Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden

Gamla Stationshuset, 386 31 Färjestaden — Visa karta

Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden!

Vi är din mäklare på Öland Färjestaden med många års erfarenhet och profession inom branschen. Söker du efter bostad i Algutsrum, Runsbäck, Glömminge, Haga Park med mera. Låt våra kunniga mäklare ta hand om din försäljning eller guida dig till ett lyckat köp. Är du nyfiken på våra mäklare kan du ta en titt här nedan och läsa deras omdömen och bilda dig en uppfattning om vem du tror skulle passa dig bäst. Välkommen in till oss på Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden!

Läs vad 84 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden

• 2019-11-11

Inger L skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Villaförsäljning.
    Väldigt bra bemötande.
    Överträffade alla förväntningar.
    Bra information under försäljningens gång. Läs mer
  • 2019-11-04

Hannes Joakim A skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Rak och kompetent, kan bli bättre på kaffet Läs mer
  • 2019-11-01

Bengt J skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Han har gett felaktiga uppgifter, verkat lagom intresserad.
    Istället har vi haft kontakt med Ängelholms kontoret som har hjälpt oss med allt. Vi ger dom 5 stjärnor för bemötande och kunnande/hjälp.
    Mvh Bengt Johansson Läs mer
  • 2019-10-30

Karin G skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Både sålt bostadsrätt och köpt en bostadsrättsvilla
    Blev bemött på ett bra och professionellt sätt av mäklaren
    Förväntningarna var att mäklaren skulle lyckas sälja min bostad och att vi skulle kunna köpa vår nya bostad smidigt att göra båda affärerna med samma mäklare!

En bra upplevelse kändes som han hade ett genuint intresse av båda affärerna! Även om det tog lång tid innan han hittade en köpare till min gamla bostad! Läs mer
    2019-10-30 Philip A svarar Karin G
    Tack Karin för dubbelt förtroende att hjälpa er med båda affärerna! /Philip
  • 2019-10-22

Amelia A skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Jag har sålt min 3.a på sandgatan 32A i Borgholm. Jag använde mig av mäklaren Per-henric Olsson. Jag har blivit bemött mycket bra och känt mig trygg med honom som mäklare. Läs mer
  • 2019-10-18

Bo Jonny F skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Har sålt vår bostad.
    Blev bemött med stor respekt och engagemang.
    Stora förväntningar på en proffsig marknadsföring av vår fastighet ,vilket uppfylldes till 100 procent?
    Mycket nöjda med hela försäljningsprocessen. Läs mer
    2019-10-18 Philip A svarar Bo Jonny F
    Stort tack för era värmande ord rörande mitt arbete med försäljning! Det har varit jättetrevligt att få samarbeta med er.
  • 2019-10-09

Kerstin Maria F skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Permanentbostad på norra Öland med stor tomt med utsikt över havet

Vänligt och professionellt

Priset blev högre än jag hade förväntat.

Presentationen av objektet med fina fotografier över interiörer och exteriör var utmärkt och likaså samarbetet med Kjell Jacobsson . Läs mer
  • 2019-10-09

Timo T skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Skön snubbe med fötterna på jorden!
    Svarar och återkopplar per telefon, mejl & sms.

Köpte fritidshus 2019. Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Timo T
    Tack för ditt omdöme, lycka till med ert nya fritidshus och välkomna till Öland!
  • 2019-10-07

Claes U skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Trevligt bemötande och god information. Läs mer
  • 2019-10-06

Hampus H skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Inte fått den service och engagemang som man önskat av mäklaren Läs mer
  • 2019-10-05

Marthina B skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Hus.
    Mkt bra bemötande samt tog sig tid att förklara/svara på alla mina frågor. En mkt bra start på ett nytt kapitel i mitt/vårt liv. Läs mer
  • 2019-10-05

Ulrika S skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Köpte lägenhet på Bovieran Borgholm. Väldigt bra bemött. Hjälpsam på alla sätt. Tog sig tid att visa lägenheten en extra gång fast han egentligen inte skulle behöva det. Läs mer
  • 2019-10-05

Carina R skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Köpte hus. Fick svar på mina frågor men inte mer. Undanhöll mycket info. Läs mer
  • 2019-10-05

Lennart J skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Bra bemötande och snabbt resultat! Läs mer
  • 2019-10-05

Wolfgang F skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    We buy a house at northern Öland.
    Beautiful place nice area and nice house.
    Information from mäklare are perfect, also helpness.
    Onliest thing we missed that the vattenbrunn and 3 kammarbrunn are nearly 30 years old, also that location was in a vattenskyd omrade.
    Kommun regulation said that after 20 years you should renewed the 3 kammar brunn.
    This was missed in the expose and we didnt get any info from mäklare.
    We found out later, by asking kommun. Läs mer
  • 2019-10-04

Pär M skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Hej! Vi har köpt en tomt i Mörbylånga på Toppsockergatan 4. Philip har skött sitt åtagande mycket bra! Trevlig och hjälpsam kille. Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Pär M
    Tack för ditt omdöme Pär, lycka till med ert nya bygge!
  • 2019-10-04

Peter C skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Hanteringen av köpet av vår bostadsrätt i Färjestaden gick smidigt och problemfritt med hjälp av Philip Andersson. Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Peter C
    Tack Peter för ditt omdöme rörande mitt arbete och det glädjer mig att ni är nöjda.
  • 2019-10-04

Eva M skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Jag har köpt ett radhus.
    Mäklaren , Kjell Jakobsson, var lätt att nå och lätt att samarbeta med! Han var lyhörd och öppen för synpunkter, kunnig och väl insatt i husmarknaden i Borgholm.
    Han hittade verkligen det jag ville ha! Läs mer
  • 2019-10-03

Anna H skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Han har sålt ett fritidshus.
    Vi kontrakterade Philip i november och försäljningen utannonserades i april med avslut i maj. Jag upplevde Philip som passiv och opersonlig då vi började förbereda inför försäljningen i mars. Upplevde inte att han riktigt lyssnade till våra behov Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Anna H
    Tack för din Reco.
    Att mina kunder ska känna väl omhändertagna samt göra sitt livs bästa affär, när de köper eller säljer en fastighet via mig är det jag alltid sätter främst i mitt arbete. Så också i den här affären. Jag förstår av din Reco att jag inte levt upp till era förväntningar även om affären kom i mål under tiden vi prognostiserat. Jag tar till mig din feedback och kommer jobba vidare med det i framtida affärer. Vänligen Philip Andersson, Svensk Fastighetsförmedling
  • 2019-10-03

Hanna A skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Vi köpte en tomt. Enligt mäklaren var tomten vår men helt plötsligt kom det någon annan intresserad och hade lagt ett bud trots att vi var informerade om att tomten var vår. Vi hade inte blivit informerade om att det kunde bli budgivning.
    Han kändes som en typisk säljare som enbart vill sälja, inte göra det bästa för sina kunder. Vi fick inget förtroende alls för honom. Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Hanna A
    Tack för din Reco.
    Att mina kunder ska känna väl omhändertagna samt göra sitt livs bästa affär, när de köper eller säljer en fastighet via mig är det jag alltid sätter främst i mitt arbete. Så också i den här affären. Jag förstår av din Reco att jag inte lyckats fullt ut i min kommunikation till er. Mäklarens roll är att vara en oberoende mellanhand mellan säljare och köpare. I den här fastighetsförsäljningen ville säljaren att det skulle starta en budgivning då det fanns flera intresserade. Jag tar till mig de synpunkter du har och kommer att vara ännu tydligare i min kommunikation om försäljningsprocessen till mina kunder framöver.
    Vänligen Philip Andersson, Svensk Fastighetsförmedling
  • Johan E

2019-10-03

Johan E skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Halland 14. Friköpt radhus i Borgholm. Mäklarens bemötande var vänligt och sakligt och uppfyllde alla mina förväntningar. Då vänligheten och sakligheten kombineras med effektivitet och flexibilitet samt mycket god lokalkännedom så blir det bra! Läs mer
  • 2019-10-03

Kerstin K skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Trevlig, kompetent, tillgänglig, ansvarstagande och lugn. Läs mer
  • 2019-10-03

Inga-Britt N skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Köpte Köpte ett hus.
    En positiv mäklare. Tog tid att svara på frågor och hämta information när han blev osäker på olika frågor. Läs mer
  • 2019-10-03

Helena W skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Jag har köpt ett hus. Kontakten med mäklaren i början var väldigt trevlig. Huset skulle säljas med de flesta inventarier, vilket var ett stort plus för mig. Inför kontraktskrivningen kändes kontakten konstig och jag fick undvikande svar, men att allt är som det ska vara. Jag var väldigt konkret i att jag ville ha en lista på de inventarier som skulle ingå eller de som inte skulle ingå och att allt skulle vara färdigt innan kontraktskrivandet. Detta skrevs även in i kontraktet för att alla parter skulle vara medvetna om att det skulle finnas en bilaga och att inget skulle behöva omförhandlas. Inventarielistan kom aldrig. Jag informerade mäklaren om att jag under inga omständigheter ville behöva ta upp något om inventarier med säljaren när vi skulle mötas för att skriva på kontraktet. Mäklaren menade att jag inte behövde oroa mig, ägaren var en väldigt korrekt och ordentlig person och att allt skulle finnas när vi sågs. Vid kontraktskrivandet var mäklaren tydligt obehaglig till mods och det som var överenskommet innan med mäklaren visade sig inte stämma. Ägaren skyllde på mäklaren och menade att han hade lovat mer än han visste om, mäklaren satt mest tyst och ville inte ta sida. Det slutade med att jag var tvungen att försöka ha en dialog med säljaren. Om det vara ägaren som ändrat sig eller mäklaren som lovat mer än avtalat vet jag inte. En inventarielista fanns inte, den punkten fick strykas ur kontraktet, endel saker blev kvar, men långt från vad jag hade förväntat mig. "Affären" var en obehaglig upplevelse även om jag är nöjd med huset. Läs mer
  • 2019-10-03

Mariana L skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Sålt sommarboende, gick ganska fort och vi blev informerade vad som hände under tiden. Läs mer
  • 2019-10-03

Ulla E skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    När jag ska sälja min bostadsrätt så kontaktar jag Pelle som jag känner sedan tidigare som en klok person. Pelle är en person som jag kan lita på vilket är viktigt då denna försäljning säkert blir mitt livs affär. Försäljningen är klar först 2020 Läs mer
  • 2019-10-03

Per-Erik G skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    - Köpt hus i Ekerums Golfby på Öland.

- Mycket bra bemötande av mäklaren.

- Mäklaren levde upp till alla förväntningar

- Sammanfattningsvis en mycket positiv upplevelse. Läs mer
  • 2019-10-03

Marianne B skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Jag har köpt ett fritidshus och även träffat Philip i anslutning till att andra i familjen tittat på försäljningsobjekt , där Philip varit mäklare.
    Philip återkopplar snabbt. Är korrekt och artig. Lyssnar uppmärksamt och återger på ett tydligt sätt svar. Om han inte vet svar, tar han reda på hur saker förhåller sig.
    Jag känner förtroende för Philip. Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Marianne B
    Tack för din rekommendation både rörande mitt arbete vid ditt eget köp och mitt bemötande vid andra visningar, det värmer!
  • 2019-10-03

Sven-Olof R skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Permanent villa södra Öland sista åren sommarbostad, bra bemötande av mäklare, kanske sattes lite väl högt pris initialt men jag tror det berodde på min bror som ville ha ut väl mycket. Det sades att den skulle annonseras även utomlands men osäker i vilken mån detta gjordes. Presentation på Hemnet mycket bra. Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Sven-Olof R
    Tack för ditt omdöme rörande mitt arbete och feedback rörande utformande av annonsen. Rörande prisläget är jag glada att vi kom i mål och att marknaden fick avgöra slutpriset.
  • 2019-10-02

Daniel J skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Ett gott bemötande vid köp av tomt. Snabba svar/återkoppling. Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Daniel J
    Fint och höra att ni gillade mitt bemötande och sätt att återkoppla på.
  • 2019-10-02

Lars Erik Jörgen N skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Världens bästa kunnig hjälpsam duktig artig trevlig högsta betyg Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Lars Erik Jörgen N
    Stort tack för de fina orden och förtroendet jag fick att hjälpa er!
  • 2019-10-01

Hans N skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Han gjorde inte speciellt mycket. Skulle aldrig anlita honom som mäklare om jag säljer mitt hus Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Hans N
    Tack för din Reco.
    Att mina kunder ska känna väl omhändertagna samt göra sitt livs bästa affär, när de köper eller säljer en fastighet via mig är det jag alltid sätter främst i mitt arbete. Så också i den här affären. Jag förstår av din Reco att mitt arbete inte motsvarat dina förväntningar. Jag tar till mig de synpunkter du har och kommer arbeta med att förbättra mig ännu mer framöver. Vänligen Philip Andersson, Svensk Fastighetsförmedling
  • 2019-10-01

Julia K skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Trevlig och engagerad mäklare. Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Julia K
    Tack för ert fina omdöme, lycka till med ert nya fritidshus på Öland!
  • 2019-10-01

Mats J skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Köp av sommarstuga på Öland!
    Skrev så här till Philip efter vårt köp:
    Hej Philip!
    Så roligt och tack för ett proffsigt och varmt bemötande hela vägen. Min mamma jobbade som egen mäklare och satte stort värde i att ha ett professionell och varmt bemötande mot både säljare och köpare. Hon blev mycket framgångsrik!
    Trevlig helg!
    Mats J Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Mats J
    Tack Mats för dina fina ord och beskrivningen av mitt arbete rörande försäljningen. Lycka till med ert nya fritidshus på Öland.
  • 2019-10-01

Bo E skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Vi har sålt en sommarstuga på Öland och en bostadsrätt i Kalmar. Vi är mycket nöjda med ett trevligt bemötande och Philip levde upp till våra förväntningar och till och med överträffade våra förväntningar med vilket värde och pris på våra objekt. En mäklare jag absolut skulle rekommendera.
    Bo Erlandsson Båstad 1/10 2019 Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Bo E
    Tack för ert dubbla förtroende rörande mitt arbete som er mäklare i båda försäljningarna. Hoppas ni skall trivas bra på västkusten framöver!
  • 2019-10-01

Ewa C skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Topp mäklare
    Lyhörd bra och omtyckt Av oss! Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Ewa C
    Tack Ewa för ert omdöme rörande mitt arbete med förmedlingen utav fastigheten!
  • 2019-10-01

Christian E skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Riktigt missnöjda över hur Philip hanterade försäljngen när vi köpte vår tomt. Vi hade klart och tydligt meddelat att vi skulle köpa tomten oh då kör han igång en budgivning istället för att meddela att tomten ej var tillgänglig längre. En riktig försäljare som bara blåser folk Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Christian E
    Vänligen Philip Andersson, Svensk Fastighetsförmedling
  • 2019-10-01

Nils-Åke C skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Bra information och trevligt bemötande vid köp av bostadsrätt. Läs mer
  • 2019-10-01

Bovieran AB M skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Trevlig och kunnig , lugn och sansad Läs mer
  • 2019-09-29

Jessica N skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Philip hjälpte oss med försäljning av ett fritidshus på södra Öland. Vi hade haft en annan mäklare inkopplad en längre tid utan vidare resultat. Vi vände oss till honom på rekommendation via bekant. Han har från början till slut varit uppmärksam, alert, trevlig och ytterst kompetent. En både driven och lyhörd person som även råkar vara en riktigt begåvad mäklare. Han höll vad han lovade, att göra huset rättvisa och få det sålt innan säsongens slut. Han gjorde även ett positivt intryck på köparen. Det kan inte finnas en vassare mäklare på Öland. Jag kan inte rekommendera honom varmt nog. Spår honom en storartad framtid. Tack igen för allt, Philip! Läs mer
    2019-09-30 Philip A svarar Jessica N
    Stort tack för förtroendet att hjälpa er med försäljningen av ert fritidshus och era lovord! Det glädjer mig att kunna överträffa era förväntningar, hoppas vi möts igen på Öland!
    Philip A gillar detta
  • 2019-09-06

Elisabeth E skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Vi sålde en sommarstuga. Hade väntat en längre process. Det hela gick snabbt, smidigt och ett realistiskt pris blev satt på denna fastighet. Förväntningarna är infriade till fullo. Mäklaren var hygglig och tillmötesgående. Flott samarbete! Läs mer
  • 2019-09-02

Mona-Lisa W skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Utmärkt bemötande, levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-08-07

Hilde Christine Ö skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Sålt fritidshus
    Alla förväntningar uppfyllda med råge
    Hela uppdraget har upplevts mycket positivt Läs mer
    2019-08-08 Philip A svarar Hilde Christine Ö
    Tack för ditt fina omdöme Hilde, roligt att kunna överträffa era förväntningar!
  • 2019-07-17

Anna T skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Kunnig, proffsig och förtroendeingivande mäklare. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-07-13

Ac-Hus Ab skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Objekt: Smultronstigen 9, Borgholm
    Mäklare :Kjell Jakobsson

Allt var jättebra, jättesnabb affär,
    väldigt bra bemötande av mäklaren!!! Läs mer
  • 2019-06-26

Jessica L skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Köpte drömhuset/torpet med liiiten havsglimt. :-) Snabbt, enkelt, hjärtligt, genuint, reko; Öland när det är som bäst! Lyckligare husägare på Östra Öland får man leta efter. Läs mer
  • 2019-06-24

Viktor A skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Professionell, kunnig och hjälpsam. Kan varmt rekommendera Philip på Svensk Fastighetsförmedling Färjestaden.
    Köpte fritidshus i Mörbylånga våren 2019 efter att ha tittat i många år :) Läs mer
    2019-06-24 Philip A svarar Viktor A
    Tack Viktor för ditt fina omdöme rörande mitt arbete. Välkomna till Öland!
  • 2019-06-23

Anders Kenneth N skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Sålt ett permanent boende. Mäklarn skötte det bra . Läs mer
  • 2019-05-29

Jonas S skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Mycket bra i alla hänseende, kan inte komma på nåt dåligt faktisk😀👍 Läs mer
    2019-05-31 Philip A svarar Jonas S
    Tack för ditt omdöme och recension av mitt arbete Jonas!
  • Roger A

2019-05-23

Roger A skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Sålt en villa
    Mycket bra bemötande och trevligt
    Proffsigt arbete och bra upplägg
    Bara nöjd Läs mer
    2019-05-24 Philip A svarar Roger A
    Tack för ditt omdöme Roger! Hoppas ni skall trivas i ert nya boende i Färjestaden till sommaren.

Gamla Stationshuset, 386 31 Färjestaden