev om Le Rouge
    Unik miljö med anor, mycket bra service. Läs mer
  • Emma H
    Emma H skrev om Le Rouge
    Bemötandet av all personal var otroligt bra, det som dock gjorde upplevelsen lite mindre bra var att maten inte var så god. Jag åt gambassalladen och fick bara 3 st gambas, och salladen var ganska så tråkig - smakerna kunde varit komponerade bättre. Mitt sällskap åt röding - och fisken var god men den liksom badade i sås och rätten kunde också ha komponerats ihop bättre (något knaprigt till allt det mjuka, till exempel). Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Le Rouge
    jag var där med min personalgrupp och åt julmiddag. Vi blev väl bemötta och servicen var bra. Vi hade en mycket trevlig kväll med god mat och dryck. Läs mer
  • Sten J
    Sten J skrev om Le Rouge
    Väldigt enkelt att beställa bord via nätet och fin påminnelse man fick några timmar innan besöket.

Bra bemötande speciellt personalen på markplan som var utmärkt i bemötandet.

Servitrisen fanns det inga fel på och vi fick äta i lugn och ro utan stress. Bra priser och bra mat. En extra vegetarisk rätt på menyn hade varit trevligt. Läs mer
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Le Rouge
    Maten var god, men känner inte att den var prisvärd................................................................................................... Läs mer
  • Mia R
    Mia R skrev om Le Rouge
    Bokningen gick smidigt.
    Bra bemötande av hovmästaren.
    Servitrisen var inte uppmärksam, vi saknade bestick till 4 av våra serveringar. Beställde en flaska vitt vin och denna ställdes bara på bordet. Vi bad om en vinkylare för att hålla vinet kallt men detta dök aldrig upp.
    Ingen påtår på kaffet (som var kallt när det kom).
    Fin restaurang och mycket god mat, fina serveringar.
    Dålig och ointresserad service drar ner betyget rejält. Läs mer
  • Helena E
    Helena E skrev om Le Rouge
    Bra bemötande vid bokning. Som förstagångsbesökare kände vi oss vilsna när vi kom in, ingen tog hand om oss. Mannen i garderoben däruppe var förvirrande, vi förstod inte att vi kunde hänga av oss en trappa ner! Hade varit smidigare. När vi kom ner såg ingen oss först ... Sen - utmärkt mat och servis, bra förslag på vin till maten, lyhörd servitör, bra ljudnivå etc. Mycket nöjda! Läs mer
  • Anna Mia H
    Anna Mia H skrev om Le Rouge
    Mysig lokal, trevligt bemötande. Läs mer
  • Elisabeth R
    Elisabeth R skrev om Le Rouge
    Riktigt god mat i en fantastisk lokal och supertrevlig personal! Läs mer
  • Sofia S
    Sofia S skrev om Le Rouge
    Mysig miljö och mycket serviceinriktad personal!
    Maten nådde inte riktigt upp till våra förväntningar tyvärr. Läs mer
  • Thomas U
    Thomas U skrev om Le Rouge
    Vi blev väldigt väl emottagna av personalen när vi kom, hade fått en hel avdelning för oss själva i den nedre delen av restaurangen. Maten va fantastiskt god, med passande drycker till de olika maträtter som vi åt, valda med hjälp av Er personal redan vid vår bokning. Det som kan vara lite negativt va att alla bord inte fick drycken samtidigt, något bord fick säga till att de saknade dryck när maten bars ut till dem. Vi va ett stort sällskap på 40 gäster, så det kanske inte är så mycket att säga om...

Tråkigt att vi inte fick träffa de fantastiskt trevliga personerna som jag bokade med, samt Er sommelier som va behjälplig med val av dryckespaket. De va inte bara trevliga utan hade humor också, sånt uppskattar jag verkligen. Måste bara namnge dem, Cissi, Lie och Patricia. :-)

Det några av oss upplevde lite negativt va att serveringspersonalen hade lite svårt att vid serveringen råkade stöta i gästen med sin tallrik, det kunde vara i ansiktet eller på armen, förstår om det kan vara trångt ibland men det hände vid ett flertal tillfällen. Man hade inte behövt haft så bråttom....

Vi är väldigt nöjda......

Mvh Thomas Utby Läs mer
  • Erina N
    Erina N skrev om Le Rouge
    Firade mingödelsedsg där igår. Det var jätte mysigt och trevligt. Tyckte om personalen maten var ok och desserten var ju toppen.
    Det ända var mer att vi var en stor grupp och att de väntade med våra beställningar tills alla dykt upp.

Och att det inte gick att fixa tårta eller ta med sig.

Men annars var det ett underbart ställe Läs mer
  • Anna karin H
    Anna karin H skrev om Le Rouge
    Helt ok service.Inte särskilt personlig. God mat. Läs mer
  • Veronica L
    Veronica L skrev om Le Rouge
    Tyckte tyvärr inte att maten var lika bra som dem 2 tidigare gånger vi varit där. Köttet var segt och tillbehören till både kött och fisk smakade inte så mycket. Trevligt presenterat. Men går nog någon annanstans nästa gång. Läs mer
  • Miku A
    Miku A skrev om Le Rouge
    Le Rouge har alltid varit en lyxig getaway från vardagen. Jag har inte varit där många gånger men varje gång har jag med lätthet kunnat slappna av och njuta av maten. Priserna är något högre än i de restauranger en besöker till vardags men helt rimliga och inte överdrivna med tanke på kvalitén på maten, samt atmosfären en bemöter när en skrider nerför trappan till matsalen. Jag blev dock besviken på min tomatsallad då tomaterna verkade ha legat i en frys eller liknande. Jag kunde inte äta av den då de var så hårda och iskalla att de inte smakade mycket alls.
    Utöver det var allt fantastiskt, i vanlig ordning. Ingen jag tagit med till Le Rouge har lämnat restaurangen besviken. Keep up the good work. Läs mer
  • Josefine L
    Josefine L skrev om Le Rouge
    Trevlig mat och supergod mat! Den trevliga miljön var också ett stort plus :) Läs mer
  • Selma S
    Selma S skrev om Le Rouge
    Det var fin stämning , trevliga personal men vi fick betala 600kr för en vin som kostar 132 på systemet, det tyckte vi det var dyrt. Läs mer
    2017-12-08 Bockholmengruppen svarar Selma S
    Hej Selma,

Tack för din feed back och fina ord.

Vi tittar ständigt över vår prissättning och ligger i linje med vad som bör vara rimligt för oss men även för gäst såklart, vet inte vilket vin du menar tyvärr men du får gärna maila oss på lerouge@bockholmengruppen.com med vilket vin du druckit så kan vi titta på det!

//Le Rouge
  • N
    N skrev om Le Rouge
    Bokade bord för två genom att maila då det var fullbokat på sidan. Detta var ett stort plus i hur hjälpsamma och trevliga de var i bemötandet med bokningen!
    Väl i restaurangen fick vi till en början ingen hjälp och satte oss bara i en fåtölj eftersom vi inte hittade någon personal som kunde hjälpa oss. Efter en stunds väntan blev vi placerade vid ett bor och den första beställningen av förrätt och servicen var jättebra & lyhörd. Nivån sagta men säkert gick ner då man kände sig bortglömd; fick fråga en personal om vi kunde beställa huvudrätt då det aldrig kom någon till oss. Vi bad om bröd men fick aldrig något. Detta blev värre när vi väntade på att få beställa förrätt, tog 60 min av att endast sitta och vänta och få menyn. Då valde vi att gå därifrån och äta förrätt på annan restaurang. Läs mer
    2017-12-08 Bockholmengruppen svarar N
    Hej Natalie,

• Maria N
    Maria N skrev om Le Rouge
    Mycket god mat, fantastisk inredning och väldigt sympatisk personal! Läs mer
  • Anna T
    Anna T skrev om Le Rouge
    Mysig restaurang, häftig inredning.
    Förrätterna, råbiff och löjrom var toppen. Varmrätt oxens jättegod men kanske lite liten, Gambasen var ganska tråkig och smaklös tyvärr. Jättegod creme brulée till dessert. Läs mer
  • Gunnar E
    Gunnar E skrev om Le Rouge
    Har bara gott betyg att ge fr början till slutet. Trevligt bemötande o jättegod mat. Läs mer

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm