Le Rouge

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm — Visa karta

Bonjour! Och välkommen till Le Rouge!

Från handelsplats för Stockholms fiskare och skärgårdsbor, hemvist för potatis och vin, till legendariska fester. Här har det serverats mat och hållits kalas i flera hundra år och vi inser vilket historiskt ansvar vi tagit på oss, men vi har också ett stort ansvar att fortsätta utvecklas och överraska!

Vårt bidrag till den kulinariska historien här i Gamla Stan är en meny med betoning på lax, entrecôte och grönt samt en nästan filmisk atmosfär á la Moulin Rouge. Dessa kombineras på en mängd olika sätt med ett stort utbud av såser och tillbehör, som många är egna rätter i sig.Till maten finns en gedigen vinlista att välja från.

Boka gärna bord via vår hemsida, det är absolut enklast!
Mån: Stängt
Tis: 17:00-23:00
Ons-Tor: 17:00-00:00
Fre-Lör: 17:00-01:00
Sön: Stängt

Läs vad 1511 kunder tycker om Le Rouge

• Carina T
    Carina T skrev om Le Rouge
    Hej, ett positivt helhetsintryck. betyget drogs ner av långsam hjälp vid beställning samt att vi fick be om samma sak flera ggr.
    God mat!
  • Dan A
    Dan A skrev om Le Rouge
    Mat och dryck var utmärkta, miljön magnifik! Vår enda negativa synpunkt är att när vi dök upp på slaget 17 fick bord bredvid de enda andra gästerna i lokalen. Sedan satt vi nästan en timme innan fler gäster dök upp. Känns lite avigt.
  • Camilla S
    Camilla S skrev om Le Rouge
    Jag förväntar mig en högre service på en sådan restaurang som Le Rouge.
    Maten var väldigt god men jag har som sagt mycket högre förväntningar på servicen
  • Kim W
    Kim W skrev om Le Rouge
    Otroligt god mat och hög service.
    En utav våra tre favorit restauranger.

Vi kommer såklart tillbaka så snart vi får barnvakt... :)
  • Emma W
    Emma W skrev om Le Rouge
    Vi valde kött festivalen! Helt perfekt! Maten var helt fantastisk, och personalen desamma! Jag och mina vänner hade ett toppen besök!
  • Nikola L
    Nikola L skrev om Le Rouge
    God mat, trevlig personal och fin miljö!
  • Björn W
    Björn W skrev om Le Rouge
    Mysigt ställe. Maten var helt ok, men entrecoten får kanske inte 5/5 (lite för mycket fett). Menyn är ganska spännande, t ex bernaise med fiskrom men tyvärr försvinner romsmaken helt i bernaise. Man kanske borde provsmaka innan man serverar.
  • Catharina P
    Catharina P skrev om Le Rouge
    Mycket bra service och god mat
  • Dana O
    Dana O skrev om Le Rouge
    Mycket god mat, goda viner, helt ok service men inte utmärkande vänlighet.
  • Kristina S
    Kristina S skrev om Le Rouge
    Helt ok bemötande men inte inkännande för priser vid vinval(märktes att man ville sälja)
    Observanta vid allerigier : fick både glutenfritt bröd samt att man gjorde förätt glutenfri.
    Tråkigt att man inte är observant att vi valt ett erbjudande utan att vi fick påpeka detta. Kändes lite som att man försökte......
  • Robert G
    Robert G skrev om Le Rouge
    Ok mat, men rätt dålig upplevelse och service.
  • Karin D
    Karin D skrev om Le Rouge
    Mycket bra från ankomst till slut. Det enda på minussidan var att en beställning glömdes bort och vi fick be om den en gång till.
  • Viktoria A
    Viktoria A skrev om Le Rouge
    Super bra service, miljö och mat!
  • Anna K
    Anna K skrev om Le Rouge
    Restaurangbesöket var mycket trevligt. God mat, bra service, dock var de slut på de fyra första vinvalen vi gjorde ur den gedigna listan. Det vi fick till slut var dock väldigt bra.
    Vi gick nöjda därifrån!
  • Emma K
    Emma K skrev om Le Rouge
    Fint bemötande av personalen som var mycket trevlig. Snabb service och supergod mat! Hittar inget fel med vårt besök!
  • Fanny H
    Fanny H skrev om Le Rouge
    Servitören hade kunnat vara trevligare, han upplevdes aning bekymrad under hela kvällen. Annars var maten och upplevelsen perfekt!
  • Johan A
    Johan A skrev om Le Rouge
    Upplever restaurangen dyr mot vilken kvalité som levereras. Brukar vara värt att gå dit när det är erbjudanden om halva priset på maten men det såg jag nu att de missat vid mitt besök vilket ledde till en dyr köttbit...
  • Tobias C
    Tobias C skrev om Le Rouge
    Bra service, mycket fin miljö. Något enahanda meny möjligen.
  • Marika L
    Marika L skrev om Le Rouge
    Toppen! Härlig miljö och en fantastisk mat samt trevlig & kunnig personal
  • Bo F
    Bo F skrev om Le Rouge
    Vänligt proffsigt både innan och under besöket.
  • Fredrik G
    Fredrik G skrev om Le Rouge
    Bra bemötande och trevlig personal. Det var ganska dyrt. Billigaste vinet var 500 kr och maten var också ganska dyr. Tror inte ni tjänar på att ha så pass mycket högre priser än omgivningen .
  • Sara S
    Sara S skrev om Le Rouge
    Trevlig och kunnig personal. Mysig atmosfär och fantastisk mat.
  • Monica E
    Monica E skrev om Le Rouge
    Fantastiskt service!!! Fantastiskt personal!!! Utsökt mat!!! Vår bröllopsmiddag på Le Rouge är ett minne för livet.... STORT TACK till all underbar personal på Le Rouge!!! Monica & Ralph
  • Sofie R
    Sofie R skrev om Le Rouge
    Mycket god mat och fin restaurang. Vi önskande att få hjälp med att välja ut en flaska vin till maten och fick då frågan vilken prisnivå vi ville ligga på. Vi svarade att vi villle ha ett prisvärt vin på budgetnivå, och fick ett förslag på en flaska för 900 kr som dessutom öppnades innan vi hann säga att det var för dyrt. Vi valde istället ett glas vin var för 110 kr.
  • Ulla S
    Ulla S skrev om Le Rouge
    Fantastisk mat och utmärkt service! 😊
  • Purnima W
    Purnima W skrev om Le Rouge
    Det var mysigt inrett, utmärkt mat och trevlig personal!
  • Jan-Ola L
    Jan-Ola L skrev om Le Rouge
    En mycket trevlig och skön miljö som ni skapat. Mycket trevlig personal och en vällagad och välsmakande mat med intressanta variationer. Jan-Ola
  • Kristina P
    Kristina P skrev om Le Rouge
    Är väldigt nöjd. Trevligt och kunnigt bemötande, mycket god mat och gott passande vin till det.

Ett litet minus för lokalen, som jag upplever något bedagad.
  • Annika F
    Annika F skrev om Le Rouge
    Helt fantastisk! Snyggt inredd restaurang där allt från rekvisita till tyger till musik till bemötande och framför allt till maten harmonierar och förstärker upplevelsen av lyx och romantik. Kunnig och proffsig personal som trots en fin restaurang var down to earth och anpassade sig efter gästen. Och maten! Den gudomliga, den underbara, den förförande maten! En smakexplosion i munnen, en gastronomisk förförelse! Efter 5 års väntan på att komma hit så har jag äntligen lyckats och mina förväntningar till och med överträffades, vilket är imponerande. Tack!
  • Ulla-Britt E
    Ulla-Britt E skrev om Le Rouge
    Den Enda sak som skulle kunna vara bättre skulle vara om tillbehörsrätterna inte serverades på gemensamt fat utan i individuella portionet. Blir rätt rörigt om man sitter en bit från varandra att skicka runt rätter i synnerhet om alla redan glömt bort vad de beställde och tar fel. Eller skulle lika gärna kunna ligga på tallriken med köttet eller fisken.
  • Sofia B
    Sofia B skrev om Le Rouge
    Trevlig personal, fantastisk stämning. Maten var väldigt god, behövde inte vänta särskilt länge på att varken få beställa, få maten, eller sen betala. Ska definitivt gå dit igen och rekommenderar restaurangen till alla som vill ha ett gott stycke kött och en extra mysig stämning.
  • Eva J
    Eva J skrev om Le Rouge
    Tack, min lax med tillbehör var utsökt god, köttet däremot som en av oss fick var lite senigt och segt tyvärr. Miljö och personal mycket trevlig!
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Le Rouge
    Väldigt bra helhetsupplevesle

God mat och vänlig och kunnig personal

Det här ska vi besöka igen:)
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Le Rouge
    Mycket bra! God mat och trevlig personal!
    Yashar G gillar detta
  • Ib G
    Ib G skrev om Le Rouge
    Riktigt stämningsfull miljö med väl genomtänkt design. Maten jättegod, men portionerna lite små. Menyerna var lite för stora för det bord vi två satt vid. Trevlig personal men lite oorganiserad service där olika personal hade hand om vårt bord. Om bara en eller två hade servat oss hade upplevelsen blivit mer personlig. Som sagt, mycket stämningsfullt i restaurangen men när kom in i byggnaden kom man inte direkt till restaurangen utan till något helt annat ställe med hip-hopmusik och en helt annan stämning. Lite malplacerat när stämningen ska vara restaurangens signum.
  • Erik T
    Erik T skrev om Le Rouge
    Födelsedagsmiddag för 4 personer. Trevligt bemötande, duktig och engagerad personal, riktigt bra mat och dryck.
  • Erika V
    Erika V skrev om Le Rouge
    Mysigt, trevlig personal, god mat på det hela väldigt bra
  • Line E
    Line E skrev om Le Rouge
    Mycket gott kött. Trevlig och avslappnad personal. Bra betyg!
  • Lena L
    Lena L skrev om Le Rouge
    Jämfört med andra restauranger var inte laxen med bea-sås o pommes något anmärkningsvärt. Det finns så många ypperliga matställen där maten höjs till nått extra, därför bara en 3:a för maten. All personal var dock trevlig och kunnig servitris vid vårt bord, så dricksen blev bra.
  • Bea R
    Bea R skrev om Le Rouge
    Tyvärr kunde vi inte äta där på grund av vattenläcka. Hade uppskattat ett samtal om det innan vi kom dit då vi hade en så sen bokning att vi inte hade tid att hitta likvärdigt alternativ, vilket var lite tråkigt under födelsedagskvällen.
  • Anne R
    Anne R skrev om Le Rouge
    Tyvärr för långsam service. Missuppfattning angående drinkbeställning. Hann inte bli serverade efterrätten vid bordet utan fick flytta upp. Inte vårt fel.

Att kombinera menyn var trevligt - bra kött.
  • Victor E
    Victor E skrev om Le Rouge
    WOW - bästa restaurangupplevelsen. Otroligt kunnig och serviceminded personal. Fantastisk mat och dryck. Kommer absolut rekommenderas vidare!
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Le Rouge
    Tyvärr så blev det inte så bra som det var tänkt. Vi fick byta ut kött fatet pga av den irländska entrecote inte var bra, Den var helt enkelt sur.

Detta tillsammans med att en stor vattenläcka som blötte ner hela golvet och taket gjorde att vi inta var så imponerade.
    '
    Tack ändå för att ni bjöd på allt efter det som hände.

Kommer att fundera ett tag innan jag kommer tillbaka.
    //Henrik
  • Johan N
    Johan N skrev om Le Rouge
    Generellt väldigt bra. Liten anmärkning för okunskap kring allergi men gjorde så gott de bara kunde.
  • Sven S
    Sven S skrev om Le Rouge
    Mycket trevlig och romantisk fransk restaurang där speciellt köttet är utmärkt
  • Joe G
    Joe G skrev om Le Rouge
    Jättegod mat! Bra service! En väldigt mysig miljö.
  • Calle S
    Calle S skrev om Le Rouge
    Väldigt god mat, fina lokaler, samt trevlig personal men prisnivån är hutlös. Betalar man över 600:- för en huvudrätt och runt 200:- för ett glas vin så vill man inte behöva gå till McDonalds efteråt för att äta sig mätt.
  • Roger F
    Roger F skrev om Le Rouge
    Mycket bra mat i restaurangen, mycket engagerad och trevlig servicepersonal, hjälp att välja meny och tillbehör, kommer gärna åter.
  • Lars B
    Lars B skrev om Le Rouge
    - Atmosfären är världsklass, varm, boehmisk, romantisk..
    - Maten riktigt bra (dock kunde kött-tallriken kanske haft värmeljus under, blev snabbt kallt).
    - Servicen helt okej, trots några missar (men vi var inte där för att poängsätta utifrån Michelin-status, utan för att ha trevligt - trevlig personal, så klart godkännt)

Så sammanfattningen blir riktigt bra (4-4+/5) :)
  • Sara T
    Sara T skrev om Le Rouge
    Tillmötesgående och flexibla gällande en gruppbokning. Väl på plats kändes vi ibland lite bortglömda då vi satt lite avskilt gentemot andra gäster. Men maten var god och allt funkade i sin helhet bra.

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm