Le Rouge

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm — Visa karta

Bonjour! Och välkommen till Le Rouge!

Från handelsplats för Stockholms fiskare och skärgårdsbor, hemvist för potatis och vin, till legendariska fester. Här har det serverats mat och hållits kalas i flera hundra år och vi inser vilket historiskt ansvar vi tagit på oss, men vi har också ett stort ansvar att fortsätta utvecklas och överraska!

Vårt bidrag till den kulinariska historien här i Gamla Stan är en meny med betoning på lax, entrecôte och grönt samt en nästan filmisk atmosfär á la Moulin Rouge. Dessa kombineras på en mängd olika sätt med ett stort utbud av såser och tillbehör, som många är egna rätter i sig.Till maten finns en gedigen vinlista att välja från.

Boka gärna bord via vår hemsida, det är absolut enklast!
Öppet just nu
Sön: Stängt

Läs vad 2369 kunder tycker om Le Rouge

• Jenny B
    Jenny B skrev om Le Rouge
    Fantastisk mat, supermysig miljö och härlig personal! Läs mer
  • Denise R
    Denise R skrev om Le Rouge
    En mysig restaurang med mycket god mat och trevlig personal! Läs mer
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Le Rouge
    Mysig restaurang med god mat och trevlig personal Läs mer
  • Ida D
    Ida D skrev om Le Rouge
    Fantastisk god mat, trevligt ställe och trevlig personal. Läs mer
  • Mathias P
    Mathias P skrev om Le Rouge
    Mysigt och fantastisk god mat.
    Trevlig och kunnig personal Läs mer
  • Amira R
    Amira R skrev om Le Rouge
    Besöket levde inte alls lika upp till våra förväntningar. Vi köpte let's deal erbjudande. Maten var en stor besvikelse -kombo av kinesisk förrätt , engelsk husmanskost och a la italiensk dessert- i en fransk restaurang! En menu som inte alls passade ihop och var inte gott egentligen. Servitören som ensamt tog hand om flera bord glömde servera bubbelvatten,kaffe och godis serverades bara till en person i sällskapet, trots påminnelser. Läs mer
  • Karin B
    Karin B skrev om Le Rouge
    Fantastisk mat och service i vacker lokal! Läs mer
  • Tobias L
    Tobias L skrev om Le Rouge
    Lite tråkig lokal när man blev placerad i sidorummet - kändes lite B. Läs mer
  • Jonas C
    Jonas C skrev om Le Rouge
    Mycket bra och trevligt bemötande, kunnig personal och bra mat Läs mer
  • Therese A
    Therese A skrev om Le Rouge
    Trevligt inredd resturang, bra service och väluttänkt meny. Läs mer
  • Tommy R
    Tommy R skrev om Le Rouge
    Bemötandet från början till slut var excellent proffsigt och välkomnande. Vår servitris var jätteduktig påläst och otroligt trevlig och servicemainded. Vi åt mixt grill menyn och det var food porn från början till slut helt otroligt och köttet var stekt exakt till vår belåtenhet och beskrivning.
    Tack för en upplevelse mitt i vintern som lyfte vårt humör
    Tommy O Louise Läs mer
  • Marie f
    Marie f skrev om Le Rouge
    Mycket trevlig miljö . Blev dock lite besviken på arr ingen frågade hur vi ville ha köttet stekt. Läs mer
  • Claudia L
    Claudia L skrev om Le Rouge
    Fantastic food, ambiance and service Läs mer
  • Johanna D
    Johanna D skrev om Le Rouge
    Tog en fördrink i baren Lilla Paris.
    Bartendern var supertrevlig och gjorde en supergod fördrink till oss! So far so good!

Tyvärr så mötes vi av väldigt nonchalant service nere i restaurangen. Vi hade köpt en ”Lets deal” middag med förbestämd meny.

-Vill ni ha kött eller fisk?
    Var den fantastiska förklaringen av menyn. Det lades däremot mer tid på att förklara godiset som kom efter maten. Servitörerna som inta talade svenska kunde iaf bjuda på ett leende när dom kom fram till bordet. Fick känslan av att sektionen som var menat för förköpta deals inte var värt att lägga tid eller kärlek på. När varmrätten kom var min mans mat och tillhörande sås kall. Vi var kanske 10personer i matsalen då.
    Väljer ni som restaurang att ha erbjudanden ska väl ändå gästen bli bemött på ett sådant sätt att de ska vilja komma tillbaka? Eller spendera pengar på dricka? Vi lägger gärna pengar på att dricka gott innan,till och efter maten, men då det inte fanns något större intresse att ha oss som gäster var det inte heller något större intresse från vår sida heller...tyvärr var baren stängd när vi ätit klart då vi gärna hade avslutat kvällen hos den trevliga bartendern!

Maten i säg var ok men bemötandet drog ner en hel del på helhets upplevelsen.

Den var den kvällen 3 barnsföräldrarna fick som äntligen var barnfria.

2 dagar senare besökte vi systerkrogen Bockholmen och där kan vi snacka trevligt bemötande och bra service!!!! Läs mer
  • Daniella F
    Daniella F skrev om Le Rouge
    Alltid lika gott på Le rouge! Vi är alltid lika nöjda. Läs mer
  • solveig s
    solveig s skrev om Le Rouge
    Tack för en fantastiskt god middag .

Trevlig personal och god service

Rekommendationer från mej.
    Vi ses

Mvh Solveig Skoglund Läs mer
  • Carina R
    Carina R skrev om Le Rouge
    Mycket mysiga och fina lokaler med låg och bra ljudnivå. Vi åt menyn från Lets deal och det mesta var bra utom tyvärr köttet som var kallt och pommes frites var kall, "kändes billig" och hård. Ingen vidare service från servitörerna. Kunde varit mera trevliga och glada. Tycker det borde finnas billigare vin att välja på i vinlistan. Har varit hos er tidigare och då varit mycket nöjd och därför känner jag mig lite besviken denna gång då vi firade min mans 50-års dag. Mvh Carina Läs mer
  • Johan N
    Johan N skrev om Le Rouge
    Hej,

Jag och min fru besökte er igår och blev otroligt missnöjda med maten vi åt.
    Det är inte ofta som vi går ut och äter då vi har små barn men valde er restaurang nu när äntligen tillfälle fanns.
    Vi hade bokat bord via Lets deal där det var en förbestämd förrätt, val mellan kött och fisk till varmrätt och förbestämd efterrätt.
    Vi båda valde kötträtten.
    Förrätten va helt ok men varmrätten va katastrof, köttet var alldeles för kallt när det kom ut och hade troligtvis ståt på varmhållning en bra stund för köttet blev som pure i munnen, absolut inte så kött ska vara.
    Efterrätten var någon glass med chokladmousse, glassen smakade absolut ingenting och bestod enbart av iskristaller vilket tyder på att glassen varit tinad och fryst flera gånger.
    Tycker att det var en otroligt tråkig upplevelse när man faktiskt väljer er med omsorg.

Hälsningar / Johan Läs mer
    2018-02-22 Bockholmengruppen svarar Johan N
    Hej Johan,

Det låter onekligen som att er kväll blivit vad ni väntat er och det tycker vi är väldigt tråkigt att höra.

Vi skulle vilja komma i kontakt med dig för ytterligare detaljer, maila oss gärna på patrik@bockholmengruppen.com

• Per-Olof B
    Per-Olof B skrev om Le Rouge
    Trevliga lokaler och bra mat, serveringspesonalen trevlig. Tog däremot lång tid att få in maten. Läs mer
  • Susanne L
    Susanne L skrev om Le Rouge
    Bemötandet var inte otrevligt, men inte heller bra servicenivå. Vi hade en förbeställd trerättersmeny, men tog in Ostron till fördrinken, utöver menyn. Förrätten kom ut samtidigt, det kändes stressat. Vi blev sedan tillfrågade om det var ok att varmrätten kom in, innan förrätten var avdukad! För att det "blivit en miss i kommunikationen i köket" Vi sade då nej, för vi hade inte ens hunnit beställa dryck till varmrätten. Sedan fick vi beställa vin och öl, men den drycken kom in när vi i princip hade ätit upp varmrätten. Förklaringen var att servitören inte hittade den öl vi beställt, och kom med en annan. Så till maten; en stor besvikelse. Löjromen som vi fick in var " to share" och mängden var som två små portioner, som vi fick till fyra. Varmrätten... Blöt smördeg kring en oxfilé som förvisso var fint rosa, men helt intetsägande i övrigt. Helleflundra där forellromen var garnityr, helt intorkad rom, som den hade legat på tallriken länge. Alla tallrikar, själva porslinet, var kalla. Desserten, en mini variant av en mousse och någon glass/ sorbet. Ingen presentation från servisen, så osäkert vad det var. Kaffegodiset som ingick i den förbetalda menyn kom aldrig in, och då hade vi ledsnat, så jag frågade heller inte efter det. Jag hade inga jätteförväntningar, men ändå blev vi så besvikna. Vi trodde restaurangen skulle leverera bättre, då vi tidigare varit gäster på flera av ägargruppens restauranger ( Nybrogatan, Paraden, Nytorget) och alltid varit nöjda där och då).
    Vi kan inte rekommendera ett besök på Le Rouge.
    Med vänlig hälsning
    Susanne Läs mer
    2018-02-22 Bockholmengruppen svarar Susanne L
    Hej Susanne,

Vad ledsna vi blir att er kväll inte levt upp till era förväntningar.

• Ninja s
    Ninja s skrev om Le Rouge
    trevligt och bra.vi hade köpt ett erbjudande som va väldigt gott och prisvärt Läs mer
  • oskar t
    oskar t skrev om Le Rouge
    För det första tog det väldigt lång tid för oss att få hjälp, vi behövde fråga servitören 3 gånger bara för att få in menyerna. När all mat väl var beställd så fick vi vänta ca 40 minuter på att den kom in.

En tjej i sällskapet var laktosintolerant och konsulterade därför servitören om vad på menyn som var laktosfritt. När hon får in en "laktosfri" efterrätt säger han "allt här är utan laktos men det är lite laktos i såsen bara men det är ju så lite".

Till sist så uppstod en mycket märklig situation när vi skulle betala. Då vi var ett stort sällskap så delade vi upp betalningen mellan oss. När alla betalat sin del och började göra sig redo för att gå så kommer servitören ut till oss och berättar att det saknas ca 250 kr. Det uppstår då en olustig stämning då det innebär att någon av oss inte betalat hela sin del. "kan nån inte bara betala? Det blir typ 20 kr per person" säger servitören. En av oss betalar och servitören går därifrån. När vi på vägen hem tittar på kvittot så ser vi att det aldrig hade saknats 250 kr utan vi har betalat över 200 kr mer är vår nota var på.

Jag hade förstått att servicen inte var på topp på grund av att de var underbemannade men då hade de väl kunnat berätta det för oss? Att ge mat med laktos i till en tjej som är allergisk är dock aldrig okej. Lika lite okej som att lura till sig över 200 kr. Läs mer
    2018-02-22 Bockholmengruppen svarar oskar t
    Hej Oskar,

Det verkar som att mycket har brustit under ert besök och det är vi såklart väldigt ledsna för att höra.

• Hans H
    Hans H skrev om Le Rouge
    Allt var bra, trevlig personal, god mat, bekväma stolar.
    Dock minus för "assietter" och dessertskålar i rostfritt, påminner om sjukhusförplägnad...
    Hälsningar / Hans H. Läs mer
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Le Rouge
    Totalt sett absolut toppen..MEN!:
    Vi beställde en beef Wellington 'meium-rare' och vi fick varsin köttbit som var askgrå rakt igenom.
    Vi påpekade detta och den supertrevliga servitören tog genast tillbaka maten till köket.
    Han kommer ut med..i stort sett identiska köttbitar till oss med en ursäkt från köket: ''Det är svårt att veta hur den helstekta köttbiten ser ut inuti''!!!!???
    Jag är enbart en amatörkock men jag använder köttermometer för att vara säker och är man en yrkesman så borde man väll ha mer stolthet i sig än att servera dessa köttbitar med en ursäkt om att man saknar kompetens...?
    Det var så synd för det var en så fantastiskt trevlig och fin restaurang med en underbar atmosfär och jättetrevlig personal samt en jättebra för- och efterrätt och god dricka.
    Tack för den jättetrevliga kvällen förutom huvudrätten :)

Med vänlig hälsning
    Jocke och Milla Läs mer
  • Åsa R
    Åsa R skrev om Le Rouge
    Mysigt, fantastiskt trevlig personal. Gott vin, huvudrätten gudomlig, löjrommen var trevligt serverad, men tråkigt serverad glass och mousse som hade smält. Det drog ner betyget rejält. Salta pinnar till snacks innan drog också ner betyget. Annars en härlig kväll som rekommenderas. Läs mer
  • Mårten c
    Mårten c skrev om Le Rouge
    Trevligt bemötande, god mat och goda drinkar. En riktigt trevlig kväll! Läs mer
  • Melona C
    Melona C skrev om Le Rouge
    Utmärkt ! Mysigt ställe mitt i gamlastan. God mat, lagom portion och bra service. Vi behöver inte vänta länge. 😊 Läs mer
  • Anette P
    Anette P skrev om Le Rouge
    En hovmästare som inte riktigt var på banan vid ankomst. Valde att ta telebokning (som drog ut på tiden) istället för att ta hand om de gäster som stod i kö. Resultatet blev att han blev otrevlig mot gästen i tele och oss IRL. Bordsplaceringen kunde varit bättre. Istället för att trycka ihop romantiska par hade man kunnat sprida dem i lokalen. Halva rummet var fullsatt och andra halvan tom. Jag fick skäll, inför min date, för att jag inte bokat som man skulle. Jag vill inte bli uppläxad av butlern. Men han hade säkert bara en dålig dag. Servicen och maten var annars utmärkt. Mysig lokal. Läs mer
  • Catarina W
    Catarina W skrev om Le Rouge
    Det var väldigt bra och trevligt hos er. Vi åt fisk och Wellington . Jag tyckte allt var gott men min Wellington var nog kanske lite för well done Läs mer
  • camilla o
    camilla o skrev om Le Rouge
    Trevligt bemötande och mysig parisisk känsla. Satt dock i högra matsalen som är lite väl murrig. Vänstra/rakt fram är finare. Förrätten löjrom m tillbehör var supergott! Oxfilén m oxsvanssky var ok inte mer. Var någon läskig fettring runt köttet och smaken saknade lite sting i någon av ingredienserna. Efterrätten var ok. Men hade vunnit på att lägga glass, chokladmousse, frukt var för sig i stället för allt ihopblandat i skål. Läs mer
    2018-02-21 Bockholmengruppen svarar camilla o
    Hej Camilla,

Tack för din feed back.

Kul att du uppskattade vår känsla och bemötande.

Låter som att ni har ätit vår vintererbjudandemeny, där varmrätten en så kallad oxfilé Wellington där man bakar av köttet inuti smördeg och svamp som sen blir en ring runt köttet, måste vart det som du upplevde som fett.

Hoppas vi ses på Le rouge igen!

• Ann-Sofie H
    Ann-Sofie H skrev om Le Rouge
    Vi, familj på 4 personer åt middag på Le Rouge för några dagar sedan. Det var en angenäm upplevelse. Mycket god och välkomponerad 3-rätters meny bjöds vi på. Trevlig personal och trevlig atmosfär. Läs mer
  • Johnny K
    Johnny K skrev om Le Rouge
    Var en trevlig upplevelse, lite dåligt vinutbud, men väldigt god mat. Vi åt sent på kvällen vilket gjorde att det var mindre folk i lokalen, vilket vi uppskattade då borden annars står väldigt trångt. Läs mer
  • Lena C
    Lena C skrev om Le Rouge
    Sparka dem som har provotion på jobbet och lägg det det på dem som är sjuka Läs mer
    2018-02-20 Bockholmengruppen svarar Lena C
    Hej Lena,

Vi förstår inte riktigt vad du menar med din text.

Är du säker på att du hamnat på rätt forum?

• Therese W
    Therese W skrev om Le Rouge
    Supermysig alokaler.
    Kunnig kypare som rekommenderade annorlunda och goda viner.
    God mat och bra service. Läs mer
  • Irmeli M
    Irmeli M skrev om Le Rouge
    vi var fyra personer som åt mat- grillbricka och oxkind med tillbehör som var helt underbart gott servicen var ochså allt man kunde önska trevlig personal som gjorde så vi trivdes mycket bra
    all personal som jobbade den kvällen gjorde så vi fick en fin kväll
    lördagen den 17/2-18 Irmeli Läs mer
  • Malin O
    Malin O skrev om Le Rouge
    Fick ” vintererbjudandet” i julklapp! Mycket bra upplevelse, fantastisk mat och uppmärksam personal Läs mer
  • Terese S
    Suverän personal
    Mycket nöjda Läs mer
  • teija J
    teija J skrev om Le Rouge
    Väldigt god mat men dålig service med många missar. Dålig tajming under hela middan. Förrätten kom snabbt, ej tillfrågad om dryck till den. Vänta på varmrätten i över 1 timme! Fick dock påfyllt vin under den väntan. Sen efterrätt o kaffe som inte tajmades. Vi beställde avec o kaffet var urdrucket när den kom. Skulle ingå Gottis men det kom aldrig. Nej vi kommer inte tillbaka tyvärr. Sällskapet brevid satt alldeles för nära. Det fanns andra bord lediga. Läs mer
  • Arnold B
    Arnold B skrev om Le Rouge
    God mat, god service förutom hovmästaren. Aldrig fått ett sådant arrogant och uppläxande bemötande på en restaurang. Bokar man bord på Le Rouge bör man läsa det finstilta vid bokningen för att kanske slippa hovmästarens dryga och arroganta bemötande. Vilken felrekrytering! Läs mer
  • silvia n
    silvia n skrev om Le Rouge
    Jättebra! Men för små portioner! Läs mer
  • Olle H
    Olle H skrev om Le Rouge
    Vi hade en färdig meny med 3/4 rätter som vi fått av min mamma i julklapp.

Servitören var helt ok trevlig med sina uppenbart inövade beskrivningar av maten. Killen som hälsade på oss i entren sade exakt samma fras till paret efter oss. Det var lustigt när vår servitör nämnde gräslöken på sin steam bun (när det knapp fanns någon alls) och kallade gelehallon från lösviktsgodishyllan för hallonpastiller.

Det var gott med löjrom. Resten av maten verkade det som att ganska lata kockar hade lagat. Inget var speciellt komplicerat och inget av maten stod ut.

Vi avstod från att äta både efterrätten och "kaffegodiset" som egentligen var plockat från lösviktshyllan. Det kändes inte särskilt sanitärt att allt godis låg framme på färdiga tallrikar hela kvällen.

Det var väldigt tomt i restaurangen på fredagskvällen och vi blev placerade på en av restaurangens sämsta bord under en högljudd högtalare. Gangsterrapen som spelades passade inte bra in i atmosfären.

Jag kommer avråda alla jag känner att gå till denna restaurang. Läs mer
  • Johan S
    Johan S skrev om Le Rouge
    Bra bokningsåterkoppling
    Trevligt bemötande
    En insekt låg i glaset. Ingen kommentar från personalen.
    Åt letsdeal menyn. Ok på förrätt och kött. Efterrätten var ett budgetskämt.
    Tveksam om jag återvänder Läs mer
  • Kelly R
    Kelly R skrev om Le Rouge
    Superfin lokal, magisk mat och trevlig personal Läs mer
  • Ellinor M
    Ellinor M skrev om Le Rouge
    Jag och min sambo har besökt er restaurang flera gånger de senaste 6 åren både själva och med fler i sällskapet och har alltid blivit bemötta proffesionellt, trevligt och personligt. Maten är alltid fantastiskt god och serverad på ett fint sätt. Det enda jag skulle ge som tips är att tänka på att kanske inte alla (t.ex. vegetarianer) vill prata om köttet på en detaljerad nivå :). Läs mer
  • Veronika F
    Veronika F skrev om Le Rouge
    Superbra. Mailade om diverse funderingar och fick snabbt svar. De var väldigt hjälpsamma. Väl på plats var de trevliga och bra service. Jättegod mat. Läs mer
  • katja h
    katja h skrev om Le Rouge
    Maten och services vad bra men vi möttes av en otrevlig garderobiär som ville tvinga oss och ta av oss jackan vilket förstörde vår upplevelse Läs mer
  • Emelie W
    Emelie W skrev om Le Rouge
    Åt middag på Le Rouge. Personalen var trevlig och vi fick bra service Läs mer
  • Magdalena S
    Magdalena S skrev om Le Rouge
    Hjälpte till att boka bord via mejl, då det inte fanns bord via bokningssystemet.
    God mat och service samt utmärkt vintererbjudande till bra pris. En mycket trevlig och uppskattad kväll! Läs mer
  • David L
    David L skrev om Le Rouge
    Mycket bra bemötande och mysig och klassisk källarmiljö. Utmärkt service och maten var välsmakande. Bra 'deal' ifrån Let's Deal som kan rekommenderas. Läs mer

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm