Alla kategorier Mäklare Kalmar Kalmar Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kalmar

Fastighetsbyrån Kalmar

Storgatan 25, 392 32 Kalmar — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Kalmar!

Här i Kalmar har du nära till allt. Beläget mellan de Småländska skogarna och Östersjökusten är det nära till natursköna vyer och ett aktivt friluftsliv. Kalmar är en liten, personlig stad med mycket tillväxtpotential. Universitetet och näringslivet växer och vi följer hur det påverkar bostadsmarknaden noggrant, för att vara med i alla svängar.

Vi skräddarsyr våra tjänster efter dig och dina behov och tack vare vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån har du tillgång till både ekonomisk och juridisk rådgivning inför din bostadsaffär.

Kom förbi och berätta om dina bostadsplaner, vi svarar gärna på alla frågor du kan tänkas ha!

Läs vad 765 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kalmar

• Peter B skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra bemötande och kände mig tryck i affären, då vi var köpare. Stod fast i vad som sagts och löste de frågor vi hade. Läs mer
  • Martin M
    Martin M skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt och sålt villor. Pål hade från början ett professionellt bemötande. Hanterade allt på ett smidigt och enkelt sätt. Svarade på och ställde relevanta frågor. Kan inte vara annat än mycket nöjd. Bästa mäklaren hittills! Läs mer
  • Christina G skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Det är en Bostadsrätt som jag har sålt.
    Proffsigt bemött. Läs mer
  • Anders S
    Anders S skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har sålt en villa i Lindsdal. Vi blev mycket bra bemötta av mäklaren. Visste redan innan att han är bra och trevlig och saklig som mäklare. Det var en mycket snabb och smidig affär för vi gör ett byte de vi köper av köper vårt hus. Är väldigt nöjd och belåten Läs mer
  • Carina A
    Carina A skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mia är en alla tiders mäklare. Oerhört kunnig och proffesionell. Dessutom mycket trevlig. Lätt att få tag på, har hon inte möjlighet att svara direkt så hör hon av sig så fort hon kan. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Mia som bästa mäklare. Läs mer
  • Stephen Gerard G skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Det var ett nöje att göra affärer med Pål.
    Allt gick helt smidigt under transaktionen Läs mer
  • Roland L skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    Mkt bra!! såväl bemötande som ekonomi Läs mer
  • Christina L skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Har sålt en bostadsrätt pga sjukdom och dålig ekonomi. Mäklaren lovade att hjälpa till med att hitta en hyresrätt. Så blev det ju inte, det hade hon glömt!!
    Hon visade inte så stort intresse för mig och min lägenhet. Nu är lägenheten såld( till underpris) och jag sitter i en ny och dyr hyresrätt mitt ute i skogen. Jag ångrar så att jag inte anlitade Anders Gardefalk istället. Han sålde vår villa i Ljungbyholm och visade engagemang för uppdraget. Läs mer
  • Bahar A skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket duktig och tillmötesgående mäklare som jag gärna anlitar igen vid försäljning eller köp av bostad. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Dragana J skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag och min familj har köpt ett radhus i Smedby. Andreas var alltid väldigt snäll, nåbar och hjälpsam. Han hade en känsla om vad vi behövde, gav oss fina råd, var tålig även när vi blev tveksamma och osäkra. Han hade flera goda förslag, var kunnig och påläst.
    Han gjorde allt vi förväntade av en mäklare och även mer!
    Vi skulle söka honom igen om vi skulle vilja köpa eller sälja något! Läs mer
  • Marcus H skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålde min lägenhet med hjälp Christoffer och det var ett mycket proffesionellt bemötande och öppna kort mellan Christoffer och mig.
    Allt har fungerat perfekt! Läs mer
  • Jan J skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Hej
    Köpt villa ca 2,5 mil utanför Kalmar.
    Michael har vi mött vid några tidigare visningar så detta blev ett skarpt läge vilket ger en annan bild av mäklaren naturligtvis. Bemötandet har varit bra- betyg stark 3:a av 5. Vi saknar kunskap om huset,erf. papper o dokument samt att Michael är klart närmre säljaren än köparen i samband med husaffären. Ser man sammantaget är han väldigt lik alla andra unga mäklare med ett väldigt lågt kunskap om huset o en snabb affär med påstötande av ett snabbt avslut. Önskar att ngn visade/lärde dem tydligare vikten även mot köparen. Mvh Ann / Janne Läs mer
  • Jonatan B skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpte en 2a på 53 kvm.
    Hon var trevlig och tillmötesgående.
    Hon var bra på alla sätt. Läs mer
  • Jens H skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra & snabb kommunikation, transparant i försäljningen. Läs mer
  • Ingela H
    Ingela H skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Christoffer var lätt att nå, man fick alltid svar på allt. En proffsig bra mäklare...10 poäng av 10 möjliga. Läs mer
  • Stephen Gerard G skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag är mycket nöjd med hastigheten och hanteringen av försäljningen av mitt hus Läs mer
  • Changxun Y
    Changxun Y skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    We bought a apartment in Kalmar. The broker is very nice and tried to answer all my questions in time, which helped us a lot when we made the decision and decided how to make the move. Läs mer
  • Christer G skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt och sålt bostadsrätt. Proffsig mäklare och jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Susanna H skrev om Amar Dzin en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Allt har varit till belåtenhet! Läs mer
  • Maria T skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt en liten bostadsrätt i centrala Kalmar. Christoffer är mycket professionell i sitt bemötande och inger förtroende. Han var mycket noga med att hela tiden hålla oss informerade och vi är mycket nöjda med hela processen och resultatet. Läs mer
  • Sanna E skrev om Amar Dzin en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt en bostadsrätt i Kalmar kommun, 3a i Ljusstaden.
    Amar var trevlig och gav ett gott intryck.
    Han levde upp till de förväntningar vi hade. Var enkel att få tag i och snabb med att återkoppla. Vi är mycket nöjda med försäljningen och de kontakter vi hade med Amar, som vi upplevde gick väldigt smidigt. Läs mer
  • Simon S skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpte hus av Michael. Lugn och bra, kommunikativ. Rekommenderas. Läs mer
  • Jan K skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Från början ingav han ett seriöst intryck! Gick att diskutera med och kom med konkreta förslag. Vi är mycket nöjda med hans agerande under försäljningen av vårt hus! Läs mer
    2018-10-15 Pål P svarar Jan K
    Tack Janne! Kul att få äran att hjälpa er och hoppas bygget av ert nya hus rullar på.
  • Robin S skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag köpte ett hus, som Pål Pettersson vad mäklare för. Vi blev trevligt bemötta från första mötet och varade under hela processen. Han var Väldigt proffesionell, rak och ärlig vilket vi uppsakattade.
    Summa sumarium så är det 10/10.

Mvh: Robin & Matea Läs mer
    2018-10-15 Pål P svarar Robin S
    Tack för rekommendationen Robin & Matea! Det bästa som finns är nöjda kunder.
  • Ann N skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Har köpt en 2:a , byggår 2015
    hos HSB.
    Christoffer är vänlig, lugn, öppen
    och påläst.
    Jag är nöjd med hela affären. Läs mer
  • Anna-Carin N skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Proffsigt bemötande och upplägg Läs mer
  • Maria T skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket trevlig och kunnig mäklare med bra återkoppling under hela försäljningen. Läs mer
  • Ove N skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    För oss fungerade försäljningen snabbt o smidigt, då vår säljare var kunnig. Läs mer
  • Alexander L skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Helnöjd med Christoffers insats från början till slut.
    De som sticker ut med Christoffer är att han,
    * Sätter sig in i säljarens situation
    * Agerar proffsigt
    * Inger förtroende
    * Samt behandlar sina kunder med högsta respekt! Läs mer
  • Melina R skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi köpte en lägenhet och köpet gick väldigt smidigt och snabbt. Christoffer är en väldigt lugn och harmonisk människa men som alltid svarade direkt på mailen. Vi är väldigt nöjda med honom! Läs mer
  • Sabina K skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Fantastiskt väl utfört arbete ⭐️ Läs mer
  • Magnus H skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålde min bostad, det gick smidigt och bra. Läs mer
  • Camilla H
    Camilla H skrev om Amar Dzin en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    lars j ..torsås..ringde fastighetsbyråns kontor 22/8..Talade 10 min med Amar...om ett 1.a besök inför husförsäljning.Kom överens att träffas på fastigheten torsd.30/8 kl.10.00. Vi (säljarna) väntade till kl 11.på avtalad dag men ingen mäklare kom!? jag ringer kontoret ,som söker upp honom..Kl 11.11 ringer amar o säger att det blivit ett missförstånd.?säger vidare att han aldrig talat med mig eller vet vem jag är ?????kränkande !!! Läs mer
    2018-10-05 Amar D svarar Camilla H
    Hej Lars! Som chef för kontoret var det mig och inte Amar du träffade vid huset den 4/9, så jag väljer att svara på ditt inlägg. Det känns så klart inte bra att du fortfarande är besviken på oss 26 dagar efter att du och jag träffats. Min kollega har bett om ursäkt för att det blev fel med dag och tid för mötet och att han inte mindes ert samtal. Du fick även en ursäkt från mig när vi träffades och vi var överens om att det är mänskligt att göra misstag. I mitt uppföljningssamtal till dig efter vårt besök har jag uppfattat att du var nöjd, men något verkar fortfarande inte kännas bra eftersom du skriver till oss. Jag skulle uppskatta om du vill kontakta mig direkt så får vi reda ut ev frågor som kvarstår.
    Med vänliga hälsningar Rickard Öberg 0480-151 51
  • Carin Hellström D skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Han är korrekt och ärlig, lättsam att prata med, gör gärna det lilla extra när det behövs.
    Jag sålde en bostadsrätt på Dagövägen i Kalmar. Läs mer
  • Anders S skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    Lite besvikna och oroliga för lite kommunikation under försäljningen. Läs mer
  • Jan K skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket nöjd med bemötande trots att vi behövde 2 försök Läs mer
  • Jonatan S skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Röstorp 220
    Bra bemötande, glad, öppen, positiv.
    Tillgänglig för frågor. Läs mer
    2018-10-15 Pål P svarar Jonatan S
    Tack för rekommendationen Jonatan! Hoppas ni kommer trivas i er idyll!
  • Ann O skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi fick kontakt med Christoffer när vi skulle sälja vår bostadsrätt. En mycket trevlig och kompetent person. Lugn, saklig och mycket förtroendeingivande. Vi kände oss väldigt bra bemötta av Christoffer vid första mötet och han fanns alltid lätt tillgänglig om man behövde kontakta honom. Det kunde absolut inte bli bättre!
    Mina förväntningar på mäklaren uppfylldes och jag kommer att rekommendera honom vidare. Läs mer
  • Karin J skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Proffsig och personlig. Tydlig, kändes mkt rak och ärlig ( inte alla mäklare som gör det!....) tog sig tid för både försäljningen och mina funderingar.
    Helt klart är Christoffer en mäklare jag skulle anlita igen! Det kändes tryggt och det var en förutsättning från början för mig då det inte bara var en försäljning utan även en personlig ”resa”.
    Mkt nöjd och tacksam för allt! Läs mer
  • Anna R skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har både sålt och köpt lägenhet genom Christoffer. Kunde inte vara mer nöjd. Väldigt trevlig, professionell och hjälpsam. Lätt att få tag på och förklarat allt på ett lätt och bra sätt. Jag kan varmt rekommendera Christoffer.
    Tack för all hjälp. /Anna Läs mer
  • Pär-Åke Lennart N skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Hej.
    Det var en enkel försäljning, men Christoffer gjorde ett bra arbete. Han ingav förtroende och gjorde ett trevligt intryck. Vi köpte en liten lägenhet och vi var de enda som budade på lägenheten. Men vi har gärna kontakt med honom i framtiden om det blir aktuellt med ny affär. Läs mer
  • Britt Rita N skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Har köpt en bostadsrätt och blev vänligt bemött. Man är ju mest intresserad av bostadens skick och läge och förväntar sig väl också att mäklaren ska påpeka eventuella brister. Vi har i efterhand upptäckt brister som hade varit bra att fått veta i samband med visningen. Renoveringen blir därför mer omfattande än vi hade räknat med.
    F.ö. mycket trevlig mäklare. Läs mer
  • Monica S skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Eftersom jag både sålde och köpte ny lgh samtidigt, blev det mycket att hålla reda på, men det behövde jag inte oroa mig för. Han hjälpte till på allra bästa sätt, vi hade hela tiden en mycket bra kommunikation, jag kunde ringa när-som-helst om det var ngt jag undrade över.
    Några veckor efter min inflyttning i nya lgh, ringde han mig för att höra hur läget var, om allt var bra eller om det var ngt han kunde hjälpa till med!

Jag önskar att alla säljare/köpare av lgh hittar någon som Christoffer Edh, då blir alla 100% nöjda!! Läs mer
  • Alexander h skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra bemötande, väldigt trevlig och påläst Läs mer
  • Edward l skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket bra och kunnig, kan sitt yrke. Läs mer
  • Johan S skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra kommunikation hela vägen med öppna kort vilket jag som säljare uppskattade. Läs mer
  • Isabella F skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Kunnig, mån och både säljare som köpare, proffsigt kundbemötande. Läs mer
  • Lisa P skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpte vår första lägenhet av Christoffer och vi är helnöjda ned all kontakt!

Svarar snabbt, proffsigt och man kände aldrig att men kom med någon dum fråga. Läs mer
  • Sabine B skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Patrik var väldig hjälpsam, glad och trevlig kille. Man kändes sig trygg att samarbeta och jag skulle rekommendera Patrik till andra kunder. Läs mer
    2018-09-20 Patrik F svarar Sabine B
    Tack för er rekommendation Sabine! Hoppas ni trivs i huset så hörs vi av i framtiden när hunnit göra de förbättringar som ni planerade!
  • Emina S skrev om Amar Dzin en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har sålt min lägenhet via amar. Väldig bra. Mina förväntningar var få lägenheten såld snabbt och eftersom jag bor utomlands så förstod amar och hjälpte mig en stor del med allt kring kontrakt och alla pappersarbete och han leverearade allt i tid och i ordning precis som jag ville ha det. Det var skönt och ha honom för han förstod och kunde vara till stor hjälp i min situation och man kunde lita på han och utfärda sitt jobb på bästa sätt för mig till mina förväntningar. Läs mer
    2018-10-05 Amar D svarar Emina S
    Stort tack för din fina rekommendation Emina. Hoppas ni kommer trivas i ert nya boende! Mvh Amar Dzin

Storgatan 25, 392 32 Kalmar