Le Rouge

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm — Visa karta

Bonjour! Och välkommen till Le Rouge!

Från handelsplats för Stockholms fiskare och skärgårdsbor, hemvist för potatis och vin, till legendariska fester. Här har det serverats mat och hållits kalas i flera hundra år och vi inser vilket historiskt ansvar vi tagit på oss, men vi har också ett stort ansvar att fortsätta utvecklas och överraska!

Vårt bidrag till den kulinariska historien här i Gamla Stan är en meny med betoning på lax, entrecôte och grönt samt en nästan filmisk atmosfär á la Moulin Rouge. Dessa kombineras på en mängd olika sätt med ett stort utbud av såser och tillbehör, som många är egna rätter i sig.Till maten finns en gedigen vinlista att välja från.

Boka gärna bord via vår hemsida, det är absolut enklast!

Läs vad 3140 kunder tycker om Le Rouge

• 2019-05-02

Per W skrev om Le Rouge
    LeRouge är ett mysigt ställe med riktigt bra mat och trevlig personal! Läs mer
  • 2019-04-01

Felix G skrev om Le Rouge
    Mysig lokal, trevlig men något ouppmärksam service. Maten bra men desserten var ingen höjdare. Läs mer
  • 2019-04-01

Sofia Z skrev om Le Rouge
    Vintermeny med 4 tapas, varmrätt ostbuffet och efterrätt. Fantastisk förrätt!
    Trevlig service!
    Blev uppmanad av personalen att lämna min jacka i deras garderob och blev under kvällen bestulen på SL kort som låg i jackfickan. Trist avslut. Läs mer
  • Thomas R

2019-03-31

Thomas R skrev om Le Rouge
    Mycket trevligt bemötande och god mat. Läs mer
  • Mia E

2019-03-31

Mia E skrev om Le Rouge
    Service och bemötande var super! Maten var god men motsvarade inte riktigt våra förväntningar, varmrätten och efterrätten som kändes lite väl tråkiga smakmässigt. Vi hade köpt ett erbjudande om 5 rätter och kände inte att vi fick valuta för pengarna fullt ut. Musiken var också lite stökig och hög volym, men lokalen är fantastiskt mysig och servicen är som sagt jättebra! Läs mer

Ingrid H skrev om Le Rouge
    Jag köpte en lets deal avsmakningsmeny

Jättetrevligt bemötande av personalen. Hovmästaren var personlig och trevlig liksom ” vår” servitör.

Jag hade inte så mycket förväntningar men restaurangen blev över förväntan ändå. Mycket fin o mysig lokal. Trevlig atmosfär

Maten var god, vällagad o sammansatt

Hit kan jag verkligen rekommendera folk att gå och sjökv besöka igen.
    Tack för en trevlig kväll. Läs mer

Tobias E skrev om Le Rouge
    Vissa rätter var riktigt goda, andra var ganska tråkiga så det var lite både högt och lågt. Bra och uppmärksam service. Sammantaget var vi nöjda. Läs mer

LINDA E skrev om Le Rouge
    Superbra service! Mycket trevliga lokaler & väldigt god mat Läs mer

Mathias H skrev om Le Rouge
    Väldigt trevligt välkomnande. En servitör som hade humor och skapade en trevlig upplevelse. Fantastisk mat! Läs mer

Johan W skrev om Le Rouge
    Mysiga lokaler,bra mat och trevlig personal . Köpte en lets deal och var mycket nöjd Läs mer

Jan S skrev om Le Rouge
    Bra mat för priset, dock något små portioner. Vinpaketet var välvalt, och serverades frikostigt. Lite stimmig miljö. Läs mer

Amanda A skrev om Le Rouge
    Vällagad och god mat i en väldigt fin lokal! Läs mer

Peter S skrev om Le Rouge
    En ypperlig tre rätter med väl valda viner till detta. Tack för den fina servicen. Läs mer

Erica Olausson O skrev om Le Rouge
    Trevlig servis, men maten var under förväntan. Pommes fritsen var super tråkiga, rödvinssåsen var obalanserad med för hög syra. Biffen var bra. Efterrätten bestod sv små torra chokladkakebitar. Förrätterna var bäst.

Vi var ett gäng från jobbet som gick och då passade det bra med lets deal och ett lägre pris. Dock går jag inte tillbaka, då jag tyckte att maten höll för låg standard. Läs mer
  • Angelica M

2019-03-30

Angelica M skrev om Le Rouge
    Jag köpte vintererbjudande via Lets deal. Det var enkelt och smidigt. Bra bemötande när vi kom. Bra sevice under hela kvällen. Avslappnad atmosfär.
    Maten var god och fantasifull. Ett litet minus får huvudrätten som vi åt. Den serverades med tunna pommes strips och känslan var att den kom från frysdisken på ICA ner i fritösen. Jag hade hellre sett rätten serveras med klyftpotatis eller ”hemgjorda” tjocka pommes. Det hade höjt upplevelsen.

Vinerna som serverades var genomtänkta och passade bra.

Vi kommer tillbaka.
    Mycket gott och trevligt. Läs mer

pia s skrev om Le Rouge
    Trevlig atmosfär, god mat och toppenbra service. Läs mer
  • 2019-03-29

Carina T skrev om Le Rouge
    Jättegod mat och utmärkt service. Trevlig och originell inredning. Läs mer
  • 2019-03-29

Jens S skrev om Le Rouge
    Mycket trevligt bemötande och bra service. Fantastiskt god mat och skön miljö! Läs mer
  • 2019-03-28

Olof G skrev om Le Rouge
    Väldigt trevligt bemötande.
    fantastisk mat och trevlig miljö Läs mer

Anton A skrev om Le Rouge
    Jättefint mysigt ställe med trevlig personal i hjärtat av Stockholm. Läs mer

Angelica A skrev om Le Rouge
    Arbetet innan sittningen var lite klurig då jag inte alltid kom i kontakt med rätt person och fick vänta lång tid på svar men väl på plats var allt toppen! Tack! Läs mer

Mattias S skrev om Le Rouge
    Adöförorogkgnfmdllfoglfnnenvhjtfertpgpfoflrlrl399594 Läs mer

Torsten U skrev om Le Rouge
    En fantastisk mysig kväll med en utsökt god middag. Mycket trevlig trevlig personal. Läs mer

Jonas J skrev om Le Rouge
    Väldigt god mat och riktigt bra service Läs mer

Maria O skrev om Le Rouge
    Mycket trevligt och mycket god mat o dryck Läs mer

Madeleine B skrev om Le Rouge
    Trevlig och bra personal! God mat! Min son blev lite rädd för dockan som satt på ovanvåningen annars fick vi en fin upplevelse. Läs mer

Kristina K skrev om Le Rouge
    Alla lets deal klienter var placerade i en separat trist sal. Pappersduk. Servitörer är klädda som gatukillar. Maten smakade tråkigt Läs mer
    2019-03-26 Bockholmengruppen svarar Kristina K
    Hej Kristina,

Tack för din feedback.

Kvällen som ni besökte oss så hade vi ett stort sällskap som hade bokat alla platser i "stora matsalen" därav sätter vi alla övriga gäster (oavsett om man bokat via Lets deal eller inte) i den lite mindre matsalen, vi tycker absolut inte den är trist utan superfin, tråkigt att du upplever den så.

Gällande klädsel så är det noggrant utvalt och även det tycker vi är tråkigt att du inte uppskattade.

Att maten smakade tråkigt är också lite svårtytt dessvärre och vi skull gärna höra mer i detalj vad det inte var som föll i smaken och om det är något vi skulle kunna förbättra.
    Du får gärna maila din feedback till Patrik@bockholmengruppen.

//Le rouge

Stefan S skrev om Le Rouge
    Fantastisk mat i en underbar miljö med lika fantastisk service Läs mer

Niklas F skrev om Le Rouge
    Mysiga lokaler och intressant menyval. Rekommenderas starkt Läs mer

Pia E skrev om Le Rouge
    Musiken för hög i restaurangdelen! Den passade inte i franska miljön!
    Vintermenyn var sisådär. Ingen lyxuppkevelse dock. Jag hade meddelat glutenallergi en dag innan på begäran av restaurangen och ändå hade ingen noterat det så vart tvungen ta fisk ist för oxfilé då oxfilén endast kunde tillagas inbakad?!! Dock ett plus art jag fick rostat bröd till ost då inga glutenfria kex fanns. Bra lösning! Men ingen av de 4 rätterna blev inte som jag tänkt mig! Gluten är vanligt idag! Man kan laga samma rätt utan vetemjölet. Bättring! Läs mer

Kristina T skrev om Le Rouge
    Otroligt trevligt bemötande, mysig miljö och god mat. Dessutom ett mycket bra, prisvärt "husets vita". Vi firade bröllopsdag och tyckte om champagneglasen. När vi frågade om vi fick köpa glasen fick vi dem med os hem utan kostnad. Läs mer

Rickard H skrev om Le Rouge
    Tog en meny via Letsdeal. Bra service o god mat! Läs mer

Amanda S skrev om Le Rouge
    Mycket trevlig och informativ personal. Väldigt kunniga och professionella. God mat med. Läs mer

Christina R skrev om Le Rouge
    Vintermeny.
    Blev mycket vänligt och professionellt bemött av personalen. Besöket var över förväntan. Maten var mycket god och portionerna lagom stora. Vi var 4 personer och alla var mycket nöjda. Läs mer

Britt Å skrev om Le Rouge
    På en skala av 1-10 så får la Rouge 10 +++
    Både för mat och service personalen👍👍 Läs mer
  • Gunnel L

2019-03-22

Gunnel L skrev om Le Rouge
    Vintermeny med vinpaket.
    Huvudrättens kött var perfekt.
    Mycket trevligt bemötande och uppmärksam service.
    Ostbrickan var mer en osthög än bricka. Läs mer

Patrik v skrev om Le Rouge
    Köpt en Let´s deal, 8 rätter. Mycket bra och gott. Superbra service från peronalen. Kul att man själv fick gå och ta ost från en buffé. Läs mer
  • 2019-03-21

Cesar M skrev om Le Rouge
    Great food and even greater service. Läs mer

Karl L skrev om Le Rouge
    Mycket god mat i vacker, lite väl trång lokal. Läs mer

jennie å skrev om Le Rouge
    Supertrevligt
    God mat
    Trevligt bemötande Läs mer

Ann-Charlotte A skrev om Le Rouge
    God mat, mycket trevlig service, några beställningar blev fel och efterrätten dröjde. Mysiga lokaler! Läs mer

Eva P skrev om Le Rouge
    Köpet genom Letsdeal.

Blev bra bemött

Vi fick ett bra bemötande av personalen och maten var god. Läs mer

Åke Ä skrev om Le Rouge
    Vintererbjudandet var mycket prisvärt, en smakupplevelse och mättade den mest hungriga. Miljön är bara den värd ett besök. Läs mer

Alex S skrev om Le Rouge
    Magiskt kött och ostebuffe var toppen 👍🏽🙌🏽 Läs mer
  • Nina P

Nina P skrev om Le Rouge
    Vintererbjudande. Häftig mysig lokal och dekor samt vänlig personal. Maten utom förrätter var medioker så vi, ett sällskap på 3, var rätt besvikna. Jag hade förväntningar på väldigt god matkvalitet då vi varit på flera av Bockholmsgruppens restauranger och alltid blivit väldigt nöjda.
    Mousserande vin som serverades var avslaget, vi fick förstås nytt men det kombinerat med maten gav inte bäst intryck. Läs mer
  • Jan T

Jan T skrev om Le Rouge
    Vi åt ett vintererbjudande för två och betala för en. Maten var mycket god och tillhörande vinpaket passade mycket bra ihop. Det var ganska dyr dryck, men god. Läs mer
  • 2019-03-17

Tina N skrev om Le Rouge
    Supermysig restaurang, jättebra service och god mat! Läs mer
  • 2019-03-17

Malin W skrev om Le Rouge
    Mysig miljö, riktigt bra mat och mycket trevlig personal Läs mer
  • jessica j

jessica j skrev om Le Rouge
    Fin inredning. Trevlig personal.

Vi köpte vintererbjudandet som i det stora hela var bra. Vi blev mätta, dock hade jag velat ha mer av varmrätten som var fisk och skaldjur. Upplevde det som en alldeles för liten portion.( kändes mest som en förrätt) Så jag åt lite av pommesen som min pojkvän hade fått.

Nästan alla våra rätter fick vi serverat av personalen förutom ostbrickan. Den fick man hämta själv i en annan del av restaurangen. En bar? Vilket kändes konstigt. (Osäker på om det baren tillhörde restaurangen. )

Vi hade köpt vintererbjudandet för att vi ville ha det lite lyxigt. Vilket det kändes med inredningen , flera rätter , och personalen som serverade.

Men den känslan försvann lite när vi var tvungna att hämta ostbrickan själva ( som kändes som en buffé) i en bar med en helt annan inredning och musik. Där var det party helt enkelt.

När vi satt och åt så kunde vi höra baren men musiken samtidigt som vi hörde våran lite lugnare musik i restaurangen när vi åt. Lite störande.
    Tror det fanns en annan ingång till baren men av någon anledning gick folk fram och tillbaka där vi satt och åt för att komma fram till bara just den. Läs mer
  • Marianne M

Marianne M skrev om Le Rouge
    4 poäng för miljön och totalupplevelsen. 3 för mat och dryck. Det mesta var gott, men bubblor saknades i fördrinken, billiga snacks (sega popcorn och några salta pinnar) blöt "kappa" på biffen! Standardost på buffen, hade varit trevligare med några få ostar på fat, samt tråkigt upplagd efterrätt! Goda viner dock! Tilläggas att vi åt vintermeny med vinpaket! Läs mer

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm