Rekommenderat företag 2016 - Le Rouge
Rekommenderat företag 2015 - Le Rouge

Le Rouge

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm — Visa karta

På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus. Dessa kombineras på en mängd olika sätt med ett stort utbud av såser och tillbehör, som många är egna rätter i sig. Till maten finns en gedigen vinlista att välja från. Vår personal är redo att besvara era frågor och vara behjälplig med råd och rekommendationer. Lokalen är uppskattad hos våra gäster som trivsam, inbjudande och för tankarna till Moulin Rouge.

Varmt välkomna!
Sön: Stängt

Läs vad 1105 kunder tycker om Le Rouge

• Sofia H
    Sofia H skrev om Le Rouge
    Fina lokaler, god mat - men servicen kan bli bättre. Upplevde oss som ganska få gäster med många som arbetade - trots det svårt att få tag i någon, göra tilläggsbeställning osv. Tror vi räknade till 45 min från att vi frågade efter notan tills vi fick den.
  • Johan P
    Johan P skrev om Le Rouge
    Vi hade en kanonkväll! Bra service och mycket god mat.
  • Patric R
    Patric R skrev om Le Rouge
    Mycket trevlig restaurang och supergod mat.
  • Jan R
    Jan R skrev om Le Rouge
    Trevligt bemötande vid entre och garderob. Därefter lång väntan vid bordet både på att få beställa, mellan rätterna och på nota samt betala.
    Förrätter sotad salmalax och rostade jordärtskockor inget speciellt men ok. Som huvudrätt biff från Uruguay resp Nya Zeeland. Den ekologiska och på Le Rouge hängda biffen var torr och hård, en besvikelse. Biffen från NZ var helt OK, men en ganska liten bit. Båda dock rejält överprisade, 345 resp 395kr var på tok för mycket. Ingen dessert, men med 3 glas vin slutade kalaset på 1500kr vilket det inte var värt.
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Le Rouge
    Mysig miljö och toppenbra mat samt mkt trevlig personal.
  • Fanny W
    Fanny W skrev om Le Rouge
    Älskar inredningen. Lite jobbig menu att läsa bara. Bra ljudnivå för att kunna sitta å prata. Det gillar jag.
  • Roger S
    Roger S skrev om Le Rouge
    En perfekt middag i fredags.
    Allt till största belåtenhet.
    Personlig och charmig personal. Entrecote i världsklass !
  • Anders O
    Anders O skrev om Le Rouge
    Härligt, varmt, överraskande, hög kvalité på råvaror.

Engagerad personal!

SUPER
  • Birgitta L
    Birgitta L skrev om Le Rouge
    Fin upplevelse från början till slut. Bra service och god mat.
  • Silvia C
    Silvia C skrev om Le Rouge
    Recomendado, delicioso y muy buen servicio!
  • Catrin N
    Catrin N skrev om Le Rouge
    Vi upplevde att både miljö, mat och personal var fantastisk, det enda negativa var att Hasselbackspotatisen inte var tillräckligt varm. Vi besöker gärna Le Rouge igen
  • Diana G
    Diana G skrev om Le Rouge
    Fantastisk mysig ställe med jätte god mat och service!
  • Simon H
    Simon H skrev om Le Rouge
    Klockren service, underbar mat och grymt utbud Av både mat och vin!
  • Robert P
    Robert P skrev om Le Rouge
    Seg service och man kan inte ens få en drink före/efter maten. Med en Michelin skylt på väggen förväntar man sig mycket mer.
  • Nima D
    Nima D skrev om Le Rouge
    Fantastisk miljö med extremt trevlig och kunnig personal. En av mina favoritplatser i Stockholm. Tack!
  • Martin P
    Martin P skrev om Le Rouge
    Bra portioner och mysig miljö, ville ha en drink och blev förd till en bra drink bar. Maten smakade precis som liknande typ av matrestauranger otroligt bra! Det som gjorde det lilla extra var vår servitör, lång brun/svarthårig man med en brun klocka vet inte namnet. Men han var otroligt intresserad av mat och vin och ansträngde sig för att smaka av den rätta flaskan till oss. Stor eloge till honom!
  • Kim A
    Kim A skrev om Le Rouge
    Bra service. Fantastiskt god mat med hög kvalite.
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Le Rouge
    Mycket positiv upplevelse! Härlig atmosfär och bemötande, spännande förrätter och fantastiskt kött då vi beställde köttmenyn med variation av förrätter. Gott vin, bra service och vi rekommenderar ett besök på Le Rouge!
  • Johan S
    Johan S skrev om Le Rouge
    Fantastisk mat! Fick dock vänta väl länge på att beställa. De kommentarer man skriver när man bokat elektroniskt verkar inte gå fram.
  • Therese G
    Therese G skrev om Le Rouge
    Super god mat och lugnt och skön romantisk restaurang
  • Caroline S
    Caroline S skrev om Le Rouge
    Restaurang i toppklass! 5/5 mat och service. Vi blev omhändertagna så fort vi klev innanför dörren och servicen fortsatte i toppklass hela kvällen. Supermysig restaurang med den unika inredningen! Tryffelpotatis duchesse med tryffelkrämen är att rekommendera till maten.
    Tack Le Rouge för en toppenkväll. Vi kommer komma tillbaka många gånger till!
  • annika n
    annika n skrev om Le Rouge
    Trevligt personal och god mat, prisvärt.
  • Gustaf O
    Gustaf O skrev om Le Rouge
    Bartender, vinbar, snacks, maten etc var toppen. Servicen under middagen däremot var sämre än vad man kan förvänta sig för ett sådant "dyrt" ställe.
  • carina c
    carina c skrev om Le Rouge
    Maten var jätte god. Det jag gillar är att man själv kan komponera tillbehör och sås till några av rätterna. Mycket gott att välja mellan på menyn. Jätte trevlig servitris och härlig lokal. Kan varmt rekommendera ett besök på Le Reuge.
  • Mats K
    Mats K skrev om Le Rouge
    Supertrevligt med fantastiskt kött och härlig inredning.
  • Christoffer A
    Christoffer A skrev om Le Rouge
    Vi var ett sällskap på 8 personer som hade en fantastisk kväll :)
  • Evelina S
    Evelina S skrev om Le Rouge
    Atmosfären och maten var väldigt bra. Vår servitör Jocke var underbar!
  • Roxana B
    Roxana B skrev om Le Rouge
    Riktigt gott kött och kul att få följa olika tillbehör fritt. Härligt med garderob och bar i ett. Trevlig personal!
  • Binh H
    Binh H skrev om Le Rouge
    Feedback! För att vi kunder ska veta och förstå vilken typ av kött (entrecote vi ska välja vore det bra att kanske få se det innan grillningen. Jag var på en restaurang i London som hade en platå där de förklarade typen och man fick se vilken typ msn ska välja. Plus efterätt med kulglass borde kunna komma ut med lite bär! Den var jädra klen/naken. Sedan kanske man ska kunna välja en mer klassiskt efterätt. Lite besviken på efterrätten.
    Vin - ****
    Varmrätt- ****
    Efterrätt ***
    Kaffe **** ( ett stort plus att ni hade så bra kaffe)
  • Anja B
    Anja B skrev om Le Rouge
    Vi var ett sällskap på 7p. Vi kom i omgångar & möttes upp i deras mysiga vinkällare. Väl placerade till bords var servicen & personalen jättebra. Trevlig & annorlunda inredning som vi alla gillade. Lagom nivå på musik & övriga gäster. Maten var jättegod, bra service. Allt var bra & alla var nöjda!
  • Karin S
    Karin S skrev om Le Rouge
    Tisdag, halva priset - det påverkar förstås omdömet. Trevligt bemötande. Snabb service. God mat och goda tillbehör, utom förrätten med den gravade fjällrödingen som var i det närmaste äcklig. Huvudrättens entrecôter var perfekt tillagade men lite sega. Lite märkligt dock att man på en köttrestaurant inte frågar hur man vill ha sitt kött. Det var gott och rikligt men skulle jag ha betalat fullt pris? Nej, jag tror inte det.
  • Gunilla W
    Gunilla W skrev om Le Rouge
    middag, fick inbjudan av Le rouge. Bra mat, trevlig personal. Vi är mycket nöjda
  • Jan-Erik L
    Jan-Erik L skrev om Le Rouge
    Bra entrecoteurval men det gör det svårt att väljs
  • Ida S
    Ida S skrev om Le Rouge
    Jättenöjda, servicen var något utöver det vanliga och maten var över vår förväntan.
    Dock fick vi efter vi hade ätit vänta ganska länge på dessertmenyn och notan. De var fullbokade så kan ha berott på det. Annars var vi supernöjda!
  • Peter S
    Peter S skrev om Le Rouge
    God mat, mysigt, trevlig personal! Perfekt för en romantisk middag!
  • Eva E
    Eva E skrev om Le Rouge
    Trevligt och ombonat, samt lugnt. Mycket god mat och mycket trevlig personal.
  • Viktoria P
    Viktoria P skrev om Le Rouge
    bemötandet är perfekt.
    däremot maten var ganska ok. för 250 kr kunde det vara något bättre än bara ångad lax.
  • Lisa E
    Lisa E skrev om Le Rouge
    Väldigt bra bemötande när vi kom.
    Upplevelsen var att vi blev lite glömda vid vårt bord. Man borde fått fråga om hur man ville få sitt kött stekt. Tycker faktiskt inte att maten var så god. Borde rekommendera viner till de olika maträtterna.
    Tyvärr var et lite kallt och dragigt där vi satt.
  • Daniel C
    Daniel C skrev om Le Rouge
    Bra miljö och hyfsad service, men kanske lite för tunna och försiktiga smaker.
  • Lars F
    Lars F skrev om Le Rouge
    Vänligt och varmt bemötande av den trevliga och kunniga personalen gav en lika trevlig inramning till vår middag som den häftiga inredningen. Maten var absolut i den höga klass vi förväntat oss, i synnerhet förrätterna.
  • Åsa W
    Åsa W skrev om Le Rouge
    Seg köttbit. Kanonbra service.
  • Michaela W
    Michaela W skrev om Le Rouge
    Restaurangens i det stora hela har en trivsam atmosfär. Förrätterna var absolut till belåtenhet, men nästan alla i sällskapet var mer missnöjda med varmrätterna, framförallt det veganska alternativet.
  • Per F
    Per F skrev om Le Rouge
    Bra mat, god service och trevligt benötande i trevliga lokaler.
  • Frej J
    Frej J skrev om Le Rouge
    En väldigt trevlig kväll med god dricka och utan tvekan den bästa laxen jag har ätit nånsin
  • Mano C
    Mano C skrev om Le Rouge
    Långt från förväntat, absolut inte prisvärt. Verkligen inget vidare unikt smak på köttet speciellt med tanke på priserna.
    Tack men nej tack även om det var halva priset.
  • Jacob K
    Jacob K skrev om Le Rouge
    Fantastisk mat och service! All mat var välbalanserad i smakerna och det kändes prisvärt.
  • Jörgen H
    Jörgen H skrev om Le Rouge
    Trevliga lokaler och kunnig och trevligt bemötande. Maten va bland det bästa jag ätit. Vi överlät vinvalet till personalen och även det det vart en perfekt träff. Riktigt nöjd.
  • Peter H
    Peter H skrev om Le Rouge
    Super god mat, och lagom mycket. Trevlig personal och mysig inredning.
  • Anna L
    Anna L skrev om Le Rouge
    Jättebra bemötande. Jag beställde en färdigkomponerad rätt - gnocchi. Den var inte så god, alldeles för salt buljong och väldigt liten portion. Tog efterrätt också. Sammatngaet jättetrevlig atmostfär och bra bemötande med maten matchade inte mina förväntningar. Långsam service vid bordet.
  • Theresa J
    Theresa J skrev om Le Rouge
    Trevlig atmosfär men medioker mat, ej prisvärt.

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm