Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB

Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB

Välkommen till Bilyaa AB!

Vi är en bilverkstad som både servar och reparerar, med all den moderna teknik som behövs. Vi arbetar med de flesta bilmärken och lämnar alltid tre års garanti på alla reservdelar.

Vad behöver du fixa på din bil? Besiktning, däck eller kanske göra en felsökning eller mer omfattande reparation? Det är få saker vi inte löser.

Här får du professionella bilmekaniker. Vi är godkända av samtliga försäkringsbolag och ringer alltid upp dig inom 24 timmar när du kontaktar oss.

Läs vad 572 kunder tycker om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB 2

2021-06-10
    Bra och snabb service.
    Sätter skyddsplast på säten, ratt m.m.
    Det enda som skulle varit bättre var om dom tog bort plasten efteråt.
    2021-06-10
    Snabbt och smidigt enligt offert!!
    2021-06-07
    Service o batteribyte.
    Vänligt o tillmötesgående personal både på telefon o i butik/verkstad.
    2021-06-05
    Trevlig personal. Bra service.
  • Larsson L
    2021-06-03
    Bilbesiktning i april. Två defekter som måste lösas. En defekt som påpekas. Mekonomen får uppdraget med det som måste lösas. Frågar om de ska reparera också det mindre problemet. Vi överenskommer om det. När jag hämtar ut bilen är detta inte gjort trots överenskommelse.
    2021-06-03
    Byte av olja och oljefilter och fick all hjälp jag behövde.
    2021-06-03
    Däckbyte, fick snabbt tid och trevligt bemötande på plats.
    2021-06-02
    Vanlig service!
    Snabbt och effektivt b
  • Bengt L
    2021-06-01
    Proffsigt, vänligt och med
    omhändertagande av kund på
    ett utmärkt sätt. Vi är mycket nöjda.👍🏼👍🏼👍🏼
    2021-05-31
    Altid trevlig bemötande ! Vill behålla kontakt med verkstaden. MVH. Eri-Maria van der Spank i Sollentuna.
    2021-05-31
    Gjorde jobbet som beställt samt föreslog en sannolikt ytterligare nödvändig åtgärd.
    2021-05-25
    Bytte lampor. Service fungerade utmärkt & var trevligt både IRL & i sms besked när det var klart.
    2021-05-24
    Service och kunnande är det inget fel på. Det gick snabbt att få hjälp. Men det är inte billigt direkt. Bra mycket påslag på reservdelar och då tar de redan bra betalt för arbetet.
    Genomgående professionellt.
    Dyrt.
    God kommunikation mellan mekaniker och kund.
    Bra att mekanikern redovisar andra observationer och fel utöver det som bilen är inlämnad för.
    Viktigt att kunna ge rabbat när kostnader överstiger offerten.
    2021-05-20
    Bra bemötande. Snabb expediering. Och prisvärt.
    2021-05-20
    Jag kom in på utsatt tid 09:28 (hade tid 09:30) för att vänta 9 minuter innan någon kunde hjälpa mig och hade jag ingen förre mig. Jag skulle byta halvljus som jag hade fått nedslag på besiktningen. Bytet gick på 10 min får faktura på 799 för lampa, 400 för arbete och 101 för övrigt. Vad är det övriga frågar jag och till svar får veta, "jag vet inte, det är förbrukningsmaterial" vad det för förbrukningsmaterial utöver lampa, kanske lite spraj eller så. Jag besiktigar bilen tvärsöver gatan 10:20 och får veta att lampan är inte justerad och får be verkstaden fixa det, kommer till Mekonomen. 10:48 och återkopplar varav jag får veta att dem har lunch 11 till 12 så jag får komma tillbaka klockan 12. När jag får detta åtgärdas tar det dem ca 2 minuter och jag inser att jag har spenderat halva dagen hos melonomen får ingen bra service ingen ursäkt för att dem inte gjort sitt jobb från början och betala en faktura dem inte kan helt förklara vad det är
    Service
    Trevligt bemött, lätt och snabbt att boka tid.
    Företaget levde upp till de förväntningar jag hade. Nöjd tidigare och nöjd även nu.
    Kommer använda mig av dem igen vid behov.
    2021-05-19
    Däckbyte! Mycket trevlig personal! Mina förväntningar överträffades med råge!! 🤗
    2021-05-17
    Skiftning av 4 däck !
    Mycket bra !
    Högsta betyg , 10 av 10. 🌸
    2021-05-11
    Byte av bromssköldar bak. Bra jobb och pris efter vi kommit överens om vad "kontroll innebär.
    2021-05-10
    Har däckhotell. Bytte däck. Bokade tid för reparation och service. Har fixat bilen här tidigare och har alltid blivit bra bemött och är hittills mycket nöjd.😃
    2021-05-07
    Thorough work done for diagnosing the problem in my car!
    2021-05-07
    Nytt ytterbackspegelglas. Mycket proffsigt och trevligt bemötande! Tack😀
    2021-05-06
    Reparation av nivåregleringsstag o ljusinställning.
    Bra bemötande, dock var det under onsdagen omöjligt få kontakt med verkstaden pga underbemanning.
    Då reparationen drog ut på tiden fick jag en lånebil.
    Som helhet är jag nöjd.
    Service. Utmärkt fixat

Utmärkt bemötande

Mycket nöjd
    2021-05-04
    Verkstadsärende, byte av bromsbelägg.
    Bra bemötande och bra service.
    Batteribyte.Trevligt bemötande.
    Snabb service. Utmärkta corona-
    åtgärder.T.ex tvättas kortterminalen av mellan kunderna.
    2021-05-04
    Årsservice. Enkelt att boka tid. Bra service och bemötande . Pris enligt ursprunglig angivelse.
    Som alltid super service!👍😊
    2021-05-03
    Har gjort årlig service hos Mekonomen Häggvik i många år. Alltid trevlig och schysst personal, inga onödiga pålägg. Snarare avdrag om det inte behövdes höras något av det planerade. Bäst!
    2021-05-03
    Köpte service för min bil som gått ca 10000 mil. Fick ett bra bemötande och uppskattade särskilt att ratt, växelspak etc var inplastade för att undvika smitta.
    Mina förväntningar infriades.
    Som helhet en positiv upplevelse och uppskattar särskilt att ni ger bidrag till Barncancerfonden!
    2021-05-03
    Släckte en 2:a - felinställda halvljus som krävde justering och efterkontroll. Mycket trevligt bemötande, billigast och snabbast jämfört med auktoriserade firmor i närområdet. Snabbt klar, inkl. efterkontrollen - inga konstigheter. Kan rekommendera.
    2021-04-29
    Beställde tid för ac service men fick bara en offert på andra fel på bilen.
    Hade förväntat mig ac reparation.
    Dålig koĺl på lånebil dagen när jag hade beställt tid.
    Bilen ej klar efter en hel dag.
    2021-04-28
    Gjorde det som vi kom överens om, felsökte och bytte ut ett defekt hjullager fram. Har inget annat att anmärka på.
    2021-04-28
    Vanlig service till okej pris. Lämnade tidig morgon. Skulle vara klar strax efter lunch. Inte så. Först nästa dags förmiddag.
    Felaktig faktura som inte stämde med offerten. Mekonomen gjort fel. Försökte rätta fakturan när jag var kvar men gick inte.
    Lovade fixa det och återkomma. Hörde inget. Ringde. Jobbade på ärendet och skulle återkomma. Veckan efter fick jag ny lägre faktura men lånebil debiterad trots att felet inte var mitt. Par timmar efter jag fått länk till nya fakturan ringer man och hetsar att jag måste bestämma hur jag vill betala. Med kort som jag ville gick ej.
    Inte så kundvänligt bemötande alls. Blev erbjuden en kopp kaffe men då var kaffeautomaten trasig. Signifikant.
    2021-04-27
    Lämnade bilen dag 1 med en tydlig anvisning att jag ville att verkstaden skulle börja med min bil som första jobb nästkommande dag med start 07,30. Det rörde endast ljusinställning och arbetet beräknas ta ca 30 minuter. Detta fick jag accept på. När jag inte avhört verkstaden nästa dag kl 09,30 så ringde jag och fick besked att det nu skulle ta in min bil. Då jag nu fick tidsnöd gav jag dem 30 minuter till men inte mer.
    Hämtar ut bilen kl 10,00.
    Arbetet att ställa ljusen blev bra MEN uselt att inte leva upp till utlovad leverans. Detta förorsakade mig problem varför jag nu informerar Er för att få till stånd ett bättre kundbemötande i detta avseende.
    Med vänlig hälsning.
    Michael Mittelton
    2021-04-21
    Alltid trevligt bemötande, känns som bilen också blir väl omhändertagen.
    2021-04-20
    Höjdinställning (programmering av automatiska justeringen) som fått nedslag på bilprovningen - samt släckning av 2:a. Snabb och effektiv hjälp. Trevligt bemötande.
  • Carl Gustav G
    2021-04-20
    Bra bemött, men tyvärr en början med felbeställt batteri och därefter ingen kontakt med mig efter det att bilen skulle vara klar. Vid kontakt nästa dag tas bilen om hand på morgonen och arbetskostnad krediteras - snyggt!
    2021-04-14
    Däckbytet gick fort och smidigt, men drar en poäng för att man inte kan boka en exakt tid via nätet.
    2021-04-13
    Hjulbyte. Sakligt bemötande, inkl min ombokning. Som förväntat, svarade också på två frågor om ev service på vindrutetorkaren. Kämpa på!
    2021-04-12
    Bilen inne på 9000 mila service. Bra service och bemötande både på telefon vid bokning och på verkstaden. Kommer vända mig till dem för nästa service.
    2021-04-12
    Snabbt och mycket bra mottagen
    2021-04-12
    Blev oerhört kompenserad !
    Ett varmt bemötande !
    2021-04-11
    Byte av fjäder plus fjäderbenslagring vä/hö fram.
    Förväntar mig att bli kontaktad om problem uppstår. När jag inte fått besked om bilen var klar ringde jag verkstaden utan att komma fram. Istället hamnade jag hos Mekonomens kundtjänst. De lovade då att meddela verkstaden att de skulle kontakta mig för besked. Gjorde detta 3 gånger utan resultat. Jag är nu tvungen att hitta alternativ att ta mig hem. Ca kl.16.55 ringer äntligen verkstaden om meddelar att fått fel fjädrar levererade. Bilen kan bli klar först imorgon förmiddag. Erbjudande om lånebil är då försent meddelat. Det beställda arbetet blev bra men kommunikationen om förseningen är urusel.
    Robert
    2021-04-11
    Jag gjorde däckskifte o samma dag varnar bilen att luften i ett däck var mindre tryck och då jag undrar om man ens kollade eller bara skiftade däck och i så fall är det inte bra alls!
    Hej Majid, vid hjulskifte kontrolleras det att alla däck har rätt lufttryck. Du är välkommen att ringa oss på 08-358890 om det är något du undrar över. Med vänlig hälsning, Mekonomen Bilverkstad Häggvik. Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    2021-04-09
    Det tog längre tid än jag blivit utlovad.
    2021-04-08
    Snabbt och smidigt. Bra bemötande.
    2021-04-07
    Snabbt - enkelt att betala och tydlig beskrivning över vad som ska göras + begriplig redovisning av vad som gjorts samt hur det kopplats till ursprungsbeställningen !! Toppenbra
    Reigun o Ulf
    2021-04-03
    Fel på bilen, bra kontakt med teknikern som informerad om progress å pris. Kostnaden gjorde att felet inte fullut åtgärdades.