Svensk Fastighetsförmedling Täby

Svensk Fastighetsförmedling Täby

Söker du en lokal mäklare med möjlighet till nationell marknadsföring och all kunskap som krävs för en trygg och smidig försäljning? Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan bostadsmarknaden här i Täby. Vi vet vad köparna vill ha, vad du ska tänka på inför visning och kan området i detalj.

Vi hjälper dig få ut det mesta av din bostadsaffär, oavsett om du ska köpa, sälja eller bådadera. Vi har varit aktiva i kommunen sedan 1980-talet och vi är en av de mest anlitade mäklarfirmorna i området. Idag är vi 6 fastighetsmäklare på kontoret. Kom gärna förbi och berätta om dina bostadsplaner eller ställ frågor till oss!

Läs vad 175 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Täby 2

• Tobias L
    • Hägerneholm
    2021-06-12
    Bra och trevligt bemötande. Kunniga och det blev ett bra resultat.
    • Roslags Näsby
    2021-06-01
    Conny, stod ut med mitt kontrollbehov på ett professionellt sätt och hans råd ledde till att jag fick väldigt bra betalt för min lägenhet.
    2021-05-19
    Väldigt snabb och korrekt Mäklarförsäljning.
    2021-05-13
    Köpt och sålt hus. Proffsig och effektiv mäklare. Vi är mycket nöjda Svensk Fastighetsförmedling Täby.
    2021-05-12
    Jag kontaktade Svensk Fast. då de var mäklare vid försäljning och köp av mina hus i Vällingby år 2002. Jag var nöjd den gången och och varudeklarationerna gav också en fin säkerhet.
    Jag blev bra bemött denna gång också och kände redan till säljprocessen men den var nu något vidareutvecklad. Styling erbjöds och säljmaterialet var tydligt samt denna gång också med en vacker konstnärlig utformning, speciellt fotografiskt.
    Hela processen hanterades på ett bra sätt och med löpande kontakt med mäklaren. Besiktningen till Varudeklarationen gjordes också på ett bra sätt och med god noggrannhet.
    Sammanfattningsvis så kan jag rekommendera Svensk Fast. i Täby för husförsäljning.
    2021-05-12
    När stora affärer ska genomföras är det skönt att ta hjälp av någon med god erfarenhet och stor portion magkänsla för hur man bäst ska navigera. Conny visade prov på både och.
    Vi är väldigt nöjda med alla delar av säljresan och kan varmt rekommendera Conny och Sv. Fastighetsförmedling.
    /Klas o Christina
    2021-05-04
    Joakim Öberg med sin långa erfarenhet, engagemang och professionella attityd gjorde vår fastighetsaffär hur smidig som helst med ett fantastiskt resultat! Vi är super-nöjda. Detta är andra gången vi anlitar honom som mäklare.
    2021-05-04
    Joakim är en utomordentligt duktig mäklare. Vi är mer än nöjda med honom och kommer att rekommendera honom vidare.
    • Gribbylund
    2021-05-03
    Professionell hantering hela vägen. Attention och detaljkoll. Inte känslan av "kvantitet före kvalitet" som jag noterat hos andra mäklsrfirmor.
  • skrev om
    2021-03-29
    Jag hade god erfarenhet av Conny som mäklare så han sålde vårt hus i Ellagård. Nu ville jag diskutera med honom hur jag skulle gå till väga vid en eventuell försäljning av min 5-rums lägenhet.
    Conny hade då en lägenhet (2-rum) till salu som möjligen kunde passa mig. Ordnade en privat visning av den redan dagen efter och vi skrev kontrakt dagen efter det igen.
    Snabbt, säkert och professionellt arbete där vi, både jag som köpare och säljaren, kände oss trygga och därmed kunde en snabb affär bli av som passade båda parter som hand i handske.
    2021-03-29
    Jag har sålt en 3:a (Brf) i Täby (åt svärmor).
    Mäklaren har varit mycket professionell i hela försäljningsprocessen. Tydlig, och klara besked, ingen stress att avsluta affären, trevligt bemötande.
  • Filip B
    köpte sin lägenhet med hjälp av
    2021-03-24
    Conny har skött köpet av ny min bostadsrätt för mig och mina barn på ett snyggt och effektivt sätt. Fin service och hög tillgänglighet hela vägen!
    2021-03-22
    Ett proffsigt bemötande och hantering av försäljning gällande bostadsrätt på Källtorpsvägen 16 Näsbypark
    2021-03-22
    Joakim Öberg såg till att försäljningen av min villa i Täby sköttes på ett för mig smidigast möjliga sätt och med ett utmärkt resultat.

Eftersom jag inte själv bor i Sverige var det extra viktigt med en mäklare som tog om hand om allt - stort som smått - på plats i Sverige.

Joakim är kunnig, initiativrik och effektiv och på alla sätt enkel och trevlig att ha kontakt med.
    • Visinge
    2021-03-11
    Tydlig, kunnig och transparent. Som köpare kan jag inte begära så mycket mer. Mycket nöjd!
    2021-03-08
    Jag sålde min lägenhet med Conny som mäklare. Blev väldigt nöjd! Allt gick snabbt och smidigt och han var lätt att få tag på.
  • Camilla S
    2021-03-04
    Jag har sålt en lägenhet i Täby Kyrkby med hjälp av Conny Strömbom. Conny är en mäklare i en klass för sig. Förutom att han är professionell, lyhörd, alltid snabb med återkoppling och väldigt trevlig är han också mån om både säljare och köpare, att det ska kännas rätt för bägge parter. Han känner in vad känslan och det speciella med just den här bostaden är och det är det han säljer, inte bostaden i sig. Kvalitet framför kvantitet i alla lägen. Han överträffade mina förväntningar med råge.
    2021-02-27
    Köpte bostad, fick ett väldigt trevligt bemötande av mäklare.
    Snabb och smidig process, mäklaren löste så jag kunde kika på bostaden innan visning.

10/10 i sin helhet! :)
    2021-02-15
    sålt bostad, bar mäklare med lång erfarenhet. Lugn och sansad vet vad han håller på med...
    2021-02-15
    Conny förmedlade vår lägenhet i centrala Täby. Med sin långa erfarenhet och lugn kände man sig väldigt trygg att ha honom som mäklare. Det märks att Conny jobbar aktivt bakom kulisserna och drar i många trådar för att hitta rätt köpare. Att lämna över lägenheten till kommande köpare känns väldigt tryggt och bra, rekommenderar Conny alla dagar i veckan!
    2021-02-08
    Vi har fått ett mycket professionellt stöd i vår process
    2021-02-04
    Conny levde upp till alla förväntningar man kan ha på en mäklare, med många kunniga råd och ett vänligt och empatiskt bemötande. Säljprocessen var genomgående smidig och effektiv och dessutom med ett utfall som jag hoppades på.
    2021-01-30
    Sålt en svårsåld (till rätt pris) lägenhet på 86 kvm. Conny engagerade sig i försäljningen på ett bra sätt. Jag uppskattade Conny för att han var erfaren, uppriktig och tålmodig.
    2021-01-24
    Smidig och snabb försäljning av min lägenhet på Åkerbyvägen. Proffsig mäklare.
    • Hägerneholm
    2020-12-30
    Conny Strömbom har hanterat försäljningen av min lägenhet på Hägerneholmsvägen 6A.
    Conny har från början till slut ingett förtroende genom sitt uppträdande och bemötande, och har hela tiden gett ett kompetent intryck.
    Den hjälp som jag förväntade mig av mäklaren, har jag fått under hela processen.

Jag skulle gärna anlita Conny igen!
    2020-11-27
    Köpt lägh och sålt villan. Conny var extremt proffsig och vi fick ett otroligt trevlig bemötande under hela processen och även nu efteråt när allt är klart.

Toppen upplevelse - Stort Tack till Conny

Mvh Anette
    2020-11-26
    Hej,

Vi har sålt vår lägenhet, jag har använt mig av Conny tidigare och det bemötande och arbetsinsats man får av Conny är inget jag upplevt från andra mäklare. Min fru bokade in en annan mäklare som var här, jag sa till henne snälla vi träffar Conny. Hon blev också såld och förstår vad jag menar. Conny säljer inte en lägenhet, han förmedlar en känsla att han vill göra både köpare och säljare nöjd. Det har varit tufft med lägenheter i Täby I denna prisklass, om vi valt en annan mäklare skulle det blivit några visningar och sen varit klart. Conny gav sig inte och höll i 9 visningar intensivt där flertalet var privata. Ingen mäklare kan garantera ett pris det vet de flesta eller borde i allafall förstå. Men något jag har upplevt med Conny de två ggr jag använt mig av han är att han inte ger sig tills hans gjort sitt absolut bästa till mig som kund och vad kan man mer begära? När jag sålde mitt hus för ex antal år sedan kom grannarna och frågade vilken mäklare använde du dig av då det gick så bra, samma gällde med denna lägenhet.

Conny har så länge jag kommer bo i de områden som ingår där han säljer en garanterad plats för att sälja min bostad när tillfället kommer igen. När
    Man får välja fritt varför inte ta det bästa? Man kan använda sig av mäklare som kan visa hur stor kundstock det har på maillistor eller vilken hur stor hitrate de har från hemnet, men det handlar egentligen om HUR mäklaren jobbar. När jag får höra argument som dessa med flest hit rate på hemnet etc tänker jag Fat and Happy. Conny förmedlar trygghet utan att bygga luftslott och skryt.

Tack för allt Conny, du förtjänar bättre betyg än fem stjärnor systemet tillät att ge.
    2020-11-25
    Vi köpte en villa genom Svensk Fast, och vi är väldigt nöjda med hela processen och hanteringen.
  • Daniel S
    sålde sitt hus med hjälp av
    • Erikslund
    2020-11-20
    Conny hjälpte oss på ett utmärkt sätt att sälja vårt parhus.
    Han var rak och tydlig med vad vi kunde förvänta oss och kom med värdefulla synpunkter.
    Han var engagerad och svarade snabbt på mail och samtal.
    Vi är mycket nöjda och rekommenderar verkligen Conny.
    2020-11-20
    Snabbt och smidigt, grym mäklare!
    2020-11-19
    Conny har en stor kunskap om vad som behöver ordnas innan en försäljning utav en fastighet. Han ordnade men alla runt om kring som besiktningar, stajling mm så det gick smidigt. Han ser till det bästa för både köpare och säljare. Rekommenderas stark för en trygg försäljning.
    2020-11-18
    Vi har både köpt och sålt via Svensk Fastighetsförmedling Täby och har från början till slut varit supernöjda med allt.
    2020-11-13
    Smidig bostadsaffär, enkelt att få tag i mäklaren och ställa frågor.
    2020-10-27
    Joakim är en erfaren fastighetsmäklare vilket blir tydligt på en oförutsägbar marknad som denna. Jag gillar även att han behåller sitt lugn i alla lägen. Det var ett svårt beslut att sälja huset, men nu är det gjort och jag är glad att Joakim var min mäklare i den här processen som inte bara är en stor pengatransaktion utan även ett stort beslut i livet.
    • Ullna Strand
    2020-10-27
    Proffsigt bemötande och de hittade helt rätt kunder som kunde vara intresserade av vårt radhus. Smidig försäljning med öppen och transparent process.
    • Ullna Strand
    Väldigt professionell mäklare som
    hjälpte oss som köpare att bli väldigt nöjda med vårt köp och hela köpupplevelsen!
    2020-10-24
    Vi sålde en bostadsrätt.
    Mycket bra bemötande från mäklaren från start till mål.
    Vi förväntade oss att få begärt pris för lägenheten, vilket vi också fick. Kändes bra att ha en mäklare med lång erfarenhet och rutin.
  • Claes E
    köpte sin lägenhet med hjälp av
    2020-10-22
    Vi köpte en lägenhet med hjälp av Joakim. Vi fick ett avspänt och trevligt bemötande med en tydlig erfarenhet och kunnande av bostadsmäklande.
    Mycket smidig affär.
    2020-09-30
    Har köpt ett kedjehus i Täby. Blev väl bemött av mäklaren som svarade väl på alla frågor. Mäklaren var tydlig med hur säljaren tänkte i vissa frågor vilket gjorde oss lugnare i processen.
    2020-09-27
    Vi har sålt ett kedjehus i Täby. Fick under hela resans gång bra bemötande och proffsig rådgivning.
    2020-09-25
    Köpte villa via Joakim Öberg på SF Täby. Bra info, tillmötesgående, tillgänglig, flexibel. Bra på att hantera avtalsprocessen och balansera önskemål mellan köpare och säljare.
    2020-09-25
    Vi köpte en villa. Mäklaren var lösningsorienterad och uppfattades som neutral i sitt bemötande. Rekommenderas.
  • Lars V
    2020-09-22
    Sålde min lägenhet på 52 kvm.
    Conny bemötte mig väldigt bra.
    Vart en snabb och smidig affär.
    2020-09-14
    Fått toppenbra bemötande av Conny som snabbt löste allt med förhandsvisning och kontraktskrivning när jag köpte bostadsrätten. Känns väldigt tryggt!
    • Hägernäs Strand
    2020-09-07
    Under själva visningen:
    Kände en allmän ointresse vid visningen av lägenheten, mäklaren svarade otydligt och dåligt på frågor om lägenheten, verkade inte påläst. Han frågade varken om vi var intresserade eller ville lägga något bud. Vi kände en allmän ointresse i oss som potentiella köpare.

Under budgivningen:
    Vi fick ringa och påminna mäklaren om läget och sista budet. Han talade om att hans semester började på fredag och ville få affären klar innan dess.

Under påskrivningen:
    Mäklaren var tyvärr allmänt dålig på att informera oss som köpare. Vi, som förväntansfulla köpare, kände oss inte ens välkomna, när kontrakten skulle skrivas på. Mäklaren verkade mest besvärad, förklarade inte hur processen med påskrivningen skulle gå till, t.ex hur lång tid det skulle ta, innan vi fick nycklar och vad vi, som köpare, behövde göra.
    Mäklaren glömde informera oss om att tillträdesmötet ska bokas via ett program som heter Tambur, och att det är kötid för att få en tid bokad.

Mycket märkligt dock att han talade om för oss, under påskrivningen, hur synd det var om dem som inte vann budgivningen, eftersom han fick lov att ringa dem.

Mäklaren glömde skicka in papper till BRF, han sa att hans assistent skulle göra det, ovetandes att assistenten redan hade gått på semester och det gjorde att processen drog ut på tiden och vi som köpare fick ringa och be en vänlig kollega att ordna och skicka in pappren.

Vi känner oss inte nöjda med mäklaren från visningstillfälle, tills vi fick nycklarna.

Vi vill ge denna feedback då vi hoppas att det kan förmedlas på rätt sätt för en förbättring.
    2020-08-27
    Vid försäljningen av vårt hus var vår mäklare, förutom att grundligt och professionellt informera sig om fastigheten, väldigt förstående och lyhörd för under vilka premisser vi ville sälja. Han levde upp till alla förväntningar som vi anser att man kan ha på en mäklare och vi är mycket nöjda med hur han skötte försäljningen.
    2020-08-20
    Conny har på ett utmärkt sätt skött hela processen under försäljningen av vårt hus.
    Redan från start så visade han ett stort intresse att skapa sig kunskap om huset och uppträdde mycket kompetent.
    Han visade stor förståelse för våra önskemål kring försäljningen och när huset såldes så var det enkla, tydliga och klara besked i varje steg.
    På det hela taget är vi nöjda med ett mycket professionellt bemötande.
    2020-08-19
    Madelene sålde bostad till mig. Hon var väldigt påläst, ingav stort förtroende och var väldigt behjälplig.
    Hon gjorde affären väldigt smidig och hon var väldigt flexibel.
    Hon förklarade alla begrepp väldigt konkret och gick igenom alla dokument grundligt.
    Hej Nina, tack så mycket för dina fina ord. Stort lycka till i er nya bostad! Svensk Fastighetsförmedling Täby
    2020-08-19
    Vi köpte en villa... ganska stor ....som våran (förmodligen) sista boende.

Vi både hade inga höga förväntningar eftersom vi hade träffat många mäklare under vår husletande. De flesta kunde inte mycket om objekten vi besökte, de vill har bud, snabb affär och ingen "strul".

Conny däremöt visste de mesta om huset, eller tog reda på det och återkopplade till oss. Han motiverade priset och tog det lungt när vi höll på med lånelöfte från banken. Under kontrakt skrivningen kunde han snacka omkring alla punkter inte bara läsa upp dem.

Conny har varit med ett tag och har en bra balans mellan business och trevlighet. Man fick inte känslan som med många andra, (₩de som låtsas vara ens bästa vän).

Conny är en proffs helt enkelt.
    2020-08-18
    Köpt hus. Proffsigt bemötande av mäklare. Lätt att få kontakt med och svarade villigt och utförligt på alla våra frågor och det hen inte kunde tog hen reda på.