Fastighetsbyrån Kalmar

Fastighetsbyrån Kalmar

Välkommen till Fastighetsbyrån i Kalmar!

Här i Kalmar har du nära till allt. Beläget mellan de Småländska skogarna och Östersjökusten är det nära till natursköna vyer och ett aktivt friluftsliv. Kalmar är en liten, personlig stad med mycket tillväxtpotential. Universitetet och näringslivet växer och vi följer hur det påverkar bostadsmarknaden noggrant, för att vara med i alla svängar.

Vi skräddarsyr våra tjänster efter dig och dina behov och tack vare vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån har du tillgång till både ekonomisk och juridisk rådgivning inför din bostadsaffär.

Kom förbi och berätta om dina bostadsplaner, vi svarar gärna på alla frågor du kan tänkas ha!

Läs vad 1225 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kalmar 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    • Norrgård
    2021-06-20
    Allt var bra och på ett professionellt sätt
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    • Funkabo
    2021-06-19
    Lättsam och professionell med en fin förmåga att bara ”blanda sig i” när det verkligen behövdes. Jag och säljaren fick stort utrymme att prata och mötas, men med Christoffers stöd som trygg inramning.
    2021-06-17
    Snabb och tydlig kommunikation. Trovärdig och trevlig.
    2021-06-17
    Har blivet väldigt trevligt bemött, C är en sympatisk man med humor, den bästa av dom bästa
    2021-06-17
    Christoffer är en väldigt lugn, kunnig och jordnära mäklare vilket gör att man kan känna sig trygg. Väldigt flexibel och lättillgänglig.
    Kan starkt rekommendera Christoffer.
  • köpte sitt hus med hjälp av Shanta Nyblom en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    2021-06-16
    Härligt bemötande, flexibilitet och tillgängligt att hjälpa när det behövs eller en fråga uppståt. Detta kommer jag minnas om Shanta från detta köppet.

Stor tack!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    2021-06-16
    Jag är väldigt nöjd med bemötandet & hjälpen från Evelina.

Mvh David
    2021-06-15
    Mycket trevligt bemötande från första kontakt. Levde verkligen upp till våra förväntningar. Skulle varmt rekommendera honom till någon som står i begrepp att sälja.
    2021-06-15
    Vi tyckte att han var ärlig , trevlig, kunnig på sitt jobb ,och det var trevligt att kommunicera med honom och få råd jag kommer att rekommendera honom
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    2021-06-15
    Bra bemötande, trevlig och duktig tjej!
    2021-06-14
    Hej
    Jag hade höga förväntningar på Andreas och tycker han överträffade dem. Vi blev bemötta på ett lågmält och lyssnade sätt. Andreas framtoning är mycket human och vill att alla skall bemötas på ett schyst sätt. Det framgår också att han har en stor erfarenhet av alla uppkomliga situationer.
    2021-06-14
    Bra, trevligt och kompetent bemötande.
    • Oxhagen
    2021-06-12
    Allt har gått smidigt och snabbt, vi har fått den hjälpen vi behövt!
    2021-06-12
    Jag blev proffsigt bemött av Andreas Jonasson som vi upplevde var en erfaren och kunnig mäklare.
    • Norrliden
    2021-06-12
    Proffsigt bemött. Känner mig i trygga händer.
    2021-06-11
    Trevligt och professionellt bemötande, jättenöjd med kontakten!
    2021-06-11
    Tydlig och bra kommunikation och en otrolig service som verkligen överträffade våra förväntningar. Kunde inte haft en bättre mäklare!
    2021-06-11
    Vänligt bemött och hjälpsam vid våra undringar och funderingar.
    Ställde upp, tog reda på och besvarade våra frågor när som helst på dygnet.
    Toppenmäklare. Evelina Duned får högsta betyg av mig.
    • Oxhagen
    2021-06-11
    Alltid blivit bra bemötta. Har ordnat det där lilla extra som t ex extra visning av vår lägenhet.
    2021-06-10
    Väldigt tillmötesgående och väldigt väldigt hjälpsam mäklare som gör allt för att alla ska va nöjda!
    2021-06-10
    Jag tycker att Andreas är väldigt snäll och vill hjälpa till på alla sätt och viss därför blir mitt hus såld fort.
    • Stensö
    2021-06-10
    Trevlig och personlig. Utmärkt mäklare på alla sätt!
    2021-06-10
    Evelina är en bra mäklare med kunden i focus och är snabb på återkoppling.
    • Ljusstaden
    2021-06-10
    Mycket trevligt bemötande och höll vad hon lovade!!
    2021-06-10
    En mäklare med 10-10 i kundbemötande och service. Rekommenderas starkt!!
    Vi är helnöjda med Andreas och han har hjälpt oss med allt man kan tänka sig vid ett husköp!! 👍🏻👍🏻
  • sålde sitt hus med hjälp av Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    2021-06-10
    Patrik är en mycket kunnig, erfaren och engagerad mäklare, på alla sätt en bra och trevlig person, motsvarar alla förväntningar och rekommenderas.
    2021-06-10
    Bra bemötande, omtänksam, tog sig tid, hörde av sig, berättade utförligt vad som var viktigt och vad man skulle tänka på och så blev det ett bra slut 😊
  • Sofie P
    köpte sitt hus med hjälp av Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    2021-06-09
    Vi har köpt en villa i Lindsdal av Andreas och vi kunde inte vara mer än nöjda med honom. Han är professionell, trevlig och otroligt hjälpsam. Trots att jag inte kunde medverka på ordinarie visning ordnade han så vi båda fick kolla fysiskt på huset en annan dag - vilket gjorde att vi nu äntligen hittade hus. Hade mina vänner eller familj behövt en mäklare hade jag rekommenderat Andreas.

/ Sofie och Adam
    • Ljungbyholm
    Jag har köpt ett hus.
    Pål har varit lätt att nå, svarat snabbt på frågor och sms.
    Inte stressat kring budgivning utan det fick ta några dagar, skönt.
    En bra förhandsvisning i huset med bra information.
  • köpte sitt hus med hjälp av Shanta Nyblom en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    2021-06-07
    Vi är supernöjda med Shanta som gav oss bra information om huset vi köpte, och var närvarande och påläst på visningarna!
    2021-06-07
    Patrik är en lugn och ansvarstagande fastighetsmäklare som man känner tar hänsyn till både säljarens och köparens intresse. Snabb att svara och återkoppla och dessutom mycket trevlig samt väldigt kunnig inom sitt område.
    2021-06-07
    Jag köpte ett fantastiskt torp. Mäklaren var mycket engagerad.
    2021-06-07
    Både sålt och köpt flera hus av Pål. Alltid lika nöjd!
  • köpte sitt hus med hjälp av Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    2021-06-07
    Har köpt vårt första hus med hjälp av Michael och fått bra stöttning under hela resan. Han har under hela tiden varit snabb och svarat på alla frågor. Han är ödmjuk och trevlig.
  • Susanna M
    köpte sitt hus med hjälp av Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    2021-06-07
    Har köpt ett kedjehus på 140 m2 i Lindsdal utanför Kalmar. Vi blev bra bemötta av mäklaren, fick tom en privat visning på kort varsel då vi inte kunde komma på den ordinarie visningen. Han påpekade på visningen att golven knarrade rätt mycket och förklarade att detta var pga husets "flytande grund". Det hade jag annars missat och säkert blivit besviken över när jag upptäckt det i efterhand. Men nu när vi vet orsaken och att det inte betyder ngt fel på huset känns det ju OK. Andra saker som var bra var att han inte pressade på budgivningen samt att han gick med på att ta bort annonsen direkt vi hade vunnit (säljaren var med på detta). Alltså 3 plus för oss som köpare och lite mer jobb för pengarna för hans egen del. För en gångs skull kändes det som att mäklaren jobbade för båda sidor, och inte bara för säljaren och sig själv.
    2021-06-04
    Köpt villa i Påryd genom Patrik, hade inga förväntningar alls, hade inget att jemföra med då det var första gången. Men upplevelsen var proffsig och att det fanns engagemang. Allt gick smidigt från visning till affär.
    Kan starkt rekommendera Patrik
  • sålde sitt hus med hjälp av Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    2021-06-04
    Jag var väldigt nöjd med vår kommunikation och tyckte vi hade ett bra samarbete. Jag fick alltid svar på mina frågor.
    Tack Jenny! Skönt att det gick bra! Hoppas du får en fantastisk sommar! Patrik Forsgren
    • Vimpeltorpet
    2021-06-04
    Trevlig, tillmötesgående och förtroendeingivande!
    • Gräsgärde
    2021-06-04
    En bostadsfastighet med byggnader med stora renoveringsbehov
    som vi har köpt genom fastighetsbyrån kalmar.
    Patrik Forsgren har uppträtt på ett seriöst och trevligt sätt.
    Fastigheten var inte helt lätt att värdera,sälja eller köpa.
    Vi har fått god tid på oss att titta på byggnaderna och alltid
    fått snabba svar på de frågor som vi har haft. Här finns många
    dolda fel, men det har både vi och Patrik varit införstådda med
    och säljarna också. Vi har fått det bemötande som man som köpare vill ha. Om priset var högt eller lågt vet nog ingen idag
    det kan man inte bedöma förrän man börjar renovera på allvar.Mats Arbman
    Stort tack för en utförlig och välskriven rekommendation Mats! Skönt att fastigheten nu är tillbaka i familjens ägo. Jag hoppas vi kan göra fler affärer tillsammans i framtiden! Patrik Forsgren
    2021-06-04
    Vi köpte en bostad i Smedby, gudmundsväg.
    Patrik har ett väldigt bra och tryggt bemötande. Trevlig och snäll på alla vis.
    Det blev en rörig sak bara, vi budade mot en som inte hade lånelöfte, vilket jag trodde man var tvungen att ha färdigt. Detta trissade upp priset.
    Annars fullkomligt nöjda.
    Tack Simon, jag förstår hur ni tänker så här i efterhand. I detta fallet litade jag på spekulantens ord och vad de muntligen redovisade för mig gällande deras lånelöfte. Ni vet att jag varit öppen kring detta. Hoppas att ni skall trivas i huset hela familjen och få njuta av lite skönt trädgårds och altan häng inom kort! Patrik Forsgren
    2021-06-03
    Mycket bra professionell mäklare vid försäljningen av vårat hus.
    2021-06-01
    Sålde vårt hus. Professionell mäklare. Trevlig och tillmötesgående.
    2021-06-01
    Pålitlig, trygg, ärlig och extremt professionell. Rekommenderar Pål till er nästa affär.
    • Johannesborg
    2021-06-01
    Köpt en 1:a i Kalmar, bra kommunikation och agerande av Christoffer rakt igenom.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Shanta Nyblom en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    2021-05-26
    Shanta hjälpte mig att sälja min bostadsrätt, en 1:a på 37 kvm. Vi hade bra, öppen och tydlig konversation genom hela försäljningen. Allt gick väldigt snabbt och smidigt och jag är mycket glad och nöjd med att ha fått ha Shanta som mäklare.
    Tack Sofie! Detta löste vi bra tillsammans genom din flexibilitet! Lycka till nu i ditt nya boende.! Och du vet vart jag finns om ni behöver hjälp en annan gång. Shanta Nyblom
  • sålde sitt hus med hjälp av Shanta Nyblom en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    2021-05-26
    Jätte duktig mäklare. Allt gick snabbt och smidigt att sälja min fastighet Rekommenderas starkt
    Tack Anders, och lycka till i nya huset!! Shanta Nyblom
    • Norrgård
    2021-05-25
    Lätt att få tag på och stöttat genom hela processen. Har känts tryggt från start till slut.
  • Sanna P
    sålde sin lägenhet med hjälp av Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    • Funkabo
    2021-05-24
    Sålde min etta med hjälp av Evelina, en väldigt duktig och trevlig mäklare!
    2021-05-24
    Lyhörd positiv mäklare. Kunde sin sak o lyssnade in oss. Snabb kommunikation oss emellan!
    Bara massa plus till Pål
    Tack för rekommendationen Johan! Kul att göra affärer ihop. Ha en trevlig sommar! Mvh Pål Pål Pettersson
    2021-05-23
    Jag har både köpt och sålt med hjälp av Pål, så jag erfarenhet som både köpare och säljare, så jag kan konstatera att han klarar bägge sidor med bravur. Ärlig pålitlig, påläst och trevlig.
    Tack för detta Willy! Alltid trevligt att göra affär med er! Mvh Pål Pål Pettersson