Le Rouge

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm — Visa karta

Bonjour! Och välkommen till Le Rouge!

Från handelsplats för Stockholms fiskare och skärgårdsbor, hemvist för potatis och vin, till legendariska fester. Här har det serverats mat och hållits kalas i flera hundra år och vi inser vilket historiskt ansvar vi tagit på oss, men vi har också ett stort ansvar att fortsätta utvecklas och överraska!

Vårt bidrag till den kulinariska historien här i Gamla Stan är en meny med betoning på lax, entrecôte och grönt samt en nästan filmisk atmosfär á la Moulin Rouge. Dessa kombineras på en mängd olika sätt med ett stort utbud av såser och tillbehör, som många är egna rätter i sig.Till maten finns en gedigen vinlista att välja från.

Boka gärna bord via vår hemsida, det är absolut enklast!
Mån: Stängt
Tis: 17:00-23:00
Ons-Tor: 17:00-00:00
Fre-Lör: 17:00-01:00
Sön: Stängt

Läs vad 1568 kunder tycker om Le Rouge

• Maria L
    Maria L skrev om Le Rouge
    God mat och trevlig personal. Återkommer!
  • Bomi M
    Bomi M skrev om Le Rouge
    Trevlig lokal. Bra personal. God mat!
  • Maria M
    Maria M skrev om Le Rouge
    Bra service och fantastisk mat.
  • Jessica H
    Jessica H skrev om Le Rouge
    God mat i speciell miljö. Rekommenderas!
  • Katja L
    Katja L skrev om Le Rouge
    God mat & bra service. Bred vinlista & kunnig personal.
  • shirin a
    shirin a skrev om Le Rouge
    Väldigt fin inredning och god mat
  • Amanda N
    Amanda N skrev om Le Rouge
    Vi fick vänta väldigt länge innan någon i personalen tog emot oss. Ni hade inga drinkar man kunde beställa. Servitören suckade och rullade ögonen när jag hade svårt att bestämma sås. Vi fick säga till två gånger när ni två gånger glömde servera delar av måltiden. Vi ignorerades väldigt länge när vi ville få nota.
  • Charlotte B
    Charlotte B skrev om Le Rouge
    Fantastisk hyggeligt sted og super lækker mad. En dejlig aften og god betjening.
  • Daniel P
    Daniel P skrev om Le Rouge
    Väldigt god mat och ett proffitionellt bemötande av serveringspersonalen.
  • Axel D
    Axel D skrev om Le Rouge
    Fantastisk mat. Trevlig personal samt vacker lokal!
  • Mikael R
    Mikael R skrev om Le Rouge
    Mkt god mat och trevligt bemötande. Trots att vi var ett sällskap på 9 lyckades servitören till nästan 100 % ha koll på vem som beställt vad. Önskar ett sortiment med viner i billigare prisklass. Som helhet är vi mkt mätta och nöjda! Glad sommar!
  • Mary-Ann E
    Mary-Ann E skrev om Le Rouge
    Hej, det var krångligt att beställa bord, fick både muntligt svar när jag ringde och info från hittabord.se att det var fullbokat på restaurangen. Efter flera försök att få kontakt pratade jag med restaurangen ännu en gång och fick jättebra service och det var absolut inte fullbokat. Hade det inte varit så att vi väldigt gärna ville just besöka Le rouge hade jag vid första försöket tagit en annan restaurang i tron att det var fullbokat.
    Alltså verkligen minus för ert bokningssystem, men ett stort plus för service jag till slut fick samt hela besöket, och jättegod mat :))
  • Mikaela Å
    Mikaela Å skrev om Le Rouge
    Jättegod mat, kan varmt rekommendera deras "köttfestival". Väldigt bra service dessutom och mycket mysig lokal. Passa både för parmiddagar samt middag med familj och vänner. Toppenställe!
  • Jan T
    Jan T skrev om Le Rouge
    Jätte bra
    Grym mat
    Bra service
    Härliga lokaler. Saknar uteservering vid font väder men men kanske man tappar själva le rouge känslan
  • Johan N
    Johan N skrev om Le Rouge
    Mysig atmosfär, bra service och utmärkt mat.
  • Elisabeth S
    Elisabeth S skrev om Le Rouge
    Trevlig och lugn atmosfär med god mat och dryck.
    Fint bemötande och genorisitet från personal
  • Moa L
    Moa L skrev om Le Rouge
    Fantastisk atmosfär, precis som jag hoppats!! Maten var god, kan rekommendera regnbågslaxen. Personalen var trevliga och effektiva men lite märklig attityd, vår servitris skrattade åt oss ett antal gånger men slutade när han märkte att det inte uppskattades.
    Rekommenderar definitivt att prova på Le Rouge om man är ute efter något utöver det vanliga.
  • Wecksell P
    Wecksell P skrev om Le Rouge
    Mycket god mar där ni måste ha en fantastisk kock. Eftersom jag tog kronärtskocka till förrätt och sedan tillbehör kronärtskocka så ville jag byta tillbehör. Servitören vägrade tyvärr vilket drog ner helhetsupplevelsen. Men....vilka kockar!!!
  • Melker G
    Melker G skrev om Le Rouge
    Mycket bra mat och trevlig personal.
  • Clara O
    Clara O skrev om Le Rouge
    Fantastisk restaurang! Härlig miljö, god mad samt väldigt hjälpsam personal.
  • Håkan E
    Håkan E skrev om Le Rouge
    Hej! Utnyttjade sommarerbjudandet på Le Rouge med 50% rabatt på maten. Var där med min fru. Maten var mycket god, som förväntat (vi har varit där tidigare och ätit). Det var dock klart sämre service denna gång. Servitrisen bad inte min fru att avsmaka vinet, vilket bör vara standardrutin. Sedan frågade hon inte hur vi ville ha vår entrecote (dvs medium, rare etc.) utan vi fick vår köttbitar nästan medium, lite mer blodigt. Vilket i och för sig var okey, men även detta är standardrutin att fråga om. Sedan fick vi ett urval av tillbehör, utan att få bestämma själv vad vi ville ha för tillbehör. Det verkar som om servitrisen gjorde det mycket enkelt för sig själv. Vi blev faktiskt rätt så besvikna, dock mätta och maten var det inte något fel på. MVH/H Emilsson
  • Monica B
    Monica B skrev om Le Rouge
    Neutralt bemötande - den fantastiska maten vägde upp besöket.
  • Sofie H
    Sofie H skrev om Le Rouge
    Jättetrevligt ställe med bra service och riktigt god mat! Mysig atmosfär och trevligt bemötande med tanke på att vi satt kvar i fyra timmar.
  • Staffan L
    Staffan L skrev om Le Rouge
    Lugn trevlig miljö. Går att prata i normal samtalston vilket inte är så vanligt idag på svenska krogar. Mycket bra kvalité på maten - dock något för dyra rätter. Bra utbud på viner men dom flesta i högre prisklasser. Kunnig personal som gav bra rekommendationer.
  • Sofia K
    Sofia K skrev om Le Rouge
    Vi hade bokat en tidig middag (17.15), kom lite tidigare och blev trevligt mottagna. Stället imponerade med sin färgstarka inredning och välvalda detaljer.

Trevlig kypare tog hand om oss och hjälpte oss med frågor om maten. Det var ju en del val och inte alldeles självklart att allt passar ihop. Vi fick frågan om dryck först och valde rosé - blev positiv att det gick att välja mellan sorter (inte van med stort utbud på rosé när det handlar om ett glas).

Det tog inte lång tid från det att vi beställt mat till att den kom ut. + i kanten för den himla trevliga uppläggningen och presentationen.

Maten var magisk! Jag brukar alltid välja kött - men valde fisk då min väninna propsade. Och jag är så glad att jag tog regnbågsfilén. Det var en smakupplevelse som jag aldrig upplevt av en fiskrätt. Alla tillbehör gjorde sitt och fisken var mjäll och väl tilltagen i strl (nästan lite mycket med tanke på strl på tillbehör). Purén (mandel) var en smakförhöjare av klass.

Helheten för vistelsen hos le Rouge var alltigenom bra - sinnligt och smakmässigt!
  • Peo N
    Peo N skrev om Le Rouge
    Miljön är oustanding, och härligt att det finns sådant alternativ i Stockholm.
    Maten var bra, laxen med pommes klart godkönd, inte sensationell, men smafull.
    Utsökt vin (Chablis) och perfekt efterrätt "viol creme brulée".
    Service och bemötande prickfritt.
  • Andreas W
    Andreas W skrev om Le Rouge
    Väldigt bra mat och bra service. En smakupplevelse med romantisk inramning!
  • Daniel D
    Daniel D skrev om Le Rouge
    Enkelt sammanfattat: skitgott!
    Köttet var grillat till perfektion, tryffelbean var overklig, pommesen sagolika!
  • Alexander M
    Alexander M skrev om Le Rouge
    God mat och dålig service. Man får inte ens frågan om hur man vill ha sitt kött stekt.
    Lokalen är mysig (den stora salen en trappa ner) med lite burlesk inredning. Extra poäng för den låga ljudnivån. Det går faktiskt att prata utan att anstränga sig.
  • Constantin V
    Constantin V skrev om Le Rouge
    Bra personal, fint inredning och otroligt bra mat. Köttet var i världsklass, kommer inte på att jag har ätit så bra kött, kanske i nivå med AG. Vi hade plats I det runda bordet, det var skönt att sitta på soffan
  • Erik M
    Erik M skrev om Le Rouge
    Mycket trevligt bemötande. Uppmärksam, eftertänksam och hjälpsam serveringspersonal. Utmärkt mat och dryck. Elegant upplagda rätter.Trevlig atmosfär. Över förväntan - trots att vi hade höga förväntningar till att börja med.
  • Helen H
    Helen H skrev om Le Rouge
    Mycket trevligt! Åt en sommarmiddag med ledningsgruppen och vi kände oss mycket välkomna och sedda. God mat och gott vin.
  • Alexander I
    Alexander I skrev om Le Rouge
    Bra service, väldigt fin atmosfär och mycket god mat!
  • Lena K
    Lena K skrev om Le Rouge
    Trevlig drink med middag för familjen igår iväll, god mat och fin service, tack
  • Jan Ö
    Jan Ö skrev om Le Rouge
    Åt Köttfestival med min fru på bröllopsdagen.
    Bra bemötande lite överambisiös kypare som la ner allt för mycket kraft på att tala fin Stockholmska och mindre på att se människan. Dock så gav hon fina vintips med lite för många ord. Som helhet mycket bra! Fantastist bra mat!
    Vi besökte under dag då det var 50% på maten och då var den klart prisvärd. Tveksam om dubbla priset är det för just denna rätt.
  • Marja J
    Marja J skrev om Le Rouge
    Mysig restaurang med god mat! Serveringspersonalen är dock inte helt synkade med varandra.
  • Marija K
    Marija K skrev om Le Rouge
    Oengagerad personal. Maten är inte prisvärd.
    Trevlig atmosfär och mysig inredning.
  • Hannes S
    Hannes S skrev om Le Rouge
    Väldigt bra! Särskilt hovmästaren som gissade mitt namn m.m.
    Maten var väldigt god, men bjöd inte på några överraskningar (eldade sashimin). Aningen slätstruken.

Entrén på övervåningen var tom och det kändes lite märkligt.
  • Tommy B
    Tommy B skrev om Le Rouge
    Riktigt god mat, mysig atmosfär, kunnig och trevlig personal, snabb service. Kommer besökas fler gånger!
  • Tiina M
    Tiina M skrev om Le Rouge
    Vi var mycket nöjda med maten och bemötandet.
  • Jonna L
    Jonna L skrev om Le Rouge
    Supergod mat och trevlig personal. Vi körde •Köttfestivalen" en tre rätters utöver det vanliga! Spännande miljö att sitta i. Vi var jättenöjda!
  • Irina L
    Irina L skrev om Le Rouge
    A big nice surprise with the quality of the food, warmly recommend it! The location is also very central and accesible.

Although it seems they have a large variety of drinks, they don't do cocktails - a bit disappointing not being able to have a Manhattan.
  • Jacob B
    Jacob B skrev om Le Rouge
    Sur, sval personal. Dock god mat.
  • Sofia T
    Sofia T skrev om Le Rouge
    Bra mat och trevlig miljö, men vi var ett stort sällskap och sittningen tog alldelse för lång tid. Vi hade ett schema att passa (möhippa) oså när vi drog över på den tredje timmen och fortfarande inte hade fått in efterrätten fick vi avbryta och betala. De hjälpte till att ordna taxi vilken var jättesnällt.
  • Kenneth B
    Kenneth B skrev om Le Rouge
    Härlig miljö och trevlig atmosfär. Menyn håller hög klass både vad gäller vin, öl och mat. Bra service och hög klass på maten.
  • Robert R
    Robert R skrev om Le Rouge
    Trevlig ombonad miljö trevligt med runt bord. Maten god men i mina ögon för fet . Det var så mycket smör och olja att man storknade .
  • jimmy A
    jimmy A skrev om Le Rouge
    Bra mat men maten kom in på 5 min
  • Elin L
    Elin L skrev om Le Rouge
    Trevligt och god mat men lite lite uppmärksamhet från personalen.
  • Åsa B
    Åsa B skrev om Le Rouge
    Enkla raka smaker; kött eller fisk. Trevligt upplägg med valbara tillägg. Trevlig och uppmärksam service. Lite dyrt.
  • Albin G
    Albin G skrev om Le Rouge
    Vällagad mat om än lite väl tilltagna priser. Bemötande och välkomnande lämnade en del att önska.

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm