Fastighetsbyrån Kalmar

Storgatan 25, 392 32 Kalmar — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Kalmar!

Här i Kalmar har du nära till allt. Beläget mellan de Småländska skogarna och Östersjökusten är det nära till natursköna vyer och ett aktivt friluftsliv. Kalmar är en liten, personlig stad med mycket tillväxtpotential. Universitetet och näringslivet växer och vi följer hur det påverkar bostadsmarknaden noggrant, för att vara med i alla svängar.

Vi skräddarsyr våra tjänster efter dig och dina behov och tack vare vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån har du tillgång till både ekonomisk och juridisk rådgivning inför din bostadsaffär.

Kom förbi och berätta om dina bostadsplaner, vi svarar gärna på alla frågor du kan tänkas ha!

Läs vad 1094 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kalmar

• 2020-11-28

Lena S skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Försäljning av torp.
    Blev bemött på bästa sätt i alla avseenden.
    Mina förväntningar var att få torpet sålt, vilket det blev väldigt fort tack vare mäklaren.
    En spännande och trevlig upplevelse. Läs mer
  • 2020-11-26

Pia B skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt en 1-plansvilla i Lindsdal. Mäklaren ingav förtroende. Fick den hjälp vi behövde. Läs mer
  • 2020-11-26

Ulrika J skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har köpt en lägenhet i Lindsdal, det gick snabbt och enkelt. Läs mer
  • 2020-11-24

Camilla I skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt ett hus. Bra och tydlig information, lätt att nå och jag fick svar på mina frågor. Läs mer
    2020-11-27 Andreas J svarar Camilla I
    Hoppas ni kommer trivas i Berga, vilket jag inte tvekar på.
    Och välkomna tillbaka om ni har några frågor.
  • 2020-11-23

Mohamed J skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Säljade en lägenhet och köpte en hus mycket nöjd Läs mer
  • 2020-11-22

Thomas I skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt vårt hus. Vi upplever Andreas som väldigt trevlig, engagerad och proffesionell. Han skall ha en eloge för att han har förståelse för säljaren dvs att vi fick själva bestämma takten i försäljningsprocessen. Vi kan varmt rekommendera honom.
    Margita och Thomas Ivholm Läs mer
    2020-11-27 Andreas J svarar Thomas I
    Tack Margita och Thomas! Härligt att fått hjälpa er.
    På återseende! /Andreas
  • 2020-11-22

Therese F skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt hus via Patrik Forsgren, bra och trevligt bemötande! Läs mer
    2020-11-25 Patrik F svarar Therese F
    Tack Therese och Gustav! Hoppas ni nu ska trivas i många år i Kulltorp!
  • 2020-11-21

Monika E skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Han har sålt min villa. Har blivit vänligt bemött. Ser fram emot att bli lika väl servad för avslut av huset. Läs mer
    2020-11-27 Andreas J svarar Monika E
    Tack för ett gott samarbete än så länge, jag lovar att det ska bli minst lika bra vid tillträdet ( :
    Nu håller vi tummmarna för en trevlig lägenhet. /Andreas
  • 2020-11-09

Martin A skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt ett hus, Pål var mycket trevlig, tydlig och proffsig i sitt bemötande och uppdrag! Läs mer
  • 2020-11-07

Veton H skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Hon har behandlat mig mycke bra! Läs mer
  • 2020-11-06

Katarina H skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Strålande bemötande. Seriös. Lugn och metodisk. BRA JOBB! Läs mer
  • 2020-11-06

Christina O skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpare av Resedavägen 8
    Vi är helt nöjda med Patriks arbete och bemötande. Allt har gått smidigt. Vi kan utan tvekan rekommendera Patrik till framtida köpare/säljare som vi träffar på.
    Christina Olsson Läs mer
    2020-11-06 Patrik F svarar Christina O
    Tack snälla Christina och Daisy! Hoppas verkligen att ni nu ska trivas i Bergavik i många år framöver. Vi ses! :)
  • 2020-11-03

Niclas O skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Patrik har gjort ett bra jobb med vår försäljning. /NoB Läs mer
    2020-11-06 Patrik F svarar Niclas O
    Tackar Odéns! Bra jobbat själva! Vi ses ute på bostadsmarknaden! ;)

Admir A skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Husköpet gick galant.

Påläst.
    Kunnig.
    Engagerad.
    Trevlig.
    Kanon. Läs mer

Carina A skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag tycker han är bra han tar det lugnt och är saklig.. Läs mer

Simon R skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket nöjd med Påls mäklarinsats. Han sålde huset på ett par dagar utanför marknaden till ett mycket bra pris. Smidigt på alla vis. Läs mer
  • 2020-10-31

Christina O skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Evelina Duned är kompetent och säker i sin yrkesroll. Vi är helt nöjda med både bemötande och resultat vid försäljningen. Vi skulle utan tvekan vända oss till Evelina vid en framtida försäljning/köp.
    Christna och Daisy på Spsrregatan 13 Läs mer
  • 2020-10-29

Michaela O skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpte en bostadsrätt och mäklaren har varit otroligt hjälpsam och är en genuint trevlig och duktig mäklare ! Läs mer
  • 2020-10-28

Johan M skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt bostadsrätt, otroligt proffsig och trevlig mäklare. Kan starkt rekommendera! Läs mer
  • 2020-10-24

Göran K skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi köpte vårt hus genom Andreas. Han är en rak och tydlig kommunikatör, och höll oss informerade genom hela processen. Trevlig och lätt att diskutera med! Läs mer
    2020-11-13 Andreas J svarar Göran K
    Hoppas ni trivs i ert ny hus och i er nya stad. Varmt välkomna!
    Och tack för att ni svarade på Recoutskicket.
    Hälsningar Andreas
  • 2020-10-24

Eva A skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Evelina tänker på både säljarnas och köparnas behov och letar aktivt efter lägenheter även till köpare. Inledningsvis hade Evelina lite för bråttom att stänga försäljningen av den lgh som vi var intresserade av det fanns en orsak som vi förstår men jag blev lite stressad, besviken och irriterad för att vi höll på att förlora den och jag hade kanske inte visat tydligt att vi var så intresserade. Det kunde Evelina dock ta och vände på hela situationen och vi är nu två som fått bra försäljningspris och köparen av min lgh får den lgh hon vill ha. Dvs tre som nu är nöjda. Hon gav även bra rabatt om vi både köpte och sålde hos er och hon kunde sälja in att det var lika bra att gå med er som den firma som vi köpte vårt lilla parhus av (som först kändes tryggare för oss) och affären stängdes ju sen väldigt snabbt! Det kan vara stressigt att köpa och sälja och att kunna ta människor i stress är en mycket viktig egenskap... Läs mer
  • 2020-10-19

Adam T skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Nogrann, duktig och trygg.

Christoffer fick mig som köper bostad för första gången att känna mig trygg och säker i alla steg i processen.

Christoffer fanns även tillgänglig och var alltid öppen att hjälpa till när det behövdes med frågor och funderingar. Läs mer
  • 2020-10-18

Kristina D skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt en etta i Berga/Norrliden
    Mycket trevlig, artig, noggrann, stödjande
    Hade hoppats på en snabb försäljning med budgivning, trots att det inte blev så gjord mäklaren sitt bästa för att det skulle ha blivit så. Läs mer
  • 2020-10-18

Anders H skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Snabb vid kontakter. Trevligt och professionellt bemötande. Positiv. Alla våra förväntningar uppfyllda. Läs mer
    2020-11-13 Andreas J svarar Anders H
    Tack Anders & Gerd!
    Vi ses snart igen då det är dags för överlämnandet.
  • 2020-10-17

David L skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Christoffer har varit lyhörd och engagerat sig i både vår försäljning och förvärv av ny bostad. Genom hela processen har han gett goda tips, varit förstående och öppen för våra idéer. Detta har gjort att vi känt oss respektfullt bemötta och trygga med att lämna över ansvaret med försäljningen av vår bostad till honom. Läs mer
  • 2020-10-16

Johnny A skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt vårat hus.
    det gick smidigt,enkelt Läs mer
    2020-11-13 Andreas J svarar Johnny A
    Tack Johnny & Mia. Trevligt att arbeta med er. Nu hoppas jag på att kunna hjälpa er framöver.
  • 2020-10-13

Thanh T skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har köpt ett hus. Mäklaren har god bemötande. Vi är mycket nöjda . Läs mer
    2020-11-13 Andreas J svarar Thanh T
    Hoppas ni kommer trivas i nya huset och välkomna framöver om ni har några funderingar.
  • Fredrik B

2020-10-09

Fredrik B skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålde en bostadsrätt med hjälp av Evelina. Grymt proffesionell och var över förväntan då hon svarade på sms och dylikt oavsett dag och tid på dygnet. Läs mer
  • 2020-10-09

Annelie Kristina E skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Försäljning av fastighet. Mycket bra service och återkoppling från mäklaren under hela processen. Vi är väldigt nöjda. Läs mer
    2020-11-06 Patrik F svarar Annelie Kristina E
    Tack Annelie och Torbjörn för en smidig affär! Kanske osannolikt men hoppas att vi kan få göra affärer fler gånger i framtiden. Ta hand om er!
  • 2020-10-09

Christina E skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålde vårt hus. Upplevde Michael som kunnig och ärlig.
    Kände oss trygga med honom.
    Hjälpsam.
    Rekommendera Michael som mäklare Läs mer
  • 2020-10-06

Annica W skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra service samt bemötande. Lätt att få kontakt med. Läs mer
    2020-10-15 Mia A svarar Annica W
    Tusen tack! Det känns alltid extra bra när både köpare och säljare är nöjda. Hör gärna av dig när du blir klar i lägenheten. Det hade varit spännande att få se resultatet :)
  • 2020-10-04

Anita P skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Patrik hjälpte oss att sälja vår villa. Han är lugn och trygg och har ett trevligt bemötande och professionell.
    Med en god kommunikation genom hela vår försäljning så är vi mycket nöjda. Läs mer
    2020-10-05 Patrik F svarar Anita P
    Tack snälla Anita! Skönt att höra att ni är nöjda. Hoppas att ni kommer bli minst lika nöjda med ert nya boende!
  • 2020-10-02

Henrik H skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Ett rakt igenom proffsigt bemötande! Läs mer
    2020-10-02 Patrik F svarar Henrik H
    Tack och grymt bra jobbat under hela processen Henke! Precis som du förutspådde så gick allt snabbt när du väl bestämde dig. Nu ska vi bara lösa sista pusselbiten med ett nytt hus åt er. Hörs snart igen!
  • 2020-10-01

Victoria B skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Lägenhet.
    Alltid tillgänglig och trevlig! Kunnig! Engagerad! Läs mer

Nevenka T skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi lyckades sälja vårt hus i Kalmar.Det var inte lätt från början men till slut sålde huset mest tack vare vår mäklare Andreas Jonasson.
    Jag hoppas bara att den familj som köpte hus ska trivas i det på sama set som vi trivades med Andreas.Det var lite upp o ner i våra relationer men till slut retade sej allt tack vare Andreas.
    Jag skulle gärna rekomendera Andreas Jonasson och Fastigheter byrå till vem som helst. Läs mer
    2020-11-13 Andreas J svarar Nevenka T
    Tack för ert omdöme och ett gott samarbete.

Rade T skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi sålde vila i Ljusstaden i Kalmar.Vi tänkte att det ska vara mycket lät att sälja därför att vilan finns i populära del av Kalmar,men vissade sej att det var inte så.Tack vare Andreas lyckades vi sälja till slut .Vissade sej att han hittade riktig familj som köpte hus.
    Vi hade förväntningar att vi skulle sälja huset dyrrare men på grund av den pandemi eller någonting liknande fick vi inte som vi tänkte, men till slut vi är nöjda vi köpte billigare lägenhet så det kompenserade sej.
    Jag och min fru vill tacka Andreas Jonasson för allt som han har gjort för oss,och hoppas bara att den inflytande familj bli nöjda med huset som vi är nöjda med vår mäklare. Läs mer
    2020-11-13 Andreas J svarar Rade T
    Tack för ett gott samarbete. Nu håller vi tummarna för att lägenheten känns bra.

Göran S skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt villan.
    Mycket kunnig och engagerad.
    Lever väldigt mycket upp till min förväntan på en bra försäljning.
    Om det blir fler köp eller försäljningar kommer vi att kontakta honom igen. Läs mer
    2020-11-13 Andreas J svarar Göran S
    Tack för det fina omdömet. hoppas att ni kommer trivas på nya orten.
    Hälsningar Andreas
  • 2020-09-29

Beatrice L skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bostadsrätt, Hade inga förväntningar men väl bemött. Läs mer
  • 2020-09-28

Frida N skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi sålde en lägenhet och hela upplevelsen var utmärkt! Vi är så glada och nöjda med hela processen och bemötandet från Christoffer. Allt gick supersmidigt från start till slut. Christoffer levde upp till alla våra förväntningar och mer! Rekommenderar starkt! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer
  • 2020-09-28

Maj-britt S skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har enligt fullmakt sålt lägenhet i Oxhagen åt min gamla faster.
    Mäklaren har verkligen varit jättebra och jag har fått ett mycket proffsigt bemötande. Mia har hela försäljningstiden uppdaterat mej vilket jag uppskattat då jag inte varit så aktiv i säljcoachen.
    Då jag inte har någon större erfarenhet av försäljning av bostad så hade jag egentligen inte några särskilda förväntningar mer än att allt skulle gå så snabbt som möjligt och givetvis till bästa pris vilket visade sig att Mia ordnade galant! Jag valde Fastighetsbyrån och just Mia Alnerud efter rekommendation av vänner som var mycket nöjda med Mias hantering av deras lägenhetsförsäljning.
    Mia Alnerud är:
    Proffsig
    Tydlig
    Engagerad
    Kunden i centrum
    Återkopplar Läs mer
    2020-10-15 Mia A svarar Maj-britt S
    Stort tack för din rekommendation. Det betyder mycket för mig att få så fin feedback! Det känns extra bra när både säljare och köpare är så nöjda.
  • 2020-09-27

Björn M skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Långsiktigt, proffsigt och passionerat Läs mer
    2020-09-28 Patrik F svarar Björn M
    Stort tack för ett fint omdöme och ett trevligt samarbete Björn! Vi håller kontakten!
  • 2020-09-27

Marie J skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt hus med hjälp av Patrik. Han är en bra mäklare, kompetent, lyhörd och lugn. Läs mer
    2020-09-28 Patrik F svarar Marie J
    Tack Marie för fint betyg! Ta hand om familjen så hörs vi snart av igen!
  • 2020-09-26

Ulla G skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag är helt nöjd med upplägget och hennes bemötande mot mig. Läs mer
    2020-10-15 Mia A svarar Ulla G
    Tack Ulla! Jag är väldigt tacksam att både du och din son vill rekommendera mig efter era respektive försäljningar.
  • 2020-09-23

Grzegorz J skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag köpte en lägenhet med 2 rum och kök. Mäklaren hjälpte mig jättemycket! Läs mer
  • 2020-09-22

Admir A skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Grymt duktig på det hon gör.
    Alltid ett gott bemötande.
    Imponerade prestation, över förväntan. Försäljnings rekord i vårat område. Läs mer
    2020-10-15 Mia A svarar Admir A
    Tusen tack för era fina ord. Det är alltid ett riktigt fint betyg med återkommande kunder. Ni har ju dessutom både varit köpare och säljare :)
  • 2020-09-21

Therese F skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi valde att sälja vår lägenhet med hjälp av Christoffer! Vi är nöjda och fick ett väldigt bra bemötande av honom. Läs mer
  • Stefan G

2020-09-21

Stefan G skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt ett hus i Berga där Pål var mäklare. Uppfattade han som väldigt duktig, lugn, pedagogiskt och förtroendeingivande. Kändes väldigt tryckt att köpa av Pål, även under själva affären kändes allt väldigt proffsigt och bra genomfört.

Väldigt nöjd! Läs mer
    2020-10-06 Pål P svarar Stefan G
    Tack Stefan! Härligt att ni är nöjda och hoppas ni kommer trivas i Berga. Ses och hörs säkert framöver! Mvh Pål
  • 2020-09-21

Pierre B skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har köpt en enfamiljsvilla i Kalmar. Bemötandet av Pål som mäklare har känts personligt och mycket professionellt.

Pål levde upp till alla de förväntningar som jag som köpare kan ställa på en mäklare.

Jag sammanfattar min upplevelse och möte med Pål genom fyra ord.
    Informativt, personligt, professionellt och tryggt.

Pierre Börjesson Läs mer
    2020-10-06 Pål P svarar Pierre B
    Tack Pierre, vad glad jag blir att ni är nöjda. Hoppas ni kommer trivas i ert nya fantastiska hus. Ha de fint! Mvh Pål
  • 2020-09-17

Helene S skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    köpt radhus.

mycket bra, trevligt, oforcerat, professionellt.

blev positivt överraskad.

bra. Läs mer
  • 2020-09-14

Johanna A skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    jag har köp en bostadsrätt. en etta på 34,5 kvadratmeter. evelina var väldigt proffsig och hade bra bemötandet emot mig. det var mkn första bostadsköp och jag kände mig stödd av henne Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte