Fastighetsbyrån Täby

Fastighetsbyrån Täby

Välkommen till Fastighetsbyrån och Täby, en grönskande förort norr om Stockholm. Här finns allt från exklusiva villor till lägenheter och barnvänliga radhus. Vi på kontoret här förmedlar alla sorters bostäder och har god lokalkännedom. Vi sköter alltid affärerna noggrant och tryggt samtidigt som vi är otroligt engagerade i vårt yrke.

Vi känner till dina möjligheter här i Täby och har de rätta verktygen för att leda affären från början till slut. Varmt välkommen att kontakta oss, vi ser fram emot ett samarbete!

Läs vad 902 kunder tycker om Fastighetsbyrån Täby 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    • Vallatorp
    2021-10-17
    Trevligt bemötande!

Tydlig vid genomgång av köpekontraktet.
    • Grindtorp
    2021-10-13
    Superbra bemötande
    Professionell hantering genom hela processen
    2021-10-11
    Ett mycket positivt sätt. Kunnig och erfaren.
    Vi hade stora förväntningar men mäklaren var över förväntan, effektiv och snabb.
    Kan rekomendera honom med det varmaste.
  • sålde sitt hus med hjälp av Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    2021-10-11
    Christoffer har gjort ett bra jobb. Jag är mycket nöjd med min försäljning.
    Jag kan varmt rekommendera Christoffer Stendahl !
    Mvh Jill Fins
  • köpte sitt hus med hjälp av Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    2021-09-28
    Kunnig och proffsig. Visste vad ha pratade om. Tillgänglig för frågor. Förtroendeingivande.
    2021-09-28
    Trevlig, förtroendegivande och LYSSNADE på alla upplever jag. Både köpare och säljare.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    2021-09-28
    Lyhörd, proffsig och säker!
    Rolig och trevlig också./ Helen
    2021-09-28
    Fantastiskt bemötande, superb på att förmedla förtroende mellan parter som inte träffats. Jordnära och genuin. Vi valde Christoffer som mäklare för vår försäljning tack vare hans arbete när vi köpte.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    • Vallatorp
    2021-09-28
    Daniel ser även personen och inte enbart uppdraget i sitt sätt att vara mäklare. Han är inlyssnande och möter kunden på ett ödmjukt sätt, något som passade mig.
    Jag kände mig trygg och nöjd. Rekommenderar honom varmt.
    • Näsby Park
    2021-09-20
    Trevligt bemöttande av mäklaren som var mycket service-inriktad och har varit mycket hjälpsam och kommunikativ då vi som utlandssvenskar har det lite knepigare med ett lägenhetsköp. Vi är hittills mycket nöjda. Nu väntar vi på att bli godkända av föreningen!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    • Grindtorp
    2021-09-16
    Vårt samarbete med mäklare Fredrik Lagerkrantz var utmärkt! Han sätter köparens och säljaren intresse i centrum av sitt arbete och kommunicerar med båda parts på ett professionellt och ödmjukt sätt. Han är snabb på att återkoppla och är tillgänglig om frågor uppstår, genom detta skapar han trygga affärer. Vi sålde vår lägenhet genom Fredrik och vi rekommenderar honom starkt till nästa köpare/säljare.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    2021-09-13
    Flertal lyckade affärer. Kan rekommenderas!
    2021-09-11
    Väldigt bra bemötande. En mäklare som lyssnar och lägger ner tid på sina klienter. Han uppfyllde våra krav plus lite till, kan man säga!
    2021-09-10
    Jag fick tips om Fredrik av en kollega på jobbet, och mitt första intryck var, en lugn och härlig person som lyssnar och bemöter en med sån härlig värme, Vi är super nöjda med Fredrik och ska vi sälja någon annan dag samt köpa så är det han vi kommer ringa!
  • skrev om Fastighetsbyrån Täby
    2021-09-10
    Trevlig på visningen så det väger upp. Dock falsk marknadsföring i annons om husets storlek (flera påpekanden innan det ändrades) och verkar ha ruckat lite på sanningen om förhandlingar som ej fanns i budlistan.
  • köpte sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Täby
    2021-09-09
    Lättillgänglig, tempostark och lösningsfokuserad. Med andra ord en pålitlig mäklare som ser till både säljarens och köparens önskemål och behov. Utmanande att få ihop den ekvationen, men Christian gör det med ett leende på läpparna. Vårt förtroendekapital till Christian är stort!
    2021-09-09
    Trevlig och professionell. Höll mig uppdaterad även när han inte hade ett konkret besked. Har varit tillgänglig och väldigt hjälpsam. Inger också förtroende så man känner sig trygg i affären.

.Sheila
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Marie-Louise Giertz en del av Fastighetsbyrån Täby
    2021-08-31
    Väldigt trevlig mäklare, om man jämför med andra byråer, hade en mäklare som inte ens gick in i lägenheten och bara stod och prata i telefon så mycket trevlig
    2021-08-30
    Väldigt seriös och lätt att ha att göra med. Alltid tillgänglig och behjälplig.
    2021-08-30
    Otroligt lösningsorienterad, kunnig och professionell. Kunde inte önskat oss en bättre mäklare!
    2021-07-23
    Bi blev bemöt av Daniel på ett mycket trevligt sätt . Han försökte hjälpa oss så mycket som möjligt för att vi ska hitta rätt .
    Han är trevlig , hjälpsam , pedagogik, glad ,respektfull och serviceminded.
    Sammanfattningen att vi skulle helst vilja ha kontakt med Daniel i framtida köp .
    2021-07-22
    Christoffer har varit proffsig, hjälpsam och transparent genom hela processen. Vi fick stort förtroende för honom och upplevde att hans mål var att både säljare och köpare skulle gå från affären med en positiv känsla.
    2021-07-19
    Christoffer gav oss stöd och hjälp genom både köp- och säljprocessen. För oss var det ofta snabba svängar från att i ena stunden vara redo att gå ut med försäljning till att i nästa stund avvakta. Christoffer hängde alltid med i svängarna och gav oss det stöd vi behövde för att känna oss trygga. Det hela slutade med succé med köp av en, för oss, drömbostad och en försäljning som låg i linje med våra höga förväntningar. Kan varmt rekommendera Christoffer!
    2021-07-09
    Otroligt hjälpsam, flexibel och ett fantastiskt bemötande alltid glad trevlig sålde min lght innan visningen. Jag är otroligt glad, nöjd att Christian Kairous fick sälja.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    2021-07-08
    Christoffer är trevlig och seriös utan att vara alltför formell. Mycket nöjd med hur han hanterat mitt bostadsköp.
    2021-07-03
    Jag tycker att Daniel har varit väldigt trevligt och hjälpsam hela tiden. Tack så mycket 🙏
    2021-07-03
    Trevlig, kunnig, hade koll på läget och kunde svara på alla frågor samt proaktiv och var noga med att alla hade koll på vad det skulle göra och var man kunde hitta all info.
    2021-06-26
    Alltid trevligt och har svar på alla frågor. Gick väldigt smidigt.
    • Näsby Park
    2021-06-26
    Jag är jättenöjd. Blev väldigt bra bemött redan vid första samtalet och fick förtroende väldigt snabbt.Allt gick väldigt bra och Christoffer upplever jag väldigt lugn och trygg. Han har koll på läget.
    Jag känner att samarbetet med Christoffer uppnådde alla mina förväntningar.
    Tycker också om informationen vi fick som säljare och köpare för att det ska gå smidigt som möjligt då köper sedan ska slutföras, för mig två månader senare.
    2021-06-23
    Han är en mycket snäll och artig man. Han lyssnade väl på våra ord och frågor och vägledde oss. Sammantaget var det en bra affär och jag är mycket nöjd med mäklarens prestanda. Om jag vill köpa eller sälja ett hus igen kommer jag definitivt att välja honom igen😊
    2021-06-22
    Trevlig, hjälpsam och kunnig. Det gick som på räls att köpa.
    2021-06-22
    Tydlig kommunikation och trevligt bemötande!
    2021-06-21
    En väldigt trevlig och hjälpsam mäklare mot sina köpare. Finns absolut dåligt jag kan säga om honom, en riktig specialist är han. En 10/10 från mig
    2021-06-21
    Christoffer är en fantastisk mäklare, lyhörd och kunnig.

Rekommenderar honom varmt.
    • Hägernäs
    2021-06-20
    Snabb vid affär lite långsam vid visning av bostad.
    2021-06-19
    Vår mäklare Christian Hanell är mycket trevlig, professionell, strukturerad och kan varmt rekommenderas !!!
    2021-06-18
    Professionellt och trevligt, men ändå personligt!
    Daniel lyssnar och hjälper till med den information som jag som köpare behöver. Snabb på att svara och ge feedback.
    Jag är mycket nöjd med min nya bostad och den hjälp jag fick av Daniel från visning till inflytt.
    • Hägernäs
    2021-06-18
    Hade inte bra koll kände jag. Blev väldigt hastigt med visningar. Kunde inte hålla ögonkontakt varken med mig eller köparen vid mötet utan tittade mest bort åt ett annat håll eller blundande. Är glad att lägenheten blev såld och samarbetet funkade sådär men var inte helt nöjd
    • Viggbyholm
    2021-06-12
    Trevligt bemötande
    Jag har höga förväntningar på en mäklare och Christian levde upp till dem.
    Mkt hjälpsam och tillgänglig
    • Näsbydal
    2021-06-11
    Som köpare tycker jag att Daniel inte har agerat som jag förväntat mig.
    Bland annat lovade säljaren att se till att det trasiga låset till balkongen snarast skulle åtgärdas. Även Daniel medd. mig att självklart skall säljaren åtgärda detta. Nu har säljaren ändrat sig och när jag kontaktar henne får jag inget svar. Har då kontaktat Daniel och sagt att jan får ta tag i detta. Tyvärr inget besked från honom och tiden bara går.
    Hej Gerd och Leif , det är verkligen tråkigt när bostaden inte lever upp till förväntan och saker som skulle åtgärdas inte blir åtgärdade.
    För tydlighetens skull igen så är jag inte part i försäljningen och kan inte själv åtgärda dessa fel. Ni behöver vända er direkt till säljaren enligt mina tidigare instruktioner. Jag har även förmedlat det till dem. Hittar ni ingen lösning mellan er är det tyvärr civilrättsligt som man måste går. Jag kan tyvärr inte enligt fastighetsmäklarlagen agera domare i tvister utan skall vara oberoende och endast ge saklig vägledning, vilket jag gjort. Jag hoppas att det ska lösas sig på bästa sätt och jag finns här för råd.
    2021-06-11
    Mycket hjälpsam och gav ett väldigt trevligt bemötande. Gav mycket bra information om lägenheterna och besvarade våra frågor. Förklarade på ett bra sått stegen ifrån första underskriften till dagen då lägenheten är klar för inflyttning. År mycket nöjd med både lägenhetsval och mäklare.
    Tusen tack för den fina rekommendationen! Ha en trevlig sommar:) Daniel Anderson
    Proffsig, trevlig och behjälplig
    Tack för rekommendationen! Lycka till med flytten nu och grattis till att äntligen få snabbt bredband :) Daniel Anderson
    2021-06-11
    Bra och trevligt bemötande och det kändes som att han alltid jobbade för att få till den bästa affären för oss.
    • Södra Hägernäs
    2021-06-10
    Christoffer är en toppenmäklare! Mycket bra bemötande och han bryr sig mycket om sina kunder. Jag skulle absolut rekommendera honom!

Köpet av min nya lägenhet kunde inte varit smidigare. Allt flöt på utan problem och jag är som sagt väldigt nöjd med både lägenheten och mäklaren!
    • Näsbydal
    2021-06-09
    Vi är mkt besvikna på Daniels engagemang, säljaren har inte åtgärdat kraftig åverkan på balkonglås, vattenskada på parkett där det delades av mediabänk. Har kontaktat Daniel flertalet ggr men han gör inte ett dugg! Mkt besviken på hans bemötande. Kommer inte rekommendera Daniel.
    Hej Gerd och Leif, det är verkligen tråkigt när bostaden inte lever upp till förväntan och saker som skulle åtgärdas inte blir åtgärdade.
    Köpte lägenhet i Täby kyrkby
    Trevlig kille
    Gillade läge mot syd
    Fick tips av mäklaren när jag skulle lägga bud.
    Jag är nöjd. Saknar dock planritning
    Hej Jean-Pierre, kul att du uppskattade bostaden och mig som mäklare.
    Självklart ser jag till att du får planlösningen.
    Den finns på ”köpcoachen” men jag ser till att mejla den till dig. Ta hand om dig.
    2021-06-09
    Daniel är lugn och kompetent som mäklare. Har man frågor så svarar han på dom och vet han inte svaret så berättar han det. Jag kan verkligen rekommendera Daniel som mäklare och den dag jag ska sälja så kommer jag att kontakta honom.
    Hej Catarina! Välkommen till Täby och tack för din fina rekommendation. Den dagen då det blir dags att sälja så finns jag här! Daniel Anderson
    • Roslags Näsby
    2021-06-09
    Professional, friendly and very helpful!
  • Christina Å
    köpte sin lägenhet med hjälp av Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    2021-06-09
    Rekommenderar starkt Mäklare Daniel Andersson som hjälpte mig att sälja min bostadsrätt på Spegelbacken 32 i Täby.
    Daniel är lyhörd, kunnig och professionell samt har ett mycket trevligt bemötande med kunden i fokus. Fick alltid snabb återkoppling och kände mig mycket trygg och nöjd genom hela processen!!
    Christina Å
    Hej Christina, tack för dem fina orden, extra kul att du som säljaren även blev köpare till mig också. Ta hand om dig! Daniel Anderson
  • köpte sitt hus med hjälp av Marie-Louise Giertz en del av Fastighetsbyrån Täby
    2021-06-08
    Vi köpte nyligen ett radhus, vi tycker mäklaren var väldigt tydlig, trevlig och rättvis med sin roll.
    Hon var en bra förmedlare mellan parterna kan sitt jobb på bra sätt.
    Vi skulle rekommendera och anlita henne både som köpare och säljare.
    Hon har uppfyllt våran förväntningar på bra sätt.