Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden

Gamla Stationshuset, 386 31 Färjestaden — Visa karta

Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden!

Vi är din mäklare på Öland Färjestaden med många års erfarenhet och profession inom branschen. Söker du efter bostad i Algutsrum, Runsbäck, Glömminge, Haga Park med mera. Låt våra kunniga mäklare ta hand om din försäljning eller guida dig till ett lyckat köp. Är du nyfiken på våra mäklare kan du ta en titt här nedan och läsa deras omdömen och bilda dig en uppfattning om vem du tror skulle passa dig bäst. Välkommen in till oss på Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden!

Läs vad 112 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden

• 2020-05-28

Gunilla R skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Väldigt proffsigt och vänligt bemötande,
    Philip gav oss svar på våra frågor, finns absolut inget att klaga på Vi är jättenöjda:-) Läs mer
    2020-05-28 Philip A svarar Gunilla R
    Tack för omdömet Gunilla! Hoppas ni skall trivas!
  • 2020-05-22

Stefan D skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Riktigt bra som levererar ett noggrant och fullständigt arbete vid varje tillfälle. Läs mer
    2020-05-28 Philip A svarar Stefan D
    Tack Stefan för din rekommendation. Hoppas vi får chans till fler affärer framöver.
  • 2020-05-21

Mårten I skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Sålt en stuga på norra Öland, snabbt, smidigt och lyhört av Kjell, starkt förtroende för Kjell som förklarade och lyssnade dessutom in våra frågor och funderingar över en försäljning.
    Rekommenderas starkt Läs mer
  • 2020-05-16

Johanna H skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Jag och Philip kom i kontakt med varandra sommaren -19 då han kom på ett första möte i mitt sommarhus. Vi la då upp en plan hur försäljningen skulle gå till och när det var dags. I november bokade han in fotografering och besiktning, även han själv kom förbi vid detta tillfälle. Då jag bor långt ifrån Öland så har han haft ett litet vakande öga på huset åt mig när han åkt förbi. Huset låg sedan ute som kommande under vintern. Fotografen kom sedan tillbaka i mars för att ta några kompletterande bilder innan det lades ut i skarpt läge. Under resans gång har vi haft en bra kontakt via Mail samt telefon. Han ordnade en förhandsvisning och den stora visningen var under påskhelgen. Sedan började en budgivning som gick över vår förväntan! Vi hade telefonkontakt och han gav mig en bra bild av budgivarna och hur visningen gått. Han hittade verkligen rätt köpare åt, inte bara pga att det var det högsta budet utan den nya ägaren är verkligen en genuin människa som jag tror förvaltar huset till det bästa! Philip har varit väldigt trevlig, hjälpsam och tillmötesgående under hela processen och även erbjudit sin hjälp för att få ordning på deklarationen och vad som ska redovisas, vilket är otroligt tacksamt! Kan varmt rekommendera Philip, världens bästa mäklare! Läs mer
    2020-05-28 Philip A svarar Johanna H
    Stort tack för dina fina ord Johanna. Din beskrivning av mitt arbete är precis vad jag vill representera. Din formulering och denna rekommendation värmer så varmt för en mäklare som brinner för sitt yrke 24/7. All lycka till er i framtiden & jag hoppas vi ses igen.
  • 2020-04-30

Jeanette E skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Har inte svarat tidigare då detta Mail hamnat i skräpposten.

Jag har sålt en fritidsfastigheter. Anledningen till att jag valde er byrå är att jag känner Philip privat. Han har en personlighet som jag har kommit att tycka mycket om och jag uppskattar hans ärlighet.

Under inga omständigheter hade jag vänt mig till Philip av någon hänsyn till vår vänskap. Jag har fullt förtroende för Philips kunskaper som mäklare och jag vet att han har ett bra bemötande och hanterar affären etiskt korrekt både mot mig och kunder.

Så här långt i affären är jag mycket nöjd. Läs mer
    2020-05-28 Philip A svarar Jeanette E
    Tack för ditt omdöme & förmånen att få hjälpa dig med försäljningen av din fastighet. Lycka till framöver nu!
  • 2020-04-25

Jill B skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Fick hjälp av Philip vid försäljning av mitt lilla enplanshus.
    Mycket bra skött från början till slut.
    Bra kontakt hela vägen och infriade förväntningar. Läs mer
    2020-04-27 Philip A svarar Jill B
    Tack för ditt omdöme Jill! Hoppas du skall trivas i ditt nya fina boende i Färjestaden så snart det är färdigt!
  • 2020-04-25

Thomas B skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Bästa mäklaren ever!
    Köpt sommarhus av honom. Läs mer
  • 2020-04-11

Emil R skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Svarar alltid när man ringer, eller ringer upp så fort han kan.
    Mycket trevlig och professionell. Läs mer
    2020-04-12 Per-Henric O svarar Emil R
    Tack Emil för ditt omdöme! Vi hörs inom kort för fortsättningen!
  • 2020-04-10

Kenneth A skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Köpt bostadsrätt
    Vänligt och bra bemött
    Mäklaren levde upp till förväntningarna
    Sammanfattning : allt bra Läs mer
    2020-04-12 Per-Henric O svarar Kenneth A
    Tackar så mycket för ert omdöme Kenneth! Hörs av så snart besked om medlemskapet kommit.
  • 2020-04-06

Lena N skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Sålt en mindre gård på Öland.
    Kjell var professionell men samtidigt personlig. En väldigt flexibel och tillgänglig mäklare. Jag sålde ett hus som betytt väldigt mycket för mig och Kjell hjälpte mig hitta de perfekta köparna! Läs mer
  • 2020-04-06

Tilde B skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Vi har köpt en gård med tillhörande 2,5ha mark. Kjell har varit med oss länge under vårt sökande och han har alltid haft ett proffesionellt men samtidigt personligt bemötande. Vi har hela tiden känt oss helt trygga med hans kunskap inom marknaden. Vi vet att Kjell har ett gott rykte här på ön Och det gör han sig verkligen förtjänt av också. Vi rekommenderar honom varmt! Läs mer
  • 2020-03-04

Magnus S skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Är på väg att köpa tomt.
    Vi har fått snabba och bra svar.
    Eftersom man inte gör fastighetsaffärer så ofta så har vi inga högt ställda förväntningar mer än sedvanlig kommunikation och bemötande.
    Hittills, vi har inte skrivit på än, så kan vi rekommendera Per-Henric till de kunder som kontaktar honom. Läs mer
  • 2020-03-03

Hans Christer R skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Sålt en fastighet genom Svensk fastighetsförmedling, Philip Andersson.
    Philip har på ett mycket proffesionellt sätt målmedvetet, strategisk arbetat med försäljningen samt hela tiden hållit mig underrättad från intag till en lyckad försäljning. Kan varmt rekommendera Philip som mäklare. Läs mer
    2020-03-03 Philip A svarar Hans Christer R
    Tack för ditt fina omdöme Christer. Det glädjer mig över att vårt samarbete blev så lyckat och en fin affär till slut. Det har varit jättetrevligt att få förtroendet att hjälpa dig med försäljningen av din fastighet.
  • 2020-02-27

Mikael O skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Bemötande, problemlösare, lyhörd Läs mer
    2020-02-27 Philip A svarar Mikael O
    Tack för ditt omdöme! Nu hoppas vi på en lika bra affär med försäljningen av ert eget boende!
  • 2020-02-21

Göran B skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Sålt sommarstuga på Öland.
    Mäklaren tyckte jag gjorde ett bra arbete och lade ner engagemang på objektet.
    Skötte allt så jag behövde aldrig engagera mig själv Läs mer
  • 2020-02-21

Elisabeth H skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Sålt fritidshus.
    Mäklaren gav oss bra information, höll kontakt och berättade vad som hände under processen. Eftersom alla säljare fanns på distans sköttes mycket via fullmakter, vilket fungerade smidigt. Jag är nöjd så här långt, vi är ju inte klara än. Läs mer
  • 2020-02-21

Monica T skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Mycket bra o snabbt bemötande. Läs mer
  • 2020-02-20

Sabine D skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Trevlig, tillmötesgående kunnig Läs mer
  • 2020-02-19

Hanna K skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Köpt tomt genom Philip, varit bra kontakt, alltid trevlig m.m. Kunde ha haft mer kontakt under själva budgivningen men annars bra! Trevlig och uppfyllde våra önskemål om att det skulle gå snabbt och smidigt. Läs mer
    2020-02-21 Philip A svarar Hanna K
    Tack för ditt omdöme Hanna! Hoppas nu att bygget rullar vidare så småningom.
  • 2020-02-17

Anton F skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Duktig och påläst mäklare som kan sina grejer. Alltid ett trevligt och bra bemötande.

Rekommenderas! Läs mer
    2020-02-17 Philip A svarar Anton F
    Tack för ditt omdöme! Nu kör vi vidare med nästa försäljning.
  • 2020-01-29

Claes J skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Bovieran , Borgholm. Bra bemötande ! So far so good ! Läs mer
  • 2020-01-14

Klas B skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Trevlig, lagom säljande vilket är vinnande, kunnig Läs mer
  • 2019-12-28

Sofia B skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Försäljning av sjöbod.
    Mkt proffsigt och ärligt. Läs mer
    2019-12-30 Philip A svarar Sofia B
    Tack för din feedback Sofia och för förtroendet att hjälpa dig med förmedlingen av din sjöbod.
  • 2019-12-26

Gunnar J skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Mycket kommunikativ, snabb på att svara på frågor.
    Engagerad och driven. Läs mer
    2019-12-30 Philip A svarar Gunnar J
    Tack Gunnar för ditt omdöme. Jag försöker alltid svara och arbeta i realtid så gott det går. Hoppas du skall trivas på Öland!
  • 2019-12-26

Karin O skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Bra att han vart efter tipsade om vilka ”drag” man skulle göra. Har koll på hela gången rejält och bra. Var lite för ”säljig” på första mötet men det var mycket mindre sen. Läs mer
    2019-12-30 Philip A svarar Karin O
    Tack för ditt omdöme rörande mitt arbete Karin och ert förtroende att hjälpa till med förmedlingen. Nu hoppas vi att de nya ägarna också skall trivas i sin nya bostad så småning om.
  • 2019-12-12

Ingrid M skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Per-Henrik gjorde ett utmärkt jobb.
    Lugn och trygg förde han oss till ett
    bra slutresultat. Vi är helt höjda ! Läs mer
  • 2019-12-12

Anders M skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Det kändes tryggt att ha Per-Henrik som mäklare, vi är mycket nöjda ! Läs mer
  • 2019-11-11

Inger L skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Villaförsäljning.
    Väldigt bra bemötande.
    Överträffade alla förväntningar.
    Bra information under försäljningens gång. Läs mer
  • 2019-11-04

Hannes Joakim A skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Rak och kompetent, kan bli bättre på kaffet Läs mer
    2019-11-21 Philip A svarar Hannes Joakim A
    Tack för ditt fina omdöme rörande mitt arbete Hannes! Jag tar till mig synpunkterna rörande kaffet till nästa gång vi ses.
  • 2019-11-01

Bengt J skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Han har gett felaktiga uppgifter, verkat lagom intresserad.
    Istället har vi haft kontakt med Ängelholms kontoret som har hjälpt oss med allt. Vi ger dom 5 stjärnor för bemötande och kunnande/hjälp.
    Mvh Bengt Johansson Läs mer
    2019-11-21 Philip A svarar Bengt J
    Hej Bengt! Beklagar att uppgifterna inte var riktiga initialt men som jag ser det fick vi bra ordning på det till slut & att vi kunde genomföra affären på distans. Jag skall framföra ert goda omdöme till kontoret i Ängelholm!
  • 2019-10-30

Karin G skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Både sålt bostadsrätt och köpt en bostadsrättsvilla
    Blev bemött på ett bra och professionellt sätt av mäklaren
    Förväntningarna var att mäklaren skulle lyckas sälja min bostad och att vi skulle kunna köpa vår nya bostad smidigt att göra båda affärerna med samma mäklare!

En bra upplevelse kändes som han hade ett genuint intresse av båda affärerna! Även om det tog lång tid innan han hittade en köpare till min gamla bostad! Läs mer
    2019-10-30 Philip A svarar Karin G
    Tack Karin för dubbelt förtroende att hjälpa er med båda affärerna! /Philip
  • 2019-10-22

Amelia A skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Jag har sålt min 3.a på sandgatan 32A i Borgholm. Jag använde mig av mäklaren Per-henric Olsson. Jag har blivit bemött mycket bra och känt mig trygg med honom som mäklare. Läs mer
  • 2019-10-18

Bo Jonny F skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Har sålt vår bostad.
    Blev bemött med stor respekt och engagemang.
    Stora förväntningar på en proffsig marknadsföring av vår fastighet ,vilket uppfylldes till 100 procent?
    Mycket nöjda med hela försäljningsprocessen. Läs mer
    2019-10-18 Philip A svarar Bo Jonny F
    Stort tack för era värmande ord rörande mitt arbete med försäljning! Det har varit jättetrevligt att få samarbeta med er.
  • 2019-10-09

Kerstin Maria F skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Permanentbostad på norra Öland med stor tomt med utsikt över havet

Vänligt och professionellt

Priset blev högre än jag hade förväntat.

Presentationen av objektet med fina fotografier över interiörer och exteriör var utmärkt och likaså samarbetet med Kjell Jacobsson . Läs mer
  • 2019-10-09

Timo T skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Skön snubbe med fötterna på jorden!
    Svarar och återkopplar per telefon, mejl & sms.

Köpte fritidshus 2019. Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Timo T
    Tack för ditt omdöme, lycka till med ert nya fritidshus och välkomna till Öland!
  • 2019-10-07

Claes U skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Trevligt bemötande och god information. Läs mer
  • 2019-10-06

Hampus H skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Inte fått den service och engagemang som man önskat av mäklaren Läs mer
  • 2019-10-05

Marthina B skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Hus.
    Mkt bra bemötande samt tog sig tid att förklara/svara på alla mina frågor. En mkt bra start på ett nytt kapitel i mitt/vårt liv. Läs mer
  • 2019-10-05

Ulrika S skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Köpte lägenhet på Bovieran Borgholm. Väldigt bra bemött. Hjälpsam på alla sätt. Tog sig tid att visa lägenheten en extra gång fast han egentligen inte skulle behöva det. Läs mer
  • 2019-10-05

Carina R skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Köpte hus. Fick svar på mina frågor men inte mer. Undanhöll mycket info. Läs mer
  • 2019-10-05

Lennart J skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Bra bemötande och snabbt resultat! Läs mer
  • 2019-10-05

Wolfgang F skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    We buy a house at northern Öland.
    Beautiful place nice area and nice house.
    Information from mäklare are perfect, also helpness.
    Onliest thing we missed that the vattenbrunn and 3 kammarbrunn are nearly 30 years old, also that location was in a vattenskyd omrade.
    Kommun regulation said that after 20 years you should renewed the 3 kammar brunn.
    This was missed in the expose and we didnt get any info from mäklare.
    We found out later, by asking kommun. Läs mer
  • 2019-10-04

Pär M skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Hej! Vi har köpt en tomt i Mörbylånga på Toppsockergatan 4. Philip har skött sitt åtagande mycket bra! Trevlig och hjälpsam kille. Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Pär M
    Tack för ditt omdöme Pär, lycka till med ert nya bygge!
  • 2019-10-04

Peter C skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Hanteringen av köpet av vår bostadsrätt i Färjestaden gick smidigt och problemfritt med hjälp av Philip Andersson. Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Peter C
    Tack Peter för ditt omdöme rörande mitt arbete och det glädjer mig att ni är nöjda.
  • 2019-10-04

Eva M skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Jag har köpt ett radhus.
    Mäklaren , Kjell Jakobsson, var lätt att nå och lätt att samarbeta med! Han var lyhörd och öppen för synpunkter, kunnig och väl insatt i husmarknaden i Borgholm.
    Han hittade verkligen det jag ville ha! Läs mer
  • 2019-10-03

Anna H skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Han har sålt ett fritidshus.
    Vi kontrakterade Philip i november och försäljningen utannonserades i april med avslut i maj. Jag upplevde Philip som passiv och opersonlig då vi började förbereda inför försäljningen i mars. Upplevde inte att han riktigt lyssnade till våra behov Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Anna H
    Hej,
    Tack för din Reco.
    Att mina kunder ska känna väl omhändertagna samt göra sitt livs bästa affär, när de köper eller säljer en fastighet via mig är det jag alltid sätter främst i mitt arbete. Så också i den här affären. Jag förstår av din Reco att jag inte levt upp till era förväntningar även om affären kom i mål under tiden vi prognostiserat. Jag tar till mig din feedback och kommer jobba vidare med det i framtida affärer. Vänligen Philip Andersson, Svensk Fastighetsförmedling
  • 2019-10-03

Hanna A skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Vi köpte en tomt. Enligt mäklaren var tomten vår men helt plötsligt kom det någon annan intresserad och hade lagt ett bud trots att vi var informerade om att tomten var vår. Vi hade inte blivit informerade om att det kunde bli budgivning.
    Han kändes som en typisk säljare som enbart vill sälja, inte göra det bästa för sina kunder. Vi fick inget förtroende alls för honom. Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Hanna A
    Hej,
    Tack för din Reco.
    Att mina kunder ska känna väl omhändertagna samt göra sitt livs bästa affär, när de köper eller säljer en fastighet via mig är det jag alltid sätter främst i mitt arbete. Så också i den här affären. Jag förstår av din Reco att jag inte lyckats fullt ut i min kommunikation till er. Mäklarens roll är att vara en oberoende mellanhand mellan säljare och köpare. I den här fastighetsförsäljningen ville säljaren att det skulle starta en budgivning då det fanns flera intresserade. Jag tar till mig de synpunkter du har och kommer att vara ännu tydligare i min kommunikation om försäljningsprocessen till mina kunder framöver.
    Vänligen Philip Andersson, Svensk Fastighetsförmedling
  • Johan E

2019-10-03

Johan E skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Halland 14. Friköpt radhus i Borgholm. Mäklarens bemötande var vänligt och sakligt och uppfyllde alla mina förväntningar. Då vänligheten och sakligheten kombineras med effektivitet och flexibilitet samt mycket god lokalkännedom så blir det bra! Läs mer
  • 2019-10-03

Kerstin K skrev om Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Trevlig, kompetent, tillgänglig, ansvarstagande och lugn. Läs mer
  • 2019-10-03

Inga-Britt N skrev om Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Köpte Köpte ett hus.
    En positiv mäklare. Tog tid att svara på frågor och hämta information när han blev osäker på olika frågor. Läs mer

Gamla Stationshuset, 386 31 Färjestaden