Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB

Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB

Välkommen till Bilyaa AB!

Vi är en bilverkstad som både servar och reparerar, med all den moderna teknik som behövs. Vi arbetar med de flesta bilmärken och lämnar alltid tre års garanti på alla reservdelar.

Vad behöver du fixa på din bil? Besiktning, däck eller kanske göra en felsökning eller mer omfattande reparation? Det är få saker vi inte löser.

Här får du professionella bilmekaniker. Vi är godkända av samtliga försäkringsbolag och ringer alltid upp dig inom 24 timmar när du kontaktar oss.

Läs vad 982 kunder tycker om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB 2

2022-06-29 Verifierad kund
    Det gick fort att få offert. Bra mottagande och snabb service.
    2022-06-29 Verifierad kund
    Bokade släckning av 2a med efterkontroll. Fick offert. Lämnade in bil. Behövdes beställas en del. Lämnade in efter en vecka fick ett pris 5 gånger högre. Dagen gick och fick ej återkoppling om den var klar. Dagen efter (idag) får jag besked att den är redo att hämta. Efterkontroll ej gjord och en nota på 5700 kronor, offert på 1200 kronor. Otroligt spydigt bemötande från Isabell W med ord som "Ja tyvärr är det väldigt dyrt att ha bil". Jag frågade vad hon kunde göra för att rädda situationen som blivit helt annat än ok. Svaret var att hon inte kunde göra något.
    2022-06-27 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, snabb hantering och tydlig redovisning/förklaring av utfört arbete. Felsökning av trasig handbroms, bromsok byttes.
    Dock stod det fel öppettider i bekräftelsen, så jag fick vänta 30min innan bilen kunde tas emot på morgonen (ej justerat till verkstadens sommartider). Dock stämde tiderna i meddelandet för hämtning, kanske pga att jag återkopplat detta, snabbt och lyhört hanterad återkoppling i så fall!
    2022-06-25 Verifierad kund
    I was told it’ll take 30mins but actually took 2hrs. Caused a bit problem for my personal planning
    2022-06-25 Verifierad kund
    Ingen ringde om vad som hände med bilen. Bilen lagades inte trotts att de sa att den var lagad.
    Bra
    Bra
    Har anlitat Mekonomen förut och varit Nöjd
    Tjänsten var service
    2022-06-23 Verifierad kund
    Perfekt hel nöjd!👍
    Trevlig personal
    2022-06-22 Verifierad kund
    Jag hade bokad tid i måndags o hade tagit ledigt för att hinna lämna o hämta samma dag. Bokat bilbesiktning dagen efter.
    Blir uppringd på måndag sen eftermiddag att bilen inte blir klar pga sjukdom. Jag fattar att man kan bli sjuk så vi kommer överens att bilen är klar på tisdag i stället. På tisdag 16.30 får jag sms att bilen inte är klar. På onsdag när jag hämtar bilen blir jag inte erbjuden kompensation utan får efterfråga det. Dåligt kundbemötande; man skickar inte sms i sista sekunden o man ber om ursäkt samt erbjuder kompensation om det strulat
    2022-06-22 Verifierad kund
    Hade gärna önskat tidigare kommunikation om att bilen ej hunnit bli klar. Samt information om att 2an inte kunde släckas pga personalbrist.
    2022-06-18 Verifierad kund
    Jag blev väl bemött och sexton hand om min bil på ett proffsigt sätt.
    2022-06-17 Verifierad kund
    Ingen ringde oss när bilen inte åtgärdades den dag den lämnades in. Inger återkoppling alls ingen info om att bilen var klar, inget erbjudande om lånebil innan VI kom till verkstaden själva. Utlånad rabatt erhölls ej. Så trist. Vi har tidigare varit så nöjda.
    2022-06-16 Verifierad kund
    En timme tog det att få kontakt med en person på företaget. Personen visste ingenting, kunde inte lämna något besked. Samma sak inträffade en gång till. Skulle bli uppringd, men blev det inte.
    Priset för arr fästa en slang med en klämma plus påfyllning av glykol betalade jag nästan 3500 kr för..Ockerpris! Talat med min ordinarie mekanik
    2022-06-15 Verifierad kund
    Hej,
    Jag har inga synpunkter på att det tog tid att få reservdelar och att utföra reparation. Däremot har jag vänt mig med starkaste möjliga klagomål till Mekonomen för att både tillgängligheten hos verkstadens servicemottagarr liksom återkopplingen varit obefintlig, rentav horribelt dålig.
    Jag förväntar mig någon form av gottgörelse för all tidsspillan.
    Vänliga hälsningar
    Per Noreen
    2022-06-13 Verifierad kund
    Bra bemötande vid första träffen. Sen omöjligt att få tag i på grund av telefonkö. Noll återkoppling första dagen. Telefon andra dagen, bilen kanske inte klar dag två. Noll återkoppling dag tre - ingen bil och sen långhelg vilket medförde rätt jobbiga bieffekter.

Läser nu protokollet och där står byte av framkommit men det står baklampor i arbetsbeskrivningen.
    2022-06-12 Verifierad kund
    Har inte ens varit där....var på en annan verkstad.
    2022-06-11 Verifierad kund
    Bilrepararation, snabb och bra service
    2022-06-10 Verifierad kund
    Kontaktade inte när bilen var klart. Har ej utfört det som debiteras. Personalen har ingen kontakt med varandra. Dvs kundtjänst kan inte nå verkstaden. Detta är det i särklass sämsta verkstads besök jag upplevt.
    2022-06-04 Verifierad kund
    Bra bemötande o service. Fick snabb hjälp.
    2022-06-02 Verifierad kund
    Smidigt och snabbt, service och hjulinställning
    2022-06-02 Verifierad kund
    Bra service, smidigt och löste mitt problem.
    2022-06-02 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande från erhållande av offert till inlämnade av bilen och betalning och utlämning av bilen !
    Stig W
    2022-06-02 Verifierad kund
    Vänligt bemött. Fick snabbt tid för ditsättning av motorvärmare och dragkrok. Företaget levde upp till mina förväntningar.
    2022-06-01 Verifierad kund
    Kort leveranstid. Besked om kostnad. Bra.
    2022-06-01 Verifierad kund
    Bra mottagande, återkoppling och service. Rekommenderas.
    2022-06-01 Verifierad kund
    Lagade bilen, byte av brommslyse kontakten.
    Trevligt bemötande.
    2022-05-31 Verifierad kund
    Fick snabbt en tid och även problemet löst. Trevligt bemötande.
    2022-05-31 Verifierad kund
    Helt ok . Fixade allt enligt avtall
    2022-05-27 Verifierad kund
    Min bil hade blivit bärgats ditt efter fel tankning. Dom hade dåligt kontakt med min försäkringsbolag. Usel service och hjälp.
    Kommer aldrig köpa nåt där eller lämna in min bil där.

Dom kostade mig massa onödiga pengar för att dom inte skötte sitt jobb.
    2022-05-27 Verifierad kund
    Väl bemötande bra service trevlig personal
    2022-05-22 Verifierad kund
    1. Jag fick en tid inom två dagar. Hedin Bil erbjöd mig en skadebesiktning i slutet av juni.
    2. Åtgärd vidtogs omedelbart. På Hedin Bil hade jag, förmodligen, fått återkomma en annan dag.

Jag hade skadat en plastdetalj under bilen och trodde att den skulle behöva bytas ut mot en originaldel, vilken skulle ta tid att få hem eftersom bilen är gammal (2003). Men mekanikern var pragmatisk och fäste istället den skadade delen med några clips. Nu kan jag ge mig ut på en planerad långkörning utan att vara orolig. Tack, Mekonomen Häggvik!
    Bra bemötande
    Snabb service
    AC-service och reparation
    2022-05-21 Verifierad kund
    Bemötandet bra. Släckte en tvåa. Tyvärr blev det mycket mer omfattande än vad jag hoppades på men jag är nöjd.
    2022-05-21 Verifierad kund
    Bra service vid inlämning av bil till verkstad
    2022-05-20 Verifierad kund
    Utförde service och oljebyte, smidigt och snabbt!
    2022-05-20 Verifierad kund
    Servis i olja.bäst i kund service tack
    Ingen lånebil at få kl 07.00 vid inlämningn , receptionisten fixade
    fram en bil , bra hjort !! Vi tackar !!
    2022-05-18 Verifierad kund
    Mekonomen har gett mig tid för service inom rimlig tid. Dom har utfört arbete enligt mina önskemål. Svarat på alla frågor jag hade angående bilen och mina framtida service behov.
    Jag är nöjd att arbete utfördes under överenskommen tid. Både tidig lämning och eftermiddags hämtning efter utförd service har funkat bra.
    Jag har ingenting att anmärka på. Tvärtom.
    Jag var nöjd och jag kommer välja Mekonomen även i fortsättningen. :)
    2022-05-18 Verifierad kund
    Snabb service och trevligt bemötande! Även priset låg på en bra nivå jämfört med andra verkstäder!
    Bytte bromsar mm Smidigt att besiktningens 2:or också ”släktes” på plats. TACK!
    2022-05-18 Verifierad kund
    Trevlig personal och bra priser
    2022-05-18 Verifierad kund
    Bra om man kan få en tidsbokning som är mer exakt än en viss dag.
    2022-05-17 Verifierad kund
    Snabb service och bra utfört arbete.
    2022-05-16 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och snabbt fixat
    2022-05-15 Verifierad kund
    Snabb återkoppling med tydlig offert via mail. I samtal med centralbokningen fick jag sedan information om öppettider och tips kring drop in, dvs att inte komma vid öppningstid, av en trevlig operatör. När jag infann mig med bilen visade det sig dock den lokala verkstan inte tog emot drop in-kunder alls. Eftersom jag skulle resa dagen därpå och behövde få bilen lagad, övertalade jag verkstaden att ändå laga bilen.

Er centralbokning måste kommunicera med den lokala verkstaden, som kund blir man så besviken när man t o m ringt och kontrollerat uppgifterna i offerten och verkstaden visar sig inte vilja ta emot ens bil.

Själva reparationen var bra!
    2022-05-11 Verifierad kund
    Reparationen tog närmare tre veckor. Det berodde huvudsakligen på att ni beställde fel artikel två eller tre gånger och på att mekanikern var sjuk. Det som var dåligt var att det inte gick att få tag på er för att få info. Ni svarade aldrig i telefon utan man kommer till en central kundservice. Jag bad dom 3 gånger att skicka meddelande till er för att kontakta mig men ni ringer inte ändå. Jag har även skickat mail och bett er ringa. Även ett sms meddelande om vad som händer är ok.
    Allt fungerade. Fint
    Mottagning arbete utlämning
    2022-05-11 Verifierad kund
    Bra bemötande i verkstadsreceptionen och allt som utlovades besannades med att AC-kontroll inkl påfyllning av gas som blev ett utmärkt resultat.
    2022-05-10 Verifierad kund
    Bra och grevligt bemötande. Blev billigare än jag trodde och helt enligt ök. Bilen går bra efter.
    2022-05-06 Verifierad kund
    My online booking was not registered in your system when I arrived with my car.
    The service took longer than a day and we had no notification or updates about this.
    It was very difficult to get in contact with the workshop and find out when our car would be ready.
    2022-05-06 Verifierad kund
    Service med kamremsbyte. Inga konstigheter och klart samma dag.
    2022-05-05 Verifierad kund
    Dom beställer fel del,kunden får betala.