Alla kategorier Mäklare Kalmar Kalmar Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kalmar

Fastighetsbyrån Kalmar

Storgatan 25, 392 32 Kalmar — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Kalmar!

Här i Kalmar har du nära till allt. Beläget mellan de Småländska skogarna och Östersjökusten är det nära till natursköna vyer och ett aktivt friluftsliv. Kalmar är en liten, personlig stad med mycket tillväxtpotential. Universitetet och näringslivet växer och vi följer hur det påverkar bostadsmarknaden noggrant, för att vara med i alla svängar.

Vi skräddarsyr våra tjänster efter dig och dina behov och tack vare vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån har du tillgång till både ekonomisk och juridisk rådgivning inför din bostadsaffär.

Kom förbi och berätta om dina bostadsplaner, vi svarar gärna på alla frågor du kan tänkas ha!

Läs vad 731 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kalmar

• Anders S
    Anders S skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    Lite besvikna och oroliga för lite kommunikation under försäljningen. Läs mer
  • Jan K
    Jan K skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket nöjd med bemötande trots att vi behövde 2 försök Läs mer
  • Jonatan S
    Jonatan S skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Röstorp 220
    Bra bemötande, glad, öppen, positiv.
    Tillgänglig för frågor. Läs mer
  • Ann O
    Ann O skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi fick kontakt med Christoffer när vi skulle sälja vår bostadsrätt. En mycket trevlig och kompetent person. Lugn, saklig och mycket förtroendeingivande. Vi kände oss väldigt bra bemötta av Christoffer vid första mötet och han fanns alltid lätt tillgänglig om man behövde kontakta honom. Det kunde absolut inte bli bättre!
    Mina förväntningar på mäklaren uppfylldes och jag kommer att rekommendera honom vidare. Läs mer
  • Karin J
    Karin J skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Proffsig och personlig. Tydlig, kändes mkt rak och ärlig ( inte alla mäklare som gör det!....) tog sig tid för både försäljningen och mina funderingar.
    Helt klart är Christoffer en mäklare jag skulle anlita igen! Det kändes tryggt och det var en förutsättning från början för mig då det inte bara var en försäljning utan även en personlig ”resa”.
    Mkt nöjd och tacksam för allt! Läs mer
  • Anna R
    Anna R skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har både sålt och köpt lägenhet genom Christoffer. Kunde inte vara mer nöjd. Väldigt trevlig, professionell och hjälpsam. Lätt att få tag på och förklarat allt på ett lätt och bra sätt. Jag kan varmt rekommendera Christoffer.
    Tack för all hjälp. /Anna Läs mer
  • Pär-Åke Lennart N
    Pär-Åke Lennart N skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Hej.
    Det var en enkel försäljning, men Christoffer gjorde ett bra arbete. Han ingav förtroende och gjorde ett trevligt intryck. Vi köpte en liten lägenhet och vi var de enda som budade på lägenheten. Men vi har gärna kontakt med honom i framtiden om det blir aktuellt med ny affär. Läs mer
  • Britt Rita N
    Britt Rita N skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Har köpt en bostadsrätt och blev vänligt bemött. Man är ju mest intresserad av bostadens skick och läge och förväntar sig väl också att mäklaren ska påpeka eventuella brister. Vi har i efterhand upptäckt brister som hade varit bra att fått veta i samband med visningen. Renoveringen blir därför mer omfattande än vi hade räknat med.
    F.ö. mycket trevlig mäklare. Läs mer
  • Monica S
    Monica S skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Eftersom jag både sålde och köpte ny lgh samtidigt, blev det mycket att hålla reda på, men det behövde jag inte oroa mig för. Han hjälpte till på allra bästa sätt, vi hade hela tiden en mycket bra kommunikation, jag kunde ringa när-som-helst om det var ngt jag undrade över.
    Några veckor efter min inflyttning i nya lgh, ringde han mig för att höra hur läget var, om allt var bra eller om det var ngt han kunde hjälpa till med!

Jag önskar att alla säljare/köpare av lgh hittar någon som Christoffer Edh, då blir alla 100% nöjda!! Läs mer
  • Alexander h
    Alexander h skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra bemötande, väldigt trevlig och påläst Läs mer
  • Edward l
    Edward l skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket bra och kunnig, kan sitt yrke. Läs mer
  • Johan S
    Johan S skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra kommunikation hela vägen med öppna kort vilket jag som säljare uppskattade. Läs mer
  • Isabella F
    Isabella F skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Kunnig, mån och både säljare som köpare, proffsigt kundbemötande. Läs mer
  • Lisa P
    Lisa P skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpte vår första lägenhet av Christoffer och vi är helnöjda ned all kontakt!

Svarar snabbt, proffsigt och man kände aldrig att men kom med någon dum fråga. Läs mer
  • Sabine B
    Sabine B skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Patrik var väldig hjälpsam, glad och trevlig kille. Man kändes sig trygg att samarbeta och jag skulle rekommendera Patrik till andra kunder. Läs mer
    2018-09-20 Patrik F svarar Sabine B
    Tack för er rekommendation Sabine! Hoppas ni trivs i huset så hörs vi av i framtiden när hunnit göra de förbättringar som ni planerade!
  • Emina S
    Emina S skrev om Amar Dzin en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har sålt min lägenhet via amar. Väldig bra. Mina förväntningar var få lägenheten såld snabbt och eftersom jag bor utomlands så förstod amar och hjälpte mig en stor del med allt kring kontrakt och alla pappersarbete och han leverearade allt i tid och i ordning precis som jag ville ha det. Det var skönt och ha honom för han förstod och kunde vara till stor hjälp i min situation och man kunde lita på han och utfärda sitt jobb på bästa sätt för mig till mina förväntningar. Läs mer
  • Börje O
    Börje O skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt en fastighet, mäklaren utförde sitt uppdrag till belåtenhet. Läs mer
    2018-09-17 Andreas J svarar Börje O
    Tack själva för ett bra samarbete!
    På återseende😀
    Med vänlig hälsning, Andreas
  • Lars J
    Lars J skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt lägenhet.
    Mycket Trevligt, intresserat bemötande. Visade full uppmärksamhet från början, uppdaterade snabbt när ngt hände.
    Visade sig vara mycket kompetent och kunnig.
    Mia uppfyllde mervän väl mina förväntningar både vad gäller bemötande, kompetens samt aktivitet. Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt vårt hus. Vi kände oss trygga med Andreas som mäklare. Frågor vi ställde fick vi svar på. Och alltid har vi blivit trevligt bemötta. Läs mer
    2018-09-17 Andreas J svarar Anders H
    Tack för ett fint betyg.
    Hoppas flytten flyter på bra, Vi ses senare i veckan!
    Med vänlig hälsning, Andreas
  • Elin
    Elin skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Väldigt nöjd med både köp och försäljning. Smidigt, tillgänglig och lätt att ha att göra med. Förklarade saker bra då jag själv inte hade så mycket kunskap innan och fick mig att känna mig trygg genom allt. Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • Shirwan
    Shirwan skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Tydlig. Kämpar tills kunden är nöjd. Jätte duktig mäklare! Läs mer
  • Annika H
    Annika H skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt lägenhet där 3 mäklare varit inblandade. Ingen har tagit ansvar eller varit speciellt intresserade. Mia har jag ringt ett flertal gånger men endast svarat en gång i telefon. Svarar endast på mess. Riktigt dåligt tycker jag. Hon kollade inte att allt utlämnades utan fått återkomma för att få .t ex.tvättstugecylindrar. Har inte fått alla papper skickat till mig heller. Kommer inte sälja min lägenhet via er Läs mer
  • Laine S
    Laine S skrev om Amar Dzin en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har sålt min sommarstuga.
    Amar har varit en väldigt bra mäklare som uppfyllde alla mina förväntningar.
    Mvh Laine Läs mer
  • Märit B
    Märit B skrev om Amar Dzin en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag sålde en bostädsrätt. Jag blev väl bemött, och Amir levde upp till alla förväntningar jag hade kring tydlighet och effektivitet. Trevlig och mycket vänlig!
    Dock tycker jag det är väldigt obehagligt att hela tiden bli "niad" av en mäklare. Jag förstår att det är av respekt och artighet, men det känns väldigt förlegat och skapar en distans mellan oss... Läs mer
  • Johan S
    Johan S skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi köpte en villa av Michael. Michael är förtroende ingivande och är påläst. Läs mer
  • Ellen S
    Ellen S skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bostadsrätt Kalmar.
    Trevlig, lugn, förtroendeingivande, mån och att köpet/försäljningen skulle bli bra för båda parter.
    Uppfyllde våra förväntningar. Läs mer
  • Lennart J
    Lennart J skrev om Amar Dzin en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har köpt en fastighet, och blev bemött på ett trevligt och professionellt sätt. Jag har haft med Fastighetsbyrån att göra tidigare och alltid blivit väl bemött, så jag förvantade mig inget annat. Amar gjorde ingen besviken.

Amar ha rutföt ett mycket professionelltt arbete. Läs mer
  • Love R
    Love R skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Hjälpsam och kompetent mäklare som ledde oss igen villaköpet på ett utmärkt sätt! Läs mer
    2018-09-12 Patrik F svarar Love R
    Härligt att ni är nöjda Love! Hoppas du och Therese kommer bo och trivas under många år framöver. Jag kommer återkoppla till er lite längre fram för att höra hur det går för er. Allt gott!
  • Erik Ö
    Erik Ö skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra på att informera om vad som händer Läs mer
  • Isabella F
    Isabella F skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpte ett hus samt tillhörande mark till fastigheten. Duktig och med ett bra bemötande. Väldigt informativ och kunnig. Läs mer
    2018-09-11 Patrik F svarar Isabella F
    Stort tack Isabella! Hoppas verkligen ni kommer att trivas i ert nya hem! Jag kommer gärna och hälsar på er i framtiden för att se hur ni fått det. Hade gott!
  • Linda W
    Linda W skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi önskade att sälja vårt radhus innan visning och det lyckades han med väldigt smidigt. Läs mer
  • Christian W
    Christian W skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Kan inte annat än rekomendera Kalmars bästa mäklare.
    Lyhörd, intresserad, hjälpsam och kompetent. Läs mer
    2018-09-10 Andreas J svarar Christian W
    Stort tack och lycka till med nya bostaden!
    Jag kommer gärna förbi och tittar när ni känner er redo.
    /Andreas
  • Gunilla G
    Gunilla G skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Michael har på ett utmärkt sett skött försäljningen av min bostad. Uppskattar att det funnits en dialog minst en gång/vecka. Lätt att hatt göra med. Kunnig och mycket socialt kompetent.
    Blir det aktuellt med försäljning av min bostads rätt i Kalmar kommer jag utan tvekan kontakta Michael.

Gunilla granbom Läs mer
  • Katja L
    Katja L skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Min tredje bostad som Michael sålt. Proffsig, kunnig, lyhörd och hjälpsam.
    Mkt nöjd alla gångerna. Läs mer
  • Ann O
    Ann O skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket bra mäklare. Väl påläst och kunnig. Man kände sig trygg under hela processen. Han var mycket informativ om allt som hände under processens gång. Lätt att få kontakt med och alltid tillmötesgående. Stort förtroende för honom! Läs mer
  • Olle H
    Olle H skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Allt igenom bra, hela tiden uppdaterad om vad som händer.
    Ett bra utgångspris på huset som lockade många att komma på visningarna och gav ett bra slutpris.
    Min bekantskap med Andreas och hans familj går långt tillbaka i tiden, så att han skulle vara vår mäklare var självskrivet och han levde upp till alla förväntningar.

Olle o Karin Läs mer
    2018-07-25 Andreas J svarar Olle H
    Tack Olle & Karin!
    Ha en skön sommar på Öland!
  • Eva L
    Eva L skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Tycket att inte man ska känna sig jagad av sin arbetsgivare att alla kunder ska lämna vad de tycker. Jag gillar inte heller att bli jagad av er att lämna min åsikt. Allt har varit bra skulle gärna vilja sälja med hjälp av Andreas vårat befintliga hus. Men nu känner jag mig jagad av undersökningar som gör att jag tappar intresset totalt. Läs mer
    2018-07-25 Andreas J svarar Eva L
    Tack för att du tog dig tid att svara oavsett. Vi ses kl 13:00 på tillträdesdagen.
    Mvh Andreas
  • Karl L
    Karl L skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra mäklare.

Köpt villa. Trevlig och väldigt tillmötesgående mäklare. Var väldigt bra att kontakta och hålla kontakt med. Fick fram bra lösning gällande kontrakt trotts vi bodde i annat län.

Det enda negativa är att han inte var så tekniskt påläst på villan (tex var fjärrvärmen var placerad). I övrigt bra mäklare. Läs mer
  • Enisa A
    Enisa A skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Cristoffer Edh är mycket duktig mäklare Läs mer
  • Sanna R
    Sanna R skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har både köpt och sålt en lägenheten via Mia. Hela processen har gått bra, smidig, enkelt och snabbt. Precis som man vill. Hela processen var över min förväntningar som t.ex. pris, smidighet med själjcoachen osv. Läs mer
  • Linda A
    Linda A skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi köpte en fastighet (tomt) och allt gick perfekt!
    Mycket nöjda! Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra bemötande o trevlig miljö, inne på kontoret. Mäklaren kändes trygg,lugn o pålitlig. Läs mer
  • Jacob B
    Jacob B skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jättenöjda med försäljningen av vår lägenhet! Patrik är seriös, lugn och trevlig. Alltid ett bra bemötande och lyhörd för våra tankar. Kan verkligen rekommendera honom! Läs mer
    2018-06-18 Patrik F svarar Jacob B
    Stort tack Jacob! Hoppas ni ska trivas i er nya lägenhet så ses vi framöver!
  • Lars Henrik L
    Lars Henrik L skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Högsta betyg, lösningsfokuserad och tillgänglig. Läs mer
  • Fredrik G
    Fredrik G skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köp av hus, Ängö. Pål låter köpare gå och titta påobjektet i lugn och ro. Han är väl påläst och om han inte har svar direkt återkommer han efter att ha kontrollerat med säljaren. Vi uppskattar när mäklaren kan lyssna av köparen och även förstå att denna affär är en av de större affärer en köpare oftast gör. Detta gör Pål och det uppskattar vi. Läs mer
  • Marianne Elisabet P
    Marianne Elisabet P skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    ,............................................ Läs mer
    2018-06-09 Andreas J svarar Marianne Elisabet P
    Tack!
    Hoppas allt går bra, ses på torsdag😀
  • Tove
    Tove skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Tillgänglig, angelägen och noggrann under vår process att köpa hus. Läs mer
    2018-06-09 Andreas J svarar Tove
    Tack! Roligt att höra att ni är nöjda. Hör gärna av er om ni har några frågor framöver.
  • Sune R
    Sune R skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    Försäljningen blev en unik händelse då budgivaren med slutbudet ej var överens med familjen och måste hoppa av. Detta löstes genom att näst högste budgivare tog över köpet Läs mer
  • Ulrica P
    Ulrica P skrev om Fastighetsbyrån Kalmar
    mycket bra................................................................................. Läs mer
  • Kim B
    Kim B skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket professionell, arbetsam och trevlig ung mäklare. Det känns verkligen att Mia gör sitt yttersta för att uppfylla sina klienters önskemål. Mia är lätt att nå vid behov, samtidigt som hon är rak och tydlig i sina svar. En seriös mäklare som även kan hjälpa till med övriga frågor runt själva försäljningen. Har bara gott att säga om Mia. Kan inte bli annat än högsta betyg! Läs mer

Storgatan 25, 392 32 Kalmar