Fastighetsbyrån Täby

Esplanaden 17b, 183 34 Täby — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån och Täby, en grönskande förort norr om Stockholm. Här finns allt från exklusiva villor till lägenheter och barnvänliga radhus. Vi på kontoret här förmedlar alla sorters bostäder och har god lokalkännedom. Vi sköter alltid affärerna noggrant och tryggt samtidigt som vi är otroligt engagerade i vårt yrke.

Vi känner till dina möjligheter här i Täby och har de rätta verktygen för att leda affären från början till slut. Varmt välkommen att kontakta oss, vi ser fram emot ett samarbete!

Läs vad 625 kunder tycker om Fastighetsbyrån Täby

• 2020-05-20

Niklas B skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Bra på att återkoppla. Alla papper i ordning Läs mer
  • 2020-05-18

Lars H skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Driven och svarar när man hör av sig Läs mer
  • 2020-05-17

Lars Henning N skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Vi bokade tid med tre mäklarbyråer för att se värdet och intresset på vårt radhus. Vi fick offerter från dem alla tre men det som avgjorde var första intrycket. Marcus var lugn och sansad samt hade förståelse för vår situation. Ingen kalender eller reklam lämnade han vilket vi såg som mycket positivt. Vi har själva fått styra tidsplanen och säga till när det var klart för fotografering mm. Den rutin och det lugn som Marcus besitter har naturligtvis sin förklaring i hans rutin som mäklare. När det var dags för visningarna kommunicerade han hela tiden med oss och budgivningen blev spännande.
    Vi är mycket nöjda med resultatet och rekommenderar Marcus starkt.
    /Lars och Ulla-Britt. Läs mer
  • Rami A

2020-05-11

Rami A skrev om Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Jag var supernöjd med min bostadsaffär. Läs mer
  • 2020-05-08

Patrick B skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Grym mäklare!
    köpte en lägenhet, snabb återkoppling, tydlig och väldigt trevlig i sitt bemötande :) Läs mer
    2020-05-17 Christoffer S svarar Patrick B
    Tack Patrick, hoppas att ni ska trivas med nya boendet :)
  • 2020-05-08

Christoffer E skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Grymt engagerad och duktig på det han gör! Tummen upp! Läs mer
    2020-05-08 Fredrik L svarar Christoffer E
    Tack för dom fina orden!

Grattis till den fina lägenheten!

Mvh Fredrik
  • 2020-05-05

Marianne E skrev om Fastighetsbyrån Täby
    Köpt en tre i Täby. Jag träffade inte mäklaren då jag var bortrest så min sambo och dotter tittade förevisningen. Jag hade bara mail- - och telefonkontakt. Det fungerade utmärkt. Läs mer

Erik S skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Alltid trevlig, tillgänglig och tillmötesgående! Läs mer
    2020-05-17 Christoffer S svarar Erik S
    Tack Erik, och lycka till med ert nya drömboende!

Ulrika L skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Christoffer sålde min lägenhet.
    Smart att inte bara se till mina behov som säljare av bostad utan hjälpte mig också vid köp av mitt nästa boende. Ett bra bollplank under hela min sälj- och köpprocess. Läs mer
    2020-05-17 Christoffer S svarar Ulrika L
    Tack för ett bra samarbete och ditt förtroende i både försäljning och köp! Jag kommer gärna och kikar på/värderar ditt nya boende när du fått ordning på det. Vi hörs!

Malin S skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köp av bostadsrätt. Mycket bra bemötande, flexibilitet och tillgänglighet. Smidigt tillträde och engagerad mäklare. Läs mer
    2020-05-17 Christoffer S svarar Malin S
    Tack för ett fint omdöme, Malin! Jag hoppas att ni ska trivas bra i er nya bostad :)
  • 2020-04-28

Camilla B skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Christoffer uppfyllde mitt behov av rak dialog utan för mycket omsvep. Han jobbade hårt och försökte vara i framkant av händelseutvecklingen både innan och efter visningarna av vårt radhus. Tyvärr krossade Corona våra förhoppningar om ett snabbt säljförlopp till förväntat och värderat pris. Det blev tvärtom. Christoffer valde dock den proaktiva säljapproachen i uppförsbacken och troligtvis var det just det som ledde till att huset blev sålt. Det är svårt att sätta högsta betyg då slutpriset skiljde sig betydligt från våra förväntningar. Men fråga mig igen om ett halvår och jag kan förhoppningsvis se mer klarsynt på händelseförloppet. Jag rekommenderar Christoffer till de kunder som vill ha en hårt arbetande och påläst mäklare med sinne för att stänga affärer. Christoffer väljer att se möjligheter istället för problem och besitter en stor dos personkännedom i kombination med fokus på spelets regler. Läs mer
    2020-05-17 Christoffer S svarar Camilla B
    Stort tack för dina fina ord, Camilla. Och tack för att ni hade förtroende för mig hela vägen och lyssnade på och tog mina råd som underlag för tuffa beslut i en annorlunda marknad med speciella omständigheter. Tack för ett gott samarbete och lycka till med ert nya boende! Ni vet var jag finns ifall ni behöver mig i framtiden :)
  • 2020-04-20

Torsten S skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Har sålt en bostadsrätt i Täby under ganska stor tidspress. Christoffer gjorde detta på ett mycket bra sätt. Läs mer
    2020-05-17 Christoffer S svarar Torsten S
    Tack Torsten,
    Och tack för ert förtroende och ett bra samarbete!
  • 2020-04-20

Birgitta S skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Sålt en 3:a i Näsbydal. Christoffer är en väldigt trevlig och kunnig mäklare som inger förtroende. Hans råd och agerande var helt avgörande för den framgångsrika affären. Jag rekommenderar
    honom gärna. Birgitta Segelius Läs mer
    2020-05-17 Christoffer S svarar Birgitta S
    Tack så mycket Birgitta, det värmer att höra! :)
  • 2020-04-02

Catarina J skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Jag och min sambo mötte Christoffer i köpet av våran första lägenhet och fick en väldigt positiv upplevelse! Hans sätt att förklara har gjort det hela informativt och samtidigt väldigt lätt att förstå. Bemötandet har alltid varit glatt och lättsamt, därför är vi toppennöjda! Läs mer
    2020-04-14 Christoffer S svarar Catarina J
    Tack för din feedback, Catarina! Njut av nya boendet, så ses och hörs vi framöver! :)
  • 2020-03-31

Fredrik P skrev om Fastighetsbyrån Täby
    Fick ett väldigt trevligt bemötande av Christian som skötte hela processen på ett väldigt bra sätt. Läs mer
  • 2020-03-31

Albin B skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Christoffer är en strålande mäklare. Han är noggrann, kundfokuserad och lösningsorienterad. Förklarar saker med enkelhet som gör att det blir enkelt att förstå. Läs mer
    2020-04-01 Christoffer S svarar Albin B
    Stort tack för de fina orden, Albin! Jag hoppas att ni ska trivas i er nya lägenhet och jag kommer gärna och kikar på hur ni fått det när ni bott in er lite :)
    Vi hörs!
  • 2020-03-23

Matilda L skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Fredrik hjälpte oss sälja vår 3:à i Grindtorp, Täby. Fick ett bra intryck redan vid första mötet, väldigt trevlig. Vi kunde snabbt lägga en plan för hur försäljningen skulle gå till (tid för fotografering, visningar). Fredrik höll oss löpande uppdaterade om hur många som varit inne och tittat på annonsen. Under budgivning hjälpte Fredrik till med förhandlingen mellan oss och köpare, vi är väldigt nöjda med hur allt gick till och slutade! Läs mer
    2020-05-08 Fredrik L svarar Matilda L
    Tack för ett bra samarbete och tack till en lyckad försäljning!

Mvh Fredrik
  • 2020-03-18

Oscar J skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Vi är supernöjda med Marcus! Väldigt behjälplig, kunnig och lugn/trygg! Läs mer
  • 2020-03-04

Niklas N skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    När jag nyligen köpte min allra första bostadsrätt kändes det bara väldigt tryggt och tydligt hela vägen fram till dess att tillträdet var färdigt och nycklarna nu var mina. I händelsen av att jag springer på Marcus igen i något sammanhang vill jag nog bara verkligen en gång till säga tack först och främst - för det ska han ha. Läs mer
  • 2020-03-01

Marie S skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Fredrik har bemött mig och mina önskemål på ett utmärkt sätt. Jag har fått löpande information under hela processen. Fredrik ger trygghet i en situation som är lite stressande för en ovan säljare av en bostadsrätt. Priset blev också högre än mina förväntningar.
    Tack Fredrik! Läs mer
    2020-03-19 Fredrik L svarar Marie S
    Tack för de fina orden och ett gott samarbete!
    Vänliga hälsningar Fredrik
  • 2020-02-28

Rune P skrev om Fastighetsbyrån Täby
    Köpt en 3:a Marknadsvägen 191 , TÄBY.
    Vänligt & professionellt bemötande, i alla avseenden.
    Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-02-27

Aune Elina W skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Är en mycket nöjd köpare
    Allt gick smidigt och enligt planerna
    Christoffer är en mycket empatisk och kompetent
    mäklare,rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-03-18 Christoffer S svarar Aune Elina W
    Tack Aune och lycka till med nya boendet! Jag hoppas att du kommer att trivas bra =)
  • 2020-02-21

Emma A skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Jag har sålt en lgh och CS har gjort ett mkt bra jobb. Bra samarbete och dialog oss emellan! Han är informativ under tiden processen är igång! Man känner sig väl informerad. Läs mer
    2020-02-24 Christoffer S svarar Emma A
    Tack för din fina feedback Emma!
  • 2020-02-06

Roy D skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Jag har sålt en 2:a med Christoffer.

Väldigt professionell och man märker att han har flera års erfarenhet.
    Christoffer var påläst om föreningen, det visade sig att han satt på mer information än mig, Vilket överraskade på ett positivt sätt.

Kompetent mäklare samt supertydlig och lugn person som tar hand om en genom hela säljprocessen- i stort sätt alltid tillgänglig

Jag har erfarenhet av två tidigare köp/försäljningar med andra mäklarfirmor.
    Synd att jag inte stötte på dig tidigare.
    Varma rekommendationer från en nöjd kund! Läs mer
    2020-02-24 Christoffer S svarar Roy D
    Stort tack för dina fina ord, Roy! Och tack själv för ett mycket bra samarbete - från början till slut!
  • 2020-02-05

Sabina V skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Vi sålde en bostadsrätt med Christoffer och det gick jättebra. Läs mer
    2020-02-24 Christoffer S svarar Sabina V
    Tack för ett fint samarbete, Sabina!
  • 2020-02-03

Alexander P skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Fredrik sålde vår bostad.
    Hade lite större förväntningar på säljpriset. Läs mer
    2020-02-11 Fredrik L svarar Alexander P
    Hej Alexander,
    Vad tråkigt att höra att du känner så.
  • 2020-02-02

Josef S skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Lugn, sansad, noggrann. Affär utan krångel. Läs mer
    2020-02-11 Fredrik L svarar Josef S
    Hej Josef och tack för de fina orden.
    Hoppas du kommer trivas i nya lägenheten!
  • 2020-02-01

Isabelle P skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Sålde lägenhet
    Bra bemötande
    Goda råd och tips Läs mer
    2020-02-11 Fredrik L svarar Isabelle P
    Hej Isabelle,
    Vad kul att höra att du är nöjd.
    Tack för ett bra samarbete!
    Bästa hälsningar Fredrik Lagerkrantz
  • Simon N

2020-01-14

Simon N skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Jag har sålt min lägenhet i Täby med hjälp av Fredrik Lagerkrantz.
    Jag har blivit bemött väldigt bra och professionellt av honom.
    Lyhörd och en förstående mäklare som kommer med tips och är alltid kontaktbar.
    Ja han uppfyllde mina förväntningar hur en mäklare skall vara för en själv som inte har stenkoll på allt.
    Kan rekommendera honom till alla. Läs mer
    2020-01-22 Fredrik L svarar Simon N
    Tack för de fina orden Simon!
    Hoppas ni kommer att trivas i eran nya lägenhet.

Bästa hälsningar Fredrik Lagerkrantz
  • Tomas L

2020-01-13

Tomas L skrev om Fastighetsbyrån Täby
    Bra upplevelse när jag köpte min första villa någonsin. Läs mer
  • 2020-01-11

Alireza K skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Tillgänglig och ligger på, precis som en mäklare ska göra. Läs mer
  • 2020-01-10

Jesper N skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köpt 2:a i södra hägernäs.
    Väldigt bra bemötande. Tagit sig tid att lära känna bostaden och kunde svara på alla frågor jag hade.
    Som sammanfattning tycker jag Christoffer var förtroendeingivande, intresserad och väldigt bra på kommunikation både under budgivning och efter kontrakt var skrivet. Läs mer
    2020-01-10 Christoffer S svarar Jesper N
    Tusen tack för ditt fina omdöme Jesper! Hoppas att du ska trivas bra i det nya boendet :)
    Vi hörs!
  • 2019-12-20

Anders Bengt Ruben Otto B skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Har sålt mindre lägenhet i relativt nybyggt hus. Trots motig marknad har Marcus alltid hållit modet uppe och kommit med goda råd. Efter ett flertal visningar blev det till slut ett bra pris och en perfekt timing för försäljningen. Trägen vinner! Läs mer
  • 2019-12-19

Emma T skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Sålt lägenhet. Christoffer gjorde sitt jobb på ett mycket proffsigt sätt. Nöjd med bemötandet och hans tillvägagångssätt genom processen. Läs mer
    2020-01-09 Christoffer S svarar Emma T
    Tack för fin feedback Emma! Lycka till med nya boendet på nya orten! :)
  • 2019-12-07

Ewa W skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köpt lägenhet. Fredrik gav ett stressat, osäkert och inte så positivt intryck. Läs mer
  • 2019-12-05

Maria R skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Christoffer har nyligen hjälp mig att sälja min 2:a i Gribbylund och jag kan varmt rekommendera honom. Han har under hela processen varit väldigt engagerad och lyhörd, löpande återkopplat vilket har gjort att jag som säljare känt mig helt trygg i hans råd och rekommendationer. Läs mer
    2019-12-18 Christoffer S svarar Maria R
    Tack så mycket för ett bra samarbete, Maria! Det känns fint att ha fått hjälpa till med din försäljning efter ett par års kontakt längs vägen. Nu ska vi bara hitta något nytt åt dig också :)
  • 2019-12-05

Emilie S skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Har köpt lägenhet och fått hjälp av Christoffer som gett ett Informativt, hjälpsamt och professionellt bemötande. Christoffer rekommenderade mig en bostad han trodde skulle passa och den bostaden är den jag nu köpt. Utan hans rekommendataion hade jag aldrig tittat på denna lägenheten så jag är mycket nöjd idag. Läs mer
    2019-12-18 Christoffer S svarar Emilie S
    Stort tack för ditt fina omdöme, Emilie! Lycka till nu i nya bostaden och hojta till om du behöver min hjälp - du vet vart jag finns!
  • 2019-12-03

Martin L skrev om Fastighetsbyrån Täby
    Köpte en lägenhet i Täby, mycket proffesionellt och trevligt bemötande i hela processen! Lätt att få kontakt med och svarade snabbt på alla frågor. Läs mer
  • 2019-12-02

Andreas John Olaf O skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Sålt villa. Mycket bra information, tillgänglig och kunnig. Läs mer
  • 2019-11-25

Elisabeth W skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Jag har sålt ett bostadrättsparhus i Täby kyrkby. Fick ett mycket bra, trevligt och proffsigt bemötande. Lyssnade på mina frågor och undringar, var intresserad och kunnig. Skulle gärna välja samma mäklare igen och/eller rekommendera till någon annan. Läs mer
  • 2019-11-23

Wictor L skrev om Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köpt en lägenheten. Blev bemött väldigt bra av daniel andersson, jag hade väl inte världens högsta förväntningar. Så han överträffade mina förväntningar och va bra. Läs mer
  • 2019-11-20

Klara L skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Vi bytte mäklare till Christoffer då vi hade fått ett gott intryck av honom sen innan. Han håller god kontakt för att informera om processen, är kreativ för att locka köpare och brinner för sitt yrke. Vi skulle varmt rekommendera honom. Läs mer
    2019-12-18 Christoffer S svarar Klara L
    Tack Klara, för era fina ord och för ett fint samarbete! Hoppas att ni trivs bra i ert nya boende =)
  • 2019-11-04

Anders E skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köpt bostadsrätt i Täby, vårt intryck av Christoffer har varit och är professionellt och trevligt. Vi är nöjda med hela processen och kan definitivt rekommendera Christoffer. Läs mer
    2019-11-04 Christoffer S svarar Anders E
    Tack för feedbacken Anders! Jag hoppas att ni kommer trivas i ert nya boende och kommer gärna och tittar hur ni har fått det när ni kommit tillrätta. Vi hörs!
  • 2019-11-02

Kenneth A skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Mycket trevlig och hjälpsam med köp av 3a i täby,på det hela taget en mycket bra upplevelse Läs mer
  • 2019-10-28

Sophie S skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köpare av bostadsrätt på 82 kvm.

Proffsig och engagerad mäklare med snabb återkoppling. Mån om att vi som köpare ska vara nöjda! Läs mer
    2019-10-28 Christoffer S svarar Sophie S
    Tack för din fina feedback, Sophie! Jag hoppas att ni kommer trivas bra i ert nya boende :)
  • Lidia B

2019-10-27

Lidia B skrev om Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Daniel Anderson är ok som mäklare, trevlig och med mål att sälja den objekt han fått från kunden.
    Men han har för bråttom med allt och man märker att han har många andra objekt samtidigt och man känner sig som "en i mängden", tyvärr. Läs mer
  • 2019-10-25

Fanny B skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Fredrik har varit noggrann och tydlig i sin kommunikation. Känt mig trygg genom hela processen för försäljning av min lägenhet. Fredrik skapade snabbt ett förtroende och det visade sig stämma. Läs mer
  • 2019-10-19

Samuel B skrev om Fastighetsbyrån Täby
    Kompetent och driven mäklare. Fokus på både säljare och köpare Läs mer
  • 2019-10-15

Cecilia Maxe A skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Trevligt och informativt bemötande. Korrekt hantering av ärendet och löpande information om processen! Läs mer
    2019-10-28 Christoffer S svarar Cecilia Maxe A
    Tack Cecilia! Hoppas att sonen trivs bra i nya boendet :)
  • 2019-10-14

Robert L skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Radhus.
    Mycket bra bemötande och förtroendeingivande.
    Alla som han lovade. Läs mer
    2019-10-28 Christoffer S svarar Robert L
    Tack för ett bra samarbete, Robert!

Esplanaden 17b, 183 34 Täby