Fastighetsbyrån Kalmar

Storgatan 25, 392 32 Kalmar — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Kalmar!

Här i Kalmar har du nära till allt. Beläget mellan de Småländska skogarna och Östersjökusten är det nära till natursköna vyer och ett aktivt friluftsliv. Kalmar är en liten, personlig stad med mycket tillväxtpotential. Universitetet och näringslivet växer och vi följer hur det påverkar bostadsmarknaden noggrant, för att vara med i alla svängar.

Vi skräddarsyr våra tjänster efter dig och dina behov och tack vare vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån har du tillgång till både ekonomisk och juridisk rådgivning inför din bostadsaffär.

Kom förbi och berätta om dina bostadsplaner, vi svarar gärna på alla frågor du kan tänkas ha!

Läs vad 1027 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kalmar

• 2020-08-01

Lis B skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Lis B har sålt villa i Lindsdal.

Andreas är en rutinerad och mycket skicklig mäklare.
    Han är lyhörd, som gör att han kan passa ihop säljare och köpare på ett bra sätt.
    När eftertankens kranka blekhet slog i klorna vid kontrakt skrivningen ingav Andreas ett stort förtroende och trygghet.

Han har överträffat alla mina förväntningar och jag kan därför rekommendera Andreas som din mäklare. Läs mer
  • 2020-07-31

Henning E skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi sålde ett hus utanför Kalmar. Vi fick stort förtroende för Andreas och försäljningen av hyset gick smidigt! Läs mer

Hanna W skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag sålde min bostadsrätt, en etta i Kalmar. Evelina var mycket engagerad, gav bra och tydlig information och var lätt att samarbeta med. Jag är jättenöjd! Läs mer

Anna A skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Intresserad, engagerad och lösningsfocuserad. En superbra kontakt. Rekommenderas!!! Läs mer

Camilla F skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Som köpare var jag mycket nöjd fram till själva överlämnadet. Jag uttryckte hur viktigt det var för mig att lägenhet va flyttstädad vid inflytt (hur dålig erfarenhet jag hade av detta) Visserligen erbjöd hon mig att själv ha en dialog med säljaren ang detta innan överlämnadet men jag ansåg att detta inte låg på oss som köpare utan är mäklarens ansvar och hon försäkrade då att hon skulle uppfylla att lägenheten var flyttstädad. Vid själva överlämnadet hade vår mäklare semester så en kollega va med när betalningen gjordes men utgick självklart ifrån att mäklarfirman skulle uppfylla ta ansvar. Men när vi sedan hade fått nycklarna så var ju lägenheten knappt städad än mindre flyttstädad!! Så besviken hade varit väldigt tydlig med hur viktigt detta var för mig. Skräp stod kvar i förrådet skitigt och högar av damm. Ugnen äcklig och ej ens avtorkat vid fönsterkarmarna bakom kylskåpet och ugn orkade jag inte ens kolla det ända man såg va gjort va fönsterna. Hade inte tid och ork att ta detta med mäklarfirman för jag va så besviken och som sagt hon som lovat hade semester och stod med flyttlasset och skulle bära in möblerna. Att hela tiden( va andra saker som bostadsrättsföreningen hade hänvisat att säljaren skulle informera om när vi träffades vid betalningen som jag hade sagt till henne om som de inte kunde svara på) bli hänvisad att jag ska ta det med säljaren känns inte rätt varför ska jag kritiserar och informera säljaren om deras skyldigheter vad ska man då ha mäklaren till. Så nej tack och från mycket positivt till stor besvikelse Läs mer
  • 2020-07-17

Elsie S skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Fritidshus sålt.

Mäklaren var utmärkt.

Ja han levde upp över förväntan.

Utmärkt. Läs mer
    2020-07-17 Patrik F svarar Elsie S
    Tack Elsie och Leif! Tack för ert fina omdöme. Det gläder mig att ni är nöjda!
  • Cecilia H

2020-07-16

Cecilia H skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Toppenmäklare! Kunnig, intresserad och full av goda råd inför försäljningen av mitt gamla föräldrahem. Jag har känt mig fullständigt trygg genom hela processen.
    Upplevelsen har varit mer en känsla av 'god vänskap' än en mäklare/klient-relation. Läs mer
  • 2020-07-15

Linn J skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket nöjd med all kontakt och genomförande av visning och kontrakt skrivning, rekommenderas! Läs mer
  • 2020-07-14

Lina M skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Proffsigt bemötande. Köpet gick snabbt och enkelt. Läs mer
  • 2020-07-13

Carl Fredrik H skrev om Rickard Öberg en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Frekvent kontakt när något händer i ärendet Läs mer
  • 2020-07-08

Roberto P skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    1-plansvilla, bra bemötande, uppföljning efter visning. Bra kommunikation pga distans (COVID-19). Läs mer
  • 2020-07-06

Suzan A skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Helt underbara mäklare 👍
    Jag är nöjd med. Läs mer
  • 2020-07-05

Elinor S skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt villa i Berga.
    Patrik har vid varje visning varit väldigt tillmötesgående och kunnig om objektet han visar.
    Kännt mig väldigt trygg med honom som mäklare! Läs mer
    2020-07-05 Patrik F svarar Elinor S
    Stort tack Ellinor! Kändes kul att vi kunde göra en affär ihop till slut! :)
  • 2020-07-03

Sahand R skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Riktigt bra och professionell mäklare, rekommenderas starkt!

Bra bemötande och alltid tillgänglig när man behövde ställa frågor. Gjorde affären väldigt lätt och smidig för mig som köpte bostad för första gången, tack! Läs mer
  • 2020-07-02

Adam I skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Proffsigt bemötande samt enkel och smidig kommunikation. Läs mer
  • 2020-06-24

Jean S skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Såld en lägenhet. Christoffer är trygg, lugn och professionell. Han gör allt för att se till att allt går smidigt. Fantastisk bra! Läs mer
  • 2020-06-22

Andreas T skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Helt okej, inget fel på killen. Läs mer
  • 2020-06-22

Carina J skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt ett stort trähushus på 196m2 från 1920.

Vi har blivit mycket väl bemötta av Andreas. Han är lyhörd och hjälpsam både i stöd och råd till oss, samt driven i kontakterna med kunderna/köparna. Att kunna på ett ödmjukt sätt sy ihop affären till bästa möjliga husförsäljning. Andreas inger ett stort förtroende o en stor trygghet för oss som säljare och för köpare, det är mycket bra gjort.
    Vi är helnöjda!!

Mvh Carina o Gert. Läs mer
  • 2020-06-20

Jesper B skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt villa. Positivt och bra generellt sett. Förväntningarna var att få huset sålt till ett bra marknadsmässigt pris relativt snabbt. Corona ställde till det. Lite väl många intressenter som var och tittade som inte hade ekonomiska förutsättningar att köpa till ett marknadsmässigt pris. Det är en förbättringspotential, att säkerställa/sålla. Pål jobbade på bra. Anpassade säljmetoder och upplägg efterhand utefter de knepiga förutsättningar som rådde denna period. Vi kom bra överens och kunde prata ihop oss om allt som behövdes tänkas på. Bra samarbete. Huset blev sålt till ett bra pris. Vi kan rekommendera Pål. En lyhörd, positiv o kompetent säljare. Läs mer
  • 2020-06-19

Emil B skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålde en bostadsrätt. Mia är professionell, uppriktig och engagerad. Kan starkt rekommendera henne. Läs mer
  • 2020-06-17

Göran N skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Saknade kundfokus vid efterkommande frågor. Vid frågor om fel och brister efter avslutat köp, hänvisade han bara till undersökningsplikt och juridik. Visade inga som helst tecken på att själv hjälpa till, förmedla eller medla i frågorna. Ändå var han själv delaktig i diskussionerna före köpet, och borde vara intresserad av att dessa frågetecken klargjordes. Han är ju den som representerar hela processen! Han bör lära sig att en bra skött reklamation är den bästa marknadsföringen. Att bara vara trevlig och ”snäll” kommer man inte långt på. Läs mer
    2020-06-18 Andreas J svarar Göran N
    Hej Göran! Tråkigt att du upplevt det på det sättet. Nöjda kunder och rekommendationer är väldigt viktigt för mig. Jag tar till mig av din upplevelse och funderar över vad jag hade kunnat göra annorlunda. Hoppas att ni skall trivas med ert nya boende och glad sommar på er. Hälsningar Andreas
  • 2020-06-16

Malin K skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi köpte en vill som Michael förmedlade. Helhetsintrycket av hans kompetens och servicekänsla var mycket bra. Om vi hade frågor så svarade han snabbt och han fixade snabbt kontakt med det lokala bankkontoret. Allting gick smidigt och vi är nöjda! Läs mer
  • 2020-06-14

Besfort B skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra mäklare, men saknade energi! Läs mer
  • 2020-06-14

Henrik S skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi är otroligt nöjda med det arbete som Andreas gjorde med att hjälpa oss sälja vår gård. Han var professionell och seriös samtidigt som han gav ett personligt bemötande och vi kände att han var lyhörd för våra önskemål. Det märktes att han hade lång erfarenhet som mäklare och löste problem som uppstod under vägen på ett flexibelt sätt vilket gjorde att vi kände oss helt trygga under hela resan. Vi kan varmt rekommendera honom om ni ska sälja ert hus! Läs mer
    2020-06-18 Andreas J svarar Henrik S
    Tack för de fina orden. Det blev en lång och trevlig process från På Gång till avslut.
    Glad sommar!
    /Andreas
  • 2020-06-12

Jonas M skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Fantastiskt kunnig och serviceinriktad! Läs mer
  • 2020-06-11

Anna D skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt hus
    Mycket hjälpsam, noggrand och trevlig Läs mer
    2020-07-03 Patrik F svarar Anna D
    Tack så mycket Anna! Tror detta kommer bli riktigt bra för er. Hör av er när ni hunnit en bit på vägen i er renoveringsresa så kommer jag och hälsar på för att uppdatera värdet.
  • 2020-06-05

Bergkvist Set Olof B skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Försäljningen av min bostadsrätt genomfördes på ett
    helt perfekt och förtroendegivande sätt av Christoffer
    Edh, helt överensstämmande med min tidigare erfarenhet
    från Fastighetsbyrån i Kalmar. Han lotsade oss fram till
    ett avslut, trots ett kärvare läge under pandemitid.
    Jag som säljare blev ändå nöjd och jag uppfattade att
    även köparen blev helnöjd. Läs mer
  • 2020-06-04

MARIA T skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Patrik hjälpte mig och min bror med att sälja vår bortgångna mammas hus. Vi kände stort förtroende för honom redan vid första mötet genom hans lugna, trygga och hänsynsfulla bemötande.
    All hjälp vi fått av Patrik har varit utmärkt så vi kan varmt rekommendera honom! Läs mer
    2020-06-04 Patrik F svarar MARIA T
    Stort tack Mia för er rekommendation! Det värmer verkligen!
  • 2020-06-03

Alexandra F skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra med info och hjälpsam. Sålde radhus Läs mer
  • 2020-06-03

Mikael S skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Lättsam men ändå nogrann och kompetent. Hon är mkt förtroendeingivande och utför det hon ska precis som lovat Läs mer
  • 2020-05-25

Tom K skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Andreas gjorde ett väldigt bra intryck både på visningen och under hela köpprocessen. Läs mer
    2020-06-18 Andreas J svarar Tom K
    Tack! Vad roligt att höra att ni är nöjda. Hoppas ni kommer trivas i Kalmar.
  • 2020-05-24

Monica M skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Alles super mit dem Hauskauf abgewickelt 👍 Läs mer
  • 2020-05-24

Alexander C skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt kedjehus. Bra bemötande hela vägen. Litet minus då prissättningen blev lite fel från början. Läs mer
    2020-05-26 Pål P svarar Alexander C
    Tack för rekommendationen Alexander! Hoppas packningen går bra under sommaren och att ni kommer trivas på er nya adress. Mvh Pål
  • 2020-05-21

Helena O skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Kontaktade Pål och bad om värdering av vår villa, efter det flöt det bara på.
    Upplever Pål som hjälpsam, tillmötesgående och kunnig. Jag kan varmt rekommendera honom
    Det blev en mycket lyckad husförsäljning. Läs mer
    2020-05-26 Pål P svarar Helena O
    Tack Helena! Det var roligt att få hjälpa er och att alla inblandade blev nöjda. Ha en trevlig sommar! Mvh Pål
  • 2020-05-18

Sara K skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Med stort engagemang o intresse sålde Michael Sjöstedt vår enplansvilla åt oss. Han var lugn och lyssnade verkligen på hur vi hade tänkt. Under hela proccesen så blev vi informerade av händelseförloppet. Han är väldigt trevlig och proffsig, man märker att han gillar sitt jobb. Skulle jag sälja ett hus igen skulle jag anlita Michael. Läs mer
  • 2020-05-18

Peter K skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt vårat radhus
    Mycket bra bemötande
    Vi e mycket nöjda med mäklaren
    Proffsigt och utmärkt jobb av mäklaren Läs mer
  • 2020-05-14

Kjell D skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Har sålt et hus. Bör bemött på ett mycket positivt sätt. Mäklaren levde upp til dem och sammanfattat en mycket god upplevelse. Läs mer
  • 2020-05-07

Rumi D skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Snabb, aktiv och väldigt enkel att jobba med! Läs mer
  • 2020-05-05

Anette D skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi sålde vår villa på landet. Pål var både tydlig och vänlig i sin kontakt med oss. Vi fick snabbt svar på våra frågor under hela försäljningen. Vi har känt oss trygga och han har verkligen uppfyllt våra förväntningar. Läs mer
    2020-05-26 Pål P svarar Anette D
    Tack för din rekommendation Anette! Roligt att få hjälpa er och ert välskötta hus till nya ägare. Trevlig sommar! Mvh Pål
  • 2020-05-03

Nikoline F skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålde vårt radhus med hjälp av Michael för att sedan köpa ett enplanshus med källare av honom. Allt gick smidigt och vi upplevde honom som hjälpsam, trevlig och enkel. Läs mer
  • 2020-05-02

Joel S skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Christoffer Edh gjorde allt jag förväntade mig av en mäklare. Till skillnad från vissa andra mäklare på Fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2020-05-01

Nils-christian N skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket kunnigt och trevligt bemötande från mäklaren . Hoppas att jag får göra fler affärer med Patrik Forsgren Läs mer
    2020-05-04 Patrik F svarar Nils-christian N
    Stort tack Christian! Kan bara instämma, hoppas vi får göra fler affärer tillsammans i framtiden!
  • 2020-05-01

Madeleine S skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi sålde vår bostadsrätt och blev väl bemötta och väl informerade om varje steg i processen. Han var flexibel, kunnig och tillmötesgående vad gäller tider för visningar, svarade snabbt i telefon och på mail. Vi har inget att klaga på. Allt gick smidigt och snabbt. Läs mer

Elias G skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har haft kontakt med Michael innan när vi har värderat vårt hus, och vi har alltid tyckt att Michael har varit mycket trevlig och tillmötesgående. Michael har varit proffsig och tagit sig tid när vi har ringt sena kvällar och ställt frågor som har kommit upp.
    Jag och min sambo skulle starkt rekommendera Michael.
    Vi kommer att kontakta Michael när det blir dags för Husbygge och köp av tomt. Läs mer

Lars-erik P skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt villa, Patrik sälj coach. Patrik hjälpte också till att få till kontakter för en annan bostadsaffär inom familjen
    Trevlig och lättsam, återkopplar snabbt
    Levde väl upp till de förväntningarna som jag uppfattade inledningsvis i våra kontakter
    Patrik är strukturerad, lättsam, tydlig, påläst och trevlig Läs mer
    2020-04-30 Patrik F svarar Lars-erik P
    Ett lyckat samarbete går åt båda håll och det känns som att vi haft en lyckad kommunikation hela vägen. Tack Lars-Erik och Agneta så hörs vi snart igen!

Ulf E skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har nyttjat Patrik som mäklare vid flera fastighetsförsäljningar och värderingar till stor belåtenhet.
    Han är en lugn och trygg person som vi har förtroende för.
    Vi får alltid ett omgående och bra bemötande.
    Kan tycka att han begärde lite väl mycket i provision vid sista försäljningen i förhållande till försäljningspriset. Läs mer
    2020-04-30 Patrik F svarar Ulf E
    Tack Ulf för gott samarbete ännu en gång och skönt att ni är nöjda! Förhoppningsvis får vi chansen att jobba ihop snart igen. Ta hand om er!
  • 2020-04-25

Jesper B skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Har enbart gott att säga om Andreas . Väldigt erfaren i det han håller på med och hjälper gärna till att svara på eventuella frågor jag har haft och har han inte kunnat svara på dem med än gång så han tagit reda på det och återkopplat med svar . Läs mer
    2020-05-13 Andreas J svarar Jesper B
    Tack för ett gott samarbete och ditt svara.
  • 2020-04-23

Tanja R skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Har sålt en villa med hjälp av Michael. Har endast gott att säga om honom. Trevlig och hjälpsam med väldigt gott bemötande
    Michael levde gott och väl upp till de förväntningar vi hade vid försäljningen. Vi kan varmt rekommendera Michael som mäklare! Läs mer
  • 2020-04-22

Mikael E skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Andreas är kompetent och mycket trevlig. Vi hade nog felaktigt fått intrycket att han under vår försäljning skulle vara mer tillgänglig och ”vår”. Ibland svår att nå vid akuta frågor och funderingar även om han alltid återkopplade. Läs mer
    2020-05-13 Andreas J svarar Mikael E
    Tack Mikael & co för att jag fått hälpa er med försäljningen.
    Mycket trevligt att arbeta med er.
    Jag försöker att vara behjälplig på bästa möjliga sätt.
  • 2020-04-16

Magnus K skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi sålde vårt hus i Fjölebro. Vi fick en bra kontakt och ett väldigt bra bemötande från Pål. Vi kan inte annat än att vara helnöjda. Läs mer
    2020-05-26 Pål P svarar Magnus K
    Tack för din rekommendation Magnus! Ett mycket fint hus som får nöjda och glada köpare. Trevlig sommar! Mvh Pål

Storgatan 25, 392 32 Kalmar