Le Rouge

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm — Visa karta

Bonjour! Och välkommen till Le Rouge!

Från handelsplats för Stockholms fiskare och skärgårdsbor, hemvist för potatis och vin, till legendariska fester. Här har det serverats mat och hållits kalas i flera hundra år och vi inser vilket historiskt ansvar vi tagit på oss, men vi har också ett stort ansvar att fortsätta utvecklas och överraska!

Vårt bidrag till den kulinariska historien här i Gamla Stan är en meny med betoning på lax, entrecôte och grönt samt en nästan filmisk atmosfär á la Moulin Rouge. Dessa kombineras på en mängd olika sätt med ett stort utbud av såser och tillbehör, som många är egna rätter i sig.Till maten finns en gedigen vinlista att välja från.

Boka gärna bord via vår hemsida, det är absolut enklast!

Läs vad 3171 kunder tycker om Le Rouge

• 2019-12-14

Martin C skrev om Le Rouge
    Super trevlig personal och bra mat Läs mer
  • 2019-12-14

Axel D skrev om Le Rouge
    Bizarr upplevelse med medioker mat, tyvärr. Besökt 3 ggr men blir ingen 4e.
    Ingen drinklista, mycket underlig service och även fast menyn kändes spännande smakade och såg det mesta ut som upptinad frysmat. Läs mer
  • Jill T

2019-12-13

Jill T skrev om Le Rouge
    Vi hade en kul kväll! Hade lite högre förväntningar på maten men den var ändå helt ok. Vissa saker var riktigt goda andra rätter hade kunnat få lite mer kärlek. Trevlig personal, mysig restaurang, kul upplägg. Läs mer
  • 2019-12-13

Johan M skrev om Le Rouge
    Svingott och supertrevligt på det barnförbjudna julbordet Läs mer
  • 2019-12-12

Josefine G skrev om Le Rouge
    Den Barnförbjudna Julfesten!

Ganska rörigt och det känns som att personalen inte var helt sunkade! Saknar presentation för maten och dålig förberett för specialkosten.
    Kul idé och i det stora hela väldigt god mat och genereöst tilltaget. Läs mer
  • 2019-12-12

Victoria B skrev om Le Rouge
    Mycket bra, bra service och trevlig stämning Läs mer
  • 2019-12-11

Gabriella Ö skrev om Le Rouge
    Den barnförbjudna julfesten var kanon. Trevlig personal och god mat. Läs mer
  • 2019-12-11

Agneta L skrev om Le Rouge
    Det barnförbjudna julbordet.
    Så trevlig, duktig personal. Mycket bra mat.
    Bra koll på matallergier.

Kommer definitivt att komma tillbaka. Läs mer
  • 2019-12-09

Matilda E skrev om Le Rouge
    Dålig mat, dålig service, överlag väldigt missnöjd med hela upplevelsen. Läs mer
  • 2019-12-09

Katrin Z skrev om Le Rouge
    Åt julbord och köpte dryckesband för 1000 kr/pers. Maten var väldigt dålig och drycken var väldigt begränsad. Inga coctails ingick. För 2000 kr pers var det väldigt dåliga råvaror och kall mat. Läs mer

Linus N skrev om Le Rouge
    Mycket trevligt och annorlunda julbord! Läs mer

LINNÉA B skrev om Le Rouge
    Under all kritik! Hade så höga förväntningar på det här julbordet, men det var verkligen helt kasst. Usel mat, för lite personal, tråkig ”underhållning”, efterrättsbordet var helt länsat och grisigt när det var vår tur. Fiskdammen hade tydligen stängt när vi ville göra den. Toaletterna såg ut som att en bomb briserat där inne. Gå inte hit! Läs mer

Oline A skrev om Le Rouge
    Jättedåligt.
    Vi fick bordet en timme sent
    Efterrätten plockade de bort innan vi hade fått varmrätt
    Dålig mat
    Ingrt spex alls, som en vanlig middag Läs mer

Lisa L skrev om Le Rouge
    Vi var på det barnförbjudna julbordet.
    Maten var ok men det lilla extra saknades. Smårätterna innan huvudrätten var lite ”enkelt gjorda” hade kunnat göras så mycket bättre med bara små detaljer. Det godaste på julbordet var huvudrättens bearnaisesås och kött. Det var generöst med dricka då vi tog dryckespaketet. Roligt consept med bra service men hade högre förväntningar på maten då maten vid våra tidigare besök varit riktigt bra. Läs mer

Alexander S skrev om Le Rouge
    Dålig service, obefintligt dessert bord. Läs mer
  • 2019-12-07

Per B skrev om Le Rouge
    Hej.
    Vi visste inte riktigt vad dom väntade, och det blev såååååååå bra.
    Fantastisk kväll med bästa vännerna.
    Och bra med en bestämd meny och drycker förbetalt.
    Jättebra, behöver man inte fundera vad det står längst till höger.
    Och framför allt, riktigt bra mat.
    Bästa råvarorna, sparade inte på något.
    Kunnig och trevlig personal, vi var verkligen välkomna.

Livsnjutarna Läs mer
  • 2019-12-07

Caroline P skrev om Le Rouge
    Besökte det barnförbjudna julbordet och var inte alls nöjd. Till det priset (2000 kr/pp) fanns mycket mer att önska Läs mer
  • 2019-12-06

Filip S skrev om Le Rouge
    Julfesten levde inte riktigt upp till högt ställda förväntningar, tyvärr. Läs mer
  • 2019-12-06

Lemonie L skrev om Le Rouge
    Vi hade julbord för ca 30 personer! Det var väldigt lyckat. Maten var utmärkt och alla detaljer runt julbordet var mkt bra. Fiskedamm och hotshots var en mkt uppskattad aktivitet. Personalen var superb och björ på sig själva. Läs mer
  • Jenny T

2019-12-06

Jenny T skrev om Le Rouge
    Barnförbjudna festen var absolut en kul grej! Härlig personal, bra atmosfär. Däremot finns det betydligt bättre ställen att gå till för den gastronomiska biten.

Förrätterna var en stor besvikelse. Köttet till varmrätten vägde upp det, det var helt fantastiskt. Eftersättsbordet var med lite tråkigt. Jag har tidigaret ätit på restaurangen och då var maten mycket mycket bättre.

Hit går man för galen personal, hysteriskt kul fiskdamm samt för fest och håll igång! Läs mer
  • 2019-12-05

Katarina H skrev om Le Rouge
    Trevlig miljö och supertrevlig personal.
    Vi åt det barnförbjudna julbordet med jobbet.
    Första dukningen, inget var gott
    De övriga 3 Topp
    Mina förväntningar uppnåddes, mkt skratt och väldigt avslappnat. Läs mer
  • 2019-12-05

Therese O skrev om Le Rouge
    Roligt och annorlunda! Avslappnat och god mat! Läs mer
  • Sofie L

2019-12-02

Sofie L skrev om Le Rouge
    Vi hade bokat det barnförbjudna julbordet. Vi beställde dryckespacket (600kr) till maten. Det kändes väldigt rörigt bland personalen. Vi fick vänta väldigt länge på drickan och att få påfyllningar under kvällen. Maten kom med ojämna mellanrum. Personalen kunde inte svara på våra frågor kring mat eller olika drinkar. Personalen kunde inte svara på frågor kring aktiviteterna på restaurangen (karaoke etc). Det var ingen party-musik eller julmusik. Vi fick inga shots eller erbjudande om shots. Det kändes generellt som väldigt rörigt och ingen rolig stämning alls på stället. Hade förväntat mig bättre service, mer stämning, mer party. Allas intryck var ”vad betalar vi egentligen för?” - vilket kändes tråkigt när vi gick därifrån. Läs mer
  • 2019-12-02

Ylva N skrev om Le Rouge
    Vi var ett sällskap på fem (tjejer i 25-30 årsåldern) och var där på det barnförbjudna julbordet. Vi upplevde att servicen var knapp. Maten slängdes fram och servitören såg vi knappt. Vi blev även besvikna på hur julbordet hade marknadsförts och vad som hände den kvällen. Eller vad som inte hände, det var mer eller mindre som en vanlig middag. Maten var god men vi förstod inte varför det hette det barnförbjudna julbordet. När vi ville fiska från fiskdammen fanns det ingen som kunde serva oss och det slutade med att vi gick tillbaka till vårt bord. Min gissning är att personalen var stressad, orutinerad och hade alldeles för mycket att göra. Service är så otroligt viktig och då maten var av hög kvalitet så får julbordet ändå 3/5. Läs mer

Isabelle S skrev om Le Rouge
    Konceptet superbra! Synd bara att man fick vänta på bordet i över en timme. Väl vid bordet får vi knappt en ursäkt. Maten var en besvikelse och vattnet kom till bordet långt efter att vi börjat äta och smaka på vinet innan det hälldes upp fick vi inte heller. Väldigt tråkigt. Läs mer

Sabina P skrev om Le Rouge
    Barnförbjudna julfesten!
    Jätte rolig, lite annorlunda kväll där circus direktören var bäst. God mat men vi köpte band där all dricka ingår, tyvärr så var flera av vinsorterna slut, champagnen varm. Vad som också drar ner betyget är efterrättsbordet som var väldigt ”kladdigt” som det lätt blir på buffé om inte personalen är där och styr upp. Flera saker var även slut när vi kom till efterrätten.
    Så mysig lokal och härliga uppträdanden.
    Poäng 3 av 5. Läs mer

Emelie T skrev om Le Rouge
    Vi var där 5 tjejer med jobbet på den barnförbjudna julfesten. Var super taggade för vi har bara läst bra saker om stället. Men tyvärr så var det super dålig service då man fick vänta jätte länge på att beställa av personalen varje gång. Dessutom har vi en gluten och en vegetarian och det hade vi redan meddelat men det hade dem ingen koll på.
    Vi blev serverade små rätter lite som tapas men fick inte förklarat vad det var för rätter och när vi frågade var det en kille som inte visste vad det var vilket gjorde det svårt att veta om alla kunde äta eller inte.
    Och maten var kall när den kom till bordet.

Lokalen och inredningen är ju mysig men tyvärr var allt annat väldigt dåligt. Så tråkigt då vi verkligen hade sett fram emot detta besök. Läs mer
  • 2019-11-30

Magnus B skrev om Le Rouge
    Dålig mat; fisk och skaldjuren långt ifrån toppkvalitet, oxfilen var kall, tonfisken måste ha legat flera timmar efter tillagning.
    Svajig service
    Tunn vinlista
    Riktigt dålig publik, bakom oss satt ett tatuerat bröligt grabbgäng Läs mer
  • 2019-11-30

Benjamin E skrev om Le Rouge
    Hög ambition som tyvärr inte når hela vägen. Inte missnöjd men inte överväldigad heller Läs mer
  • 2019-11-29

Marcela C skrev om Le Rouge
    JULMIDDAG
    Personalen var trevlig och hjälpsam tyvärr hade vi högre förväntingar gällande maten och även underhållningen men det blev inte riktigt som vi hade trott, det var trevligt men det hade kunant bli bättre Läs mer
  • 2019-11-29

Henrik N skrev om Le Rouge
    Meny och dryckespaket.
    Bra bemötande.
    Förväntningarna överträffades.
    Totalt sett en mycket bra och minnesvärd upplevelse. Läs mer
  • 2019-05-02

Per W skrev om Le Rouge
    LeRouge är ett mysigt ställe med riktigt bra mat och trevlig personal! Läs mer
  • 2019-04-01

Felix G skrev om Le Rouge
    Mysig lokal, trevlig men något ouppmärksam service. Maten bra men desserten var ingen höjdare. Läs mer
  • 2019-04-01

Sofia Z skrev om Le Rouge
    Vintermeny med 4 tapas, varmrätt ostbuffet och efterrätt. Fantastisk förrätt!
    Trevlig service!
    Blev uppmanad av personalen att lämna min jacka i deras garderob och blev under kvällen bestulen på SL kort som låg i jackfickan. Trist avslut. Läs mer
  • Thomas R

2019-03-31

Thomas R skrev om Le Rouge
    Mycket trevligt bemötande och god mat. Läs mer
  • Mia E

2019-03-31

Mia E skrev om Le Rouge
    Service och bemötande var super! Maten var god men motsvarade inte riktigt våra förväntningar, varmrätten och efterrätten som kändes lite väl tråkiga smakmässigt. Vi hade köpt ett erbjudande om 5 rätter och kände inte att vi fick valuta för pengarna fullt ut. Musiken var också lite stökig och hög volym, men lokalen är fantastiskt mysig och servicen är som sagt jättebra! Läs mer

Ingrid H skrev om Le Rouge
    Jag köpte en lets deal avsmakningsmeny

Jättetrevligt bemötande av personalen. Hovmästaren var personlig och trevlig liksom ” vår” servitör.

Jag hade inte så mycket förväntningar men restaurangen blev över förväntan ändå. Mycket fin o mysig lokal. Trevlig atmosfär

Maten var god, vällagad o sammansatt

Hit kan jag verkligen rekommendera folk att gå och sjökv besöka igen.
    Tack för en trevlig kväll. Läs mer

Tobias E skrev om Le Rouge
    Vissa rätter var riktigt goda, andra var ganska tråkiga så det var lite både högt och lågt. Bra och uppmärksam service. Sammantaget var vi nöjda. Läs mer

Linda E skrev om Le Rouge
    Superbra service! Mycket trevliga lokaler & väldigt god mat Läs mer

Mathias H skrev om Le Rouge
    Väldigt trevligt välkomnande. En servitör som hade humor och skapade en trevlig upplevelse. Fantastisk mat! Läs mer

Johan W skrev om Le Rouge
    Mysiga lokaler,bra mat och trevlig personal . Köpte en lets deal och var mycket nöjd Läs mer

Jan S skrev om Le Rouge
    Bra mat för priset, dock något små portioner. Vinpaketet var välvalt, och serverades frikostigt. Lite stimmig miljö. Läs mer

Amanda A skrev om Le Rouge
    Vällagad och god mat i en väldigt fin lokal! Läs mer

Peter S skrev om Le Rouge
    En ypperlig tre rätter med väl valda viner till detta. Tack för den fina servicen. Läs mer

Erica Olausson O skrev om Le Rouge
    Trevlig servis, men maten var under förväntan. Pommes fritsen var super tråkiga, rödvinssåsen var obalanserad med för hög syra. Biffen var bra. Efterrätten bestod sv små torra chokladkakebitar. Förrätterna var bäst.

Vi var ett gäng från jobbet som gick och då passade det bra med lets deal och ett lägre pris. Dock går jag inte tillbaka, då jag tyckte att maten höll för låg standard. Läs mer
  • Angelica M

2019-03-30

Angelica M skrev om Le Rouge
    Jag köpte vintererbjudande via Lets deal. Det var enkelt och smidigt. Bra bemötande när vi kom. Bra sevice under hela kvällen. Avslappnad atmosfär.
    Maten var god och fantasifull. Ett litet minus får huvudrätten som vi åt. Den serverades med tunna pommes strips och känslan var att den kom från frysdisken på ICA ner i fritösen. Jag hade hellre sett rätten serveras med klyftpotatis eller ”hemgjorda” tjocka pommes. Det hade höjt upplevelsen.

Vinerna som serverades var genomtänkta och passade bra.

Vi kommer tillbaka.
    Mycket gott och trevligt. Läs mer

pia s skrev om Le Rouge
    Trevlig atmosfär, god mat och toppenbra service. Läs mer
  • 2019-03-29

Carina T skrev om Le Rouge
    Jättegod mat och utmärkt service. Trevlig och originell inredning. Läs mer
  • 2019-03-29

Jens S skrev om Le Rouge
    Mycket trevligt bemötande och bra service. Fantastiskt god mat och skön miljö! Läs mer
  • 2019-03-28

Olof G skrev om Le Rouge
    Väldigt trevligt bemötande.
    fantastisk mat och trevlig miljö Läs mer

Brunnsgränd 4, 111 30 Stockholm