Svensk Fastighetsförmedling Danderyd

Svensk Fastighetsförmedling Danderyd

Välkommen till Danderyds mest anlitade fastighetsmäklare - Svensk Fastighetsförmedling!

Här i BoButiken i Danderyd arbetar fyra fastighetsmäklare och en mäklarassistent och vi har funnits här sedan 1980-talet. Tillsammans har vi många år av bred erfarenhet och vi arbetar med engagemang, nytänkande, affärsmässighet och omtänksamhet. Vi kan Danderyd och vet dels vad köparna vill se vid visning och hur du enklast tar dig till skola, jobb eller naturområde.

Vill du ha en mäklare med koll på läget? Välkommen till oss på Svensk Fastighetsförmedling.

Läs vad 252 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Sofie Strömqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    2021-03-27
    Vi skulle köpa en lgh och Sofie kom hem till oss och redogjorde för oss ovana köpare på ett pedagogiskt sätt vad som gäller.
    Vi är helt nöjda.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Johan Palmblad en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    • 65.0 m²
    2021-03-19
    Assisterat med att ordna kontrakt vid försäljning av bostadsrätt. Sköttes proffsigt och snabbt. Kan gärna rekommendera honom.
  • skrev om Johan Palmblad en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    2021-03-18
    Den i särklass bästa fastighetsmäklare som vi har träffat på. 2014 så köpte vi vår förra bostad av Johan. När det var dags att sälja 2020 så var det självklart att använda Johan.

Supernöjda,

Tillgänglig, lätt att ha att göra med, påläst, tydlig.
  • sålde sitt hus med hjälp av Johan Palmblad en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    2021-03-16
    Villaförsäljning och en tomtförsäljning.
    På allra bästa sätt.
    Johan motsvarade alla våra förväntningar
    Från ax till limpa.
    Kunnig, engagerad, uppföljning
    Bara positivt och dessutom mycket trevlig.
    Rekommenderas!!!
    • 80.5 m²
    2021-03-13
    We had really nice experience with Sofie. From the 1st showing till the purchas of out 1st Swedish apartment, she made sure that our journey was pleasant, informative and stress free.
    We would highly recommend her as a broker, and we will definitely use her broker abilities in future :)
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sofie Strömqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    2021-03-13
    Försäljning av bostadsrätt i Mörby.Tack för ett gott samarbete och ett proffsigt genomförande.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Johan Palmblad en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    • 92.3 m²
    2021-03-12
    Köpt bostad på Kevingeringen 25 i Danderyd.

Johan är alltid så trevlig och tillmötesgående, vår familj är återkommande kunder.
    Johan har alltid varit tillgänglig och otroligt kunnig på sitt område, samt påläst.
    Vi skulle rekommendera Johan för alla som vill köpa bostad i området och kommer vända oss till Johan om framtida bostadsköp i området blir aktuella!
  • skrev om Jenny Dunér en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    2021-03-12
    Jenny hjälpte oss att sälja och köpa vår bostad. hon är engagerad och professionell. Jag rekommenderar henne och Svensk fastighetsförmedling Danderyd.
  • sålde sitt hus med hjälp av Jenny Dunér en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    • 174.0 m²
    • Nora Strand
    2021-03-12
    Lyssnade på våra önskemål genom hela processen och gav bra rekommendationer. Tog fram ett mycket fint prospekt.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jenny Dunér en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    • 64.9 m²
    Bra, snabb och trevlig
  • köpte sitt hus med hjälp av Jenny Dunér en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    • 182.0 m²
    2021-03-11
    Köpte en villa via Jenny och har bara positiva saker att säga om henne som mäklare. Professionell, ödmjuk och lyhörd. Allt gick väldigt smidigt från från start till slut. Vi fick svar och återkoppling på alla våra funderingar och kände oss trygga genom hela processen.
    • Lillkalmar
    2021-03-10
    Jag har med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd köpt och sålt lägenhet.

Försäljningen av min lägehet hanterades på professonellt, smidigt och enkelt.

Sofie Strömqvist har ett bra, trevligt bemötande, är lyhörd samt mycket kompetent mäklare.

Kan verkligen rekommendera Sofie och Svensk Fastighetsförmedling Danderyd.

//Jonas Nylander
  • köpte sitt hus med hjälp av Johan Palmblad en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    2021-03-10
    Vi köpte vårt hus i Danderyd genom mäklaren Johan Palmblad. Vi upplevde Johan som en mycket kompetent och seriös mäklare som vi varmt kan rekommendera.
    • 139.0 m²
    • Berga
    2021-03-10
    Trevligt bemötande och proffsig. Kan Danderyd. Kan egentligen hela norrort. Kan rekommendera
    2021-03-10
    Seriös, saklig och kompetent mäklare som vi hade kontakt med när vi köpte villa i Danderyd.
    • 175.0 m²
    2021-03-10
    Jag var på köparsidan. Jag upplevde verkligen att Jenny representerade de som sålde på ett seriöst och proffsigt sätt. Stod på sig. Skulle verkligen överväga henne som mäklare om jag sålde mitt hus.
    • 254.0 m²
    2021-03-10
    Vi både köpte och sålde villa via Jenny. Vi fick ett väldigt bra bemötande både som köpare och säljare och vi kände att Jenny tog våra intressen i beaktande på ett bra sätt i båda fallen. Jenny är väldigt proffsig och dessutom väldigt trevlig att arbeta med. Vi har bara gott att säga om Jenny och hennes service.
    • 183.0 m²
    • Djursholms Ekeby
    2021-03-10
    Köpt hus och allt gick bra. Jenny var mycket service inriktad gentemot oss då vi behövde låna nycklar och inspektera huset inför vår renovering. Tidigare ägare hade då redan flyttat ut.

• 165.0 m²
    2021-03-10
    Se svar från Anne-Marie Juel.
    • 165.0 m²
    Sålt villa i Enebyberg.
    Trevligt bemötande.
    Villan såldes märkligt nog utan budgivning för 10,5 mkr. Liknande grannvilla gick nyligen för 15 mkr! Bolli har hela tiden värderat vår villa betydligt högre.
    Vi köpte samtidigt en Brf. Priset var 5750 tkr. Säljaren ville först visa lägenheten för en vän under helgen. VI bjöd då 5850 tkr med kravet på att då låsa affären. Så blev det inte. Lägenheten visades trots det för vännen. Mäklaren borde klargjort att priset då står kvar på 5750 tkr.
    Anne-Marie och Lennart
    • 5:a
    • 106.7 m²
    2021-03-10
    Proffsig i alla bemärkelser. Kunnig om marknaden. Smidig process för avtal, beskrivning, fotografering, visning och avslut.

Kan verkligen rekommendera Jenny Dunér.
    2021-03-10
    * Vi köpte en bostadsrätt där Johan Palmblad var fastighetsmäklare.
    * Både jag och min sambo tyckte att vi blev väldigt bra och proffesionellt bemötta av Johan. Vi fick genast en mycket positiv och genuin känsla av Johan.
    * Vi hade nog inte några särskilda förväntningar. Möjligtvis att vi förväntade oss en typiskt ”säljig” mäklare, men han skötte allt oerhört bra och vi var så sett positivt överraskade.
    * Sammanfattningsvis var vi väldigt nöjda med Johan, och vi kan både varmt rekommendera honom samtidigt som vi själva väldigt gärna ser honom som vår mäklare den dagen vi säljer.
    • 58.2 m²
    2021-03-07
    Sålt en bostadsrätt. Viss problem med städfirma men mäklaren ordnade detta. Bra och proffsigt bemötande vilket var vad jag förväntade mig.
  • Fredrik F
    • 98.3 m²
    2021-03-05
    Vänligt bemötande. Engagerad fram tills förmedlingsuppdraget påskrivet. Sämre engagemang fram tills visningsveckan.
  • skrev om Sofie Strömqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    2021-03-04
    Sålde min 2:a i Danderyd. Fick god hjälp av mäklaren Sofie Strömqvist som var väldigt schysst och även ansträngde sig för att få ihop affären på en coronaansträngd marknad.
    • Mörbylund
    2021-03-01
    Köpt lägenhet, 34 kv, mörbylund 15B.
    Jag upplevde att mäklaren var väldigt kunnig, tillmötesgående, hjälpsam och tillgänglig. Då det är första gången jag köper bostad så hade jag knappt några förväntningar alls innan, men hur som helst är jag mycket nöjd med hjälpen från mäklaren.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Elin Gyltefors en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    • 23.5 m²
    2021-02-22
    Jag fick utmärkt assistans i att sälja min etta. Jag förväntade mig en smidig och behaglig försäljning och det var precis vad jag fick. Det och ett proffsigt bemötande, kan varmt rekommendera Elin som mäklare!
    • Lillkalmar
    2021-02-22
    Utomordentligt professionell och effektiv.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Elin Gyltefors en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    • 23.5 m²
    2021-02-20
    Jag har köpt en lägenhet. Blev superbra bemött av mäklaren och kände mig trygg då detta var min första lägenhet. Mäklaren informerade mig tydligt om allt, svarade på mina frågor och med ett mycket trevligt och positivt bemötande. Tack!
    • 182.0 m²
    2021-02-18
    Köpte villa. Jättetrevlig. Hon erbjöd sig att kolla upp svar på några av de frågor så vi fick den hjälp vi behövde. Förtroendeingivande.
    • 129.0 m²
    • Ekbacken
    2021-02-18
    Jenny visade oss objektet privat då vi inte kunde närvara vid ordinarie tider vilket vi är tacksamma för. Budgivningen var smidig och kontrakt gick smärtfritt. Bra mäklare
    • 129.0 m²
    • Ekbacken
    2021-02-18
    Jenny har varit väldigt tillgänglig och tydlig genom hela processen. Hon är serviceminded och fick oss att känna oss trygga som köpare av ett hus i Nora.
    • 59.0 m²
    • Sätra Äng
    2021-02-03
    Professionell och trevlig! Trygg köpupplevelse
  • skrev om Jenny Dunér en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    2021-01-29
    Fantastiskt engagemang och servicekänsla. Duktig, påläst och mån om att affären ska genomföras på ett bra sätt för både köpare och säljare. Kan inte bli bättre.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    2021-01-24
    Professionell. Hjälpsam.Tillgänglig och snabb.
    2021-01-23
    Köpt en etta i Danderyd och är mycket nöjd med hjälpen från min mäklare
    • 62.3 m²
    2021-01-21
    Lägenhet (tvåa) i Danderyd. Blev bra bemött, affären gick smidigt så här långt. Vi hartillträde först i juli.
    2021-01-19
    Vi har sålt en 3 rums lägenhet . Jag har haft en väldigt god kontakt med mäklaren och upplever att jag fått proffisionellt bemötande genom hela min försäljning. Kan starkt rekommendera
    Svensk Fastighetsförmedling till flera.
    • 62.3 m²
    2021-01-19
    Vi har köpt en lägenhet.
    Mäklaren återkopplade snabbt vid förfrågan om visning.
    Hon var professionell, trevlig men ägnade sig inte åt "kallprat" och lät oss själva ta ställning till lägenhetens fördelar och nackdelar, vilket vi uppskattade.
    Vid kontraktsskrivning var hon också effektiv, tydlig och lugn. Det som drar ned betyget, är att lokalen för kontraktsskrivning var väldigt liten. Vi satt 5 personer, nya för varandra, i ett mycket litet rum. Kändes inte optimalt i corona-tider.
    • 110.5 m²
    2020-12-23
    Jenny Dunér - kompetent och noggrann, en bra kontakt.
    2020-12-16
    Vi köpte en bostadsrätt till vår dotter. Mäklaren, Sofie, var mycket bra; noggrann, kunnig, lätt att få tag på och trevlig. Detta var våra våra förväntningar och hon levde alltså upp till dem, med marginal!
    2020-12-16
    Köp av lägenhet i Danderyd. Proffsigt och trevligt bemötande!
    • 226.0 m²
    • Skogsvik
    2020-12-16
    Vi är nöjda, Jenny var mycket ihärdig!
    • 207.0 m²
    2020-12-07
    Villa. Bra bemötande, proffsigt men snabb återkoppling och hög tillgänglighet.
    • 72.0 m²
    2020-12-02
    Kvick, proffsig och tillmötesgående
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Jenny Dunér en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    • 81.2 m²
    2020-11-30
    Är mycket belåten med snabbhet i kontakterna med mäklaren och hennes kvalficerade hantering i sanband med vårt köp av lägenhet i Djursholm
    • 81.2 m²
    2020-11-30
    Sålt en bostadsrätt, blev mycket väl bemött av mäklaren som ansträngde sig för att det skulle bli en lyckad affär
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    2020-11-25
    Blev kontaktad av mäklaren efter de sänkt priset på lägenheten, och blev tillfrågad ifall jag fortfarande var intresserad.

Mycket trevligt bemötande varje gång och väldigt hjälpsam på alla sätt och vis.

Rekommenderar Frida till alla som går i säljtankar. Hon gör ett mycket bra jobb.
    2020-11-18
    Väldigt lyhörda mäklare, vi var på flertal visningar men vi hittade inte de vi sökte.

Direkt efter fick vi hjälp av både Sofie och Jenny att hitta en lgh som var påväg ut för försäljning. Slutade med att vi köpte den och vi kunde inte varit mer nöjda med dessa lyhörda mäklare som hjälpte oss att hitta de vi ville ha!
    2020-11-18
    Vi va på en visning för en lägenhet som vi inte riktigt föll för. Kort därefter blev vi kontaktade då de hade en annan som "kommade" med liknande kriterier. Det blev att vi köpte den innan den gick ut på marknaden och alla involverade blev nöjda. Uppskattade att de mindes oss och vilka kriterer vi letade efter.