Fastighetsbyrån Täby

Esplanaden 17b, 183 34 Täby — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån och Täby, en grönskande förort norr om Stockholm. Här finns allt från exklusiva villor till lägenheter och barnvänliga radhus. Vi på kontoret här förmedlar alla sorters bostäder och har god lokalkännedom. Vi sköter alltid affärerna noggrant och tryggt samtidigt som vi är otroligt engagerade i vårt yrke.

Vi känner till dina möjligheter här i Täby och har de rätta verktygen för att leda affären från början till slut. Varmt välkommen att kontakta oss, vi ser fram emot ett samarbete!

Läs vad 635 kunder tycker om Fastighetsbyrån Täby

• 2019-11-11

Johanna R skrev om Ludvig Holmberg en del av Fastighetsbyrån Täby
    Ett otroligt profisionellt och förtroende givande bemötande. Jag sålde min tvåa på 47 kvadrat och fick en tydlig bild av vad lägenheten var värd. Sedan skötte Ludvig planeringen han gjorde till punkt och pricka från fotografering till visning. Jag fick kanon hjälp med hur jag skulle styla med belysning och växter. Sedan körde han två visningar och sålde sedan lägenheten ganska högt över vad den blev värderad innan. Kan inte vara med nöjd. Läs mer
  • 2019-11-04

Anders E skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köpt bostadsrätt i Täby, vårt intryck av Christoffer har varit och är professionellt och trevligt. Vi är nöjda med hela processen och kan definitivt rekommendera Christoffer. Läs mer
    2019-11-04 Christoffer S svarar Anders E
    Tack för feedbacken Anders! Jag hoppas att ni kommer trivas i ert nya boende och kommer gärna och tittar hur ni har fått det när ni kommit tillrätta. Vi hörs!
  • 2019-11-02

Kenneth A skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Mycket trevlig och hjälpsam med köp av 3a i täby,på det hela taget en mycket bra upplevelse Läs mer
  • 2019-10-31

Filip R skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Jag sålde min lägenhet i Täby med hjälp av Elin och jag är mycket nöjd med hennes arbete och engagemang. Elin var lätt att ha att göra med och hon lyckades sälja min lägenhet för det jag hoppades på att få. Full pott! Läs mer
  • 2019-10-31

Kettil W skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Elin var noggrann och professionell. Läs mer
  • 2019-10-29

Ellen K skrev om Ludvig Holmberg en del av Fastighetsbyrån Täby
    Jag har köpt en liten etta i Täby av Ludvig Holmberg. Han har varit både trevlig, kunnig inom bostaden och har alltid varit tillgänglig till hjälp. Han har haft ett otroligt proffsigt bemötande där jag som kund alltid har känt att jag fått svar på precis allt jag har behövt. Ludvig har även sålt in denna lägenhet med tips på hur denna kunde förbättras vilket gjorde att mitt beslut mycket lättare kunde fattas. Jag är en otroligt nöjd kund efter detta beslutsfattande och jag kommer gladeligen prata vidare om hur min erfarenhet med både Ludvig och fastighetsbyrån har varit. Läs mer
  • 2019-10-28

Sophie S skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köpare av bostadsrätt på 82 kvm.

Proffsig och engagerad mäklare med snabb återkoppling. Mån om att vi som köpare ska vara nöjda! Läs mer
    2019-10-28 Christoffer S svarar Sophie S
    Tack för din fina feedback, Sophie! Jag hoppas att ni kommer trivas bra i ert nya boende :)
  • Lidia B

2019-10-27

Lidia B skrev om Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Daniel Anderson är ok som mäklare, trevlig och med mål att sälja den objekt han fått från kunden.
    Men han har för bråttom med allt och man märker att han har många andra objekt samtidigt och man känner sig som "en i mängden", tyvärr. Läs mer
  • 2019-10-25

Fanny B skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Fredrik har varit noggrann och tydlig i sin kommunikation. Känt mig trygg genom hela processen för försäljning av min lägenhet. Fredrik skapade snabbt ett förtroende och det visade sig stämma. Läs mer
  • 2019-10-19

Samuel B skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Kompetent och driven mäklare. Fokus på både säljare och köpare Läs mer
  • 2019-10-15

Cecilia Maxe A skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Trevligt och informativt bemötande. Korrekt hantering av ärendet och löpande information om processen! Läs mer
    2019-10-28 Christoffer S svarar Cecilia Maxe A
    Tack Cecilia! Hoppas att sonen trivs bra i nya boendet :)
  • 2019-10-14

Robert L skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Radhus.
    Mycket bra bemötande och förtroendeingivande.
    Alla som han lovade. Läs mer
    2019-10-28 Christoffer S svarar Robert L
    Tack för ett bra samarbete, Robert!
  • 2019-10-14

Monica W skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Jag har sålt min lägenhet med hjälp av Christoffer Stendahl. Christoffer är mycket trevlig lyssnade på hur min situation ser ut och hur jag skulle vilja ha det. Han berättade om hur man kan lägga upp försäljningen och vi kom sedan tillsammans fram till ett upplägg för säljprocessen. Försäljningen gick väldigt smidigt och jag kände att Christoffer gjorde sitt bästa för att få till en lyckad försäljning. Christoffer känner till Täby mycket bra och har väldigt bra kunskap om marknaden. Jag har känt mig trygg genom hela säljprocessen och vill varmt rekommendera Christoffer som mäklare. Läs mer
    2019-10-14 Christoffer S svarar Monica W
    Stort tack för dina fina ord, Monica! Tack för ett fint samarbete och lycka till med nya boendet nu! :)
  • 2019-10-08

Shiva S skrev om Ludvig Holmberg en del av Fastighetsbyrån Täby
    Vi fick bostaden sålt och vi är nöjda med utfallet Läs mer
  • 2019-10-02

Anders L skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Fredrik Lagerkrantz uppträdde på ett professionellt och tillmötesgående sätt. Han var duktig på att på ett pedagogiskt sätt go igenom och förklara de olika stegen i processen och kontrakt. Läs mer
  • 2019-09-30

Ganesh A skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Very Professional.
    Responds quickly with the quieries.
    Apartment exihibition till the handover of keys every thing was taken care with much professional manner. Läs mer
  • 2019-09-25

Evalotta Å skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Jag har sålt min bostad. Av Elin blev jag mycket väl bemött. Hon är rak och snabb, det gillar jag.
    Ville sälja snabbt och så blev det. Läs mer
  • 2019-09-23

Laila L skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Har sålt en bostadsrätt. Mäklaren var alltid lätt att komma i kontakt med, återkopplade alltid. Mäklaren gav bra tips inför visning och var mycket positiv och bekräftande. Kändes väldigt tryggt att ha Elin som mäklare😀 Läs mer
  • 2019-09-23

John W skrev om Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Det du kan förvänta dig av Daniel är följande:

Professionellt bemötande
    Alltid tillgänglig
    Snabbfotad
    Transparent
    Går den extra milen Läs mer
    2019-10-28 Daniel A svarar John W
    Stort tack John för ett fantastiskt samarbete, extra tack till dig för dem du har rekommenderat mig vidare till som jag hjälpt att sälja!
    Sköt om dig och så ses vi nästa gång du behöver min hjälp!
  • 2019-09-18

Maria H skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Sålt en bostadsrätt
    Elin gav ett positivt intryck och var hela tiden engagerad samt uppträdde på ett professionellt sätt. Läs mer
  • 2019-09-17

Emmy S skrev om Ludvig Holmberg en del av Fastighetsbyrån Täby
    Kan varmt rekommendera Ludvig. Engagerad, kompetent, målinriktad och väl påläst. Vi är klart nöjda! Läs mer

David B skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Har köpt en bostadsrätt. Fick ett väldigt professionellt och trevligt bemötande av Christoffer. Är väldigt nöjd. Läs mer
    2019-10-14 Christoffer S svarar David B
    Tack för feedbacken David! Hoppas att du kommit tillrätta i nya lägenheten. Det är bara att höra av sig i framtiden om du behöver min hjälp. Vi hörs!

Erik G skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Professionell och erfaren mäklare. Är nöjd med vad min lägenhet såldes för. Allt övrigt har funkat enkelt och smidigt. Läs mer
    2019-10-14 Christoffer S svarar Erik G
    Tack för ett bra samarbete, Erik! Stort lycka till nu med nya bostaden, nya jobbet och tillökningen i familjen! :)

Maud Louise H skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Sålt hus, köpt lägenheter 2 st Läs mer
  • 2019-09-12

Lennart S skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Hon sköte det hela med bravur. Läs mer
  • 2019-09-11

Annelie C skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köpte fristående villa och är väldigt nöjd med bemötandet. Vi fick bra återkoppling på alla frågor vi hade och han var alltid tydlig, trevlig och hjälpsam. Läs mer
  • Helena B

2019-09-10

Helena B skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Eftersom vi satt på tre bostäder som gjorde att min man fick jobba alldeles för mycket så behövde vi verkligen sälja vår lägenhet.
    Vi blev bemötta på bästa och mest förtroende ingivande sätt. Vi hade höga förväntningar på Christoffer och han levererade verkligen.
    Vi är väldigt glada och tacksamma att vi hade Christoffer som mäklare och kan verkligen rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-09-03

Eddie S skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Vi som säljare är väldigt nöjda med Christoffer. Vi upplevde honom som ordentlig, noggrann och väldigt proffsig. Vi hade förtroende från honom redan från första mötet. Läs mer
  • 2019-08-29

Anna Z skrev om Ludvig Holmberg en del av Fastighetsbyrån Täby
    Ludvig är tillmötesgående och trevlig och svarar proffsigt på alla tänkbara frågor! Läs mer
  • 2019-08-28

Ted F skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Nöjd med insatsen givet förutsättningarna på marknaden. Elin är ständigt kontaktbar och målinriktad. Läs mer
  • Johnnie S

2019-08-26

Johnnie S skrev om Ludvig Holmberg en del av Fastighetsbyrån Täby
    Som köpare av en trea i Näsby Park upplevde vi Ludvig som professionell, kunnig, strukturerad, tydlig och framförallt ärlig.
    Då vi haft bra kontakt även med säljaren vet vi att den bilden delas även därifrån. Läs mer
  • 2019-08-19

Svetlana T skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Vi köpte en lägenhet. Fredrik är duktig och professionell mäklare. Läs mer
  • 2019-08-09

Sofie J skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Vi köpte en trea som va ett dödsbo och därmed bodde säljarna inte i Stockholm! Elin släppte ändå in oss i lägenheten två gånger så vi kunde mäta vilket vi var väldigt tacksamma för! Super trevligt bemötande, vi är glada som fick köpa lägenheten via Elin! Läs mer
  • 2019-08-05

Xiao Wei L skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Marcus var väldigt närvarande och serviceminded i kontakterna mellan oss som köpare och säljaren. Han hörde alltid av sig snabbt när diverse frågeställningar dök upp.

Vi har tre bostadsrättteri stockholm och en stuga i Skellefteå och blir det aktuellt med försäljning så kommer vi nog att höra av oss till Marcus igen. Läs mer
  • 2019-08-04

Erik A skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Sålt en tvåa i Täby.
    Bemötte oss på ett trevligt och glatt sätt. Han känns ärlig och han säger det han tycker i väldigt hög grad. Det uppskattas.

Mina förväntningar uppfylldes, vi fick ett pris vi var nöjda med utan för mycket krångel.

Man kan sammafatta vår säljprocess med följande.
    Bra, tydlig och ärlig kommuikation. Enkel att få tag på. Gör ett bra jobb. Väldigt lugn i säljprocessen när man själv är ganska hispig. Läs mer
  • 2019-08-02

Måns A skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köpte en lägenhet (3:a) i Hägernäs centrum. Fredrik hanterade hela affären jättebra utan några problem alls. Allting gick så smidigt som det kunde gå.

Mvh Måns Läs mer
  • Ingrid F

2019-07-29

Ingrid F skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Christoffer (samt Elin) på Fastighetsbyrån hjälpte oss att sälja vår 4:a till ett toppen pris! Jag kan varmt rekommendera Christoffer till alla som ska sälja i Täby. Han är en otroligt duktig säljare, lyhörd, trevlig och snabb på att ge återkoppling. Christoffer hade förståelse för vad som var viktigt i just vår situation och hade en tydlig plan på hur vi skulle få ett så bra pris som möjligt för vår bostad. Läs mer
  • 2019-07-26

Marie J skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köp av bostadsrätt. Elin var trevlig och gjorde sitt bästa. Lätt att få tag på. Glad och positiv. Läs mer
  • 2019-07-19

Dung P skrev om Ludvig Holmberg en del av Fastighetsbyrån Täby
    Ludvig Holmberg helped sell our apartment. It was great having a chance to work with Ludvig, who is very supportive, always positive, and also realistic. We could not sell the apartment at the price we originally expected but I believed that we made a good decision at a proper time. I am satisfied with Ludvig's way of working.

Regards,
    Dung Pham Van Läs mer
  • 2019-07-12

Tobias C skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Jag köpte min första bostadsrätt i Täby via Marcus och är väldigt nöjd med det bemötande jag fått.Trots en massa frågor har han ständigt varit tillgänglig och alltid försökt att hjälpa till på bästa möjliga sätt under hela processen. Han är som mäklare genuint intresserad av att allting ska bli bra och att både säljare/köpare blir nöjda vilket jag verkligen uppskattar.

Stort tack för all hjälp Marcus! Läs mer
  • 2019-07-09

Alexandra S skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Jag köpte en 58 m2 stor tvåa i Hägernäs genom Christoffer. Jag fick ett gott och professionellt bemötande av Christoffer som var påläst om lägenheten och bostadsrättsföreningen. Christoffer var mycket serviceinriktad och snabb på att återkoppla. Jag är mycket nöjd med Christoffer som mäklare. Läs mer
  • 2019-07-08

Claes Andreas S skrev om Marie-Louise Giertz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Vi köpte en villa som MarieLouise förmedlade. Vi tycker att hon gjorde ett bra jobb i avseende på nåbarhet och svarstid genom hela processen. Marie-Louise gav ett förtroendeingivande intryck och var väldigt konsultativ. Läs mer
  • 2019-06-28

Linus L skrev om Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Har väldigt bra kompetens inom hur bostadsmarknaden går upp/ner i priser.

Påläst och tydlig.

Han såg till att ett jobbigt ”jobb” vart lätt Läs mer
    2019-10-28 Daniel A svarar Linus L
    Hej Linus stort tack för förtroendet och din rekommendation. Lycka till med nya bostaden och behöver du min hjälp i framtiden när det är dags att vända tillbaka till Täby så vet du vart jag finns ;)

Eva A skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Bostadsrätt 2 rok, köpt.
    Kändes personlig, äkta och ödmjuk och inte så stel som många mäklare kan vara Läs mer

Katarina F skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Vi sålde en 3 rums lägenhet vid Täby Centrum med Christopher Stendahl som mäklare. Vi rekommenderar honom på alla sätt, proffsig, hjälpsam, trevlig och oerhört driftig!
    Vi är mycket nöjda med allt!
    Hälsningar
    Katarina F Läs mer
  • 2019-06-26

Bengt Johan Daniel L skrev om Marie-Louise Giertz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Marie-Louise sålde vår villa i Täby. En proffsig och kunnig mäklare som har 100% koll på "marknaden". Klok, positiv, engagerad och driven mäklare som jag rekommendera varmt.
    Marie-Louise levde mer än upp till våra förväntningar. Läs mer
  • 2019-06-19

Gregory Raymond W skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Marcus is an absolute professional. Sold our house quickly in a tough market. He gave us clear guidance throughout. He was available and responsive. And managed the process with confidence and competence. I would highly recommend him. Läs mer
    Daniel H gillar detta
  • 2019-06-16

Cecilia B skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Sålt en 4:a i Hägernäs.
    I en jobbig bostadsmarknad som gjorde att det tog lång tid att sälja så bytte jag till Fastighetsbyrån och Christoffer.
    Jag är jättenöjd med samarbetet och bemötandet. Lätt att få kontakt med och alltid tagit sig tid med frågor och funderingar.
    (Jag svarade på en av era enkäter tidigare i våras.) Läs mer
  • Tom S

2019-06-14

Tom S skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Marcus har på ett föredömligt sätt enträget kämpat för att sälja vår bostadsrätt i Näsby Park. Trots prisnedgång och att det gått "troll" vid just den adressen har Marcus lyckats med att hitta en köpare.
    Bemötande, kommunikation och lyhördhet ger Marcus betyget 11 på en 10 gradig skala!
    Tack Marcus! :-) :-) Läs mer
    Daniel H gillar detta