Alla kategorier Mäklare Stockholms län Sollentuna Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Danderyd

Svensk Fastighetsförmedling Danderyd

Mörby Centrum, 182 11 Danderyd — Visa karta

Välkommen till Danderyds mest anlitade fastighetsmäklare - Svensk Fastighetsförmedling!

Här i BoButiken i Danderyd arbetar fyra fastighetsmäklare och en mäklarassistent och vi har funnits här sedan 1980-talet. Tillsammans har vi många år av bred erfarenhet och vi arbetar med engagemang, nytänkande, affärsmässighet och omtänksamhet. Vi kan Danderyd och vet dels vad köparna vill se vid visning och hur du enklast tar dig till skola, jobb eller naturområde.

Vill du ha en mäklare med koll på läget? Välkommen till oss på Svensk Fastighetsförmedling.

Läs vad 116 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd

• 2019-07-18

Emma J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Frida var en mycket bra mäklare som vi träffade när vi skulle köpa lägenhet. Hon var effektiv och serviceinriktad, fanns alltid tillgänglig när vi hade frågor och pusslade med tider osv För att det skulle gå ihop med allas schema. Vi är mycket nöjda med Frida. / Emma Läs mer
  • 2019-07-07

Emma J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Sålt bostadsrätt. Jag är väldigt nöjd med mäklare Johan Palmblad, professionellt bemötande och goda råd. Tack Johan! Läs mer
  • Peter W

2019-06-04

Peter W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jenny Dunér är en kompetent och duktig mäklare som ledde oss genom vårt husköp på ett exemplariskt vis. Kan därför bara ge henne mina högsta rekommendationer! / Peter Läs mer
  • 2019-06-03

Christer N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Professionell, noggrann och effektiv. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-06-02

Flodén Hans F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Sålt villa med Jennys hjälp. Hon har varit tillmötesgående och proffsig i sin yrkesroll. Bara positivt. Läs mer
  • 2019-05-31

Maria Å skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Sålt en br.
    Blev bra bemött. Lyssnade på mina synpunkter. Fick bra svar och argument.
    Kunde bolla mina frågor med mäklaren och ta beslut efter det.
    Sålt utan att känna mig lurad eller missnöjd.
    Otur att en lägenhet i samma länga och med samma firma lades ut under samma tid. Borde kanske haft mer koll på det, men vet inte hur de jobbar. Läs mer
  • 2019-05-20

Aina Astrid H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Mycket bra bemötande vid försäljningen av bostadsrätten, kunnig och engagerad. Läs mer
  • 2019-05-19

Anita J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jag är mycket nöjd med Jenny som mäklare. Hon är mycket kompetent och trevlig och har gjort allt för att besvara mina frågor Läs mer
  • 2019-05-15

Marie B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Mycket duktig och professionell mäklare. Kunnig på alla sätt.
    Dessutom trevlig och positiv hela tiden.
    Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-05-05

Martin L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Karl håller hög professionalism i sitt arbete och vi kan varmt rekommendera honom som fastighetsmäklare. Martin Läs mer
  • Anna Åsa O

2019-05-04

Anna Åsa O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Från början till slut har jag känt mig trygg i villaförsäljningen med Johan P. Han höll mig hela tiden underrättad om "affären", kom med bra alternativa lösningar när problem uppstod.
    Kunnig! Läs mer
  • 2019-05-03

Björn K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Köpt bostad på ett snabbt och smidigt sätt. Rutinen märks. Dessutom var mäklaren grymt trevlig och snygg. Läs mer
  • 2019-04-29

Helene M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Vi fick ett mycket gott intryck av mäklare Johan Palmblad när vi skulle köpa hus. Han höll oss kontinuerligt underrättade om processen, vad praxis är och vad som behövdes för att säkra ett gott avtal för båda parter.
    När vi ska sälja vårt egen hus kom han med goda tips och expertis på hur vi ska planera inför försäljning. Läs mer
  • 2019-04-29

Lilian R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    jag har köpt en lägenhet i Stocksund/Stockholm. Jag blev trevligt och proffsigt bemött från visning till kontraktskrivning.
    Snabba svar på frågor och bra tillgänglighet både i mail och telefon - generellt väldigt nöjd. Läs mer
  • 2019-04-28

Parisa R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Kompetent and trovärdig mäklare Läs mer
  • 2019-04-23

Gustav B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Väldigt lätt att jobba med. Tillmötesgående och har bra koll på marknaden! Läs mer
  • 2019-04-18

Kajsa L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Sålt 1:a i Mörby Lund!
    Mycket professionell och trevlig
    Snabb affär tackvare driven mäklare. Läs mer
  • 2019-04-15

Anita V skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Johan Palmblad, Sv Fastighetsförmedling, har på ett utomordentligt sätt hanterat försäljningen av min fastighet. Löpande information, alltid ett glatt humör och alltid nåbar. Mina juridiska frågor har Johan snabbt kollat upp med sina jurister. Jag har "bollplankat" frågor kring andra fastigheter där jag varit spekulant men där objektet sålts via andra mäklare.
    Han har varit en strålande mäklare. Läs mer
  • Eric W

2019-04-14

Eric W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    60 m2 tvåa i Danderyd. En trappa. S V. Nära till Mörby C. Sjukhus, skog, golfbana, dagis, skola. Bra planerad. Väl underhållen.
    Jenny Dunér gjorde bra bedömning av möjligheterna, saklig, vänlig & höll hoppet uppe hos såväl mig som spekulanterna. Hon vägde med heder in allas intressen. Läs mer
  • 2019-04-14

Anett W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Vi har sålt vår villa. Vi blev mycket bra bemötta, det kändes att hon verkligen brydde sig och jobbade för oss. Det var min man som hade muntlig och sms kontakt med mäklaren. Allt gick snabbt och smidigt när vi väl hade bestämt oss för att sälja. Läs mer
  • 2019-04-12

Ewy S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Sålt en lägenhet. Frida J har tagit sitt uppdrag på största allvar. Har varit tillgänglig, serviceinriktad och har ett trevligt bemötande. Jag kan varmt rekommendera henne.👍 Läs mer
  • 2019-04-11

MAGNUS R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jens Isaksson är en duktig påläst och mycket hjälpsam mäklare. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-04-05

Johnny H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Köpt tomt. Väldigt trevlig och sakkunnig. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-03-19

Karl T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Vi fick utmärkt hjälp av vår mäklare Jenny Dunér från Svensk Fastighetsförmedling när vi skulle sälja en villa i Danderyd. Jenny var kunnig, förtroendeingivande och samtidigt entusiastisk och hjälpsam i högre grad än uppdraget föreskrev.
    Även om vi sålde till redan tilltänkta köpare (alltså utan budgivning) fick vi god hjälp med praktikaliteter längs vägen samt vid själva kontraktsskrivningen. Jenny var mycket tillgänglig för samtal och frågor. Stort tack för din hjälp! Läs mer
  • Max A

2019-03-18

Max A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jens sålde min lägenhet till ett fantastiskt pris, kan varmt "Recommendera" för försäljning i Danderyd. Läs mer
  • 2019-03-11

Studio Richard Lindvall Ab skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jag anlitade Jenny för försäljning av en bostadsrätt i Danderyd och fick ända från start ett gott intryck.

Jenny visade ett stort engagemang och såg alltid till att visa upp lägenheten för spekulanter som inte lyckades komma på de inplanerade visningarna.

Jenny stressade inte på något utan lät det ta sin tid och var alltid lyhörd på mina tankar och idéer.

Jag kan varmt rekommendera Jenny

// Richard Läs mer
  • 2019-03-09

Ingrid B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Köpt lägenhet via Jenny Dunèr på Svensk Fastighetsförmedling. Kontakten med henne har varit smidig och proffsig och motsvarar verkligen mina högt ställda förväntningar! Är såhär långt väldigt nöjd! Läs mer
  • 2019-02-26

Simon C skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Vi har sålt villa. Johan är en mycket engagerad och kompetent mäklare. Läs mer
  • 2019-02-19

David J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jenny Dunér är driven och duktig. Hon arbetar hårt och är en duktig fastighetsmäklare. Ifall jag skulle sälja en lägenhet igen, skulle jag gärna anlita Jenny Dunér igen! Läs mer
  • 2019-02-09

Herdis B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Superproffsig på alla plan. Från första möte till kontraktskrivning Läs mer
  • 2019-02-07

Mattias F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Vi köpte en 4:a på 101 kvm på Mörbyhöjden innan visning. Vi fick väldigt bra bemötande vid den privata visningen samt hanteringen av budgivningen.
    Bemötandet som helhet var mycket utmärkt och vi kände stor tillit till mäklaren! Läs mer
  • 2019-02-06

Johan B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    I samband med att banken ville göra en värdering av vår lägenhet (en större lägenhet i Mörbyskogen) inför ett lånelöfte träffade jag Jens för första gången. Vi hade försökt köpa hus under en längre tid och ville köpa först och sälja sen. Jag fick direkt ett gott intryck och kände att han hade bra koll på bostadsmarknaden och läget i stort. Som en del av sitt koncept erbjöd han liksom många mäklare att förbereda försäljning, men mest intressant var att han även erbjöd sig att hjälpa till med att ge råd inför köp av hus.

Vi fick hjälp med att bedöma värdet av hus som vi tittade på och stämde sedan av strategi för budgivning och andra kontakter med säljande mäklare. Detta var ett mycket värdefullt stöd. Vi hade letat efter hus under många år utan framgång, men med Jens stöd lyckades vi via krokiga vägar slå till på första försöket.

Då blev det dags att sätta igång försäljningen. Efter ett resonemang kring den då mycket osäkra marknaden fick vi ändå en bra känsla för vad slutpriset borde hamna, och vi kom fram till att satsa på att lägga ut lägenheten till försäljning så fort som möjligt för att i värsta fall kunna få en andra chans. Jag upplevde att Jens var noga med att kontakta parter som anmält intresse före visning. Han var också bra på att ge realistiska förväntningar av deras faktiska intresse, vilket besparade oss från några bortkastade förhandsvisningar.

Genom hela försäljningsprocessen fick jag täta uppföljningar och jag upplevde att alla intressenter togs väl om hand med snabba svar på frågor som dök upp. Inga trix eller kontigheter, utan raka och ärliga svar som verkade skapa trygghet. Det var sannolikt också en god portion tur som ledde till en väldigt lyckad budgivning och försäljning.

Sammanfattningsvis tycker jag att Jens är en skicklig och pålitlig mäklare som jag gärna rekommenderar till andra. Läs mer
  • 2019-02-03

Eva R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jenny har på ett professionellt sätt sålt min lägenhet, 4 r o k. Jag har blivit väldigt väl bemött och jag anser att även alla spekulanter har blivit bemötta på ett ytterst professionellt sätt.
    Jenny övertrffar mina förväntningar på en mäklare med yrkesstolthet. Jag kan varmt rekommendera Jenny! Läs mer
  • 2019-01-23

Bertil R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Bra uthållighet i dagens tuffare marknadsklimat.
    Ställer alltid upp och gör sitt bästa. Läs mer
  • 2019-01-09

Lars-Erik N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Bostadsrätt såldes.
    Proffsigt genomförande och bemötande under hela processen.
    Bra tydlig information om vad som gäller.

äH Läs mer
  • 2018-12-15

William L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Mycket professionell och trevlig! Läs mer
  • 2018-12-10

Catrin Elisabeth N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Vid försäljningen av vårt radhus i Enebyberg fick vi utmärkt hjälp av vår mäklare Jens Isaksson. Ett verkligt proffsigt, trevligt och effektivt bemötande under hela processen. Jens är påläst och kunnig och kan verkligen området väl. Han var också alltid snabb att återkoppla och ge uppdaterad information vilket kändes väldigt bra. Vi kan rekommendera Jens Isaksson varmt till andra som går i säljtankar! Läs mer
  • Kia E

2018-11-14

Kia E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Vi letade villa och blev vänligt och förtroendeingivande bemötta av Johan. Han ordnade snabbt med privat visning av det objekt han förmedlade och uppfattades som både kunnig och ödmjuk inför våra önskemål. Vi är mycket nöjda med den snabba handläggningen och flexibiliteten med visning, kontraktskrivning och alla frågor som han besvarade innan dess. Läs mer
  • 2018-11-05

Sebastian C skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Bra bemötande från början till slut. Det var en smidig process och Jenny var väldigt behjälplig när vi hade frågor angående bostadsköpet. Läs mer
  • 2018-10-28

Lena H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jag har köpt en liten bostadsrätt.

Jag uppskattade att Johan ringde upp direkt då jag anmält intresse för visning. Han ringde också snabbt upp senare gånger då jag ringt. Svarade rakt och ärligt på frågor och kändes genuint intresserad.

Proffsigt och smidigt genom processen. Läs mer
  • 2018-10-27

Inger L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jenny har sålt min 3:a i Mörbyskogen. Hon har varit mycket professionell i allt. Trevligt bemötande, tillgänglig, kunnig och förtroendeingivande. Dessutom slutförde hon affären snabbt & smidigt. Jag är väldigt nöjd med hur hon genomförde sitt uppdrag. Läs mer
  • 2018-10-25

Carina B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jag har sålt Mörbydalen 20 men hade ett objekt i Vaxholm också.
    Det har känts som om vi har haft olika agendor, jag tycker han har haft fel fokus och jag har inte känt mig trygg. Jag bytte därför mäklare till vaxholm men tiden var för kort för att jobba mer på den.

Det blev bra till slut men det har inte varit någon rokig upplevelse att hela tiden bli påmind om hur svårt det var med framför allt vaxholms lägenheten men även Mörby.

Jag kan läsa och följa med själv utan att behöva bli upplyst om det av mäklaren. Jag har sagt det men det blev inte bättre.

Ända in i det sista undrade jag om han fförstått vem som gett honom uppdraget. Kommer aldrig ha honom som mäklare igen. Läs mer
  • 2018-10-25

Vibeke L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Jenny Duner hjälpte oss hitta den lägenhet vi sökte i samband med att vi sålt vår villa och vi är väldigt nöjda med resultatet och Jennys arbete! Läs mer
  • 2018-10-23

Lennart M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Trevligt bemötande! Intresserad av våra-säljarnas-önskemål! Snabb försäljning-inte ens en annonsering! Snabb affär! Jag är mycket nöjd! Jag rekommenderar Jenny!/ Lennart Modig Läs mer
  • 2018-10-19

Olesia B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Carl är trevlig, professionell och kunnig. Vi fick allt stöd vi behövde, och vi är mycket nöjda med vår försäljning. Läs mer
  • Ema S

2018-10-18

Ema S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Mäklaren var väldigt flexibel, och erbjöd en jätte professionell servicenivå.

Det gick smidigt och snabbt, och vi gjorde en väldigt god affär inom kort tid. Läs mer
  • 2018-10-16

Lennart J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Fått mycket bra hjälp vid köp av bostadsrätt. Läs mer
  • Katarina S

2018-10-12

Katarina S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Johan hjälpte mig att sälja min bostadsrätt. Jag upplevde honom som kunnig, proffsig och sympatisk. Bara positivt. Tummen upp. Läs mer
  • 2018-10-09

Märta O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Vi har sålt en lägenhet iStocksund, mäklaren har varit engagerad och positiv under hela vägen till försäljning. Vi upplever bemötandet som professionellt och trevligt ! Läs mer
  • 2018-10-08

Alireza S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    Ärlighet och tydlighet upplevt vi. Affären gick bra och jag är nöjd med det. Mäklaren är ansvarsfull och seriös.
    Jag har varit i kontakt med olika mäklare och anser att det har varit det bästa! Läs mer

Mörby Centrum, 182 11 Danderyd