Svensk Fastighetsförmedling Danderyd

Mörby Centrum, 182 11 Danderyd — Visa karta

Välkommen till Danderyds mest anlitade fastighetsmäklare - Svensk Fastighetsförmedling!

Här i BoButiken i Danderyd arbetar fyra fastighetsmäklare och en mäklarassistent och vi har funnits här sedan 1980-talet. Tillsammans har vi många år av bred erfarenhet och vi arbetar med engagemang, nytänkande, affärsmässighet och omtänksamhet. Vi kan Danderyd och vet dels vad köparna vill se vid visning och hur du enklast tar dig till skola, jobb eller naturområde.

Vill du ha en mäklare med koll på läget? Välkommen till oss på Svensk Fastighetsförmedling.

Läs vad 133 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd

• 2019-12-05

Mikael B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Sålde min etta i Danderyd och mäklaren var mycket kunnig om området och föreningen vilket gjorde hela processen väldigt smidig! Läs mer
  • 2019-11-14

Alexander A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Transparent, trevlig och förtroende ingivande. Läs mer
  • 2019-11-12

Josefine S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Väldigt kunnig, trevlig och tillmötesgående mäklare (Jens Isaksson). Märks att Jens vet vad han gör och att han kan och även gillar sitt yrke. Har bara positiv att säga om Jens och den hjälp jag fick när jag sålde min lägenhet. Läs mer
  • 2019-10-26

Carina D skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    En snabb, duktig och serviceminded mäklare som ingav förtroende!
    Toppenbra helt enkelt! Läs mer
  • 2019-10-23

Ewa B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Vi köpte en lägenhet av Jenny. Allt fungerade bra,. Snabbt svar på frågor, och alltid tillgänglig.
    Mycket vänligt och professionellt bemötande vid alla tillfällen . Läs mer
  • 2019-10-23

Anna Maria H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jag fick ett trevligt bemötande av min mäklare och upplevde honom som kunnig och hjälpsam. Läs mer
  • 2019-10-22

Jonas W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jenny Dunér hjälpte oss på bästa sätt att sälja vår brf-lägenhet. Proffsigt och effektivt bemötande från start till mål. Mycket god lokalkännedom och goda råd om hur vi skulle agera i processen. Dessutom känns det bra när jag märker att även köparen är lika nöjd med mäklarens agerande.
    Jag rekommenderar Jenny varmt till den som vill ha en seriös mäklare i Danderyd med omnejd! Läs mer
  • 2019-10-21

Mats R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Kommunikativ, återkopplar väl, drivande, levererar Läs mer
  • 2019-10-20

Magnus K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jag köpte en bostadsrätt (3:a). Fick ett vänligt och professionellt bemötande av mäklaren, som levde upp till de förväntningar jag hade. Som köpare får man ju inte lika tydlig bild av mäklaren, men de intryck jag fick ingav förtroende. Läs mer
  • 2019-10-20

Linn H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jag köpte min första lägenhet och min upplevelse har varit lysande! Blev bemött av mäklaren på ett fantastiskt sätt! Läs mer
  • 2019-10-18

Tiffany B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Efter att ha jagat lägenhet i månader via diverse mäklare hittade jag till slut rätt! Jag hittade Stockholms kanske finaste, osjälviska, mäklare som gått "above and beyond" för att hitta just den rätta lägenheten för mig. Frida visade mig ett flertal olika lägenheter, under obekväma arbetstider, även vissa som såldes via hennes kollegor. Genom sitt generösa utbud, driv och kunskap lyckades vi till slut hitta mitt perfekta första hem.
    Då det var mitt första köp kändes det tryggt att vara i kontakt med en kunnig, ödmjuk och trevlig mäklare som genuint ville att jag skulle trivas.

Ser fram emot att få flytta in och så småningom sälja min bostad via Frida om några år. Finns ingen mäklare som hon! Läs mer
    2019-10-18 Jenny D svarar Tiffany B
    Tack snälla Tiffany för de fina orden! Ser fram emot att se lägenheten när den är klar. Kramar från Frida
  • 2019-09-24

Annika O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Trevlig och tillmötesgående! Johan svarade på alla våra frågor Läs mer
  • 2019-09-21

Erika B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jag lät Johan sälja min tvåa i Stocksund. Marknaden var lite trög, men Johan hade ett lugn och en tro på objektet samt vår strategi som gjorde att bostaden såldes i tid och till ett högre pris än jag köpte den för. Johan har en mycket god kunskap om kommunen, marknaden härute & kundklientelet. Jag har både köpt lägenhet och sålt lägenhet genom Johan förut & alltid varit nöjd. Rekommenderar varmt Johan som mäklare om du ska köpa eller sälja i Danderyd. Läs mer
  • 2019-09-15

Eva D skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Vi har sålt en inte allt för lättsåld bostad, men det har gått smidigt ändå. Bra med läge plus.
    Jenny har varit tillmötesgående, informativ och positiv.
    Vi är nöjda säljare. Läs mer
  • 2019-09-11

Jacob Robert Cornelis K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Sålde våran Lägenhet i Djursholm, våran mäklare var mycket professionell, trevlig och informativ om vad som gäller vid försäljning.
    Var mycket kunnig och kunde redan från start säga ungefär det vi skulle få för bostaden vid försäljning, denna summa visade sig stämma bra.
    En toppen mäklare som får en att känna sig säker från början till slut. Läs mer
  • 2019-09-10

Anna T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Noggrann och kunnig samt mycket tillmötesgående och vänlig mäklare vid vårt köp av vårt hus i Danderyd. Läs mer
  • Brita F

2019-08-06

Brita F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Vi tycker Johan är Djursholms bästa mäklare. Tack Johan för hjälp med att sälja vår villa. Vi hoppas nu att de nya ägarna ska trivas lika bra i villan som vi gjorde. Läs mer
  • 2019-07-18

Emma J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Frida var en mycket bra mäklare som vi träffade när vi skulle köpa lägenhet. Hon var effektiv och serviceinriktad, fanns alltid tillgänglig när vi hade frågor och pusslade med tider osv För att det skulle gå ihop med allas schema. Vi är mycket nöjda med Frida. / Emma Läs mer
  • 2019-07-07

Emma J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Sålt bostadsrätt. Jag är väldigt nöjd med mäklare Johan Palmblad, professionellt bemötande och goda råd. Tack Johan! Läs mer
  • Peter W

2019-06-04

Peter W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jenny Dunér är en kompetent och duktig mäklare som ledde oss genom vårt husköp på ett exemplariskt vis. Kan därför bara ge henne mina högsta rekommendationer! / Peter Läs mer
  • 2019-06-03

Christer N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Professionell, noggrann och effektiv. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-06-02

Flodén Hans F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Sålt villa med Jennys hjälp. Hon har varit tillmötesgående och proffsig i sin yrkesroll. Bara positivt. Läs mer
  • 2019-05-31

Maria Å skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Sålt en br.
    Blev bra bemött. Lyssnade på mina synpunkter. Fick bra svar och argument.
    Kunde bolla mina frågor med mäklaren och ta beslut efter det.
    Sålt utan att känna mig lurad eller missnöjd.
    Otur att en lägenhet i samma länga och med samma firma lades ut under samma tid. Borde kanske haft mer koll på det, men vet inte hur de jobbar. Läs mer
  • 2019-05-20

Aina Astrid H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Mycket bra bemötande vid försäljningen av bostadsrätten, kunnig och engagerad. Läs mer
  • 2019-05-19

Anita J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jag är mycket nöjd med Jenny som mäklare. Hon är mycket kompetent och trevlig och har gjort allt för att besvara mina frågor Läs mer
  • 2019-05-15

Marie B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Mycket duktig och professionell mäklare. Kunnig på alla sätt.
    Dessutom trevlig och positiv hela tiden.
    Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-05-05

Martin L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Karl håller hög professionalism i sitt arbete och vi kan varmt rekommendera honom som fastighetsmäklare. Martin Läs mer
  • Anna Åsa O

2019-05-04

Anna Åsa O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Från början till slut har jag känt mig trygg i villaförsäljningen med Johan P. Han höll mig hela tiden underrättad om "affären", kom med bra alternativa lösningar när problem uppstod.
    Kunnig! Läs mer
  • 2019-05-03

Björn K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Köpt bostad på ett snabbt och smidigt sätt. Rutinen märks. Dessutom var mäklaren grymt trevlig och snygg. Läs mer
  • 2019-04-29

Helene M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Vi fick ett mycket gott intryck av mäklare Johan Palmblad när vi skulle köpa hus. Han höll oss kontinuerligt underrättade om processen, vad praxis är och vad som behövdes för att säkra ett gott avtal för båda parter.
    När vi ska sälja vårt egen hus kom han med goda tips och expertis på hur vi ska planera inför försäljning. Läs mer
  • 2019-04-29

Lilian R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    jag har köpt en lägenhet i Stocksund/Stockholm. Jag blev trevligt och proffsigt bemött från visning till kontraktskrivning.
    Snabba svar på frågor och bra tillgänglighet både i mail och telefon - generellt väldigt nöjd. Läs mer
  • 2019-04-28

Parisa R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Kompetent and trovärdig mäklare Läs mer
  • 2019-04-23

Gustav B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Väldigt lätt att jobba med. Tillmötesgående och har bra koll på marknaden! Läs mer
  • 2019-04-18

Kajsa L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Sålt 1:a i Mörby Lund!
    Mycket professionell och trevlig
    Snabb affär tackvare driven mäklare. Läs mer
  • 2019-04-15

Anita V skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Johan Palmblad, Sv Fastighetsförmedling, har på ett utomordentligt sätt hanterat försäljningen av min fastighet. Löpande information, alltid ett glatt humör och alltid nåbar. Mina juridiska frågor har Johan snabbt kollat upp med sina jurister. Jag har "bollplankat" frågor kring andra fastigheter där jag varit spekulant men där objektet sålts via andra mäklare.
    Han har varit en strålande mäklare. Läs mer
  • Eric W

2019-04-14

Eric W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    60 m2 tvåa i Danderyd. En trappa. S V. Nära till Mörby C. Sjukhus, skog, golfbana, dagis, skola. Bra planerad. Väl underhållen.
    Jenny Dunér gjorde bra bedömning av möjligheterna, saklig, vänlig & höll hoppet uppe hos såväl mig som spekulanterna. Hon vägde med heder in allas intressen. Läs mer
  • 2019-04-14

Anett W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Vi har sålt vår villa. Vi blev mycket bra bemötta, det kändes att hon verkligen brydde sig och jobbade för oss. Det var min man som hade muntlig och sms kontakt med mäklaren. Allt gick snabbt och smidigt när vi väl hade bestämt oss för att sälja. Läs mer
  • 2019-04-12

Ewy S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Sålt en lägenhet. Frida J har tagit sitt uppdrag på största allvar. Har varit tillgänglig, serviceinriktad och har ett trevligt bemötande. Jag kan varmt rekommendera henne.👍 Läs mer
  • 2019-04-11

Magnus R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jens Isaksson är en duktig påläst och mycket hjälpsam mäklare. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-04-05

Johnny H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Köpt tomt. Väldigt trevlig och sakkunnig. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-03-19

Karl T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Vi fick utmärkt hjälp av vår mäklare Jenny Dunér från Svensk Fastighetsförmedling när vi skulle sälja en villa i Danderyd. Jenny var kunnig, förtroendeingivande och samtidigt entusiastisk och hjälpsam i högre grad än uppdraget föreskrev.
    Även om vi sålde till redan tilltänkta köpare (alltså utan budgivning) fick vi god hjälp med praktikaliteter längs vägen samt vid själva kontraktsskrivningen. Jenny var mycket tillgänglig för samtal och frågor. Stort tack för din hjälp! Läs mer
  • Max A

2019-03-18

Max A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jens sålde min lägenhet till ett fantastiskt pris, kan varmt "Recommendera" för försäljning i Danderyd. Läs mer
  • 2019-03-11

Studio Richard Lindvall Ab skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jag anlitade Jenny för försäljning av en bostadsrätt i Danderyd och fick ända från start ett gott intryck.

Jenny visade ett stort engagemang och såg alltid till att visa upp lägenheten för spekulanter som inte lyckades komma på de inplanerade visningarna.

Jenny stressade inte på något utan lät det ta sin tid och var alltid lyhörd på mina tankar och idéer.

Jag kan varmt rekommendera Jenny

// Richard Läs mer
  • 2019-03-09

Ingrid B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Köpt lägenhet via Jenny Dunèr på Svensk Fastighetsförmedling. Kontakten med henne har varit smidig och proffsig och motsvarar verkligen mina högt ställda förväntningar! Är såhär långt väldigt nöjd! Läs mer
  • 2019-02-26

Simon C skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Vi har sålt villa. Johan är en mycket engagerad och kompetent mäklare. Läs mer
  • 2019-02-19

David J skrev om Jenny Dunér en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jenny Dunér är driven och duktig. Hon arbetar hårt och är en duktig fastighetsmäklare. Ifall jag skulle sälja en lägenhet igen, skulle jag gärna anlita Jenny Dunér igen! Läs mer
  • 2019-02-09

Herdis B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Superproffsig på alla plan. Från första möte till kontraktskrivning Läs mer
  • 2019-02-07

Mattias F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Vi köpte en 4:a på 101 kvm på Mörbyhöjden innan visning. Vi fick väldigt bra bemötande vid den privata visningen samt hanteringen av budgivningen.
    Bemötandet som helhet var mycket utmärkt och vi kände stor tillit till mäklaren! Läs mer
  • 2019-02-06

Johan B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    I samband med att banken ville göra en värdering av vår lägenhet (en större lägenhet i Mörbyskogen) inför ett lånelöfte träffade jag Jens för första gången. Vi hade försökt köpa hus under en längre tid och ville köpa först och sälja sen. Jag fick direkt ett gott intryck och kände att han hade bra koll på bostadsmarknaden och läget i stort. Som en del av sitt koncept erbjöd han liksom många mäklare att förbereda försäljning, men mest intressant var att han även erbjöd sig att hjälpa till med att ge råd inför köp av hus.

Vi fick hjälp med att bedöma värdet av hus som vi tittade på och stämde sedan av strategi för budgivning och andra kontakter med säljande mäklare. Detta var ett mycket värdefullt stöd. Vi hade letat efter hus under många år utan framgång, men med Jens stöd lyckades vi via krokiga vägar slå till på första försöket.

Då blev det dags att sätta igång försäljningen. Efter ett resonemang kring den då mycket osäkra marknaden fick vi ändå en bra känsla för vad slutpriset borde hamna, och vi kom fram till att satsa på att lägga ut lägenheten till försäljning så fort som möjligt för att i värsta fall kunna få en andra chans. Jag upplevde att Jens var noga med att kontakta parter som anmält intresse före visning. Han var också bra på att ge realistiska förväntningar av deras faktiska intresse, vilket besparade oss från några bortkastade förhandsvisningar.

Genom hela försäljningsprocessen fick jag täta uppföljningar och jag upplevde att alla intressenter togs väl om hand med snabba svar på frågor som dök upp. Inga trix eller kontigheter, utan raka och ärliga svar som verkade skapa trygghet. Det var sannolikt också en god portion tur som ledde till en väldigt lyckad budgivning och försäljning.

Sammanfattningsvis tycker jag att Jens är en skicklig och pålitlig mäklare som jag gärna rekommenderar till andra. Läs mer
  • 2019-02-03

Eva R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jenny har på ett professionellt sätt sålt min lägenhet, 4 r o k. Jag har blivit väldigt väl bemött och jag anser att även alla spekulanter har blivit bemötta på ett ytterst professionellt sätt.
    Jenny övertrffar mina förväntningar på en mäklare med yrkesstolthet. Jag kan varmt rekommendera Jenny! Läs mer

Mörby Centrum, 182 11 Danderyd