Le Rouge

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm — Visa karta

Bonjour! Och välkommen till Le Rouge!

Från handelsplats för Stockholms fiskare och skärgårdsbor, hemvist för potatis och vin, till legendariska fester. Här har det serverats mat och hållits kalas i flera hundra år och vi inser vilket historiskt ansvar vi tagit på oss, men vi har också ett stort ansvar att fortsätta utvecklas och överraska!

Vårt bidrag till den kulinariska historien här i Gamla Stan är en meny med betoning på lax, entrecôte och grönt samt en nästan filmisk atmosfär á la Moulin Rouge. Dessa kombineras på en mängd olika sätt med ett stort utbud av såser och tillbehör, som många är egna rätter i sig.Till maten finns en gedigen vinlista att välja från.

Boka gärna bord via vår hemsida, det är absolut enklast!
Mån: Stängt
Tis: 17:00-23:00
Ons-Tor: 17:00-00:00
Fre-Lör: 17:00-01:00
Sön: Stängt

Läs vad 2556 kunder tycker om Le Rouge

• Claes P
    Claes P skrev om Le Rouge
    Mycket bra. Romantisk och stillsam miljö med bra mat och fin servise. Verkligen bra pris när de har specialerbjudande. Läs mer
  • MaLou S
    MaLou S skrev om Le Rouge
    Allt var strålade 👍 Bra service och god mat Läs mer
  • Astrid F
    Astrid F skrev om Le Rouge
    En underbar kväll på Le Rouge! (2018-04-14)

Nio personer i olika åldrar ska fira en släkting som fyller år. Födelsedagsbarnet vill inte ha någon present men önskar bli bjuden av familjen på en riktigt god middag på lyxig restaurang.

En av oss har tidigare varit på Le Rouge så det blir det självklara valet av restaurang. Hemligt för födelsedagsbarnet.

Vi förbeställer bord, diskuterar med personal och får goda råd om hur vi bäst ska kunna planera kvällen och maten. Vi uppskattar att var och en kan välja mat på plats.

Den aktuella dagen sammanstrålar vi på Järntorget och promenerar i vårsolen Österlånggatan fram till Brunnsgränd och Le Rouge.

Kl 18 blir vi varmt välkomnade av en trevlig bartender, som serverar oss välkomstdrink i charmiga bistron Lilla Paris. Och födelsedagsblommorna sätts i vas och får följa med oss under hela kvällen.

Efter en stund blir vi eskorterade, av Marika (som tar hand om oss hela kvällen), nedför trappan till den vackra matsalen Le Rouge. Vid ett vackert dukat bord fortsätter vi med 3-rättersmiddag. Vi väljer olika rätter, kött, fisk, vegetariskt. Sex olika förrätter, sex olika varmrätter, fem olika desserter. Allt perfekt tillagat och enligt våra önskemål. Vinälskarna får prova några viner och väljer ett amerikanskt Zinfandel. Några dricker Melleruds Lager, Fanta till den yngste.

Under hela kvällen tar personalen mycket väl hand om oss, är uppmärk-sam, "lagom" personlig och trevlig.

När vi slutligen avnjutit dessert, kaffe och avec har klockan hunnit bli 23 på kvällen! Fem timmar som bara flugit iväg!

Glada, mätta och belåtna lämnar vi Le Rouge. Födelsedagsbarnet klappar sig på magen och konstaterar att det varit en ovanligt lyckad och smakrik födelsedagsfest, det blir 5 stjärnor av 5 möjliga. Vi instämmer. En upplevelse som vi kommer att varmt rekommendera till vänner och bekanta!

Kvällen är fortfarande ljum och vi promenerar med ett leende på läpparna hem genom Gamla Stan. Läs mer
    2018-04-18 Bockholmengruppen svarar Astrid F
    Hej Astrid,

Vilka fina ord, vi är såklart jätteglada att er kväll hos oss blev så lyckad!

Hoppas att vi ses snart igen.

//Le Rouge
  • Marina H
    Marina H skrev om Le Rouge
    Mycket nöjd med maten!
    Dock en servitris som inte alls hade koll på läget. Blandade ihop beställningar, folk i sällskapet fick fel dryck etc.
    Besöket hade fått mycket högt betyg om servisen hade hållit samma klass som maten. Läs mer
  • Jessica W
    Jessica W skrev om Le Rouge
    Let's Dealn vårmeny fisk, gott.
    Trevlig personal! Läs mer
  • Catharina T
    Catharina T skrev om Le Rouge
    Var med några vänner och åt en fantastiskt god middag. Vårerbjudandet som jag varmt kan rekommendera. Bemötandet från personalen var mycket bra, kunnigt, vänligt och tillmötesgående. Jag kan varmt rekommendera Le Rouge till andra.. Läs mer
  • Zuleyka R
    Zuleyka R skrev om Le Rouge
    Jätte fint bemötande av hovmästaren, utmärkt god mat och bra service! Läs mer
  • Felipe H
    Felipe H skrev om Le Rouge
    Stället är mysigt och trevilgt! Personalen glada och bry sig om att man har det bra. MATEN! Har inte ätit allt på menyn men av det vi åt så var det utsökt! Läs mer
  • Emma M
    Emma M skrev om Le Rouge
    Fick vänta väldigt länge på maten och när den kom var den kall. Läs mer
    2018-04-18 Bockholmengruppen svarar Emma M
    Hej Emma,

Det låter inte som att er kväll levt upp till era förväntningar, vilket vi såklart är väldigt ledsna över att höra.

Vi jobbar hela tiden med att bli vassare och bättre och hoppas ni i framtiden ger oss en ny chans.

//Le Rouge
  • irene S
    irene S skrev om Le Rouge
    God mat och mycket trevlig personal och välorganiserade Läs mer
  • Jonna S
    Jonna S skrev om Le Rouge
    Trevligt ställe och servitör. Bra mat.
    Rörigt vid efterrrätten då vi fick fel 2 gånger, sista gången orkade vi inte bry oss. Läs mer
  • Linnea L
    Linnea L skrev om Le Rouge
    Riktigt god mat, lite dålig luft i lokalen. Läs mer
  • Sofia B
    Sofia B skrev om Le Rouge
    Det tog ett tag innan vi fick beställa. Vi ville börja med drinkar så hade gärna fått den frågan direkt. Såg även att andra bord fick Bröd men inte vi. Maten var god. Löjromstoasten väldigt bra. Hade gärna haft någon grönsak till oxkinden. Miljön var väldigt trevlig, dock lite för hög musik Läs mer
  • Fanny B
    Fanny B skrev om Le Rouge
    Det var inte extraordinärt, en vanlig god middag. Med inte överdrivet trevlig personal utan bara trevlig. Inget utöver det vanliga, lagom trevligt. Läs mer
  • Katarina G
    Katarina G skrev om Le Rouge
    Maten är fantastisk, service och bemötandet ännu bättre. Jag går gärna dit så ofta jag kan. Läs mer
  • Selma V
    Selma V skrev om Le Rouge
    Jag valde deras Vårerbjudande, en trerättersmiddag. Det bästa var varmrätten, entrecoten var fantastisk och även pommesen. Då jag inte äter fläsk hade jag bett dem byta ut en del av fläsket till något annat, kyckling t ex, men det gjorde dom inte, så min partner fick äta upp all korv och flässidan. Saknades salt, peppar och olja på bordet. Salladen var inte kryddad med något så det hade behövts lite tillbehör till den. Efterrätten var okej, god glass och maräng men riktigt osmaklig fryst rabarberröra. Förrätten var kall, men okej.

Annars var totalupplevelsen superbra. En jättefin restaurang med superfin inredning. Personalen var okej, inget speciellt. Läs mer
  • Birgitta M
    Birgitta M skrev om Le Rouge
    Trevligt bemötande och jättegod mat. Hade köpt set meny innan. Läs mer
  • Kurt S
    Kurt S skrev om Le Rouge
    En unik och härlig miljö med fantastisk och vänlig personal! Läs mer
  • Gary W
    Gary W skrev om Le Rouge
    Härlig inredning, bra mat, bra service. Läs mer
  • JAN S
    JAN S skrev om Le Rouge
    Bra service, utmärkt mat och dryck Läs mer
  • Vicky K
    Vicky K skrev om Le Rouge
    Fantastisk service. God mat och lagom takt som varje rätt kom in! Läs mer
  • Anders A
    Anders A skrev om Le Rouge
    Kassaskåpssäker kvalitet på upplevelsen, en helhetskänsla i konceptet där 1+1 blir lite mer än två Läs mer
  • Susanne B
    Susanne B skrev om Le Rouge
    Fick vänta länge innan första rätten kom. Valde färdiga middagsmeny kött där entrecoten var väldigt seg.
    Trevlig servitör. Läs mer
  • Staffan O
    Staffan O skrev om Le Rouge
    Vi var inte helt nöjda med servicen Läs mer
  • Birgitta E
    Birgitta E skrev om Le Rouge
    Vårmenyn med dryckespaket helt perfekt ! Läs mer
  • Sylvia P
    Sylvia P skrev om Le Rouge
    God mat och mycket mat för pengarna. Mysigt. Läs mer
  • Piroska M
    Piroska M skrev om Le Rouge
    Trevligt bemötande inför en förbokad trerättersmeny. Bra mat men alldeles för lite, vi var ett sällskap på åtta personer och ingen var mätt efteråt, vi påpekade detta under middagen men utan någon större respons. Vi kommer aldrig att gå dit igen. Läs mer
    2018-04-11 Bockholmengruppen svarar Piroska M
    Hej Piroska,

Tack för din feedback.

Kul att ni gillade vad vi gör!

Att det kändes som att det inte var tillräckliga portioner är väldigt beklagligt och även att det inte ska ha åtgärdats, det är något som vi absolut inte vill stå bakom, givetvis ska varje gäst lämna vår krog mätt och belåten.

Vi tar till oss och hoppas att ni i framtiden ger oss en ny chans att visa att vi kan bättre.

Ha en trevlig dag.

//Le rouge
  • Suvi K
    Suvi K skrev om Le Rouge
    The food was not too great, e.g. it was partly cold. Venue was great looking and service was fine. Läs mer
  • Tonie W
    Tonie W skrev om Le Rouge
    Maten helt OK, atmosfären speciell och skön med folk, par till stora sällskap, från hela landet som har en festmåltid, planerad i god tid med erbjudande om 2 för 1. Trevlig personal. Läs mer
  • Martin B
    Martin B skrev om Le Rouge
    Kunnig personal, trevlig inredning och riktigt bra mat! Läs mer
  • Viviana Z
    Viviana Z skrev om Le Rouge
    Vi åt middag på LeRouge. Maten var väldig god och bemötande från personalen utmärkt! Läs mer
  • 45Kåre A
    45Kåre A skrev om Le Rouge
    Ingen exklusivitet, men god och vällagad meny.
    Något stressad personal, verkade som om de hade för många bord var. Läs mer
  • Peter B
    Peter B skrev om Le Rouge
    Borde sluta använda pappersdukar över linnedukar, ger ett väldig dålig känsla... Läs mer
  • Annie K
    Annie K skrev om Le Rouge
    Vacker lokal.
    Brister i menyn, ex. getostkräm som gravida inte kan äta.
    Fick skicka tillbaka min förrätt för det stod inte med i menyn.

Beställde en alkoholfri drink, bad om ett sugrör, fick svaret att: "det brukar inte vara sugrör till denna drinken", så jag fick be om ett sugrör igen. - Kan jag vänligen få ett sugrör FAST att ni inte brukar ha det... Läs mer
  • Per E
    Per E skrev om Le Rouge
    Bra personal, god mat och grym lokal. Läs mer
  • Karin L
    Karin L skrev om Le Rouge
    Toppen bemötande vid bokning och när vi kom dit. Även om vi fick vänta ett tag på vårt bord. Vi hade köpt vårerbjudandet och det var kanon. Tonfisken den godaste jag ätit.
    Allt som allt en riktigt bra kväll. Läs mer
  • Hana J
    Hana J skrev om Le Rouge
    Trevlig personal och god mat, både jag och mamma var nöjda. PS. Drinken var dock galet dyr. Vänligen Hana Läs mer
  • Amanda D
    Amanda D skrev om Le Rouge
    Sådär, satt nära grannarna, segt kött men mycket mat, Läs mer
  • Daphne S
    Daphne S skrev om Le Rouge
    Huvudrätterna var toppen!Förrätterna kändes onödiga, klena smaker. smakerna kom inte fram, på några av rätterna var det bara en löksmak som framträdde. Inte värt den högre summan som de kostade.
    Efterrätterna var helt ok, inte mer än så.
    Priserna för öl låg lite högt för vilka typer av öl det var, jämförelse med andra restauranger. Läs mer
  • iren v
    iren v skrev om Le Rouge
    Trevligt bemötand av personal. Vackra lokaler. Fisken vi åt var toppen med alla tillbehör. Läs mer
  • Caroline H
    Caroline H skrev om Le Rouge
    Supermysig och trevlig restaurang!!! Jättegod mat!!! Läs mer
  • Eva-Lotta S
    Eva-Lotta S skrev om Le Rouge
    Mycket bra mat och genomgående väldigt bra service och trevligt bemötande! Läs mer
  • Raymund B
    Raymund B skrev om Le Rouge
    Enligt reklamen skulle vi få en gourmet middag för två till halva priset. Det blev en stor besvikelse. Maten var så gott som oätlig. Läs mer
    2018-04-11 Patrik P svarar Raymund B
    ..................................................
  • Josefin M
    Josefin M skrev om Le Rouge
    Jag köpte en del via Letsdeal på deras restaurang. Jag är riktigt nöjd. Personalen var supertrevlig och maten var fantastiskt. Det enda som hindrar mig från att ge fem stjärnor var att portionerna var för små. Läs mer
  • Maja W
    Maja W skrev om Le Rouge
    Mycket god mat och trevlig miljö Läs mer
  • Petra B
    Petra B skrev om Le Rouge
    Väldigt nöjd med dealen, bra bemötande och god matbi mysig miljö., Läs mer
  • Bodil S
    Bodil S skrev om Le Rouge
    Trevlig och tillmötesgående personal, köpte en lets deal middag och valde mixt fisk vilket var väldigt gott. Hade inga särskilda förväntningar eftersom jag inte varit där tidigare eller hört om stället från någon, men jag blev nöjd Läs mer
  • Camilla M
    Camilla M skrev om Le Rouge
    Det blev en helt fantastisk kväll hade bokat bord för att min sambo fyllde år och vi fick en ljuvlig kväll med både god mat och dryck samt jättetrevlig personal. Kan verkligen rekommendera Le Rouge. För att inte tala om inredningen, supermysig. Läs mer
  • Marcus S
    Marcus S skrev om Le Rouge
    Jag och min sambo tog deras vårerbjudande med 3-rätters, lite snacks och ett glas bubbel. Det var ett erbjudande till ett mycket bra pris.

Det var väldigt gott, och det levde upp till våra förväntningar. Stämningen var jättebra den med, då personalen var väldigt proffsig och hjälpsam.

Dessvärre blev vi båda illamående på natten efter besöket. Min sambo blev väldigt dålig och spydde. Vi vet inte vad det var som var dåligt, och det gick över efter ca en timme. Så det verkar ha varit något med maten. Det drar såklart ner betyget för hela vistelsen.

Annars var besöket trevligt Läs mer
  • Gunilla Ö
    Gunilla Ö skrev om Le Rouge
    Allt var jättebra! Mysig miljö, jättegod mat och trevlig personal. Vi firade en 70 åring där. Vi är så nöjda. Läs mer

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm