Le Rouge

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm — Visa karta

Bonjour! Och välkommen till Le Rouge!

Från handelsplats för Stockholms fiskare och skärgårdsbor, hemvist för potatis och vin, till legendariska fester. Här har det serverats mat och hållits kalas i flera hundra år och vi inser vilket historiskt ansvar vi tagit på oss, men vi har också ett stort ansvar att fortsätta utvecklas och överraska!

Vårt bidrag till den kulinariska historien här i Gamla Stan är en meny med betoning på lax, entrecôte och grönt samt en nästan filmisk atmosfär á la Moulin Rouge. Dessa kombineras på en mängd olika sätt med ett stort utbud av såser och tillbehör, som många är egna rätter i sig.Till maten finns en gedigen vinlista att välja från.

Boka gärna bord via vår hemsida, det är absolut enklast!
Mån: Stängt
Tis: 17:00-23:00
Ons-Tor: 17:00-00:00
Fre-Lör: 17:00-01:00
Sön: Stängt

Läs vad 1796 kunder tycker om Le Rouge

• Elin N
    Elin N skrev om Le Rouge
    Super mysigt och jättegott. Tyvärr hade vi missbedömt parkerings tiden så vi fick slänga i oss de sista 2 rätterna.
  • Cecilia B
    Cecilia B skrev om Le Rouge
    Kall soppe, inga assietter att ära på utan man fick drälla på duken. Påsen med bröd kom med tre torra bitar, vi var fyra vid bordet. Servitören måste varit helt ny. Fyllde inte på varken vin eller vatten. Skaldjuren hade varit frysta och simmade i vatten. Vi brukar besöka Bockholmen och ha en helt annan upplevelse. Hit kommer vi inte gå igen.
  • Mats Z
    Mats Z skrev om Le Rouge
    Toppen!
    mycket fin service vid bordet och god mat.
  • Per-Olof S
    Per-Olof S skrev om Le Rouge
    Besvikelse, dåligt mottagande ingen attention när vi väl fått bordet, satt länge och bara väntade innan någon "märkte kunden", mycket långsam servering på gränsen till att vilja lämna bordet och ingen kommunikation från serveringspersonalen, ingen mat presentation när rätterna kom in på bordet. Bottenbetyg, jag kan ej rekommendera stället, utan tvärt om "gå ej dit" och jag/vi kommer aldrig att återvända.
  • Sandra U
    Sandra U skrev om Le Rouge
    Det var första gången som vi var på Le Rouge. Vi blev positivt överraskade av den pampiga inredningen. Bilder säger mycket men verkligheten gjorde större intryck.
    Maten var helt okej, lite samma kryddor på maten gjorde att allt smakade ganska lika.
    Vi tog en kötträtt som var för två personer, men vi fick betala dubbelt för den.
    Älskade restaurangen men maten kunde ha haft högre klass, mindre fett och mer kött. För de priserna var våra förväntningar riktigt höga o det levererade inte det man utlovade.
  • Christopher D
    Christopher D skrev om Le Rouge
    Bra välkomnande från personal. Fin inredning i restaurangen, mysig atmosfär. Maten var tyvärr en stor besvikelse och ej värd det priset. Vi köpte en skaldjursfrossa bestående av sju rätter. Rätt nummer tre var kantarellstuvning och pilgrimsmusla, denna rätt smakade mycket bränt. Vi sa till serveringspersonal som bytte ut rätten, dock fick vi då endast en ny pilgrimsmula och påfyllt med samma brända kantarellstuvning. Utifrån det priset vi betalade hade vi förväntat oss hög standard på maten, vilket det verkligen inte var. Vi fick rejält med räkor, muslor, kräftor, en stor hummer osv, vilket var bra. Vi båda blev dock riktigt risiga i magen hela natten. Vid betalning blev det strul med notan, personal löste det dock tillslut efter ca 20 min. Vi kommer inte att gå tillbaka hit.
  • Sara R
    Sara R skrev om Le Rouge
    Utmärkt service och bemötande i fantastisk lokal men matens kvalitet var inte i nivå med priset. Ganska smaklös och underligt komponerad anrättning (jag beställde oxkind) där potatispurén hade hunnit kallna vid servering. Köttet var mört och fint men passade inte med löken.
  • Mariana P
    Mariana P skrev om Le Rouge
    Maten var verkligen god men det som "förstörde" ögonblicket var att det tog alldeles för lång tid mellan maträtterna.
    Tråkig .
  • Gunilla N
    Gunilla N skrev om Le Rouge
    Sereringspersonalen presenterade inte alltid vad man åt. Menyn stämde inte med det som serverades, visade sig sedan vara fel meny som då byttes ut.
    Servera 3 små baguettebitar till 2 personer.
    En halv krabba, hur är det tänkt att detta ska delas på två?
  • Jenny G
    Jenny G skrev om Le Rouge
    Skaldjursfrossa 7 rätter. Ok kvalitet på maten och riktigt fin lokal MEN väldigt stressad, oengagerad personal med långa väntetider och miss att ta fram bestick mm.

Märktes tyvärr att en del av maten stått framme på vänt innan servering. Bildats hinna på såser etc. Kändes ej så fräscht särskilt som det var sådan känslig råvara.
  • Birgitta K
    Birgitta K skrev om Le Rouge
    Mycket god mat.
    Mysig miljö.
    Mycket bra service.
  • Tomas N
    Tomas N skrev om Le Rouge
    Vi hade bokat in oss på en skaldjursafton med en fast meny. Maten levde upp till förväntningarna men måltiden tog 5 timmar istället för max 2,5 timmar som förväntades. 5 TIMMAR. Tänk er att vänta en timme mellan två rätter! Som kund vill man bli sedd. Det blev vi inte!
  • Annicka J
    Annicka J skrev om Le Rouge
    Maten var utomordentligt god, rena lyxen och servicen var på top!
  • atle a
    atle a skrev om Le Rouge
    God mat ,men ble belasted 700 sek ekstra på rekning , dvs 1 flaske vin for mye ,servitør beklaget men vi syntes det var ubehagelig
  • Leif C
    Leif C skrev om Le Rouge
    Trevlig miljö. Samtalsvänlig ljudnivå.
    Förrätten helt ok.
    Den ena huvudrätten mycket bra. Den andra drogs ned avtiilbehöret tomatsallad som smakade som något man glömt i kylen; för kall och smaklös.
    God efterrätt men lankigt kaffe.
    Personalen stundom okontaktbar.
    Nådde därmed inte upp till förväntningarna.
  • benny a
    benny a skrev om Le Rouge
    Vi är mycket nöjda med vårt besök på Le Rouge. Genast när vi kom in möttes vi av personal som hälsade oss välkomna och visade oss vårt bokade bord. Vi behövde inte vänta länge på vårt första vinglas och därefter serverades vår skaldjurstallrik med rikhaltig variation av olika skaldjur. Mycket gott!
    Vår servitör höll ett öga på oss och kollade att vi verkligen var nöjda och att ingenting fattades oss.

Gudrun och Benny Ander
  • Martin S
    Martin S skrev om Le Rouge
    Helt ok, servicen var lite klumpig och inte så elegant som man hade förväntat sig. Förrätterna små och smaklösa. Varmrätter goda men ej prisvärda. Desserter enkla och välsmakande.
  • Linda M
    Linda M skrev om Le Rouge
    Köpte skaldjurspaketet för 2 på Lets deal. Allt från bokning till själva upplevelsen inkl personal var suverän.

Ett tips skulle vara att man kunde köpa ett paket där man intog fördrink på österlånggatan med liten förrätt (eller bara dryck) och sen ner till Le Rouge för skaldjursplatån. För att driva kunden genom alla enheter så klmmer det bli ett självklart val i framtiden!
  • Anastasia A
    Anastasia A skrev om Le Rouge
    Jag har själv jobbat på Le Rouge för några år sedan och måste säga att maten och atmosfären är precis lika bra som då. Jag hade en fantastisk vistelse senast jag var där. Maten var väldigt god och jag är nöjd. Rekommenderas starkt.
  • Zlatan K
    Zlatan K skrev om Le Rouge
    Skaldjursfrossa var perfekt, likaså bemötande och service.
  • Emelie H
    Emelie H skrev om Le Rouge
    Bra service, fin och mysig restaurangen,maten god, de kunde dock skippa glassen och ost och kex i skaldjursfrossan. Brödet till skaldjursplatån var ingen höjdare. Skaldjursfrossan med sju serveringar tog lite lång tid, nästan 4 timmar. Lite jobbigt att sitta så länge. En helt ok upplevelse!
  • Olav B
    Olav B skrev om Le Rouge
    Väldigt mysigt ställe och trevlig personal.
    Maten var dock ingen höjdare. Man kan få bättre mat på andra ställen för halva priset. Varken förrätt 'FRITERAD GRISSVÅL ', varmrätt 'OXFILÉ', eller efterrätt 'VARMBAKAD CHOKLAD' var lyckad; 3 av 3 känns inte som en slump.
  • Claire E
    Claire E skrev om Le Rouge
    Väldigt trevlig och lugn miljö men stor besvikelse på maten.
    Det saknar viss utstrålning i personalen.
  • Efva B
    Efva B skrev om Le Rouge
    Fint och trevligt bemötande samt mysig lokal. Skaldjursmenyn var till delar mycket bra men hade helst velat ha färska räkor som man utlovade och inte frysta vilket var tråkigt samt "tog ner" omdömet.
  • Anette A
    Anette A skrev om Le Rouge
    God mat och trevlig personal. Det var andra gången vi var där, lika bra båda gångerna
  • Bengt L
    Bengt L skrev om Le Rouge
    Totalt var det en hyggligt bra upplevelse. Bra service men inte med någon större finess. Maten var lite blandad - vissa produkter var av mindre god kvalitet, typ de färska musslor var mycket torra, även ostronet var helt utan vätska och havskräfta var mjuk och sladdrig. Däremot hummern var ovanligt bra.
  • Kent E
    Kent E skrev om Le Rouge
    Trevlig miljö, medelmåttig mat och service, dyrt i förhållande till upplevelse och mat.
  • Marcus K
    Marcus K skrev om Le Rouge
    God mat, bra service, skön stämning i lokalen. Överlag väldigt bra, men det var inte spot on riktigt.
  • Urban A
    Urban A skrev om Le Rouge
    det var ett proffsigt bemötande och bra mat
  • Eva G
    Eva G skrev om Le Rouge
    Skaldjurshärva på Le Rouge! Något jag verkligen gärna rekommenderar, mycket gott, trevligt och rikligt. Mysig restaurang, fantastiskt att man slapp musik i bakgrunden, bra akustik, trevligt med bås att sitta i. Har nog bara superlativ att beskriva upplevelsen med. Dock kunde vår servitör kanske frågat om vi vill beställa en ny flaska vin inför fjärde rätten då han bar ut den tomma, likaså kanske om vill ville beställa dessertvin eller avec. Men det var ju inte värre än att vi kunde säga till själva.
    Kort och gott en fantastisk kväll och upplevelse.
  • Anne F
    Anne F skrev om Le Rouge
    bra bemötande vid ankomst och serveringspersonalen men det tog väldigt lång tid mellan alla rätter och alla fick inte in maten samtidigt. Vi hade anmält gluten och mjölkallergi men vet var bara vissa av rätterna som var förberedda för det.
    vi fick jaga någon att betala och gick tillslut ut för att betala vid utgången. Middagen var inte klar förrän kl 23 och då kom vi kl 19.
    Musslorna på plateaun var fortfarande frusna, och räkorna mjuka. Det skulle enl uppgift från kyparen vara 2 sorters räkor bla rökta, men det fanns inga. Musslorna var 2 olika såg det ut som men de visste inte vilka sorter det var, En mycket god hummersoppa och snacks, och även avslutningen var god, med sorbet och ost.
  • Annika S
    Annika S skrev om Le Rouge
    Jättetrevlig personal men maten var smaklös, besk och kändes gammal.
  • Evelina F
    Evelina F skrev om Le Rouge
    Bra personal, inte lika bra mat. Sen fick vi vänta så himla himla länge på all mat. Vi kom till restaurangen vid 19.10 och var klara vid 23, vilket är för länge. Skaldjuren låg i smält is vilket gjorde att de var helt blöta och tappade smak. Mestadels av tiden satt vi bara och vänta på mat. Upplevelsen förstördes av att det drog ut så extremt mycket på tiden..
  • Lotta L
    Lotta L skrev om Le Rouge
    Hej!
    Vi var på Lr Rouge igår kväll på skaldjursfrossa. Det blev en supergod och trevlig kväll.. Trevlig betjäning och maten var helt underbar och vackert upplagd.
    Det enda vi saknade var en större sked till soppan samt några små assietter till vissa smårätter för att smågnälla!!!
    Vi kommer absolut tillbaka till er och även såklart rekommendera er.
    Mvh Lotta och Göran Lind Olsson med vännerna Gun och CarlHenric
  • Monica S
    Monica S skrev om Le Rouge
    Very beautiful restaurant with good food but very slow service
  • Josephine (Eat Sweden-gäst) G
    Josephine (Eat Sweden-gäst) G skrev om Le Rouge
    Mysigt ställe med trevligt bemötande!
  • Michaela V
    Michaela V skrev om Le Rouge
    Var på skaldjursfrossa hos er. Servicen var bra och trevlig, men maten kunde varit mycket bättre. Började med att vi fick ett knappt halvt glas cava. Sen hummersoppan fick vi äta med en tesked, här kunde ni lagt ut en riktig soppsked istället. Ostronen var nästan uttorkade och ni kunde ha lossat de från muskeln. Dressingen, lr vad man nu ska kalla det, som ni serverade till dem var fruktansvärd. Vanlig vinäger med sharlottenlök hade satt bättre. De "färska" räkorna luktade svagt av ammoniak alltså var de förmodligen dåliga.
    Sen till efterrätterna. När sorbén kom in var det en smält smörja, och att det ens går ut från köket är skamligt. Gör om gör rätt.
    Osten med kex och hallonsylt gick inte alls ihop. En annan sylt eller marmelad alternativt annan ost skulle varit bättre.
  • Dan B
    Dan B skrev om Le Rouge
    Trevligt bemötande och serviceminded personal
  • Petra B
    Petra B skrev om Le Rouge
    Toppenservice av supertrevlig personal och riktigt god mat!
  • Magdalena C
    Magdalena C skrev om Le Rouge
    Maten var inte jättebra. Pommes friten var kalla och stenhårda. Ganska långsam service. Vi fick vänta väldigt länge på att beställa eftreerätt o kaffe.
  • Daniella R
    Daniella R skrev om Le Rouge
    Otroligt trevlig och aktiv personal som såg till att vi hela tiden hade det vi ville. Skaldjursfrossan var makalöst God! När vi trodde att vi nästan inte skulle få i oss mer kom skaldjursplatån! Sedan avslutades det hela med 3 små efterrätter som också de höll hög klass! Mycket härlig lokal dessutom.
  • Christer H
    Christer H skrev om Le Rouge
    Mycket bra mat och trevlig service!
    Bockholmengruppen gillar detta
  • Sverker T
    Sverker T skrev om Le Rouge
    Som helhet: En välsmakande, positiv upplevelse - men tyvärr med klara minus, se nedan.

Negativt var främst följande - här i tidsföljd:
    1. "IT-systemet" för att utnyttja erbj. och boka datum var - även för en rätt darorvan kund - ej användarvänligt. (Jag har tipsat IT-ansvarig på rest. om hur det bör förbättras.)

2. Mottagandet i entrén - nedanför trappan - var under all kritik! Vi sade redan från början till den man som skötte incheckningen att vi alla 6 var bokade på 1 (EN) bokning. Ändå ville han att vi ALLA skulle låta honom scanna den frimärksliknande grej som visade bokningen/betalningen! Och vid scanning nr 2 meddelade han: "Min mobil säger att det här redan har använts." Vi accepterade givetvis inte detta! Jag svarade, less efter det inledande IT-krånglet enl punkt 1: "Det var det dummaste jag hört på hela dagen." Varpå mannen sade: "Jag ska kanske prata med någon annan." (Servicefokus - INTE.)

3. Väl på plats var det lite för dåligt med bestick och tallrikar. (Sylt som serverades fick ätas med fingrarna.)

Slutord: OM vi återkommer tänker jag försöka utvärdera dels den information jag - vid bokningen - gav restaurangens IT-ansvariga, dels det jag nu skrivit här/i denna enkät.
  • Olle J
    Olle J skrev om Le Rouge
    Maten (Skaldjur) var utmärkt. Atmosfären god. Servicen om än vänlig fungerade inte. Saknades bestick till de olika rätterna och vi fick säga till flera ggr. Middagen drog över tiden med säkert en timme pga långsam och ryckig logistk. Deta skapade problem för de av oss som bokat hämtning
  • Anna B
    Anna B skrev om Le Rouge
    Mycket bra bemötande och suveränt god skaldjursfrossa!
  • Susanna J
    Susanna J skrev om Le Rouge
    Ung trevlig servitris. Okunnig på viner.
    Begriper inte hur kocken kunde skicka ut SVARTA hasselbackspotatis fick be servitris byta ut. Ni håller inte samma klass som när restaurangen gick under Melker. Gillar verkligen miljön men menyn har ju också urarta sig. Bättre kock å vinutbildning på servitris. Mvh Sanna Johansen 👎
  • Camilla R
    Camilla R skrev om Le Rouge
    Det var en fantastisk upplevelse! Väldigt god mat och jättetrevlig service. Det var väldigt trevligt att personalen presenterade varje maträtt. Om jag ska klaga på något, så tyckte jag inte ostronen var speciellt bra. Det hade varit trevligt om dom hade lossat på ostronen innan. Vi hoppas att Le Rouge gör om denna skaldjurskväll igen.
  • Joakim R
    Joakim R skrev om Le Rouge
    Bokade skaldjursfrossa efter att ha fått ett 2-för-en erbjudande från Bockholmengruppen. Vi var 4 förväntansfulla i sällskapet som efter lite irrande i Gamla stan (Google maps visade inte riktigt rätt, det kan ni kanske göra något åt?). Av det som serverades tyckte delar av sällskapet att soppan kunde ha varit mustigare, "familjeservering" av knivmusslorna var lite slabbigt. Vi beställde kaffe till desserten men det kom in för sent för att avnjutas till den.
    Det vin som rekommenderades passade bra till skaldjuren.
    Generös skaldjursplatå men lite mer sås och bröd hade inte varit ivägen.
    Vi nappar nog på nästa erbjudande.
    Mvh Joakim
  • Robert E
    Robert E skrev om Le Rouge
    Bra bemötande
    Mysig restaurang
    God mat
  • Agneta W
    Agneta W skrev om Le Rouge
    Vi åt Skaldjursmenyn på Le Rouge för att fira en kollegas 50 års dag. Jag hade bokat och valt denna restaurang för att jag har ätit på Bockholmen flera år och tyckt om detta koncept. Men tyvärr levde inte kvällen upp till våra förväntningar. Nonchalant service, vi fick tex inget bröd, våra skaldjur serverades upplagda huller om buller. Det låg bara två krabb halvor fast vi var fyra vid bordet mm. Jag kunde verkligen se skillnaden när jagsåg hur bordet intill hanterades av samma servitör. De var fyra unga tjejer och fick tom påfyllning av cava mm. Vårt bord valde relativt dyra flaskor vin, men som sagt servicen var inte ok.

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm