Alla kategorier Mäklare Kalmar Kalmar Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kalmar

Fastighetsbyrån Kalmar

Storgatan 25, 392 32 Kalmar — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Kalmar!

Här i Kalmar har du nära till allt. Beläget mellan de Småländska skogarna och Östersjökusten är det nära till natursköna vyer och ett aktivt friluftsliv. Kalmar är en liten, personlig stad med mycket tillväxtpotential. Universitetet och näringslivet växer och vi följer hur det påverkar bostadsmarknaden noggrant, för att vara med i alla svängar.

Vi skräddarsyr våra tjänster efter dig och dina behov och tack vare vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån har du tillgång till både ekonomisk och juridisk rådgivning inför din bostadsaffär.

Kom förbi och berätta om dina bostadsplaner, vi svarar gärna på alla frågor du kan tänkas ha!

Läs vad 858 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kalmar

• 2019-06-24

Kati S skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Har sålt villan. Pål har hela tiden varit tillmötesgående, lätt att nå, korrekt och bra att bolla tankar med. Läs mer
  • 2019-06-24

Bujar S skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bostadsrätt! Utmärkt mäklare på många. Läs mer
  • Inger B

2019-06-24

Inger B skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har hjälpt min mamma att sälja sin bostadsrätt, en 3:a i Djurängen. Jag har blivit professionellt bemött av mäklaren. Jag har upplevt att det varit ordning och reda och att mäklaren har gett mig all den service som jag önskade - jag har kunnat lita på att allt funkar som det ska. Läs mer
  • 2019-06-21

Tina E skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Pål hjälpte mig att sälja mitt hus, en helt fantastisk människa på alla sätt. Läs mer
  • 2019-06-19

Ulrica K skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    köpt bostadsrätt, bra visning, bra info, material fanns
    Vid överlåtelse tydlig info om vad man skrev på och vad varje papper är Läs mer
  • 2019-06-14

Åsa A skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt radhus och är mycket nöjd med mäklaren. Läs mer
  • 2019-06-14

Mikael L skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Andreas har agerat mycket professionellt vid vår affär. Den har handlat om köp av radhus i Kalmar. Hela processen har fungerat bra och snabbt. Jag har inget att anmärka på - jag är mycket nöjd med dialogen och samarbetet med Andreas. Läs mer
  • 2019-06-11

Thorbjörn W skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Proffsigt bemötande
    Väldigt trevlig och kunnig
    Inger förtroende Läs mer
    2019-06-13 Pål P svarar Thorbjörn W
    Tack för rekommendationen Thorbjörn! Härligt att ni är nöjda och hoppas er sommar blir fin! Ses snart igen. Mvh Pål
  • 2019-06-11

Ulrika W skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt vår villa och vi har verkligen anlitat en excellent mäklare, Pål Pettersson.
    Då vi tidigare har haft lite trista erfarenheter av en husförsäljning, är vi nu mycket nöjda från första mötet tills under hela försäljningsprocessen.
    Det vi uppskattar mest förutom väldigt trevligt bemötande är tydligheten i processen av försäljningen. Vi har inte någon gång varit osäkra på hur det fortlöper och när vi har förväntats att inkomma med uppgifter eller vart vi befinner oss i försäljningen. Det var väldigt tydligt både före fotografering och besiktning till när visningarna skulle ske. Likaså under budgivning och i slutskedet av försäljningen har kommunikationen varit väldigt bra. Det har varit mycket lätt att nå Pål vilket vi har erfarenheter från tidigare försäljning , då vi nästintill fick ”jaga” vår mäklare för att få information som den här gången hos er bara flöt på.
    Vi är verkligen supernöjda och naturligtvis även med slutsumman som Pål sydde ihop i försäljningen.
    Tusen tack Pål! Läs mer
    2019-06-13 Pål P svarar Ulrika W
    Tusen tack Ulrika för din rekommendation och dina ord! Det värmde verkligen att läsa och så härligt att ni är nöjda med allt! Vi hörs och ses snart igen. Mvh Pål
  • 2019-06-09

Therese N skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Väl bemött. Flexibel. Kunnig Läs mer
  • 2019-06-08

Berit H skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt min villa.
    På ett proffsigt och mycket trevligt sätt.
    Att min villa blev såld, att du lyssnade på mina åsikter och värderingar och stödde mej i mitt beslut.
    Kände mej trygg med dej och att du hade ett vänligt sätt. Läs mer
    2019-06-12 Andreas J svarar Berit H
    Vad roligt att du är nöjd och att allt känns bra med tanke på att det var ett svårt beslut. Det glädjer mig.
  • Fredrik N

2019-06-07

Fredrik N skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpte bostadsrätt. Lyhörd mäklare som agerade korrekt och snabbt. Läs mer
  • 2019-05-29

Linnéa L skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag tyckte mycket bra om Michael fick bra information bra hjälp efter det som hände blev änka i början Linnea Läs mer
  • 2019-05-28

Peggy B skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt vårt hus och har från första stund fått bästa service och hjälpen man kan få. Pål är kunnig, ärlig och visar stor kunskap inom yrket. Pål är mycket tillmötesgående och trevlig. Han har verkligen levt upp till mina förväntningar som mäklare. Läs mer
    2019-06-13 Pål P svarar Peggy B
    Tack för rekommendationen Peggy och det glädjer mig att ni är nöjda! Hoppas du får en fin sommar så hörs vi i januari ang deklarationen. Mvh Pål
  • 2019-05-27

Maria B skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålde vår tvåa med Christoffers hjälp. Hela processen gick jättebra, vi är väldigt nöjda! Läs mer
  • 2019-05-27

Karin B skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt litet hus.
    Fick mycket bra hjälp med allt.
    Mäklaren var mycket hjälpsam än vi någonsin hade tänkt oss.
    Stort PLUS till honom. Läs mer
    2019-06-12 Andreas J svarar Karin B
    Tack Karin & Bert!
    Tack själva för ett gott samarbete.
    Hoppas ni kommer trivas med ert nästa boende.
  • 2019-05-25

Bert E skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket proffsigt utfört han visste vad som skulle visas o inte till visningen. Vi har sålt en villa i smedby och Andreas har skött det alldeles utmärkt. Läs mer
  • 2019-05-23

Gunilla L skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt en bostadsrätt. Mäklaren var proffsig och trevlig. Återkopplade dagen efter köpet med ett telefonsamtal. Undrade hur det gick.
    Kan rekommendera byrån och Mia till andra. Läs mer
  • 2019-05-23

Pontus A skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Andreas är lyhörd för våra önskemål och anpassade hela försäljningsprocessen efter oss. När vi var redo så var Andreas beredd med intressenter och det gick fort till avslut. Läs mer
    2019-06-12 Andreas J svarar Pontus A
    Härligt att det blev ett gott slut med köpare som verkligen ville ha ert hus och som ni kände för.
  • 2019-05-22

Petrus A skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    professionell och saklig, inte massa säljsnack. Vi har sålt ett hus i Läckeby och Andreas hjälpte även min pappa tidigare att sälja sitt föräldrarhem.Mkt nöjda vid båda tillfällen. Läs mer
    2019-06-12 Andreas J svarar Petrus A
    Tack själva. Som jag sa till er så var jag mycket positiv överraskad när jag fick se ert hus för andra gången. Imponerande arbete ni utfört.
  • 2019-05-19

Johanna T skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sympatiskt serviceinriktad mäklare. Läs mer
  • 2019-05-15

Mari G skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt hus,Pål är trygg kan sin sak! Leverar det du vill ! Super nöjd Läs mer
    2019-05-21 Pål P svarar Mari G
    Tack för rekommendationen Majsan! Du är alltid rolig att ha som kund och nu är det sorgliga bara att det kanske dröjer till nästa gång. Men du får komma förbi på en kopp kaffe någon dag när du har en minut över. Trevlig sommar! Mvh Pål
  • 2019-05-14

Emma S skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt villa genom Andreas och Fastighetsbyrån. Oerhört bra bemötande, trevlig och professionell på en och samma gång. Mycket informativ då detta var första villaköpet för min del. Väldigt tydlig genom hela köpprocessen och skulle gärna anlita Andreas om det i framtiden blir aktuellt att sälja. Läs mer
    2019-06-12 Andreas J svarar Emma S
    Tack, vad roligt att ni känner er trygg med köpet.
    Alltid lite extra pirrigt när man tar klivet in och blir villaägare.

Rosita K skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Försäljning av en villa. Mycket trevligt bemött. Andreas är väldigt lugn, trygg, ambitiös och pålitlig. Försäljningen gick mycket bra, högt över förväntan. Kan verkligen rekommendera honom till andra som ska sälja sina bostäder. Läs mer
    2019-06-12 Andreas J svarar Rosita K
    Tack! Hoppas det känns bra nu i efterhand när ni sålt föräldrahemmet.
    Välkomna framöver om ni behöver hjälp.

Marcus H skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålde 1-plansvilla i Kalmar med Pål, allt funkade mycket smidigt och bra. Man upplever att Pål lyssnar på ens önskemål och får hela affären att kännas väldigt enkel.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-05-21 Pål P svarar Marcus H
    Tack för rekommendationen Marcus! Mycket trevligt att ha er som kunder och önskar stort lycka till med fortsättningen av ert nybygge. Håller tummarna för att det kommer en inbjudan så jag får se vad ni åstadkommit. Trevlig sommar! Mvh Pål

Julia S skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Väldigt trevlig, kunnig och mycket hjälpsam. Jag kände att han ville att vi skulle känna oss trygga i köpet samtidigt som det genuint kändes som att han verkligen ville att vi skulle trivas i vårt nya hem. Trevligaste mäklaren jag har mött. Läs mer
    2019-06-12 Andreas J svarar Julia S
    Det var värmande ord, tack snälla!
    Extra trevligt att arbeta med att hjälpa människor med sina kommande hem när de känner sig trygga och nöjda. Hoppas ni trivs bra i huset!
  • 2019-05-12

Pernilla B skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köp av fritidshus.
    Mycket bra bemötande och kommunikation med mäklaren.
    Inget att tillägga Läs mer
  • 2019-05-06

Yvonne A skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Är nöjd med bemötande och hans ärlighet
    Han har gett rådgivning i affären på ett föredömligt sätt
    Blev en bra affär
    Vi har sålt ett fritidshus Läs mer
    2019-05-21 Pål P svarar Yvonne A
    Tack för rekommendationen Yvonne! Härligt att höra att ni är nöjda och tack för ett gott samarbete under försäljningen. Ha nu en härlig sommar! Mvh Pål
  • 2019-05-02

Anna F skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi blev väl bemötta av mäklaren som både sålde bår bostad och hjälpte oss att köpa.
    Allting sköttes smidigt och vi är mycket nöjda med mäklarens arbete. Läs mer
  • 2019-04-28

Katarina V skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Både köpt o sålt bostadsrätt, mycket nöjd med mäklaren som både varit korrekt snabb o kunnig i sitt bemötande! Läs mer
  • 2019-04-27

Tanja P skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Allt har fungerat utmärkt. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-04-27

Richard B skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt och köpt bostadsrätt.
    Trevligt, kompetent och korrekt intryck och bemötande.
    Han har gjort ett bra jobb Läs mer
  • Johan H

2019-04-16

Johan H skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har sålt en bostadsrätt.

Christoffers har involverat mig som säljare i hela affären från början till slut. Han har varit flexibel, lättillgänglig, ger ett professionellt intryck och lyssnat på mina önskemål som säljare. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-04-10

Pia G skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Lugnt och behagligt sätt. Hjälpsam. Mycket noggranna förklaringar. Förklarar tills man förstår. Jag har aldrig känt mig så avstressad under en bostadsaffär! Läs mer
  • 2019-04-09

Cecilia M skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Andreas hjälpte oss att sälja vårat hus. Så förstående och så trevlig. Såg oss hela tiden och lade verkligen ner tid och energi på att det skulle bli så bra som möjligt för både oss och köpare. Många tips och snabb att få tag på.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-04-05

Tobias O skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Riktigt bra återkoppling. Hade alltid svar på frågor från oss säljare. Läs mer
  • 2019-04-03

Sandra E skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har både köpt en bostadsrätt av Christoffer och i samma veva sålt vår bostadsrätt.
    Christoffer har ett lugn och utstrålar självsäkerhet i det han gör. Han har en gidigen erfareneher inom yrket som ger ett stort förtroende både för säljare och köpare. Christoffer hörde alltid av sig, återkopplade ofta och höll oss informerade genom hela processen av säljandet vilket kändes tryggt. Vi är verkligen supernöjda med Christoffer!!! Läs mer
  • 2019-04-01

Rebecka Z skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt en BR.
    Har ingen erfarenhet av bostadsköp så hade heller inga förväntningar då jag inte hade något att jämföra med. Men tyckte CE var lugn o trygg, alltid lätt att nå för frågor, tydliga svar. Proffsig och trevlig. Läs mer
  • 2019-03-28

Patrik L skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt lägenhet och köpt villa.
    Väldigt proffsigt bemött av Evelina. Läs mer
  • 2019-03-25

Jan-Olof H skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt villa! Ett trevligt och bra bemötande, ja han levde upp till våra förväntningar! Försäljningen av våran villa, har skötts på ett utmärkt sätt!!! Läs mer
    2019-03-29 Pål P svarar Jan-Olof H
    Tack för rekommendationen Jan-Olof! Hoppas ni kommer trivas i lägenheten och att vi springer på varandra i slingan. Mvh Pål
  • 2019-03-23

Carina W skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt bostadsrätt, bara positivt från första möte.
    Mycket bra återkoppling till säljare med information
    under hela säljuppdraget.
    Återkommer gärna vid nytt uppdrag! Läs mer
  • 2019-03-22

Lena G skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt min lägenhet. Christoffer har ett professionellt och lugnt bemötande, inger förtroende. Läs mer
  • 2019-03-22

Anita H skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Patrik har hjälpt oss att sälja våran lägenhet i Fredrikskans
    och han har tålmodigt hjälpt oss att komma framåt i försäljningen.
    priset kom inte upp i det vi hade förväntat oss men det är inte lika lätt att sälja idag som tidigare så det har vi tagit med oss i beräkningen när vi skulle sälja lägenheten.
    Med vänlig hälsning, Anita Läs mer
  • 2019-03-21

Inger K skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Evelina sålde min bostadsrätt, det gick snabbt och smidigt.
    Jag fick ett mycket bra bemötande.
    Jag rekommenderar henne. Läs mer
  • 2019-03-20

Marie F skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt en lägenhet. Hon har visat stor respekt för oss som säljare. Varit engagerad och frågat oss hur vi vill ha det. Hon är en mäklare som tar kunden på största allvar. Stor eloge för detta. Läs mer
  • 2019-03-19

Björn F skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt en bostadsrätt i Kalmar och Evelina har levt upp till våra förväntningar och gjort ett mycket bra jobb. Läs mer
  • 2019-03-18

Jennie A skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Småhus.
    Mycket bra.
    Förhållandevis låga förväntningar som överträffades.
    Är jättenöjd! Läs mer
    2019-03-29 Pål P svarar Jennie A
    Tack för rekommendationen Jennie och tack för att jag fick hjälpa er med försäljningen. Roligt att det gick bra och lycka till i den nya staden. Hoppas vi hörs igen om ni tar er tillbaka till Kalmar. Mvh Pål
  • 2019-03-13

Björn B skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har köpt villa i Lindsdal. Andreas var proffsig, vänlig, ärlig och omtänksam. Gjorde verkligen det lilla "extra" för att bostadsbytet skulle gå så smidigt som möjligt för alla parter. Varmt rekommenderad! Läs mer
    2019-04-02 Andreas J svarar Björn B
    Tack för fina ord. Alltid trevligt att höra att både säljare och köpare känner sig nöjda.

Mvh Andreas
  • 2019-03-11

Dafina B skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har köpt villa. Andreas bemötte oss mycket väl. Han är organiserad, rutinerad och mån om att både köparna och säljarna ska få en smidig övergång efter köpet. Mycket ärlig! Läs mer
    2019-04-02 Andreas J svarar Dafina B
    Tack Dafina! Lycka till med allt nu ( :

Hälsningar Andreas
  • 2019-03-01

Gustav D skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra komunikation och handling mellan alla inblandade. Läs mer

Storgatan 25, 392 32 Kalmar