Fastighetsbyrån Kalmar

Storgatan 25, 392 32 Kalmar — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Kalmar!

Här i Kalmar har du nära till allt. Beläget mellan de Småländska skogarna och Östersjökusten är det nära till natursköna vyer och ett aktivt friluftsliv. Kalmar är en liten, personlig stad med mycket tillväxtpotential. Universitetet och näringslivet växer och vi följer hur det påverkar bostadsmarknaden noggrant, för att vara med i alla svängar.

Vi skräddarsyr våra tjänster efter dig och dina behov och tack vare vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån har du tillgång till både ekonomisk och juridisk rådgivning inför din bostadsaffär.

Kom förbi och berätta om dina bostadsplaner, vi svarar gärna på alla frågor du kan tänkas ha!

Läs vad 951 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kalmar

• 2020-02-21

Sanna F skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Har köpt och sålt genom Pål 3 gånger. Vi har förtroende för Pål och det känns tryggt att ha honom som mäklare. Läs mer
  • Eric F

2020-02-19

Eric F skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har både köpt och sålt genom Pål och varit nöjd alla 3 gångerna. Vi upplever honom kunnig och har alltid haft ett svar på de frågor och funderingar som funnits. Läs mer
  • Lotta L

2020-02-19

Lotta L skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt vårat hus och har blivit väldigt bra bemötta under hela processen. Patrik var lyhörd för våra önskemål samt att vi hela tiden hade en smidig kommunikation. Högsta betyg😀 Läs mer
    2020-02-20 Patrik F svarar Lotta L
    Stort tack Lotta för högsta betyg! Jag hoppas nu att det löser sig med nytt boende för er på ett smidigt sätt! Vi hörs snart igen! :)
    Lotta L gillar detta
  • 2020-02-15

Inga-britt T skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mäklare Patrik Forsgren på Fastighetsbyrån Kalmar har ett
    POSITIVT bemötande och
    Har ett LUGNT förhållningssätt som
    Skapar TRYGGHET.
    Han är en god LYSSNARE : Mycket bra!
    Patrik inger FÖRTROENDE vid olika diskussioner.
    Förväntningarna UPPFYLLDES.

Jag är som kund vid försäljning av vårat hus, glad över
    att vi fick anlita Patrik Forsgren!
    MVH
    Inga-Britt Timander Läs mer
    2020-02-17 Patrik F svarar Inga-britt T
    Så roligt att läsa er rekommendation och fina omdöme! Jag är såklart väldigt glad över att vi fick kontakt med varandra för några år sedan och att vi nu snart är framme vid målet att ni ska flytta in i er nya lägenhet. Vi hörs av snart igen!
  • 2020-02-14

Rainer T skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Patrik är en mäklare som jag aldrig mött tidigare.
    Lyssnande, förklarande av hur försälningen går till. Tips på vad man bör och skall göra för att det skall bli bra för alla parter.
    Han redoggjorde för hur han bedömde värdet på fastigheten och hur utfallet blev. Patrik är trygg i sin roll som mäklare. Allt stämde och vi kunde känna oss trygga i processen.
    Sammanfattning: Om vi skall sälje en fastighet senare så vill jag även då ha Patrik som mäklare.
    Rainer Timander Läs mer
  • 2020-02-12

Tommy S skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt vår villa och Pål har hjälpt oss på ett mycket föredömligt sätt under hela processen. Kunnig och med ett mycket förtroendeingivande och trevligt sätt har han lotsat såväl oss som köparna igenom affären. Vi är mycket nöjda. Läs mer
    2020-02-18 Pål P svarar Tommy S
    Tack för rekommendationen Tommy! Tråkigt att vi förlorar er till den andra kusten men hoppas ni besöker Kalmar många somrar framöver så får vi mötas upp för en golfrunda. Ha en fortsatt trevlig vår! Mvh Pål
  • 2020-02-06

Ing-Marie A skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt en bostadsrätt.
    Vår upplevelse av Edh är positiv. Han har ett lugnt, positivt och kompetent sätt att bemöta oss.
    Vi är mycket nöjda med Edh och att han hjälpte oss med försäljningen och gav olika alternativ angående försäljningen. Läs mer
  • 2020-02-03

Marie K skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mkt god erfarenhet. Bra bemötande. Kunnig. Har köpt en mindre gård. Läs mer
  • 2020-02-03

Per T skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi köpte en villa genom Fastighetsbyrån med Andreas som mäklare och vi är enormt tacksamma för detta. Andreas var oerhört trevlig och hjälpsam för att inte tala om tydlig genom hela affären. Det blev inte sämre av att han vid problem med överlämning av bostaden fanns tillgänglig genom hela processen för rådgivning, samt att han agerade medlare mellan oss och säljaren för att göra det enkelt för oss som köpare. Han kontaktade oss till och med dagarna efter inflytt för att höra om allt var bra. Detta var den första bostaden jag köpte men jag förstår nu vikten av en bra mäklare och därför kommer jag rekommendera Andreas för både säljare och köpare runt Kalmar. Läs mer
  • 2020-01-27

Lillemor E skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Har sålt mitt fritidshus. Efter tips anlitade jag Andreas Jonasson.
    Mycket trevlig och duktig mäklare. Lätt att samarbeta med. Så mina förväntningar av mäklare tycker jag verkligen han levde upp till.
    Skulle absolut rekommendera Andreas
    Jonasson till vänner o bekanta som kanske går i tankar att sälja sitt hus. Läs mer
  • 2020-01-22

Kjell W skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Patrik har hjälpt oss hitta en lägenhet och sålt vår villa med bra resultat. Patrik har ett mycket trevligt bemötande, är mycket nöjd med vår försäljning och köp av bostad. Kjell Wassmo Läs mer
  • 2020-01-21

Inga W skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Patrik har sålt vår villa på Anisplan. Patrik alltid trevlig o professionell. Har också uppfyllt mina förväntningar. Mycket nöjd. Inga Läs mer
    2020-01-22 Patrik F svarar Inga W
    Stort tack Inga och Kjell! Hoppas verkligen ni ska trivas i lägenheten i många år framöver!
  • 2020-01-18

Jim B skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Väldigt proffsig och bra bemötande! Läs mer
  • 2020-01-15

Torbjörn M skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Allt funka bra.
    3visningar,sålde på tredje. För högt pris i början.
    Mäklaren var bra.
    Mäklaren går igenom allt och svara på alla frågor. Läs mer
    2020-01-17 Patrik F svarar Torbjörn M
    Tack Torbjörn! Försäljningsprocessen blev något längre än vad vi är vana vid men det känns väldigt skönt för mig att du är nöjd i slutändan!
  • 2020-01-13

Sten T skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt ett radhus i egen takt med god hjälp av Påls erfarenhet och kompetens.
    Allt fungerande mycket bra efter våra högt ställda förväntningar på Pål och Fastighetsbyrån Kalmar. Läs mer
    2020-02-18 Pål P svarar Sten T
    Tack för rekommendationen Johan och Sten! Ett mycket trevligt hus som nu kommer få nya glada ägare. Ha en fortsatt trevlig vår så ses vi snart igen. Mvh Pål
  • 2020-01-13

Åsa K skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har sålt mitt hus med hjälp av Patrik och är mycket nöjd med hans arbete. Jag fick genast förtroende för honom och han har skött allt proffsigt och på ett engagerat och trevligt sätt. Läs mer
    2020-01-13 Patrik F svarar Åsa K
    Tack Åsa för ditt fina omdöme! Skönt att det gick att lösa smidigt med försäljningen och att ni snart ska få flytta in till "stan" :) Vi hörs snart igen!
  • 2020-01-07

Josefin L skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt lägenhet.

Professionell, tillmötesgående och hjälpsam mäklare.

Förväntningarna på en mäklare var höga för att få förståelse för processen av att köpa bostad, få stöttning och hjälp samt ett professionellt bemötande. Dessa förväntningar levdes upp till. Läs mer
  • 2019-12-21

Linda R skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har precis köpt en bostadsrätt som Mia visade. Jag blev väl bemött och Mia förklarade hela processen på ett bra sätt och det var inga problem när allt skulle gå snabbt, Jag är mycket nöjd över allt. Läs mer
  • 2019-12-19

Kulsum S skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har både köpt och sålt bostad och har fått bästa och finaste bemötandet av mäklare Evelina Dunde. Jag kommer rekommendera henne som bästa,, trevligaste och respektfullaste person.
    Kommer fortsätta att kontakta henne i framtiden.
    ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Läs mer
  • 2019-12-15

Lucas A skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Christoffer hjälpte oss med att sälja vår lägenhet. Han är en person som verkligen är genuint trevlig och han gjorde ett jättebra jobb med själva försäljningen. Kontakten med oss säljare har varit jättebra och vi kunde inte varit nöjdare :) Läs mer
  • 2019-12-09

Gustav E skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mia sålde min lägenhet och jag kan inte vara annat än supernöjda. Mycket proffsig och bra kontakt. Rekommenderas varmt till framtida försäljare/köpare. Läs mer
  • 2019-12-09

Max A skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpte via Michael. Mycket duktig. Läs mer
  • 2019-12-08

Linda M skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Michael sålde min villa i Lindsdal och har varit rakt igenom toppenbra!
    Vi har haft en lättsam och öppen kontakt under hela processen. En process som även varit öppen för alla förändringar mellan att bostaden var på gång, att jag sökte annan bostad och fick stöttning i det och att vi sen slutligen körde på med försäljningen av bostaden.
    Michael känns genuin och öppensinnad som person, och jag tror det tillsammans med hans lugn är en stor del i varför han inger så mycket förtroende till både köpare och säljare. Läs mer
  • 2019-12-06

Lars O skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt villa. Trevligt bemötande, men okunnig på fastigheter. Men det är ju å andra sidan de flesta mäklare. Smutsigt smygande ohederlighet vid budgivningen. Bry sig inte alls att det ska bli bra för köparen. Så varning varning är mitt omdöme om Fastigetsbyrån och denna mäklare. Läs mer
    2019-12-09 Pål P svarar Lars O
    Hej Lars, det var tråkigt att du känner så. Vid budgivningar så ser jag det som min huvuduppgift att allt skall vara så transparent som möjligt och att alla får en ärlig chans. Att det var fler som var intresserade kan inte ha varit överraskande. Ni har köpt en härlig villa som flera gärna hade önskat att få bo i. Jag hoppas att ni kommer trivas med ert nya boende. Mvh Pål
  • 2019-12-05

Yngve B skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Trevligt och omtänksamt bemötande av Evelina vid försäljning av min pappas bostadsrätt. Arbetar seriöst och noggrant. Positiv och lugn. Vi kände ett stort förtroende direkt vid första kontakt.
    Tack Evelina! Läs mer
  • 2019-12-02

Agnes M skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket nöjd med försäljningen av vår lägenhet! Läs mer
  • 2019-11-24

Emma J skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt och köpt av samma mäklare, mycket positivt intryck, proffsigt och förtroendeingivande bemötande. Läs mer
    2019-12-11 Andreas J svarar Emma J
    Tack Emma!
    Trevligt att arbeta tillsammans. Önskar er all lycka med nya bostaden.
  • 2019-11-22

Ida N skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Förtroende ingivande och proffsig hantering gentemot både säljare och köpare. 👌🏻 Läs mer
  • 2019-11-21

Fredrik J skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jordnära, trevlig och med båda fötterna på jorden. Läs mer
    2019-12-11 Andreas J svarar Fredrik J
    Tack för fina ord! Hoppas ni kommer att trivas bra med er gård.
  • 2019-11-21

Fredrik D skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Christoffer hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt och min bild av Christoffer är att han både är väldigt professionell och samtidigt enkel, tillgängligt och trygg att ha att göra med. Han upplevdes väldigt genuin och personlig i sin kontakt med oss som säljare. Läs mer
  • 2019-11-20

Amanda O skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt vår bostadsrätt. Evelina har ett trevligt och professionellt bemötande! Lätt att få tag på oavsett tid på dygnet. Vi är mycket nöjda med Evelina som mäklare och hon har ingett trygghet genom hela processen! Läs mer
  • 2019-11-19

Robin J skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Väldigt trevligt bemötande och professionellt bemötande, allt var bra. Läs mer
  • 2019-11-19

Johanna K skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt en bostadsrätt. Bra bemötande av mäklaren. Lätt att få tag på och hjälper till. Läs mer
    2019-12-18 Evelina D svarar Johanna K
    Tack Johanna för ett trevligt samarbete :) Lycka till i Karlskrona! Mvh Evelina
  • Martin E

2019-11-18

Martin E skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mina upplevelser med Evelina som mäklare var kanon. En trevlig och hjälpsam mäklare med god kunskap. Problemlösare som fixade privat visning åt mig om min sambo då jag har bortrest när ordinarie visning var, det är service. Skulle varmt rekommendera Evelina vidare till människor i min omgivning som behöver hjälp med försäljning eller letar efter en bostad. Tip top från början till slut.

Tack för hjälpen Evelina! Läs mer
    2019-12-18 Evelina D svarar Martin E
    Tack själv Martin för det värmande omdömet! Hoppas ni trivs bra i er fina lägenhet! Mvh Evelina
  • 2019-11-18

Maja C skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Fantastiskt bemötande och service! Läs mer
  • 2019-11-12

Yvonne H skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt en bostadsrätt i Kalmar. Vi har upplevt Mia som mycket professionell, lyhörd ,noggrann och mycket trevlig.
    Hon motsvarade mer än väl de förväntningar vi hade på en mäklare. Läs mer
  • 2019-11-11

Rebecka H skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Har sålt bostad med hjälp av Mia. Mycket driven, ambitiös och noggrann. Har hört mycket gott om henne! Hennes bemötande och kompetens gjorde att hon överträffade förväntningarna som redan var höga. Tack vare Mia så blev försäljningen av min bostad väldigt snabb och smidig. Läs mer
  • 2019-11-08

Marcus A skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt villa

Han levde upp till det som vanligtvis ställs på en mäklare

Fullgott Bemötande Läs mer
    2019-12-11 Andreas J svarar Marcus A
    Tack!
    Jag hoppas att ni kommer att trivas i Rinkabyholm.
  • 2019-11-07

Shirwan A skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Fantastiskt mäklare som är proffsig, kunnig och enormt hjälpsam! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-11-04

Jenny J skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra, lätt att samarbeta med, täta kontakter, tydlig information. Lyssnar in både köpare och säljare, har varit i båda situationerna med Andreas. Toppenmäklare! Läs mer
    2019-12-11 Andreas J svarar Jenny J
    Tack J & D!
    Ska bli spännande att följa ert nästa kapitel.
  • 2019-10-30

Anders M skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt en villa.
    Andreas ger ett seriöst och välkomnade intryck. Är verkligen kundorienterad och vi fick och har stort förtroende och tillit för Andreas. Vi skulle utan att tveka anlita Andreas vid nästa husförsäljning.
    Andreas har mer än väl överträffat våra förväntningar.
    Helt enkelt en bra upplevelse för oss. Läs mer
    2019-12-11 Andreas J svarar Anders M
    Härligt att höra att ni är nöjda. Tack så mycket för för de värmande orden.
  • 2019-10-30

Therese L skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt vår villa. Man känner sig trygg i att Pål fixar allt och vi behöver inte oroa oss för papper och banken och sånt där som kan kännas stressande. Det kan vara omtumlande och känslomässigt att sälja sitt hus men det är lättare när man har en mäklare som man kan vända sig till med alla frågor och funderingar man har. Läs mer
    2019-12-09 Pål P svarar Therese L
    Tack för rekommendationen och de värmande orden Therese. Kul att allt blev så bra och nu skall vi bara hitta ett nytt hus till er också. Vi ses framöver! Mvh Pål
  • 2019-10-28

Lars B skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    trevlig och kunnig.
    Försäljning har hitills gått bra. Hoppas på likadant avslut Läs mer
  • 2019-10-23

Sverre V skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Proffisonell men ändå alldaglig med relevanta åsikter! Glad och trevlig, hör alltid av sig. Läs mer
  • 2019-10-20

Anette P skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Hjälp med försäljning av vår bostad, allt gick bra snabbt o smidigt👍👍👍 Läs mer
    2019-10-27 Andreas J svarar Anette P
    Tack, spännande tid framöver med nytt område, kommun och hus😀
  • 2019-10-18

Barbro K skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    En mycket kunnig och trevlig mäklare, så glad att jag valde honom.
    När jag sålde vår bostad (f.d. skola) så kändes det viktigt att han var seriöst intresserad av just vårt objekt och såg möjligheterna som fanns.
    Bästa mäklaren rekommenderas varmt. Läs mer
    2019-10-22 Pål P svarar Barbro K
    Och jag är lika glad för att jag blev vald och att vi hittade en köpare som kommer uppskatta huset lika mycket som ni har gjort! Stort lycka till med ert nya boende. Tack för rekommendationen. Mvh Pål
  • 2019-10-14

Maja B skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpte vår första villa. Bara bra upplevelser och så nöjd man kan vara med mäklaren Läs mer
  • 2019-10-11

Mikael A skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    jag har sålt en boostadsrätt med tre rum
    kontakterna med mäklaren har funkat bra.
    Hon är lugn o tydlig vid genomgång av försäljningsprocessen Läs mer
  • Ellen K

2019-10-09

Ellen K skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpte en 2a i Kalmar med Evelina som mäklare. Hon var professionell, glad och serviceinriktad igenom hela affären! Kan varmt rekommendera henne som mäklare! Läs mer
  • 2019-10-09

Martin J skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Väldigt trevlig, hjälpsam och serviceinriktad! Läs mer

Storgatan 25, 392 32 Kalmar