Mäklarhuset Kalmar & Torsås

Mäklarhuset Kalmar & Torsås

• BadgeFourYears

Mäklarhuset är idag Sveriges största privatägda mäklarkedja cirka 130 kontor över hela landet. Du kan förvänta dig kunniga och engagerade medarbetare som verkligen vill att din bostadsaffär ska bli en positiv upplevelse genom hela processen. Mäklarhuset grundades 1973 i Göteborg och fokus från starten låg på att förmedla...

171 omdömen om Mäklarhuset Kalmar & Torsås

Sedan starten hos Reco 2014

Conny G
Torsås

Mycket gott intryck. Mycket positivt bemötande. Lätt att kommunicera med. Snabb handläggning (med hänsyn till den hälsomässiga situation jag befinner mig i) Lite förvånad över att så få begärt visning av så många "tittare" på nätet. Relativt lätt tillgänglig för frågor och förtydliganden.

Svar från Emil Borgemo

Stort tack Conny för det fina omdömet. Härligt att höra att ni är nöjda. Ja, jag kan hålla med om att det var lite förvånande att det inte var fler som önskade visning efter det stora intresset på nätet. Önskar er stort lycka till med er nya bostad och jag hoppas ni kommer trivas riktigt bra.

Niklas K
Köpte sitt hus med hjälp av Alexander Midjich en del av Mäklarhuset Kalmar & Torsås
Djursvik

Mycket trevlig och professionell mäklare, med ett stort engagemang.

Svar från Alexander Midjich

Härliga ord att läsa, tack för ditt omdöme Niklas och stort lycka till i ert nya hus, snart dags att flytta in också.

Linda A
Djursvik

5/5 är upplevelsen av denna försäljning. Alexander är mycket trevlig och professionell mäklare. De var en snabb och smidig affär. Rekommenderas varmt!

Svar från Alexander Midjich

Tack för din rekommendation! Jag får önskar er all lycka i det nya huset nu, som ni letat och nu äntligen hittat rätt.

Sven K
Sålde sitt hus med hjälp av Alexander Midjich en del av Mäklarhuset Kalmar & Torsås
Djursvik

kundinriktad, rak, kunnig, enkel att ha och göra med

Svar från Alexander Midjich

Tack Sven för ditt omdöme, rak, ärligt och transparens tycker jag är bland det viktigaste när ni säljer ett hus. Kul att du känner att det var den upplevelsen som ni fick.

Caroline J
Torsås

Jättebra! Är supernöjd med Emil! :)

Svar från Emil Borgemo

Tack Caroline för det fina omdömet. Stort grattis till ert nya fina hus.

Ulla M
Berga

Vi hade bara en personlig kontakt med Emil Borgemo (vid visningen), och sedan har vi haft kontakt via telefon eftersom vi inte bor i Kalmar. Han har varit proffsig och trevlig, och allt har fungerat bra hittills, så vi är nöjda. Han har också varit tillmötesgående när vi har undrat över någonting, och återkommit med svar.

Svar från Emil Borgemo

Tack Ulla för rekommendationen. Härligt att ni är nöjda. Jag önskar er stort lycka till nu med flytten och ert nya fina hus.

Rikard R
Torsås

Trevlig och jordnära kille, Lätt att prata med! Alexander gjorde affären lätt och smidig precis som det ska vara!

Svar från Alexander Midjich

Tack Rikard och kul att höra att du är nöjd med upplägget. Lycka till nu med renoveringarna, är säker på att det kommer bli strålande fint.

David M
Berga

Han var trevlig, professionell och kunnig. Det han inte visste tog han reda på, var snabb att svara. Processen gick tämligen snabbt, så vi hann inte träffas mer än en gång. Men allt har gått bra hittills.

Svar från Emil Borgemo

Tack David för recensionen. Roligt att höra att ni är nöjda. Önskar er stort lycka till med flytten och jag hoppas ni ska trivas i ert nya fina hus.

Aid-Iren M
Sålde sitt hus med hjälp av Mäklarhuset Kalmar & Torsås
Fagereke

We are more than happy with the job Ronja (our estate agent) did. She estimated the house value and got the valuation spot on. Great communicator and very professional. We are very pleased with the service provided.

Rosmari B
Köpte sitt hus med hjälp av Mäklarhuset Kalmar & Torsås
Bergavik

Bra bemötande av mäklaren. Vi hade inga speciella förväntningar, men allt kändes bra. Mäklaren kändes seriös och inte för påträngande. Det blev en snabb affär vilket också kändes bra.

Christian J
Stenskallehult

Jag vill och kan inte svara för affären är inte klart

Svar från Emil Borgemo

Tack Christian för ditt omdöme. Mailet gick av någon anledning ut lite tidigt till dig. Du får gärna gå in och ändra ditt omdöme nu när köpekontraktet är undertecknat och klart.

Mohamed Anis M
Stenskallehult

He is a very wonderful person and very nice to deal with. He is very successful in his work and I was happy to deal with him. And I thank him for everything.

Svar från Emil Borgemo

Thank you very much Anis. Have a nice weekend.

Marcus N
Kalmar

Duktig & påläst. Gav ett väldigt bra intryck

Svar från Alexander Midjich

Tack Marcus för ditt omdöme och att ni är nöjda med allt så här långt. Jag är säker på att ni kommer trivas utmärkt i ert nya hus också.

Agneta H
Gullaboås

Lugn och trygg mäklare. Hjälper gärna till att svara på alla frågor mar har som köpare. Han vänder sig till säljaren och tar reda på det man behöver, för att man ska kunna ta ett beslut om man vill köpa fastigheten! // Agneta Hallberg Köpare av hus, i Gullaboås

Svar från Alexander Midjich

Tack Agneta för ditt omdöme och att du känner att du har fått all information du efterfrågat för att ta ett så viktigt och stort beslut som det är att köpa en ny bostad.

Hilbert B
Gullabo

Trevlig seriös noggrann. Lugn o tillmötesgående. Var noga med att vi som köpare ock säljare förstod innebörden av kontraktets text.

Svar från Alexander Midjich

Tack Hilbert för ditt omdöme! Vad trevligt att höra att du är nöjd med upplägget och att du känner att du blivit bemött på ett bra sätt också. Trots en snårig väg till huset så har du nu fått flytta in och jag hoppas du kommer trivas bra där också.

Kerstin A
Köpte sin lägenhet med hjälp av Emil Borgemo en del av Mäklarhuset Kalmar & Torsås
Skälby

Trevlig. Saklig och neutral vilket inger förtroende.

Svar från Emil Borgemo

Tack Kerstin för att du tog dig tid att skriva ett omdöme och så roligt att höra att du är nöjd. Stort lycka till nu med din nya bostad.

Britt-Marie N
Torsås

Bra bemötande. Angagerade sig i försäljningen. Fortlöpande information nästan dagligen hur försäljningen utvecklade sig. Hittade snabbt möjliga köpare. Godhjärtad gåva till Barncanserfonden.

Svar från Alexander Midjich

Tack Britt-Marie för ditt omdöme och att du känner dig nöjd med hela processen och mitt engagemang till den.

Malin S
Torsås

Han är seriös. Svarar på frågorna man har och återkopplar alltid när man försökt nå honom.

Svar från Alexander Midjich

Tack Malin för ditt omdöme. Hoppas nu du kommer trivas i ditt nya hus.

Ulf S
Sålde sin lägenhet med hjälp av Alexander Midjich en del av Mäklarhuset Kalmar & Torsås
Torsås

Mötet blev som jag hade hoppats på! det kunde inte varit bättre!!

Svar från Alexander Midjich

Härligt att höra Ulf att du känner dig nöjd med affären och allt blev som du förväntade dig.

Bashir A
Söderåkra

Mycket bra och kunnigt +++++ rekommenderar

Svar från Emil Borgemo

Stort tack för ditt omdöme Bashir. Jag hoppas ni ska trivas riktigt bra med nya bostaden och stort lycka till med flytten nu.

Vedran V

Bra bemötande. Proffsig, lugn, tillgänglig. Rekommenderar starkt

Svar från Emil Borgemo

Stort tack Vedran för rekommendationen och för förtroendet att få förmedla ert fina hus. Önskar er stort lycka till nu med nya bostaden.

Mikael K
Fagereke

Bra bemötande , snabba ryck och beslut

Svar från Emil Borgemo

Tack Mikael för recensionen. Stort lycka till med flytten och hoppas ni ska trivas i er nya bostad.

Ingrid B
Grisbäck

Mycket nöjd och tacksam över arbete , information och gott bemötande. Ingrid Birgersson

Svar från Alexander Midjich

Stort tack för omdömmet och kul att höra att ni är nöjda med arbetet.

Roger A
Bergkvara

Trevlig och inlyssnande. Det kändes som att vi hjälptes åt att nå målet att få huset sålt, han förde min talan helt enkelt.

Svar från Alexander Midjich

Tack Roger för ditt omdöme, jag tror det här kommer bli jättebra med köparna som vi hittade till huset. Kul att du är nöjd med allt.

Manuel H
Grönskåra

Hello and good day, The communication with the marker was satisfactory and he tried very hard. We had an acquaintance contact the estate agent on the spot and everything was sorted out. With this property, the seller was a little reserved and indecisive. The estate agent couldn't help that, it was the seller's fault. The only thing that bothered me was that there were hidden costs afterwards, even though the costs were explicitly pointed out when the contract was signed. The costs were kept within reasonable limits, but it was very annoying. Otherwise, all good!

Svar från Emil Borgemo

Good day Manuel. Thank you very much for taking the time to write a review how you experienced the house purchase. It was nice that we reached an agreement in the end. I will take your observations with me that the fees for title deeds (lagfart), bank costs etc. should be more clearly stated in future house purchases. Great to hear that it was otherwise "All good". I wish you and your family the best of luck with your new nice house in Sweden.

Salah A
Djurängen

Hejsan! Emil var fantastiskt mäklare,med super stöd,han svara på alla frågor och spela ingen roll vilken tid vi har kontakt Emil. Han svara direkt. Vi jätteglada att Emil var vår mäklare. Mvh Salah

Svar från Emil Borgemo

Tack så mycket Salah för det fina omdömet. Jag önskar ert stort lycka till nu med er nya lägenhet och jag hoppas ni ska trivas riktigt bra.

Susann M
Sålde sin stuga med hjälp av Alexander Midjich en del av Mäklarhuset Kalmar & Torsås
Ragnabo

Det har været et god oplevelse at møde mægleren. Han var dygtig til at bedømme pris og havde et stort lokalkendskab. Han var professionel, meget punktlig og til at stole på. Yderligere var han rolig (lugn) og jeg følte mig godt hjulpet i processen. Den behandling jeg har fået var meget bedre end jeg havde forventet. Jeg giver ham min bedste anbefaling.

Svar från Alexander Midjich

Stort tack Susann för din rekommendation och dina fina kommentarer. Det känns bra för mig att veta att du är nöjd med allt och att jag till och med överträffade dina förväntningar. Lycka till med allt nu!

Cecilia R
Djursvik

Jag blev väl bemött! Jag är tacksam att det blev försäljning. Tacksam!

Svar från Alexander Midjich

Tack Cecilia för ditt omdöme och härligt att höra att du känner dig nöjd så här långt med allt.

Lisa K
Sålde sin bostad med hjälp av Alexander Midjich en del av Mäklarhuset Kalmar & Torsås
Torsås

Snabb och smidig försäljning samt god kontakt med mig! Super nöjd

Svar från Alexander Midjich

Vad glad jag blir att höra att du känner dig nöjd med hela affären och framförallt också resultatet. Jag önskar dig lycka till med allt nu.

Anna-Carin S
Påryd

En mycket snabb återkoppling på min förfrågan och ett proffsigt och trevligt bemötande. Emil har motsvarat alla förväntningar. Skulle vi hamna i en försäljning i framtiden kommer vi kontakta Emil alla dar i veckan och vi kommer rekommendera honom och Mäklarhuset så mycket vi kan. Emil är ett superproffs 😊 Så stort Tack

Svar från Emil Borgemo

Stort tack för det fina omdömet och för förtroendet att få hjälpa till med förmedlingen. Härligt att Berit verkar trivas i sin nya lägenhet nu med.

Magnus J
Skälby

Som ovana säljare så hade vi inga specifika förväntningar och dålig koll på exakt hur allt skulle göras. Jag hade nog gissat att det skulle vara mer kontakter mellan oss och mäklaren men det har visat sig inte behövas. Vi fick ett bra första intryck av mäklaren som även kom med en realistisk bedömning av läget. Det var en av huvudanledningarna till att valet föll på just denna mäklaren. Med ganska många objekt ute samtidigt så var vi inställda på att inte få lägenheten såld så snabbt som den nu blev det, så den delen var...

Svar från Alexander Midjich

Hej Magnus, tack för din rekommendation! Jag strävar efter att ge en realistisk bild av marknaden såklart och att man justerar sina förväntningar efter det. Det är kul att höra att ni uppskattade just hur jag la upp situationen för er och vad som gick att förvänta sig också. Extra roligt att vi fick lägenheten såld så pass snabbt som vi fick också.

Kristina K
Skälby

Snabb återkoppling vid inledande förfrågan om offert. Uppskattad och realistisk beskrivning av försäljnings läget i området.

Svar från Alexander Midjich

Hej Kristina, tack för rekommendationen! Det finns inget självändamål att måla upp en fantasibild, speciellt inte när marknaden är lite mer turbulent än den varit tidigare. Kul att höra att ni var nöjda med upplägget och extra roligt att det gick så snabbt med försäljningen.

Malin N
Torsås centralt

Mycket trevlig och kunnig på det hus vi var och tittade på. Tog sig tid och besvara alla frågor. Vi fick snabbt återkoppling och svar när vi gick vidare i budgivning. Mycket trvligt och sakligt kontraktskrivande. Vi är helnöjda med hela processen.

Svar från Alexander Midjich

Tack för rekommendationen Malin! Härligt att höra att ni känner er nöjda och trygga med ert köp. Nu väntar vi bara in den stora dagen då ni får flytta in. Jag tror ni kommer trivas strålande där!

PATRIK N
Torsås centralt

Trevligt bemötande och mycket snabbt hanterad affär. Både säljare och köpare nöjda med affären.

Svar från Alexander Midjich

Tack Patrik för din rekommendation! Kul att höra att ni är nöjda med allt så här långt.

Leif H
Fagerhyltan

Han är en mycket professionell mäklare. Han trevlig och lugn o saklig och kunnig. Framför allt han tar sig tid o lyssna på en som både köpare och säljare. Kan rekommendera han som mäklare.

Svar från Alexander Midjich

Stort tack för din rekommendation Leif! Jag ser det som en självklarhet att lyssna på båda parter i en försäljning, på så sätt blir det oftast bäst upplagt för en bra affär. Lycka till med det nya!

Sergii P
Germundslycke

Han är duktig och professionellt mäklaren!

Svar från Emil Borgemo

Stort tack Sergii för rekommendationen. Önskar er stort lycka till med det nya huset.

Stefan M
Bergkvara

Mycket nöjd med Alexander han fixade visning fast han var helt uppbokad ändå så klämde han in oss på en tid och han är en proffsig mäklare med mycket tålamod han skötte husaffären galant vi tackar för en trevlig affär.

Svar från Alexander Midjich

Tack för din rekommendation Stefan och kul att höra att ni är nöjda med allt.

Mats B
Väghyltan

Trevlig kompetent ödmjuk person som kan sin sak

Svar från Emil Borgemo

Tack så mycket Mats för omdömet.

Lena R
Södra området

Trevligt bemötande och det känns som att han är att lita på...

Svar från Emil Borgemo

Tack Lena för det fina omdömet. Önskar dig en fortsatt skön sommar.

Lena J
Söderåkra

Han gjorde sitt jobb men jag saknade en bättre återkoppling. Jag hade uppskattat att snabbt få besked om hur visningarna gått, inte behöva vänta till dagen efter. När buden i budgivningen upphörde fick jag själv kontakta mäklaren och fråga vad som hänt. Jag fick då svaret att en av budgivningarna var på resande fot och inte kunde ge besked förrän på kvällen. Jag hade uppskattat att få veta det redan på förmiddagen så jag slapp gå och undra varför inget hände.

Svar från Alexander Midjich

Hej Lena och tack för ditt omdöme. Jag tar till mig av det du skriver och kan hålla med dig i att jag kan ha varit något långsam med återkoppling efter varje gång. Men hoppas ändå att du känner dig nöjd över helheten av försäljningen.

Adam L
Påryd

Lugnt och seriöst intryck! Mäklare som kan sina områden

Svar från Emil Borgemo

Tack Adam för rekommendationen. Önskar er stort lycka till nu med ert nya hus och jag hoppas ni ska trivas.

Eva H
Bidalite

Mycket bra bemötande, lugnt och tryggt. Inlyssnande. Mina förväntningar gick i lås. Hela affären gick mycket snabbt och smidigt. Är mycket nöjd.

Svar från Emil Borgemo

Tack Eva för den fina rekommendationen. Härligt att höra att du är nöjd med affären. Önskar dig lycka till nu med din nya bostad och hoppas du ska trivas.

Alf K
Torsås

Mycket Bra Service och återkoppling vid Visning Mycket nöjd med allt från visning till försäljning 10 poäng utav 10 Supernöjd med Allt

Svar från Emil Borgemo

Tack för det fina omdömet Alf. Jag önskar dig stort lycka till nu med nya bostaden och jag hoppas du ska trivas.

Inger A
Sloalycke

Kunnig och informativ . Snabb med återkoppling när man ringt eller smsat. Han hjälpte oss med lite extragrejer som vi ek kunde ordna med själva pga att vi bor långt från försäljningsobjektet. Det var guld värt för oss. Totalt sett fantastiskt bra från början till slutet av försäljningsprocessen.

Svar från Alexander Midjich

Hej Inger och tack för ditt omdöme. Vad roligt att höra att ni varit nöjda med processen och allt runtomkring.

Mona I
Hulekvill

Han är trygg, lugn och väldigt professionell! Han kan sitt jobb och han är snabb på att svara om man undrar något!

Svar från Alexander Midjich

Tack Mona för ditt omdöme! Hoppas nu allt kommer bli bra med det nya när det är dags att flytta in.

Annika G
Gunnilkroka

Bra bemötande. Informativ. Vi Hade inga förväntningar.

Svar från Alexander Midjich

Tack för ditt omdöme Annika! Det viktiga är också att allt har känts bra under hela processen.

Elsa J
Karlskrona

Emil har en lättsam och trevlig framtoning. Han gör det där lilla extra som han kanske inte behöver. Utöver själva mötet och skrivandet av fastighetsköpet var han mycket behjälplig inför det och informerade om vad som kunde vara bra att kolla upp och förbereda. Under vårt möte informerade han också om vad som är viktigt att tänka på som ny fastighetsägare. Vårt ärende gick väldigt smidigt.

Svar från Emil Borgemo

Tack så mycket Elsa för det fina omdömet. Önskar er stort lycka till nu med nybygget.

Leif H
Fagerhyltan

Alexander är mycket trevlig o bemötande på ett mycket proffsigt sätt med stort kunnande.

Svar från Alexander Midjich

Tack Leif för ditt omdöme! Vad härligt att höra att du haft en bra upplevelse i kontakten med mig och köpet av ditt nya hem.

Christopher V
Påboda

Alexander was a really good help during the buying process

Svar från Alexander Midjich

Thank you Christopher for your comment. I hope that you will like it in your new home here in Sweden.

Leili K
Söderåkra

Tyckte han var bra och kunnig så jag är jättenöjd .Hade inga förväntningar eftersom det här var nytt för mig. Men allt gick som smort MVH Leili

Svar från Emil Borgemo

Stort tack Leili för det fina omdömet. Hoppas du ska trivas nu i din nya lägenhet.