Alla kategorier Mäklare Kalmar Kalmar Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kalmar

Fastighetsbyrån Kalmar

Storgatan 25, 392 32 Kalmar — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Kalmar!

Här i Kalmar har du nära till allt. Beläget mellan de Småländska skogarna och Östersjökusten är det nära till natursköna vyer och ett aktivt friluftsliv. Kalmar är en liten, personlig stad med mycket tillväxtpotential. Universitetet och näringslivet växer och vi följer hur det påverkar bostadsmarknaden noggrant, för att vara med i alla svängar.

Vi skräddarsyr våra tjänster efter dig och dina behov och tack vare vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån har du tillgång till både ekonomisk och juridisk rådgivning inför din bostadsaffär.

Kom förbi och berätta om dina bostadsplaner, vi svarar gärna på alla frågor du kan tänkas ha!

Läs vad 388 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kalmar

• Jan H
    Jan H skrev om Tony Lindh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Tony är en mycket kunnig mäklare. Jag fick ett mycket bra bemötande av honom och han är effektiv.
  • Lilian J
    Lilian J skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Hej vi tycker att vi fick ett bra bemötande när vi har tittat på hus och inte bara på det vi köpte. Mycket trevlig och mottagande med alla som kom på visning och ett bra möte med att skriva papper. Har också haft kontakt på telefon och fått bra information. MVH Lilian
  • Viktoria L
    Viktoria L skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag är väldigt nöjd. En bra kommunikation. Väldigt trevlig och förklarade enkelt hur försäljningen går till.
  • Charlotta L
    Charlotta L skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    jag är jättenöjd
    Michael förklarade steg för steg hur det går till att sälja hus och vad som förväntades av mig att göra
  • Adam S
    Adam S skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag fick ett bra bemötande av Patrik
  • Louise L
    Louise L skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Väldigt bra första intryck! Påläst, prestigelös och duktig!
  • Christer J
    Christer J skrev om Tony Lindh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra och saklig info under hela processen. Snabb hantering efter budgivning för att avsluta affären.
    Vi är helt nöjda med Tonys del i den här affären.
  • Jorge H
    Jorge H skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi upplevde Michael som väldigt lugn, proffsig och återkopplade på frågor som kom upp under början av affären. Han svarade med respekt och ingen fråga kändes för liten eller dum. Vi är glada att vi vann budgivningen.
    Michael, visade även att han bille sälja våran bostad som vi skall sälja.
    Det mötet som vi hade med honom var så grymt bra! Han var proffsig, påläst, driven och visade stor passion av att han var rätt mäklare. Att han dessutom är ödmjuk och varm som person gör att vi vill hålla kontakten med honom inför kommande försäljningar.
    Var rädd om honom! Mvh Jojje & Louise
  • Kenneth H
    Kenneth H skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Trevligt bemötta. Ordning o reda.
  • Kristofer S
    Kristofer S skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    En mycket proffesionellt bemötande hela vägen från visning till skrivning av kontrakt. Inger ett lugn och är väldigt trygg som person.
  • Peter C
    Peter C skrev om Tony Lindh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket kunnig och engagerad mäklare som erbjuder en stor variation av tjänster även efter försäljning.
  • Mats L
    Mats L skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jättetrevlig, proffsig och väldigt kunnig är min uppkevelse av Pål.
    Han tog hand om allt från första början, husförsäljningen kunde inte ha gått smidigare, jag är mer än nöjd med hans arbete och försäljningen överträffade våra högsta förväntningar med råge.
    Om jag någon gång i framtiden ska sälja en fastigehet så kommer jag att använda mig av Pål igen.
  • Helena M
    Helena M skrev om Tony Lindh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra mäklare och mycket hjälpsam
  • Helena M
    Helena M skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jätte duktig mäklare, hjälpsam och mycket trevlig.
  • Tobias G
    Tobias G skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Oerhört profisionell. Hel nöjd med allt!!
  • Erik P
    Erik P skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Trevlig och kunnig! Skötte affären utan några problem.
  • Sofia S
    Sofia S skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Patrik är lugn, pålitlig och kunnig.Han höll oss uppdaterade från det att vi ville förbereda för försäljning och ända in i mål. Han kom med tips och råd och var tillgänglig för frågor, vi kände oss trygga hela vägen. Kan verkligen rekommendera Patrik!
  • Bernt W
    Bernt W skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    hej, Patrik Forsgren var en trevlig och bemötande mäklare, vi har fått dom svar som vi ville ha reda på ! Patrik svarade vänligt när man ringde på telefon, vi var lite osäkra, eftersom det var första gången som vi köpare av lägenheter!

Vi rekommenderar gärna Patrik till andra köpare!
  • Niklas Ö
    Niklas Ö skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Proffsigt och kunnigt bemötande. Otroligt hjälpsam och klar med allting. Vi kände oss lugna hela tiden tack vare Patriks feedback som vi fick iprincip hela tiden. Skulle rekommendera honom för alla som ska sälja eller köpa.
  • Christopher S
    Christopher S skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket kunnig och trevlig mäklare som vid två olika tillfällen hjälpt mig att sälja till bra vinst. Lätt att få kontakt med när man behöver och man får snabb återkoppling på mail, sms och telefon. Mycket professionell.
  • Bengt N
    Bengt N skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Andreas har ett lugnt och trevligt sätt, han är saklig och kunnig.
  • Margareta T
    Margareta T skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi vill tacka Andreas Jonasson för ett mycket trevligt och proffsigt bemötande ,när han fick uppdraget, att sälja vår fasighet i Kalmar. Snabbt och smidigt. Andreas
    utförde verkligen sitt uppdrag på bästa sätt.
    MVH Margareta o Åke Tostgård.
  • Håkan K
    Håkan K skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Trevlig och korrekt. Duktig på att följa upp våra frågor och komma tillbaka med svar. Affären genomförd på en vecka vilket vi uppskattade!
  • Johan S
    Johan S skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag tycker Andreas har varit utmärkt i sitt arbete. Trevlig,hjälpsam, tydlig mot oss, svarar alltid när man försöker nå honom. Och han håller vad han lovar. Jag rekommenderar honom till andra som vill sälja eller köpa av honom.
  • Lars E
    Lars E skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har fått ett vänligt och proffessionellt bemötande av Patrik.
    Försäljningen har gått smidigt.
  • Christopher R
    Christopher R skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Kunnig, trevlig, lugn och harmonisk! Patrik är mäklaren jag skulle rekommendera till alla.
    Vi fick massor av goda råd både innan och efter försäljningen av vår bostadsrätt.
    Verkligen supernöjda!
  • Madelene J
    Madelene J skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    En trevlig och väldig kunnig mäklare som ger förtroende! 🌺
  • Rickard B
    Rickard B skrev om Tony Lindh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket proffsig, och bra bemötande
  • Sofie S
    Sofie S skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Ett fantastiskt engagemang som känns äkta rakt igenom. Finns alltid tillgänglig och här även av sig spontant "bara för att kolla läget" vilket ger en trygghet. Kunnig och duktig, vet hur marknaden fungerar.
  • Jeanette E
    Jeanette E skrev om Tony Lindh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Har fungerat jättesmidigt. Har skött det mesta via telefon och mail.
  • Åsa P
    Åsa P skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Gav ett förtroendegivande intryck, trevlig och hjälpsam.
  • Oskar N
    Oskar N skrev om Tony Lindh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Tyvärr oengagerad och slarvig. Jag fick sitta och skriva om och rätta stavfel i annonstexten, det var allmänt dålig återkoppling och uppföljning från kontoret, bland annat fick jag själv höra mig för om tider för överlämning av nycklar mm. Jag skulle också få en kallelse för deklarationshjälp under januari månad och fick till slut skriva till mäklaren och påminna honom i början av februari, bara några dagar innan fyllnadsinbetalningen skulle vara inne till skatteverket.

Symtomatiskt nog satte de upp mäklarskylten upp och ner utanför kvarterets infart och sedan den glömdes den kvar i flera veckor...

För allt detta togs arvode 73000:-, det är rent ocker.

Sök er bort från dessa skojare.
    2017-02-13 Tony L svarar Oskar N
    Tråkigt att du inte är nöjd med vårt arbete så här långt. Jag kommer kontakta dig för att reda ut vad som har gått snett. Vi har fortfarande jobb kvar att utföra, och för mig är det viktigt att du blir 100% nöjd. Ringer dig. / Tony
  • Roger W
    Roger W skrev om Tony Lindh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Inget att anmärka på. Bra info och hjälp genom hela köpet.
  • Camilla O
    Camilla O skrev om Tony Lindh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har känt mig väl omhändertagen gällande önskemål, behov och krav.
  • Roger J
    Roger J skrev om Tony Lindh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Tony är kunnig och engagerad. Bästa mäklaren i Kalmar.
  • Väinö H
    Väinö H skrev om Tony Lindh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Proffsig. Lite missnöjd med att ha inte poängterade att tillträdet var 1.5 månad bort, mitt intryck var 1/2 månad. Hursomhelst fick jag informationen.
  • Albert G
    Albert G skrev om Tony Lindh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra och trevligt mottagande. Tydlig i kommunikationen. Kände mig trygg i mötet med Tony.
  • Anna-karin L
    Anna-karin L skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har fått ett bra och förtorendeingivande bemötande. Mitt uppdrag har lösts på ett bra sätt
  • Jörn J
    Jörn J skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag fick stort förtroende för Patrik när jag sålde min lägenhet, all tänkbar information presenterades för mig och både budgivning och kontraktskrivning skedde snabbt och professionellt. Jag skulle utan tvekan anlita honom igen och rekommenderar honom även för andra blivande kunder.
  • Peter C
    Peter C skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket bra bemötande och hjälp hela vägen, både före och efter påskriven affär.
  • Gustaf K
    Gustaf K skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Patrik är lugn och tydlig i sin kommunikation. En mycket duktig mäklare.
  • Linnéa A
    Linnéa A skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Trevlig och ödmjuk, svarar engagerat på frågor och tar sig tid att lyssna och lösa problem. Föreslår lösningar och delar med sig av sin erfarenhet.
  • Linus O
    Linus O skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Trevlig, engagerad och balanserad på alla sätt. Precis som jag ville ha det, och förväntade mig.
  • Mathilda O
    Mathilda O skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Andreas var en mycket engagerad, trevlig och tillmötesgående mäklare som fick oss att känna oss trygga i vårt husköp. Han utgav ett lugn och hade koll på allt. Topp!
  • Mathilda O
    Mathilda O skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
  • Anders A
    Anders A skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi är mycket nöjda med Andreas som vi tycker har gjort ett utmärkt jobb
    Han har varit tydlig med info om allt runt omkring och påmint oss om tider och vad vi borde göra för allt skulle fungera bra
    Han har lyssnat på våra önskemål och kommit med bra idéer
    Har inget negativt att säga om Andreas
    Tvärt om bara positivt
    MVH Anders
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Var på ett antal visningar som Andreas höll i, innan jag hittade mitt drömboende. En fastighet som Andreas sålde till mig.
    Andreas är alltid väl påläst om objektet, är mycket trevlig och tillmötesgående. Det han inte kan svara på direkt, tar han reda på och återkommer så snart han kan.
  • Kersthin E
    Kersthin E skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Andreas har under hela resan uppträtt mycket proffsigt, trevligt och varit mycket mån om att allt skulle ske i min takt.väldigt trevlig på ett personligt sätt. Jag har hela tiden känt mig trygg och litat till 100 procent på honom.
  • Inger W
    Inger W skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Eftersom försäljningen har legat på gång en längre tid, så har jag lärt känna Andreas som har hjälpt mig hela vägen till försäljning.
    Han har hjälpt mig i alla leden från första början för tre år sedan när jag blev änka
    Andreas Jonasson är en mycket positiv person och engagerande i alla leden
    Därför ger jag högsta betyg
  • Caroline E
    Caroline E skrev om Tony Lindh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    trevligt och ärligt bemötande. Jag fick en god uppfattning om bostadsrätten.

Storgatan 25, 392 32 Kalmar