Le Rouge

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm — Visa karta

Bonjour! Och välkommen till Le Rouge!

Från handelsplats för Stockholms fiskare och skärgårdsbor, hemvist för potatis och vin, till legendariska fester. Här har det serverats mat och hållits kalas i flera hundra år och vi inser vilket historiskt ansvar vi tagit på oss, men vi har också ett stort ansvar att fortsätta utvecklas och överraska!

Vårt bidrag till den kulinariska historien här i Gamla Stan är en meny med betoning på lax, entrecôte och grönt samt en nästan filmisk atmosfär á la Moulin Rouge. Dessa kombineras på en mängd olika sätt med ett stort utbud av såser och tillbehör, som många är egna rätter i sig.Till maten finns en gedigen vinlista att välja från.

Boka gärna bord via vår hemsida, det är absolut enklast!
Öppet just nu
Mån: Stängt
Tis: 17:00-23:00
Ons-Tor: 17:00-00:00
Fre-Lör: 17:00-01:00
Sön: Stängt

Läs vad 2794 kunder tycker om Le Rouge

• Ragnhild L skrev om Le Rouge
    Skaldjursfest med mycket bra service i trevlig miljö! Läs mer
  • Amira A
    Amira A skrev om Le Rouge
    The food was great, the waiters affable. The perfect place to dine in the Old City of Stockholm Läs mer
  • Sara E skrev om Le Rouge
    Kvällen på Le Rouge med teamet var kanon, smidigt att vi kunde lägga till de 3 extra gästerna som dök upp utan några som helst problem (iallafall inga som visades)! Stort tack! Läs mer
  • Jonas S skrev om Le Rouge
    Väldigt smaful och bra skaldjur Läs mer
  • Dea S skrev om Le Rouge
    Rigtig god og hyggelig aften! Det er et dejligt sted og maden var udsøgt/fantastisk. Vi betalte for to drinks som vi ikke havde bestilt uden at lægge mærke til det, men der var fantastisk service over mail og pengene blev hurtigt refunderet. Mange tak for en god oplevelse! Vi kommer gerne igen :) Läs mer
  • Kenneth S skrev om Le Rouge
    Vi köpte skaldjursfrossa som var helt fantastik, dessutom så var bemötandet klanderfritt. Läs mer
  • Alex J skrev om Le Rouge
    Maten är mycket god och trivsam miljö. Läs mer
  • Ulrika S skrev om Le Rouge
    Tyvärr uppfylldes inte alls våra förväntningar på restaurangbesöket. Personalen gjorde väl sitt bästa men hade alldeles för mycket att göra och vi kände oss inte uppmärksammade. Dålig sevice. För mycket väntan. Tex ingen som frågade vad vi ville dricka.

Personalen ursäktade att vi fått vänta så mycket. Vilket i alla fall gjorde att det kändes lite bättre. Läs mer
  • Mariah H skrev om Le Rouge
    Hovmästaren är ett sant service-proffs! Till middagen så betällde vi ett vinpaket för att ha passande viner till alla rätter. Jättebra koncept - tråkigare att servitören missade att servera vinet vid två tillfällen och att fördrinkarna vi beställde glömdes helt. Vi sa till vid en missad vinservering men struntade i resten. Vi ville fokusera på sällskapet och de goda rätterna istället för att försöka få kontakt med servitören. Kvällen var iallafall magisk med goda vänner och en miljö som är så härlig!
    Le Rouge ät ändå en restaurang jag gillar och kommer besöka fler gånger. En dålig kväll för en servitör sänker inte min samlade upplevelse av många härliga middagar på Le Rouge. Läs mer
  • Sandra B skrev om Le Rouge
    Maten var god, men servicen var väldigt långsam. Personalen var trevlig, men det tog tid. Skyllde på fel i systemet och en kock kort. Dock fast meny för alla som var där (skaldjursmiddag), så borde det inte varit allt för komplicerat ändå. Inte ok att skylla på det. Ibland räcker det med att öppna ögonen ordentligt... Läs mer
  • Johnny J
    Johnny J skrev om Le Rouge
    Sämste jag har ätigt för 400kr synd att dom bytt ägare😪 Läs mer
    2018-10-19 Patrik P svarar Johnny J
    Hej Johnny,

Låter inte som att vi levt upp till dina förväntningar vilket såklart alltid är tråkigt att höra.

Hoppas att du i framtiden ger oss en ny chans att visa att vi kan bättre.

• Camilla R skrev om Le Rouge
    Mitt sällskap hade blivit rekommenderad restaurangen av bekant.
    Det var smidigt att boka bord på webben. Bra med påminnelse på mail gällande bokning.
    En mysig restaurang i lugn miljö. Alltid skönt när man i ett sällskap kan konversera utan att höja rösten.
    Bra service, god mat och dryck. Läs mer
  • Ella L skrev om Le Rouge
    Vi hade en smartbox.
    Vi hade en fantastisk kväll på 3 magisk ställen. Mysig miljö o supertrevlig personal. Maten och drycken var så god. Läs mer
  • Helena H skrev om Le Rouge
    Gott, ok service, inte överdrivet entusiastiskt eller otrevligt utan ok Läs mer
  • Rosie N skrev om Le Rouge
    Vi testade erbjudandet Skaldjursbuffe till halva priset.
    Lokalen mysig, trevlig personal, god hummersoppa men skaldjuren var smaklösa och blöta vilket var en stor besvikelse.
    Ett erbjudande ska locka till sig kunder inte skrämma iväg dem att inte återkomma. Läs mer
  • Charlotte H skrev om Le Rouge
    Middag för 4. Hade hoppats på trivsam miljö med mycket god mat där det gick att prata utan att störas av för hög musik.
    Maten var verkligen jättegod, musiken i baren (som vi bara passerade) var alldeles för hög, gällde även på toaletten. Musiken vid middagen var ok, kunde varit något lägre och något lugnare. Personalen mycket proffsig med ett undantag. Hade satt högsta betyg om musiken varit lägre. Läs mer
  • Christian U skrev om Le Rouge
    Maten ger njutning och miljön i rummet tillfredställer. Läs mer
  • Martin E skrev om Le Rouge
    Mycket mysig och trevlig restaurang med mycket trevlig och kompetent service
    Maten var vällagad av bra råvaror men kanske lite väl enkla tillbehör och enkelt upplagt Läs mer
  • Emil T skrev om Le Rouge
    Fantastiskt god mat, trevlig personal, bra service och mycket fina lokaler! Läs mer
  • Marie S skrev om Le Rouge
    Skaldjur
    Jättetrevligt mottagande, service och god mat Läs mer
  • Barbro F skrev om Le Rouge
    Åt en skaldjursplateau med ett trevligt vin till. Räkor mycket goda, havskräfta torr och smaklös, hummer likaså men den var dold i mycket god kantararellgratinering.
    Mycket bra bemötande av personalen och härlig miljö, så kvällen var en fin helhetsupplevelse Läs mer
  • Linda H skrev om Le Rouge
    En helt fantastisk skaldjurs middag med ett perfekt utvalt vin paket som man kunde köpa till. Så nöjd! Läs mer
  • eleonore h skrev om Le Rouge
    Mysigt och mycket god mat. Trevlig personal. Läs mer
  • Michelle P skrev om Le Rouge
    Jättefint miljö, fina inredningsdetaljer, mysigt och super gott mat! rekommenderar Läs mer
  • Wilhelmina E
    Wilhelmina E skrev om Le Rouge
    Bra veganskt, kocken lagade till något speciellt! Fantastiska smaker, 1:a klassig service och underbar miljö att äta i. Kommer lätt tillbaka 💓 Läs mer
  • Matilda L skrev om Le Rouge
    Otroligt mysig atmosfär, god mat och mycket bra service! Läs mer
  • cristine b skrev om Le Rouge
    Fanatisk service!!! Supergod god mat! Läs mer
  • Carina E skrev om Le Rouge
    Vi åt skaldjur o det var fint upplagt o mycket fräscht. Personalen mycket trevlig o proffsig. Tycker nog att LeRouge överträffade våra förväntningar. Utmärkt. Läs mer
  • Tommy K skrev om Le Rouge
    Erbjudandet avseende skaldjursfesten för 4 personer.
    Mycket trevligt bemötande från all personal.
    Pratvänlig miljö trots mycket folk i lokalen.

God service och klart prisvänligt erbjudande!

Alltså en mycket lyckad kväll! Läs mer
  • Eva F skrev om Le Rouge
    En middag tillsammans med en väninna. Utmärkt bemötande, professionell och kunnig personal. Maten överträffade våra förväntningar. Läs mer
  • Eva E skrev om Le Rouge
    Köpte skaldjurskväll 2-för-1. Bra service och härlig stämning. Hade inte tyckt att skaldjuren var prisvärda om det sålts till fullpris dock. Läs mer
  • Ulrika M skrev om Le Rouge
    Supertrevlig och gästvänlig personal!
    Maten (LeRouge Mixgrill) levde tyvärr inte upp till våra förväntningar. Två köttbitar, några korvar och potatis kommer jag tyvärr inte rekommendera någon att betala för 550:- för.
    Mvh Ulrika Läs mer
  • Ulrika M
    Ulrika M skrev om Le Rouge
    Första gången jag var på Le Rouge, blev riktigt överraskad av miljön WOW som att glida ner i Moulin Rouge, cool inredning. Vi blev jättebra bemötta vid entrén och serveringspersonalen var fantastisk, jättebra service. Vi hade beställt skaldjursfrossa med ett vinpaket - är jättenöjda! Väldigt mycket mat och allt var kanongott. Vinet passade riktigt bra till maten - dom snålade inte på det heller. Vi hade bord 17.30 - 20.30, vi gick när vi var klara och då var klockan 21.45 och ingen påpekade att vi hade suttit för länge. 10 av 10 - jättenöjda och kommer gärna tillbaka! Läs mer
  • Torkel F skrev om Le Rouge
    Le Rouge har varit ett stamställe men maten har över tid blivit sämre och sämre - nu senast; små lite tråkiga ostron följt av en helt undermålig omelett - smaklös, stabbig och trist. Att bara he en fisk rätt som huvudrätt och dessutom med kött i; nä inte roligt... servicen fortfarande ok dock. Läs mer
  • Alexander M skrev om Le Rouge
    Bra mat och mysig stämning , hyfsade priser. Läs mer
  • Evelinn S skrev om Le Rouge
    Supermysigt och jättetrevlig personal! Jag tog svampraviolin, riktigt god! Dock saknade fyllningen smak men allt annat var fantastiskt. Läs mer
  • Pernilla J skrev om Le Rouge
    Utmärkt service och fantastiskt bemötande i en otroligt trivsam miljö!! Maten är väl tillagad och vackert presenterad av mycket kompetenta kockar. Läs mer
  • Carola T skrev om Le Rouge
    Jag köpte skaldjurserbjudandet för 4 pers.
    Trevlig service, personalen var ständigt närvarande, maten var perfekt i antal rätter, i takten den kom in, upplägget, smaken.
    Jag blev positivt överraskad för jag hade förväntat lite lägre kvalitet pga priset, men det här var jätte bra! Läs mer
  • Sara U skrev om Le Rouge
    Fick vänta 25 min innan någon kom fram och frågade om vi ville ha nåt att dricka. Då beställde vi mixgrill och vin och därefter fick vi bra service. Men lång väntan innan. Maten var väldigt salt. Hade höga förväntningar, men tycker endast det var helt okej. Läs mer
  • Malin L skrev om Le Rouge
    Åt fantastisk Skaldjursfrossa! Trevlig personal med god service. Super bra! Läs mer
  • elina g skrev om Le Rouge
    Detta var en av de sämsta matuupplevelser jag varit med om. Vi hade bokat bord för 40 personer och iben välkomnade oss, ingen presenterade maten, vi fick vänta 60 min på förrätten. Maten serverades innan vi fått tallrikar och allt gick mkt långsamt och vi var ganska övergivna.
    Maten smakade ej bra. För kryddad. Vi visste ej vad vi åt. Inte servisen heller. Ölet serverades varmt.
    Absolut INTE värt priset. Lokalen var kall.
    Fruktansvärt. Läs mer
    2018-10-19 Bockholmengruppen svarar elina g
    Hej Elina,

Vi är superledsna att er kväll inte levt upp till era förväntningar, vi har som du kanske vet tagit detta vidare med bokare Letti Freivalds.

Hoppas vi ses i framtiden och att vi får en chans att visa att vi kan bättre.

Trevlig dag.

• Nora C skrev om Le Rouge
    Några rätter var kalla när de kom in, andra skållheta. Tråkigt att behöva vänta när en del måste skickas tillbaka Läs mer
  • Camilla J skrev om Le Rouge
    Skaldjursfrossa. Hummersoppa var tunn i smaken i övrigt helt ok.

Trevlig personal som var flexibla och hjälpsamma i val av dryckespaket.

Lokalen sliten i behov av uppfräschning Läs mer
  • Andre B skrev om Le Rouge
    Trevligt, god mat, trevlig personal. Läs mer
  • Anne S skrev om Le Rouge
    Lång väntan på maten, när den väl kom så var i stort sett allt torrt och vidbränt, ingen smak, vi skickade ut maten och fick efter ytterligare lång väntan in annan mat som inte heller höll måttet. Servisen var duktig och den enda som försökte ge oss en trevlig upplevelse. Därav åtminstone betyget 2/5, annars hade det blivit 1/5. Läs mer
  • Niklas A skrev om Le Rouge
    Hade ätit på le rouge för några år sedan och hade höga förväntningar. Lång väntan på att få maten (över 1,5 timmar) och då vi blev serverade saknades flera tillbehör och dryck. Då detta påtalades till personalen möttes vi av attityd och bortförklaringar. Läs mer
    2018-10-19 Bockholmengruppen svarar Niklas A
    Hej Niklas,

Tack för din feed back.

Låter inte som att vi levt upp till era förväntningar vilket såklart alltid är supertråkigt att höra.

Hoppas att du i framtiden ger oss en ny chans att visa att vi kan bättre.

• Kim C skrev om Le Rouge
    Helt ok.

Väldigt trevlig och mysig miljö både uppe i tågkupén och nere i restaurangen.

Vi åt skaldjursfrossa och den var okey, snökrabban var väldigt salt och havskräftan rå.

Serveringspersonalen va trevliga men lite okunniga och nonchalanta, hen som tog emot 2 av oss i sällskapet visste inte att de andra i sällskapet redan hade kommit utan personalen bad oss slå oss ner i tågkupén och ta nåt att dricka medan vi väntade in resten i sällskapet, men de visade sig att resten av sällskapet satt nere och väntade på oss. Hen som serverade oss såg t.ex själv inte att havskräftan var rå utan va tvungen att fråga köket om den va rå, likaså visste hen inte var de olika skaldjuren var ifrån utan fick fråga köket.
    Efter att vi beställt dryck visade det sig att det vinet hade tagit slut.

Skaldjuren höll mindre bra kvalité
    Drycken mycket bra
    Hummersoppan var fantastiskt god
    Efterrätten var bra

Priset helt bra eller helt okey

Summa sumarum
    För detta pris med allt som ingick var det precis så det var värt det men ingen av oss gör det igen.

Tack Läs mer
  • Emelie F skrev om Le Rouge
    Vi åt skaljdjurserbjudande på halva priset. Väldigt mysiga lokaler, väldigt god mat och väldigt trevlig personal. Enda minus var att ju mer personer som kom ju mindre uppassade blev vi. De sista rätterna blev en seg väntan och det var svårt att bara få betala och gå fast vi sagt att vi inte ville ha något mer. Över lag positivt! Läs mer
  • Petar S skrev om Le Rouge
    Lite sämre service än för 10år sen men maten var god. Kändes som restaurangen var underbemannad då personalen verkade stressad. Vi blev inte ens tillfrågade om vi ville ha nåt att dricka uta de sa vi kommer med bubbel strax. När den väl kom vart de slafsigt serverat kändes som när någon fyller på en stor stark i en bar och inge personligt bemötande. Maten var väldigt god förutom hummern som va lite seg och min klo hade inte öppnats och man fick inga verktyg att göra det själv. Dessert som vi fick i menyn var inget märkvärdigt en sorbet kul med kaksmulor o en sorbetkula med en bit kladdkaka passar inte direkt med den sofistikerade miljön o restaurangens image. Sorbet var annars god men verkligen en tråkig dessert. Däremot väldigt trevlig och mysig miljö. Läs mer
  • Olof B skrev om Le Rouge
    Bra service och bra mat, personalen har bra koll på cocktails. Aningen pricey, men det är det värt för ett sådant restaurangbesök. Läs mer

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm