Fastighetsbyrån Täby

Esplanaden 17b, 183 34 Täby — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån och Täby, en grönskande förort norr om Stockholm. Här finns allt från exklusiva villor till lägenheter och barnvänliga radhus. Vi på kontoret här förmedlar alla sorters bostäder och har god lokalkännedom. Vi sköter alltid affärerna noggrant och tryggt samtidigt som vi är otroligt engagerade i vårt yrke.

Vi känner till dina möjligheter här i Täby och har de rätta verktygen för att leda affären från början till slut. Varmt välkommen att kontakta oss, vi ser fram emot ett samarbete!

Läs vad 615 kunder tycker om Fastighetsbyrån Täby

• Simon N

2020-01-14

Simon N skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Jag har sålt min lägenhet i Täby med hjälp av Fredrik Lagerkrantz.
    Jag har blivit bemött väldigt bra och professionellt av honom.
    Lyhörd och en förstående mäklare som kommer med tips och är alltid kontaktbar.
    Ja han uppfyllde mina förväntningar hur en mäklare skall vara för en själv som inte har stenkoll på allt.
    Kan rekommendera honom till alla. Läs mer
  • Tomas L

2020-01-13

Tomas L skrev om Fastighetsbyrån Täby
    Bra upplevelse när jag köpte min första villa någonsin. Läs mer
  • 2020-01-13

Fredrik L skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köpte radhus av Elin som ingav förtroende. Var lätt att få tag på, hade svar på frågorna samt var bra att bolla tankar och funderingar på. Rekommenderar henne! Läs mer
  • 2020-01-11

Alireza K skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Tillgänglig och ligger på, precis som en mäklare ska göra. Läs mer
  • 2020-01-10

Jesper N skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köpt 2:a i södra hägernäs.
    Väldigt bra bemötande. Tagit sig tid att lära känna bostaden och kunde svara på alla frågor jag hade.
    Som sammanfattning tycker jag Christoffer var förtroendeingivande, intresserad och väldigt bra på kommunikation både under budgivning och efter kontrakt var skrivet. Läs mer
    2020-01-10 Christoffer S svarar Jesper N
    Tusen tack för ditt fina omdöme Jesper! Hoppas att du ska trivas bra i det nya boendet :)
    Vi hörs!
  • 2019-12-20

Anders Bengt Ruben Otto B skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Har sålt mindre lägenhet i relativt nybyggt hus. Trots motig marknad har Marcus alltid hållit modet uppe och kommit med goda råd. Efter ett flertal visningar blev det till slut ett bra pris och en perfekt timing för försäljningen. Trägen vinner! Läs mer
  • 2019-12-19

Emma T skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Sålt lägenhet. Christoffer gjorde sitt jobb på ett mycket proffsigt sätt. Nöjd med bemötandet och hans tillvägagångssätt genom processen. Läs mer
    2020-01-09 Christoffer S svarar Emma T
    Tack för fin feedback Emma! Lycka till med nya boendet på nya orten! :)
  • 2019-12-07

Ewa W skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köpt lägenhet. Fredrik gav ett stressat, osäkert och inte så positivt intryck. Läs mer

Maria R skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Christoffer har nyligen hjälp mig att sälja min 2:a i Gribbylund och jag kan varmt rekommendera honom. Han har under hela processen varit väldigt engagerad och lyhörd, löpande återkopplat vilket har gjort att jag som säljare känt mig helt trygg i hans råd och rekommendationer. Läs mer
    2019-12-18 Christoffer S svarar Maria R
    Tack så mycket för ett bra samarbete, Maria! Det känns fint att ha fått hjälpa till med din försäljning efter ett par års kontakt längs vägen. Nu ska vi bara hitta något nytt åt dig också :)

Paulina O skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Jag var köpare av ett av Elins objekt. Elin var rak, lätt att få tag i och alltid super trevlig. Kan verkligen rekommendera! Läs mer

Emilie S skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Har köpt lägenhet och fått hjälp av Christoffer som gett ett Informativt, hjälpsamt och professionellt bemötande. Christoffer rekommenderade mig en bostad han trodde skulle passa och den bostaden är den jag nu köpt. Utan hans rekommendataion hade jag aldrig tittat på denna lägenheten så jag är mycket nöjd idag. Läs mer
    2019-12-18 Christoffer S svarar Emilie S
    Stort tack för ditt fina omdöme, Emilie! Lycka till nu i nya bostaden och hojta till om du behöver min hjälp - du vet vart jag finns!
  • 2019-12-03

Martin L skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köpte en lägenhet i Täby, mycket proffesionellt och trevligt bemötande i hela processen! Lätt att få kontakt med och svarade snabbt på alla frågor. Läs mer
  • 2019-12-02

Andreas John Olaf O skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Sålt villa. Mycket bra information, tillgänglig och kunnig. Läs mer
  • 2019-11-25

Elisabeth W skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Jag har sålt ett bostadrättsparhus i Täby kyrkby. Fick ett mycket bra, trevligt och proffsigt bemötande. Lyssnade på mina frågor och undringar, var intresserad och kunnig. Skulle gärna välja samma mäklare igen och/eller rekommendera till någon annan. Läs mer
  • 2019-11-23

Wictor L skrev om Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köpt en lägenheten. Blev bemött väldigt bra av daniel andersson, jag hade väl inte världens högsta förväntningar. Så han överträffade mina förväntningar och va bra. Läs mer
  • 2019-11-20

Klara L skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Vi bytte mäklare till Christoffer då vi hade fått ett gott intryck av honom sen innan. Han håller god kontakt för att informera om processen, är kreativ för att locka köpare och brinner för sitt yrke. Vi skulle varmt rekommendera honom. Läs mer
    2019-12-18 Christoffer S svarar Klara L
    Tack Klara, för era fina ord och för ett fint samarbete! Hoppas att ni trivs bra i ert nya boende =)
  • Josefine H

2019-11-18

Josefine H skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Jag har sålt min lägenhet i ett inte alltför enkelt område med Elins hjälp.
    Elin har ett bra bemötande,hon är trevlig glad och informativ.Bara bra egenskaper i mitt tycke.
    Mina förväntningar var att sälja lägenheten, ha en bra mäklare som har en mänsklig touch.Och givetvis uppnå mitt lägsta pris.Och Elin uppfyllde samtliga förväntningar och hon har en bra fingertoppskänsla.
    Är väldigt nöjd med försäljningen,samt tiden innan vi lade ut den till försäljning.Elin hade tålamod med oss i den processen.Från visningen var lägenheten såld på 3 dagar.Superbra! Läs mer
  • 2019-11-04

Anders E skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köpt bostadsrätt i Täby, vårt intryck av Christoffer har varit och är professionellt och trevligt. Vi är nöjda med hela processen och kan definitivt rekommendera Christoffer. Läs mer
    2019-11-04 Christoffer S svarar Anders E
    Tack för feedbacken Anders! Jag hoppas att ni kommer trivas i ert nya boende och kommer gärna och tittar hur ni har fått det när ni kommit tillrätta. Vi hörs!
  • 2019-11-02

Kenneth A skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Mycket trevlig och hjälpsam med köp av 3a i täby,på det hela taget en mycket bra upplevelse Läs mer
  • 2019-10-31

Filip R skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Jag sålde min lägenhet i Täby med hjälp av Elin och jag är mycket nöjd med hennes arbete och engagemang. Elin var lätt att ha att göra med och hon lyckades sälja min lägenhet för det jag hoppades på att få. Full pott! Läs mer
  • 2019-10-31

Kettil W skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Elin var noggrann och professionell. Läs mer
  • 2019-10-28

Sophie S skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köpare av bostadsrätt på 82 kvm.

Proffsig och engagerad mäklare med snabb återkoppling. Mån om att vi som köpare ska vara nöjda! Läs mer
    2019-10-28 Christoffer S svarar Sophie S
    Tack för din fina feedback, Sophie! Jag hoppas att ni kommer trivas bra i ert nya boende :)
  • Lidia B

2019-10-27

Lidia B skrev om Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Daniel Anderson är ok som mäklare, trevlig och med mål att sälja den objekt han fått från kunden.
    Men han har för bråttom med allt och man märker att han har många andra objekt samtidigt och man känner sig som "en i mängden", tyvärr. Läs mer
  • 2019-10-25

Fanny B skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Fredrik har varit noggrann och tydlig i sin kommunikation. Känt mig trygg genom hela processen för försäljning av min lägenhet. Fredrik skapade snabbt ett förtroende och det visade sig stämma. Läs mer
  • 2019-10-19

Samuel B skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Kompetent och driven mäklare. Fokus på både säljare och köpare Läs mer
  • 2019-10-15

Cecilia Maxe A skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Trevligt och informativt bemötande. Korrekt hantering av ärendet och löpande information om processen! Läs mer
    2019-10-28 Christoffer S svarar Cecilia Maxe A
    Tack Cecilia! Hoppas att sonen trivs bra i nya boendet :)
  • 2019-10-14

Robert L skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Radhus.
    Mycket bra bemötande och förtroendeingivande.
    Alla som han lovade. Läs mer
    2019-10-28 Christoffer S svarar Robert L
    Tack för ett bra samarbete, Robert!
  • 2019-10-14

Monica W skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Jag har sålt min lägenhet med hjälp av Christoffer Stendahl. Christoffer är mycket trevlig lyssnade på hur min situation ser ut och hur jag skulle vilja ha det. Han berättade om hur man kan lägga upp försäljningen och vi kom sedan tillsammans fram till ett upplägg för säljprocessen. Försäljningen gick väldigt smidigt och jag kände att Christoffer gjorde sitt bästa för att få till en lyckad försäljning. Christoffer känner till Täby mycket bra och har väldigt bra kunskap om marknaden. Jag har känt mig trygg genom hela säljprocessen och vill varmt rekommendera Christoffer som mäklare. Läs mer
    2019-10-14 Christoffer S svarar Monica W
    Stort tack för dina fina ord, Monica! Tack för ett fint samarbete och lycka till med nya boendet nu! :)
  • 2019-10-08

Shiva S skrev om Fastighetsbyrån Täby
    Vi fick bostaden sålt och vi är nöjda med utfallet Läs mer
  • 2019-10-02

Anders L skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Fredrik Lagerkrantz uppträdde på ett professionellt och tillmötesgående sätt. Han var duktig på att på ett pedagogiskt sätt go igenom och förklara de olika stegen i processen och kontrakt. Läs mer
  • 2019-09-30

Ganesh A skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Very Professional.
    Responds quickly with the quieries.
    Apartment exihibition till the handover of keys every thing was taken care with much professional manner. Läs mer
  • 2019-09-25

Evalotta Å skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Jag har sålt min bostad. Av Elin blev jag mycket väl bemött. Hon är rak och snabb, det gillar jag.
    Ville sälja snabbt och så blev det. Läs mer
  • 2019-09-23

Laila L skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Har sålt en bostadsrätt. Mäklaren var alltid lätt att komma i kontakt med, återkopplade alltid. Mäklaren gav bra tips inför visning och var mycket positiv och bekräftande. Kändes väldigt tryggt att ha Elin som mäklare😀 Läs mer
  • 2019-09-23

John W skrev om Daniel Anderson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Det du kan förvänta dig av Daniel är följande:

Professionellt bemötande
    Alltid tillgänglig
    Snabbfotad
    Transparent
    Går den extra milen Läs mer
    2019-10-28 Daniel A svarar John W
    Stort tack John för ett fantastiskt samarbete, extra tack till dig för dem du har rekommenderat mig vidare till som jag hjälpt att sälja!
    Sköt om dig och så ses vi nästa gång du behöver min hjälp!
  • 2019-09-18

Maria H skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Sålt en bostadsrätt
    Elin gav ett positivt intryck och var hela tiden engagerad samt uppträdde på ett professionellt sätt. Läs mer

David B skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Har köpt en bostadsrätt. Fick ett väldigt professionellt och trevligt bemötande av Christoffer. Är väldigt nöjd. Läs mer
    2019-10-14 Christoffer S svarar David B
    Tack för feedbacken David! Hoppas att du kommit tillrätta i nya lägenheten. Det är bara att höra av sig i framtiden om du behöver min hjälp. Vi hörs!

Erik G skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Professionell och erfaren mäklare. Är nöjd med vad min lägenhet såldes för. Allt övrigt har funkat enkelt och smidigt. Läs mer
    2019-10-14 Christoffer S svarar Erik G
    Tack för ett bra samarbete, Erik! Stort lycka till nu med nya bostaden, nya jobbet och tillökningen i familjen! :)

Maud Louise H skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Sålt hus, köpt lägenheter 2 st Läs mer
  • 2019-09-12

Lennart S skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Hon sköte det hela med bravur. Läs mer
  • 2019-09-11

Annelie C skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köpte fristående villa och är väldigt nöjd med bemötandet. Vi fick bra återkoppling på alla frågor vi hade och han var alltid tydlig, trevlig och hjälpsam. Läs mer
  • Helena B

2019-09-10

Helena B skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Eftersom vi satt på tre bostäder som gjorde att min man fick jobba alldeles för mycket så behövde vi verkligen sälja vår lägenhet.
    Vi blev bemötta på bästa och mest förtroende ingivande sätt. Vi hade höga förväntningar på Christoffer och han levererade verkligen.
    Vi är väldigt glada och tacksamma att vi hade Christoffer som mäklare och kan verkligen rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-09-03

Eddie S skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Vi som säljare är väldigt nöjda med Christoffer. Vi upplevde honom som ordentlig, noggrann och väldigt proffsig. Vi hade förtroende från honom redan från första mötet. Läs mer
  • 2019-08-28

Ted F skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Nöjd med insatsen givet förutsättningarna på marknaden. Elin är ständigt kontaktbar och målinriktad. Läs mer
  • 2019-08-19

Svetlana T skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Vi köpte en lägenhet. Fredrik är duktig och professionell mäklare. Läs mer
  • 2019-08-09

Sofie J skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Vi köpte en trea som va ett dödsbo och därmed bodde säljarna inte i Stockholm! Elin släppte ändå in oss i lägenheten två gånger så vi kunde mäta vilket vi var väldigt tacksamma för! Super trevligt bemötande, vi är glada som fick köpa lägenheten via Elin! Läs mer
  • 2019-08-05

Xiao Wei L skrev om Marcus Larsson en del av Fastighetsbyrån Täby
    Marcus var väldigt närvarande och serviceminded i kontakterna mellan oss som köpare och säljaren. Han hörde alltid av sig snabbt när diverse frågeställningar dök upp.

Vi har tre bostadsrättteri stockholm och en stuga i Skellefteå och blir det aktuellt med försäljning så kommer vi nog att höra av oss till Marcus igen. Läs mer
  • 2019-08-04

Erik A skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Sålt en tvåa i Täby.
    Bemötte oss på ett trevligt och glatt sätt. Han känns ärlig och han säger det han tycker i väldigt hög grad. Det uppskattas.

Mina förväntningar uppfylldes, vi fick ett pris vi var nöjda med utan för mycket krångel.

Man kan sammafatta vår säljprocess med följande.
    Bra, tydlig och ärlig kommuikation. Enkel att få tag på. Gör ett bra jobb. Väldigt lugn i säljprocessen när man själv är ganska hispig. Läs mer
  • 2019-08-02

Måns A skrev om Fredrik Lagerkrantz en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köpte en lägenhet (3:a) i Hägernäs centrum. Fredrik hanterade hela affären jättebra utan några problem alls. Allting gick så smidigt som det kunde gå.

Mvh Måns Läs mer
  • Ingrid F

2019-07-29

Ingrid F skrev om Christoffer Stendahl en del av Fastighetsbyrån Täby
    Christoffer (samt Elin) på Fastighetsbyrån hjälpte oss att sälja vår 4:a till ett toppen pris! Jag kan varmt rekommendera Christoffer till alla som ska sälja i Täby. Han är en otroligt duktig säljare, lyhörd, trevlig och snabb på att ge återkoppling. Christoffer hade förståelse för vad som var viktigt i just vår situation och hade en tydlig plan på hur vi skulle få ett så bra pris som möjligt för vår bostad. Läs mer
  • 2019-07-26

Marie J skrev om Elin Gyltefors en del av Fastighetsbyrån Täby
    Köp av bostadsrätt. Elin var trevlig och gjorde sitt bästa. Lätt att få tag på. Glad och positiv. Läs mer

Esplanaden 17b, 183 34 Täby