Mäklarhuset Täby

Stockholmsvägen 134, 183 22 Täby — Visa karta

4.1 i betyg av av 42 omdömen

Mäklarhuset är idag Sveriges största privatägda mäklarkedja cirka 130 kontor över hela landet. Du kan förvänta dig kunniga och engagerade medarbetare som verkligen vill att din bostadsaffär ska bli en positiv upplevelse genom hela processen.

Mäklarhuset grundades 1973 i Göteborg och fokus från starten låg på att förmedla bostäder i Göteborg med omnejd. 1998 utvecklades Mäklarhuset till en rikstäckande kedja av fristående lokala mäklarkontor.

Läs vad 42 kunder tycker om Mäklarhuset Täby

• 2019-07-20

Johan S skrev om Mäklarhuset Täby
    Att vara mäklare är lätt när allting bara rullar på utan problem. Det som skiljer ut en riktigt bra mäklare enligt min mening är det där lilla extra engagemanget när eventuella problem dyker upp, små som stora. När jag på tillträdesdagen upptäckte ett problem i lägenheten och kontaktade mäklaren angående detta så var engagemanget
    mycket lågt från hans sida, vilket tyvärr drar ner helhetsbetyget en del. Det hade varit så enkelt att bara ringa tillbaka nästa dag och fråga hur det hade gått för mig men han kände väl att han var klar med mig. I övrigt har alla kontakter med Mäklarhuset Täby varit positiva. Professionellt och bra bemötande, alltifrån visning till kontraktsskrivning, men tyvärr så drar den enskilde mäklarens låga engagemang och flathet ner helhetsbetyget. När jag verkligen behövde hjälp och stöd så fick jag inget. Läs mer
    MOHV Bromma
    4.8 / 5 i betyg — 329 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Sålt min bostadsrättstvå i Traneberg och fick både ett personligt och proffsigt bemötande. Jimmie var lösningsorienterad med olika alternati"
  • 2015-01-04

Erik H skrev om Mäklarhuset Täby
    hjälp med deklaration efter försäljning av hus Läs mer
  • 2014-12-26

Gunar J skrev om Mäklarhuset Täby
    Trevligt och professionellt bemötande.
    Inga problem med köpet utan allt gick perfekt! Läs mer
    Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Bromma
    4.8 / 5 i betyg — 698 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi sålde vår villa i Bromma Kyrka under Coronatid och där Tobias med sin positiva inställning smittade av sig både på oss som säljare och up"
  • 2014-12-23

Ulla Birgitta U skrev om Mäklarhuset Täby
    Försäljning av villa. Bra bemötande. Trevliga o kunniga mäklare.
    Mycket nöjd.

Ps. Jag heter Birgitta och inget annat ! Läs mer

Angelica A skrev om Mäklarhuset Täby
    Är i det stora hela nöjd med mäklarens insats i försäljningen, väldigt driven men kunde dock vara svårtillgänglig. Läs mer
    HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    4.9 / 5 i betyg — 1018 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag rekommenderar alla att anlita Josefine vid kommande försäljning på Södermalm. Josefine är stabil, trygg och närvarande under hela proces"
    CRISTIAN B

Johan L skrev om Mäklarhuset Täby
    Bra flow och personlig service trots att det var mitt i en tillfällig kontorsflytt + personalbyte. Läs mer

Magnus Olof H skrev om Mäklarhuset Täby
    Bra och trevlig service där jag upplevde ett ömsesidig intresse för båda parter Läs mer
    Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    4.8 / 5 i betyg — 1908 omdömen
    fiveYearsBadge
    "köpte en lägenhet i Minneberg. Bra och proffsigt bemötande av mäklaren Gustav. Det bästa med Gustav är att han agerar om en mäklare istä"
    Staffan J
  • Shari A

2014-12-22

Shari A skrev om Mäklarhuset Täby
    Jag var spekulant till en lägenhet under april- maj i år.
    Jag var helt besrämd att köpa den för det hösta priset. Där blev jav lurad att mäklaren och sålde lägengeten utan att informera eller meddela mig. Jag hade helatiden kontakt med mämlaren under prosessen. Jag belv utmanad att sova gott under fredag efter middag och under heljen ( lör- söndag) försvan objektet ( På Gustavbergsv... ) från Hemnet och blev såld utan att jag hade sagt sista ordet. Det var väldigt full och icke proffesionelt av Mäklaren att lura mig! Läs mer

Tommy Ernst Martin W skrev om Mäklarhuset Täby
    De är trevliga, kunniga med god marknadskännedom och har ordning och reda runt sig.
    Vi anlitade Mäklarhuset vid vår försäljning av vår fastighet senast och gjorde det pga vår goda erfarenhet från tidigare husaffär.
    Jag tycker dock att man är lite snål vad gäller gåvan till barncancerfonden. Runda upp det till 10 jämna kronor. Läs mer
    Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    4.9 / 5 i betyg — 177 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Emma upplevs som en professionell mäklare, och att köpa sin första lägenhet via henne känns tryggt. Hon kunde svara på samtliga frågor vad g"

Lisen L skrev om Mäklarhuset Täby
    Vi rekommenderar gärna Mäklarhuset Täby. Vi fick otroligt bra service och hjälp i samband med vårt husköp! Läs mer

Juliane Renate K skrev om Mäklarhuset Täby
    Trevligt , lyhört bemötande. Engagerat, personligt. Läs mer
    Fastighetsbyrån Norra Botkyrka
    4.8 / 5 i betyg — 497 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Emanuel Turgay Är en mycket bra och lyhörd mäklare. Han har hjälpa oss att sälja vårt fina hus under dessa svåra tider vi har just nu. Ha"
    TÜRKAN Ö

Kristin B skrev om Mäklarhuset Täby
    Jättenöjda med vår försäljning Läs mer

Linda B skrev om Mäklarhuset Täby
    Proffesionellt och trevligt bemötande Läs mer
    HusmanHagberg Sollentuna
    4.6 / 5 i betyg — 167 omdömen
    Badge2020
    "Ludwig Brundin lyckades sälja vår lägenhet på toppen av Edsberg inom några dagar efter annonseringen för ett pris som var väl över utgångspr"
  • Mona J

2014-12-21

Mona J skrev om Mäklarhuset Täby
    Jag känner stort förtroende för Mäklarhuset och var mycket nöjd med min affär Läs mer

Inger G skrev om Mäklarhuset Täby
    Bemötande från Mäklarhuset var mycket bra,vilket gör att jag rekommenderar bekanta som eventuellt skall sälja något projekt. Läs mer

Juan G skrev om Mäklarhuset Täby
    Hej,

Vi köpte ett hus igenom mäklarhuset för ett år sedan. Det var vårt första hus, så vi hade inte full koll på vad vi skulle titta på. Tyvärr så fick vi även en partisk mäklare som var vän med säljarna. Man kan lätt säga att vi fått lära oss en dyr läxa. Den utpekade tomten, av mäklaren, på visningen var klart större än verkligheten. I beskrivningen stod det att huset var omdränerat (var bara gjord på ena sidan av huset och felaktig eftersom källarväggen höll på att rasa in då vattnet samlades mer än det fördes bort). Den ”nya elen med automatsäkringar och jordfelsbrytare” var bara ett nytt proppskåp med en urkopplad jordfelsbrytare (”Eftersom det stod under beskrivningen ”Hallen” där elskåpet stod ”så kan det rimligtvis inte tolkas som ny el i resten av huset?”) Jacuzzin läckte för att den hade fryst sönder 2 vintrar innan (fick höra det av en granne) men enligt mäklaren så hade jag inget bevis för att det hade hänt innan vi hade flyttat in så det kunde jag inte kräva något för. Om jag ville ta upp något så skulle jag ta det direkt med säljarna. Han visade tydligt att han inte ville medla och säljarna sade bara nej till det jag tog upp. Man kan fråga sig vilken del av etik och moral han brann för som medlem i mäklarsamfundets styrelse, men inte känt sig skyldig att följa vid denna försäljning?

Mitt råd till alla är att alltid göra en balkabesiktning. Då hade de flesta felen hittats. Vi visste inte att det fanns. Det är dyrt men värt vid en så stor investering. Om mäklaren avråder dig från att göra det så är det ännu viktigare att göra det. Vår avrådde oss från en vanlig besiktning eftersom han hade en egen gjord.

Min erfarenhet är att en ansvarig mäklare i Mäklarhuset inte är sakligt och professionell. Om du vill ha mer än huset är värt och inte har några skrupler så är mäklarhuset kanske rätt val för dig. För min del har jag redan varnat alla jag känner och tror på karma så jag är helt säker att han och säljarna ändå får betala för det någon gång. Läs mer

Helena F skrev om Mäklarhuset Täby
    Bra bemötande, realistisk prissättning, god och snabb kontakt genom hela processen. Läs mer

Camilla C skrev om Mäklarhuset Täby
    Tills 19/12 nöjd efter de väldigt besviken då de visat sig att jag fått fel datum o år när jag måste förvärva en ni bostad, om jag ska kunna utnyttja uppskjutna skatten.personligen missa jag de jag hade till en kontant insats. Och kan nu inte köpa en ny moorrrrr Läs mer

Per P skrev om Mäklarhuset Täby
    Ger otroligt giriga signaler att begära positiva omdömen och gratis reklam för 5 kr till välgörenhet. Detta påverkar mig i mitt val av mäklare, gå en kurs hos Erik Olsson i hur kundernska bemötas jag Läs mer

Fredric E skrev om Mäklarhuset Täby
    Professionell mäklare. Hjälpsam, tillgänglig. Läs mer

Tomas R skrev om Mäklarhuset Täby
    Superbra bemötande, kunnig och seriös Läs mer
  • Marianne P

2014-12-21

Marianne P skrev om Mäklarhuset Täby
    Väldigt fint bemötande.
    Köpte först lägenhet. Då detta gick smidigt och lätt fick Mäklarhuset i uppgift att sälja mitt hus. Efter genomgång och besiktning av huset gick även den försäljningen utan krångel.
    Rätt köpare och inget tråkigt efterspel.
    Om jag skulle behöva ändra mitt boende i framtiden skulle jag även då anlita Mäklarhuset. Läs mer

Thomas W skrev om Mäklarhuset Täby
    Ingen bra mäklarfirma, "mycket snack och lite hockey", bla var det väldigt, väldigt intressant vilka kändisar som bodde på gatan, men ganska ointressant vad för skick huset var i och hur vissa saker fungerade. Man kan ju inte begära att mäklaren skall kunna allt, men ett svar av typen "Jag vet inte, men det skall jag kolla upp och återkomma" borde väl finns med som standard fras hos en mäklare ;( Läs mer

Andreas A skrev om Mäklarhuset Täby
    Blääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää Läs mer

Jonas G skrev om Mäklarhuset Täby
    Proffsig hjälp både för säljare o köpare! Läs mer

Mats K skrev om Mäklarhuset Täby
    Använde Mäklarhuset Täby både för inköp och försäljning.
    Tyckte vi fick ett bra bemötande och vi kände oss trygga genom båda affärerna. Läs mer
  • 2014-12-20

Roger J skrev om Mäklarhuset Täby
    Hade turen att anlita en mäklare på mäklarhuset som genomförde våran försäljning galant! Skulle tveklöst välja samma mäklare vid nästa försäljning! Läs mer
  • 2014-12-20

Cecilia C skrev om Mäklarhuset Täby
    Professionella och trevligare bemötande får man fråga efter. Att huset blev sålt innan visning till ett mycket bra pris var en bonus. Läs mer

Mikael R skrev om Mäklarhuset Täby
    Vi tycker att Mäklarhuset Täby är otroligt lyhörda och professionella .
    Tack för allt, God Jul till er alla Läs mer

Helena Z skrev om Mäklarhuset Täby
    Jag kan varmt rekommendera Mäklarhuset i Täby om du ska köpa eller sälja bostad. Superproffsig och trevlig personal. Läs mer

Gun R skrev om Mäklarhuset Täby
    Att mäkla huset med Mäklarhuset är givet. Ni hör det svåra enkelt. Läs mer
  • Jacqueline E

2014-12-19

Jacqueline E skrev om Mäklarhuset Täby
    Professionellt, kunnig, väl informerad, trovärdig

Sälj av huset

Lyhörda till våra önskemål Läs mer
  • Malin L

2014-12-19

Malin L skrev om Mäklarhuset Täby
    Jag kan varmt rekommendera Mäklarhuset! Läs mer

Erik I skrev om Mäklarhuset Täby
    Bra service och trevlig personal. Snabb affär. Läs mer

Olof S skrev om Mäklarhuset Täby
    Mycket bra bemötande efter vad jag kommer ihåg (det var för mer än ett år sedan jag hade kontakt med företaget). Ärendet ifråga var en villaförsäljning. Läs mer

Jessica K skrev om Mäklarhuset Täby
    Utmärkt mäklarfirma som sköttevår försäljning galant! Vi är supernöjda! Läs mer

Charlotte C skrev om Mäklarhuset Täby
    Fantastiskt bra! Proffsigt! Snabbt! Trevligt!
    Köpte en bostadsrätt i Täby Läs mer

Mona W skrev om Mäklarhuset Täby
    Utmärkt mäklare, proffsig och kunnig Läs mer

Reine S skrev om Mäklarhuset Täby
    Har köpt, sålt och värderat ett hus med hjälp av Mäklarhuset och både jag och min sambo är väldigt nöjda!

Proffsigt bemötande, trevlig personal och snabb service. Läs mer

Anton N skrev om Mäklarhuset Täby
    Mäklarhuset är helt klart de mest seriösa och kunnigaste mäklarfirman i Täby! Jag och min sambo sålde och köpte via dem och blev otroligt bra bemötta. Kan starkt rekommendera dem vid en försäljning, framför allt Danielle Wallster som hjälpte till med våran försäljning och vi är super nöjda! Läs mer

Erik L skrev om Mäklarhuset Täby
    Mycket väl mottagen och ambitiös försäljning! Läs mer

Fredrik V skrev om Mäklarhuset Täby
    Köp av fastighet Täby. Bra bemötande i en relativt standardiserad affär Läs mer