Le Rouge

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm — Visa karta

Bonjour! Och välkommen till Le Rouge!

Från handelsplats för Stockholms fiskare och skärgårdsbor, hemvist för potatis och vin, till legendariska fester. Här har det serverats mat och hållits kalas i flera hundra år och vi inser vilket historiskt ansvar vi tagit på oss, men vi har också ett stort ansvar att fortsätta utvecklas och överraska!

Vårt bidrag till den kulinariska historien här i Gamla Stan är en meny med betoning på lax, entrecôte och grönt samt en nästan filmisk atmosfär á la Moulin Rouge. Dessa kombineras på en mängd olika sätt med ett stort utbud av såser och tillbehör, som många är egna rätter i sig.Till maten finns en gedigen vinlista att välja från.

Boka gärna bord via vår hemsida, det är absolut enklast!
Mån: Stängt
Tis: 17:00-23:00
Ons-Tor: 17:00-00:00
Fre-Lör: 17:00-01:00
Sön: Stängt

Läs vad 1415 kunder tycker om Le Rouge

• Kerstin H
    Kerstin H skrev om Le Rouge
    Fantastiskt god mat och trevlig och uppmärksam servis!
  • Sandra S
    Sandra S skrev om Le Rouge
    Trevlig lokal och bra bemötande. Ambitiös, god mat men en aningen långsam service emellanåt.
  • Jenny O
    Jenny O skrev om Le Rouge
    Bra och trevlig personal. Vi åt vegetariskt rakt igenom och riktiga vegetariska rätter men inte den där wow-känslan så man kommer att komma ihåg att det var extra gott. Chokladfundanten var riktigt god.
  • Elin N
    Elin N skrev om Le Rouge
    Underbar atmosfär och inredning. Trevlig personal och maten var utsökt!
  • Hans N
    Hans N skrev om Le Rouge
    Lugn och mycket trevlig restaurang med kunnig och engagerad personal. Toppbetyg är det enda som man kan ge.Urvalet av olika kötträtter bra. Här kan man få en riktig köttbit från typ hela världen.
  • Mats P
    Mats P skrev om Le Rouge
    Underbar och inspirerande miljö med fantastisk mat och superb service. Till Le Rouge kommer vi gärna igen. Och igen
  • Eva S
    Eva S skrev om Le Rouge
    Restaurang som utstrålar lite lyx med tanke på inredning och meny, men man får inte riktigt det man tänkt sig, främst beroende på svag servering. Maten får lätt betyg 4+, men serveringen får 2-. En köttrestaurang som inte frågar hur någon i sällskapet vill ha köttet stekt, skräp på golvet runt bordet, maten serverad på kalla tallrikar. Det är inte matlagningen som är problemet här, suveränt god sparris, trevliga tillbehör till köttet och god dessert.
  • Linda P
    Linda P skrev om Le Rouge
    Väldigt trevligt och mycket god mat!
  • Tommi N
    Tommi N skrev om Le Rouge
    Service, atmosfär och mat (vi åt både fisk och kött)är ett av de bästa vi upplevt.. 11 poäng av 10 möjliga.....
  • Eva J
    Eva J skrev om Le Rouge
    Jag bokade online.
    Restaurangen erbjöd en väldigt trevlig och romantisk miljö.
    Måltidens olika delar kunde vi själv komponera vilket vi uppskattade.
    Maten upplevde vi som fräsch och vällagad av fina råvaror.
    Vi fick tips på dryck och det blev perfekt till maten.
    Servicen var snabb, noggrann och lyhörd.
    Vi är jättenöjda och kommer snart tillbaka igen! Tack!
  • Florencia E
    Florencia E skrev om Le Rouge
    I made a booking to go have dinner at the restaurant, but had to cancel it due to an illness. So, I cannot speak to the restaurant's quality. Their website is quite clear and user-friendly, and it was easy to book a table and cancel the reservation.
  • Göran W
    Göran W skrev om Le Rouge
    Den godaste Entrecóten jag någon sin ätit.
    Kommer troligtvis aldrig få uppleva något godare någon annanstans!
    Mycket trevlig och proffsig personal också.
  • Christian E
    Christian E skrev om Le Rouge
    Härlig lokal bra råvaror och god mat
    Dålig service ointresserade av oss gäster
  • Linn A
    Linn A skrev om Le Rouge
    Fantastisk service och ännu godare mat. Kunnig personal som kunde svara på alla frågor och rekommendera rätter och vin. En av de bättre matupplevelserna i Sthlm.
  • Lena S
    Lena S skrev om Le Rouge
    Trevligt bemötande , bra service.
    God mat men för dyrt i förhållande till vad man får.
    Många andra restauranger både dyrare och billigare som känns mer prisvärda.

Med vänlig hälsning,
    Lena
  • Lina M
    Lina M skrev om Le Rouge
    Mysig och romantiskt atmosfär. Kött som bara smälter i munnen och ljuvliga tillbehör som kommer i små fina kärl. Notan ligger på den dyrare fronten men det är det värt!
  • Daniel M
    Daniel M skrev om Le Rouge
    Toppenupplevelse! Välsigt god mat, bra service, supermysig miljö.
  • per m
    per m skrev om Le Rouge
    Maten och servicen gav vår familj en minnesvärd kväll och start på påsken 2017,
    Per malmström med familj
  • Karin H
    Karin H skrev om Le Rouge
    Fin miljö fantastisk god mat. Rekommenderas.
  • Jimmy H
    Jimmy H skrev om Le Rouge
    Mysig atmosfär, bra service och utmärkt mat!
  • Emilia L
    Emilia L skrev om Le Rouge
    Väldigt mysigt och fantastisk mat, jättenöjda!
  • Linda T
    Linda T skrev om Le Rouge
    Underbart trevligt ställe, med härlig personal . Fantastisk mat och underbar vinlista.
  • Martin C
    Martin C skrev om Le Rouge
    Väldigt trevlig middag. Urvalet av olika tillbehör var stort. Synd att servitrisen lyste med sin frånvaro under längre tider, så det blev rätt långa väntetider.
  • Bongeline M
    Bongeline M skrev om Le Rouge
    Awesome!! Underbar, fantastiskt
  • Martin S
    Martin S skrev om Le Rouge
    Stor besvikelse. Red Alert! Min fru ville fira sin födelsedag hos Le Rouge. Bokningen via nätet gick bra, mottagande också. Mottagningen vid ingången uppe görs av en skylt som står halvt bokem en fatölj, lite fattigt dock. Vi kom lite tidigare(17:25 kanske) och ville ha en drink i baren, det gick bra. Trevlig bartender, bra förslag på bubbel. Någon anställd (uppenbarligen) sitter och jobbar med laptop vid bardisken, en no-no för mig. Har man öppet så är det gästerna som gäller. Mitt i drinken kommer hovmästarinnan och hämtar oss, vi hade gärna suttit kvar lite.
    Vi får ett bra bord, på begäran lite för oss själva. Inte många gäster, två bord förutom vårt. Märker att personalen står och dukar lite här och där fortfarande, fyller på förråd med flaskor osv. Trots få gäster sitter min fru och jag säkerligen 15 minuter utan uppmärksamhet, servitrisen fattade nog själv att det tog för lång tid. Beställer jordärtskockor och sparris som förrått, min sparris ska inte vara supervarmt men den ska inte vara kall som den kom. Min frus förrätt var mycket gott.
    Vi beställde rödingen för två, trevligt att kocken Sebastian kom ut med den personligen men hans staccato snabbeskrivning av vad som finns på tallriken kräver mycket av ens koncentrationsförmåga. Vi drack en god Russian River Valley Pinot Noir, ville ha någonting annat men servitrisen tyckte mitt val skulle varit för kraftigt, bra gjort av henne.
    Fisken kan ha lite ben fick vi höra två gånger och det är OK med oss, men det var extremt mycket ben. Egentligen inget fel på fisken men det var ingen wowfaktor överhuvudtaget, såserna hade en oklar smakroll för oss. Godast var kanske potatispurén. En blek rätt där smakerna inte går ihop.
    Vi sade vad vi tyckte till servitrisen och bad att få notan direkt, vi var besvikna. Sparrisen drogs bort från notan, vilket var en bra gest, jag hade svårt att ens lägga till den mycket låga dricksen som jag lade till. Brukar vara generös när det varit en trevlig och god middag. Vi har varit runt i världen och ätit på alla möjliga ställen, såg framemot att äta på Le Rouge efter en drink i baren för några år sedan. Har en känsla av att man har kommit över sin peak i början när man öppnade.
    Lokalen är ju som upplagd för en festlig kväll och många andra har säkerligen haft bra kväller. Vi tycker inte kvalitén motsvarar priserna, kommer ej återkomma.
  • Aino S
    Aino S skrev om Le Rouge
    Litet och mysigt, god mat! Trevlig personal. Kommer att boka bord igen!
  • Lena A
    Lena A skrev om Le Rouge
    långsam service, överprissatt mat.
    Maten var dock ok
  • Jenny P
    Jenny P skrev om Le Rouge
    Super! Maten mycket bra. Vår servitör hjälpte oss mycket. En kvinnlig kollega som kom en sekund m maten var oförskämd. Lite kyligt kanske.
  • Huda N
    Huda N skrev om Le Rouge
    Det var jätte god mat och bra service.
  • Nicole L
    Nicole L skrev om Le Rouge
    Fantastisk atmosfär, bra mat, utmärkt service
  • Amelie H
    Amelie H skrev om Le Rouge
    Mysig miljö med mat och dryck i harmoni
  • Helena K
    Helena K skrev om Le Rouge
    Trevlig miljö, mycket trevligt bemötande av servitören och god mat.
  • Peter A
    Peter A skrev om Le Rouge
    Vi besökte Le Rouge genom Eat Sweden.
    Vi tog Blackened Fröya Salmon till förrätt och ett glas Chablis. Helt underbart gott. Som huvudrätt valde vi den kanadeniska entrecote med det österrikiska vinet från Burgenland. Väldigt gott. Men det blev en aning för fege helt toppbetyg. Sås, smör, potatis och kronärtskockan blev lite för mycket av det goda.
  • Joakim N
    Joakim N skrev om Le Rouge
    Elegant restaurang som snabbt får gästerna att känna sig bekväma. God mat och fin service!
  • Jon L
    Jon L skrev om Le Rouge
    Fantastiskt mysig lokal och god mat.
  • Richard H
    Richard H skrev om Le Rouge
    Välkomponerad meny med grymma viner från Domaine Laroche!
  • Jenny A
    Jenny A skrev om Le Rouge
    Det va jätte mysigt. Vi hade en genuint trevlig tjej som servitris. Maten var jätte god speciellt förrätterna som var överförväntan. Det som skulle varit bättre var lite bättre utbud i vinbaren, mesans vi väntade så skulle man velat ta en fördrink inte ett helt glas vin. Men det är ju en liten bagatell !
  • Angelica H
    Angelica H skrev om Le Rouge
    God mat och bra mängd på maten! Trevligt bemötande men lite svårt att få betjäning av servitris ju fler gäster det kom.
  • Barbro T
    Barbro T skrev om Le Rouge
    Fantastisk miljö Fin service. Otroligt god mat. Helnöjda!!
  • Britt L
    Britt L skrev om Le Rouge
    Trevlig personal både i bar och restaurang. God mat och bra service. Vi är mycket nöjda och återkommer gärna.
  • Karin Undsen B
    Karin Undsen B skrev om Le Rouge
    Fantastiskt bra service, god mat, underbar atmosfär och ett stort plus i kanten är att tygerna i taket och på vääggarna göra att man hör sitt eget sällskap bra men inte alla andra.
  • Therese P
    Therese P skrev om Le Rouge
    Mycket nöjd med maten och servicen!
  • Emelie R
    Emelie R skrev om Le Rouge
    Mitt andra besök och jag är lika nöjd som första gången. Hade önskemål om bord och fick det, maten och vinet var fantastiskt och personalen var hjälpsamma, kunniga och trevliga.
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Le Rouge
    Bra service, vi fick lite problem med en maträtt men det löste personalen utmärkt.
  • Rony L
    Rony L skrev om Le Rouge
    Bra bemötande, trevlig atmosfär och riktigt god mat!!
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Le Rouge
    Trevligt bemötande, utsökt mat och vin, excellent service!
  • Linus W
    Linus W skrev om Le Rouge
    Konceptet är inte längre lika tydligt som förr men maten är vällagad. Inget att skriva hem om men gott och balanserat. Men mer av bakfylla än gastronomisk finess. Plus för de alkoholfria alternativen, minus för att de inte står med i vinlistan utan måste efterfrågas specifikt med svaret "ja, det finns" utan närmare presentation.
  • Hjalmar R
    Hjalmar R skrev om Le Rouge
    Trevligt och god mat! - att de stängt baren.
  • Pierre C
    Pierre C skrev om Le Rouge
    Brilliant on every steps!
    Took the Carnaval menu:
    Amazing menu, good mix of flavors and an amazing meat quality ;)

Will definitely recommend this restaurant to my friends and family
  • Georg E
    Georg E skrev om Le Rouge
    God mat, bra vin, trevlig och kunnig personal.

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm