Alla kategorier Mäklare Stockholms län Täby Mäklarhuset Täby

Mäklarhuset Täby

Stockholmsvägen 134, 183 22 Täby — Visa karta

Mäklarhuset är idag Sveriges största privatägda mäklarkedja cirka 130 kontor över hela landet. Du kan förvänta dig kunniga och engagerade medarbetare som verkligen vill att din bostadsaffär ska bli en positiv upplevelse genom hela processen.

Mäklarhuset grundades 1973 i Göteborg och fokus från starten låg på att förmedla bostäder i Göteborg med omnejd. 1998 utvecklades Mäklarhuset till en rikstäckande kedja av fristående lokala mäklarkontor.
Gripengatan 2 Stora Torget, 17744, Järfälla
Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Järfälla, Kista & Upplands-Bro
Thomas H:
Kan varmt rekommendera Joel Nylund, vi valde bland flera olika mäklare men fastnade för Joel som ingav ett stort förtroende från första kont...

Mäklare nära Mäklarhuset Täby:

Esplanaden 17b, TÄBY
Om du funderar på att byta boende kan en bra början vara att få en bild av vad d... Läs mer ›
Hanna W:
Fantastiskt fint bemötande, hjälpsam i alla steg i både bostadsförsäljning men även mycket behjälplig när vi skulle hitta och köpa ny bostad...
Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Täby & Danderyd
Kom gärna förbi på en kopp kaffe! Läs mer ›
Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Täby & Danderyd
Mathias N:
Jag nyttjade Johans kompetens när jag sålde min lägenhet. Johans professionella bemötande och snabba gensvar på alla mina frågor och funde...

Kemistvägen 10A, TÄBY
Margareta U:
mycket trevligt och professionellt bemötande, aldrig några problem, tillgänglig.Väldigt nöjd och kommer att rekommendera honom.

Eskadervägen 14, Täby
Vi träffar många köpare varje vecka och vet därför vad dom betalar lite extra fö... Läs mer ›
Anna S:
Vi kan varmt rekommendera SkandiaMäklarna Täby! Jenny och Maria har varit proffsiga från början till slut! De har alltid vara nåbara och sva...

Läs vad 41 kunder tycker om Mäklarhuset Täby

• Erik H
    Erik H skrev om Mäklarhuset Täby
    hjälp med deklaration efter försäljning av hus
  • Gunar J
    Gunar J skrev om Mäklarhuset Täby
    Trevligt och professionellt bemötande.
    Inga problem med köpet utan allt gick perfekt!
  • Ulla Birgitta U
    Ulla Birgitta U skrev om Mäklarhuset Täby
    Försäljning av villa. Bra bemötande. Trevliga o kunniga mäklare.
    Mycket nöjd.

Ps. Jag heter Birgitta och inget annat !
  • Angelica A
    Angelica A skrev om Mäklarhuset Täby
    Är i det stora hela nöjd med mäklarens insats i försäljningen, väldigt driven men kunde dock vara svårtillgänglig.
  • Johan L
    Johan L skrev om Mäklarhuset Täby
    Bra flow och personlig service trots att det var mitt i en tillfällig kontorsflytt + personalbyte.
  • Magnus Olof H
    Magnus Olof H skrev om Mäklarhuset Täby
    Bra och trevlig service där jag upplevde ett ömsesidig intresse för båda parter
  • Shari A
    Shari A skrev om Mäklarhuset Täby
    Jag var spekulant till en lägenhet under april- maj i år.
    Jag var helt besrämd att köpa den för det hösta priset. Där blev jav lurad att mäklaren och sålde lägengeten utan att informera eller meddela mig. Jag hade helatiden kontakt med mämlaren under prosessen. Jag belv utmanad att sova gott under fredag efter middag och under heljen ( lör- söndag) försvan objektet ( På Gustavbergsv... ) från Hemnet och blev såld utan att jag hade sagt sista ordet. Det var väldigt full och icke proffesionelt av Mäklaren att lura mig!
  • Tommy Ernst Martin W
    Tommy Ernst Martin W skrev om Mäklarhuset Täby
    De är trevliga, kunniga med god marknadskännedom och har ordning och reda runt sig.
    Vi anlitade Mäklarhuset vid vår försäljning av vår fastighet senast och gjorde det pga vår goda erfarenhet från tidigare husaffär.
    Jag tycker dock att man är lite snål vad gäller gåvan till barncancerfonden. Runda upp det till 10 jämna kronor.
  • Lisen L
    Lisen L skrev om Mäklarhuset Täby
    Vi rekommenderar gärna Mäklarhuset Täby. Vi fick otroligt bra service och hjälp i samband med vårt husköp!
  • Juliane Renate K
    Juliane Renate K skrev om Mäklarhuset Täby
    Trevligt , lyhört bemötande. Engagerat, personligt.
  • Kristin B
    Kristin B skrev om Mäklarhuset Täby
    Jättenöjda med vår försäljning
  • Linda B
    Linda B skrev om Mäklarhuset Täby
    Proffesionellt och trevligt bemötande
  • Mona J
    Mona J skrev om Mäklarhuset Täby
    Jag känner stort förtroende för Mäklarhuset och var mycket nöjd med min affär
  • Inger G
    Inger G skrev om Mäklarhuset Täby
    Bemötande från Mäklarhuset var mycket bra,vilket gör att jag rekommenderar bekanta som eventuellt skall sälja något projekt.
  • Juan G
    Juan G skrev om Mäklarhuset Täby
    Hej,

Vi köpte ett hus igenom mäklarhuset för ett år sedan. Det var vårt första hus, så vi hade inte full koll på vad vi skulle titta på. Tyvärr så fick vi även en partisk mäklare som var vän med säljarna. Man kan lätt säga att vi fått lära oss en dyr läxa. Den utpekade tomten, av mäklaren, på visningen var klart större än verkligheten. I beskrivningen stod det att huset var omdränerat (var bara gjord på ena sidan av huset och felaktig eftersom källarväggen höll på att rasa in då vattnet samlades mer än det fördes bort). Den ”nya elen med automatsäkringar och jordfelsbrytare” var bara ett nytt proppskåp med en urkopplad jordfelsbrytare (”Eftersom det stod under beskrivningen ”Hallen” där elskåpet stod ”så kan det rimligtvis inte tolkas som ny el i resten av huset?”) Jacuzzin läckte för att den hade fryst sönder 2 vintrar innan (fick höra det av en granne) men enligt mäklaren så hade jag inget bevis för att det hade hänt innan vi hade flyttat in så det kunde jag inte kräva något för. Om jag ville ta upp något så skulle jag ta det direkt med säljarna. Han visade tydligt att han inte ville medla och säljarna sade bara nej till det jag tog upp. Man kan fråga sig vilken del av etik och moral han brann för som medlem i mäklarsamfundets styrelse, men inte känt sig skyldig att följa vid denna försäljning?

Mitt råd till alla är att alltid göra en balkabesiktning. Då hade de flesta felen hittats. Vi visste inte att det fanns. Det är dyrt men värt vid en så stor investering. Om mäklaren avråder dig från att göra det så är det ännu viktigare att göra det. Vår avrådde oss från en vanlig besiktning eftersom han hade en egen gjord.

Min erfarenhet är att en ansvarig mäklare i Mäklarhuset inte är sakligt och professionell. Om du vill ha mer än huset är värt och inte har några skrupler så är mäklarhuset kanske rätt val för dig. För min del har jag redan varnat alla jag känner och tror på karma så jag är helt säker att han och säljarna ändå får betala för det någon gång.
  • Helena F
    Helena F skrev om Mäklarhuset Täby
    Bra bemötande, realistisk prissättning, god och snabb kontakt genom hela processen.
  • Camilla C
    Camilla C skrev om Mäklarhuset Täby
    Tills 19/12 nöjd efter de väldigt besviken då de visat sig att jag fått fel datum o år när jag måste förvärva en ni bostad, om jag ska kunna utnyttja uppskjutna skatten.personligen missa jag de jag hade till en kontant insats. Och kan nu inte köpa en ny moorrrrr
  • Per P
    Per P skrev om Mäklarhuset Täby
    Ger otroligt giriga signaler att begära positiva omdömen och gratis reklam för 5 kr till välgörenhet. Detta påverkar mig i mitt val av mäklare, gå en kurs hos Erik Olsson i hur kundernska bemötas jag
  • Fredric E
    Fredric E skrev om Mäklarhuset Täby
    Professionell mäklare. Hjälpsam, tillgänglig.
  • Tomas R
    Tomas R skrev om Mäklarhuset Täby
    Superbra bemötande, kunnig och seriös
  • Marianne P
    Marianne P skrev om Mäklarhuset Täby
    Väldigt fint bemötande.
    Köpte först lägenhet. Då detta gick smidigt och lätt fick Mäklarhuset i uppgift att sälja mitt hus. Efter genomgång och besiktning av huset gick även den försäljningen utan krångel.
    Rätt köpare och inget tråkigt efterspel.
    Om jag skulle behöva ändra mitt boende i framtiden skulle jag även då anlita Mäklarhuset.
  • Thomas W
    Thomas W skrev om Mäklarhuset Täby
    Ingen bra mäklarfirma, "mycket snack och lite hockey", bla var det väldigt, väldigt intressant vilka kändisar som bodde på gatan, men ganska ointressant vad för skick huset var i och hur vissa saker fungerade. Man kan ju inte begära att mäklaren skall kunna allt, men ett svar av typen "Jag vet inte, men det skall jag kolla upp och återkomma" borde väl finns med som standard fras hos en mäklare ;(
  • Andreas A
    Andreas A skrev om Mäklarhuset Täby
    Blääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää
  • Jonas G
    Jonas G skrev om Mäklarhuset Täby
    Proffsig hjälp både för säljare o köpare!
  • Mats K
    Mats K skrev om Mäklarhuset Täby
    Använde Mäklarhuset Täby både för inköp och försäljning.
    Tyckte vi fick ett bra bemötande och vi kände oss trygga genom båda affärerna.
  • Roger J
    Roger J skrev om Mäklarhuset Täby
    Hade turen att anlita en mäklare på mäklarhuset som genomförde våran försäljning galant! Skulle tveklöst välja samma mäklare vid nästa försäljning!
  • Cecilia C
    Cecilia C skrev om Mäklarhuset Täby
    Professionella och trevligare bemötande får man fråga efter. Att huset blev sålt innan visning till ett mycket bra pris var en bonus.
  • Mikael R
    Mikael R skrev om Mäklarhuset Täby
    Vi tycker att Mäklarhuset Täby är otroligt lyhörda och professionella .
    Tack för allt, God Jul till er alla
  • Helena Z
    Helena Z skrev om Mäklarhuset Täby
    Jag kan varmt rekommendera Mäklarhuset i Täby om du ska köpa eller sälja bostad. Superproffsig och trevlig personal.
  • Gun R
    Gun R skrev om Mäklarhuset Täby
    Att mäkla huset med Mäklarhuset är givet. Ni hör det svåra enkelt.
  • Jacqueline E
    Jacqueline E skrev om Mäklarhuset Täby
    Professionellt, kunnig, väl informerad, trovärdig

Sälj av huset

Lyhörda till våra önskemål
  • Malin L
    Malin L skrev om Mäklarhuset Täby
    Jag kan varmt rekommendera Mäklarhuset!
  • Erik I
    Erik I skrev om Mäklarhuset Täby
    Bra service och trevlig personal. Snabb affär.
  • Olof S
    Olof S skrev om Mäklarhuset Täby
    Mycket bra bemötande efter vad jag kommer ihåg (det var för mer än ett år sedan jag hade kontakt med företaget). Ärendet ifråga var en villaförsäljning.
  • Jessica K
    Jessica K skrev om Mäklarhuset Täby
    Utmärkt mäklarfirma som sköttevår försäljning galant! Vi är supernöjda!
  • Charlotte C
    Charlotte C skrev om Mäklarhuset Täby
    Fantastiskt bra! Proffsigt! Snabbt! Trevligt!
    Köpte en bostadsrätt i Täby
  • Mona W
    Mona W skrev om Mäklarhuset Täby
    Utmärkt mäklare, proffsig och kunnig
  • Reine S
    Reine S skrev om Mäklarhuset Täby
    Har köpt, sålt och värderat ett hus med hjälp av Mäklarhuset och både jag och min sambo är väldigt nöjda!

Proffsigt bemötande, trevlig personal och snabb service.
  • Anton N
    Anton N skrev om Mäklarhuset Täby
    Mäklarhuset är helt klart de mest seriösa och kunnigaste mäklarfirman i Täby! Jag och min sambo sålde och köpte via dem och blev otroligt bra bemötta. Kan starkt rekommendera dem vid en försäljning, framför allt Danielle Wallster som hjälpte till med våran försäljning och vi är super nöjda!
  • Erik L
    Erik L skrev om Mäklarhuset Täby
    Mycket väl mottagen och ambitiös försäljning!
  • Fredrik V
    Fredrik V skrev om Mäklarhuset Täby
    Köp av fastighet Täby. Bra bemötande i en relativt standardiserad affär

Stockholmsvägen 134, 183 22 Täby