Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB

Kuskvägen 2, 191 62 Sollentuna — Visa karta

Välkommen till Bilyaa AB!

Vi är en bilverkstad som både servar och reparerar, med all den moderna teknik som behövs. Vi arbetar med de flesta bilmärken och lämnar alltid tre års garanti på alla reservdelar.

Vad behöver du fixa på din bil? Besiktning, däck eller kanske göra en felsökning eller mer omfattande reparation? Det är få saker vi inte löser.

Här får du professionella bilmekaniker. Vi är godkända av samtliga försäkringsbolag och ringer alltid upp dig inom 24 timmar när du kontaktar oss.
Mån-Tor: 07:00-18:00
Fre: 07:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 338 kunder tycker om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB

• 2020-08-14

Mustafa V skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    De skulls byta slangarna till bälgarna som hissar upp bilen, upptäckte att vänster sida inte kan vara bytt!
    Bilen säger att vi skall vänta på att den skall höjas!!!!
    Det är inte ok
    Bemötandet var det inget fel men de hade bara gjort halva jobbet Läs mer
  • 2020-08-12

Dega A skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Bytte ljuddäpmare
    Blev bemött på etmärkt sätt av Daniel h Häggvik) Bra service!!! Läs mer
  • 2020-08-12

Carl Johan Teofil L skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Upplevde ett bra bemötande och det de fixade på min bil gick fort. Bra verkstad! Läs mer
  • 2020-08-10

Hans anders S skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Trevlig personal och snabba tekniker/mekaniker. Läs mer
  • 2020-08-10

Dany A skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Jag lämnade in bilen för reparation. Det tog dem en vecka för att hitta felet och ytterligare en vecka för att åtgärda det. När jag skulle hämta bilen, då hade de missat att uppdatera mjukvaran. Jag var tvungen lämna bilen igen. Men värst av allt, de är väldigt dåliga på att informera kunden. Det var Jag som ringde dem för att kolla situationen med bilen... Läs mer
  • 2020-08-06

Jonatan Olof Fritjof D skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    En verkstad som går att lita på. Har anlitat dem tre-fyra gånger nu. Alltid tydlig info och trevligt bemötande samt väl utfört arbete. Klart ett av de bästa alternativen i solna/sollentuna. Läs mer
  • 2020-08-04

Paul Karl Henrik S skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Tack för fin service och trevligt bemötande!
    /Sara
    &KH Ström Läs mer
  • 2020-08-01

Wiveca Diana Sofie E skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Bra, men tog lång tid, flera dagar att får tillbaka bilen. Sen hade de glömt att göra en sak när jag fick tillbaka den. Lovade några gånger att ringa tillbaka angående olika frågor jag hade. Men glömde det med. Läs mer
  • 2020-07-30

Martin Lar B skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Lämnade in bilen på service och lagning av däck
    Hade egentligen inga förväntningar.
    Jag känner att bemötandet var otroligt bra!
    Daniel var väldigt tillmötesgående och hjälpsam

Sammanfattningsvis en utmärkt upplevelse och kommer gärna tillbaka! Läs mer
  • 2020-07-30

Camilla M skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Reparation halvljus, bra bemötande och professionellt Läs mer
  • 2020-07-27

Shakirov I skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Jag har bokat tid för felsökning på webbsidan. Har inte fått något svar eller bekräftelsen från verkstad i flera timmar. När jag lämnade min bil för felsökning bilen har stått stilla i 2 dagar innan verkstad började att felsöka. Jag skulle inte rekommendera verkstaden till mina kompisar och vänner. Läs mer
  • 2020-07-25

Sofie Elisabeth J skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Jag beställde en service, korrigering av en dörr, samt felsökning pga en händelse med bilen nyligen, via er hemsida.
    Jag missade ett samtal från er dagen före besöket och ringde upp kundtjänsten, men av någon anledning kom vi överens om att verkstan nog skulle återkomma till mig om det var något viktigt. Ingen återkopplade.

Jag var på plats innan 08.30, så att jag skulle kunna få tillbaka min bil samma dag.
    En väldigt loj mekaniker ”tog emot mig”.
    Jag fanns inte med i papperna, ”-hade jag bokat via nätet?” och jag skulle inte kunna få tillbaka bilen samma dag, för ”ni skulle inte hinna få hem reservdelar”.
    Hur vet man att det behövs reservdelar innan man har tittat på bilen?

Jag lämnar och förbannar mig själv efter en stund för att jag inte bad om en lånebil.
    Mekanikern kanske skulle ha kunnat hinta om lånebil när bilen blir kvar längre än väntat?

Bilen blir ändå klar strax före fem. En mekaniker ringer och berättar om jobbet och vad det har lett fram till.
    Toppen!

När jag granskar fakturan som kommer via Mail så blir det tydligt att enbart felsökningen är utförd.
    Vart informationen om resten av beställningen tog vägen kan inte jag säga, men om det ligger en servicebok i framsätet på bilen så kanske en mekaniker borde börja fundera?
    Jag tog inte den diskussionen med den loja mekanikern när jag hämtade ut bilen.

Inte många rätt här. Jag vänder mig till någon annan istället nu och rekommenderar inte Mekonomen Häggvik. Läs mer
  • 2020-07-24

Jimmy A skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Snabb hjälp proffsigt , priset helt ok 👌👌 Läs mer
  • 2020-07-20

Rolf Åke Birger T skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Helt ok och bra med tidbokning i närtid.
    Trevlig sommar!
    Rolf Läs mer
  • 2020-07-16

Ulrika Helen V skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Sökte för missljud från höger framvagn. Felet löstes snabbt och till bra pris, vänligt och korrekt bemötande i kundtjänsten dessutom. Läs mer
  • 2020-07-14

Tiina Sinikka S skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Byte av elkontakt för dragkrok. Ok.

Tråkigt att de inte hade tid att koppla in en kabel till bilen och titta i larmloggen, för bilen okynneslarmar på nätterna. Obokad önskan men ganska akut. Läs mer
  • 2020-07-14

Ehsan P skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Hej
    Kundservicen var uselt ! Jag fick ingen bestämt tid för reparation när jag lämnade bilen ! Däremot fick jag ungefärlig tid när kan de påbörja med min bil som medförde mycket stress och omplanering i min vardag!
    Jag fick ringa antalgånger för att veta när de börjar med reparationen ! Bemötandet upplevde jag väldigt arrogant!
    Kundens behov ska alltid vara i fokus och jag som kund har ingen koll på verkstads kalender eller arbetsbelastning, jag behöver veta en bestämt tid när min bil är klar
    Ni behöver jobba och förbättra följande :
    Planering av egen arbete
    Bemötande
    Kunden ska vara i fokus
    Jag muntligt gett också mina feedback till personalen som hanterade min bil
    MVH
    Ehsan Läs mer
  • 2020-07-13

Karl Nils Evald L skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Professionell service på. alla sätt från kundmottagning till verkstad Jag var mycket nöjd Läs mer
  • 2020-07-13

Eva Riitta N skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Åtgärdade oljud samt bytte hjullager, snabbt smidigt och till bra pris. Läs mer
  • 2020-07-12

Raidi S skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Had my car tyres balanced and changed plus the angles adjusted, very good ,fast, and friendly service Läs mer
  • 2020-07-12

Qbox Stockholm skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Enkelt och litet jobb, men ändå utfört proffsigt och med bra service. Läs mer
  • 2020-07-11

Soheyla A skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Det var jätte smutsigt😔ingen kundtoaletter 🙄 kaffe maskinen är smutsigt och fungerar inte🥺väntade cirka 8 timmar på plats för service när de lovade att det tar 2 till 3 timmar och jag hade bokat 4 dagar innan😔 Läs mer
  • 2020-07-10

Karl Tore Birger S skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Väldigt trevlig och hjälpsam personal hos Mekonomen Häggvik. Fixade bilen innan semestern. Läs mer
  • 2020-07-08

Niclas Håkan N skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Sakligt bemötande, dock ingen brådska att göra klart bilen. När inte reservdelar fanns till annat än hutlöst pris hörde de av sig (det var bra). En begagnad bakaxel skaffades fram snabbt av mig ( färdig att monteras efter 2veckor). Dock dröjde det sedan FYRA veckor ytterligare innan bilen kunde göras klart. Hela tiden antar jag att nya kunder och bilar bokades upp. Min bil kom hela tiden i andra hand för reparation. Sammanfattningsvis väldigt missnöjd. Man borde kunna ta in flera resurser från andra ”Mekonomenverkstäder” om man inte hinner med sig. Läs mer
  • 2020-07-08

Parzin S skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Det tog mer tid än förväntad
    Kl 15.00 hade man inte ens tagit in bilen för undersökning trots att bilen hade lämnats in redan kl 07.30
    Annars bra jobbat! Läs mer
  • CHENCHENG Z

2020-07-07

CHENCHENG Z skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    I had a bad experience in Mekononmen Häggvik.
    I used to have faith in Mekonomen, so I sent my car to Häggvik to fix the rear left drum brake problem in late April. The problem was that the brake didn't go back.
    I have spent more than 5000kr on that work, which replaced both rear cylinders. Then, I took my car back and drive only four times during May and June with very short millage (<50km) within Stockholm. But I get an overheated left rear break again!
    I sent back the car on June 26th to the workshop. At first, the workshop said it is still the cylinder problem so they wouldn't charge me extra. But on June 30th the workshop said that I have a new problem, which is a deflected spindle (Axeltapp). And the price for fixing the new problem is 5354,5 kr in the new order!
    What?! Why couldn't you found the problem earlier in April? And now you come back to me and say: "Ah, this time it is a new problem."
    I spent the money on fixing the left drum brake problem. But actually the problem is not fixed. I doubt the quality of Häggvik workshop.
    Now I am still having a hot rear left wheel.
    Sincerely,
    Chencheng Läs mer
  • 2020-07-07

Susanna Nina I skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Snabb och smidig lagning. Lätt boka tid. Prisvärt Läs mer
  • 2020-07-03

Roger Michael W skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Smidig bokning, trevligt och proffsigt bemötande, snabb och prisvärd service! Det är såhär det ska vara att serva bilen! 👍 Läs mer
  • 2020-07-02

Catharina Maria Elis O skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Laga punktering.
    Linda, verstadschefen, vilken pärla ni har där🤗. Vänlig, intresserad och mycket humor, en riktig femetta😉.
    Bästa hälsningar
    Claes Ottosson Läs mer
  • 2020-07-02

Carl Joakim N skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Jättetrevlig och hjälpsam personal! Läs mer
  • 2020-06-30

Rebecca Kristi U skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Hade problem med AC.
    Ringde runt för att förstå prisbilden.
    Mekonomen var tydliga och bra. Inget stort prisspann i offerten.
    Bra kommunikation under processen via sms och email. Även utföra betalning digitalt i mailen.
    Mycket trevlig personal dessutom
    Toppen Läs mer
  • 2020-06-30

Elin Maria Margareta L skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Fick min bil bärgad pga motorstopp. Bra bemötande. Fick dock vänta 1,5 v innan någon ens tittade på bilen. Läs mer
  • 2020-06-29

Sylvia Cari E skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Vi hade bilen på den årliga servicen. Det tog lång tid den här gången, annars bra. Läs mer
  • 2020-06-29

Inger A Ca R skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Oklart med pris på den service jag bokade via hemsidan, den visade sig kosta 1000kr mer än aviserat. Jag blev uppringd av en anställd när jag bokat via Mekonomen.se som undrade vad det var jag ville ha hjälp med, jag förklarade att displayen indikerade ”oljeservice nu” och det var oljeservice som jag bokat. Den anställde förklarade då att det inte var ”rätt” oljeservice utan jag behövde en annan som inte gick att boka online...!?! Varför har ni inte det alternativet på hemsidan men en utförlig beskrivning av de olika oljeservice nivåerna då?
    Återkom gärna med förklaring av skillnaderna och varför det inte finns alla alt på hemsidan! Läs mer
  • 2020-06-26

Ingrid Anna Birgitta C skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Allt dåligt service tid mmmmm Läs mer
  • 2020-06-26

Nils Ingvar A skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Bakre blinkers byttes på verkstaden.
    Den manlige kundmottagaren lite butter. Det kompenserades av den kvinnlige som var en riktig solstråle. Glad och genomgående trevlig! Läs mer

Karl Leif F skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Trevlig och mycket kunnig personal Läs mer

Per-åke Putchi L skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Telefonväxeln är irriterande, när verkstaden inte svarar direkt får man vänta en kvart för att lämna ett kort meddelande. Vore bättre med en sms tjänst Läs mer

Carin Birgitta S skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Bromsrep. Läs mer
  • 2020-06-24

Sven Jerker Å skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Byte av framhjulslager på vår golf combi, lämnade måndag morgon men de tog in bilen först tisdag, klar onsdag em. Lite lång tid, men återkom och stämde av eftersom. Läs mer
  • 2020-06-24

Mitra D skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Jag besökte mekonomen för att bilen behövde service, Jag blev väl bemött på ett smidigt sätt, mina förväntningar var att det skulle gå fort då dem sa att jag skulle få bilen samma dag men det tog mer än 24timmar för att personal hade gått hem Läs mer
  • 2020-06-23

Gunnar Mathias E skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Kontroll av gastanken inför besiktning.
    Trevligt bemötande både vid lämning och hämtning av min bil. Läs mer
  • 2020-06-23

Danijel Palpatine D skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Lagade handbroms. Drog ut på tiden men erbjöds lånebil direkt och fick många uppdaterande samtal. Nöjd överlag. Läs mer
  • 2020-06-22

Bo Tomas N skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Service, bemötande mm är det inget fel på. Tvärt om, allt funkar bra. Däremot tycker jag att det är oerhört fult att ta 250 kr/litern för motorolja. Exakt samma som dom säljer i butiken för 125 kr/ liter. Skäms! Läs mer
  • 2020-06-20

Per Erik Valter Ö skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Ni har uppenbara interna kommunikationsproblemen, går inte att få tag i ,har väntat väldigt mycket i telefonkö, blivit felaktigt omkopplad och det tog 1,5v att byta ett batteri!!!
    Jag har 16 bilar och kommer aldrig mer att anlita er! Läs mer

Ingela Susanne J skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Bilen lämnades in för ett knakande ljud när man vred häftigt på ratten. Det tog fyra dagar att få tillbaks den. Jag fick ett samtal dag 1 om vad som kunde vara fel. Dag 2,3 ringde jag med löfte om att bli uppringd, vilket inte skedde. Dag 4 var jag tvungen att få tillbaka bilen, jag ringde ett par gånger om det, till slut fick jag hämta den. En hel del var bytt, kostnad 10000 kr, dessvärre märkte jag ingen skillnad vid körning.
    Sämst var att ingen ringde tillbaka Läs mer

Debora Kristina Ö skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Service-snabbt o bra med fin service Läs mer

Mats Johann R skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Bil ej klar. Lämnade den på morgonen.
    Besiktninssläckaren hade gått hem varför jag tvingas bes bilen nästa dag. Skrutt. Tycker att seriöst företag ger kompensation när kund tviingas utföra arbete man betalat för.
    VarföR skall jag åka t mekonomen i framtiden? Läs mer
  • 2020-06-12

Jan Håkan G skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB
    Trevliga och snabba. Blev lite mycket pengar men det beror väl mer på bilen/felet än på Mekonomen... Läs mer
  • 2020-06-09

Björn Johan R skrev om Mekonomen Bilverksstad Häggvik/Bilyaa AB