Alla kategorier Mäklare Kalmar Kalmar Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kalmar

Fastighetsbyrån Kalmar

Norra Långatan 30, 391 29 Kalmar — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Kalmar!

Här i Kalmar har du nära till allt. Beläget mellan de Småländska skogarna och Östersjökusten är det nära till natursköna vyer och ett aktivt friluftsliv. Kalmar är en liten, personlig stad med mycket tillväxtpotential. Universitetet och näringslivet växer och vi följer hur det påverkar bostadsmarknaden noggrant, för att vara med i alla svängar.

Vi skräddarsyr våra tjänster efter dig och dina behov och tack vare vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån har du tillgång till både ekonomisk och juridisk rådgivning inför din bostadsaffär.

Kom förbi och berätta om dina bostadsplaner, vi svarar gärna på alla frågor du kan tänkas ha!

Läs vad 690 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kalmar

• Anders H
    Anders H skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra bemötande o trevlig miljö, inne på kontoret. Mäklaren kändes trygg,lugn o pålitlig. Läs mer
  • Jacob B
    Jacob B skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jättenöjda med försäljningen av vår lägenhet! Patrik är seriös, lugn och trevlig. Alltid ett bra bemötande och lyhörd för våra tankar. Kan verkligen rekommendera honom! Läs mer
    2018-06-18 Patrik F svarar Jacob B
    Stort tack Jacob! Hoppas ni ska trivas i er nya lägenhet så ses vi framöver!
  • Lars Henrik L
    Lars Henrik L skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Högsta betyg, lösningsfokuserad och tillgänglig. Läs mer
  • Fredrik G
    Fredrik G skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köp av hus, Ängö. Pål låter köpare gå och titta påobjektet i lugn och ro. Han är väl påläst och om han inte har svar direkt återkommer han efter att ha kontrollerat med säljaren. Vi uppskattar när mäklaren kan lyssna av köparen och även förstå att denna affär är en av de större affärer en köpare oftast gör. Detta gör Pål och det uppskattar vi. Läs mer
  • Marianne Elisabet P
    Marianne Elisabet P skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    ,............................................ Läs mer
    2018-06-09 Andreas J svarar Marianne Elisabet P
    Tack!
    Hoppas allt går bra, ses på torsdag😀
  • Tove
    Tove skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Tillgänglig, angelägen och noggrann under vår process att köpa hus. Läs mer
    2018-06-09 Andreas J svarar Tove
    Tack! Roligt att höra att ni är nöjda. Hör gärna av er om ni har några frågor framöver.
  • Sune R
    Sune R skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    Försäljningen blev en unik händelse då budgivaren med slutbudet ej var överens med familjen och måste hoppa av. Detta löstes genom att näst högste budgivare tog över köpet Läs mer
  • Ulrica P
    Ulrica P skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    mycket bra................................................................................. Läs mer
  • Kim B
    Kim B skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket professionell, arbetsam och trevlig ung mäklare. Det känns verkligen att Mia gör sitt yttersta för att uppfylla sina klienters önskemål. Mia är lätt att nå vid behov, samtidigt som hon är rak och tydlig i sina svar. En seriös mäklare som även kan hjälpa till med övriga frågor runt själva försäljningen. Har bara gott att säga om Mia. Kan inte bli annat än högsta betyg! Läs mer
  • Ola J
    Ola J skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra betyg, har sålt min bostadsrätt. Bra bemötande, trevligt Läs mer
  • Maria F
    Maria F skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Trevlig men svårt att få kontakt med och svårt att få raka svar. Läs mer
  • Sandra T
    Sandra T skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    När mamma avled fick vi hjälp av Christoffer att sälja hennes lägenhet. Superskönt att ha en mäklare som är så kunnig, noggrann, pålitlig och sympatisk under denna resas gång. En annan sak vi uppskattade mycket var att Christoffer alltid kändes så närvarande i vårt ärende och kommunikationen oss emellan var god. Snabba svar på frågor och aldrig svår att få tag i om man behövde. Toppen tyckte vi! Läs mer
  • Karin E
    Karin E skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vår kontakt med Mia inleddes med att hon bistod oss med köpet av vår nya bostadsrätt. Vi fick ett gott första intryck av henne; trevlig och korrekt. Snart därefter påbörjades försäljningen av vår "gamla" lägenhet. Mia strukturerade processen på ett proffsigt och tydligt sätt. Det var första gången för oss att sälja en bostad, Mia var med och stöttade i den faktiskt mycket stressiga försäljningsprocessen strax innan jul, fanns tillgänglig och besvarade små och stora frågor på ett gott sätt. Hon är lätt att samarbeta med och det kryddas av att hon har humor och omtanke i sig. Våra förväntningar om att mäklare är "gråa och känslokalla" har vi omvärderat under resans gång. Vi har redan rekommenderat både Mia och fastighetsbyrån till bekanta som funderar på bostadsbyte! Läs mer
    2018-05-24 Mia A svarar Karin E
    Tack så jättemycket för er fina rekommendation. Det har bara varit roligt att få vara delaktig i era bostadsaffärer!
    Mia A gillar detta
  • Ing-Marie A
    Ing-Marie A skrev om Tony Lindh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har köpt en bostadsrätt i Skälby. Lindh har varit mycket hjälpsam med kontakten mellan oss och säljarna. Han har tillgodosett vårt önskemål angående visning.
    Vi är mycket nöjda med Lindh som mäklare då han har lyssnat på vad vi var ute efter och vid visning blev vi bemötta med respekt. Vi upplever Lindh som en seriös och tillmötesgående person. Läs mer
  • Michel L
    Michel L skrev om Tony Lindh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Tony är en professionell. Detta ord i sig bör räcka för att säga allt gott som jag tycker om honom. Han lyssnar och föreslår innovativa lösningar som ger utmärkta resultat. Läs mer
  • Lars Bengt Åke H
    Lars Bengt Åke H skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Fick vår fastighet värderad inför utbyggnad. Bra bemötande och bra dialog. Inget att anmärka på. Läs mer
  • Linda L
    Linda L skrev om Tony Lindh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra bemötande och tydlig information Läs mer
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Supertrevlig kille men det kändes som att vi blev lite överkörda på vissa punkter under skrivningen av pappren samt förhandlingen av priset. Försökte få oss att skriva på klausuler om köpetvång för ett visst pris för att genomföra en extra besikningspunkt som inte hade gjorts. Hade inte koll på några saker som vi frågade om under visningen vilket vi fick reda på i efterhand av säljarna att det inte alls var så. Läs mer
    2018-05-08 Michael S svarar Fredrik K
    Stort tack för feedbacken, det ligger alltid en utmaning i vårt jobb med information och vi kan bara bli bättre genom att ta åt oss. Jag vill förtydliga gällande dialogen gällande besiktningsvillkor då en del av huset inte var med i protokollet. Det som var föreslaget var ett villkor där ni som köpare hade haft rätt att frånträda köpet efter besiktningen, oavsett vad den kompletterande besiktningen hade visat, vilket är raka motsatsen till ett tvång, tvång jobbar vi inte med. Det var en logistisk fråga och nu blev istället kontraktet efter besiktningskompletteringen. Vid en försäljning är det alltid mycket frågor och information, blandat med ibland känslor, vår utmaning är att vara tydliga i informationen, det försöker vi alltid vara men ibland når vi inte ända fram, det tar vi åt oss och jobbar på.
  • Kerstin C
    Kerstin C skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Här köpt en villa. Eftersom jag var ensam på visningen fick jag ju den uppmärksamhet jag önskade. Michael har ett lugnt och behagligt sätt så allt kändes bra. Det husägaren reagerade på är att jag inte blev visad vinden och inte fick någon information om att jag får ta över ett lån på fiber vilket blev en överraskning för mig. I övrigt är jag nöjd. Bemötandet är bra och det har varit lätt att få kontakt när jag önskat. Läs mer
    2018-05-08 Michael S svarar Kerstin C
    Tack för responsen och det är alltid bra med feedback. Jag tror att det blir ett perfekt hus för dig som du kommer stortrivas i.
  • Mattias N
    Mattias N skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt en villa. Mkt trevligt bemötande av mäklare Sjöstedt. Hade inga förväntningar, mäklaren skötte det snyggt.
    Bra jobb från början till slut. Läs mer
    2018-05-08 Michael S svarar Mattias N
    Stort tack, lycka till i det nya boendet.
  • Annie O
    Annie O skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har köpt Stekgränd 9 genom Pål. Vi har träffat honom på flera visningar och har alltid fått ett trevligt och professionellt bemötande. Läs mer
    2018-05-25 Pål P svarar Annie O
    Tack för rekommendationen Annie! Hoppas du, katterna och "Hampus Hampus" kommer trivas i ert nya boende. Mvh Pål
  • Jenny S
    Jenny S skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vår upplevelse av Michael är kompetens, lyhördhet, kvalitet och engagemang! Läs mer
    2018-05-08 Michael S svarar Jenny S
    Stort tack och tack för förtroendet!
  • Marco A
    Marco A skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Gott och proffsigt utan att vara påflugen. Läs mer
    2018-05-25 Pål P svarar Marco A
    Tack för rekommendationen Marco och hoppas ni kommer att trivas bra i ert nya boende! Trevlig sommar! Mvh Pål
  • Linda F
    Linda F skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Att sälja sin villa efter 18 är är stort. Att då få proffsig hjälp är guld värt. Pål såg till att det gick fort och smidigt. Bemötandet vi fick av Pål var fantastiskt och han fick oss att känna trygghet genom hela köpet. Kan varmt rekommendera Pål som mäklare. Läs mer
    2018-05-25 Pål P svarar Linda F
    Stort tack för din fina rekommendation Linda. Hoppas ni kommer trivas i ert nya boende och trevlig sommar! Mvh Pål
  • Patrice V
    Patrice V skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi sålde vår villa. Michael Sjöstedt är trevlig och det kändes tryggt att anlita honom. Han svarade på frågor och gav oss information. Han lade upp en tidsplan som fungerade bra för oss och om vi behövde ställa frågor längs med vägen så var han tillgänglig. Allt flöt på bra och smidigt. Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2018-05-08 Michael S svarar Patrice V
    Det har varit kul att vara med från ax till limpa, från ett förstamöte där en plan om förflyttning fanns, till en avvägd tidsplan för när de olika delarna i en försäljning ska ske, till en ny glad köpare som med glädje kommer ta över huset.
  • Börje A
    Börje A skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi är mycket nöjda med Michael Sjöstedts sätt att sköta försäljningen av vårt hus.Han har skött det på ett mycket kompetent sätt.Hälsningar Lillian o Börje Läs mer
    2018-05-08 Michael S svarar Börje A
    Stort tack, att förmedla ett hus som ägts sedan 60-talet förpliktar och jag önskar er all lycka i ert nya boende.
  • Oscar G
    Oscar G skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket trevlig och engagerad. Mycket kundfokuserad. Hör av sig som överenskommet och snabb på att få svar av. Läs mer
    2018-04-12 Patrik F svarar Oscar G
    Låter som en mäklare man önskar när man köper sitt första hus! Tack till er Oscar för ett trevligt bemötande genom hela processen. Nu ska det bli spännande att följa era renoveringar framöver och jag finns alltid här om ni har några funderingar.
  • Ari N
    Ari N skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Patrik var mycket klar, realistisk och tydlig och gav ett pålitligt och seriös intryck. Genomprofessionell. Läs mer
    2018-04-11 Patrik F svarar Ari N
    Tack ska ni ha Ari för ett fint bemötande under våra diskussioner! Kul att vi tillslut kunde hitta ett hus åt er som ni förhoppningsvis ska trivas i under många år framöver!
  • Oscar T
    Oscar T skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Att ha en kompetent och tillitsfull mäklare som besitter stor kompetens både gällande försäljning men som även har stor kunskap om husbyggnationer är inte så vanligt, i Michael får man som säljare denna kompetens. Att få känna den trygghet som vi gjorde från början till slut var verkligen befriande! Michel är en oerhört skicklig mäklare, och fastighetsbyrån en mycket bra byrå! Önskar nästan att vi hade fler hus att sälja! Läs mer
    2018-05-08 Michael S svarar Oscar T
    Det har varit en sann glädje att jobba tillsammans med er, verkligen ett samarbete i dess sanna bemärkelse!
  • Emma E
    Emma E skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Andreas skötte sitt jobb utmärkt. Trevlig, lätt i kontakten och noggrann med att göra affär, budgivning osv på rätt sätt både för säljare och köpare. Läs mer
    2018-05-08 Andreas J svarar Emma E
    Tack! Vad roligt att ni är nöjda. Välkomna tillbaka till Kalmar i sommar!
  • Tove D
    Tove D skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Michael är trevlig och proffesionell. Han gav bra råd och vägledning och hade en hög tillgänglighet. Jag och min man är alltigenom nöjda med Michael. Läs mer
    2018-05-08 Michael S svarar Tove D
    Stort tack och hoppas ni får många underbara dagar i det nya huset!
  • Mia E
    Mia E skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Michael är en jätte bra mäklare. Har verkligen ställt upp, besvarat all frågor vi haft ( Då det är min äldre pappa som sålt och han varit väldigt orolig med allt ) Vi kunde inte ha haft någon bättre. Läs mer
    2018-05-08 Michael S svarar Mia E
    Det har varit ett privilegie att vara en del i att hjälpa din pappa att komma vidare till ett nytt och smidigare boende.
  • Ylva F
    Ylva F skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra bemötande
    Väl fungerande kontakt Läs mer
    2018-04-11 Patrik F svarar Ylva F
    Tack Ylva! Ni har varit väldigt trevliga själva i vår kontakt så känslan är ömsesidig. Hoppas nu ni kommer att trivas som ölänningar på heltid!
  • Pontus S
    Pontus S skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra mäklare överlag. Har inga klagomål :) Läs mer
    2018-05-14 Mia A svarar Pontus S
    Tack Pontus, jag tror du kommer trivas riktigt bra! Men du vet vem du ringer när du vill sälja ;) /Mia
    Mia A gillar detta
  • Anna D
    Anna D skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    En super topp mäklare! Kunde inte varit bättre! Läs mer
    2018-04-05 Pål P svarar Anna D
    Tack för rekommendationen Anna! Fantastiskt kul att få hjälpa er med ert husköp och hoppas ni kommer trivas. Mvh Pål
  • Els-marie D
    Els-marie D skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag kan rekommendera Pål som mäklare. Påläst, kunnig och ett fantastiskt bemötande. Läs mer
    2018-04-05 Pål P svarar Els-marie D
    Tack Els-Marie! Ni har alltid varit såå glada och trevliga vid varje möte vi haft och jag önskar att vi träffas många gånger framöver nu när ni blir riktiga stadsbor. Lycka till i lägenheten! Mvh Pål
  • Angelica L
    Angelica L skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket trevlig och professionell. Känns tryggt att ha Christoffer som mäklare vid försäljningen av min lägenhet. Läs mer
  • Jonna O
    Jonna O skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Pål hjälpte oss att sälja en 1 1/2 plans villa i Lindsdal. Vi började med att nyttja tjänsten "Pågång" innan huset lades ut till försäljning. Genom denna tjänst så kunde allt förberedas med fakta och fotografering så att det gick väldigt snabbt när vi väl var redo att lägga ut det, samt att eventuella spekulanter kunde gå in och se huset i förväg.

Vi hade från första början en bra och tät kontakt med Pål via mail. Han var snabb med att svara och väldigt tillmötesgående.

När intresset för huset visade sig vara lågt pga prissättningen var Pål snabb med att rekommendera oss att själva gå ner i pris för att kunna fånga upp en ny grupp spekulanter. Detta bidrog till att vi fick huset sålt någorlunda fort men dock tyvärr under den första värderingens lägre gräns. Hur marknaden svänger och vad som tilltalar är alltid svårt att förutspå men vi upplever att Pål hjälpte oss på det bästa sättet utifrån den situation som uppstod. Självklart hade vi hoppats på att kunna få lite mer men då vi redan hade köpt ett nytt hus hade vi inte möjlighet att avvakta med försäljningen. Läs mer
    2018-04-05 Pål P svarar Jonna O
    Hej Jonna, Tack för rekommendationen. Ibland får man vara snabb och flexibel när marknaden och intresset sviker en aning. Hoppas ni kommer trivas i ert nya boende och att vi hörs igen när det blir dags att räkna på reavinsten. Mvh Pål
  • Daniel T
    Daniel T skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Seriös, trevligt och kunnig! Rekommenderas! Läs mer
    2018-03-28 Patrik F svarar Daniel T
    Stort tack för fina ord! Nu ska vi bara se till så ni blir lika nöjda med lägenhetsförsäljningen också ;) Vi hörs snart igen!
  • Gudrun F
    Gudrun F skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Tilllmötesgående kille.Förklarade på ett bra sätt. Kände mig trygg. Gudrun Läs mer
  • Ulrika Z
    Ulrika Z skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Trevligt och proffsig bemötande. Läs mer
    2018-04-06 Christoffer E svarar Ulrika Z
    Tack Ulrika! Hoppas ni kommer trivas i ert nya hus! Mvh Christoffer
  • Caroline S
    Caroline S skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag köpte en lägenhet av Christoffer. Han svarar snabbt och alltid på mail. Trevligt bemötande och verkar engagerad. Läs mer
    2018-04-06 Christoffer E svarar Caroline S
    Hej Caroline! Tackar! mvh Christoffer
  • Andreas A
    Andreas A skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag och min sambo köpte en villa via Pål.
    Köpet gick på ett smidigt sätt, då Pål är lugn och trygg. Läs mer
    2018-03-27 Pål P svarar Andreas A
    Tack Andreas! Kul att vi äntligen hittade ert drömhus, där kommer ni trivas som fisken i vattnet. Mvh Pål
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bostdadsrätt Lindsdal, Kalmar.
    Mycket bra bemötande, snabba svar på alla frågor och hanterign runt kontrakt m.m.
    Uppfyllde mer än väl förväntningar. Läs mer
    2018-04-06 Christoffer E svarar Stefan L
    Hej Stefan! Tack för det! Mvh Christoffer Edh
  • Emelie C
    Emelie C skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Snabb respons, lyhörd för våra önskemål. Läs mer
    2018-03-26 Patrik F svarar Emelie C
    Tack Emelie! Vad roligt att ni är nöjda med mitt jobb :) Stort lycka till i Stockholm!
  • Magnus M
    Magnus M skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Patrik har bemött mig som kund på ett mycket trevligt och proffsigt sett.
    Mina förväntningar var stora,och Patrik levde väl upp till dom.
    Jag kan varmt rekommendera Patrik/fastihetsbyrån i Kalmar till andra som går i säljar/köpa tankar. Läs mer
    2018-03-26 Patrik F svarar Magnus M
    Stort tack Magnus! Extra kul när man lyckas leva upp till högt ställda förväntning! Hoppas ni ska trivas i er nya lägenhet så hörs vi kanske ang. andra affärer i framtiden.
  • Moa P
    Moa P skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Trevlig och professionell mäklare som fick oss kunder att känna oss trygga i vårat första husköp. Läs mer
    2018-03-27 Pål P svarar Moa P
    Tack för rekommendationen Moa! Kul att vara den som fick äran att hitta ert drömhus. Mvh Pål
  • Sven-Erik K
    Sven-Erik K skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    Har ur marknadssynpunkt hållit det som utlovats Läs mer
  • Dennis L
    Dennis L skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket professionell och noggrann. Trevlig och saklig. Informativ och kändes jordnära och trygg. Läs mer
    2018-05-08 Michael S svarar Dennis L
    Stort tack Dennis och Vilma, det blev ett perfekt hus för er!
  • Frida N
    Frida N skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har fått ett bra bemötande. Läs mer
    2018-03-29 Andreas J svarar Frida N
    Tack för ert omdöme!
    Och varmt välkomna till Kalmar!

Norra Långatan 30, 391 29 Kalmar