Alla kategorier Rörmokare Stockholms län Stockholm Södermalm Ljung & Edling Rör AB

Ljung & Edling Rör AB

Folkungagatan 85, 116 22 Stockholm — Visa karta

1.0 i betyg av 1 rekommendationer
Reco tipsar om:
5 / 5 i betyg — 41 rekommendationer
Villavägen 23, 13738, VÄSTERHANINGE
Savalle Entreprenad
Susanne D:
Engagerad, pålitlig och noggrann. Vi anlitade Savalle Entreprenad för att montera vårt nya kök. Mycket nöjda!

Rörmokare nära Ljung & Edling Rör AB:

Kvalitetsbygg R

Kvalitetsbygg R

22 recos
Ostmästargränd 5, Årsta
Kvalitetsbygg R
Jennie L:
Anlitade Kvalitetsbygg för renovering av kök, på rekommendation av köksleverantör. Kvalitetsbygg projektledde bygget inklusive alla inblanda...
JourAB

JourAB

24 recos
Tullvaktsvägen 2, Stockholm
24h jour på rörmokare och elektriker. Vi hjälper dig dygnet runt, veckans alla d... Läs mer ›
JourAB
Gabriel H:
Man blir rånad när man anlitar jourAB
Lindqvist & Engström AB

Lindqvist & Engström AB

53 recos
Årsta skolgränd 10, ÅRSTA
Välkommen till ett byggföretag med bred kompetens, rätt utbildningar och certifi... Läs mer ›
Lindqvist & Engström AB
Jesper N:
Jag hade stora förväntningar på Lindqvist då jag tidigare haft mkt bra erfarenhet av dem gällande totalrenovering av min förra lägenhet. Fr...
DTR Gruppen AB

DTR Gruppen AB

7 recos
Drottningholmsvägen 78, STOCKHOLM
Vi har ett stort urval av kakel, badrumsmöbler duschväggar och blandare. Du komm... Läs mer ›
DTR Gruppen AB
Stefan H:
Helrenovering av badrum. Snabba med att svara och hjälpsamma. Ett mycket gott och professionellt bemötande.
Företagare? Börja samla in rekommendationer.
Reco.se är Sveriges största oberoende rekommendationssajt.
Vi hjälper företag att samla in och lyfta digitala rekommendationer.
Är det här ditt företag?
Genom några enkla steg kan du förbättra din profil på Reco.se. Det tar bara några minuter!
Ändra beskrivning
Lägg till öppettider

Läs vad 1 kund tycker om Ljung & Edling Rör AB

  • Katarina
    Katarina skrev om Ljung & Edling Rör AB
    Jag behövde få en diskmaskin installerad samt byta ut kökskranen. Ett enkelt rörmokeriarbete kan tyckas. Jag ringde ett par närliggande rörmokerifirmor och fick tag på en firma, Ljung & Edling Rör/Badrum Prego Design, som ligger 200 meter från min lägenhet. Jag fick luddiga prisuppgifter vid min telefonförfrågan till dem, men tänkte inte så mycket på det då. Rörmokaren som kom utförde sedan ett relativt godtagbart arbete, även om han underlät att sätta fast diskmaskinen och inte heller fäste kökskranen stabilt med en underliggande platta.

    FAKTURAN däremot var rejält saltad. Arbetstiden hade fördubblats, kostnad för en transportbil för att köra 200 meter tur och retur inom Södermalm fakturerades till 450 kronor. "Diverse rördelar" fakturerades till 250 kronor, när det i själva verket rörde sig om 2 slangklämmor. När jag då omedelbart per telefon kontaktar Ljung & Edling får jag till svar att jag skall maila mina synpunkter så skall de återkomma till mig dagen därpå. Jag skriver då ett mycket hövligt och sakligt mail till dem för att fråga om och ha synpunkter på faktureringen. Ljung & Edling ringer inte tillbaka som de lovat. De svarar heller inte på mitt mail överhuvudtaget. När jag sedan efter att ha fått rådgivning av konsumentrådgivare betalar fakturan (i tid), med 75% av beloppet och skriver ytterligare ett hövligt och förklarande mail till företaget får jag heller inget som helst svar.

    Dock dimper det 3 veckor senare i brevlådan ned en betalningspåminnelse på mellanskillnaden (d v s de 25% av fakturan som jag blev rådd att innehålla betalningen på, eftersom ca 25-40% av fakturasumman var orimlig och oskälig). Den nya påminnelsefakturan innehåller DESSUTOM ett meddelande att om jag inte betalar inom en vecka så kommer företaget att vända sig till Kronofogden för att ansöka om ett betalningsföreläggande. D v s jag riskerar att få en betalningsanmärkning. Något som jag aldrig någonsin tidigare fått eller ens varit i närheten av.

    Kort sagt: VARNING! Detta är ett företag som man inte vill ha att göra med! Ingen kommunikation, inga svar på hövliga samtal och mail och som dessutom tar minst25-50% för mycket betalt. Otroligt fräckt!

    Särskilt som de säkert är medvetna om att jag som kund inte orkar driva ett ärende vidare när det inte rör sig om en massa tusenlappar. De räknar helt enkelt kallt med att jag kommer att betala påminnelsen. Kort sagt: Hutlöst dyrt, nonchalant, ohövligt, osympatiskt och OTROLIGT DÅLIG STIL!
    gillar detta

Karta

Större karta Vägbeskrivning
Folkungagatan 85, 116 22 Stockholm
Kategorier