Fastighetsbyrån Kalmar

Fastighetsbyrån Kalmar

Välkommen till Fastighetsbyrån i Kalmar!

Här i Kalmar har du nära till allt. Beläget mellan de Småländska skogarna och Östersjökusten är det nära till natursköna vyer och ett aktivt friluftsliv. Kalmar är en liten, personlig stad med mycket tillväxtpotential. Universitetet och näringslivet växer och vi följer hur det påverkar bostadsmarknaden noggrant, för att vara med i alla svängar.

Vi skräddarsyr våra tjänster efter dig och dina behov och tack vare vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån har du tillgång till både ekonomisk och juridisk rådgivning inför din bostadsaffär.

Kom förbi och berätta om dina bostadsplaner, vi svarar gärna på alla frågor du kan tänkas ha!

Läs vad 1464 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kalmar 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    • Norrliden
    2022-07-02 Verifierad kund
    En otroligt bra mäklare. Alltid nåbar och är snabb på att ge feedback och återkoppling på vad som händer och sker.
    Allt har gått smidigt och man har känt stort förtroende för Christoffer ifrån dag 1.
    Han arbetar verkligen hårt för att sälja just din lägenhet och att säljaren ska bli nöjd.
    2022-07-01 Verifierad kund
    Christoffer utstrålade ärlighet och trygghet , men hade innan hört det ryktesvägen

Förväntningar :ville ha lägenheten såld och när vi väl bestämt oss så snabb försäljning som möjligt
    Tyckte det gick snabbt ned tanke på oron för mycket just nu

Man anlitar mäklare för att fixa kund papper bank mötes träffar slippa visningar
    Jag fick det så enkelt det enda var städa lägenheten och skriv namnet på mig själv där det fanns ett kryss !
    denna mäklare ör toppen inte bara för han sålde lägenheten som jag sa ,
    det är oro just nu och han lyssnade och svarade lugnande värt så mycket
    Nu är lägenheten såld och vi är nöjda med allt
    Tack mvh Liselott och Lasse
    2022-06-26 Verifierad kund
    Tryggt och bra. Han var hjälpsam och engagerad. förklarade allt på ett sätt som jag förstod.
    2022-06-26 Verifierad kund
    Kunnig, trevlig, engagerad genom hela försäljningen. Rekommenderas varmt!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    • Ljusstaden
    2022-06-23 Verifierad kund
    Christofer, är en mycket bra mäklare, beskriver bra, tar väl hand om sin kund. Tar alltid kontakt om det händer något speciellt.
    Är noggrann och hjälpsam. Vi kan verkligen rekommendera Christoffer. För vår del är det andra gången han hjälper oss med bostad.

Mona Andersson
    • Ljusstaden
    2022-06-23 Verifierad kund
    Väldigt trevlig, lugn och lyssnar in kundens behov och önskemål. Rekommendera honom varmt
  • köpte sitt hus med hjälp av Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    2022-06-22 Verifierad kund
    Är ingen van bostadsköpare, men vill gärna få mer information efter en visning på plats, om vad som sker framåt.
    Just i den punkten fick man "gräva fram" information själv. Annars ett mycket bra bemötande.
    2022-06-19 Verifierad kund
    Lugn och pedagogisk genom hela processen. Enkel att ha och göra med.
  • köpte sitt hus med hjälp av Elis Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    2022-06-16 Verifierad kund
    Mycket bra och duktig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • Västeräng
    2022-06-16 Verifierad kund
    Han är mycket tillmötesgående och va lätt att nå när man undrade över något, va han upptagen så ringde han alltid tillbaka så en helt fantastik människa och jag skulle varmt rekommendera han för att sälja mitt hus mvh fam nilsson
    2022-06-09 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, fanns nära om jag har frågor, bra på att förklara så man förstod vissa saker
    2022-06-09 Verifierad kund
    Proffsig, balanserad och med en varm utstrålning. Christoffer gjorde direkt ett gott intryck hos oss och valet kändes självklart. Med en tydlig kommunikation och god tillgänglighet genom hela vår försäljningsprocess kan vi varmt rekommendera honom
    • Nybro Centralt
    2022-06-01 Verifierad kund
    Eric Bergzén ingav förtroende från start till mål med sina kunskaper och sitt lyssnande sätt, alltid positiv och samtidigt realistisk. Han är lätt att få kontakt med, ger god respons och hittar lösningar när överraskningar möter. Han gör allt för att underlätta. Vi är mycket tacksamma för hans stöd och hjälp och goda humör under hela vår husförsäljning. Agnes & Staffan Holmquist, Nybro
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Shanta Nyblom en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    • Lindö
    2022-05-24 Verifierad kund
    Shanta har gjort ett fantastiskt jobb i försäljningen av vår bostad! Hon är noggrann, sakkunnig, tillgänglig och har gjort att försäljningen har gått snabbt och smidigt. Hon ser till ens behov, ställer upp och gör gärna det lilla extra vilket gör att man känner sig sedd i ett av livets stora beslut!
    Tack Ida för fantastiskt fint omdöme. Känns extra roligt att ni är nöjda :-)
    Lycka till med er lilla familj <3
    Vi ses,
    Shanta Nyblom
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Shanta Nyblom en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    • Lindö
    2022-05-24 Verifierad kund
    Shanta upplevdes från början till påskrift av köpet mycket proffsig och vi bemöttes med mycket personlig närvaro vilket uppskattades väldigt mycket. Noga med detaljer vid visning och vid genomgång av köpeavtal.
    //Stefan
    Tack Stefan,
    ni är väldigt smidiga att ha att göra med så detta löste vi bra tillsammans! Ni kommer få många trevliga stunder i ert lilla extraboende :-)
    • Förlösa
    2022-05-21 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, lyhörd
    Mäklarens värdering av bostaden stämde bra överens med försäljningspriset.
    2022-05-20 Verifierad kund
    Allt funkade jättebra och Shanta var mycket tillmötesgående.
    Tack Petter! Det känns roligt att kunna tillmötesgå ett önskar boende för dig.
    Du kommer få lite att pyssla med :-)
    2022-05-17 Verifierad kund
    Die Maklerin Shanta Nyblom hat uns sehr freundlich und zuvorkommend behandelt. Sie wirkte sehr natürlich und kompetent. Unser Termin bei ihr verlief zu unserer vollsten Zufriedenheit. Mäklaren Shanta Nyblom behandlade oss mycket vänligt och artigt. Hon verkade väldigt naturlig och kompetent. Vårt möte med henne var till vår fulla belåtenhet.
    I hope the translation is correct- my Swedish is little little 😁
    Mvh Antje Fügener
    Hej Antje,
    Tack för fint omdöme.
    Lycka till mer ert fina torp!
  • OLIVER W
    skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    2022-05-13 Spontant omdöme
    Vänlig, lugn och proffsig! Rekommenderas varmt!
  • sålde sitt hus med hjälp av Shanta Nyblom en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    • Påryd
    2022-05-12 Verifierad kund
    Kändes tryggt och bra, lyssnade in och tog hänsyn till våra önskemål. På det stora hela är vi mycket nöjda.
    Tack Birgitta, det var fint omdöme. Lycka till med ert nya boende.
    • Hagby
    2022-05-11 Verifierad kund
    Trevligt och glad kille lätta att resonera med, uppdaterade mig hela tiden plus att fastighetsbyrån har en bra hemsida "säljcoachen" där man loggar in och hittar allt runt sin bostad under försäljningen.
    Hela processen löpte på väldigt smidigt kände mig i trygga händer.
  • sålde sitt hus med hjälp av Shanta Nyblom en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    • Påryd
    2022-05-11 Verifierad kund
    Mycket trevlig, inkännande och lyhörd!
    Tack Peter, det gick utmärkt med samarbetet. Hoppas nu ni kommer trivas med er förändring.
    Allt Gott// Vh Shanta
    2022-05-10 Verifierad kund
    Väl, bemött!
    Ingenting att klaga på, vi är nöjda!
    2022-05-09 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande och hjälpsam
  • köpte sitt hus med hjälp av Eric Bergzén en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    • Orrefors
    2022-05-07 Verifierad kund
    Bra o trevlig återkopplade tillbaka , bra mäklare
    2022-05-02 Verifierad kund
    Han var professionell och lyhörd på mina frågor. Trevlig lättsam var han med.
    2022-05-02 Verifierad kund
    Mycket bra, har hållit mig uppdaterad genom försäljningen och haft svar på alla frågor. Rekommenderas starkt!
    • Bergavik
    2022-04-28 Verifierad kund
    Trevlig och seriös mäklare. Väldigt nöjd. Bra bemötande.
    Hej Karin,
    tack för fina ord. Det är alltid lika glädjande med nöjda parter. Detta kommer bli perfekt för dig.
    2022-04-26 Verifierad kund
    Bra kontakt. Klickade direkt
    med fler försäljningar på gång.
    2022-04-25 Verifierad kund
    Engagerad, återkopplade med svar på våra frågor.
    Tack Andreas. Önskar er lycka till framledes!
    • Skälby
    2022-04-21 Verifierad kund
    Ett trevligt bemötande. Hjälpsam och tillmötesgående vid våra frågor. En positiv upplevelse av visningen och allt som hörde till köpet.Allt kändes okomplicerat.
    Tack Magnus. Härligt att du fick en positiv upplevelse av ditt bostadsköp :-)
    Lycka till med personifiering och inredning av din lägenhet.
    Mvh Shanta.
  • Pontus T
    sålde sin lägenhet med hjälp av Eric Bergzén en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    • Lindås
    2022-04-18 Verifierad kund
    Tack Eric för att Du hjälpte mig och samtidigt överträffade mina förväntningar
    • Trekanten
    2022-04-18 Verifierad kund
    Erfaren, kunnig och lätt att samarbeta med. Guidade oss genom försäljningen med mycket trevligt bemötande och med en stor portion sunt förnuft.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Eric Bergzén en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    • Lindås
    2022-04-17 Verifierad kund
    Han är snäll och duktig!, känner sitt jobb!
    2022-04-14 Verifierad kund
    Vi köpte huset via shanta, mycket proffsig mäklare som sätter både köpare och säljare i totalt fokus, vi är mycket nöjda med shantas arbete.
    Tack Manfred! Huset kommer passa er utmärkt, det blir lite lättare att få plats med allt nu :-)
    Önskar er all lycka i framtiden.
    2022-04-13 Verifierad kund
    Shanta har både engagemang och fallenhet för sitt jobb vilket märks som både köpare och säljare!
    2022-04-12 Verifierad kund
    Bra bemötande och bra visning.
    Tack för omdömet. Jag hoppas och tror att ni kommer stortrivas.
  • köpte sitt hus med hjälp av Eric Bergzén en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    2022-04-11 Verifierad kund
    Erik har alltid haft ett mycket trevligt bemötande:

Då objektet ej hade kommit ut på marknaden så fanns det inte så mycket information om det.
    2022-04-05 Verifierad kund
    Professionellt och empatiskt bemötande där vi kände att vi alltid stod i focus. Alltid snabb återkoppling på frågor.
    Våra förväntningar på Shanta har uppfyllts med råge.
    Tack Gunnar, det gick smidigt att jobba tillsammans med er. Skönt att flytten inte blir så lång :-)
    Ha det fint vi ses.
    • Berga Centrum
    2022-03-28 Verifierad kund
    Väldigt trevlig och proffsig mäklare! Har sålt min tidigare fastighet med Christoffer, så kändes extra tryggt att nu köpa en ny fastighet via honom. Smidig och enkel affär.
  • Carl-gunnar Herman W
    sålde sitt hus med hjälp av Shanta Nyblom en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    2022-03-27 Verifierad kund
    Hon visade ett stort intresse o engagemang för fastigheten och oss.
    Mycket nöjda!
    Tack!! Med ett sådant engagemang från säljare kan man skatta sig lycklig som mäklare. Detta gjorde vi tillsammans. Nu blir det husvagn en stund? ;-)
    2022-03-25 Verifierad kund
    Shanta was great to work with. Unlike most realtors one meets, she's very down-to-earth, straightforward and incredibly helpful. She could answer all our questions and made contact with the house owners very smooth. She acommodated us for a pre-viewing and didn't pressure us into buying the house, making us feel hard-pressed to make quick decisions on the spot; rather, she insisted we take our time to evaluate all the details and encouraged us to speak with the person who did the inspection before a final decision was made. Then she got the paperwork drafted within a couple of days once we decided to buy the house. All in all, I really enjoyed my experience with Fastighetsbyrån and with Shanta, who went the extra mile to help us out. I heartily recommend her!
    Thank you very much Laura! It was an pleasure to help you find your dream! I´ll wish you all luck with the future in your house!
    Kind regards Shanta
    2022-03-25 Verifierad kund
    Shanta gav oss ett professionellt men ändå varmt bemötande och var mycket tillmötesgående. Allt som allt är vi mycket nöjda med Shanta, och skulle absolut rekommendera henne till andra bostadssökare!
    Tack Erik! Så roligt att vi sydde ihop det hela! Ni två och vovven kommer säkerligen stortrivas!
    2022-03-18 Verifierad kund
    Jag hade förväntat att det skulle vara väldigt formellt och på ett affärsmässigt sätt. Så jag var lite nervös för att jag var rädd att jag skulle inte begripa eller fatta allt omkring köpa bostad.
    Så jag hade tur att shanta var min mäklare. Hon har bra kunskaper och är väldigt tydligt, och förklara allt lungt och upprepa saker när hon ser att du inte riktig fattar något.
    Hon ge dig tid att fundera, och är snabbt när det behövs, tillexempel när man skriver sms eller svara på frågor.

Min vän som var med på visning sa direkt, efter vi hade lämnad lägenheten, att han vill att Shanta säljer hans lägenhet när det är dags.
    Tack Rinke! Du kommer trivas toppen och landa i DITT boende :-) Det var en förmån att höra om din "resa " i livet.
    Lycka till med allt!
  • köpte sitt hus med hjälp av Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    2022-03-18 Verifierad kund
    Trevligt och enkelt bemötande. Mycket flexibel!
    2022-03-17 Verifierad kund
    Vi blev trevligt bemötta av Michael och med respekt.Han visade att han va professionell, en glad och positiv person och mycket kunnig.Mvh Ann-Christin & Stefan Leandersson
    • Rockneby
    2022-03-16 Verifierad kund
    Shanta har varit mycket tillmötesgående och i det längsta arbetat för att vi ska få svar på våra frågor och så goda möjligheter i vårt husköp som möjligt.

Det uppstod komplikationer med säljaren runt köpet, där Shanta visade på integritet i sin yrkesroll. Vi fick inblick kring problematiken och särskilt betänkande kring vår situation. I detta valde hon att sätta sina kunder främst.

Då man ger sig in i ett så stort beslut som ett husköp är känns det tryggt att veta att man har en mäklare som vill det bästa för alla inblandade och sätter integritet och kundservice främst.
    Tack Oscar! Det ska bli spännande att följa era planer med hus och trädgård! Hoppas jag får besöka er framledes och se förändringen!
    2022-03-16 Verifierad kund
    Erik är engagerad och återkopplar snabbt, samt har ett bra bemötande.
    • Skälby
    2022-03-16 Verifierad kund
    Jag har blivit mycket väl bemött av min mäklare. Snabb och smidig kontakt via sms Mail och telefonsamtal. Varit mycket behjälplig med intressekoll på lägenheter och snabba lösningar på visningar med antingen mäklaren eller säljaren. Mycket nöjd med Christoffer Edh som mäklare.
    2022-03-16 Verifierad kund
    Jag blev bemött på ett vänligt och proffesionellt sätt. Shanta tog hänsyn till mina behov och önskemål och hjälpte mig så gott hon kunde genom hela processen.
    Tack Olivia, hoppas du stortrivs i ditt nya boende! Allt gick ju väldigt snabbt och smidigt ;-)