Alla kategorier Mäklare Stockholms län Täby Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Täby
Rekommenderat företag 2016 - Fastighetsbyrån Täby
Rekommenderat företag 2015 - Fastighetsbyrån Täby

Fastighetsbyrån Täby

Esplanaden 17b, 183 34 Täby — Visa karta

Vad är viktigt för dig när du ska byta bostad? Utifrån dina behov skräddarsyr vi en helhetstjänst som passar dig. Med god lokalkännedom om Täby och starkt engagemang gör vi din viktigaste affär till din bästa affär. Fastighetsbyrån är Sveriges ledande mäklarkedja och vårt mål är att vara bäst i landet på att förmedla bostäder på ett affärsmässigt och professionellt sätt.

Läs vad 429 kunder tycker om Fastighetsbyrån Täby

• Anne V
    Anne V skrev om Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Till största del var Daniel tillgänglig för frågor och planering av flytt. Vi bedömer att han var mycket tillmötesgående och alltid vänlig och artig.
  • Hanna W
    Hanna W skrev om Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Fantastiskt fint bemötande, hjälpsam i alla steg i både bostadsförsäljning men även mycket behjälplig när vi skulle hitta och köpa ny bostad. Mycket nöjd!
  • Michaela J
    Michaela J skrev om Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Daniel var väldigt duktig och hjälpte oss väldigt mycket. Men, i slutet var han så otroligt oklar och man kände sig inte lika prioriterad längre så fort vi hade betalat.
  • Emma L
    Emma L skrev om Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Daniel är flexibel, ordentlig, duktig på återkoppling och vi hade väldigt trevligt när han sålde min lägenhet!
  • Nils O
    Nils O skrev om Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Proffsig mäklare. Återkommer alltid inom kort tid som han lovat. Lite för försiktig ibland.
  • Sven-erik G
    Sven-erik G skrev om Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Väldigt trevligt och professionellt bemötande, mycket hjälpsam!
  • Elias E
    Elias E skrev om Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Jag tycker att jag fick hjälp med det jag ville men att det var otydligt och jag kände mig osäker då det var svårt att få tag i Daniel på telefon när jag ville få svar på frågor.
  • Amelie T
    Amelie T skrev om Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    En väldigt trevlig mäklare men inte så kunnig som vi hade hoppats. Fick tag i honom på rekommendation från en annan mäklare som vi hade bra erfarenhet av.
    Till att börja med försökte han sätta prisvillkor som var riktigt dåliga jämfört med andra mäklare. Det gick iaf att förhandla om.
    Vi tyckte att han inte kunde så mycket om lägenheten och området som vi hade hoppats, vi fick fylla i information som vi inte själva kände till, och fick skicka denna info till honom vid flera tillfällen. Han bad oss i skriva ner detaljer i lägenheten, sånt han hade kunnat kolla första gången han var där. Till saken hör att vi sålde vår bortgångne fars lägenhet och det var inte så enkelt för oss att åka till den varenda dag och kolla upp såna detaljer.
    Det kändes som att man fick göra hans jobb. Kanske var det för att han inte fick så mycket betalt som han ville?

Utgångsbudet la han under det vi initialt kommit överens om, med bra argument som vi köpte, men sen när det var visning så kom det rekordmånga på visningen vilket för mig tyder på att det var ett lockpris. Fult gjort tycker jag.

Jag tyckte också att han spelade med budgivarna på ett lite dåligt sätt, satte en tid då kontraktsskrivning skulle ske och så fick den bli den budare som var högst precis innan, utan att ge motbudarna en ärlig chans.
    Men det är möjligt att det är så det går till - vad vet jag?

Oss gjorde det inte så mycket, vi fick mer än vi trodde - så som säljare funkade det ju, men det är svårt att lita på en sådan mäklare. Jag skulle inte anlita honom igen och jag skulle vara på min vakt även som köpare.

Men supertrevlig att prata med, som många säljare är. Det räcker inte för att få ett godkänt betyg dock.
  • Marcus J
    Marcus J skrev om Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Mycket professionell och personlig, med en lättsam och framåt attityd som gör det så mycket trevligare och enklare att göra en bra bostadsaffär. För i bakgrunden finns allt det "allvarliga" och sådant som bara måste fungera, men Daniel har tydligt visat att det går att göra det på ett högst personligt och samtidigt auktoritärt/professionellt sätt.
  • Susanne F
    Susanne F skrev om Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Daniel var en närvarande och tillgänglig mäklare. Hjälpsam och omtönksam, och kunnig i sitt arbete. Allt har fungerat mycket bra.
  • Jucker Pharma
    Jucker Pharma skrev om Erica Berg en del av Fastighetsbyrån Täby
    Minn dotter och jag fick mycket bra bemötande och snabb och effektiv hantering av vårt ärende. Erica var dessutom mycket hjälpsam.
  • Ellinor A
    Ellinor A skrev om Erica Berg en del av Fastighetsbyrån Täby
    Alltid tillgänglig och med ett lugn och proffessionalitet hjälpte Erica oss att sälja vårt hus till ett fantastiskt pris. Hon är verkligen en mäklare som man känner bryr sig om en, inte bara ute efter försäljningen. Kan varmt rekommendera Erica!
  • Förenade Ekonomer I Stockhom
    Förenade Ekonomer I Stockhom skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Vi har haft en bra och professionell relation där Marcus alltid varit lika ambitiös och gjort sitt yttersta för att det ska bli en bra affär
  • Alexander P
    Alexander P skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Mycket trevlig och medgörlig mäklare. Löste de mindre problem som uppstod på ett bra sätt. Förtroendeingivande och proffsig!
  • Rolf N
    Rolf N skrev om Erica Berg en del av Fastighetsbyrån Täby
    Tillmötesgående och trevlig. Lite otydlig i samband med budgivningen
  • Djursholms Ösby Dental Klinik Ab
    Djursholms Ösby Dental Klinik Ab skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Mäklaren Marcus Larsson har hjälpt oss hitta rätt bostadsrätt. Hela affären har gått tryggt och smidigt till. Marcus och hans team har förenklat och avklarat processen för oss på ett vänligt och högst professionellt sätt. Därför ger vi honom de bästa rekommendationerna. Mazen Salih.
  • Anders A
    Anders A skrev om Erica Berg en del av Fastighetsbyrån Täby
    Trevligt bemötande och snabb på att besvara mail. Dock blev det lite stressigt möte vid signering av köpet samt att det var en sak i texten som behövde korrigeras i efterhand som ledde till extra administration.
  • Pia A
    Pia A skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Trevlig mäklare som gav oss all hjälp vi behövde
  • Bonava Sverige
    Bonava Sverige skrev om Erica Berg en del av Fastighetsbyrån Täby
    Erica är alltid tillmötesgående och lösningsorienterad som får saker att hända! kan verkligen rekommendera henne!
  • Tommy G
    Tommy G skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Kunnig, trevlig, hjälpsam
    Men han är ju skåning (skoja bara)
  • Per P
    Per P skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Han var ej på plats, talade med hans kvinnliga kollega Emelie.
  • Karolina P
    Karolina P skrev om Emelie Ljungdahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Proffsig, ambitiös och kreativ!
    Emelie L gillar detta
  • Fredric P
    Fredric P skrev om Erica Berg en del av Fastighetsbyrån Täby
    Bra och kunnig mäklare med serviceskänsla
  • Bostadsbyggarna  F
    Bostadsbyggarna F skrev om Erica Berg en del av Fastighetsbyrån Täby
    Engagerad, kunnig och social. Lätt att resonera o diskutera med. Förklarar bra och driver på processen. Rekommenderas!
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Erica Berg en del av Fastighetsbyrån Täby
    Erica var till stor hjälp när jag köpte mitt hus. Hon var otroligt tillmötesgående. Jag har fullt förtroende för henne som mäklare.
  • Carl L
    Carl L skrev om Oscar Hallbygård en del av Fastighetsbyrån Täby
    Oskar har gått från klarhet till klarhet under sitt uppdrag när han sålde min lägenhet. Han har alltid varit närvarande och är i en klass för sig själv när det kommer till proffessionalitet under visningar och förberedelser för försäljningen. Jag har aldrig tidigare träffat en sådan glädjespridare och det märks verkligen att han älskar det han gör!

Tack Oscar, jag kommer att rekommendera dig för alla i min närhet!
  • Abdelahad S
    Abdelahad S skrev om Oscar Hallbygård en del av Fastighetsbyrån Täby
    Oscar har varit otroligt professionell och väldigt trevligt bemötande.
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Oscar Hallbygård en del av Fastighetsbyrån Täby
    Oscar har en stor fördel. En fördel att vara ung och hungrig, vilket gör honom till en mycket responsiv mäklare som alltid kommer tillbaka med fakta i god tid och ser till att både köpare och säljare får en mäklare som man trivs med.
    Om man till detta lägger till att han kompetent och affärsmässig och trevlig att göra affärer med så har ni en bild av Oscar. Vi var mycket nöjda med hela affärsprocessen med Oscar!
  • Susanne A
    Susanne A skrev om Oscar Hallbygård en del av Fastighetsbyrån Täby
    Trevlig samt engagerad mäklare som tar sig tid. Snabba återkopplingar vid funderingar och frågor. Rekomenderas varmt!
  • Vaito L
    Vaito L skrev om Oscar Hallbygård en del av Fastighetsbyrån Täby
    Trevlig bra bemötande, skulle vara önskvärt om fastighetsbyrån kunde sänt sms förslag om annat ledigt boende, alla har inte mejladresser, något att tänka på! För övrigt mycket nöjd kund
  • Lena A
    Lena A skrev om Oscar Hallbygård en del av Fastighetsbyrån Täby
    Trevligt bemötande, saklig korrekt information .
  • Christine F
    Christine F skrev om Oscar Hallbygård en del av Fastighetsbyrån Täby
    Oscar har valt helt rätt yrke! Trevlig, ambitiös och snabb på att svara på frågor som dyker upp. Du kan känna dig trygg i affären :)

Christine Farneman, Täby.
  • Ninni N
    Ninni N skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Mycket kunnig och engagerad! Hänsyn till såväl säjare som köpare.
  • Lei C
    Lei C skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Han är jättebra! Snäll mot kund! :)!@
  • Johan J
    Johan J skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    ständigt på hugget, bra idéer, alltid hjälpsam, kunnig
  • Priyadarshini P
    Priyadarshini P skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Christoffer is always spot on!. We have used Christoffer twice to sell our apartment and villa and he has always gotten our requirements right. He is great with his suggestions and advice . I would definitely recommend him.
  • Samuel J
    Samuel J skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Mycket nöjd med mitt köp där mäklaren Christoffer Stendahl varit mäklare. Professionell, snabb och tydlig i all kommunikation. Jag har aldrig känt mig osäker eller behövt fråga efter information/uppdateringar Christoffer har alltid förekommit via mail, samtal eller SMS. Av de mäklare jag mött under åren så är Christoffer den bästa!
  • Jason J
    Jason J skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Blev rekommenderad Christoffer, och jag är mycket nöjd! Han har varit väldigt trevlig, tydlig och oerhört professionell! Jag använder mig mer än gärna av honom igen.
  • Andreas A
    Andreas A skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Rekommenderar varmt Christoffer. Hjälpte oss med både Köp och Sälj. Fanns alltid tillgänglig och kändes riktigt genuin, mer än bara en säljare. Tog sig tid att förklara och gå igenom sådant som inte var solklart för oss.
    /Andreas
  • Emelie F
    Emelie F skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Vi köpte av Christoffer och utifrån det bemötandet vi fick valde vi därför att sälja vår lägenhet med honom. Han är en toppenmäklare, med personlig touch och man känner att man är i trygga händer. Det är professionellt och just i vårat fall så hade han god kundkrets då han sålt flera lägenheter i vår lilla brf. Vi är mycket nöjda med både köp och sälj, allt har gått smidigt till! Christoffer har varit tillgänglig och har snabbt besvarat alla möjliga frågor och funderingar.
  • Anders B
    Anders B skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Personligt och proffesionellt bemötande.
  • Sergio R
    Sergio R skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Bemötandet och hanteringen var mkt bra hela vägen. Uppskattar all jobb som lagts ner på detta. Trotts att jag inte riktigt fått det jag önskat i form av pris för lägenheten så är jag mycket nöjd.
  • Robin J
    Robin J skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Christoffer har varit vänlig, lätt att samtala med och lätt att förstå och noggrann med att ge genomtänkta råd av ang. smått och stort om vad som gäller inför en bostadsaffär. Jag fick heller aldrig känslan att jag blev lurad att köpa, utan allt snarare att de frågor och undringar jag hade besvarades på ett tillräckligt neutralt sätt för att jag skulle känna att jag kunde lita på informationen jag gavs - vilket jag inte normalt känner med varje mäklare jag möter. Jag har varit en lite mer krävande kund än genomsnittet och ändå känner jag att Christoffer har gjort allt han kunnat för att ordna saker för min skull så att jag enklare kunnat fixa allt som måste vara på plats inför en kontraktssignering och inflytt. Han har t.o.m tvingats skjuta lite smått på en planerad semester för att mitt köp ska gå igenom.
    Jättenöjd alla sätt och vis. Jag uppfattade det som att säljaren hade samma inställning.

Dessutom
  • Mitra H
    Mitra H skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Duktig och trevlig mäklare. Snabb handläggning
  • Niklas P
    Niklas P skrev om Oscar Hallbygård en del av Fastighetsbyrån Täby
    Kunnig, saklig och lätt att ha och göra med! Ger snabb återkoppling under processens gång.
  • Sergio R
    Sergio R skrev om Fastighetsbyrån Täby
    Bemötandet var mkt bra och till belåtenhet. Väldigt rimligt.
  • Jacob F
    Jacob F skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Otroligt bra mäklare! Underlättat processen för försäljningen och hjälp mig med både det ena och det andra. Aldrig några problem med kontakt även efter försäljning inom rådgivning.
    Kommer garanterat ringa Marcus vid nästa läge också!
    Mvh Jacob
  • Petter A
    Petter A skrev om Oscar Hallbygård en del av Fastighetsbyrån Täby
    Oscar är en mycket trevlig, ambitiös, engagerad och lojal mäklare. Jag är mycket nöjd.
  • Kicki L
    Kicki L skrev om Oscar Hallbygård en del av Fastighetsbyrån Täby
    Bra bemötande,trevlig, lyssnar på mig som kund,mycket tydlig i all information som jag som kund erhöll om vad som gällde för just mig och min försäljning.Det uppskattas.Allt gick smidigt.
  • Andree N
    Andree N skrev om Oscar Hallbygård en del av Fastighetsbyrån Täby
    Utmärkt mäklare, väldigt hjälpsam och pedagogisk vilket uppskattas av en oerfaren säljare. Bra pris fick vi för lägenheten också. Två tummar upp

Esplanaden 17b, 183 34 Täby