Mobility Motors Bromma

Ulvsundavägen 112, 168 67 Bromma — Visa karta

1.5 i betyg av av 10 omdömen

Vi är Sveriges största exklusiva återförsäljare för Nissan.

Läs vad 10 kunder tycker om Mobility Motors Bromma

• Andreas G

2020-01-20

Andreas G skrev om Mobility Motors Bromma
    Det finns mycket att önska om bolagets ekonomiavdelning. Inga svar på mail och dålig koll på administrationen. Läs mer
    Carson Sverige
    4.5 / 5 i betyg — 621 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Köpte en bil (Givetvis en Volvo) 😍 Jätte trevligt bemötande! Rekommenderar till vänner. Kaffe och även annan dryck bjöds det på lugn jät"
  • 2019-07-18

Ia W skrev om Mobility Motors Bromma
    Otrevligt bemötande vid köp av ny bil. Ångrar mitt köp. Vinterdäcken fick jag ringa om flera ggr, de sa att de inte kommit, när de väl var på plats så fick jag en utskällning varför jag inte hämtat dem tidigare. De har tydligen stått där länge men personalen orkade inte kolla. Bilen var 1år gammal när jag påpekade om att bakluckan var lös. Fick till svar att jag öppnar den för ofta. Vet inte var i manualen det står hur många gånger den får öppnas per dag. Inget de vill göra nånting åt. Aldrig mera Nissan Bromma! Läs mer
  • Jan F

2018-02-14

Jan F skrev om Mobility Motors Bromma
    Firstly, Mobility Motors did the annual service before the bilprovning. Bilprovning had 2 anmärkningar which we should correct: one front light bulb had been put in incorrectly by Mobility Motors so that the beam shone into oncoming traffic so did not pass bilprovning, and one front light casing was diffuse and did not pass bilprovning. Because we had 2 anmärkningar we had to go back to bilprovning within a month - OBS! 1 of these anmärkningar would have been avoidable if Mobility Motors had done their job properly, then we would not have had to go back for a re-bilprovning. 2nd time at Mobility Motors - to correct the failed bilprovning items: they replaced the front light casing from a second-hand one we provided them with but they obviously did not bother to transfer the new light bulb from the old casing. They did nothing about changing the light beam on the other front light. 2nd time to bilprovning, same 2 anmärkningar so the car farled bilprovningen again. SO we took the car to a different garage(Mekonomen in Vinsta) and they sorted out these 2 problems, Mekonomen even took the car to the re-bilprovning and the car passed bilprovning without a problem. Mobility Motors do not seem to care about their customers, do not listen, do not do the job they are asked to do, and are sloppy. At they end of the day their failures cost us A LOT OF MONEY. We will not be using Mobility Motors again. Läs mer
    Lindholm Bil AB
    4.6 / 5 i betyg — 94 omdömen
    Badge2020
    "Köpte en bil, bilen hade legat ute till försäljning på blocket och där var det en viss felinformation som man vart informerad om när man kom"
  • Freddy F

2017-04-10

Freddy F skrev om Mobility Motors Bromma
    Har lämnat bilen för service. Två år i rad har de "glömt" att fylla på spolarvätska. Det verkar vara snarare regel än undantag. Låter oseriöst. Bli osäker på allt de har redovisat att de har gjort i sin deklaration. Läs mer
  • 2015-05-25

Jan A skrev om Mobility Motors Bromma
    Äntligen har den säljaren fått sparken. En skurk i hög nivå. Smutstvätt med bilverkstaden. Han lurade mig en bilköp . Han gav hela Nissan dåligt namn! / Jan Läs mer
    STHLM BIL
    4.8 / 5 i betyg — 115 omdömen
    Badge2020
    "Proffsigt ock korrekt . artig och väl insatt i sitt jobb"
  • 2014-11-14

Tomas Ö skrev om Mobility Motors Bromma
    Tala med en säljare, mycket obehagligt och oprofessionellt, jag kommer aldrig rekommendera att köpa en bil där.
    Även anklagar kunden om prisskillnaden mellan en annan bilhandlare, som kunden säger lögner och priserna är inte verkligt, även är den andra bilhandlare är i närheten.
    Han skriker tills synd Medarbetare FRAMFÖR kunden
    Helt oseriös och oprofessionell. Personal av denna typ bör bli avskedad. Läs mer
  • 2014-05-28

Musa M skrev om Mobility Motors Bromma
    Varning!

Jag köpte en bil hos dom och säljet från deras sida gick riktigt smutsigt till. Det är ett köp jag djupt ångrar!

Dålig kommunikation, svarar inte på telefon eller sms (eller jo, endast när de vill åt ens pengar) och gör sig allmänt svåråtkomliga.

Utan att hänga ut alldeles för många detaljer så kan jag bara avråda framtida kunder från att köpa något från de. Det finns hederliga firmor där ute som arbetar med fingertoppskänsla och som inte sitter och fabricerar fakta. Läs mer
    Haninge Bilpark
    4.7 / 5 i betyg — 820 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bra, trevligt, proffsigt och tryggt! Jag köpte en begagnad Volvo från Haninge bilpark som såg fin ut, och vid en närmare inspektion efter"
    Leo Alexander B
  • Jimmy F

2012-05-30

Jimmy F skrev om Mobility Motors Bromma
    Varning för lurendrejeri om du handlar bil från detta företag.

Jimmy handlade en PT-Cruiser från dem 2011 där automatlådan "klonkade" varav han blev uppmanad att byta växellådsolja och komma tillbaka om det inte löste sig... Oljan byttes på verkstad där man kunde konstatera att både växellåda och motor behöver en totalrenovering. Nu visar MMS upp sitt rätta ansikte och genast skjuta detta ifrån sig och nu hävda att garantitiden gått ut under tiden Jimmy väntat på verkstadstid.

Ärendet hamnar hos ARN och MMS går nu på temat att Jimmy har köpt bilen som företagare. Då ARN ej prövar ärendet mellan två företag avslås ärendet efter ett år. Detta trots att bilen finansierats privat, försäkrats privat samt köpts & signerats privat.

Som en liten bonus i ärendet skickade de med 4 olika sommardäck (4 olika storlekar & 4 olika fabrikat) varav ett med punktering. Då Jimmy endast kikade på det översta däcket i högen missade han detta.

Så vad gör Jimmy nu med sin bil? Läs mer
    Musa M gillar detta
  • Ramon R

2010-01-13

Ramon R skrev om Mobility Motors Bromma
    Jag o min vän köpte varsin qashqai just här.grymt bra bilar men framförallt super trevliga o verkligen hjälpsamma personal måste man säga.
    stort tack till all personal på nissan bromma Läs mer
    Fordonsbolaget
    4.8 / 5 i betyg — 592 omdömen
    Badge2020
    "Fantastiskt service! Från första kontakt via mail till affär! Måste ge bilförsäljaren David extra beröm för sin professionella service"
  • 2009-05-18

Bengt E skrev om Mobility Motors Bromma
    Oseriösa och inte ett dugg intresserade bilförsäljare :( Verkstadspersonalen okunnig och med en Servicechef som inte ens talar svenska suck......Botten Läs mer

Bästa Försäljarna av begagnade bilar nära Mobility Motors Bromma:

Johanna G Johanna G tycker:
“Varnar för denna oseriösa bilh...” Läs mer
BM Car Group (1.6km)
Cardrop (4.4km)