Alla kategorier Mäklare Kalmar Kalmar Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kalmar

Fastighetsbyrån Kalmar

Storgatan 25, 392 32 Kalmar — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Kalmar!

Här i Kalmar har du nära till allt. Beläget mellan de Småländska skogarna och Östersjökusten är det nära till natursköna vyer och ett aktivt friluftsliv. Kalmar är en liten, personlig stad med mycket tillväxtpotential. Universitetet och näringslivet växer och vi följer hur det påverkar bostadsmarknaden noggrant, för att vara med i alla svängar.

Vi skräddarsyr våra tjänster efter dig och dina behov och tack vare vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån har du tillgång till både ekonomisk och juridisk rådgivning inför din bostadsaffär.

Kom förbi och berätta om dina bostadsplaner, vi svarar gärna på alla frågor du kan tänkas ha!

Läs vad 795 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kalmar

• 2019-01-16

Hanna C skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mia hjälpte mig att sälja min lägenhet. Fick intrycket av att Mia bryr sig om sina kunder och återkopplade direkt efter vårt först möte vilket jag uppskattade. Då tänkte jag att hon också ta hand om potentiella köpare på ett bra sätt. Försäljningen gick snabbt och enkelt. Läs mer
  • 2019-01-08

Peter A skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket trevligt och professionellt hanterande av hela affären. Mäklaren gjorde ett kanonjobb. Läs mer
  • 2019-01-02

Fanny B skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Han hjälpte oss genomföra ett husköp, med mycket god kontakt och hjälp. Läs mer
    2019-01-02 Patrik F svarar Fanny B
    Stort tack Fanny! Hoppas verkligen alla renoveringar går bra för er så får ni gärna höra av er i framtiden så kanske vi kan göra en ny värderingen av huset. Ta hand om er!

Eva K skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Trevligt bemötande, men jag uppfattade inte att det inte skulle annonseras i tidningen, vilket gjorde mig besviken. Affären är inte avslutad ännu så det är lite svårt att bedöma. Deklarationen återstår. Läs mer

Karin R skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Förstår våra behov.
    Lätt att få tag i.
    Trevlig Läs mer
    2019-01-04 Andreas J svarar Karin R
    Tack för fina ord och ett trevligt samarbete!

Mattias R skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har varit väldigt nöjda med hela husaffären.... och anlitade Andreas efter rekommendation från andra som använt hans tjänster. Läs mer
    2019-01-04 Andreas J svarar Mattias R
    Tack så mycket för ett gott samarbete!
  • 2018-12-26

Britt-Inger Astrid S skrev om Amar Dzin en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi sålde ett hus och fick den bästa hjälpen vi kunde få av Amar.
    Vi blev väldigt bra bemötta av Amar och fick den hjälp vi behövde.

Sammanfattningen är att allt gick snabbt och enkelt med den hjälpen vi fick. Läs mer
  • 2018-12-21

Marie-Louise H skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Tog försäljningen av vårt hus på fullaste allvar och med sin kunskap lyckades sälja huset. Läs mer
    2019-01-04 Andreas J svarar Marie-Louise H
    Tack för fina ord. Alltid trevligt att göra kunder nöjda.

Niclas H skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Har sålt en villa.
    Han var väldigt engagerad,tydlig och hjälpsam.
    Hade Inga särskilda förväntningar.
    Sammanfattningsvis så var upplevelsen mycket bra. Fick hela tiden information om vad som hände och han var lätt att få tag i om man hade frågor. Läs mer
    2019-01-04 Andreas J svarar Niclas H
    Tack Niclas! Hoppas att ni kommer att trivas i hyresrätten.

Johan T skrev om Eric Bergzén en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Väldigt bra bemötande, trevlig person och förtroendeingivande.
    Hjälpte mig att sälja en bostadsrätt från början till slut.
    Förväntade mig en professionell mäklare som ser möjligheter med säljobjektet och kunna hålla en bra kontakt med. Han uppfyllde alla förväntningar och mer.
    Skulle rekommendera honom. Läs mer

Sara M skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Evelina sålde min bostadsrätt. Det gick snabbt och smidigt! Kände mig trygg och litade helt på Evelinas erfarenheter och kunskaper. Läs mer
  • 2018-12-16

Claes R skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Övertygande på ett subtilt manér. Trots försäljning vid en trög tid på året lyckades hon genomföra affären på ett snabbt och effektivt sätt. Läs mer
  • 2018-12-15

Shaho A skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    - Köpt en villa.
    - bemötandet från Andreas var mycket bra och professionellt.
    - Hade en mycket bra upplevelse med bra förklaringar och bemötande från mäklaren. En mäklare som rekommenderas! Läs mer
    2019-01-04 Andreas J svarar Shaho A
    Tack! Lycka till med huset och välkomna att höra av er om ni vill ha några tips på de planerade renoveringarna.
  • 2018-12-12

Katarina H skrev om Amar Dzin en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi köpte en sommarstuga, det var mitt första fastighetsköp. Jag är nöjd med både bemötande och hur allt fungerade. Läs mer
  • 2018-12-10

Cathrine A skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    *Köpt en 4:a i centrala Kalmar
    * Mycket trevlig, flexibel och kompetent mäklare
    * Bra bemötande samt tog sig tid
    * Mäklaren lever upp till våra förväntningar

Vi kan rekommendera Mia Alnerud som mäklare, anser att hon är så bra att vi självklart återkommer till henne vid behov framöver. Läs mer
  • 2018-12-09

Jessica J skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålde en 4:a i berga. Blev jätte bra bemött att vår mäklare, hjälpsam och lättsam.
    Hon är en mycket bra mäklare, svarade på det man undrade om. Lyssnade på oss säljare. Skulle absolut tänka mig henne igen och rekomendera henne till andra Läs mer
    2018-12-19 Evelina D svarar Jessica J
    Tack Jessica för så fina ord! Det har varit ett nöje att få samarbeta tillsammans med er. Lycka till framöver och god jul!
    Mvh Evelina
  • 2018-12-09

Roland L skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    vi har sålt en bostadsrätt.
    Mkt positivt bemött och engagerad
    På kort tid överträffade hon våra förväntningar
    Jag kommer rekommendera Mia till vår vänner
    Med bästa h'älsningar
    Roland Lilja Läs mer
  • 2018-12-07

Nils T skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    -sålt bostadsrätt
    -proffsigt och trevligt
    -förs höjde hon förväntningarna sen stod hon för det hon sagt.
    -en bra upplevelse Läs mer
    2018-12-19 Evelina D svarar Nils T
    Tack Nils för din rekommendation! Hoppas du kommer trivas i din nya lägenhet så ses vi framöver. Mvh Evelina
  • 2018-12-07

Jonas C skrev om Rickard Öberg en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Proffsigt bemötande från början till slut.

/ Jonas Läs mer
  • Liselott H

2018-12-06

Liselott H skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt ett 1-planshus i Smedby.
    Michael har ett lugn och gör att man får förtroende för honom.
    Han gör ett proffsigt jobb utan att pressa kunderna. Köpte även huset av honom för ca 5 år sedan och det var därför det blev självklart att vända sig till honom vid försäljning då han även då gjorde ett bra jobb. Inte påstridig och det tyckte jag kändes bra som kund då.
    Mycket bra och trevlig mäklare :-) Läs mer

Elis W skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Det är andra villan vi sålt med Andreas. Han känns ärlig både mot säljare och köpare. Vi har köpt två hus av Andreas också.
    Som säljare nu senast så upplever vi att Andreas hade bra marknadskännedom och en bra "taktik" för en lyckad försäljning.
    Andreas agerar professionellt och tar sig tid. Läs mer
    2019-01-04 Andreas J svarar Elis W
    Tack Elis & Hanna!
    Hoppas på att få sälja ett tredje hus åt er i framtiden, så att ni flyttar tillbaka till Kalmar.

Pernilla B skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket bra bemötande under hela processen vid försäljningen. Läs mer

Ing-Britt A skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt radhus. Andreas var väldigt trevlig, lyhörd och kompetent. Helt nöjd hittills. Läs mer
    2019-01-04 Andreas J svarar Ing-Britt A
    Tack för att du svarat och för ett trevligt samarbete!

Ronnie R skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Totalt ett professionellt hanterande. Snabba svar, via mail. Inger förtroende.
    Köpt en lgh på Storgatan 70, Kalmar Läs mer
  • 2018-11-23

Björn D skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Kunnig, trevlig och lätt att nå Läs mer
    2018-11-27 Pål P svarar Björn D
    Tack för rekommendationen Björn! Lycka till med flytten och verksamheten. Mvh Pål
  • 2018-11-23

Kerstin P skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Andreas har besvarat frågor snabbt och varit tillgänglig i den utsträckningen som man kan förvänta sig.

Allt gick smidigt och lätt. Läs mer
    2018-11-29 Andreas J svarar Kerstin P
    Tack Kerstin! Vad roligt att du är nöjd. Hoppas på att flytten går bra och att du kommer trivas i den nya staden. På återhörande.

• 2018-11-19

Jakob L skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra, kunnig och professionell mäklare som skött hela säljprocessen på ett bra och smidigt sätt för mig som säljare Läs mer
  • 2018-11-19

Irma J skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt lägenhet
    Har inget att klaga på. Trevligt o kunnigt bemötande Läs mer

Eva-Lis S skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Pål ger ett lugnt och tryggt intryck, är mycket kunnig och noggrann i sitt jobb. Läs mer
    2018-11-20 Pål P svarar Eva-Lis S
    Tack för förtroendet Eva-Lis! Hoppas ni kommer trivas i ert nya boende som ni längtat så efter. Mvh Pål

Michael O skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Patrik ger ett mycket lugnt och förtroendeingivande intryck. Han var lyhörd för våra önskemål och på ett proffsigt sätt lotsade han oss genom försäljningen av vårt hus. Rekommenderas varmt!
    Monica o Micke Läs mer
    2018-11-19 Patrik F svarar Michael O
    Hej Monica och Mick och stort tack för ert fina betyg! Jag har en känsla av att vi ses snart igen ;)

Peter B skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra bemötande och kände mig tryck i affären, då vi var köpare. Stod fast i vad som sagts och löste de frågor vi hade. Läs mer
    2018-11-19 Patrik F svarar Peter B
    Tack Peter! Ska bli spännande att följa ert framtida bygge. Om ni inte behöver min hjälp innan så hörs vi och planerar mer under nästa år!
  • Martin M

2018-11-17

Martin M skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt och sålt villor. Pål hade från början ett professionellt bemötande. Hanterade allt på ett smidigt och enkelt sätt. Svarade på och ställde relevanta frågor. Kan inte vara annat än mycket nöjd. Bästa mäklaren hittills! Läs mer
    2018-11-20 Pål P svarar Martin M
    Tack för rekommendationen Martin! Mycket trevligt att göra affärer med er. Mvh Pål
  • 2018-11-16

Christina G skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Det är en Bostadsrätt som jag har sålt.
    Proffsigt bemött. Läs mer
    2018-12-05 Mia A svarar Christina G
    Tusen tack för din rekommendation Christina! Jag ser fram emot att se när allt är klart i huset.
    Mia A gillar detta
  • Anders S

2018-11-16

Anders S skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har sålt en villa i Lindsdal. Vi blev mycket bra bemötta av mäklaren. Visste redan innan att han är bra och trevlig och saklig som mäklare. Det var en mycket snabb och smidig affär för vi gör ett byte de vi köper av köper vårt hus. Är väldigt nöjd och belåten Läs mer
    2018-11-20 Pål P svarar Anders S
    Tack för rekommendationen Anders! Hoppas den spännande flytten går smidigt. Mvh Pål
  • Carina A

2018-11-16

Carina A skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mia är en alla tiders mäklare. Oerhört kunnig och proffesionell. Dessutom mycket trevlig. Lätt att få tag på, har hon inte möjlighet att svara direkt så hör hon av sig så fort hon kan. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Mia som bästa mäklare. Läs mer
    2018-12-05 Mia A svarar Carina A
    Tack Carina för så fina ord! Jag ser fram emot att få hjälpa er med den andra lägenheten också.
    Mia A gillar detta
  • 2018-11-16

Stephen Gerard G skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Det var ett nöje att göra affärer med Pål.
    Allt gick helt smidigt under transaktionen Läs mer
    2018-11-20 Pål P svarar Stephen Gerard G
    Tack för rekommendationen Stephen! Ha en fortsatt trevlig dag! Mvh Pål
  • 2018-11-12

Roland L skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    Mkt bra!! såväl bemötande som ekonomi Läs mer
  • 2018-11-11

Christina L skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Har sålt en bostadsrätt pga sjukdom och dålig ekonomi. Mäklaren lovade att hjälpa till med att hitta en hyresrätt. Så blev det ju inte, det hade hon glömt!!
    Hon visade inte så stort intresse för mig och min lägenhet. Nu är lägenheten såld( till underpris) och jag sitter i en ny och dyr hyresrätt mitt ute i skogen. Jag ångrar så att jag inte anlitade Anders Gardefalk istället. Han sålde vår villa i Ljungbyholm och visade engagemang för uppdraget. Läs mer
    2018-12-05 Mia A svarar Christina L
    Jag beklagar din upplevelse. För mig är det viktigt att få höra mina kunders tankar, även de mindre positiva! Så synd bara att du inte ville ta upp hur du kände under vårt samarbete. Jag hoppas att allt löser sig för dig och att du så småningom hittar en bostad där du kan trivas och må bra i!
  • 2018-11-10

Bahar A skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket duktig och tillmötesgående mäklare som jag gärna anlitar igen vid försäljning eller köp av bostad. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2018-11-09

Dragana J skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag och min familj har köpt ett radhus i Smedby. Andreas var alltid väldigt snäll, nåbar och hjälpsam. Han hade en känsla om vad vi behövde, gav oss fina råd, var tålig även när vi blev tveksamma och osäkra. Han hade flera goda förslag, var kunnig och påläst.
    Han gjorde allt vi förväntade av en mäklare och även mer!
    Vi skulle söka honom igen om vi skulle vilja köpa eller sälja något! Läs mer
    2018-11-29 Andreas J svarar Dragana J
    Tack Dragana & Alex! Hoppas ni kommer trivas bra och att era planer går att utföra. Ni är mycket välkomna tillbaka i framtiden. Hälsningar Andreas
  • 2018-11-08

Marcus H skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålde min lägenhet med hjälp Christoffer och det var ett mycket proffesionellt bemötande och öppna kort mellan Christoffer och mig.
    Allt har fungerat perfekt! Läs mer
  • 2018-11-05

Jan J skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Hej
    Köpt villa ca 2,5 mil utanför Kalmar.
    Michael har vi mött vid några tidigare visningar så detta blev ett skarpt läge vilket ger en annan bild av mäklaren naturligtvis. Bemötandet har varit bra- betyg stark 3:a av 5. Vi saknar kunskap om huset,erf. papper o dokument samt att Michael är klart närmre säljaren än köparen i samband med husaffären. Ser man sammantaget är han väldigt lik alla andra unga mäklare med ett väldigt lågt kunskap om huset o en snabb affär med påstötande av ett snabbt avslut. Önskar att ngn visade/lärde dem tydligare vikten även mot köparen. Mvh Ann / Janne Läs mer
  • 2018-11-04

Jonatan B skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpte en 2a på 53 kvm.
    Hon var trevlig och tillmötesgående.
    Hon var bra på alla sätt. Läs mer
  • 2018-11-03

Jens H skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra & snabb kommunikation, transparant i försäljningen. Läs mer
  • Ingela H

2018-11-02

Ingela H skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Christoffer var lätt att nå, man fick alltid svar på allt. En proffsig bra mäklare...10 poäng av 10 möjliga. Läs mer
  • 2018-10-30

Stephen Gerard G skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag är mycket nöjd med hastigheten och hanteringen av försäljningen av mitt hus Läs mer
  • Changxun Y

2018-10-29

Changxun Y skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    We bought a apartment in Kalmar. The broker is very nice and tried to answer all my questions in time, which helped us a lot when we made the decision and decided how to make the move. Läs mer
  • 2018-10-28

Christer G skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt och sålt bostadsrätt. Proffsig mäklare och jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2018-10-20

Susanna H skrev om Amar Dzin en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Allt har varit till belåtenhet! Läs mer
  • 2018-10-19

Maria T skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt en liten bostadsrätt i centrala Kalmar. Christoffer är mycket professionell i sitt bemötande och inger förtroende. Han var mycket noga med att hela tiden hålla oss informerade och vi är mycket nöjda med hela processen och resultatet. Läs mer

Storgatan 25, 392 32 Kalmar