Alla kategorier Mäklare Kalmar Kalmar Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kalmar

Fastighetsbyrån Kalmar

Storgatan 25, 392 32 Kalmar — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Kalmar!

Här i Kalmar har du nära till allt. Beläget mellan de Småländska skogarna och Östersjökusten är det nära till natursköna vyer och ett aktivt friluftsliv. Kalmar är en liten, personlig stad med mycket tillväxtpotential. Universitetet och näringslivet växer och vi följer hur det påverkar bostadsmarknaden noggrant, för att vara med i alla svängar.

Vi skräddarsyr våra tjänster efter dig och dina behov och tack vare vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån har du tillgång till både ekonomisk och juridisk rådgivning inför din bostadsaffär.

Kom förbi och berätta om dina bostadsplaner, vi svarar gärna på alla frågor du kan tänkas ha!

Läs vad 813 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kalmar

• 2019-03-19

Björn F skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt en bostadsrätt i Kalmar och Evelina har levt upp till våra förväntningar och gjort ett mycket bra jobb. Läs mer
  • 2019-03-18

Jennie A skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Småhus.
    Mycket bra.
    Förhållandevis låga förväntningar som överträffades.
    Är jättenöjd! Läs mer
  • 2019-03-13

Björn B skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har köpt villa i Lindsdal. Andreas var proffsig, vänlig, ärlig och omtänksam. Gjorde verkligen det lilla "extra" för att bostadsbytet skulle gå så smidigt som möjligt för alla parter. Varmt rekommenderad! Läs mer
  • 2019-03-11

Dafina B skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har köpt villa. Andreas bemötte oss mycket väl. Han är organiserad, rutinerad och mån om att både köparna och säljarna ska få en smidig övergång efter köpet. Mycket ärlig! Läs mer
  • 2019-03-01

Gustav D skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra komunikation och handling mellan alla inblandade. Läs mer
  • 2019-02-27

Liza H skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt hus i Lindsdal. Alltid väl bemött av Mikael och snabb och flexibel för förändringar. Läs mer
  • Nils-Olof N

2019-02-25

Nils-Olof N skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt bostadsrätt. Mini minimal kontakt beroende på utlandsresa, sjukdom m.m. Läs mer
  • 2019-02-20

Anna H skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Min man och jag köpte nyligen en bostad strax söder om Kalmar, och vår mäklare Andreas Jonasson var väldigt hjälpsam och alltid tillgänglig när vi hade frågor inför vårt köp. Vi kände oss väldigt trygga och väl omhändertagna, vilket är så viktigt vid en sådan stor händelse som att köpa sig ett hus.
    Han var väldigt trevlig och vi fick ett bra bemötande genom hela köpprocessen, och vi är väldigt nöjda!
    Vi kan varmt rekommendera Andreas Jonasson på Fastighetsbyrån I Kalmar.

Anna H Läs mer
  • 2019-02-20

Kristina A skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt en villa. Andreas bemötande var Professionellt och han visade stor lyhördhet. Läs mer
  • Yvonne S

2019-02-19

Yvonne S skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket proffsigt bemötande. Klarade av sitt uppdrag galant och var bra med att meddela oss hela tiden hur allting fortlöpte.
    Han får gärna sälja vår sommarstuga när det blir aktuellt. Läs mer
  • 2019-02-19

Kristoffer L skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Patrik är en seriös mäklare som tar jobbet på allvar och vill göra kunden nöjd. Läs mer
    2019-02-19 Patrik F svarar Kristoffer L
    Tackar Kristoffer för fint omdöme! Ska bli spännande att följa ert bygge framöver. Vill banken ha några värderingar längs vägen så hör ni av er så löser jag självklart detta! Allt gott!
  • Emelie R

2019-02-18

Emelie R skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Försäljning av min bostadsrätt. Christoffer var toppen. Han är tydlig, pedagogisk och gjorde det enkelt för mig som säljare att känna mig trygg och informerad. Rekommenderar honom starkt! Läs mer
  • 2019-02-16

Birgitta E skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag fick hjälp att köpa det lilla radhuset som jag önskade. Allt vänligt och korrekt.
    Gick väldigt snabbt precis som jag önskade.
    Birgitta Ende Läs mer
  • Karl A

2019-02-16

Karl A skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Villa
    Han är bra på det han gör för kunden
    Han levde upp till mina förväntningar Läs mer
    2019-02-18 Patrik F svarar Karl A
    Stort tack Kalle! Hoppas ni landat i något nytt och börjat trivas i Västervik!

Shirwan A skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag är jätte nöjd med Patriks arbete som hjälpt mig nå det jag önskat. Han har varit proffsig, lyhörd och trevlig hela vägen och även efter. Lojal och pålitlig Läs mer
    2019-02-18 Patrik F svarar Shirwan A
    Tack Shirwan! Ett lyckat samarbete måste gå båda vägarna så jag skulle kunna säga detsamma!

Therese H skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Patrik hjälpte oss att sälja vår villa. Han är kunnig och duktig och bemötte oss professionellt. Återkopplade bra innan försäljning, under affären och även jättebra efter avslutad affär. Läs mer
    2019-02-18 Patrik F svarar Therese H
    Hej Therese! Stort tack för jättefint omdöme! Hoppas verkligen ni ska trivas i er nya lägenhet och det vet jag att ni redan gör. Vi ses på stan!

Maria O skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har fått hjälp med allt jag bett om. Han har bemött mig med respekt och lyhördhet. En mycket trevlig mäklare. Läs mer
    2019-02-18 Patrik F svarar Maria O
    Tack Maria! Nu ska vi ta det hela vägen så ni kan vara lika nöjda om några veckor! Vi hörs!
  • 2019-02-14

James Albert Charles H skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi anlitade Michael vid försäljningen av vårt hus och upplever att vi fick ett mycket gott bemötande! Michael guidade oss skickligt genom försäljningen, som gick både snabbt och enkelt. Kan absolut rekommendera Michael till andra potentiella säljare. Läs mer

May W skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mia är en mycket trevlig och kompetent yrkeskvinna! Supernöjd! Läs mer

Felicia V skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt en bostadsrättslägenhet. Christoffer är mycket proffessionell pch har ett mycket bra bemötande! Läs mer
  • Josef B

2019-02-12

Josef B skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra bemötande och hanterande av vår fastighetsförsäljning. Läs mer
    2019-02-28 Pål P svarar Josef B
    Tack för rekommendationen Josef! Mvh Pål
  • 2019-02-06

Carina N skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt värnaby361 nöjd och glad för det köpet Läs mer
    2019-02-07 Patrik F svarar Carina N
    Hej Carina och tack för din fina rekommendation! Jag är helt säker på att ni kommer trivas i huset, speciellt sommartid! Om inte så är ni självklart välkomna att ringa mig i framtiden. Ta hand om er!
  • 2019-02-04

John-Tomas L skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag fick ett trevligt bemötande och var snabb vid frågor som berörde husköpet. Läs mer
    2019-02-05 Patrik F svarar John-Tomas L
    Tack Tomas och hoppas verkligen allt var till belåtenhet när det gäller huset. Ta hand om er så hörs vi säkert i framtiden!
  • 2019-01-30

Hogr M skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpte en villa i Kalmar. Blev jag väl bemött av mäklaren.

Allt gick väldigt smidigt. Nu har vi flyttat in och vi är mycket nöjda med affären. Läs mer
    2019-02-28 Pål P svarar Hogr M
    Tack Hogr! Hoppas ni trivs i huset många år framöver. Mvh Pål
  • 2019-01-28

Kordistan S skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt hus pål var jätte behjälplig och trevlig, det var en fantastisk affär Läs mer
    2019-02-28 Pål P svarar Kordistan S
    Tack för rekommendationen Kordistan! Hoppas ni trivs i huset och att ni får gröna fingrar nu när våren snart är på ingång. Mvh Pål
  • 2019-01-23

Christopher K skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpte en villa som Pål förmedlade. Mycket nöjd genom hela processen. Pål är mycket lugn och svarar gärna på frågor. Rekommenderas starkt och vi kommer vända oss till honom när det blir dags för oss att röra oss vidare. Läs mer
    2019-01-29 Pål P svarar Christopher K
    Tack för rekommendationen Christopher! Hoppas ni kommer trivas bra innan ni börjar fundera på att röra er vidare=) Mvh Pål
  • Fredrik N

2019-01-22

Fredrik N skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Försäljning av villa.

Lyhörd, driven och mycket flexibel mäklare. Letade aktivt upp tänkbara köpare på uppdrag från säljaren och såg till att det blev affär utan stora visningar. Bidrog till att stänga affären snabbt och effektivt. Läs mer
    2019-02-06 Andreas J svarar Fredrik N
    Tack! Vad roligt att ni är nöjda. Vi ses framöver när tillträde närmar sig. Med vänlig hälsning, Andreas
  • 2019-01-17

Cornelia H skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt ett hus med hjälp av Patrik.
    Vi tyckte om hans tålamod, visad respekt, vänlighet och kunskap. Läs mer
    2019-01-18 Patrik F svarar Cornelia H
    Tack själv Cornelia för ett gott samarbete! Hoppas du och Robban kommer att trivas bra i Växjö och att våra vägar möts igen i framtiden!
  • 2019-01-16

Hanna C skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mia hjälpte mig att sälja min lägenhet. Fick intrycket av att Mia bryr sig om sina kunder och återkopplade direkt efter vårt först möte vilket jag uppskattade. Då tänkte jag att hon också ta hand om potentiella köpare på ett bra sätt. Försäljningen gick snabbt och enkelt. Läs mer
  • 2019-01-08

Peter A skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket trevligt och professionellt hanterande av hela affären. Mäklaren gjorde ett kanonjobb. Läs mer
  • 2019-01-02

Fanny B skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Han hjälpte oss genomföra ett husköp, med mycket god kontakt och hjälp. Läs mer
    2019-01-02 Patrik F svarar Fanny B
    Stort tack Fanny! Hoppas verkligen alla renoveringar går bra för er så får ni gärna höra av er i framtiden så kanske vi kan göra en ny värderingen av huset. Ta hand om er!

Eva K skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Trevligt bemötande, men jag uppfattade inte att det inte skulle annonseras i tidningen, vilket gjorde mig besviken. Affären är inte avslutad ännu så det är lite svårt att bedöma. Deklarationen återstår. Läs mer
    2019-01-29 Pål P svarar Eva K
    Tack för rekommendationen Eva. Ser fram emot vårt nästa möte gällande deklarationen. Mvh Pål

Karin R skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Förstår våra behov.
    Lätt att få tag i.
    Trevlig Läs mer
    2019-01-04 Andreas J svarar Karin R
    Tack för fina ord och ett trevligt samarbete!

Mattias R skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har varit väldigt nöjda med hela husaffären.... och anlitade Andreas efter rekommendation från andra som använt hans tjänster. Läs mer
    2019-01-04 Andreas J svarar Mattias R
    Tack så mycket för ett gott samarbete!
  • 2018-12-21

Marie-Louise H skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Tog försäljningen av vårt hus på fullaste allvar och med sin kunskap lyckades sälja huset. Läs mer
    2019-01-04 Andreas J svarar Marie-Louise H
    Tack för fina ord. Alltid trevligt att göra kunder nöjda.
  • 2018-12-19

Niclas H skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Har sålt en villa.
    Han var väldigt engagerad,tydlig och hjälpsam.
    Hade Inga särskilda förväntningar.
    Sammanfattningsvis så var upplevelsen mycket bra. Fick hela tiden information om vad som hände och han var lätt att få tag i om man hade frågor. Läs mer
    2019-01-04 Andreas J svarar Niclas H
    Tack Niclas! Hoppas att ni kommer att trivas i hyresrätten.
  • 2018-12-19

Sara M skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Evelina sålde min bostadsrätt. Det gick snabbt och smidigt! Kände mig trygg och litade helt på Evelinas erfarenheter och kunskaper. Läs mer
  • 2018-12-16

Claes R skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Övertygande på ett subtilt manér. Trots försäljning vid en trög tid på året lyckades hon genomföra affären på ett snabbt och effektivt sätt. Läs mer
  • 2018-12-15

Shaho A skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    - Köpt en villa.
    - bemötandet från Andreas var mycket bra och professionellt.
    - Hade en mycket bra upplevelse med bra förklaringar och bemötande från mäklaren. En mäklare som rekommenderas! Läs mer
    2019-01-04 Andreas J svarar Shaho A
    Tack! Lycka till med huset och välkomna att höra av er om ni vill ha några tips på de planerade renoveringarna.
  • 2018-12-10

Cathrine A skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    *Köpt en 4:a i centrala Kalmar
    * Mycket trevlig, flexibel och kompetent mäklare
    * Bra bemötande samt tog sig tid
    * Mäklaren lever upp till våra förväntningar

Vi kan rekommendera Mia Alnerud som mäklare, anser att hon är så bra att vi självklart återkommer till henne vid behov framöver. Läs mer
  • 2018-12-09

Jessica J skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålde en 4:a i berga. Blev jätte bra bemött att vår mäklare, hjälpsam och lättsam.
    Hon är en mycket bra mäklare, svarade på det man undrade om. Lyssnade på oss säljare. Skulle absolut tänka mig henne igen och rekomendera henne till andra Läs mer
    2018-12-19 Evelina D svarar Jessica J
    Tack Jessica för så fina ord! Det har varit ett nöje att få samarbeta tillsammans med er. Lycka till framöver och god jul!
    Mvh Evelina
  • 2018-12-09

Roland L skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    vi har sålt en bostadsrätt.
    Mkt positivt bemött och engagerad
    På kort tid överträffade hon våra förväntningar
    Jag kommer rekommendera Mia till vår vänner
    Med bästa h'älsningar
    Roland Lilja Läs mer
  • 2018-12-07

Nils T skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    -sålt bostadsrätt
    -proffsigt och trevligt
    -förs höjde hon förväntningarna sen stod hon för det hon sagt.
    -en bra upplevelse Läs mer
    2018-12-19 Evelina D svarar Nils T
    Tack Nils för din rekommendation! Hoppas du kommer trivas i din nya lägenhet så ses vi framöver. Mvh Evelina
  • 2018-12-07

Jonas C skrev om Rickard Öberg en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Proffsigt bemötande från början till slut.

/ Jonas Läs mer
  • Liselott H

2018-12-06

Liselott H skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt ett 1-planshus i Smedby.
    Michael har ett lugn och gör att man får förtroende för honom.
    Han gör ett proffsigt jobb utan att pressa kunderna. Köpte även huset av honom för ca 5 år sedan och det var därför det blev självklart att vända sig till honom vid försäljning då han även då gjorde ett bra jobb. Inte påstridig och det tyckte jag kändes bra som kund då.
    Mycket bra och trevlig mäklare :-) Läs mer

Elis W skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Det är andra villan vi sålt med Andreas. Han känns ärlig både mot säljare och köpare. Vi har köpt två hus av Andreas också.
    Som säljare nu senast så upplever vi att Andreas hade bra marknadskännedom och en bra "taktik" för en lyckad försäljning.
    Andreas agerar professionellt och tar sig tid. Läs mer
    2019-01-04 Andreas J svarar Elis W
    Tack Elis & Hanna!
    Hoppas på att få sälja ett tredje hus åt er i framtiden, så att ni flyttar tillbaka till Kalmar.

Pernilla B skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket bra bemötande under hela processen vid försäljningen. Läs mer

Ing-Britt A skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt radhus. Andreas var väldigt trevlig, lyhörd och kompetent. Helt nöjd hittills. Läs mer
    2019-01-04 Andreas J svarar Ing-Britt A
    Tack för att du svarat och för ett trevligt samarbete!

Ronnie R skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Totalt ett professionellt hanterande. Snabba svar, via mail. Inger förtroende.
    Köpt en lgh på Storgatan 70, Kalmar Läs mer
  • 2018-11-23

Björn D skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Kunnig, trevlig och lätt att nå Läs mer
    2018-11-27 Pål P svarar Björn D
    Tack för rekommendationen Björn! Lycka till med flytten och verksamheten. Mvh Pål

Storgatan 25, 392 32 Kalmar