Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

En del av YaaBil Group AB www.bilyaa.se
  • Badge2021
1 591
4.1

Välkommen till YaaBil Häggvik AB! Vi är en bilverkstad som både servar och reparerar, med all den moderna teknik som behövs. Vi arbetar med de flesta bilmärken och lämnar alltid tre års garanti på alla reservdelar. Vad behöver du fixa på din bil? Besiktning, däck eller kanske göra en felsökning eller mer omfattande reparation?...

1591 omdömen om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Sedan starten hos Reco 2018

Liz A
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Går snabbt och smidigt plus trevligt bemötande, särskilt vid bokningen.

Marietta M
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Fantastisk personal som kan sitt jobb Jag går till mekonomen år efter år. Kram till. Alla. Års kontrol på min ford

Marianne E
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Snabbt och smidigt. Bra kostnadsförslag som höll.

Hans W
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Mycket bra!’ Bra mottagande och snabb service av bilen

Lennart Jan-peter D
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Snabbt omhändertagande och snabbt däckbyte. Trevligt bemötande. Stor förbättring i förhållande till tidigare besök.

Anna N
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Lite länge arr vänta över en timme för ett däcktimme.

Sven S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Helt ok men inte jättebra. Lite mer ”vad kul att se just dig” från personalen.

Eva L
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Trevligt mottagande, perfekt tidsuppskattning och snabb åtgärd. Tack.

Lisbeth P
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Bra service och trevlig personal.

Aja Marianne Elis S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Personalen är alltid hjälpsamma och trevliga. Min förväntning är att det ska gå snabbt och smidigt och det gör det alltid (nästan)

Barbro G
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Funkade enligt förväntan. Bra tidsbokning, snabb återkoppling.

Hanibal T
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Ni är jätte duktiga hos Mercedes hade sagt att jag ska betala 20k för öppna toppen på motor men hos er fick jag betala 3,5k och felet åtgärdat.

Tania G
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Första gången jag var där och sista gången. Kom in för att jag skulle byta/laga backspegel. Bad om en kontroll då jag själv var osäker vad som hade gått sönder och allt som behövdes laga. Fick meddelade att det inte behövdes. När jag skulle lömna in bilen kom det fram att jag inte hade tänkt på allt. Så vi fick beställa fler saker. Väntade veckor på att jag skulle bli kontaktad. Fick själv åka in tre gånger för att påminna. Till slut. Två månader senare. Så fick jag lämna in bilen. Där det återigen igen konstateras...

Ulla-Britt N
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Felsökning. Mycket informativt och trevligt bemötande.

Gunilla Marie-Louise M
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Jag är jätte nöjd med servicen på min bil. Trevligt bemötande.

Anna B
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Trevligt, kunnigt bemötande, känns tryggt att lämna ifrån mig däcken för förvaring

Christina C
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

I telefon sa dom ”kom när du vill” på din bokade dag, förutom mellan 11-12. Jag kom dit kl 10.00. Då sa dom att jag hade en tid kl 14.00 och dom kunde absolut inte hinna med mig innan dess. Så jag kom tillbaka kl 14.00. Efter 45 min var dom klara och jag fick betala. När jag kom ut till bilen så var däcken kvar i bilen och inga däck var bytta. De sa att det blivit en miss. Jag fick då vänta ytterligare 35 min innan jag fick mina däck bytta. Totalt satt jag och vänta i 1h 20min. Fick en kort ursäkt. Riktigt dåligt bemötande....

Somkhuan S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Gott bemötande, bra och snabb service.

Stefan T
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Bilen verkar må bra. Dock har de lämnat bilen tom på batteri och inte meddelat att den är tom (det är en elbil). Världsrekord är att det inte finns en elbilsladdare på verkstaden. Trevlig personal på verkstaden men man måste ju se till att det finns elbilsladdare om man tar emot en elbil så man inte lämnar den helt tom! 130km fanns kvar när bilen lämnades in.

Miguel S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Jag vart väl och professionellt bemött när min bil blev bärgad dit. De tog emot nyckeln och kontaktade mig på en helg, och arbetet blev snabbt utfört till ett rimligt pris.

Joseph C
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Väldigt fint bemötande.Personalen är proffs.

Masoud M
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Brist på personal, personal som lämnar kassan o säger jag tar lunch, kunder får vänta tills någon kommer och tar över, personen i fråga väntar alltså inte på att någon tar över först. Säger att besöket kommer ta 1 h så jag sitter kvar. Fick den efter 2...

Mahamed-Sadaq G
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Det var bra och jag kunde hämta bilen när de hållerpå att stänga. Schysst verkstad!

Disa S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Fantastiskt bemötande och professionellt arbete!

Anna Maria Jessica H
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Mycket trevligt bemötande! Service på bilen utförd.

Lovisa H
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Jag är inte nöjd med verkstaden på Mekonomen Häggvik, de lämnade min bil olåst på parkeringen över natten och när jag skulle hämta den dagen efter hade batteriet laddat ur och bilen gick inte att starta. Jag fick lämna bilen att laddas över natten och komma tillbaka dagen efter. Jag fick också veta först efter att jag påpekat detta problem att ett annat problem också påträffats vid reparationen och fick en offert på det. Jag kunde dock se att jag redan betalat för samma reservdel precis på kvittot. När jag sedan hämtade...

Ulla K
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

En mycket bra verkstad, har inget att klaga på.

Lars S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Mycket väl bemött av en trevlig man. Jag fick nya bromsar och skivor fram utbytta snabbt och till ett bra pris dessutom med pensionärsrabatt vilket kom som en överaskning

Yvonne B
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Hade tid kl 08:30. Det tog 90 minuter för däckbytet! Borde tagit högst 10 minuter som hos andra däckhotell…

Hedström A
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

+ Bra bemötande - Förväntade mig att däckbytet skulle ske mer direkt! Fick vänta 40 min innan klart

Anna N
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Snabb service, ringde innan påsk och har fått tid efter påsk. NÖJD!

Pekka J
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Fick tid snabbt,en vecka efter samtal till bokning. Fick kostadsförslag via mail. Reparation klar efter överenskommen tid. Rekommenderas varmt

Per-Olof W
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Snabb service och ett fint bemötande.

Jbcoffeehouse A
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Lämnar in bilen för reparation.. mekonomen hade en idé om vad som skulle lagas men efter en del googlande och samtal med andra mekaniker är det ett annat problem som bör lösas än föreslagen lösning.. lämnar in bilen och ber att få detta åtgärdat. Blir lovad att bilen blir klar under dahör inte av bilverkstan på hela dagen och går till verkstaden 30 min innan stängningsdags för att få besked om att en del som beställts inte har kommit till verkstaden

Helena B
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Tydlig information innan, bra tillgänglighet på tider. Bra information om vad som gjorts vid hämtning av bilen. Enda förbättringsområdet var att jag fick vänta vääääldigt lång tid innan jag fick kontakt med någon personal som kunde hjälpa mig vid inlämning av bilen innan service. Det var flera personal i butiken men de kunde inte ta emot nyckeln och fordonet. Det dröjde mer än 20 minuter innan det kom någon som kunde ta emot min bil.

Tor Johan Suno L
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Jobbar för att hitta rot-orsaken till problem och hitta bra och ekonomiska lösningar för kunden

Curt B
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

För dyra dom har svårt att få fram reservdelar

Rörcompaniet A
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Hej uppriktigt sagt så blev jag besviken på hanteringen kring mitt ärende som gällde batteribyte. Jag begärde en offert för byte av 2st batterier som bilen är utrustad med. Det jag tillslut fick av er efter återkommande samtal var byte av ett batteri. Trots det så godtog vi offerten och arbetet startade. Mekanikern ringde upp mig och berättade att bilen har 2st batterier och att båda måste bytas , jag sade åt honom självklart det är det vill. Han fick klartecken att byta båda från oss. Givetvis till dubbel kostnad!. ...

Mehrdad P
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Jätte nöjd, bra jobbat 😊👍 tusen tack för expertens personal och snabbt arbete.

Lars R
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Dyr reparation, när jag hämtar bilen efter två veckor kommer de med anmärkningar på vad man mer borde lagat. Men inte ringt mig om dem. Riktigt dåligt då de ska ha en ny kostnad för att påbörja ett nytt ärende

Lars J
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Allt bra. Bra bemötande och bra service

Rolando C
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Bra och snabb mycket vänliga service

Karl N
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Proffsigt bemötande , snabb och smidig incheckning

Härad A
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Hade en trasig fläkrem kom dit halv 3 kl 4 var jag i bilen igen, vilken service helt underbart, jag bor i strängnäs,

Said M
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Väldigt bra service och kund bemötande är suverän än Din Bil i Malaxgatan som vissa sig bra men hela service personalen är dålig i Din Bil därför lämnade jag min bil till Mekonomen.

Sandra L
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Leveransen var ej komplett - hade glömt en del vilket gjorde att jag fick återvända nästa dag. Det löstes dock då snabbt och smidigt på ett bra sätt

Anna S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Lämnade bilen på service och som det nästan alltid är var det mer som behövde bytas. Lite olika bud gällande priser, men blev bra till slut. Trevligt bemötande och bilen går bra :)

Rolf M

Lång tid att byta olja och göra en okulär kontroll Lämna 07::00 hämta 15:20

Amir R
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Snabbt och enkelt att lämna in. Blev klar i tid. Dock var hämtningen speciell. Ingen som fanns inne, han som kom hade inte helt koll och bilen var parkerad långt därifrån. Men helt ok för det priset.

Marina L
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Bra bemötande, avstämning under dagen.