Svensk Fastighetsförmedling Danderyd

Svensk Fastighetsförmedling Danderyd

Välkommen till Danderyds mest anlitade fastighetsmäklare - Svensk Fastighetsförmedling!

Här i BoButiken i Danderyd arbetar fyra fastighetsmäklare och en mäklarassistent och vi har funnits här sedan 1980-talet. Tillsammans har vi många år av bred erfarenhet och vi arbetar med engagemang, nytänkande, affärsmässighet och omtänksamhet. Vi kan Danderyd och vet dels vad köparna vill se vid visning och hur du enklast tar dig till skola, jobb eller naturområde.

Vill du ha en mäklare med koll på läget? Välkommen till oss på Svensk Fastighetsförmedling.

Läs vad 456 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Danderyd 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Jaquline Söderberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    2022-10-04 Verifierad kund
    Tack för trevlig och professionell kontakt!
  • köpte sitt hus med hjälp av Jenny Dunér en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    • Ekbacken
    2022-10-04 Verifierad kund
    Proffsig och inlyssnande och såg till att affären blev så bra som möjligt för alla parter.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sofie Strömqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    2022-09-27 Verifierad kund
    Hon var trevlig, hjälpsam och kunnig om fastigheten
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Elin Gyltefors en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    2022-09-25 Verifierad kund
    Jag träffade person endast för att skriva på kontrakt.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Elin Gyltefors en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    2022-09-25 Verifierad kund
    Väldigt lyhörd, klar, tydlig och mycket trevlig.
    • Djursholm
    2022-09-21 Verifierad kund
    Elin ger snabb återkoppling och hon är mycket trevlig och lätt att arbeta med
    2022-09-16 Verifierad kund
    Bra bemötande av Jenny som kan området väl och varit lyhörd genom hela köpeprocessen
  • skrev om Sofie Strömqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    2022-09-08 Spontant omdöme
    Väldigt bra och snabb kommunikation, bostadsköpet gick smidigt och fick tydlig information under hela processen! Mycket nöjd och vill varmt rekommendera Sofie!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sofie Strömqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    2022-09-07 Verifierad kund
    Professionell. Ger alltid ett bra bemötande.
    2022-08-31 Verifierad kund
    Mycket positiv känsla vid visning. Bra kommunikation och kunskap. Hjälpsam utan krångel.
    Hade inte några specifika förväntningar innan, så det hon gjorde var bra och med det kanske hon uppfyllde mina förväntningar av en mäklare.
    2022-08-30 Verifierad kund
    Mycket trevlig bemötande. Jaquline är kompetent och ansvarstagande. Hon har hittills lotsat oss genom affären på ett tryggt och professionellt sätt.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jaquline Söderberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    2022-08-29 Verifierad kund
    Tydlig, uppmärksam och strukturerad. Vi sökte efter den bästa mäklaren i Danderyd och fann henne.

Svårt läge att sälja lägenhet till rätt pris i en marknad där priserna är fallande. Jaquline visade på en mycket god fingertoppskänsla och överträffade våra förväntningar både vad det gällde annonserat pris och det något lägre pris vi i slutänden fick ut. Tack vare den insiktsfullheten gick affären snabbt och smidigt.
    Tack snälla John för de fina orden och Stort tack för att jag fick förtroendet, hälsa Lilja så gott från mig.

Varmaste hälsingar
    Jaquline
    Jaquline Söderberg
    • Sätra Äng
    2022-08-28 Verifierad kund
    Vi har fått bra hjälp och proffsigt bemötande av Sofie vid både köp och försäljning av vår lägenhet, som har gått tryggt och smidigt.
  • sålde sitt hus med hjälp av Jenny Dunér en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    2022-08-22 Verifierad kund
    Jenny har ett väldigt trevligt bemötande och är väldigt kompetent och kunnig inom branschen.

En liten detalj, när utgångspriset sattes hade vi önskat en liten dialog och förklaring innan, för att vara medvetna om tanken och strategin. Nu fick vi förstås förklaringen vid efterfrågan (och innan annonsen publicerades så klart), men det hade varit utmärkt om vi fått den innan, så man känner sig fullt delaktig hela vägen.

Vi rekommenderar Jenny varmt som mäklare!!
    2022-08-20 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande. Alltid kontaktbar och hade bra koll på vårat område, vi fick vad vi ville ha för våran bostad!
    Kan varmt rekommendera Sofie!
    • Skogsvik
    2022-08-19 Verifierad kund
    Jenny är en bra mäklare. Tydlig och saklig information.
    2022-08-18 Verifierad kund
    Kunnig, personlig och otroligt trevlig mäklare! Sofie hjälpte oss genom hela processen av vår första bostadsförsäljning. Hon kom med massa hjälpsamma tips, var personlig och förstående i våra möten och kommunicerade med oss genom alla steg. Rekommenderar definitivt henne och de andra på svensk fast till alla som ska sälja i Danderyd!
    • Sätra Äng
    2022-08-17 Verifierad kund
    Sofie var positiv och lyhörd för att jag gärna ville köpa lägenheten. Stöttande i telefonsamtal efter visning, sa att det kommer ordna sej med banklån, inflyttningsdatum mm.
    • Lillkalmar
    2022-07-14 Verifierad kund
    Vi är väldigt nöjda med försäljningen av vår bostadsrätt genom Elin och Svensk Fastighetsförmedling. Processen var effektiv och gick enligt plan från början, och vi blev väldigt nöjda med fotograferingen och annonsen på Hemnet. Vi uppskattade även Elins hjälp med visningen, då vi var bortresta - allt funkade smidigt! Elin höll oss även uppdaterade genom hela processen och var väldigt sympatisk och tillgänglig. Stort tack!
    2022-06-16 Verifierad kund
    Jag har båda köp och såld med Sofie och det kan jag säga att det här gåt bättre än mina förväntningar, det är bästa mäklaren som jag har jobbat med 😊
    2022-06-14 Verifierad kund
    Sofie var så trevlig och proffsig från första stund.

Rekommenderar henne varmt!
    2022-06-14 Verifierad kund
    Braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    2022-06-10 Verifierad kund
    Proffsig, god lokalkännedom och stort tålamod! Rekommenderar varmt Elin!
    2022-06-09 Verifierad kund
    En trevlig och kunnig mäklare som hela tiden var lätt att nå för att få information. Det var precis så som man hoppas och vill att en mäklare skall hantera en försäljning.
    2022-06-04 Verifierad kund
    Bra bemötande. Hon verkade insatt och svarade adekvat på frågor. Det hon inte visste tog hon reda på och återkopplade utan påminnelse. Trevlig och korrekt.
  • Matts N
    2022-06-04 Verifierad kund
    Levererar på ett korrekt och självklart sätt.
    • Svalnäs
    2022-06-02 Verifierad kund
    Svårt att veta om det var marknadsläget eller Jennys arbete som gjorde att priset till slut hamnade 18% under utgångspriset.
    2022-06-02 Verifierad kund
    Sofie har varit till stor hjälp vid vårt första bodstadsköp. Hon har alltid kunnat svara på frågor och hon har varit tillgänglig och professionell. Sofies bemötande har varit genuint och det märks att hon vill hjälpa sina kunder på bästa möjliga sätt för att det ska kännas tryggt och säkert att köpa sitt framtida hem.
    2022-05-30 Verifierad kund
    Vi är så glada att vi valde Sofie som vår mäklare. Hon gjorde ett fantastiskt jobb och var en riktigt stjärna från start till slut. Väldigt proffsig, glad och engagerad! Hon var också tillgänglig för såväl stora som små frågor och höll oss väl informerade i alla steg, vilket gjorde oss trygga genom hela processen. Vi är otroligt nöjda och kan verkligen rekommendera Sofie till alla som går i säljtankar.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Proffsig och alltid trevligt bemötande. Agerade snabbt och allt var väldigt smidigt med Sofie som mäklare.
    2022-05-22 Verifierad kund
    Som ensamstående med två barn behövde jag så mycket som möjligt i vinst för att kunna köpa en ny bostad till mig och mina barn i samma område efter att ha sålt detta objekt. Jag fick dock snabbt intrycket att mäklaren gick köpares ärende snarare än vårat. Det kändes som om hon pratade ner vårt boende i ett försök att övertala oss att sälja till en förhandsspekulant (som förvisso hade råd men som inte ville ge oss det pris vi ville ha). Jag blev upprörd av diskussionen och hade sedan ingen lust att ha kontakt. Hon verkade dessutom ha mer bråttom att sälja huset efter öppen visning än vi. Värderingen var ängslig och för enkelt utförd: den grundade sig på gammal statistik som inte tog hänsyn till att tomten blivit dubbelt så stor och och att källaren numera ingick i radhusbostadsrätten. (Svensk Fastighetsförmedling använder nog samma algoritm som används av Booli för bostadsrätter. Den tar inte hänsyn till tomt och källare. Om man istället skriver in att det är ett radhus med källare och tomt får man en helt annan värdering.) Ångrar att vi inte bytte till en mäklare som såg potentialen med huset och förstod vår situation bättre. Även om hon som mäklare har erfarenhet av husförsäljningar och inte vill ge falska förhoppningar om vinst så är det upp till oss som säljare att få testa på öppen marknad.
    2022-05-20 Verifierad kund
    Kunnig, trevlig och professionell. Rekommenderar!
    2022-05-12 Verifierad kund
    Jenny är lätt att ha att göra med och har ett väloljat maskineri bakom sig. Vi hade särskilt nytta av hennes kontaktnät av intresserade spekulanter som hjälpte oss till en snabb och smidig affär.
    2022-05-12 Verifierad kund
    Elin är mycket bra och hjälpsam för alla frågor och önskemål.
    2022-05-07 Verifierad kund
    Elin är både trevlig och kunnig, och hon anstränger sig verkligen. Jag är jättenöjd och rekommenderar henne!
    2022-05-07 Verifierad kund
    Trevligt och proffsigt bemötande.
    Tog hand om allting inklusive kontakten med styrelsen i föreningen.
    Vi är helnöjda.
    • Nora Strand
    2022-05-06 Verifierad kund
    Jenny har stort engagemang och driv, är tydlig och positiv i sitt bemötande. Inger trygghet med sin kompetens och erfarenhet, och är ett utmärkt bollplank i alla frågor som dyker upp vid försäljningen.
    Förväntningarna uppnåddes mycket väl både avseende både tid och resultat.
    Kan ge de bästa rekommendationer.
    2022-04-27 Verifierad kund
    Hjälpsam och tillmötesgående i köpprocessen.
    2022-04-26 Verifierad kund
    Enkel att ha att göra med och alltid ett trevligt bemötande!
    2022-04-25 Verifierad kund
    Jenny är en mycket trevlig person. Hon är professionell, har god marknadskännedom och hon är tydlig och rak i sin kommunikationen.
    2022-04-22 Verifierad kund
    Vänlig, positiv. Ger en känsla av att det här kommer att ordna sig. Trygghet.
    Förväntningarna var att mäklaren skulle hjälpa oss att ta hand om detta och det gjorde hon.
    Lätt att att få kontakt, återgav med mail hela tiden när det var något nytt.
    Jättebra kontakt, väldigt nöjd.
    2022-04-21 Verifierad kund
    Sofie var lyhörd och mycket kompetent.
    Hon var tydlig och ett bra stöd för oss som köpare genom hela processen.
    Våra varmaste rekommendationer.
    2022-04-17 Verifierad kund
    Allt gick mycket smidigt när vi köpte vår lägenhet med Sofies hjälp. Snabb, trevlig och bra kommunikation!
    2022-04-17 Verifierad kund
    Bra och trevlig tjej, svarade bra på frågorna vi hade. Fick hjälp med det vi behövde. Helt enkelt en bra och trevlig mäklare som gjorde sitt jobb bra.
    2022-04-15 Verifierad kund
    Jag tycker att vi blev bemötta bra vid visningen av skolvägen 23B. Jag tycker attt mäklaren Sofie gjorde ett fint jobb och besvara frågorna vi hade utmärkt. Vi hade inga förväntningar innan vi gick på visningen då det var vår första visning och hade inga planer på att köpa men vi blev kära i lägenheten och läget den låg i. Jag tycker att Sofie hjälpte oss så gott hon kunde då det mesta för oss va att ta kontakt med banken. Som en sammanfattning skulle jag rekommendera mäklaren Sofie Strömqvist till andra och tycker att hon gjorde ett utmärkt jobb med bostaden Skolvägen 23B
    2022-04-14 Verifierad kund
    Trevlig och kunnig. Professionell .
    2022-04-14 Verifierad kund
    Vi blev väldigt bra bemötta.
    Trevlig och lätt att prata med. Proffsig i arbetet.
    2022-04-14 Verifierad kund
    Jag kände mig helt trygg i Sofies händer när jag köpte min bostad! Hon var trevlig, tog sig tid att svara på alla mina frågor och återkopplade snabbt. Jag kan varmt rekommendera henne :)
    2022-04-12 Verifierad kund
    Då jag endast är delägare i sonens lägenhet var jag endast med på ”försäljningsmötet” och har alltså endast träffat henne en gång. Detta möte upplevde jag emellertid som effektivt och bra och att Elin var trevlig att ha med att göra.
    2022-04-12 Verifierad kund
    Väldigt lite kontakt eftersom jag bara äger 1/6 av sonen lgh och dessutom skulle på annat möte när vi sågs.
    Hon var trevlig och verkade bra.