Le Rouge

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm — Visa karta

Bonjour! Och välkommen till Le Rouge!

Från handelsplats för Stockholms fiskare och skärgårdsbor, hemvist för potatis och vin, till legendariska fester. Här har det serverats mat och hållits kalas i flera hundra år och vi inser vilket historiskt ansvar vi tagit på oss, men vi har också ett stort ansvar att fortsätta utvecklas och överraska!

Vårt bidrag till den kulinariska historien här i Gamla Stan är en meny med betoning på lax, entrecôte och grönt samt en nästan filmisk atmosfär á la Moulin Rouge. Dessa kombineras på en mängd olika sätt med ett stort utbud av såser och tillbehör, som många är egna rätter i sig.Till maten finns en gedigen vinlista att välja från.

Boka gärna bord via vår hemsida, det är absolut enklast!
Öppet just nu
Mån: Stängt
Tis: 17:00-23:00
Ons-Tor: 17:00-00:00
Fre-Lör: 17:00-01:00
Sön: Stängt

Läs vad 2914 kunder tycker om Le Rouge

• Emma Z skrev om Le Rouge
    Vi bokade julmiddag med karaeoke och beerpong. Mycket bra ordnat och smidigt att ha allt under ett tak. Maten var fantastiskt god. Rekommenderas Läs mer
  • Björn T
    Björn T skrev om Le Rouge
    Den barnförbjudna julfesten var väldigt lyckad. God mat, kul, proffsig och lagom underhållning.
    Trevligt bemötande av personalen. Läs mer
  • Atle S skrev om Le Rouge
    En veldig hyggelig kveld med superhyggelig personale ! Den Barnforbjudna julfesten kommer vi gjerne tilbake og deltar på neste år også ! Läs mer
  • tina A skrev om Le Rouge
    Vi bokade "jul på le rouge" precis under 900 kr. Marknadsfördes som 5 rätters middag med burlesque, beerpong, kareoke och vuxen fiskdamm.

Middagen var en stor besvikelse, dålig kvalité och dålig service.
    Vi hade inga egna tallrikar, all mat serverades på brickor, taco skalen till fish taco'n var blöta, lika så de små kexen med anklever var också blöta och mosiga.
    Vi fick vänta länge på påfyllning av dryck och vatten osv.

Burluesque var en kvinna som dansade genom lokalen en gång. Sen var all annan aktivitet både fullbokat och kostade extra för varje aktivitet!

Beskrivningen av eventet motsvarade inte alls verkligheten.

Det enda positiva är lokalen i sig som är fantastisk mysig och trevlig... Läs mer
  • Cesar M
    Cesar M skrev om Le Rouge
    Maten var bra och underhållningen kanon. Goda drinkar och en häftig miljö. Rekommenderar Le Rouge starkt! Läs mer
  • Egga G skrev om Le Rouge
    Får toppen betyg varje gång. Helt underbar restaurang . Läs mer
  • Emil B skrev om Le Rouge
    Riktigt dålig mat. Det andra var ok. Läs mer
  • Michael T skrev om Le Rouge
    Kul koncept, bra mat och stämning Läs mer
  • Robee N skrev om Le Rouge
    Jätte rolig upplevelse, kul att dom anstränger sig för att göra något annorlunda! Dock medioker mat, kunde varit så mycket bättre med bara små anstängningar! Läs mer
  • Emma S skrev om Le Rouge
    Väldigt trevlig personal på bokningen.

Det barnförbjudna julbordet. Maten motsvarade inte det man förväntade sig av en så pass bra restaurang. Läs mer
  • Hilla S skrev om Le Rouge
    Vi körde den barnförbjudna julfesten på Le Rouge den 4/12 och är supernöjda med kvällen! Maten, underhållningen , ALLT var verkligen spot on! Stort tack för en grym kväll! Läs mer
  • Nybrogatan 38 skrev om Le Rouge
    Vi hade bokat bord på den barnförbjudna julfesten. Succé! Vi hade alla hur kul som helst. Vi borde ha bokat in oss på både karaoke o beerpong oxå. Det tar vi vid nästa års julbord som vi redan längtar till. Tack!! Läs mer
  • Paula R skrev om Le Rouge
    Ok, men ingen superupplevelse som det var när restaurangen en gång öppnade. Läs mer
  • Ingela N skrev om Le Rouge
    Förätterna var bra. Tyvärr hade inte varmrätterna lika hög ambition som det verkade. Fick också serverat kall mat som fick gå tillbaka till köket. Läs mer
  • Jenny J skrev om Le Rouge
    Otydlig information på hemsidan då Vi trodde vi bokat julbord. Enligt hemsidan serversdes det julbord fr o m dec månad och vi bokade till den 1/12. När vi kom visade det sig att julbordet började tis 4/12. Dessutom var det flera maträtter på ordinarie meny som var slut, ex potatis. Våffeljärnet var trasigt så löjromsvåffla gick ej att få och de kunde ej servera den på toast. Vi kommer inte tillbaka. Läs mer
  • Sofie N skrev om Le Rouge
    De mesta var slut både i dryckesväg och matväg, vilket gjorde oss besvikna. De var ganska lite folk men ändå hade man inte tid att titta till hur vi hade det. Maten var överlag OK, förrätten jättegod, huvudrättt sådär och efterrätten var en besvikelse. Läs mer
  • Lena E skrev om Le Rouge
    Maten var fantastiskt god och personalen var hjälpsamma och snabba, hon kunde inte berätta om maten men då tog hon reda på och återkom. Bra! Läs mer
  • Anna L
    Anna L skrev om Le Rouge
    Otroligt bra bemötande av personal och väldigt mysigt , och god mat. Läs mer
  • Pia K skrev om Le Rouge
    Vi var 4 pers som hade bokat bord en lörd. kväll. Efter att ha fått menyer och bestämt oss för vad vi skulle äta visar det sig att det var slut på det mesta. Med hänvisning till att dom börjar med julbord i morgon. Jag hade sett fram mot- och hade höga förväntningar, men blev väldigt besviken. Att inte servitören berättade vad som fanns kvar när vi fick menyn....?? Servitören försökte dock att rädda situationen och var tillmötesgående, och det var ju inte hans fel att nästan allt var slut. Men varför ha öppet över huvud taget när nästan allt är slut???Tex så var löjrommen slut, men det brukar man ju servera på ett julbord, så varför hade man inte tagit hem mer av den varan...?Det var första och sista gången på Le Rouge för mig!!! Läs mer
    2018-12-13 Bockholmengruppen svarar Pia K
    Hej Pia,

Vi är superledsna att er kväll inte levt upp till era förväntningar, skulle du vilja få direkt kontakt med oss kan du mejla oss på hov@lerouge.com

Trevlig dag.

//Le rouge
  • Sofia E skrev om Le Rouge
    Mysigt, god mat
    Den färdiga tre rätters menyn var prisvärd Läs mer
  • Robbie B skrev om Le Rouge
    Det var jättebra mat, trevlig personal och lokal Läs mer
  • Patrik O skrev om Le Rouge
    God mat och trevlig servering till vettiga priser i mysig miljö. Väl värt ett besök!
    En plump i protokollet var att vinglasen var för små, ca 2/3 av förväntat. Antingen anger man storleken i cl, eller så är man extra generös. Läs mer
  • Sanna S skrev om Le Rouge
    Firade min dotter 25 år, 12 personer. Mysig miljö, trevligt bemötande, god mat. Tyvärr fick vi bordet halvtimme senare än bokat pga att föregående sällskap inte var klara. Då vi hade sista sittningen och ett par hade bil parkerad i garage som stängde vid midnatt fick de hasta iväg innan vi helt avslutat. Anser att man ska få ett bokat bord inom tio minuter senast oavsett tidigare sällskap. Läs mer
  • Biljana M skrev om Le Rouge
    Utmärkt service och bra mat
    Rekommenderas Läs mer
  • Anders L skrev om Le Rouge
    Bra service trevlig kypare supergod mat och mysig inredning Läs mer
  • Ronja W skrev om Le Rouge
    Sällskap på 4 personer, förrätten var super (löjromsvåffla). Servitrisen var dock väldigt förvirrad då vi vid varmrätten fick fel tillbehör till sällskapet i form av pure istället för hasselbackspotatis och tryffelmajo istället för bearnaise. Sen att två i sällskapet beställde samma typ av kött och stekgrad men ena fick rätt och den anda välstekt, vi var nöjda ändå men berättade detta till servitrisen i syfte att ha koll inför kommande gäster. Själva atmosfären i restaurangen var super och urläcker! Läs mer
  • Daniel O skrev om Le Rouge
    Mysigt ställe med bra mat och trevlig personal. Läs mer
  • Charlotte V
    Charlotte V skrev om Le Rouge
    Trevlig miljö, bra service vid bordet, god mat! Ett stort minus var dock bemötandet när vi kom 12 minuter för tidigt och av 2 personal fick veta att de INTE öppnade förrän 17. Det hade varit enkelt att möta oss på ett trevligt sätt och hänvisa till en plats där vi kunde vänta. Läs mer
  • Ilkka L skrev om Le Rouge
    ”Skaldjursfrossa” på Le Rouge en onsdagkväll i November...😎👍
    Mycket hög kvalitet på smak, presentation, tillagning samt bra portionsstorlek. Personalen (både i servis/bar😃) är åxå väldigt trevlig, kompetent samt diskret aka ” Professionell”😁
    Mycket trevlig totalupplevelse ikväll, som får mig att längta tillbaka innan vi ens lämnat restaurangen😜 Brgds, /Ilkka Läs mer
  • Annika O skrev om Le Rouge
    Köpte skaldjurs frossa av letsdeal!
    Le Rouge hade samma deal på sin hemsida fast billigare.
    Påtalade detta å fick till svar, olika regler. Surt tyckte jag.
    Gör ett återköp å ta den på vår sida. Nä hade väntat mig typ vi bjuder på lite vin som komp, men men olika service tänk jag å dom. Väl på plats va maten å servicen kanon! Så kommer gå dit igen;) Läs mer
  • Vera U skrev om Le Rouge
    Romantiskt, annorlunda och bra service Läs mer
  • Mona W skrev om Le Rouge
    Skaldjurserbjudande, 4 personer
    Kommentar: Blåmusslorna serverades på isbädd vilket gjorde att de var alldeles för kalla och tappade smak. Liksom övriga skaldjur så är musslorna godare om de inte är iskalla.
    Bemötande: Jättebra service.
    Lokal: Fint. Läs mer
  • Camilla B skrev om Le Rouge
    Sällskap om 6 st. Beställde bla två torsk varav framför allt den ena var fick en extremt liten bit. Överlag hög sumna på maten som var helt ok men inte prisvärd. Tyvärr. Läs mer
  • Peter W skrev om Le Rouge
    helt ok, trevl miljö. Gärna renare smaker och skaldjur (ej röror) Läs mer
  • Farzaneh H skrev om Le Rouge
    Mysigt ställe ,romantik!
    Trevligt personal!❤️❤️ Läs mer
  • Elisabet G skrev om Le Rouge
    Bra service, god mat! Extra bra service då en av oss bad om doggybag och den förvarades i kyl till dess att vi gick hem, så otroligt bra! Läs mer
  • Göran v skrev om Le Rouge
    Första delen av kvällen var fantastisk. God mat, fantastisk service (service) och gott vin. Den delen kan varmt rekommenderas. Av olika skäl blev middagen något utsträck och när det var dags att beställa efterrätt, kaffe och Avec, så blev vi ombedda att avsluta då vår tid var ute. Så det blev Fem små Hus som fick nöjet att få en rejäl intäkt, de de fick möjligheten att servera sista delen på middagen. Våra Amerikanska gäster var liksom vi förundrade hur detta kunde vara möjligt. Läs mer
  • Niels H skrev om Le Rouge
    Bra service och trevlig personal.
    Vi kom lite sent men lika trevligt bemötande ändå.
    Oslagbar skaldjursmiddag! Läs mer
  • Eva W
    Eva W skrev om Le Rouge
    En helt fantastisk upplevelse från början till slut. Läs mer
  • Angelica W skrev om Le Rouge
    Fantastisk mat och miljö, även servicen var i toppklass. Så trevlig och kunnig personal! Hatten av! Läs mer
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Le Rouge
    - Skaldjursfrossa
    - Bra bemötande, fin service och miljö
    - Hade stora förväntningar på att maten skulle vara utsökt, så var det inte. Skaldjur var sönderkokta, smakade lite/inget, vattniga. Resterande smårätter under all kritik, trodde ni skulle hålla toppklass på vad som serveras, så var det tyvärr inte, mkt besviken. Läs mer
  • Petra T skrev om Le Rouge
    Mysig miljö och bra service.
    God mat. Läs mer
  • Jan-Erik N skrev om Le Rouge
    Väldigt trevligt bemötande av personalen, god mat och mysiga lokaler. Läs mer
  • Maritza J skrev om Le Rouge
    Skaldjursfrossa
    Trevligt
    Mkt bra och mkt gott, mysigt ställe Läs mer
  • Lena R skrev om Le Rouge
    Åt skaldjursbuffén. Själva skaldjursfatet var väldigt slätstruket, havskräftorna riktigt dåliga. Resten av maten var dock mycket bra, trevlig restaurang, gott och generöst att dricka och en mycket trevlig servitör! Läs mer
  • Mats K skrev om Le Rouge
    Vi var fyra personer som utnyttjade möjligheten att avnjuta en skaldjursmeny till ungefär halva priset - ca 600 per person. Mycket prisvärt och bra service. Läs mer
  • Gabriel P skrev om Le Rouge
    Bra service och flexibel personal. Råbiffen supergod. Läs mer
  • Vera R skrev om Le Rouge
    Härligt bemötande och fantastisk mat (åt meny om fem rätter med skaldjursplatå som huvudrätt). Tog vinpaketet till vilket var mycket bra val till de olika rätterna.

Allt var fint tills det blev lite mycket att göra i serveringen och vinerna inte hängde ihop med rätterna längre utan vi fick be om vinet som tillhörde platån.... Lite väl sent kom vinet som hörde till.
    Lite synd då allt annat var fantastiskt. Läs mer
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Le Rouge
    Tyvärr måste jag ge underkänt då havskräftorna var otjänlig föda.. Gammla som gatan och gick inte ens att skala då då var så ofräscha att de bar som mjöl i händerna. Glad att jag inte är magsjuk idag. Plus för att vi blev kompenserade med ostron efter påpekandet dock. Jag kommer tyvärr inte rekommendera Le Rouge efter detta bottennapp. Har betydligt högre ställda förväntningar på en Bockholmenkrog. Vänligen Stefan Smideborn Läs mer
    2018-12-13 Bockholmengruppen svarar Stefan S
    Hej Stefan,

Trevlig dag.

//Le rouge
  • Marwa B skrev om Le Rouge
    Maten var god, jag bad dock om välstekt kött och de kom ut med medium well för att det är vad dom tycker man ska äta.... Tog även en friterad kanelbulle men den var väldigt torr och smakade för mycket anis ( vilket inte stod i beskrivningen)
    Personalen var dock trevlig och hjälpsamma. Läs mer

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm